De afgelopen dagen in de bios en op dvd gezien:
Charlie And The Chocolate FactoryAndermaal wordt bewezen dat Tim Burton de meest fantasierijke regisseur van het moment is. Wederom ziet alles er prachtig uit. Prachtig aangeklede sets, mooie kostuums. Het verhaal komt lekker rustig op gang en er wordt netjes de tijd genomen om alles uit te leggen. Vanaf t moment dat Depp ten tonele verschijnt gaat t tempo omhoog en lig je regelmatig in een deuk van t lachen. De humor is dus ook in orde. Het acteerwerk van de hele cast is dik in orde, waarbij ook melding moet worden gemaakt van Freddy Highmore, die na Finding Neverland opnieuw indruk maakt. Ook zijn de verwijzingen naar een aantal andere films erg leuk gedaan.
Een rare maar wel coole soundtrack van Danny Elfman maakt t geheel af.
Burton en Depp bewijzen met hun chocoladefabriek nogmaals een gouden combinatie te zijn. Can`t wait for The Corpse Bride
Een dikke aanrader dus
IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Samaria (Samaritan Girl)Heel mooi en rustig geflimd, zoals we van Ki-duk Kim gewend zijn. Het verhaal is origineel, maar een beetje bizar. Maaar wel goed uitgewerkt.
Het acteerwerk is dik in orde, het einde wat vaag.
Wederom een sterke film van Ki-duk Kim, maar deze haalt het wat mij betreft niet bij Bin-Jip.
IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
CollateralHele degelijke actiefilm met sterk acteerwerk van Cruise en Foxx. L.A. by night ziet er prachtig uit. Het verhaal is ook goed, alleen jammer van t voorspelbare en eigenlijk gewoon waardeloze einde.
Other than that, gewoon erg goed
![]()
IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
The Hitchhiker's Guide to the GalaxyDe trailer was al melig, de film is dat nog veel meer. Gewoon erg droge humor waar je zeker van moet houden en voor in de juiste mood moet zijn. Als dat t geval is, dan heb je deze film een hele vermakelijke flick. Het verhaal is natuurlijk belachelijk, de uitwerking ervan erg cool.
De effecten zijn geinig en zien er goed uit, het acteerwerk is in orde.
Gewoon een goede en vermakelijke film, niets meer en niets minder
![]()
IMDB Cijfer: 6,8/10
Mijn Cijfer: 7,3/10