LB, ja sorry.quote:Euh nou in het dreumestopic kan je onder andere Dutchie vinden en die is echt geen haar beter
Na de bevalling van zowel Indy als Thomas heb ik ook een tijdje valeriaan geslikt. Ik was zo uitgeput dat ik me niet meer goed kon ontspannen en na de nachtvoeding en/of de vroege ochtendvoeding alleen maar lag te malen. Slapen lukte dus niet meer.quote:Op maandag 18 juli 2005 12:02 schreef renzell het volgende:
Poemojn; Ik moet het nu maar doen met valeriaan. Maar goed, misschien werkt het wel.
Dus mocht je het toch wel willen gebruiken dan kun je misschien beter eerst wat meer info verzamelen (om je huisarts te overtuigen dus, jammer dat dat blijkbaar nodig is). Als je ha het niet wil voorschrijven willen sommige verloskundigen dat nog doen, ook zo lang na de geboorte nog wel.quote:Mocht dit allemaal niet helpen, dan hebben sommige moeders baat bij Syntocinon. Dat is de synthetische (nagemaakte) vorm van oxytocine, waar ik het net over had, met dezelfde eigenschappen. Het middel moet voorgeschreven worden door een arts.
Syntocinon komt weliswaar – in kleine hoeveelheden – terecht in de moedermelk, maar het wordt weer afgebroken in de maag en de lever van het kind. De halfwaardetijd is heel kort (3 tot 5 minuten): het is dus al snel onwerkzaam. Mocht uw baby wat binnenkrijgen via uw melk, dan zal dit grotendeels in zijn maag al onwerkzaam worden gemaakt door de daar aanwezige enzymen.
Is dat een 'mag' of 'moet'? Ik kan me namelijk voorstellen dat er mensen zijn die het niet rooien met alleen die 200 euro i.p.v. salaris en daarom liever eerder aan de slag gaan. En krijg je vanaf het moment dat je met verlof gaat niet meer je normale salaris of toch nog een tijdje wel?quote:Op maandag 18 juli 2005 12:24 schreef Tinkepink het volgende:
Hier heb je -als je tenminste een baan hebt- 3 jaar verlof (ter vervanging van je loon krijg je een beetje geld van de regering, max. 200 euro per maand) waardoor je rustig aan je nieuwe leven kan wennen.
Ik gebruik ook regelmatig valeriaan. Het enige wat het eigenlijk doet is je rustig maken. Maar doordat je rust hebt, zou het slapen ook beter moeten gaan. Het is niet zo dat het je echt helpt slapen, alleen ontspannen.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 08:54 schreef renzell het volgende:
Trouwens... de valeriaan heeft hier niet echt voor veel extra slaapuren gezorgd, maar maakte me wel heel rustig. Ik heb dus vannacht heel rustig wakker gelegen.en ook best een uur of 5, 6 geslapen hoor...
Ik heb wel het idee dat het kan gaan werken, dus ik geef het nog een paar dagen de tijd. Als ik eenmaal rustig ben, moet slapen toch op een gegeven moment ook wel weer lukken denk ik zo.
Ik vertrouw het ook niet ik vertrouw ziekenhuizen in NL nooit als het om bevallingen gaat en mijn zus vertrouwde het ook niet. Die houdt zich ook heel erg koest in bed en doet zo min mogelijk. Daarnaast heeft ze haar huisarts gevraagd om even langs te komen (verloskundige heeft een vrije dagquote:Op woensdag 20 juli 2005 12:27 schreef TearSong het volgende:
Tink: ik zou het voor geen meter vertrouwen. Dat ze in het ZH de voorkeur hebben voor een bevalling die uit zichzelf op gang komt snap ik, maar ze is al 39 weken nu...ze kunnen haar tenminste aan de CTG houden zodat ze in kunnen grijpen *als* er iets mis gaat...of als dat niet kan, haar in ieder geval elke dag terug laten komen voor een CTG.
Wat is afkolven ook alweer?quote:Op donderdag 14 juli 2005 10:32 schreef Luchtbel het volgende:
Blegh dat zuigt Renzell. Misschien een tijdje afkolven en vriend/ man laatste voeding laten doen? Zodat je weer wat kan bijslapen? Succes.
melkenquote:
En ik haak toch ook maar weer in op deze uitspraak. Pas nu begin ik me te realiseren dat ik nog steeds in die achtbaan zit en er blijkbaar maar aan moet wennenquote:Op donderdag 21 juli 2005 20:01 schreef renzell het volgende:
Tja, de emotionele achtbaan is zeker nog niet tot stilstand gekomen na de overweldigende ervaring van de bevalling.ik gooi hem er toch weer in dames!
![]()
Ik heb met de pil nooit echt problemen gehad, en nu ik aan de nuvaring ben, heb ik juist last van de kwaaltjes waar veel vrouwen juist met de pil last mee hebben. De huisarts vond dat ook al raar...quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:16 schreef miss_dynastie het volgende:
Gefeliciteerd Tink met je kleine nichtje!
Misschien is de nuvaring iets voor je? Ik kon zelf slecht tegen de overdosis hormonen in de pil, de nuvaring bevat er de helft; www.nuvaring.nl
Dat is inderdaad vrij ongebruikelijk... en jammer, want het is een hele makkelijke methodequote:Op woensdag 27 juli 2005 23:20 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik heb met de pil nooit echt problemen gehad, en nu ik aan de nuvaring ben, heb ik juist last van de kwaaltjes waar veel vrouwen juist met de pil last mee hebben. De huisarts vond dat ook al raar...
quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:07 schreef TearSong het volgende:
Vervelend, die hormoonproblemen. Is er niet iets homeopatisch waarmee je de boel toch iets regelmatiger kunt maken? Iets van borageolie of teunisbloemolie ofzo?
quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:46 schreef m@x het volgende:
nog even offtopic. Mijn neefje is overgeplaatst naar een ziekenhuis dichter bij huis. Er zijn geen uitzaaiingen gevonden, dus dat is goed nieuws. Hij krijgt een hele zware chemokuur en hopelijk weet dat de kanker in te dammen. Ze hebben zijn hoofdje kaal geschoren en meneer is apetrots want hij is nu tenminste een echt gabbertje![]()
Nou, daar ben ik bliij om zeg: geen uitzaaiingenquote:Op donderdag 28 juli 2005 22:46 schreef m@x het volgende:
nog even offtopic. Mijn neefje is overgeplaatst naar een ziekenhuis dichter bij huis. Er zijn geen uitzaaiingen gevonden, dus dat is goed nieuws. Hij krijgt een hele zware chemokuur en hopelijk weet dat de kanker in te dammen. Ze hebben zijn hoofdje kaal geschoren en meneer is apetrots want hij is nu tenminste een echt gabbertje![]()
Ja ik weet natuurlijk niet waar je interesses liggen maar er zijn echt wel dingen die je werken en leren tegelijk bent. Meestal moet je een test doen wanneer je ouder bent dan 21 en geen diploma's hebt. Misschien kijken naar wat het op de lange termijn op kan leveren? [moedertje]Altijd handig je zelf ontwikkelen, stel dat jullie ooit uit elkaar gaan enzovoorts.[/moedertje] Je hebt toch ook nog recht op stufi als je nooit gestudeerd hebt!quote:Op donderdag 11 augustus 2005 21:54 schreef texelonia het volgende:
Luchtbel, ik zou graag weer een of andere cursus of studie of iets dergelijks gaan doen, maar ook dat kost geld... Ook een reden voor een andere baan trouwens, waar ik meer uren kan werken en dus ook meer verdien. Zat ook te denken aan een baan met een interne opleiding ofzow, maar ja goed zoeken dus
Over werken en leren tegelijk had ik tijdje terug iets gezocht, en daar was het steeds zo dat je die opleiding alleen kon doen als je al een geschikte werkplek had. Ik heb al 1 jaar HBO gedaan (ook dmv zo'n toelatingsexamen) dus ik zou nog 3 jaar stufi over hebben. Maar dan moet ik wel voltijd studeren, want met deeltijd krijg je weer geen stufi. Dus dan moet ik weer kijken hoe dat te combineren valt. Bovendien ben ik voor komend schooljaar dan toch al te laat denk ik, aangezien ik zo'n toets moet doen. Ik zat zelf te denken aan zo'n thuis studie via het NTI of LOI oid.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 01:09 schreef Luchtbel het volgende:
Ja ik weet natuurlijk niet waar je interesses liggen maar er zijn echt wel dingen die je werken en leren tegelijk bent. Meestal moet je een test doen wanneer je ouder bent dan 21 en geen diploma's hebt. Misschien kijken naar wat het op de lange termijn op kan leveren? [moedertje]Altijd handig je zelf ontwikkelen, stel dat jullie ooit uit elkaar gaan enzovoorts.[/moedertje] Je hebt toch ook nog recht op stufi als je nooit gestudeerd hebt!
En gewoon eens wat roosters opvragen bij een studie? Vragen wat er te regelen valt? Sommige studies zijn heel flexibel.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 09:06 schreef texelonia het volgende:
Maar dan moet ik wel voltijd studeren, want met deeltijd krijg je weer geen stufi. Dus dan moet ik weer kijken hoe dat te combineren valt.
Mwoa, als je opschiet kun je waarschijnlijk nog net instromen, dus als je echt nu wilt, zou ik eens bellenquote:Bovendien ben ik voor komend schooljaar dan toch al te laat denk ik, aangezien ik zo'n toets moet doen.
Ik denk persoonlijk dat dat zwaarder is dan een studie volgen op 'school'. Dan is het duidelijk, je bent van huis, je moet nu leren. Thuis komt er al gauw iets of iemand tussenquote:Ik zat zelf te denken aan zo'n thuis studie via het NTI of LOI oid.
Tja, zo gaat het in het echte leven. Niet leuk, maar weinig aan te doen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 15:20 schreef texelonia het volgende:
En ik snap op zich best dat als de Arbo zegt dat ik binnen kan werken, zij daar graag gebruik van maken natuurlijk. Maar het is alleen al de manier waarop het gebeurt. Niet samen dingen bespreken en afspraken maken, nee zij bepalen hoe en wat en ik moet zelf maar uitzoeken hoe ik dat voor elkaar ga krijgen. Maar ja managers he![]()
Ha texelonia, ik vind deze discussie niet helemaal in dit topic passen, dus ik geef even een reactie in het speeltuinbankje ok?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:53 schreef texelonia het volgende:
Een andere baan vinden is nog lastiger dan ik dacht, want ik blijk 3 maanden opzeg termijn te hebben (ik dacht 1 maand)!!!
We gaan proberen te onderhandelen maar van wat ik heb gehoord is dat eigenlijk verloren moeite.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:09 schreef Githa het volgende:
Maar snake moet je het huis dan ook kopen voor het bedrag waarop het getaxeerd isis daar niks in te regelen.
enne is het jullie in Januari niet aangeboden dan ? ... ik neem aan dat het gaat om kopen van de woningbouw.
Volgens mij zijn ze daar best streng in. Niemand die borg voor jullie zou kunnen staan voor dat bedrag?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:18 schreef snakelady het volgende:
Maar we bellen morgen toch even op om te kijken, zou toch erg zijn dat het niet kan om 20.000 euro.
Oeh das idd balen als het moet stranden op die 20.000 euro. Ben je al bij de verschillende banken langsgeweest? Zitten vaak veel verschil tussen. Maar we gaan stiekum wel heel erg offtopic hier, misschien even vragen in WGR, daar hebben ze er meer verstand van gok ik zoquote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
We gaan proberen te onderhandelen maar van wat ik heb gehoord is dat eigenlijk verloren moeite.
ze hebben het huis te koop aangeboden toen we er 2 jaar inzaten (pas dan kon je het kopen) en toen konden we het niet betalen.
Dus verders eigenlijk niet meer mee bezig geweest (nu wonen we er 4.5 jaar)en nu vertelde onze buren dus dat ze het huis gekocht hadden. (paar weken terug vertelden ze dat pas)
Toen raakte we nieuwsgierig en zijn dus gaan kijken wat we konden lenen en hebben een taxateur gevraagd (via de woningstichting)
Maar we bellen morgen toch even op om te kijken, zou toch erg zijn dat het niet kan om 20.000 euro.
We zitten al een beteje te praten met onze ouders of er niet iets mogenlijk is.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze daar best streng in. Niemand die borg voor jullie zou kunnen staan voor dat bedrag?
Bijna vakantie Renzell, hou vol. Soms veranderen dat soort dingen als je uit je patroon/ situatie bent.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 09:18 schreef renzell het volgende:
Deze moeder slaapt nog steeds k*t!![]()
Grrrrr, boos word ik er van. Ik ben er inmiddels aan gewend geraakt, maar leuk is anders. Vriendje slaapt daarentegen als een os en dat irriteert me echt mateloos. Niet helemaal eerlijk, dat weet ik, maar als hij dan in dat net te kleine bed van ons zich nog lekker even voor de tiende keer omdraait om verder te snurken en in zijn draai het hele dekbed weer eens meetrekt, wil ik hem het liefst een hengt verkopen: zo, ik wakker, jij ook wakker!Maar goed, in plaats daarvan ga ik de plee maar poetsen ofzo.
![]()
Gaat niet, oeps spiraaltje kwijt klinkt ook niet zo geloofwaardig toch?quote:Op donderdag 8 september 2005 19:59 schreef renzell het volgende:
gewoon met de pil stoppen.![]()
oeps, vergeten!![]()
Muziek is hier in huis ook een hot-item (manlief is erg muzikaal). Dus ja, iets met muziek zal erg gewaardeerd wordenquote:Op zaterdag 17 september 2005 23:34 schreef poemojn het volgende:
Leuke muzieklessen voor kinderen zijn er tegenwoordig!
haha, ik zie het al helemaal voor me (zeker met de aanblik van je icoontje)quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:36 schreef Rottdog het volgende:
Heb een ingeving Zoë gaat op Air-gitar lekker goedkoop en stoer![]()
Ik heb helemaal niks tegen bovenstaande dingen hoor. Het zijn gewoon dingen waarvan ik zelf de lol niet kan inzien en daarom heb ik er nooit bij stil gestaan dat Jolie dat wel leuk kan gaan vinden. Maar ik weet zeker als puntje bij paaltje komt dat Jolie gewoon overal op mag, zolang ze maar doet wat ze leuk vindt!quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:33 schreef lily het volgende:
ooh, wat hebben jullie tegen scouting!
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 09:24 schreef snoopy het volgende:
Sugar tochHoe komt dat nou? Herfstdip? Kan je er niet even lekker een uurtje alleen op uit vandaag? Stuk wandelen of winkelen? Sterkte
![]()
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 09:27 schreef piglet het volgende:
![]()
GMTAIk had alleen iets meer woorden nodig
Ik heb 3 maal daags ibuprofen en als mijn vriend thuis is om Jordy te tillen e.d. merk ik wel wat verzachting maar als hij moet werken dan helpen die dus niksquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:38 schreef Leah het volgende:
De HA hier zei dat ik er gerust wat pijnstillends voor mocht slikken en dat heb ik ook gedaan, vaak bleef het dan ook wel een hele dag weg na de eerste dosis iboprufen, puur omdat ik dan ook minder verkrampte van de pijn waardoor die rug weer wat losser bleef, zeg maar.
De eerste keer dat ze dit tegen me zeiden lag ik plat van hetquote:Op zondag 30 oktober 2005 21:58 schreef Jelief het volgende:
Ik heb een aambei waar je u tegen zegt wardoor ik niet lang kan zitten.
omgquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |