abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28742975
ja, maar dat is overal zo.
Als je dat beseft doet het minder pijn als je eruit gegooid word ergens....
pi_28743261
Zaterdag was lekker lopen. Weer was goed en weinig post.

Ik had een brief waarop het huisnummer onduidelijk opstond. Dus ik gokte nr 13. Dat bleek overeen te komen met de naam op de brief

Dus ik die brief in de brievenbus stoppen en doorlopen. Hoor ik opeens door de muziek van mn ipod heen geschreeuw. Stond opeens een vent kankerend buiten. Hij ging mij tussen zijn scheldwoorden heen duidelijk maken dat deze brief nu al 5x is bezorgd is in 5 dagen en dat die bij hem niet hoorde.
Ik: Dan vind ik het raar dat die 5 postbodes voor mij die brief dan niet retour hebben gezonden of iets dergelijks, want er staat achterop de brief een adres waar het vandaan komt . Ik zal dat dan wel ff doen.

Vent: blablablabla godverdomme blablabla
Ik:

Op het moment dat die vent boos terugliep viel de deur voor zn neus dicht. Nou die vent godverde toen echt de buurt bij elkaar, aangezien hij geen sleutel bij zich had.

Ik: * Doorloopt*
pi_28744102
pi_28744146
Blegh, vandaag een lekke band gekregen in de hitte, kon ik met de fiets aan het handje verder .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 12 juli 2005 @ 18:23:39 #55
101188 Jaeder
Int. wl. zt. int. disc.pr.
pi_28744827
Die mensen halen het adres ook niet even door en zetten er niet retour bij.... klanten....

Grrrrrr,jammer van je lekke band.
pi_28745150
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 17:14 schreef Troeta het volgende:
Dat denk ik ook ja, bij ons op de vestiging is er ook een postbode die nu postbezorger is geworden, blij is die niet geloof ik.
Wat is het verschil eigenlijk?
  FOK!fotograaf dinsdag 12 juli 2005 @ 18:48:34 #57
73911 ultra_ivo
pi_28745396
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 18:23 schreef Jaeder het volgende:
Die mensen halen het adres ook niet even door en zetten er niet retour bij.... klanten....
Sommige mensen denken echt dat we helderziend zijn.
pi_28751131
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 18:37 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Wat is het verschil eigenlijk?
Een postbezorger sorteert niet, maar bezorgt alleen post
Dus werkt ook minder uren en krijgt ook nog eens een lager loon.

Mijn vriend heeft de gijzeling vanuit de tram gezien. Of tenminste, hij zag allemaal postbodetjes en politiemannetjes. Het was in het Bezuidenhout ergens.
pi_28751141
Postbezorger verdient minder, krijgt de wijk al voorbereid mee... doet dus zelf nix binnen
† The 3 Kings †
pi_28751287
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 22:07 schreef Troeta het volgende:

[..]

Mijn vriend heeft de gijzeling vanuit de tram gezien. Of tenminste, hij zag allemaal postbodetjes en politiemannetjes. Het was in het Bezuidenhout ergens.
Hmm, dan is t gelukkig ook niet bij mij vestiging geweest
pi_28751883
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 22:07 schreef Troeta het volgende:

[..]

Dat vermoedde ik al, maar ik vind het een beetje vreemd hoe dat als zo'n vernedering wordt ervaren.. Wacht even, het uurloon is dan gelijk ook lager?
  FOK!fotograaf dinsdag 12 juli 2005 @ 22:28:59 #62
73911 ultra_ivo
pi_28751965
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 22:27 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Dat vermoedde ik al, maar ik vind het een beetje vreemd hoe dat als zo'n vernedering wordt ervaren.. Wacht even, het uurloon is dan gelijk ook lager?
Jazeker, en niet zo'n beetje ook
  dinsdag 12 juli 2005 @ 22:34:16 #63
110777 Adsum
Is present!
pi_28752193
Vandaag kregen we de post al voorgezet aangeleverd, ter voorbereiding op de HSM die volgende week bij ons komt...
Voorbereiden stelde dus geen ene moer voor, en ik mocht iemand opleiding geven voor mijn vaste wijk, dus ik was vandaag lekker vroeg klaar
Ever higher. Ever better.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 23:31:18 #64
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_28754522
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 22:28 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Jazeker, en niet zo'n beetje ook
Ik hoorde een tijdje terug dat ze iemand hadden gevraagd om terug te komen bij TPG als postbezorger (was daarvoor postbode geweest) en ze zou dan 1,50 euro per uur minder gaan verdienen. Dus ja, dat gaat hard achteruit. Aan de ene kant dikke discriminatie natuurlijk.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_28756096
Ja mijn schoonzusje heeft 2 jaar gewerkt als postbode. Ze had nog geluk dat ze haar graag wouden hebben, dus hebben ze het contract nog 1 keer kunnen verlengen.
Maar toen moesten ze echt of een vast contract aanbieden, of geen nieuw contract meer aanbieden.
Toen vroegen ze of ze dan nog als postbezorgster wilde blijven, dan werkte ze 14 uur ipv 32 ofzo en ging ze een schaal lager.
Dat is inderdaad 1 euro 50 minder per uur.
En ik snap dat mensen dan beledigd zijn daardoor, ze heeft het dus ook niet gedaan.
  woensdag 13 juli 2005 @ 12:07:24 #66
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_28764614
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 16:25 schreef TheSorrow het volgende:
Dan zou ik als ik jou was contact opnemen met die vestiging
dat is nogal handig als er in Haarlem tig postkantoren zitten en er geen naam van de postmedewerker wordt achtergelaten op de brief... Ik hoorde dat desbetreffend bedrijf wel een klacht heeft ingediend, omdat het vaker schijnt te gebeuren
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_28773817
Nou Goofup, op www.tpg.nl kan je de postcode intypen en dan zie je het telefoonnummer van de dichtsbijzijnde vestiging.
Daar kan je dus heen bellen, en anders is er nog de algemene klantenservice.
  woensdag 13 juli 2005 @ 17:29:22 #68
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_28774898
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 12:07 schreef Goofup het volgende:

[..]

dat is nogal handig als er in Haarlem tig postkantoren zitten en er geen naam van de postmedewerker wordt achtergelaten op de brief... Ik hoorde dat desbetreffend bedrijf wel een klacht heeft ingediend, omdat het vaker schijnt te gebeuren
En als je nou een naam hebt? Wat dan? Dan ros je die postbode helemaal in mekaar? Als er klachten komen over de postbezorging op een bepaald adres en jij kan aan klantenservice melden wanneer er problemen zich hebben voorgedaan, dan zal klantenservice een fax sturen naar het juiste kantoor. Vervolgens zal er op dat kantoor wel worden uitgezocht wie op de betreffende dag op het door jou gemelde adres is geweest. Indien nodig zal de medewerker daar dan op worden aangesproken.

Standaard gaat het bij mij altijd zo:

• Geen brievenbus = geen post = retour afzender met reden: Geen bus.
  • Brievenbus vol = geen post = retour afzender met reden: Bus vol.

Mensen moeten maar zorgen voor een brievenbus en dan ook nog leeg.
  • Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      woensdag 13 juli 2005 @ 17:45:53 #69
    54837 nixxx
    NIET broer van TD
    pi_28775367
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 17:29 schreef Jaguarized het volgende:

• Hear ! Hear! En ook zonder grote loslopende honden.. of doornstruiken eromheen of te kleine bus.
    ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
    gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
      woensdag 13 juli 2005 @ 17:52:14 #70
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_28775532
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 17:45 schreef nixxx het volgende:

[..]

Hear ! Hear! En ook zonder grote loslopende honden.. of doornstruiken eromheen of te kleine bus.
    Ik heb een keer gehad dat er een enorme Sintbernardhond lag te "waken" voor de deur en dus voor de brievenbus. Kennelijk weet dat beest dat die gleuf met bijbehorend klepje de brievenbus is. Wil ik dat klepje omhoog doen doet dat beest hem weer naar beneden. Hij lag buiten voor de deur trouwens.

Ik post weer meenemen met als mededeling op de enveloppen: "Loslopende hond + datum". Dit keer nam ik het dan ff mee terug omdat het wel aardige mensen zijn.
    pi_28775676
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 17:45 schreef nixxx het volgende:

[..]

Hear ! Hear! En ook zonder grote loslopende honden.. of doornstruiken eromheen of te kleine bus.
    doornstruiken eromheen
    Heb dat bij de wijk die ik nu heb.
    Gister was de eerste dag dat ik hem moet lopen en meteen op het eerste adres kon ik de brievenbus niet openmaken (buitenbus) door de heg. Dus ik netjes aanbellen en er deed een sjaggereinige gast open. Ik zeg zo kunt U iets aan die struiken doen anders ben ik bang dat ik deze week alle post terugstuur. Dus hij kijkt mij boos aan (misschien omdat het nog vroeg was) en hij mompelt iets van ja doe ik nog wel.

Ik kom vanmorgen bij wijk aan, was ie de heg aan het snoeien
    pi_28778551
    Nou netjes dat ie dat doet! De heg snoeien.
    Ik moest in een tuin door allemaal struiken heen, die waren echt ver over het padje heengegroeid.
    Maar daar woont echt een oud vrouwtje, dus eigenlijk wel zielig.
    Kwam ze vorige week net aanlopen met een bosje bloemen in d'r hand.
    Ik sjaggerijnig kijken toen ik weer door de struikjes liep, maar 2 dagen later was alles heel lelijk gesnoeid.
    pi_28807509
    Pfffft. Ik heb in een van de wijken die ik 's maandags loop ook zo'n brievenbus die helemaal verstopt zit achter een boel struiken. Gek word ik ervan. Dat ze dat nou niet even netjes bijknippen of wat dan ook. Weghalen, ook goed. Het lijkt me ook niet echt handig voor de bewoner(s) zelf. Je kan amper op die woonboot komen.

Hallo trouwens. Ik is ex-postbode, nu postbezorger.
    Look, he's crawling up my wall
    Black and hairy, very small
    Now he's up above my head
    Hanging by a little thread
    pi_28816634
    Ik denk dat er morgen veel post is, zat veel post in iedere brievenbus

Vandaag weer eens een wijk gelopen met een oude bekende, de openhalende kutkat... briefje in de bus gedaan nadat ie me bijna weer te pakken had met:
    "We zouden graag zien dat u wat doet aan de kat, zo niet word alle post retour gestuurd. Mvg de postbode"
    † The 3 Kings †
    pi_28816990
    Loopt die kat dan buiten en krabbelt ie je?
    pi_28817072
    Zit 8r de bus.. Hij heeft me al een keer te pakken gehad, heel mn wijsvinger open... een postbode heeft zn poot al een x gebroken, die pakte m beet en knakte m Maar hij blijft t doen En die mensen zijn nooit thuis
    † The 3 Kings †
    pi_28817318
    huh? stak die zijn hand door de brievenbus heen dan om die kat te pakken?
    En waarom doe je dan je wijsinger zover naar binnen, hihi

Maar als ze die brievenbus wat hoger doen zal het wel opgelost zijn.
    pi_28817662
    De brievenbus zit op standaard hoogte...de kat hangt daar gewoon in, en steekt zijn poot naar buiten, ik ga niet eens naar binnen met mn hand...soms komt ie tot zn elleboog eruit.... toen pakte mn collega hem en toen brak ie hem... vandaag kwam ie maar een klein stukje, maar wel die #&@^#& nagels uit.... hij had me bijna te pakken...ik ga volgende week nog wel eens een x langs en dan aanbellen en zeggen dat we maatregelen gaan treffen als het zo doorgaat
    † The 3 Kings †
      FOK!fotograaf vrijdag 15 juli 2005 @ 07:20:55 #79
    73911 ultra_ivo
    pi_28821371
    Zelfde behandeling als mensen met een hond voor de brievenbus. Gewoon post mee terug nemen naar het kantoor.
      vrijdag 15 juli 2005 @ 07:23:37 #80
    42327 Goofup
    Goofy skates regular?!
    pi_28821377
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 17:29 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

• Het gaat dus gewoon om een bedrijf, die bij de voordeur een (geleegde) brievenbus heeft, maar omdat het op een bedrijventerrein staat, hebben de meeste bedrijven een brievenbus aan de weg. Nu is er schijnbaar een medewerker die er vanuit gaat dat als er geen bus aan de weg staat er dus helemaal geen is. Als ik de brief nu een derde keer terugkrijg, zal ik idd. een klacht indienen op die site. Weet nu namelijk niet de preciese data dat ik de brief verzond.
    Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
    al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
      FOK!fotograaf vrijdag 15 juli 2005 @ 07:29:27 #81
    73911 ultra_ivo
    pi_28821400
    Een brievenbus moet binnen de 10m van de openbare weg staan.
    pi_28824496
    Wacht even, had ie het pootje van de kat gebroken??? En weten di emensen daarvan?
    Wel grappig zo'n pootje uit de deur, ik zie het mijn katen al doen.

En Goofup dan dien je toch een klacht in zeikstraal, die postbode krijgt toch wel gelijk
    Beetje raar bedrijf als ze zoiets niet regelen, hun krijgen ws helemaal geen post meer, dus ik vind dat je bij hun moet gaan klagen.
    pi_28825521
    Ja die mensen kwamen histerisch naar buiten gerend, van 'jaaa dat doe je toch niet ben je gestoord ofzo' en toen zei ie van 'ja vind je dit normaal dan *laat arm zien*' en liep gewoon verder... nooit wat van gehoord eigenlijk...maar die kat blijft t doen, en die mensen doen er nix tegen, eerst hadden ze een bak achter de deur, maar die hebben ze weggehaald..... ik denk dat ik volgende x een x langs ga en dan met handschoenen aan, en dan eens flink in zn poot knijpen ofzo, kijken of ie t daarna nog doet
    † The 3 Kings †
      vrijdag 15 juli 2005 @ 13:18:23 #84
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_28828426
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 07:23 schreef Goofup het volgende:

[..]

Het gaat dus gewoon om een bedrijf, die bij de voordeur een (geleegde) brievenbus heeft, maar omdat het op een bedrijventerrein staat, hebben de meeste bedrijven een brievenbus aan de weg. Nu is er schijnbaar een medewerker die er vanuit gaat dat als er geen bus aan de weg staat er dus helemaal geen is. Als ik de brief nu een derde keer terugkrijg, zal ik idd. een klacht indienen op die site. Weet nu namelijk niet de preciese data dat ik de brief verzond.
    Zoals ultra_ivo al zegt, de brievenbus mag niet verder dan 10 meter van de openbare weg staan. Staat hij dit wel, dan gaat de post retour. Dikke pech voor jou dan. Als het dan toch zo'n belangrijke brief is en je weet alles al over de brievenbus, waar hij staat e.d, waarom bezorg je hem dan zelf niet?
      FOK!fotograaf vrijdag 15 juli 2005 @ 15:50:53 #85
    73911 ultra_ivo
    pi_28833400
    Bovendien mag je geen huisnummers verzinnen. Als er meerdere bedrijven op een kavel staan met een huisnummer, dan geldt dit als een adres, als een afgiftepunt. Mag je als postbode dus alles bij elkaar in een brievenbus duwen. Sterker nog, als je gaat splitsen op de namen van de verschillende bedrijven verleen je overservice.
      vrijdag 15 juli 2005 @ 16:04:07 #86
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_28833967
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 15:50 schreef ultra_ivo het volgende:
    Bovendien mag je geen huisnummers verzinnen. Als er meerdere bedrijven op een kavel staan met een huisnummer, dan geldt dit als een adres, als een afgiftepunt. Mag je als postbode dus alles bij elkaar in een brievenbus duwen. Sterker nog, als je gaat splitsen op de namen van de verschillende bedrijven verleen je overservice.
    Overservice.
      vrijdag 15 juli 2005 @ 17:16:48 #87
    109199 Kramerica-Industries
    Bijdehand mannetje
    pi_28836190
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 07:23 schreef Goofup het volgende:

[..]

Het gaat dus gewoon om een bedrijf, die bij de voordeur een (geleegde) brievenbus heeft, maar omdat het op een bedrijventerrein staat, hebben de meeste bedrijven een brievenbus aan de weg. Nu is er schijnbaar een medewerker die er vanuit gaat dat als er geen bus aan de weg staat er dus helemaal geen is. Als ik de brief nu een derde keer terugkrijg, zal ik idd. een klacht indienen op die site. Weet nu namelijk niet de preciese data dat ik de brief verzond.
    Is deze bus toevallig meer dan 10 meter van de openbare weg verwijderd? Dan heeft de besteller in kwestie juist gehandeld. In zo'n geval moet het bedrijf nml een bus aan de openbare weg plaatsen. Zo is bepaald in de postwet. Als de persoon in kwestie na herhaaldelijke verzoeken om deze wet na te leven niet reageert, mag de TPG de post retour zenden.
    Newman: I'm a U.S. Postal worker.
    George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
    Newman: Sometimes...
    pi_28836296
    Vandaag liep ik zachtjes tegen een autospiegel op Heel dat ding er bijna af je zag gewoon heel het binnenwerk,volgens mij was die al kapot dus snel verder gelopen
    Verder kreeg ik nog een klacht van iemand dat die foute post had, vroeg die aan mij of ik daarvakerliep.
    Ik zei droog nee (ik heb geen zin en geen tijd voor zeikmensen) en zei dat ik het zou doorgeven terwijl ik daar al de hele week liep.
    fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
      vrijdag 15 juli 2005 @ 17:25:48 #89
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_28836399
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 17:21 schreef Beach het volgende:
    Vandaag liep ik zachtjes tegen een autospiegel op Heel dat ding er bijna af je zag gewoon heel het binnenwerk,volgens mij was die al kapot dus snel verder gelopen
    Verder kreeg ik nog een klacht van iemand dat die foute post had, vroeg die aan mij of ik daarvakerliep.
    Ik zei droog nee (ik heb geen zin en geen tijd voor zeikmensen) en zei dat ik het zou doorgeven terwijl ik daar al de hele week liep.
    pi_28837109
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 17:25 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Heerlijke mentaliteit hé?
    Krijg je vanzelf bij TPG
    pi_28837390
    nou TheSorrow, geen diertjes mishandelen hoor. Die baasjes mag wel.

Ik had vandaag sexreclamefoldertjes, voelde me aardig voor schut lopen.
    Ik heb het niet in de bussen van oude vrouwtjes gedaan, haha, vond ik zo raar staan.
    pi_28837401
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 18:10 schreef Troeta het volgende:
    nou TheSorrow, geen diertjes mishandelen hoor. Die baasjes mag wel.

Ik had vandaag sexreclamefoldertjes, voelde me aardig voor schut lopen.
    Ik heb het niet in de bussen van oude vrouwtjes gedaan, haha, vond ik zo raar staan.
    Ik had dat juist expres wel gedaan

edit: welke vesteging werk je? ga ik doorgeven dat je niet alle hah heb gedaan
    pi_28837450
    o trouwens!! Ik heb vandaag ook een "bekend iemand" iemand gespot in mijn wijk.
    Matthijs van The Farm!!
    Hij zag er wel uhhh lekker uit
    Hoop dat ik snel een pakje bij hem magbezorgen
    pi_28837463
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 18:12 schreef Troeta het volgende:
    o trouwens!! Ik heb vandaag ook een "bekend iemand" iemand gespot in mijn wijk.
    Matthijs van The Farm!!
    Hij zag er wel uhhh lekker uit
    Hoop dat ik snel een pakje bij hem magbezorgen
    pi_28837478
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 18:11 schreef Beach het volgende:

[..]

Ik had dat juist expres wel gedaan

edit: welke vesteging werk je? ga ik doorgeven dat je niet alle hah heb gedaan
    haha, heb ik ook tegen m'n baas verteld hoor.
    Stond een oud wijf met een zuurstoftank in de deuropening, dan ga ik echt geen sexreclame geven hoor!
    pi_28837502
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 18:13 schreef Beach het volgende:

[..]

ja, sorry, ik moet me toch vermaken als ik 4 uur lang alleen loop...haha
    pi_28837521
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 18:14 schreef Troeta het volgende:

[..]

haha, heb ik ook tegen m'n baas verteld hoor.
    Stond een oud wijf met een zuurstoftank in de deuropening, dan ga ik echt geen sexreclame geven hoor!
    Haha juist wel doen. Misschien zat ze er wel speciaal op te wachten en krijgt ze er geeneen
    pi_28837534
    quote:
    Op vrijdag 15 juli 2005 18:15 schreef Troeta het volgende:

[..]

ja, sorry, ik moet me toch vermaken als ik 4 uur lang alleen loop...haha
    sorry, je bent niet de enige die rondkijkt
    edit: gister meisje in bikini die de post van de mat afraapte
    pi_28837715
    oeeeeeeeee meisjes in bikini, altijd leuk voor postbodes!
    bij mij is er niet veel, alleen een ouwe vent in strakke zwembroek die elke dag in z'n voortuintje zit.
    O, en een jongen die elke dag z'n tekkel uitlaat.
    leuke jongen hoor, maar op zo'n tekkel knap je een beetje af..
    pi_28839119
    Zo'n braadworst beest aan een lijntje En wees niet bang Troeta, ik ben een dierenvriend, ik doe geen enkel dier pijn
    † The 3 Kings †
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')