abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juli 2005 @ 14:19:31 #101
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_29169992
Laatste keer dat ik er hier over schrijf (want vreselijk offtopic natuurlijk): Gisteren ben ik voor de tante geworden van een vreselijk lief en gezond (!) meisje. We hebben ons -gelukkig- voor niets druk gemaakt.
Indy en Thomas zijn voor de eerste keer naar de nieuwe oppasmoeder. Ik heb er een goed gevoel over want beiden begonnen te stralen toen ze haar zagen. Voor mij ook fijn want ik zit momenteel niet zo lekker in mijn vel. Sinds de bevalling van Thomas heb ik vreselijk last van mijn hormonen. Ik ben elke twee weken ongesteld en dat duurt dan ruim een week. In de week dat ik niet ongesteld ben heb ik last van pukkels en PMS. De pil is helaas geen optie voor mij, maar een andere oplossing weet ik ook niet. Iemand een idee?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_29170048
Gelukkig, Tinkepink Gefeliciteerd met je nichtje!

Wel vervelend zeg: die hormoonproblemen . Zo ben je haast voortdurend ongesteld. Ik zou het even niet weten wat je ermee moest. Is een spiraaltje iets voor jou? (hoewel ik er nu een heb en mij dat niet bevalt)
pi_29170051
Tinkepink, eerst even een voor je nichtje. Wat een opluchting en gefeliciteerd!
Voor dat andere probleem heb ik eerlijk gezegd geen oplossing. Weet de huisarts niks?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 27 juli 2005 @ 14:21:45 #104
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_29170061
Tink!! Allereerst gefeliciteerd! Wat een opluchting zeg, een lief gezond nichtje.

En misschien een idee; ga eens naar je huisarts. Want dit klinkt niet normaal, lijkt me niet gezond.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_29170121
Gefeliciteerd met je nichtje Tinkepink!!
Ik wee helaas ook geen oplossing
pi_29171418
Tink, gefeliciteerd met je nichtje! Fijn dat alles dus toch goed is gegaan

Vervelend, die hormoonproblemen. Is er niet iets homeopatisch waarmee je de boel toch iets regelmatiger kunt maken? Iets van borageolie of teunisbloemolie ofzo?
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_29171592
gefeliciteerd Tink met je nichtje
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 27 juli 2005 @ 22:04:38 #108
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_29184059
De huisarts (of vrouwenarts, want daar ga je in Duitsland naar toe met dit soort problemen) raad me aan om aan de pil te gaan. In het verleden reageerde ik niet goed op de pil, maar misschien is het nu mijn hormoonhuishouding zo overhoop ligt wel een optie. Ik ben het in ieder geval aan het overwegen.

NOg bedankt voor de felicitaties trouwens!
  † In Memoriam † woensdag 27 juli 2005 @ 22:16:31 #109
43556 miss_dynastie
pi_29184466
Gefeliciteerd Tink met je kleine nichtje!
Misschien is de nuvaring iets voor je? Ik kon zelf slecht tegen de overdosis hormonen in de pil, de nuvaring bevat er de helft; www.nuvaring.nl
  woensdag 27 juli 2005 @ 22:27:36 #110
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_29184860
Tink gefeliciteerd met je nichtje Zal toch ook wel een stukje rust brengen volgens mij.
Miss_D noemde de Nuvaring al, misschien is de mirena ook iets om te overwegen?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 27 juli 2005 @ 23:20:02 #111
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29186706
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 22:16 schreef miss_dynastie het volgende:
Gefeliciteerd Tink met je kleine nichtje!
Misschien is de nuvaring iets voor je? Ik kon zelf slecht tegen de overdosis hormonen in de pil, de nuvaring bevat er de helft; www.nuvaring.nl
Ik heb met de pil nooit echt problemen gehad, en nu ik aan de nuvaring ben, heb ik juist last van de kwaaltjes waar veel vrouwen juist met de pil last mee hebben. De huisarts vond dat ook al raar...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 28 juli 2005 @ 05:59:02 #112
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_29192736
Ik voel me verschrikkelijk!!! Het is nu 6 uur in de ochtend en ik heb nog steeds niet geslapen!
AAAARGH! Ik word er GEK van!
En heel heel verdrietig ook. Ik ben zoooo moe. En Julius wordt zo wakker voor een voeding en ik moet werken vandaag. Godverdomme!!!
Poemojn; ik ga dus NU terugzoeken in dit topic hoe dat nou zat met die slaapmiddelen, want dit houd ik echt niet meer vol.
  donderdag 28 juli 2005 @ 07:02:44 #113
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_29192820
He, Rens, wat k*t!
Sterkte vandaag!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2005 @ 07:31:37 #114
37843 lady-wrb
kortaf
pi_29192890
ik heb gisteren van mijn verjaardagsgeld hobbieverf gekocht bij pipoos
en ik ben gisteren lekker kneuterig kreatief zitten kliederen
ik mis mijn kleine man best wel hoor, maar ik moet zeggen dat ik ook met volle teugen geniet van mijn tijdelijke vrijheid
maar vooral 's ochtends is het erg stil. zo rond deze tijd ben ik gewend dat hij begint te stommelen boven
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2005 @ 07:34:17 #115
37843 lady-wrb
kortaf
pi_29192901
heb je daar al langer last van, renzell?
dan zou ik maar eens langs de ha gaan, al is het maar voor advies.
als je je toch zo beroerd voelt, meld je je toch een dagje ziek om bij te slapen?
  donderdag 28 juli 2005 @ 09:44:04 #116
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_29193987
gefeliciteerd Tink met je nichtje gelukkig is het allemaal goed gegaan.

