Je hebt zo'n open optie op de retoursticker... Die had je kunnen gebruiken.quote:Op maandag 18 juli 2005 09:11 schreef Goofup het volgende:
De brief die ik retourgezonden kreeg met de opmerking: "Geen brievenbus/brievenbus vol" heb ik inmiddels weer retourgekregen.
Na nogmaals contact te hebben gehad met de bedoelde ontvanger, blijkt dat ze de brievenbus dus verder dan 10 meter van de openbare weg hebben staan. Ze gingen er wat aan doen.
Precies. Tenzij iemand me op het kantoor al verteld dat een huis/bedrijf geen brievenbus heeft of dat de brievenbus vol zit. Dan is het meteen retour afzender.quote:Op maandag 18 juli 2005 10:08 schreef Jordy-B het volgende:
Ik stuur zelf trouwens nooit post retour als de bus te ver staat. Is meer werk dan een paar stappen extra lopen.
Goede instelling van jequote:Op maandag 18 juli 2005 11:59 schreef TheSorrow het volgende:
Zometeen maar eens met mn eigen auto ff de locatie van de haalklanten nagaan, ik heb t 1 x gezien maar geheid dat ik t vergeet, dus ff checken, want moet om 4 uur klantenpost halen, en wil niet 3 uur later dan normaal klaar zijn
De TPG schrijft ook wel brieven naar mensen die een brievenbus hebben die niet aan de eisen voldoet. Het probleem is alleen dat er veel brievenbussen zijn die niet aan die eisen voldoen. Bij nieuwbouwwijken klopt het meestal wel aardig, af en toe is de ligging nog te ver weg. Maar bij de oudere wijken in een stad voldoet gemiddeld zo'n 50% niet aan de eisen. Dat percentage is overigens een schatting op basis van mijn ervaringen hierzo.quote:Op maandag 18 juli 2005 09:11 schreef Goofup het volgende:
Mij lijkt het beter dat TPG de brief aanleverd op het adres met een waarschuwing of desnoods gelijk een kleine boete. Op die manier is de ontvanger gelijk op de hoogte van zijn fout en wordt de betaalde dienst van de klant ook uitgevoerd. Nu heb ik meerdere malen voor de dienst moeten betalen en is die tot dusver nog niet uitgevoerd... weggegooid geld zonder resultaat, maar met ergernis over de TPG dus.
Beetje hufterige opmerking, vind je ook niet?quote:Op maandag 18 juli 2005 11:58 schreef Goofup het volgende:
[..]
(maar waarschijnlijk teveel schrijfwerk?)
Thanks!quote:Op maandag 18 juli 2005 12:29 schreef Carport het volgende:
[..]
Goede instelling van je [afbeelding]
[..]
En wil dat meisje dat laatst op een racefiets met een vriendin stond uit te rusten en zo lief naar me lachte toen ik buslichting reed, zo snel mogelijk contact opnemen met klantenservice (058 233 33 33)![]()
ja, maar ik betaal voor een service die niet wordt uitgevoerd. Dan word ik een hufterquote:Op maandag 18 juli 2005 12:32 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Beetje hufterige opmerking, vind je ook niet?
volgens mij betaal ik er niet voor om de brief op de plek van verzenden aan te laten komen. Dan kan ik er beter géén postzegel op plakken.quote:Op maandag 18 juli 2005 12:59 schreef OMG het volgende:
Die service waarvoor je betaald wordt wel degelijk uitgevoerd. Hoe komt die brief anders weer bij je terug?
Je bent wel aan het zeuren hoor. Hoeveel heeft het je nou al gekost? 5x 0,39 = 1,95 eur? Ik kan me niet voorstellen dat je daar dood aan gaat. De regelgeving is duidelijk.quote:Op maandag 18 juli 2005 13:09 schreef Goofup het volgende:
[..]
volgens mij betaal ik er niet voor om de brief op de plek van verzenden aan te laten komen. Dan kan ik er beter géén postzegel op plakken.
Uit interesse, niet kwaad bedoeld ofzo: Doe je dat ook als dit bij een hele straat zo is? Oftewel, zo'n 50 adressen retour sturen?quote:Op maandag 18 juli 2005 13:45 schreef Jaguarized het volgende:
Indien een bus verder weg staat dan 10 meter dan is het formeel zo dat de postbode de brief niet hoeft te bezorgen en retour afzender kan sturen. Echter, uit coulance zullen er postbodes zijn die de brief wel bezorgen aangezien het voor hun wellicht minder werk is. Ik stuur hem altijd standaard terug, dikke pech voor de verzender van de brief dan. Ik zet er dan wel de juiste reden op: Bus verder dan 10m.
Maar bij herhaardelijk niet betalen (ja, het wordt geregistreerd) kan de postbezorging op het adres wel gestaakt worden...quote:Op maandag 18 juli 2005 13:45 schreef Jaguarized het volgende:Je kan er ook voor kiezen om er geen postzegel op te plakken inderdaad. Dan krijgt de ontvanger een portokaartje van 0,50 euro. Die hoeft ie uiteraard niet te betalen want TPG gaat echt niet voor 0,50 euro een rechtzaak aanspannen omdat de portokosten niet betaald zijn.![]()
Ja ok bij herhaaldelijk wel ja maar ik heb een vijftal keer zo'n ding gekregen (jaja naai je eigen collega's ff) en ik heb er denk ik vier van betaald. Ik heb trouwens wel elke keer de 50 cent teruggevraagd van de afzender omdat het voornamelijk betalingen waren van klanten.quote:Op maandag 18 juli 2005 13:51 schreef Carport het volgende:
[..]
Uit interesse, niet kwaad bedoeld ofzo: Doe je dat ook als dit bij een hele straat zo is? Oftewel, zo'n 50 adressen retour sturen?
[..]
Maar bij herhaadelijk niet betalen (ja, het wordt geregistreerd) kan de postbezorging op het adres wel gestaakt worden...
quote:Op maandag 18 juli 2005 15:45 schreef TheSorrow het volgende:
Zo, weet nu waar alle klanten zitten....bij 1 klant heb ik 10 minuten moeten zoeken, maar ik heb t gevondenNu maar eens de deur uit om te gaan blazen met de TPG bus en een Slayer bandje, aangezien ie geen cd speler heeft
Er is bij ons ook zo'n routje langs allerlei boerderijen. Ik ben een paar keer meegereden met degene die hem reed, was een autoroute, gewoon voor de gein. Daar zou ik de eerste paar keer ook wel met een lijst met huizen van volgorde voor meenemen.quote:Op maandag 18 juli 2005 19:18 schreef TheSorrow het volgende:
Ja, treurig dat ze geen cd speler hebben zeg... Maarja t ging goed en klinkt wel redelijkNu nog meer bandjes ervan vinden
![]()
De route zelf ging echt te simpel, ben blij dat ik van te voren ffies de route nagereden had anders had ik er niet echt uitgekomen
1 maand dacht ikquote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:47 schreef Beach het volgende:
Wat is de opzegtermijn als je ontslag neemt?
Krijg je je opgespaarde vrije uren betaald als je onstlag neemt? (ik heb nog 65 uur ofzo)
Klopt, pas zodra je minder dan 3 uur per zaterdag werkt gaat dit van je verlofuren af. Vrij nemen doordeweeks kan dus nooit van je verlofuren af gaan.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:57 schreef OMG het volgende:
Je hebt een zaterdag contract van 3 uur. Dan lijkt het me niet zo dat wanneer jij doordeweeks werkt, wanneer je eigenlijk niet hoeft te werken, want zo'n contract heb je niet, er verlofuren af gaan.
8 minuten per gewerkt extra uur is mij verteld.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:57 schreef OMG het volgende:
Met dat extra werken bouw je extra verlofuren op. Ik weet niet precies hoeveel je krijgt, maar voor ieder extra uur dat je werkt krijg je een x aantal minuten verlof.
quote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:57 schreef OMG het volgende:
Je hebt een zaterdag contract van 3 uur. Dan lijkt het me niet zo dat wanneer jij doordeweeks werkt, wanneer je eigenlijk niet hoeft te werken, want zo'n contract heb je niet, er verlofuren af gaan.
Met dat extra werken bouw je extra verlofuren op. Ik weet niet precies hoeveel je krijgt, maar voor ieder extra uur dat je werkt krijg je een x aantal minuten verlof.
dank jequote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:19 schreef Carport het volgende:
[..]
Klopt, pas zodra je minder dan 3 uur per zaterdag werkt gaat dit van je verlofuren af. Vrij nemen doordeweeks kan dus nooit van je verlofuren af gaan.
Als je vrij wilt hebben op een zaterdag en doordeweeks 3 uur werkt, wil dat overigens niet zeggen dat je geen verlofuren moet inleveren. Wel kan je je teamcoach ff aansporen om creatief om te gaan met zijn urenregistratieprogrammaatje. Overigens weet ik dat niet helemaal zeker, maar zoiets speelde bij ons ook een tijdje.
[..]
8 minuten per gewerkt extra uur is mij verteld.
Een aantal auto's van ons hadden die stickers al. Nu zijn ze in alle auto's opgeplakt. Ik vind het een beetje overdreven eigenlijk, maargoed.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:47 schreef TheSorrow het volgende:
Na de aanslagen in London hebben wij opeens een sticker in de auto over wat te doen als je in gevaar komt met gevaarlijke stoffen... Hebben meerdere mensen deze stickers gezien? Ze zijn geel en zitten bij ons naast het contact.... Ik zag ze van de week al, maar ben gewoon benieuwd of meerdere vestigingen dit ingelast hebben
ja, sorry dat het overkwam als een aanval op jullie. Is eigenlijk meer bedoeld om duidelijk te maken dat ik het niet rechtvaardig vind dat de klant die de brief verstuurt moet boeten voor het niet in orde zijn van de brievenbus van de ontvanger en om de service te kunnen verbeteren. Het gaat niet om het geld wat het kost. Die paar centen kunnen er wel af.quote:Op maandag 18 juli 2005 14:23 schreef Troeta het volgende:
Blijf niet zo doorhameren Goofup.
Dat bedrijf is fout bezig, niet TPG en wij hier al helemaal niet.
Dat bedrijf heeft vast al brieven van TPG gehad en heeft zich er niks van aangetrokken en nu zijn de postbodes daar het ws zat.
Beetje dom bedrijf wat zich niet interesseert in z'n post...kom je ver mee.
Camera meenemen tijdens werken.quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:10 schreef TheSorrow het volgende:
Vandaag post mee teruggenomen, ivm ontoegankelijkheid tuin, ik had maar ff een fotootje genomen, zodat ze het ook konden zien, en op kantoor vonden ze dat ik groot gelijk had. Voor hetzelfde geld zitten er doorntakken in ofzo, dus ik ga t risico niet nemen met een korte broek en blote benen
[[url=http://img208.imageshack.us/img208/511/afb0019it.th.jpg]afbeelding][/URL]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |