abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 juli 2005 @ 02:10:14 #101
40664 Durbin
Who knows..
pi_28789723
Love Letter

Twee jaar na het overlijden van Hiroko's man Itsuki Fujii komt Hiroko toevallig een oud schooladres tegen van haar overleden man en besluit een brief te schrijven. Tot haar verbazing krijgt ze een tijdje later weer een brief terug, ondertekend met Itsuki Fujii. Na een paar briefwisselingen blijkt het te gaan om een meisje dat toevallig dezelfde naam draagt als Hiroko's overleden man. Tevens blijkt dat de beide Itsuki's bijelkaar in de klas hebben gezeten, waarna Hiroko vraagt om haar herinneringen op papier te zetten. Een Japanse film die naar mijn mening wel erg traag op gang kwam, maar de betere laatste 30 minuten maakt het geheel wel tot een degelijke film.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:54:52 #102
124594 Myra
Lieveheersmeisje ;)
pi_28792391
De laatste film die ik in de bios heb gezien was Madagascar...

Ik vond hem echt zo leuk getekend Ik werd trouwens wel erg melig van de film, ik vond hem namelijk heel grappig (vooral de giraf en de pinquintjes ) Maar dat kan ook wel aan mijn soort humor liggen...
Nothing is worth doing, except what the world says is impossible...;)
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:59:10 #103
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_28792474
'Breaker' Morant (Bruce Beresford, 1980)
Goede krijgsraadfilm gesitueerd in Zuid-Afrika rond de vorige eeuwwisseling, toen de boeren in op stand waren tegen het Britse leger, waar ook Australiërs in meevochten. Beresford weet, een flink eind op weg geholpen door een sterk script, een mooi beeld te scheppen van de personages en tegelijkertijd op sterke wijze het proces in beeld te brengen. Daarbij valt de montage positief op; veel gebruik makend van close-ups en snelle beeldwisselingen. Het politieke statement wat gemaakt wordt, komt zeer duidelijk over zonder prekerig aan te voelen. ****
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:04:45 #104
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_28804465
Saw

Info:http://www.imdb.com/title/tt0387564/

Leuk filmpje !
want de klop doet het niet.
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:51:22 #105
13148 Shogo
Psycho...
pi_28805886
Fear and Loathing in Vegas
Geweldig gefilmd dit. De hoofdzaak van deze film is drugs en het is alsof je zelf ook in de trip van de hoofdrolspelers, gespeeld door respectievelijk Johnny Depp en Benicio Del Toro, zit. Beide heren geven geweldige prestaties weg, want dit moet best lastig zijn om te acteren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Shogo op 14-07-2005 17:08:13 ]
pi_28814849
Gegen die wand

Ik had een zeer moeilijke film over immigratie problematiek verwacht. Het bleek echter wat luchtiger te zijn en veel meer over persoonlijke relaties e.d. te gaan dan over immigratie problematiek dat meer als komische noot wordt gebruikt. Bovendien is de hoofdrol speelster een enorm lekkere meid.

Mind you, het tweede deel van de film wordt wel behoorlijk dramatisch.
  donderdag 14 juli 2005 @ 22:58:41 #107
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_28815176
Samurai 2: Duel at Ichijoji Temple
Zo. Na een maand of 7 toch maar eens deel 2 gekeken. Vreemd, aangezien ik deel 1 een goede film vond. En dit is dus meer van hetzelfde. Ook weer een leuk samuraifilmpje met Mifune. Niet meer, niet minder.

Swimming with Sharks
Leuk tussendoortje waarin vooral Spacey de show steelt als sadistische producer die z'n assistent bij elke gelegenheid vernedert. Tot die assistent het toch even beu wordt. Enigszins onverwacht einde ook.

47 Ronin
Hmm. De Mizoguchi-versie van een bekende Japanse legende over 47 samurai die wraak nemen en een kasteel bestormen nadat hun meester werd gedwongen om harakiri te plegen. Er wordt vooral gefocust op karakterontwikkeling en niet meteen op actie. Om niet te zeggen dat er helemaal geen actie inzit, want de bestorming waarover het gaat wordt hier enkel in een brief vermeld . En 4 uur aan karakterontwikkeling en verder niets is nu ook weer een beetje van het goede teveel. Niet slecht, maar een erg lange zit. Zo'n getormenteerd kijkende samurai blijft ook niet boeien .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 02:12:21 #108
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_28819992
Ik heb net Young Frankenstein gekeken, van Mel Brooks uit '74 met Gene Wilder in de hoofdrol als de kleinzoon van de bekende en beruchte Baron Von Frankenstein.

Zelf wil hij er aanvankelijk niets mee te maken hebben en wil zelfs dat z'n naam wordt uitgesproken als "Frankenstien" om alle associaties met z'n opa te vermijden. Tot hij op een dag naar Transylvania gaat en toch in de voetsporen van z'n voorouders belandt.

Igor: Dr. Frankenstein...
Dr. Frederick Frankenstein: "Fronkensteen."
Igor: You're putting me on.
Dr. Frederick Frankenstein: No, it's pronounced "Fronkensteen."
Igor: Do you also say "Froaderick"?
Dr. Frederick Frankenstein: No..."Frederick."
Igor: Well, why isn't it "Froaderick Fronkensteen"?
Dr. Frederick Frankenstein: It isn't; it's "Frederick Fronensteen."
Igor: I see.
Dr. Frederick Frankenstein: You must be Igor.
[He pronounces it ee-gor]
Igor: No, it's pronounced "eye-gor."
Dr. Frederick Frankenstein: But they told me it was "ee-gor."
Igor: Well, they were wrong then, weren't they?

Behalve een geweldige parodie is het ook een hilarische comedy op zich, met genoeg lekker flauwe maar zeker leuke oneliners ("Werewolf?" "-Yes. There wolf, there castle."), grappige momenten en bizarre personages. Ze hebben de originele set van de Frankenstein-film uit '31 weten te bemachtigen en de film ziet er dan ook goed klassiek uit. Ik heb echt genoten van deze film.

Aliiiiive!
pi_28820755
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy

Gewoon een luchtige sci-fi comedy. Niets meer en niets minder. Zal voor veel mensen de verwachtingen niet waar weten te maken. Ik heb me enorm vermaakt.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 09:42:01 #110
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_28822645
And Then There Were None (René Clair, 1945)
Klassiek tien kleine indiaantjes verhaal naar het boek van Agatha Christie. In zijn laatste Amerikaanse film spreidt René Clair een klassiek staaltje verhaalvertelling ten toon. Op goede wijze laat hij de kijker gissen naar de dader zonder uiteindelijk hinkstapsprongen nodig te hebben om de kijker te verrassen, zoals recentelijk bij Mindhunters wel het geval was. ****

xXx: State of the Union (Lee Tamahori, 2005)
De actie is vakkundig in beeld gebracht en vermaakt prima. Van een degelijk plot is echter geen sprake. De romance is absoluut belachelijk, het script is rommelig en als op het eind een heel leger gangsta nigga's opgetrommeld wordt om alles recht te zetten ben je mij helemaal kwijt. Het helemaal niets meer met het toch al niet geweldige origineel te maken. *½
  vrijdag 15 juli 2005 @ 09:51:26 #111
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_28822806
The Apartment

gewoon leuk om weer te zien. JL en SML zijn erg sterk en FMM natuurlijk ook wel. BW is toch echt een van mijn favo regisseurs
  vrijdag 15 juli 2005 @ 11:25:23 #112
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_28825251
De afgelopen dagen in de bios en op dvd gezien:

Charlie And The Chocolate Factory
Andermaal wordt bewezen dat Tim Burton de meest fantasierijke regisseur van het moment is. Wederom ziet alles er prachtig uit. Prachtig aangeklede sets, mooie kostuums. Het verhaal komt lekker rustig op gang en er wordt netjes de tijd genomen om alles uit te leggen. Vanaf t moment dat Depp ten tonele verschijnt gaat t tempo omhoog en lig je regelmatig in een deuk van t lachen. De humor is dus ook in orde. Het acteerwerk van de hele cast is dik in orde, waarbij ook melding moet worden gemaakt van Freddy Highmore, die na Finding Neverland opnieuw indruk maakt. Ook zijn de verwijzingen naar een aantal andere films erg leuk gedaan.
Een rare maar wel coole soundtrack van Danny Elfman maakt t geheel af.
Burton en Depp bewijzen met hun chocoladefabriek nogmaals een gouden combinatie te zijn. Can`t wait for The Corpse Bride
Een dikke aanrader dus

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

Samaria (Samaritan Girl)
Heel mooi en rustig geflimd, zoals we van Ki-duk Kim gewend zijn. Het verhaal is origineel, maar een beetje bizar. Maaar wel goed uitgewerkt.
Het acteerwerk is dik in orde, het einde wat vaag.
Wederom een sterke film van Ki-duk Kim, maar deze haalt het wat mij betreft niet bij Bin-Jip.

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

Collateral
Hele degelijke actiefilm met sterk acteerwerk van Cruise en Foxx. L.A. by night ziet er prachtig uit. Het verhaal is ook goed, alleen jammer van t voorspelbare en eigenlijk gewoon waardeloze einde.
Other than that, gewoon erg goed

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

De trailer was al melig, de film is dat nog veel meer. Gewoon erg droge humor waar je zeker van moet houden en voor in de juiste mood moet zijn. Als dat t geval is, dan heb je deze film een hele vermakelijke flick. Het verhaal is natuurlijk belachelijk, de uitwerking ervan erg cool.
De effecten zijn geinig en zien er goed uit, het acteerwerk is in orde.
Gewoon een goede en vermakelijke film, niets meer en niets minder

IMDB Cijfer: 6,8/10
Mijn Cijfer: 7,3/10
pi_28825273
Afgelopen dagen een aantal films gezien en ik dacht laat ik eens ook wat posten op fok.

Menace II Society
Deze film gaat over 2 donkere jongens die langzamerhand steeds dieper in het gangster leven komen.
Het wordt op een hele mooie manier verteld, had pas GTA: SA uitgespeeld en moest direct denken aan deze game. Net zo'n sfeer. Ik kan hem aan iedereen aan raden die van dit soort films houdt.
Ik vond persoonlijk dit wel een leuke film.
Geef hem daarom een
7

Stir of Echoes
Nadat Kevin Bacon (Tom Witzky) wordt gehypnotiseerd ziet hij een dood persoon. De film heeft wat weg van Six Sence alleen in deze film gebeurd er ook echt wat. bij six sense was het zo dat het alleen spannend bleef maar er gebeurde eigenlijk niets in deze film gebeurd dat wel!
Daarom geef ik hem een
7,5

Frequency
Deze film gaat over dat de zoon John Sullivan (James Caviezel) kan communiceren met zijn dode vader Frank Sullivan (Dennis Quaid) omdat hij via een apparaat terug in de tijd kan communiceren.
John probeerd hierdoor zijn vader te redden aan waar die dood is gegaan. maar omdat de toekomst iedere keer veranderd moet hij hem steeds opnieuw helpen.
Er stond achter op het dvd hoesje dat het Se7en meets Back 2 the Future film is en vind dat ze daar wel gelijk aan hebben hou je dus van die 2 films dan kun je deze film gerust een keer proberen.
7,7

Al met al dus de laatste dagen goede films gekeken.

Graag een reactie of ik het op deze manier goed doe of niet?
pi_28825444
War of the Worlds... crewle film... echt een topper!!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  vrijdag 15 juli 2005 @ 16:42:18 #115
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_28835221
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 11:25 schreef Timo20 het volgende:
De afgelopen dagen in de bios en op dvd gezien:

De trailer was al melig, de film is dat nog veel meer. Gewoon erg droge humor waar je zeker van moet houden en voor in de juiste mood moet zijn. Als dat t geval is, dan heb je deze film een hele vermakelijke flick. Het verhaal is natuurlijk belachelijk, de uitwerking ervan erg cool.
De effecten zijn geinig en zien er goed uit, het acteerwerk is in orde.
Gewoon een goede en vermakelijke film, niets meer en niets minder

IMDB Cijfer: 6,8/10
Mijn Cijfer: 7,3/10
he, draait deze nu ook al in de bioscoop? Of heb je die op een andere manier gekeken? Ben ook heel erg benieuwd naar Sjakie en de chocoladefabriek. (Goede tip wanneer je van een rustige bioscoopt houdt: Ga tijdens de zomerfeesten in Nijmegen, gegarandeerd geen hond in de bioscoop)

Splendor in the grass
Wederom een prachtige film van Elia Kazan. Goede rollen van Natalie Wood en Warren Beatty

[ Bericht 1% gewijzigd door Sasandra op 15-07-2005 23:30:35 ]
A spoonful of sugar...
  vrijdag 15 juli 2005 @ 16:46:49 #116
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_28835358
THIS PLACE

Een leuke short van een duidelijk talentvolle regisseur

Voor het lage budget een goed uitziende film met een wat creepy sfeer. Dat de plot onduidelijk is maakt geen moer uit, maar het komt erop neer dat een man wakker word in een zwakbelichte ruimte en daar een aantal vreemde lui tegenkomt en geen uitweg kan vinden.

Ben benieuwd wat deze regisseur allemaal kan in de toekomst met een groter budget

pi_28836513
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 16:42 schreef Sasandra het volgende:

[..]

he, draait deze nu ook al in de bioscoop? Of heb je die op een andere manier gekeken? Ben ook heel erg benieuwd naar Charlie en de chocoladefabriek. (Goede tip wanneer je van een rustige bioscoopt houdt: Ga tijdens de zomerfeesten in Nijmegen, gegarandeerd geen hond in de bioscoop)
Hij draait deze 'ronde' in de sneak. Daar heb ik 'm ook gezien.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 17:41:20 #118
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_28836749
Master & Commander
Mooie sfeervolle ouderwetse zeemannen film

The eternal sunshine of the spotles mind
Hele sterke mooie film met Jim Carrey in een zowaar serieuze film. Erg sterk geacteerd door Carrey ook. Super origineel idee en lekker spelend met de tijd en herinneringen enzow. Topfilm.

Simon.
Een vd weinige nederlandstalige films die ik best wel te pruimen vond. Lekker plat amsterdams met veel humor wat ik wel kon waarderen. Mooi opbouwend verhaal, alleen tegen het eind wordtie echt te langdradig en zit je te wachten tottie nu es euthenasie (of hoe schrijf je dat) pleegt.
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
pi_28837778
Madagaskar

in de bioscoop gekeken. wat een tegenvaller, slechtste film die ik sinds tijden heb gezien

pi

op TV. wilde ik al lange tijd zien, dus kwam goe duit dat ie op TV kwam. Aranovski levert weer een goede film af, al vond ik het op het eind wat tegenvallen. maar het paste wel bij de film, dus...

hitchhikers guide to the galaxy

knap gemaakt, ik had niet gedacht dat dit boek te verfilmen was, maar ik vind het goed gelukt. alleen snap ik niet waarom ze sommige dingen in de verhaallijn hebben veranderd.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 19:13:23 #120
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_28838838
Ik heb net Das Experiment gekeken. Wat bizar zeg. Een soort "Lord Of The Flies meets Cube" Lekker beklemmend sfeertje ook. Jep, toffe film.

pi_28838878
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 19:13 schreef Tijn het volgende:
Ik heb net Das Experiment gekeken. Wat bizar zeg. Een soort "Lord Of The Flies meets Cube" Lekker beklemmend sfeertje ook. Jep, toffe film.

[afbeelding]
ach ja, die wilde ik ook nog steeds zien. straks ff een torrent voor zoeken.
pi_28839609

toppertje die ik nog nooit helemaal had gezien
  vrijdag 15 juli 2005 @ 21:06:12 #123
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_28841961
Minnâ-yatteruka! [Getting Any]

de film begint met asao die geobsedeerd is om sex te hebben in een auto.
hij gaat naar een garage en mag modellen testen met een verkoopster.
omdat de praktijk anders uitpakt dan zijn idee, komt hij snel weer terug naar de garage.

zijn geld raakt op en hij moet op diverse manieren proberen wat te verdienen (van acteur tot huurmoordenaar).
aan t eind komt hij in contact met wetenschappers die hem transformeren.

echt een aanrader voor liefhebbers van een film als happiness of the katakauris bv.
bij momenten hilarisch, maar ook soms gewoon idioot.
veel verwijzingen naar japanse films (zoals zatoichi-films, kurosawa enz.)

het einde is ook weer te idioot voor woorden.

KQ: kijken!!!
  vrijdag 15 juli 2005 @ 21:30:01 #124
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_28842627
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 21:06 schreef dolle_hond het volgende:

KQ: kijken!!!
YES SIR!

Ik zat al te twijfelen

vrijdag 15 juli 2005 @ 22:21:37 #125
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_28844230
Kung Fu Hustle, waarin 2 debielen geen mensen kunnen gooien. Te grappige film.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  vrijdag 15 juli 2005 @ 23:36:38 #126
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_28846340
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 22:21 schreef Sharkdoggie het volgende:
Kung Fu Hustle, waarin 2 debielen geen messen kunnen gooien. Te grappige film.
De leukste scene uit de film.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  Moderator vrijdag 15 juli 2005 @ 23:39:06 #127
9859 crew  Karina
Woman
pi_28846410
Danny the Dog (oftewel Unleashed
Ik dacht eerst dat het alleen maar vechten zou zijn, maar er zat ook nog een goed verhaal in. Af en toe zelfs wat ontroerende momenten. Goede film, heeft me van begin tot eind geboeid.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 16 juli 2005 @ 00:16:58 #128
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_28847390
The Descent (2005)

Van Neil Marshall, die ook al verantwoordelijk was voor het script en regie van Dog Soldiers.
Een groep vrouwen gaat gezamelijk op expeditie in een grot, om zo de band weer een beetje aan te halen. Alleen loopt deze expeditie een beetje fout en tot overmaat van ramp blijken ze ook niet alleen daar beneden te zijn.
Het grootste gedeelte van de film speelt zich onder de grond af en dat zorgt voor een beklemmende sfeer, de vaart zit er de gehele film goed in en de spanning is om te snijden.
Daarbij nog een goeie dosis geweld en rond vliegend bloed(liters zelfs), zorgt ervoor dat de film de gemiddelde hollywoodhorror film ver achter zich laat.
Tuurlijk heeft de film ook minpunten, paar clichematige trucjes om je te laten schrikken en een einde wat ik graag anders had gezien, maar door de kwaliteit van het geheel kijk je daar gemakkelijk over heen.
Een aanrader voor mensen die Dog Soldiers geweldig vonden, maar ook voor mensen die eens wat andere horror willen zien dan bv House Of Wax.
Last van claustrofobie? Dan niet kijken.
Krijgt van mij een 7,5 een 8 was er met een ander eind zeker gekomen.

Trailer: http://www.thedescentthemovie.co.uk/trailer/index.html

[ Bericht 7% gewijzigd door Tweek op 16-07-2005 00:24:16 ]
  zaterdag 16 juli 2005 @ 02:45:57 #129
40664 Durbin
Who knows..
pi_28850324
Killer Klowns from Outer Space (1988)

Buitenaardse, moordlustige clowns reizen naar aarde om de inwoners van een dorp uit te moorden. Eén van de bekendere B-films en niet onterecht. Ik vond hem erg vermakelijk, niet in de laatste plaats om de absoluut idiote clowns.

Kyoki no sakura (2002)

Ichikawa, Yamaguchi en Kosugi zijn drie bende-leden die een hardhandige aanpak gebruiken tegen iedereen die het oorspronkelijke karakter van Japan in gevaar brengt en het ver-Amerikaniseren van hun land. Door hun gewelddadige optredens trekken ze de aandacht van twee andere bendes, die de drie wel willen recruteren. In eerste instantie wijzen ze dit af, maar in de loop van de tijd raken ze steeds meer betrokken bij de oorlog tussen beide bendes. Japanse film waar ik hier en daar goede dingen over had gelezen, maar welke mij toch enigzins tegenviel. Het verhaal is interessant genoeg, alleen is net als bij de eerder geposte Japanse film "Love Letter" de opbouw weer vrij langdradig. Daarnaast probeert men af en toe de film nét iets te hip te maken met (ironisch genoeg) MTV-achtige, snelle beelden wat soms werkt, maar vaker juist niet. Matig.

Constantine (2005)
John Constantine is geboren met de gave om engelen en demonen te herkennen. Sinds zijn poging tot zelfmoord en met één been in hel heeft gestaan, zijn de demonen vastbesloten hem naar de onderwereld te halen. Zijn hulp wordt ingeroepen door politie-detective Angela, die haar zus onder mysterieuze omstandigheden heeft verloren. Deze stond al een tijdje op mijn lijst om te zien en de film heeft mijn verwachtingen wel ingelost. Het verhaal is heerlijk duister, de effects erg goed en Keanu Reeves niet eens zo heel irritant.

Amazon Women on the Moon (1987)

De film wordt begonnen met een aantal op zichzelf staande, komisch bedoelde scenes. Vervolgens begint de mainfeature "Amazon Women on the Moon", maar als snel wordt de film onderbroken door technische storingen, waardoor meer van dit soort scenes en reclame-onderbrekingen voorbij komen. Een aantal scenes zijn erg komisch, zoals de verdachtmaking dat Jack de Ripper feitelijk het monster van Loch Ness was en de parodie op de Invisible Man, maar sommigen zijn ook tenenkrommend slecht. Wel opvallend veel bekende acteurs en actrices overigens. En ook Russ Meyer komt nog even voorbij als videotheekhouder.

"Being invisible is the best."
  zaterdag 16 juli 2005 @ 09:40:47 #130
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_28852162
Millions (Danny Boyle, 2004)
Best aardige familiefilm van Danny Boyle. Op flitsende wijze vertelt hij het sympathieke verhaal, maar af en toe dwaalt de film te veel af in subplotjes, waardoor het geheel een beetje rommelig over komt. Het acteerwerk is wel prima in orde, ook van de twee kinderen en dankzij het tempo blijft de film prima vermaken. ***

The Pledge (Sean Penn, 2001)
Intrigerende drama/thriller met degelijke rollen van onder andere Jack Nicholson. Excelleren doet echter niemand en dat is eigenlijk wat de film tegen zich heeft. Nergens excelleert hij in. Sean Penn regisseert vakkundig, de performances zijn oerdegelijk en het verhaal heeft een aantal verrassingen in petto, maar heel erg aanspreken doet hij niet. ***½
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 juli 2005 @ 12:16:44 #131
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_28854667
gisteren Ghost World weer eens gekeken. Lees ik vandaag dat hij morgen op tv komt.
Wel een erg leuke film.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_28857099

De twee jeugdvrienden Rafe en Danny willen hun hele leven al vechtpiloot worden. Als Rafe de kans krijgt om te vechten in de Tweede Wereldoorlog, laat hij z'n vriendin Evelyn (een verpleegster bij de marine) en Danny (ook een piloot) achter. Danny en Evelyn worden echter naar Hawaii verplaatst, waar ze elkaar ontmoeten. Rafe is ondertussen vermist verklaard. Net als de driehoeksverhouding ingewikkeld begint te worden, wordt het 7 december 1941: De Japanse aanval op de Amerikaanse luchtbasis Pearl Harbor.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 14:15:07 #133
67670 Skv
Cynist.
pi_28857287
The Cell

Prachtige film. Wel beetje goor soms, maarja, hou ik wel van
Goed geacteerd, leuk verhaal (beetje vergezocht en voorspelbaar soms), maar ik vond 'm top.

Cijfer: 8,3.

Resident evil: Apocalypse.

Verhaal was al bekend van de games, maar toch leuk neergezet.
Toffe special effects, alles zag er zeer goed en gedetailleerd uit.
Toch had er meer verhaal in mogen zitten, en minder hersenloos zombies rammen.
Film heeft wel goede indruk achtergelaten.

Cijfer: 7,0.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 14:16:47 #134
67670 Skv
Cynist.
pi_28857324
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 23:39 schreef Karina het volgende:
Danny the Dog (oftewel Unleashed
Ik dacht eerst dat het alleen maar vechten zou zijn, maar er zat ook nog een goed verhaal in. Af en toe zelfs wat ontroerende momenten. Goede film, heeft me van begin tot eind geboeid.
Dat vond ik zo'n kutfilm.
Moraalridderdeluuks
  zaterdag 16 juli 2005 @ 14:28:40 #135
67640 SaintOfKillers
pi_28857557
The I Inside -> erg vergelijkbaar met The Butterfly Effect, iemand met geheugenverlies die kan tijdreizen om dingen te veranderen. TBE is beter.

Constantine -> Vrij leuk, beter dan verwacht, al staat Reeves vooral in 't begin weer erg houterig te acteren.

Chűgoku no chôjin -> Beste Miike die ik al heb gezien, gaat eigenlijk nergens over, maar wordt steeds dromeriger. Erg leuk.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 20:39:34 #136
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_28867035
Ik viel in slaap tijdens Constantine, wat een kutfilm
  zaterdag 16 juli 2005 @ 23:57:30 #137
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_28871921
Lucky Girl (2001)
Redelijk fimpje met Elisha Cuthbert over een meisje dat aan gokken verslaaf raakt en daardoor steeds meer schulden krijgt. De film is best aardig en laat goed zien hoe je van iets heel onschuldigs in grote problemen kan belanden. En Elisha Cuthbert doet het erg aardig en is natuurlijk sowieso een lust voor het oog.
cijfer: 6

Fear and Loathing in Las Vegas (1998)
Had zin om deze weer eens te kijken. En hij blijft gewoon fantastisch.
cijfer: 10

The School of Rock (2003)

Had altijd hele lage verwachtingen van deze film mede door mijn aversie tegen Jack Black. Maar omdat Linklater toch een erg verdiensteljike regisseur is imho, toch maar eens geprobeerd. Maar hij blijkt even middelmatig als ik had verwacht. Er zitten maar een paar leuke grappen in, en die zijn dan niet eens van de hand de heer Black, maar van de kinderen. Het meerendeel van de kinderen acteert heel slecht en lijkt zijn tekst bijna wel op te lezen. En mijn aversie tegen Jack Black is na het zien van deze film ook niet kleiner geworden.
cijfer: 5
  zondag 17 juli 2005 @ 00:08:55 #138
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_28872187
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 16:42 schreef Sasandra het volgende:

[..]

he, draait deze nu ook al in de bioscoop? Of heb je die op een andere manier gekeken?
zat in de sneak preview. Volgens mij komt ie 4 augustus ofzo uit
  zondag 17 juli 2005 @ 10:34:31 #139
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_28877011
Fury (Fritz Lang, 1936)
Erg sterk Amerikaans debuut van Fritz Lang. Spencer Tracy zet op sterke wijze de hoofdpersoon neer als de getormente man die op wraak gezind is. De gebeurtenis die deze wraakgevoelens opwekt is op intense wijze in beeld gebracht en vormt de katalysator die de film naar een hoger tempo brengt. Ook deze film-noir bekritiseert een misstand in de samenleving en slaagt daarin. Jammer van het iets te abrupte einde. ****

Vital (Shinya Tsukamoto, 2004)
Het begin is erg mysterieus en de film weet deze sfeer ook prima vast te houden naarmate de film vordert. Langzaam wordt de kimono die de waarheid verhult ontrafelt en vallen de puzzelstukjes op z'n plaats. Tsukamoto hanteert hiervoor een stuk rustigere stijl dan we van hem gewend zijn en dat beviel me wel. Met name in de droomscenes komt het kenmerkende wiebelende camerawerk weer om de hoek kijken, maar deze keer met meer gevoel voor stijl dan in bijvoorbeeeld Tetsuo, waardoor het enigszins macabere verhaal een stijlvol jasje krijgt. ***½

Little Nicky (Steven Brill, 2000)
Op zich heeft de film best een aardig uitgangspunt alleen wordt er totaal niets mee gedaan, behalve een serie grappen die van een beschamend niveau zijn. *½
  zondag 17 juli 2005 @ 11:17:42 #140
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_28877552
Ano natsu, ichiban shizukana umi [A Scene at the Sea]

alweer een kitano.
maar een heel andere. een trage film zonder geweld.
het gaat over een doofstomme jongen, die vuilnisman is.
op een dag vindt hij een afgedankt surfboard, repareert m en gaat leren surfen.
zijn vriendin volgt steeds gedwee.

doordat de film de belevingswereld van de jongen erg benadert, is t een hele mooie film. veel stille scenes, bv.
ook hoe de andere surfers de doofstomme min of meer negeren is mooi in beeld gebracht.
schrijnend eigenlijk hoe de wedstrijd plaatsvindt. de doofstomme jongen heeft niet door dat zijn naam wordt omgeroepen en zit aan t eind van de dag nog te wachten op t strand.
de anderen lachen er alleen om.
toch is het geen meelijwekkende film hoor, omdat de wereld van de jongen en het meisje zo centraal staan.
  zondag 17 juli 2005 @ 12:18:27 #141
67640 SaintOfKillers
pi_28878844
Forbrydelsens element
Vreemde, aparte maar ook goede film van Von Trier. Niet meteen het type of stijl verhaal dat me normaal gezien aanspreekt, maar bij Von Trier-films lijkt het wel altijd te werken. Het verhaal draait rond een zoektocht naar een seriemoordenaar, maar de film moet het hebben van de sfeer, in een wereld die in een rode gloed baadt, waar het altijd nacht is en regent en waar het blijkbaar normaal is om met een rubberbootje door een riool te varen.

Heaven
Ik had een dubbel gevoel bij deze film. Enerzijds was het eerste deel sterk en interessant (vooral het acteerwerk van Blanchett), maar na een tijdje wordt het toch duidelijk minder. Goede film, maar de "romance" tussen Blanchett en Ribisi vond ik weinig overtuigend, net als de motieven van het personage van Ribisi.
  zondag 17 juli 2005 @ 14:07:02 #142
56685 kinky_queen
B Movie Snob
  zondag 17 juli 2005 @ 17:26:39 #143
82423 Drakul
Crawling in the dark
pi_28885912
Constantine Toch wel een vermakelijke popcornfilm

Nationale Treasure Beetje erg pro-amerikaans maar met acteurs als Nicolas Cage en Sean Bean toch erg vermakelijk.

Seed of Chucky Stuk minder dan Bride of Chucky. Zaten wel een paar grappige stukjes in, maar dat was ook alles.
The night hides a world, but unveils a universe
  zondag 17 juli 2005 @ 20:10:27 #144
22273 Dizer
Save the beard!
pi_28889720
The SpongeBob SquarePants Movie
Leuke tekenfilm, gewoon genieten van een superlange aflevering van Spongebob, hoewel net dat beetje extra. Alleen jammer dat gedoe met David Hasselhof, ze hadden beter Pamela Anderson moeten gebruiken
Imdb cijfer: 6.6
Mijn cijfer: 7.0

Atlantis: The Lost Empire
In 2001 gezien en nu pas op dvd gekocht. Wat een superfilm is het toch! Echt een mooie Diney Classics! Leuk verhaal, veel aktie en toch grappig!
Imdb cijfer: 6.4
Mijn cijfer: 8.0

The Bunker
Wow! En ik maar denken dat ik een leuke combinatie ga kijken van Oorlog en Horror. Niet dus. Wat een tegenvaller. Qua verhaal klonk ie zo goed en zo spannend, alleen helaas.... de acteerprestaties en de manier van opname aren zo barslecht, dat deze film niet echt boeiend was. Het is dat ik zo graag het einde wou zien maar anders...
Imdb cijfer: 5.4
Mijn cijfer: 5.0
Friends don't let friends remain beardless...
pi_28890586
Herbie
Wel grappig
  zondag 17 juli 2005 @ 21:10:14 #146
101634 NiekieW.
Zuipen tot we kruipen
pi_28891388
American histroy X

Had hem nog nooit eerder gezien, maar dit was echt een goede film.
Siofok 2007!
Lloret 2006!
Wintersport 2003-2007!
  zondag 17 juli 2005 @ 21:47:23 #147
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_28892372
The Punisher
Dat was nog eens een meevaller. Ik had eigenlijk alleen negatieve berichten gehoord, maar het is gewoon een best aardige film. Vergelijkbaar met The Hulk. Jammer van de anticlimax, maar gewoon simpel vermaal
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 17 juli 2005 @ 23:37:55 #148
40664 Durbin
Who knows..
pi_28895915
Koma (2004)

Na een trouwreceptie ontdekt Chi Ching bij toeval een hevig bloedende vrouw wiens nier is ontnomen. Als vervolgens Chi Ching ook het gevaar loopt slachtoffer te worden, begint zij Suen Ling te verdenken. Suen blijkt namelijk een relatie met Chi Ching's man te hebben, waardoor de beide vrouwen niet echt goed met elkaar overweg kunnen. Na de sterke openingsscene had ik verwacht een harde thriller te gaan zien, maar het verhaal richt zich al vrij snel op de relatie tussen Chi Ching en Suen Ling, waarbij het verhaal van de nieren op een zijspoor wordt gezet. Gelukkig wordt dit het laatste half uur weer opgepikt en eindigt de film toch vrij sterk. Over het geheel gezien een redelijk goede film.
  zondag 17 juli 2005 @ 23:44:14 #149
67640 SaintOfKillers
pi_28896181
Hitch en Red Beard. Hitch viel nog mee, Mendes is uitermate irritant, maar tussen Smith en James werkt het wel. Red Beard was zoals verwacht erg goed met een sterke Mifune.
  zondag 17 juli 2005 @ 23:45:12 #150
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_28896227

Kung Fu Hustle. Leuke komische film.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  zondag 17 juli 2005 @ 23:48:14 #151
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_28896346
Ik ook Hitch gezien. Ik had hem grappiger verwacht maar desalniettemin best geinig.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 18 juli 2005 @ 00:46:08 #152
13148 Shogo
Psycho...
pi_28898176
Breakfast at Tiffany's
Had het niet verwacht maar ik vond deze best aardig. Zowel door Hepburn als Peppard wordt er goed geacteerd.

Vertigo
Ik zit vaak te twijfelen welke ik de beste Hitchcock vind en altijd tussen deze en Psycho. Maar ik denk dat ik dan toch voor deze ga. Een hoop WTF momenten (ok dat heb je na een paar keer kijken niet echt meer) en de twist in het 2de uur zag ik niet aankomen althans het springen wel, maar wat daarna kwam en wat er gebeurt was in de toren absoluut niet. James Stewart speelt weer eens erg goed als Detective John 'Scottie' Ferguson en Kim Novak (mooie dame toen zeg) speelt ook goed. Nou nog eens een keer die DVD aanschaffen.

Salň o le 120 giornate di Sodoma
Tja je moet alles een keer gezien hebben in je leven, maar dit had ik best willen missen. De film is niet echt slecht, omdat het een boodschap meedraagt, maar je kijkt het absoluut niet voor plezier. De acteerprestaties zijn euhm jah overtuigend... Ik weet niet zo goed wat ik verder moet zeggen hierover.
  maandag 18 juli 2005 @ 09:44:37 #153
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_28902689
Wit (Mike Nichols, 2001)
Sterke film gemaakt voor televisie die gedragen wordt door een fenomenale Emma Thompson. Geholpen door het vernuftige scenario zet ze op sterke wijze de aan kanker lijdende literatuurprofessor neer die we volgen op haar lijdenstocht. Prachtige meditatie op het onvermijdelijke einde van ons leven en de reflectie die we dan maken op dat leven. ****
pi_28902813
Gister: The Grey Zone

Indrukwekkende film over de crematoria van de nazi's

Krijgt van mij ****
  maandag 18 juli 2005 @ 14:17:58 #155
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_28909443
Meng long guojiang ( Way of the Dragon) (1972)
Het script stelt niks voor, de regie is bagger en over de acteerprestaties hoeven we het ook niet te hebben. Maar dat maakt allemaal niet uit, want er is maar een reden om deze film te kijken en dat is BRUCE LEE . Wat is die man toch geweldig, hij blijft in mijn ogen de onovertroffen koning van de martial-arts film, hier kan geen Chuck Norris, Steven Seagal, Jackie Chan etc. tegen op.
cijfer: 6

Damien: Omen II (1978)
Horror is nooit mijn genre geweest en zal het waarschijnlijk ook nooit worden. Maar deze film vond ik best aardig. Het verhaal van een jongen die langzaam ontdekt dat die de antichrist is, is goed uitgewerkt en ontwikkeld zich in een goed tempo. |Jammer alleen dat de meeste moorden van verre zichtbaar zijn en de film dus nooit ergens echt spannend wordt.
cijfer: 5.5

Breakfast at Tiffany's (1961)

Ik kan het gevoel dat ik had na (en tijdens) deze film maar op een manier beschrijven en dat is met de titel van een bekende Nederlandse band: Is dit alles?
Vond de hele film nogal tegenvallen. Om te beginnen met Audrey Hepburn, die ik lang niet zo betoverend vond als in andere films. Al kon ik op sommige punten best wegzwijmelen om haar, maar het overgrote deel van de film was ze irritant. Het verhaal stelt ook niet veel voor. De hele film is zo zoetsappig als de gemiddelde Disney romcom met Hillary Duff. Het enige lichtpunt vond ik George Peppard.
Ok de film is overal genomen best vermakelijk en zeker de moeite van het kijken een keer waard, maar niet echt het predikaat groot klassieker waardig imho.
cijfer: 6.5

Ghost World (2000)

Ik had de film al eens eerder gezien. En toen was hij een beetje tegengevallen. En hoewel hij het niet haalt bij het superieure American Splendor, toch is Ghost World een vermakelijke film. En dat komt omdat de film volstaat van de mooie quotes en geinige voorvallen. Maar de probleem dat ik vorige keer had blijft. En dat is dat ik me niet kan indentificeren met het hoofdpersonage. Erger nog dat ik haar eigenlijk het irritantste en minste karakter van de film vind. En daar verandert ook het goede acteerwerk van Thora Birch niet veel aan. Gelukkig maken Rebecca en Seymour, gespeeld door een goede Scarlett Johansson en een fantastische Steve Buscemi, beide veel goed.
cijfer: 7

Un long dimanche de fiançailles (2004)
Eindelijk dan eens de nieuwste Jeunet film gezien. En dat is het ook precies geworden een typische Jeunet film. Hoewel de film doordat het over een iets harder onderwerp handelt, realistischer is. Komen de stukjes over Mathildes zoektoch over als een ouderwets Jeunet sprookje. Dit is vooral te danken aan het weer prachtige kleurenwerk die de man gebruikt. En juist de afwisseling af en toe met terugblikken op de grauwe werkelijkheid van het loopgraven-leven, geeft de film extra kracht en meer diepgang.
En Audrey Tatou is natuurlijk weer fantastisch aandoenlijk en eigenwijs.
cijfer: 8.5

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 19-07-2005 12:51:22 ]
  maandag 18 juli 2005 @ 14:25:51 #156
67640 SaintOfKillers
pi_28909718
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Samurai 2: Duel at Ichijoji Temple
Zo. Na een maand of 7 toch maar eens deel 2 gekeken. Vreemd, aangezien ik deel 1 een goede film vond. En dit is dus meer van hetzelfde. Ook weer een leuk samuraifilmpje met Mifune. Niet meer, niet minder.
Ondertussen ook Samurai 3: Duel on Ganryu Island en de mening daarover is grotendeels hetzelfde. Deze is zelfs iets beter.
  maandag 18 juli 2005 @ 14:28:54 #157
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_28909815
quote:
Op maandag 18 juli 2005 00:46 schreef Shogo het volgende:

Vertigo
Ik zit vaak te twijfelen welke ik de beste Hitchcock vind en altijd tussen deze en Psycho. Maar ik denk dat ik dan toch voor deze ga. Een hoop WTF momenten (ok dat heb je na een paar keer kijken niet echt meer) en de twist in het 2de uur zag ik niet aankomen althans het springen wel, maar wat daarna kwam en wat er gebeurt was in de toren absoluut niet. James Stewart speelt weer eens erg goed als Detective John 'Scottie' Ferguson en Kim Novak (mooie dame toen zeg) speelt ook goed. Nou nog eens een keer die DVD aanschaffen.
oeh, deze heb ik nog steeds staan om te kijken, maar ik ben er nooit echt voor in de stemming.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  maandag 18 juli 2005 @ 14:39:19 #158
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_28910116
27 Missing Kisses

verhaal gaat over een meisje van 14, sybilla. ze gaat in de zomer naar een tante logeren. in dat dorpje wordt ze verliefd op een man van 41, maar diens zoon van 14 wordt verliefd op haar.
ondertussen ziet die vader haar nauwelijks staan en neukt de ene na de andere dorpsgenote, inclusief de "dorpsslet". die wil zwanger worden van haar man, een permanent dronken luitenant met rugproblemen.
als mevrouw weer eens overspel pleegt, schiet hij op haar met zijn soldaten met kanonnen.

als dat maar goed gaat, denk je vanaf de eerste minuut zo ongeveer.
de bus waarin sybilla naar t dorp rijdt, rijdt nl. rustig slalommend door de beschietingen.

best leuk, best goed en heerlijk russische humor, want veel dronkenschap.
en wat is sybilla een aparte verschijning

pi_28910384
The Girl Next Door
Standaard comedy. Zaten wel leuke stukjes in, maar dit is echt weer een film die het van de bijfiguren moet hebben. Elisha Cuthbert is mooi, maar ik vond haar niet echt een duidelijk karakter neerzetten (of ze speelde een inhoudsloos persoon, kan ook). Een 6,5.

Ghost World
Vermakelijke film, maar niet omdat ik er zo om moest lachen. In de gids stond dat het een comedy was, weinig van gemerkt. Vond het meer een speelfilm met een komisch tintje. Goed acteerwerk en leuke dialogen, een 7.
  maandag 18 juli 2005 @ 16:20:31 #160
13148 Shogo
Psycho...
pi_28912814
quote:
Op maandag 18 juli 2005 14:28 schreef Cheiron het volgende:

[..]

oeh, deze heb ik nog steeds staan om te kijken, maar ik ben er nooit echt voor in de stemming.
Ben aan het twijfelen welke DVD versie ik ga kopen. De regio 1 heeft geen engelse subs (ja CC) geloof ik.
  maandag 18 juli 2005 @ 17:33:52 #161
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_28915218
El Maquinista (The Machinist)
Deze film gedownload om de goede recensies die hij hier kreeg. Een tijd terug had ik ook al Session 9 gezien van dezelfde regisseur en die was ook wel ok dus ik was benieuwd. De film heeft een rustig tempo en is wel aardig spannend. Door de rust is er goede spanning en Christian Bale zet zijn rol ook goed neer. Voor de rest is het verhaal gewoon lekker puzzelen en uiteindelijk word het netjes uitgelegd. Het kon me alleen niet echt schokken enzo. Eigenlijk was de film gewoon een soort van Fight Club en Session 9 bij elkaar. Weinig origineels of vernieuwends eigenlijk. Gewoon een intelligente film met een goede rol van Bale. Een 7,5.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  maandag 18 juli 2005 @ 18:10:30 #162
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_28916300
LA REGINA DEGLI UOMINI PESCE

THE FISHMEN AND THEIR QUEEN/QUEEN OF THE FISHMEN

Jammer, maar ach, ik zag het natuurlijk al een kilometer vantevoren aankomen dat dit vervolg op ISLAND OF THE FISHMEN (die ik érg leuk vind) niet leuk zou zijn, maar tis nog veel erger, waar het origineel een bepaalde charme heeft mist dat hier vreselijk omdat het veel te geforceerd is allemaal

Wel blij dat ik hem eindelijk heb gezien

maandag 18 juli 2005 @ 21:31:56 #163
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_28923168
Donnie Darko goeie film junggs
  maandag 18 juli 2005 @ 21:50:24 #164
67670 Skv
Cynist.
pi_28923886
House on Haunted Hill.

Ik vond em tof
Heel tof.

Alleen jammer dat ze bepaalde scénes dr uit hebben gesloopt, gelukkig staan die nog wel bij de extra's, maar ze hadden prima in de film gekunt.
Met name de scene dat die bitch door de vloer zakt en in een grafkelder terechtkomt.
  maandag 18 juli 2005 @ 21:59:33 #165
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_28924251
Vandaag gezien:"
The Lion King
Tijdloze Disney klassieker die je kunt blijven kijken en niet gaat vervelen. Mooie animaties, leuk maar nogal voorspelbaar verhaal en leuke liedjes. De stemmencast is cool en levert een goede prestatie. Timon en Pumbaa stelen natuurlijk de show

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 7,8/10

Lucia Y El Sexo
Over het algemeen genomen een goede film, maar had er toch iets meer van verwacht. De twee uur die de film duren zijn IMHO net iets te lang en daardoor weet ie niet de hele tijd de aandacht vast te houden. Beetje langdradig dus, maar verder best interessant. Mooi gefilmd dat prachtige plaatjes oplevert, sterk geacteerd en een voorspelbaar einde.
Jammer dus dat ie iets te lang duurt.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 7,0/10

Siworae (IL Mare)
Super film! Heerlijk leuk en origineel verhaal dat erg goed is uitgewerkt. Er wordt erg sterk geacteerd. Met name Ji-hyun Jun is wederom sterk, net als in My Sassy Girl. En dat is uiteraard een meerwaarde voor de film. Verder is de film mooi en rustig gefilmd, geweldig mooi gemonteerd en is de muziekkeuze wederom erg sterk. Daar zijn die Koreanen toch erg goed in: de "feel" van de film versterken door het toevoegen van een sublieme soundtrack.
Je moet wel redelijk je aandacht erbij houden, vooral in t begin. Zeker een aanrader dit, die ik nog vaker zal zien

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  maandag 18 juli 2005 @ 22:09:04 #166
67640 SaintOfKillers
pi_28924586
quote:
Op maandag 18 juli 2005 21:59 schreef Timo20 het volgende:
Vandaag gezien:"
The Lion King
IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
Waarom niet 7,7 of 7,9?

Of kijk je naar het IMDb-cijfer en denk je "Ja, dat is wel goed."
  maandag 18 juli 2005 @ 22:13:43 #167
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_28924741
Jack the Bear
Drama van 2 broers die hun moeder hebben verloren. Best aardig allemaal. DeVito is de allleen staan de vader. Een jonge Reese Witherspoon is het vriendinnetje van de oudste broer.

6.6 / imdb 6.2

back to the Future II
Lekker futuristich allemaal. Wel aardig concept dat je van uit andere hoeken een vorige deel kan bekijken.
Weer is bekeken naar wat jaartjes. DVD al een poos in huis. maar nu maar weer is bekeken.

7 / imdb 7.0

Back to the Future III
Het is toch wel de slechtste deel van de 3. Dat doc een stoomloco heeft omgebouwd tot timemachine gaat te ver naar mijn idee. Het wild west op zich is best aardig.

Ook deze heb ik weer is voor de gein bekijken.

6 / 6.7 imdb

Single White Female
Vrouw dumpt vriend. Een jong grietje trekt bij haar in als huurster. Ze blijkt nog al paranoide te zijn en dan begint de ellende. Best aardige film met 2 kibbelende vrouwen. De mannen in deze film hebben maar een kleine rol.

6.5 / imdb 6.2

Napoleon Dynamite
Sullige loser met zijn sorres. Tering he. Zijn vader is nog triester dan hijzelf. Een eikel van een oom. Te sneu voor woorden. Maar toch heeft de film wat. Het is dus wel zo dat je geen irritatie krijgt met deze prutsers. Er zitten echt geweldige momenten in de film.

Eigenlijk kan je al aan de openings scene/intro/music zien dat een film goed gaat worden. Op één of andere manier.

7.2 / imdb 7.1
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 18 juli 2005 @ 22:14:28 #168
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_28924764
Elephant

Héél erg okay. De manier van filmen sprak me heel erg aan en de (tiener)acteurs spelen echt geweldig. Alles komt heel realistisch op me over, vooral door de manier waarop de karakters gevolgd en geintroduceerd worden. Gewoon erg fijn om te kijken, zelfs ondanks het vreselijke onderwerp. En zelfs dat wordt gewoon op een mooie maar toch eerlijke manier uitgebeeld. Ja, deze wil ik wel op DVD. Jammer dat 'ie zo kort is.

Cijfer: 9.

Ikiru

Mijn Kurosawa-ontmaagding, om het maar op z'n SoK's te zeggen. Ik had verwacht 2,5 uur lang verveeld te worden aangezien mijn interesses over het algemeen niet liggen bij oude Japanse films. Gelukkig viel dit heel erg mee. De film kon me het meeste van de tijd boeien en kwam, ondanks 't feit dat 'ie een dikke 50 jaar oud is, toch nog fris op me over. Het verhaal is interessant en komt goed uit de verf, natuurlijk deels door de acteurs en actrices. Enige (grote) nadeel van de film is de zielige kop van Takashi Shimura, die je na een half uur wel zat bent. Ook is 'ie, vind ik, iets te lang.

Cijfer: 7.5.

maandag 18 juli 2005 @ 22:21:51 #169
67640 SaintOfKillers
pi_28925041
quote:
Op maandag 18 juli 2005 22:14 schreef BlaatschaaP het volgende:
Enige (grote) nadeel van de film is de zielige kop van Takashi Shimura, die je na een half uur wel zat bent.
Die is net zo sympathiek .

Maar zolang die ontmaagding maar prettig was
  maandag 18 juli 2005 @ 22:23:42 #170
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_28925125
quote:
Op maandag 18 juli 2005 22:21 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Die is net zo sympathiek .

Maar zolang die ontmaagding maar prettig was [afbeelding]
Sorry, maar 2.5 uur lang dit is geen pretje .

maandag 18 juli 2005 @ 22:28:39 #171
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_28925308
quote:
Op maandag 18 juli 2005 22:23 schreef BlaatschaaP het volgende:

Sorry, maar 2.5 uur lang dit is geen pretje .
BS probeer RASHOMON eens, die is wat luchtiger

zeurpiet

pi_28925462
Marnie heb ik afgelopen weekend gezien. Zover ik weet is het de derde Hitchcock die ik gezien heb, maar wel de minste van de drie. Rearwindow vond ik top en Psycho had ook wel wat. Marnie was gewoon wel aardig. Ik snap niet waarom ze nou zo nodig telkens moest stelen, voor haar moeder? Om haar liefde te krijgen door het geven van geld en cadeau's?
~ You are what you love, not what loves you ~
  maandag 18 juli 2005 @ 22:40:41 #173
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_28925821
War of the Worlds
Ik vind deze film zooo gemaakt, bij elke scene ( gecrashte vliegtuig in woonwijk bv ) zag ik een filmset uit Eurodisneys Moviepark voor me dus dat verpestte de film nogal. Verder best spectaculair gemaakt met vet geluid en maar een paar spannende momenten. Dat kleine meisje is echt super lief en is de enige persoon waar je een beetje mee meeleeft. En Tim Robbins is top in deze rol. Echt amerikaans super overdreven oppervlakkig allemaal.. kan aan mij liggen hoor. Ojaa uh dr moet nog een einde aan deze rampenfilm komen Nou dan doen we dit en dan is de film afgelopen.
  maandag 18 juli 2005 @ 22:43:19 #174
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_28925932
quote:
Op maandag 18 juli 2005 22:09 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Waarom niet 7,7 of 7,9?
waarom wel?? altijd dat gezeik over cijfers (in t algemeen hoor, niet alleen tegen jou). Schrijf je ook mailtjes aan filmbladen of filmsites die recensies geven, en vraag je ze waarom ze bv. 3 sterren geven en geen 4 of 2??
  Moderator maandag 18 juli 2005 @ 22:45:25 #175
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_28926007
quote:
Op maandag 18 juli 2005 22:43 schreef Timo20 het volgende:

[..]

waarom wel?? altijd dat gezeik over cijfers (in t algemeen hoor, niet alleen tegen jou). Schrijf je ook mailtjes aan filmbladen of filmsites die recensies geven, en vraag je ze waarom ze bv. 3 sterren geven en geen 4 of 2??
Het is gewoon best apart om te zien dat je telkens rond de IMDB-score zit met je eigen score. Vaak gelijk of anders een tiende erboven of eronder. Ik denk dat SoK daar op doelt.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 18 juli 2005 @ 22:46:39 #176
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_28926072
quote:
Op maandag 18 juli 2005 22:45 schreef Mike het volgende:

[..]

Het is gewoon best apart om te zien dat je telkens rond de IMDB-score zit met je eigen score. Vaak gelijk of anders een tiende erboven of eronder. Ik denk dat SoK daar op doelt.
nee hoor, echt niet altijd. Heel vaak ben ik t oneens met die IMDB score.
beter opletten
en als t wel zo is dan is dat dus toeval
  maandag 18 juli 2005 @ 22:48:20 #177
67640 SaintOfKillers
pi_28926140
quote:
Op maandag 18 juli 2005 22:43 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Vind je 't ook zo irritant wanneer iemand een vraag met een vraag beantwoordt?
  maandag 18 juli 2005 @ 22:49:00 #178
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_28926172
quote:
Op maandag 18 juli 2005 22:48 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Vind je 't ook zo irritant wanneer iemand een vraag met een vraag beantwoordt?
nee hoor, jij wel??

maandag 18 juli 2005 @ 23:02:28 #179
40664 Durbin
Who knows..
pi_28926743
Marrying High School Girl (aka Yeogosaeng sijipgagi) (2004)

Volgens een eeuwenoude legende mocht de princes Pyun-gang nooit met haar geliefde trouwen. In het heden leeft Pyun-gang, een 15-jarig meisje dat wordt achtervolgd door deze legende. Volgens een waarzegger dient zij voor haar 16e met On-dal Park te trouwen, anders zal zij sterven. Toevallig arriveert enkele dagen later een nieuwe student op haar school, genaamd On-dal Park. Een Zuid-Koreaanse komedie die matig uitpakt. Het verhaal is rommelig en lijkt vrij veel op My Sassy Girl. Dat geldt vooral voor het karakter van Pyun-gang, een rol die leuk wordt gespeeld door Im Eun-kyung.

Flight of the Phoenix (2004)
Een vliegtuig met een tiental passagiers stort midden in de woestijn van Mongolďe neer. Door een defecte radio kon er geen mayday worden verzonden, waardoor het onduidelijk is wanneer en óf er hulp zal komen. Als laatste hoop besluiten ze om van het vliegtuigwrak een één-motorig vliegtuigje te maken. Een dertien in een dozijn-filmpje met een einde dat zich laat raden, maar ik vond hem wél leuk.
  maandag 18 juli 2005 @ 23:21:04 #180
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_28927494
AU HASARD BALTHAZAR

Een filmpje waar de critici lovend over zijn kan mij vaak niet bekoren en ook deze niet. Toegegeven de film is foutloos en een absoluut meesterwerk, maar hij kon mijn aand8 niet lang vasthouden

maandag 18 juli 2005 @ 23:31:20 #181
23107 dolle_hond
topicverkoper
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 juli 2005 @ 00:13:58 #182
862 Arcee
Look closer
pi_28929798
quote:
Op maandag 18 juli 2005 23:21 schreef kinky_queen het volgende:
AU HASARD BALTHAZAR

Een filmpje waar de critici lovend over zijn kan mij vaak niet bekoren en ook deze niet. Toegegeven de film is foutloos en een absoluut meesterwerk, maar hij kon mijn aand8 niet lang vasthouden

[afbeelding]
Waarom betitel je een film die je aandacht niet kan vasthouden als een absoluut meesterwerk?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 01:45:45 #183
12221 Tijn