Meng long guojiang ( Way of the Dragon) (1972)Het script stelt niks voor, de regie is bagger en over de acteerprestaties hoeven we het ook niet te hebben. Maar dat maakt allemaal niet uit, want er is maar een reden om deze film te kijken en dat is BRUCE LEE
![]()
. Wat is die man toch geweldig, hij blijft in mijn ogen de onovertroffen koning van de martial-arts film, hier kan geen Chuck Norris, Steven Seagal, Jackie Chan etc. tegen op.
cijfer: 6
Damien: Omen II (1978)Horror is nooit mijn genre geweest en zal het waarschijnlijk ook nooit worden. Maar deze film vond ik best aardig. Het verhaal van een jongen die langzaam ontdekt dat die de antichrist is, is goed uitgewerkt en ontwikkeld zich in een goed tempo. |Jammer alleen dat de meeste moorden van verre zichtbaar zijn en de film dus nooit ergens echt spannend wordt.
cijfer: 5.5
Breakfast at Tiffany's (1961)Ik kan het gevoel dat ik had na (en tijdens) deze film maar op een manier beschrijven en dat is met de titel van een bekende Nederlandse band: Is dit alles?
Vond de hele film nogal tegenvallen. Om te beginnen met Audrey Hepburn, die ik lang niet zo betoverend vond als in andere films. Al kon ik op sommige punten best wegzwijmelen om haar, maar het overgrote deel van de film was ze irritant. Het verhaal stelt ook niet veel voor. De hele film is zo zoetsappig als de gemiddelde Disney romcom met Hillary Duff. Het enige lichtpunt vond ik George Peppard.
Ok de film is overal genomen best vermakelijk en zeker de moeite van het kijken een keer waard, maar niet echt het predikaat groot klassieker waardig imho.
cijfer: 6.5
Ghost World (2000)Ik had de film al eens eerder gezien. En toen was hij een beetje tegengevallen. En hoewel hij het niet haalt bij het superieure American Splendor, toch is Ghost World een vermakelijke film. En dat komt omdat de film volstaat van de mooie quotes en geinige voorvallen. Maar de probleem dat ik vorige keer had blijft. En dat is dat ik me niet kan indentificeren met het hoofdpersonage. Erger nog dat ik haar eigenlijk het irritantste en minste karakter van de film vind. En daar verandert ook het goede acteerwerk van Thora Birch niet veel aan. Gelukkig maken Rebecca en Seymour, gespeeld door een goede Scarlett Johansson en een fantastische Steve Buscemi, beide veel goed.
cijfer: 7
Un long dimanche de fiançailles (2004)Eindelijk dan eens de nieuwste Jeunet film gezien. En dat is het ook precies geworden een typische Jeunet film. Hoewel de film doordat het over een iets harder onderwerp handelt, realistischer is. Komen de stukjes over Mathildes zoektoch over als een ouderwets Jeunet sprookje. Dit is vooral te danken aan het weer prachtige kleurenwerk die de man gebruikt. En juist de afwisseling af en toe met terugblikken op de grauwe werkelijkheid van het loopgraven-leven, geeft de film extra kracht en meer diepgang.
En Audrey Tatou is natuurlijk weer fantastisch aandoenlijk en eigenwijs.
cijfer: 8.5
[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 19-07-2005 12:51:22 ]