Dat zuigt wel, kun je niet met iemand wisselen voor die wijk?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 21:56 schreef Adsum het volgende:
Maandag mag ik weer lekker 3 wijken doen...
Nou boeit me dat niet zoveel, zij het dat in 1 wijk een aantal jongeren wonen waar ik 'niet zo goed mee bevriend' ben![]()
Wat slap zeg, lekker collegiaal zeg!quote:Op zaterdag 9 juli 2005 21:58 schreef Adsum het volgende:
Dat probeer ik al bijna 3 weken, maar niemand 'heeft tijd', of 'dan kom ik niet aan mijn uren'![]()
![]()
Dat ken ik ook. En als jij een keer geen tijd heb zijn ze op hun pik getrapt. Ik ben nu ook wat minder toegeeflijk geworden. Het is tegen mijn natuur in en het scheelt me in inkomsten (ook al valt dat ook wel mee), maar soms gaat het gewoon om het principe...quote:Op zaterdag 9 juli 2005 21:58 schreef Adsum het volgende:
Dat probeer ik al bijna 3 weken, maar niemand 'heeft tijd', of 'dan kom ik niet aan mijn uren'![]()
![]()
Gefixt!quote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:47 schreef TheSorrow het volgende:
+ De OP mist een@ Elastieken schieten, de smiley doet t niet
Nou, dat is bij ons al bijna de hele winter zo. Ik heb nog nooit zo weinig post gezien.quote:Op zondag 10 juli 2005 11:06 schreef Carport het volgende:
Gister was er inderdaad niet veel post. De postzomer is begonnen
Er zijn meer mensen die willen werken in de vakantie dus heb je altijd mensen die de lul zijn en dus vrij zijn.quote:Op zondag 10 juli 2005 17:51 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik heb morgen vrij, is dat normaal, als je in de vakantie post komt bestellen?Ik wil geld verdienen verdomme
verkapte tvp
Precies. De afgelopen paar jaar heb ik elke keer in de weken dat ik kon werken altijd de maandag niet aangekruist omdat het toch niet opschiet qua geld en je altijd laat klaar bent.quote:Op zondag 10 juli 2005 18:03 schreef TheSorrow het volgende:
Maandag is toch een kutdag om te werken en betaalt geen flikker
Maandag in de vakanties stelt idd niks voor. Ik stond altijd binnen 5-10 minuten weer buiten....quote:Op zondag 10 juli 2005 18:18 schreef OMG het volgende:
[..]
Precies. De afgelopen paar jaar heb ik elke keer in de weken dat ik kon werken altijd de maandag niet aangekruist omdat het toch niet opschiet qua geld en je altijd laat klaar bent.
Ok danquote:Op zondag 10 juli 2005 18:18 schreef OMG het volgende:
[..]
Precies. De afgelopen paar jaar heb ik elke keer in de weken dat ik kon werken altijd de maandag niet aangekruist omdat het toch niet opschiet qua geld en je altijd laat klaar bent.
En dat op maandag...quote:Op maandag 11 juli 2005 18:27 schreef TheSorrow het volgende:
Stond voor een leuke verassing toen ik binnenkwam om de bussleutels etc te halen... Blijkt dus dat de postbezorgster die normaal mijn wijk altijd doet opeens weer beter is, en nou hebben ze mij even leuk de grootste wijk (die ik dus nog nooit gelopen heb) in mn schoenen geschoven, en er staat nix anders openWord dus voor t eerst in tijden echt flink buffelen,want er staat 3 uur voor die wijk, en ik heb m nog nooit gelopen dus ik zal er wel 3 x zo lang over doen
Oh ja...sterkte.quote:Op maandag 11 juli 2005 21:50 schreef TheSorrow het volgende:
Nee, voor morgen, dinsdag dus2 x huis aan huis ook nog
Zowat de hele week HAH hier.quote:Op maandag 11 juli 2005 21:50 schreef TheSorrow het volgende:
Nee, voor morgen, dinsdag dus2 x huis aan huis ook nog
Wat is het verschil eigenlijk?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 17:14 schreef Troeta het volgende:
Dat denk ik ook ja, bij ons op de vestiging is er ook een postbode die nu postbezorger is geworden, blij is die niet geloof ik.
Sommige mensen denken echt dat we helderziend zijn.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:23 schreef Jaeder het volgende:
Die mensen halen het adres ook niet even door en zetten er niet retour bij.... klanten....
Een postbezorger sorteert niet, maar bezorgt alleen postquote:
Hmm, dan is t gelukkig ook niet bij mij vestiging geweestquote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:07 schreef Troeta het volgende:
[..]
Een postbezorger sorteert niet, maar bezorgt alleen post
Dus werkt ook minder uren en krijgt ook nog eens een lager loon.
Mijn vriend heeft de gijzeling vanuit de tram gezien. Of tenminste, hij zag allemaal postbodetjes en politiemannetjes. Het was in het Bezuidenhout ergens.
Dat vermoedde ik al, maar ik vind het een beetje vreemd hoe dat als zo'n vernedering wordt ervaren.. Wacht even, het uurloon is dan gelijk ook lager?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:07 schreef Troeta het volgende:
[..]
Een postbezorger sorteert niet, maar bezorgt alleen post
Dus werkt ook minder uren en krijgt ook nog eens een lager loon.
Jazeker, en niet zo'n beetje ookquote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:27 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat vermoedde ik al, maar ik vind het een beetje vreemd hoe dat als zo'n vernedering wordt ervaren.. Wacht even, het uurloon is dan gelijk ook lager?
Ik hoorde een tijdje terug dat ze iemand hadden gevraagd om terug te komen bij TPG als postbezorger (was daarvoor postbode geweest) en ze zou dan 1,50 euro per uur minder gaan verdienen. Dus ja, dat gaat hard achteruit. Aan de ene kant dikke discriminatie natuurlijk.quote:
dat is nogal handig als er in Haarlem tig postkantoren zitten en er geen naam van de postmedewerker wordt achtergelaten op de brief... Ik hoorde dat desbetreffend bedrijf wel een klacht heeft ingediend, omdat het vaker schijnt te gebeurenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:25 schreef TheSorrow het volgende:
Dan zou ik als ik jou was contact opnemen met die vestiging
En als je nou een naam hebt? Wat dan? Dan ros je die postbode helemaal in mekaar?quote:Op woensdag 13 juli 2005 12:07 schreef Goofup het volgende:
[..]
dat is nogal handig als er in Haarlem tig postkantoren zitten en er geen naam van de postmedewerker wordt achtergelaten op de brief... Ik hoorde dat desbetreffend bedrijf wel een klacht heeft ingediend, omdat het vaker schijnt te gebeuren
Hear ! Hear! En ook zonder grote loslopende honden.. of doornstruiken eromheen of te kleine bus.quote:Op woensdag 13 juli 2005 17:29 schreef Jaguarized het volgende:
Standaard gaat het bij mij altijd zo:Geen brievenbus = geen post = retour afzender met reden: Geen bus. Brievenbus vol = geen post = retour afzender met reden: Bus vol.
Mensen moeten maar zorgen voor een brievenbus en dan ook nog leeg.
Ik heb een keer gehad dat er een enorme Sintbernardhond lag te "waken" voor de deur en dus voor de brievenbus. Kennelijk weet dat beest dat die gleuf met bijbehorend klepje de brievenbus is.quote:Op woensdag 13 juli 2005 17:45 schreef nixxx het volgende:
[..]
Hear ! Hear! En ook zonder grote loslopende honden.. of doornstruiken eromheen of te kleine bus.
doornstruiken eromheenquote:Op woensdag 13 juli 2005 17:45 schreef nixxx het volgende:
[..]
Hear ! Hear! En ook zonder grote loslopende honden.. of doornstruiken eromheen of te kleine bus.
Het gaat dus gewoon om een bedrijf, die bij de voordeur een (geleegde) brievenbus heeft, maar omdat het op een bedrijventerrein staat, hebben de meeste bedrijven een brievenbus aan de weg. Nu is er schijnbaar een medewerker die er vanuit gaat dat als er geen bus aan de weg staat er dus helemaal geen is. Als ik de brief nu een derde keer terugkrijg, zal ik idd. een klacht indienen op die site. Weet nu namelijk niet de preciese data dat ik de brief verzond.quote:Op woensdag 13 juli 2005 17:29 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Standaard gaat het bij mij altijd zo:Geen brievenbus = geen post = retour afzender met reden: Geen bus. Brievenbus vol = geen post = retour afzender met reden: Bus vol.
Mensen moeten maar zorgen voor een brievenbus en dan ook nog leeg.
Zoals ultra_ivo al zegt, de brievenbus mag niet verder dan 10 meter van de openbare weg staan. Staat hij dit wel, dan gaat de post retour. Dikke pech voor jou dan. Als het dan toch zo'n belangrijke brief is en je weet alles al over de brievenbus, waar hij staat e.d, waarom bezorg je hem dan zelf niet?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 07:23 schreef Goofup het volgende:
[..]
Het gaat dus gewoon om een bedrijf, die bij de voordeur een (geleegde) brievenbus heeft, maar omdat het op een bedrijventerrein staat, hebben de meeste bedrijven een brievenbus aan de weg. Nu is er schijnbaar een medewerker die er vanuit gaat dat als er geen bus aan de weg staat er dus helemaal geen is. Als ik de brief nu een derde keer terugkrijg, zal ik idd. een klacht indienen op die site. Weet nu namelijk niet de preciese data dat ik de brief verzond.
Overservice.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:50 schreef ultra_ivo het volgende:
Bovendien mag je geen huisnummers verzinnen. Als er meerdere bedrijven op een kavel staan met een huisnummer, dan geldt dit als een adres, als een afgiftepunt. Mag je als postbode dus alles bij elkaar in een brievenbus duwen. Sterker nog, als je gaat splitsen op de namen van de verschillende bedrijven verleen je overservice.
Is deze bus toevallig meer dan 10 meter van de openbare weg verwijderd? Dan heeft de besteller in kwestie juist gehandeld. In zo'n geval moet het bedrijf nml een bus aan de openbare weg plaatsen. Zo is bepaald in de postwet. Als de persoon in kwestie na herhaaldelijke verzoeken om deze wet na te leven niet reageert, mag de TPG de post retour zenden.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 07:23 schreef Goofup het volgende:
[..]
Het gaat dus gewoon om een bedrijf, die bij de voordeur een (geleegde) brievenbus heeft, maar omdat het op een bedrijventerrein staat, hebben de meeste bedrijven een brievenbus aan de weg. Nu is er schijnbaar een medewerker die er vanuit gaat dat als er geen bus aan de weg staat er dus helemaal geen is. Als ik de brief nu een derde keer terugkrijg, zal ik idd. een klacht indienen op die site. Weet nu namelijk niet de preciese data dat ik de brief verzond.
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:21 schreef Beach het volgende:
Vandaag liep ik zachtjes tegen een autospiegel opHeel dat ding er bijna af
je zag gewoon heel het binnenwerk,volgens mij was die al kapot dus snel verder gelopen
![]()
Verder kreeg ik nog een klacht van iemand dat die foute post had, vroeg die aan mij of ik daarvakerliep.
Ik zei droog nee (ik heb geen zin en geen tijd voor zeikmensen) en zei dat ik het zou doorgeventerwijl ik daar al de hele week liep.
Heerlijke mentaliteit hé?quote:
Ik had dat juist expres wel gedaanquote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:10 schreef Troeta het volgende:
nou TheSorrow, geen diertjes mishandelen hoor. Die baasjes mag wel.
Ik had vandaag sexreclamefoldertjes, voelde me aardig voor schut lopen.
Ik heb het niet in de bussen van oude vrouwtjes gedaan, haha, vond ik zo raar staan.
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:12 schreef Troeta het volgende:
o trouwens!! Ik heb vandaag ook een "bekend iemand" iemand gespot in mijn wijk.
Matthijs van The Farm!!
Hij zag er wel uhhh lekker uit
Hoop dat ik snel een pakje bij hem magbezorgen
haha, heb ik ook tegen m'n baas verteld hoor.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:11 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik had dat juist expres wel gedaan![]()
edit: welke vesteging werk je? ga ik doorgeven dat je niet alle hah heb gedaan![]()
Haha juist wel doen. Misschien zat ze er wel speciaal op te wachtenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:14 schreef Troeta het volgende:
[..]
haha, heb ik ook tegen m'n baas verteld hoor.
Stond een oud wijf met een zuurstoftank in de deuropening, dan ga ik echt geen sexreclame geven hoor!
sorry, je bent niet de enige die rondkijktquote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:15 schreef Troeta het volgende:
[..]
ja, sorry, ik moet me toch vermaken als ik 4 uur lang alleen loop...haha
Niks mis mee hoor. Gemekker van sommige mensen ook..quote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:57 schreef Beach het volgende:
[..]
Heerlijke mentaliteit hé?
Krijg je vanzelf bij TPG![]()
Whehe was het ook nog een knap meisje of zo een dik wijf?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:16 schreef Beach het volgende:
[..]
sorry, je bent niet de enige die rondkijkt![]()
edit: gister meisje in bikini die de post van de mat afraapte![]()
Ik was woensdag om 10.45 klaar terwijl de dienst tot 12.20 staatquote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:55 schreef OMG het volgende:
Mijn dienst staat tot 11:55. Om 10:55 was ik klaar en om 11:05 zat ik thuis.
Van mij mogen er nog wel een paar van zulke zaterdagen komen.
Mijn wijk staat tot 15:00. (vanaf 10.30) Het vroegste wat ik heb gehaald is 15:20quote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:45 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik was woensdag om 10.45 klaar terwijl de dienst tot 12.20 staat
Hehe zoiets heb ik ook eens gehad. Dienst liep door tot 11.30. Om 09.20 was ik klaar. Om 08.05 aanbellen voor een pakketje.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:45 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik was woensdag om 10.45 klaar terwijl de dienst tot 12.20 staat
Na verloop van tijd wordt je vanzelf wel sneller.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 20:03 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Mijn wijk staat tot 15:00. (vanaf 10.30) Het vroegste wat ik heb gehaald is 15:20
Morgen tiende werkdag![]()
Dat is niets om je voor te schamenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 20:03 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Mijn wijk staat tot 15:00. (vanaf 10.30) Het vroegste wat ik heb gehaald is 15:20
Morgen tiende werkdag![]()
De brievenbussen vond ik redelijk meevallen vandaag. Bij de dienst die ik vandaag moest rijden had ik anderhalve zak, terwijl ik andere keren vaak 2 volle zakken heb.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 22:38 schreef TheSorrow het volgende:
Hier zal t meevallen met weinig post denk ik...gister was er superveel in de bussen, en vandaag weer....terwijl t vakantietijd isLekker vrij morgen dus voor mij komt t wel goed
Hehe, die boekjes had ik vandaag ook. Staat er zo'n vrouwtje buiten bij d'r auto: "Postbode, geeft u het maar." Waarop ik dus zeg: "Ach, mevrouw, het is alleen maar spannende reclame wat ik voor u heb." en geef het boekje.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:10 schreef Troeta het volgende:
nou TheSorrow, geen diertjes mishandelen hoor. Die baasjes mag wel.
Ik had vandaag sexreclamefoldertjes, voelde me aardig voor schut lopen.
Ik heb het niet in de bussen van oude vrouwtjes gedaan, haha, vond ik zo raar staan.
Jij naait je collega'squote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:11 schreef Beach het volgende:
edit: welke vesteging werk je? ga ik doorgeven dat je niet alle hah heb gedaan![]()
Volgende week zaterdag ben ik 5 jaar zaterdagmedewerkerquote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:53 schreef renz0r het volgende:
Werk nu bijna een jaar bij de TPG en vind het geweldig!
ja, dat vind ik raar hoor om zoiets te geven.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:10 schreef Carport het volgende:
Hehe, die boekjes had ik vandaag ook. Staat er zo'n vrouwtje buiten bij d'r auto: "Postbode, geeft u het maar." Waarop ik dus zeg: "Ach, mevrouw, het is alleen maar spannende reclame wat ik voor u heb." en geef het boekje.
Vervolgens groet ik en loop naar het volgende tuintje. Hoor ik achter me "nouja zeg, wat is dit nou weer, dat hoef ik echt niet!"![]()
[..]
Jij naait je collega's?
![]()
Bij die foldertjes zijn ze in ieder geval nog zo aardig geweest om er in een vierpuntslettertype op te zetten dat het 18+ spul isquote:Op zaterdag 16 juli 2005 02:14 schreef Troeta het volgende:
[..]
ja, dat vind ik raar hoor om zoiets te geven.
En wat dacht je van die kleine kindjes die schattig de post aan mogen pakken van mamma, komen ze bij moeder met dat foldertje, hahaha
Heb nooit wat gehad. Ons bin zuunig...quote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:29 schreef TheSorrow het volgende:
Ik in oktober 2 jaar... kreeg zelfs een verjaardags kaart van de teamcoach
Die dingen zijn toch te dik om in 'n buspakje te passen...quote:Op zaterdag 16 juli 2005 07:31 schreef tonks het volgende:
Succes met de harry potter boeken vandaag dames en heren
Doe maar bezorgen vandaag hoorquote:Op zaterdag 16 juli 2005 07:31 schreef tonks het volgende:
Wat een troep was dat.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 13:02 schreef OMG het volgende:
Nou, het was wat betreft de post iets drukker dan vorige week zaterdag. De Makro zat er weer bij en ik had ook nog eens wat van die AH nep-Senseo koffie pads of iets dergelijks die sommige bundels best verpestten.
Ja maar kijk ik zeg nergens dat ik het erg vind. Ik ben namelijk ergens voor aan het sparen en als ik iets heel graag wil dan ga ik er ook helemaal voor. Ze weten nu dat ze op me kunnen rekenen en ze geven me dus ook makkelijker een wijk erbij maar ze belonen het ook (vandaag hebben ze ook een uur meer erbij geschreven).quote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:14 schreef TheSorrow het volgende:
sk888er, je laat je flink misbruiken... bij de tpg is t zo, je moet een beetje je muil opentrekken af en toe, ik laat echt niet meer over me heen lopen, ze willen me bijv dinsdag ook 2 wijken in mn handen schuiven,terwijl ik om 4 uur al moet bussenlichten, ik haal dat gewoon niet, dus zeg ik er gewoon wat van
uhuh tonks, dat was dus voor mij idd t gevalquote:Op zaterdag 16 juli 2005 07:31 schreef tonks het volgende:
Ik had gisteren drie rode bakken, ik zo WTF, het zijn er altijd maar twee.quote:Op zondag 17 juli 2005 22:40 schreef Carport het volgende:
Qua post was het niet echt druk gisteren. Het probleem zat hem bij ons meer in de personeelsbezetting. Veel mensen hadden werktijden van 8 - 17 ofzo, in die richting.
Vandaag ook weer buslichting gereden, maar de brievenbuspost neemt nog niet echt af...
En ik vond huisnummersorteermachine al een rampwoordquote:Op zondag 17 juli 2005 22:48 schreef Carport het volgende:
Wij hebben alleen nog maar instraatbufferrekken
vooral niet te vergeten:quote:Op zondag 17 juli 2005 22:49 schreef JDude het volgende:
[..]
En ik vond huisnummersorteermachine al een rampwoord
Je hebt zo'n open optie op de retoursticker... Die had je kunnen gebruiken.quote:Op maandag 18 juli 2005 09:11 schreef Goofup het volgende:
De brief die ik retourgezonden kreeg met de opmerking: "Geen brievenbus/brievenbus vol" heb ik inmiddels weer retourgekregen.
Na nogmaals contact te hebben gehad met de bedoelde ontvanger, blijkt dat ze de brievenbus dus verder dan 10 meter van de openbare weg hebben staan. Ze gingen er wat aan doen.
Precies. Tenzij iemand me op het kantoor al verteld dat een huis/bedrijf geen brievenbus heeft of dat de brievenbus vol zit. Dan is het meteen retour afzender.quote:Op maandag 18 juli 2005 10:08 schreef Jordy-B het volgende:
Ik stuur zelf trouwens nooit post retour als de bus te ver staat. Is meer werk dan een paar stappen extra lopen.
Goede instelling van jequote:Op maandag 18 juli 2005 11:59 schreef TheSorrow het volgende:
Zometeen maar eens met mn eigen auto ff de locatie van de haalklanten nagaan, ik heb t 1 x gezien maar geheid dat ik t vergeet, dus ff checken, want moet om 4 uur klantenpost halen, en wil niet 3 uur later dan normaal klaar zijn
De TPG schrijft ook wel brieven naar mensen die een brievenbus hebben die niet aan de eisen voldoet. Het probleem is alleen dat er veel brievenbussen zijn die niet aan die eisen voldoen. Bij nieuwbouwwijken klopt het meestal wel aardig, af en toe is de ligging nog te ver weg. Maar bij de oudere wijken in een stad voldoet gemiddeld zo'n 50% niet aan de eisen. Dat percentage is overigens een schatting op basis van mijn ervaringen hierzo.quote:Op maandag 18 juli 2005 09:11 schreef Goofup het volgende:
Mij lijkt het beter dat TPG de brief aanleverd op het adres met een waarschuwing of desnoods gelijk een kleine boete. Op die manier is de ontvanger gelijk op de hoogte van zijn fout en wordt de betaalde dienst van de klant ook uitgevoerd. Nu heb ik meerdere malen voor de dienst moeten betalen en is die tot dusver nog niet uitgevoerd... weggegooid geld zonder resultaat, maar met ergernis over de TPG dus.
Beetje hufterige opmerking, vind je ook niet?quote:Op maandag 18 juli 2005 11:58 schreef Goofup het volgende:
[..]
(maar waarschijnlijk teveel schrijfwerk?)
Thanks!quote:Op maandag 18 juli 2005 12:29 schreef Carport het volgende:
[..]
Goede instelling van je [afbeelding]
[..]
En wil dat meisje dat laatst op een racefiets met een vriendin stond uit te rusten en zo lief naar me lachte toen ik buslichting reed, zo snel mogelijk contact opnemen met klantenservice (058 233 33 33)![]()
ja, maar ik betaal voor een service die niet wordt uitgevoerd. Dan word ik een hufterquote:Op maandag 18 juli 2005 12:32 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Beetje hufterige opmerking, vind je ook niet?
volgens mij betaal ik er niet voor om de brief op de plek van verzenden aan te laten komen. Dan kan ik er beter géén postzegel op plakken.quote:Op maandag 18 juli 2005 12:59 schreef OMG het volgende:
Die service waarvoor je betaald wordt wel degelijk uitgevoerd. Hoe komt die brief anders weer bij je terug?
Je bent wel aan het zeuren hoor. Hoeveel heeft het je nou al gekost? 5x 0,39 = 1,95 eur? Ik kan me niet voorstellen dat je daar dood aan gaat. De regelgeving is duidelijk.quote:Op maandag 18 juli 2005 13:09 schreef Goofup het volgende:
[..]
volgens mij betaal ik er niet voor om de brief op de plek van verzenden aan te laten komen. Dan kan ik er beter géén postzegel op plakken.
Uit interesse, niet kwaad bedoeld ofzo: Doe je dat ook als dit bij een hele straat zo is? Oftewel, zo'n 50 adressen retour sturen?quote:Op maandag 18 juli 2005 13:45 schreef Jaguarized het volgende:
Indien een bus verder weg staat dan 10 meter dan is het formeel zo dat de postbode de brief niet hoeft te bezorgen en retour afzender kan sturen. Echter, uit coulance zullen er postbodes zijn die de brief wel bezorgen aangezien het voor hun wellicht minder werk is. Ik stuur hem altijd standaard terug, dikke pech voor de verzender van de brief dan. Ik zet er dan wel de juiste reden op: Bus verder dan 10m.
Maar bij herhaardelijk niet betalen (ja, het wordt geregistreerd) kan de postbezorging op het adres wel gestaakt worden...quote:Op maandag 18 juli 2005 13:45 schreef Jaguarized het volgende:Je kan er ook voor kiezen om er geen postzegel op te plakken inderdaad. Dan krijgt de ontvanger een portokaartje van 0,50 euro. Die hoeft ie uiteraard niet te betalen want TPG gaat echt niet voor 0,50 euro een rechtzaak aanspannen omdat de portokosten niet betaald zijn.![]()
Ja ok bij herhaaldelijk wel ja maar ik heb een vijftal keer zo'n ding gekregen (jaja naai je eigen collega's ff) en ik heb er denk ik vier van betaald. Ik heb trouwens wel elke keer de 50 cent teruggevraagd van de afzender omdat het voornamelijk betalingen waren van klanten.quote:Op maandag 18 juli 2005 13:51 schreef Carport het volgende:
[..]
Uit interesse, niet kwaad bedoeld ofzo: Doe je dat ook als dit bij een hele straat zo is? Oftewel, zo'n 50 adressen retour sturen?
[..]
Maar bij herhaadelijk niet betalen (ja, het wordt geregistreerd) kan de postbezorging op het adres wel gestaakt worden...
quote:Op maandag 18 juli 2005 15:45 schreef TheSorrow het volgende:
Zo, weet nu waar alle klanten zitten....bij 1 klant heb ik 10 minuten moeten zoeken, maar ik heb t gevondenNu maar eens de deur uit om te gaan blazen met de TPG bus en een Slayer bandje, aangezien ie geen cd speler heeft
Er is bij ons ook zo'n routje langs allerlei boerderijen. Ik ben een paar keer meegereden met degene die hem reed, was een autoroute, gewoon voor de gein. Daar zou ik de eerste paar keer ook wel met een lijst met huizen van volgorde voor meenemen.quote:Op maandag 18 juli 2005 19:18 schreef TheSorrow het volgende:
Ja, treurig dat ze geen cd speler hebben zeg... Maarja t ging goed en klinkt wel redelijkNu nog meer bandjes ervan vinden
![]()
De route zelf ging echt te simpel, ben blij dat ik van te voren ffies de route nagereden had anders had ik er niet echt uitgekomen
1 maand dacht ikquote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:47 schreef Beach het volgende:
Wat is de opzegtermijn als je ontslag neemt?
Krijg je je opgespaarde vrije uren betaald als je onstlag neemt? (ik heb nog 65 uur ofzo)
Klopt, pas zodra je minder dan 3 uur per zaterdag werkt gaat dit van je verlofuren af. Vrij nemen doordeweeks kan dus nooit van je verlofuren af gaan.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:57 schreef OMG het volgende:
Je hebt een zaterdag contract van 3 uur. Dan lijkt het me niet zo dat wanneer jij doordeweeks werkt, wanneer je eigenlijk niet hoeft te werken, want zo'n contract heb je niet, er verlofuren af gaan.
8 minuten per gewerkt extra uur is mij verteld.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:57 schreef OMG het volgende:
Met dat extra werken bouw je extra verlofuren op. Ik weet niet precies hoeveel je krijgt, maar voor ieder extra uur dat je werkt krijg je een x aantal minuten verlof.
quote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:57 schreef OMG het volgende:
Je hebt een zaterdag contract van 3 uur. Dan lijkt het me niet zo dat wanneer jij doordeweeks werkt, wanneer je eigenlijk niet hoeft te werken, want zo'n contract heb je niet, er verlofuren af gaan.
Met dat extra werken bouw je extra verlofuren op. Ik weet niet precies hoeveel je krijgt, maar voor ieder extra uur dat je werkt krijg je een x aantal minuten verlof.
dank jequote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:19 schreef Carport het volgende:
[..]
Klopt, pas zodra je minder dan 3 uur per zaterdag werkt gaat dit van je verlofuren af. Vrij nemen doordeweeks kan dus nooit van je verlofuren af gaan.
Als je vrij wilt hebben op een zaterdag en doordeweeks 3 uur werkt, wil dat overigens niet zeggen dat je geen verlofuren moet inleveren. Wel kan je je teamcoach ff aansporen om creatief om te gaan met zijn urenregistratieprogrammaatje. Overigens weet ik dat niet helemaal zeker, maar zoiets speelde bij ons ook een tijdje.
[..]
8 minuten per gewerkt extra uur is mij verteld.
Een aantal auto's van ons hadden die stickers al. Nu zijn ze in alle auto's opgeplakt. Ik vind het een beetje overdreven eigenlijk, maargoed.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:47 schreef TheSorrow het volgende:
Na de aanslagen in London hebben wij opeens een sticker in de auto over wat te doen als je in gevaar komt met gevaarlijke stoffen... Hebben meerdere mensen deze stickers gezien? Ze zijn geel en zitten bij ons naast het contact.... Ik zag ze van de week al, maar ben gewoon benieuwd of meerdere vestigingen dit ingelast hebben
ja, sorry dat het overkwam als een aanval op jullie. Is eigenlijk meer bedoeld om duidelijk te maken dat ik het niet rechtvaardig vind dat de klant die de brief verstuurt moet boeten voor het niet in orde zijn van de brievenbus van de ontvanger en om de service te kunnen verbeteren. Het gaat niet om het geld wat het kost. Die paar centen kunnen er wel af.quote:Op maandag 18 juli 2005 14:23 schreef Troeta het volgende:
Blijf niet zo doorhameren Goofup.
Dat bedrijf is fout bezig, niet TPG en wij hier al helemaal niet.
Dat bedrijf heeft vast al brieven van TPG gehad en heeft zich er niks van aangetrokken en nu zijn de postbodes daar het ws zat.
Beetje dom bedrijf wat zich niet interesseert in z'n post...kom je ver mee.
Camera meenemen tijdens werken.quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:10 schreef TheSorrow het volgende:
Vandaag post mee teruggenomen, ivm ontoegankelijkheid tuin, ik had maar ff een fotootje genomen, zodat ze het ook konden zien, en op kantoor vonden ze dat ik groot gelijk had. Voor hetzelfde geld zitten er doorntakken in ofzo, dus ik ga t risico niet nemen met een korte broek en blote benen
[[url=http://img208.imageshack.us/img208/511/afb0019it.th.jpg]afbeelding][/URL]
Stelde geen aarsch voor. Helaas moest ik nog wel even alle aangetekenden/legitimatiezendingen van zes postbezorgerwijken meenemenquote:
Gaan de veronic's bij jullie niet op dinsdags mee?quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:35 schreef TheSorrow het volgende:
Wij hadden wel redelijk wat, de veronica gidsen zaten erbijEn ik heb nog ff een maat van me geholpen, die had de verkeerde nabrengsleutel gepakt, althans, de verkeerde was opgehangen op zijn sleutel plek... ff met zn 2'en gelopen, waar je normaal 1 uur over doet deden we met zn 2 'en in 20 mins
Dat je aan mag bellen vind ik noujuist het leukste van het hele bezorgenquote:Op woensdag 20 juli 2005 15:40 schreef JDude het volgende:
[..]
Stelde geen aarsch voor. Helaas moest ik nog wel even alle aangetekenden/legitimatiezendingen van zes postbezorgerwijken meenemen
Hier komen ze standaard op woensdag. Vroeger op dinsdag maar dat is overgeheveld naar de woensdag.quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:28 schreef sk888er het volgende:
[..]
Gaan de veronic's bij jullie niet op dinsdags mee?![]()
[..]
Dat je aan mag bellen vind ik noujuist het leukste van het hele bezorgen![]()
Exact tzelfde hier.quote:Op woensdag 20 juli 2005 17:20 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Hier komen ze standaard op woensdag. Vroeger op dinsdag maar dat is overgeheveld naar de woensdag.
En het was nog best een flink windje ook.quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:27 schreef TheSorrow het volgende:
Was weer mooi met buslichting, het begon keihard te regenen, en precies midden in de hardste bui werkte de bus niet mee.... 5 brieven waaiden weg, daar mocht ik dus 8raan, helemaal zeiknat geregend![]()
Bij mij was het een hele straat met toch wel een stuk of 15 adressen, maar ik had geen regenquote:Op woensdag 20 juli 2005 21:13 schreef TheSorrow het volgende:
Oei dat is klote, dat heb ik 1 x gehad.. gelukkig waren er maar 5 huizen door elkaar gehusseld,dus dat viel mee (dat was toen ik voor de 2e x opleiding kreeg in t begin van mn ''carrière", daarna nooit meer gehad gelukkig
)
En idd, ik zat gebukt voor die brieven, en door de wind werd ik nog 3 x zo nat
Heb ik op de merwededijk ook wel eens gehadquote:Op woensdag 20 juli 2005 22:08 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Bij mij was het een hele straat met toch wel een stuk of 15 adressen, maar ik had geen regen
En ik dacht nog toen het keihard regende bij ons: "Goh, je zal nu maar buiten zijn..." Vervolgens een regenjas uit de garderobe vandaan geplukt, gerend naar m'n auto en ruitenwissertjes aanquote:Op woensdag 20 juli 2005 19:27 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Exact tzelfde hier.
Was weer mooi met buslichting, het begon keihard te regenen, en precies midden in de hardste bui werkte de bus niet mee.... 5 brieven waaiden weg, daar mocht ik dus 8raan, helemaal zeiknat geregend![]()
Waar stond ik ook alweer.. Oh ja, bij nummer 13quote:Op woensdag 20 juli 2005 22:15 schreef nixxx het volgende:
[..]
Heb ik op de merwededijk ook wel eens gehadbij bastemeijer...
Ik had ook zoiets, maar dan misschien nog iets dunner en 3 t/m 87quote:Op donderdag 21 juli 2005 12:58 schreef TheSorrow het volgende:
Vandaag is echt een lachertje qua post... Een bundel van 1 t/m 69, ong 10 cm dik![]()
Ken het...quote:Op donderdag 21 juli 2005 12:58 schreef TheSorrow het volgende:
Vandaag is echt een lachertje qua post... Een bundel van 1 t/m 69, ong 10 cm dik![]()
Dat hoop ik ook ... ik ga echtquote:Op donderdag 21 juli 2005 16:51 schreef OMG het volgende:
Nou. laten we hopen dat het zaterdag weer zo rustig is. In ieder geval geen Makro's, want die zaten er afgelopen zaterdag al bij.
Die van de overheid was dat toch? Die hadden we gisterenquote:Op woensdag 20 juli 2005 16:27 schreef Troeta het volgende:
hadden jullie die HAH van het nieuwe ziekenfonds niet dan???
Moest verdomme elk voortuintje in en elk portiek op.
Moest namelijk ook bij mensen met stickers.
Ben net pas pas klaar, 3 kwartier over tijd.
Maar wel net op tijd thuis voor de regen
Schakelen bij 2000 toeren, zoveel mogelijk geleidelijk aan remmen (dus niet in 1 x superhard intrappen) en bij stilstand gewoon je motor uit (bij t legen van een bus), zo doe ik t altijd, en nooit geklaagquote:Op vrijdag 22 juli 2005 20:45 schreef multos het volgende:
Ik mag vanaf volgende week buslichtingen gaan doen. Lekker een uur toeslag voor de avonduren
![]()
M'n opleidster had het over een boco sleutel die bijhoud hoe je rijdt. Iemand nog tips om een mooie boco score neer te zetten (nee niet uitschakelen, daar trapt de chef helaas niet in, hij controleert ze kennelijk altijd).
Inderdaad schakelen bij de 2000 en geleidelijk remmen. Je mag maximaal 2 minuten stationair draaien, tijdens de buslichting laat ik 'm dus meestal lekker draaien. Bij menig stoplicht hierzo sta ik langer dan 2 minuten te wachtenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 21:03 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Schakelen bij 2000 toeren, zoveel mogelijk geleidelijk aan remmen (dus niet in 1 x superhard intrappen) en bij stilstand gewoon je motor uit (bij t legen van een bus), zo doe ik t altijd, en nooit geklaag
Er was hier nog redelijk wat... voor 'n vrijdag.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 20:57 schreef Adsum het volgende:
Damn, vandaag was er écht weinig post hier... Ook geen hah erbij, had m'n wijk in 1 uur 15 min. gelopen, i.p.v. de 1 uur 40 min. die er voor staat
Bedoel je het aantal uren dat je nog hebt staan? Die staan niet op het loonstrookje, maar die kun je makkelijk navragen bij je teamleider. Die staan gewoon in de computer.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:56 schreef sk888er het volgende:
Ik heb mn loonstrookje binnen gehad![]()
Maar waar vind ik nou mn hoeveelheid uren?
Ik bedoel dus het aantal uren dat ik deze maand heb gewerktquote:Op zaterdag 23 juli 2005 00:29 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Bedoel je het aantal uren dat je nog hebt staan? Die staan niet op het loonstrookje, maar die kun je makkelijk navragen bij je teamleider. Die staan gewoon in de computer.
De BOCO. Erg hoog scoren doe ik iig niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:36 schreef jozef444 het volgende:
Hmzz zitten der in die kangoo'tjes e.d. spul om te zien hoe je aan t rijden bentIk ben erg blij dat ze dat in die bussen van ons niet hebben
of ik rij nog niet lomp genoeg dat kan natuurlijk ook
![]()
Nog nooit iets van meegekregen zal in die LT bussen dus wel niet zittenquote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:37 schreef zjroentje het volgende:
[..]
De BOCO. Erg hoog scoren doe ik iig niet.
Vanaf dinsdag begin ik weer. 2 weken fulltime dan.
Het was in de winter ook nog aan mijn stoere muts te zien. (op karretje)quote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:29 schreef TheSorrow het volgende:
[afbeelding]
Mooie foto Jaguarized! Supervet![]()
ROFL, je gaat toch niet zeggen dat je er korter over deed en dat op laten schrijven?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:26 schreef NY_Giant het volgende:
Is het eigenlijk normaal om als zaterdagwerker ook je uren van de zaterdag door te geven? Als ik onder het aantal uren kom dat voor mijn wijk staat, is het misschien handiger om het niet te doen. Anders verrekenen ze dat misschien weer ofzo. Of krijg je gewoon sowieso het aantal uren uitbetaald wat vooor je wijk staat, ook al deed je er korter over???
Je contracturen staan links onder op je loonstrookje, je meeruren links boven. Maar let op: De uren die je in de maand juli extra hebt gewerkt worden pas in augustus uitbetaald (emolumenten)quote:Op zaterdag 23 juli 2005 07:16 schreef sk888er het volgende:
[..]
Ik bedoel dus het aantal uren dat ik deze maand heb gewerkt![]()
En voor de rest die "vroeg" op moeten staan![]()
mietjesmijn wekker stond vanmorgen op 2:45
![]()
Mya nu ga ik mezelf maar ff vervelen want ik moet pas weer om half 11 beginnen![]()
Ik ben vandaag ook niet aan mijn uren gekomen, maar zoiets hoef je niet door te geven. Ze moeten je toch je contracturen uitbetalen, en het verschijnsel "min-uren" bestaat niet voor zaterdagbestellers.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:26 schreef NY_Giant het volgende:
Is het eigenlijk normaal om als zaterdagwerker ook je uren van de zaterdag door te geven? Als ik onder het aantal uren kom dat voor mijn wijk staat, is het misschien handiger om het niet te doen. Anders verrekenen ze dat misschien weer ofzo. Of krijg je gewoon sowieso het aantal uren uitbetaald wat vooor je wijk staat, ook al deed je er korter over???
Okee, dit vereist een iets uitgebreidere uitleg. Daar gaan we dan.............quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:16 schreef OMG het volgende:
Sorry, ben ik dan zo blind of heb jij gewoon een ander soort loonstrookje?
Voorbereiding + bestelling zeker?quote:
Hier ook zoiets.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:15 schreef TheSorrow het volgende:
Denk t ook ja.... grootste wijk bij ons staat 3 uur voor (alleen lopen)
11,01 + 6,00 + 1% provisie over het remboursbedragquote:Op zondag 24 juli 2005 16:29 schreef sk888er het volgende:
Hoeveel gaat het mij kosten als ik een pakketje dat 17,5 kg weegt onder rembours ga versturen?
3 kilo = Worldpack Special = 28,00 euroquote:Op zondag 24 juli 2005 18:14 schreef Elusive het volgende:
wat kost het eigenlijk op een pakketje van 3 kilo (priority) naar de .US te sturen? internet ligt er hier half uit, incl. TPG site dus
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:13 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Voorbereiding + bestelling zeker?
Dan is 4.30 idd een vrij normale tijd.quote:
quote:Op maandag 25 juli 2005 03:29 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dan is 4.30 idd een vrij normale tijd.
quote:Op maandag 25 juli 2005 03:31 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Ook nog op?Ik ben gelukkig vrij morgen, jij?
Slaapze!quote:Op maandag 25 juli 2005 03:46 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Mooi
Ik ga nu naar bed, welterusten
Plaats je postcode hier anders evenquote:Op maandag 25 juli 2005 15:56 schreef mother-mother het volgende:
[..]
nee , ben gewoon aardig![]()
ook n kopje?
Naar is dat. En je kan weer meer dan de helft mee terugnemen.quote:Op maandag 25 juli 2005 16:47 schreef Jordy-B het volgende:
wat 'n boel aangetekende brieven vandaag... Bijna allemaal van peugeot.
en dan dat weer...Warm en vochtig... echt kutweer, dus.
Mag je het in een eigen doos dan inpakken?quote:Op zondag 24 juli 2005 16:31 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
11,01 + 6,00 + 1% provisie over het remboursbedrag
Provisie wordt ingehouden op het geïnde bedrag.
Ja hoor, eigen dozen mogen. De grootte mag maximaal 140 x 78 x 58 cm zijn.quote:Op maandag 25 juli 2005 17:58 schreef sk888er het volgende:
[..]
Mag je het in een eigen doos dan inpakken?
en zo ja is er een maximale grootte voor die doos?
alvast bedankt![]()
haha zal wel lukkenquote:
alleen leuke post danquote:Op maandag 25 juli 2005 19:49 schreef TheSorrow het volgende:
Idd m-m, ik wil gerust post komen bezorgen bij je hoor
En Wifiquote:Op maandag 25 juli 2005 19:52 schreef JDude het volgende:
Morgen weer om 8.00 present zijn voor "de 1713".
Een prachtig bedrijventerreintje met weinig adressen maar wel een aantal met véél post. Ook standaard een stuk of 10 aangetekenden.
[afbeelding]
Achja, heb ik in ieder geval weer eens wat te doen.
Jaquote:
Laptop.quote:Op maandag 25 juli 2005 20:54 schreef JDude het volgende:
[..]
Ja
Daar zit het KPN Business Center inderdaad.
Nu nog eens een apparaat vinden dat er mee om kan gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |