Vloekend stap ik met mijn dochter op m'n nek de c1000 uit, bij 9,90 aan boodschappen krijg je geen zegeltje, bij 10,00 euro wel. Belachelijk maar dat terzijde, Jolie wijst in de verte; kijk! mama! mooi! Ik kijk en ik moet even slikken want een verzameling van de grootste twijvelgevallen van onze samenleving nadert ons; Jompelmeisjes en fanfare
![]()
(vooral die gasten met een levensgroot xylofoon om hun nek daarbij ga je jezelf afvragen of het wel helemaal goed met ze gaat) M'n nekharen gaan direct overeind staan maar het meisje in mijn nek klapt in haar handjes, haar voetjes raken ritmisch mijn sleutelbeen, ze is blij. Voor haar blijf ik staan.
Terwijl de grond begint te trillen gaat er een zee van kleuren aan ons voorbij, showband 1, 2 en 3 achter elkaar. Showband 4 blijft voor ons stilstaan er is een opstopping (zie je wel, die andere gasten kunnen niet eens normaal een parcour lopen; ze zijn echt niet wijs!) De meisjes doen hun pasjes op de plaats, voorop een soort van tienjarige dragqueen. Ze kijkt stoïcijns voor zich uit maar de glimlach op haar met glitters beschilderde gezicht verraadt dat ze er wel van geniet. Ze kijkt even neer. Haar moeder maakt van de gelegenheid gebruik om haar veters te strikken en krijgt een knikje van haar dochter. Haar dochter......ineens flitsen er allerlei beelden door m'n hoofd. Mijn dochter die met open mond hetzelfde meisje bekijkt, de twee staartjes en de (voor het eerst) rechte scheiding op haar hoofd, de twee knotjes op het hoofd van het meisje, de afgrijselijke uotfit, de jompels, mijn meisje vorige week s morgens; in romper en maillootje zwaaiend met een vlaggetje dat ze bij de grote M had gekregen, mijn hemel! is dit mijn toekomst??????
Ik knijp in het zachte bolle beentje maar krijg enkel een boze blik toegeworpen; stoor me niet, dit is mooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooi!
Kan iemand me alsjeblieft zeggen dat alle kleine kinderen dit geweldig vinden en het niks zegt over de toekomst
![]()
Hebben jullie dit soort dingen ook wel eens? Als ik over de toekomst nadenk dan zie ik Jolie helemaal niet bij zoiets als de fanfare of dansdingetjes maar het kan natuurlijk zomaar zo zijn dat ze zoiets geweldig vindt. Nooit bij stilgestaan