Renzell wat kut zeg ziek melden is geen verkeerd idee denk ik zo, en de ha met een bezoekje vereren ook niet gok ik

Lijkt me erg raar Lady-wrb ineens kindloos zijn. ik vind het al raar als wij naar de bioscoop gaan en ik zie maxim 2 uur niet laat staan 3 weken
  donderdag 28 juli 2005 @ 09:49:33 #117
103793 kozakken
Living the life
pi_29194070
Sterkte Renzell. Bah, wat ongelooflijk rot.
Zou evt. Rescue van Bach niet wat voor je zijn?
(alhoewel, huisarts is misschien betere optie dan zelf weer klooien)
sterkte en
pi_29194790
Renzell

Ik was gisteren kindloos en heb me echt rot verveeld. Ben blij dat beide kinderen weer thuis zijn!!!!
  donderdag 28 juli 2005 @ 11:29:06 #119
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_29196048
Renzell, aan cliché's heb je even niets maar het gaat echt over hoor, dus dan maar gewoon een dikke
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_29196258
Renzell: volgens mij zit je er echt even helemaal doorheen. Ik hoop dat je snel een goede oplossing vindt!
It's all up to you
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2005 @ 11:40:52 #121
43556 miss_dynastie
pi_29196365
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:20 schreef texelonia het volgende:

[..]

Ik heb met de pil nooit echt problemen gehad, en nu ik aan de nuvaring ben, heb ik juist last van de kwaaltjes waar veel vrouwen juist met de pil last mee hebben. De huisarts vond dat ook al raar...
Dat is inderdaad vrij ongebruikelijk... en jammer, want het is een hele makkelijke methode
pi_29196483
Nou inderdaad, de Nuvaring vond ik ook ideaal hoor
It's all up to you
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2005 @ 11:48:19 #123
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_29196562
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:07 schreef TearSong het volgende:
Vervelend, die hormoonproblemen. Is er niet iets homeopatisch waarmee je de boel toch iets regelmatiger kunt maken? Iets van borageolie of teunisbloemolie ofzo?
die zijn er zeker. Monnikspeper heeft mij in ieder geval geholpen om weer een regelmatige cyclus te krijgen nadat ik 3 maanden niet meer ongesteld was. Er zitten nog meer producten in die lijn die helpen om je cyclus weer op de rit te zetten:

http://www.vitotaal.nl/da(...)_de_vrouw/index.html
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  donderdag 28 juli 2005 @ 12:30:50 #124
103793 kozakken
Living the life
pi_29197785
Dank Slaapmeisje, ik heb je link ook maar even bewaard. (hier niet zulke rampen, maar wel redelijk chaotischer dan eerst)
  donderdag 28 juli 2005 @ 12:37:11 #125
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_29197999
bij mij heeft teunisbloemolie geholpen voor een 'normalere' cyclus

Renzell wat waardeloos zeg..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 28 juli 2005 @ 12:44:39 #126
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_29198235
Bedankt voor de tips! Ik weet niet of de nuvaring voo rmij een optie is. Hier in ´Duitsland is anticonceptie geheel voor eigen rekening en volgens mij is de nuvaring hier veel duurder dan de pil. Maar ik zal het eens bespreken met de vrouwenarts.
Toevallig ben ik vandaag begonnen met teunisbloemolie. Werkt dat niet, dan probeer ik het eens met een van de producten van Slaapmeisje (ik denk Monnikspeper, ook leuk voor mijn man )
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:58:16 #127
34891 melonovy
La Kutschie
pi_29200663
Renzell, wat vreselijk zeg, heeft de slapeloosheid een oorzaak die je bekend is? Lig je te piekeren, heb je stress, of pijn ofzo?

Heel veel sterkte ermee, oververmoeidheid zuigt!
Het voelt goed hč?
A je to!
pi_29203824
Renzell hopelijk komt er snel meer duidelijkheid waarom je zo slecht slaapt en komt er een oplossing voor

Tink ik hoop dat jou hormonale schommelingen straks eidenlijk voorbij zijn en dat de cyclussen het weer normaal doen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  donderdag 28 juli 2005 @ 18:23:40 #129
105888 renzell
pi_29208493
Lieve reacties, dank! Doet me wel goed. Ziek melden gaat voorlopig echt echt echt niet. Ik ben bezig met een toneelstuk dat volgende week vrijdag in premiere gaat en daar gaat al mijn tijd inzitten. Daar is met geen mogelijheid onderuit te komen.
De huisarts blijft bij zijn standpunt Poemojn. Ik krijg geen slaapmiddel en zal het op eigen 'kracht' moeten doen. Heb eerlijk gezegd de fut en tijd nu niet om helemaal tot op de bodem uit te zoeken hoe het precies zit met die temazepam. Hij stikt er maar in!
En het stomme is dat ik nergens specifiek over lig te piekeren. Juul slaapt goed, ik heb verder geen stress.... pfffff, het is gewoon een selffullfilling prophecie (een woord wat ik waarschijnlijk totaal verkeerd schrijf, maar dat terzijde). IK BEN MOE
hopelijk zo moe dat ik vannacht comme un rose slaap
  donderdag 28 juli 2005 @ 20:57:33 #130
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_29213163
Renzell; Joint. Voor veel mensen het ideale slaapmiddel.'
Slapeloosheid is erg vervelend, er de hele dag aan denken werkt ook niet echt mee. Maar het sluipt er ongemerkt wel in natuurlijk. Beetje suf misschien maar als een geprobeerd jezelf van onder tot boven in slaap te denken. Bij mij werkt het niet maar bij een vriendin van mij wel, die denkt altijd d'r tenen in slaap, d'r voeten, d'r enkels en de rest en slaapt al bij d'r middel. Hoe het kan weet ik niet maar werkt bij haar.
  donderdag 28 juli 2005 @ 21:08:19 #131
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_29213532
Truukje ken ik ook van haptonomie je vaart in je gedachten in een bootje je lichaam door
pi_29213577
Misschien werkt het wel net als bij babietjes Renzell: die zijn op een gegeven moment ook zoooo moe dat ze niet meer kunnen slapen. Misschien overdag wat slaapmomentjes inbouwen? (indien mogelijk).
  donderdag 28 juli 2005 @ 21:46:14 #133
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29214801
Is een joint ook niet erg ongezond voor de bortsvoeding? (of geeft renzell geen bv meer?)
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:26:39 #134
105888 renzell
pi_29216015
Haha, nee, joint zal ik maar niet proberen, denk dat Julius daar niet gelukkiger van wordt. Was vroeger trouwens wel HET middel hiero, maar borstvoedende moeder met dikke joint...
Ja Snoop, dat lijkt het inderdaad een beetje te zijn. Jammergenoeg heb ik de komende weken ff geen tijd voor slaapmomenten overdag. Ach weet je, het werkt elkaar natuurlijk gewoon in de hand. Hoe meer ik ga stressen, hoe moeilijker het wordt. Zo simpel is het. Was het alleen ook maar zo simpel om het op te lossen... Maarrrrr, vanavond met frisse moed het nestje in. Ik blijf expres nog even op, al ben ik kapot nu. Even die laatste voeding afwachten en dan pas slapen. Het gebeurt namelijk heel vaak dat ik voor de laatste voeding net even in slaap dommel en dan vervolgens daarna dus wakker lig.
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:30:52 #135
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_29216145
Oh ja borstvoeding hier is het namelijk ook het enige dat werkt. Of veel te veel drinken maar ja da's nog erger natuurlijk. Hoop dat je lekker slaapt vanavond!
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:33:57 #136
105888 renzell
pi_29216242
Hihi, ja; blowen en zuipen, hoe dan ook, het werkt wel beter dan nog maar weer een kopje goede nachtrustthee! Nog een paar maandjes en dan knal ik laveloos m'n nest in!
pi_29216335
hier werkt een warm bad en een beker anijsmelk goed als ik niet in slaap kan komen
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:46:21 #138
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_29216637
Gefeliciteerd met je nichtje Tink! Wat vervelend dat het hormonaal allemaal niet zo lekker gaat. Sinds mijn zwangerschap is mijn cyclus juist regelmatiger dan ie ooit geweest is. Vreemd dat het bij iedereen altijd weer zo verschilt (of was dat nou met een d op het einde?)

Oe, slaapproblemen.... ik ben er over heen gegroeid, maar ook hier werkte het ontspantrucje redelijk. Blowen en zuipen werkte wel altijd beter Hopelijk vind je straks na de premiere wat meer tijd om overdag meer te relaxen. Wie weet gaat het dan 's nachts ook beter. Sterkte (trusten lijkt me nu niet helemaal op zijn plaats )

nog even offtopic. Mijn neefje is overgeplaatst naar een ziekenhuis dichter bij huis. Er zijn geen uitzaaiingen gevonden, dus dat is goed nieuws. Hij krijgt een hele zware chemokuur en hopelijk weet dat de kanker in te dammen. Ze hebben zijn hoofdje kaal geschoren en meneer is apetrots want hij is nu tenminste een echt gabbertje
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:53:23 #139
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_29216853
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 22:46 schreef m@x het volgende:
nog even offtopic. Mijn neefje is overgeplaatst naar een ziekenhuis dichter bij huis. Er zijn geen uitzaaiingen gevonden, dus dat is goed nieuws. Hij krijgt een hele zware chemokuur en hopelijk weet dat de kanker in te dammen. Ze hebben zijn hoofdje kaal geschoren en meneer is apetrots want hij is nu tenminste een echt gabbertje
pi_29216906
ben blij te lezen dat er geen uitzaaingen zijn wel vervelend van de zware chemokuur maar hopelijk werkt het wel en is hij straks kankerloos.
hihi hoe die kleintjes het opvat zijn gabbertjes look sterkte voor de fam en voor jullie
pi_29224601
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 22:46 schreef m@x het volgende:
Nou, daar ben ik bliij om zeg: geen uitzaaiingen Nu maar hopen dat ie niet teveel last heeft van de chemokuur, het kleine gabbertje
  vrijdag 29 juli 2005 @ 09:53:00 #142
105888 renzell
pi_29225817
Nou, de nacht begon hoopvol. Heb van twaalf tot half vier geslapen. Daarna werd echter, geheel tegen de gewoonte in, het kleine ding ineens wakker. en dat gebeurt dus echt NOOIT!!!
Vervolgens is het niet meer echt gelukt, helaas. Maar goed, vanavond gaan we voor de zeven uur!
  vrijdag 29 juli 2005 @ 13:35:52 #143
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_29233109
Moe, moe, moeder... Renzell, ik hoop voor je dat je nu snel een nachtje echt goed slaapt!
Ik heb een razenddrukke week achter de rug en al mijn spieren zijn nu erg aanwezig. Voor mijn werk heb ik een vakantieweek voor kinderen begeleid en gister was de laatste dag/ avond. Manman wat heb ik mijn monster gemist! Ik heb geprobeerd elke dag even een uurtje tussendoor naar huis te gaan voor een knuffel maar dat maakte het alleen maar erger.
Ik vond het leuk om te merken dat mijn verantwoordelijkheidsgevoel naar de kinderen groter was ten opzichte van voorgaande jaren. (Dit was de derde keer, 1e keer als moeder).
Vanochtend mocht ik uitslapen en nu is het tijd voor leuke dingen!! Straks gaan vriendje, Luuke en ik wandelen aan de IJssel en daarna lekker hapje eten. Heerlijk...!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 29 juli 2005 @ 19:50:54 #144
105888 renzell
pi_29244660
Heftig en leuk zeg, zo'n vakantieweek begeleiden! En bizar hoeveel je je heerlijke monstertje kan missen he?! Ik heb hetzelfde nu. Hele hele drukke week en 's avonds inhaalslag knuffelen. Moet papa ook de hele tijd bellen hoe het ging met voederen, badje of wat dan ook.
Geniet lekker van je uit-etentje met vriendje en Luuke.
  zondag 31 juli 2005 @ 01:45:08 #145
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_29284036
Deze moeder is hier 2 daagjes niet meer geweest en moet dus nog enorm veel lezen.

Mijn moeder en (stief)vader zijn gisteren getrouwd, was enorm leuk en gezellig.

Remco en ik zijn vandaag een jaar getrouwd en we hebben lekker thuis filmpje gekeken, in eerste instantie zouden we uit eten gaan maar we waren beide nog brak van gisteren..

Ik ga nu morgen even alles lezen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 8 augustus 2005 @ 00:26:50 #146
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_29495350
Heeft iemand trouwens nog wel eens contact met Smirre? Ik ben namelijk onwijs benieuwd hoe het met Cas en Liz is en ze is al een hele poos niet meer gesignaleerd hiero! Had al in haar profiel gespiekt om eventueel te mailen, maar daar staat geen mailadres in
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_29495693
gefeliciteerd nog snakelady.

ik ben van de week voor 't eerst weer ongesteld geworden na de bevalling van anna. qua bloeding niet eens zo heel heftig maar qua hormonen/humeur...! bovendien meteen ook last van haaruitval. had ik de vorige keer gekoppeld aan het stoppen met de BV, maar het lijkt nu dus wel meer met het hervatten van m'n cyclus te maken te hebben. en Anna heeft ineens 2 tanden, de baby-fase is ineens afgelopen lijkt het wel. ben moe, maar ook tevreden over hoe 't dit afgelopen half jaar gegaan is.
pi_29556562
Hier gaat het even niet zo lekker
Ik was een tijdje geleden dus naar de huisarts gegaan, die constateerde dat ik een lichte/beginnende hernia had. Na een week thuis zitten 'mocht' ik van de Arbo alweer aan het werk voor 50% en nu na weer een aantal weken werken zijn de klachten niet verminderd maar ook niet verergerd, maar mag ik wéér iets meer gaan werken. M'n werk is alleen weer iets te optimistisch vind ik en die geeft me vaak gewoon net teveel werk, of nieuwe wijken die ik niet ken wat ook weer meer tijd kost.
Van de Arbo moet ik fysiotherapie, maar volgens m'n huisarts is dat niet nodig. Maar mn contactpersoon bij de arbo is zelf geen arts en kan geen verwijsbrief schrijven, maar ze wil de huisarts ook niet bellen. Ik heb steeds het gevoel van het kastje naar de muur gestuurd te worden, en dat niemand naar mij luistert.
Heb er ect de balen van zo langzamerhand. Het liefst zou ik gewoon helemaal stoppen met werken, maar helaas hebben we elke cent die ik verdien hard nodig. Ben wel voor een andere baan aan het kijken, maar zonder relevante werkervaring en diploma's schiet ook dat niet echt op.

Sorry voor het hele verhaal, maar moest het even kwijt...
©Dumbo
  donderdag 11 augustus 2005 @ 12:05:52 #149
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_29557157
Snap goed dat je baalt Tex Hoop dat je arboarts wat daadkrachtiger wordt en je huisarts benaderd. Succes en neem niet teveel hooi op je vork...
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_29557361
Tex
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')