LB, ja sorry.quote:Euh nou in het dreumestopic kan je onder andere Dutchie vinden en die is echt geen haar beter
Na de bevalling van zowel Indy als Thomas heb ik ook een tijdje valeriaan geslikt. Ik was zo uitgeput dat ik me niet meer goed kon ontspannen en na de nachtvoeding en/of de vroege ochtendvoeding alleen maar lag te malen. Slapen lukte dus niet meer.quote:Op maandag 18 juli 2005 12:02 schreef renzell het volgende:
Poemojn; Ik moet het nu maar doen met valeriaan. Maar goed, misschien werkt het wel.
Dus mocht je het toch wel willen gebruiken dan kun je misschien beter eerst wat meer info verzamelen (om je huisarts te overtuigen dus, jammer dat dat blijkbaar nodig is). Als je ha het niet wil voorschrijven willen sommige verloskundigen dat nog doen, ook zo lang na de geboorte nog wel.quote:Mocht dit allemaal niet helpen, dan hebben sommige moeders baat bij Syntocinon. Dat is de synthetische (nagemaakte) vorm van oxytocine, waar ik het net over had, met dezelfde eigenschappen. Het middel moet voorgeschreven worden door een arts.
Syntocinon komt weliswaar – in kleine hoeveelheden – terecht in de moedermelk, maar het wordt weer afgebroken in de maag en de lever van het kind. De halfwaardetijd is heel kort (3 tot 5 minuten): het is dus al snel onwerkzaam. Mocht uw baby wat binnenkrijgen via uw melk, dan zal dit grotendeels in zijn maag al onwerkzaam worden gemaakt door de daar aanwezige enzymen.
Is dat een 'mag' of 'moet'? Ik kan me namelijk voorstellen dat er mensen zijn die het niet rooien met alleen die 200 euro i.p.v. salaris en daarom liever eerder aan de slag gaan. En krijg je vanaf het moment dat je met verlof gaat niet meer je normale salaris of toch nog een tijdje wel?quote:Op maandag 18 juli 2005 12:24 schreef Tinkepink het volgende:
Hier heb je -als je tenminste een baan hebt- 3 jaar verlof (ter vervanging van je loon krijg je een beetje geld van de regering, max. 200 euro per maand) waardoor je rustig aan je nieuwe leven kan wennen.
Ik gebruik ook regelmatig valeriaan. Het enige wat het eigenlijk doet is je rustig maken. Maar doordat je rust hebt, zou het slapen ook beter moeten gaan. Het is niet zo dat het je echt helpt slapen, alleen ontspannen.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 08:54 schreef renzell het volgende:
Trouwens... de valeriaan heeft hier niet echt voor veel extra slaapuren gezorgd, maar maakte me wel heel rustig. Ik heb dus vannacht heel rustig wakker gelegen.en ook best een uur of 5, 6 geslapen hoor...
Ik heb wel het idee dat het kan gaan werken, dus ik geef het nog een paar dagen de tijd. Als ik eenmaal rustig ben, moet slapen toch op een gegeven moment ook wel weer lukken denk ik zo.
Ik vertrouw het ook niet ik vertrouw ziekenhuizen in NL nooit als het om bevallingen gaat en mijn zus vertrouwde het ook niet. Die houdt zich ook heel erg koest in bed en doet zo min mogelijk. Daarnaast heeft ze haar huisarts gevraagd om even langs te komen (verloskundige heeft een vrije dagquote:Op woensdag 20 juli 2005 12:27 schreef TearSong het volgende:
Tink: ik zou het voor geen meter vertrouwen. Dat ze in het ZH de voorkeur hebben voor een bevalling die uit zichzelf op gang komt snap ik, maar ze is al 39 weken nu...ze kunnen haar tenminste aan de CTG houden zodat ze in kunnen grijpen *als* er iets mis gaat...of als dat niet kan, haar in ieder geval elke dag terug laten komen voor een CTG.
Wat is afkolven ook alweer?quote:Op donderdag 14 juli 2005 10:32 schreef Luchtbel het volgende:
Blegh dat zuigt Renzell. Misschien een tijdje afkolven en vriend/ man laatste voeding laten doen? Zodat je weer wat kan bijslapen? Succes.
melkenquote:
En ik haak toch ook maar weer in op deze uitspraak. Pas nu begin ik me te realiseren dat ik nog steeds in die achtbaan zit en er blijkbaar maar aan moet wennenquote:Op donderdag 21 juli 2005 20:01 schreef renzell het volgende:
Tja, de emotionele achtbaan is zeker nog niet tot stilstand gekomen na de overweldigende ervaring van de bevalling.ik gooi hem er toch weer in dames!
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |