quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:49 schreef Basje_B het volgende:
Kroon is Polka-dot jersey begrijp ik???
Niemand wil het topic openen?quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:48 schreef Suijk het volgende:
Godver, te laat. Wacht dan ook niet zo lang!
quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:51 schreef Asskicker14 het volgende:
IEDEREEEN GAAT! OH MY FUCKING GOD!
25e ofzo.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:53 schreef Sheva het volgende:
lance gevallen?
Hoezo.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:53 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Hehe dit is bijna net zo spannend als de radio (als je werkt...)
Ik mag trouwens hopen dat dit keer niet iedereen BEHALVE Armstrong gevallen is.
Nee, Kroon. Ook leuk.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:58 schreef skiczukie het volgende:
Dekker nog in de bolletjestrui? Kan het ook niet volgen.
Binnen enkele minuten zal hij op een goeie minuut gaan staan hoor, ze moeten Lance nog gelijk met de eerste groep zettenquote:Op donderdag 7 juli 2005 16:59 schreef golfer het volgende:
Vino pakt dus een paar bonificatieseconden en komt op 53 seconden van Armstrong nu op de 2e plek in het Algemeen Klassement te staan.
Okee, interessant.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:59 schreef golfer het volgende:
Vino pakt dus een paar bonificatieseconden en komt op 53 seconden van Armstrong nu op de 2e plek in het Algemeen Klassement te staan.
Ook leuk.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:01 schreef Ambrosius het volgende:
Ullrich komt de top 10 binnen..
1 001 ARMSTRONG Lance DSC USA
2 019 VINOKOUROV Alexandre TMO KAZ 00' 53"
3 023 JULICH Bobby CSC USA 00' 55"
4 004 HINCAPIE George DSC USA 00' 55"
5 028 VOIGT Jens CSC GER 01' 04"
6 007 POPOVYCH Yaroslav DSC UKR 01' 16"
7 022 ARVESEN Kurt-Asle CSC NOR 01' 20"
8 008 RUBIERA José Luis DSC ESP 01' 21"
9 011 ULLRICH Jan TMO GER 01' 24"
10 009 SAVOLDELLI Paolo DSC ITA 01' 33"
Hij zal de top 10 niet binnenkomen, want dit zijn nog maar "voorlopige" uitslagen, net als zondag gaan we straks zien dat bij de definitieve Armstrong in dezelfde tijd staat met Ullrich en met Forster ... (op 7 seconden van Bernucci)quote:
Hangt er vanaf hoe je dat ziet natuurlijk , in Italie steken ze in elke aankomst zo'n bochtenwerk , en dan zijn die parcours daar ook nog telkens uitgetekend door ex-renners ...quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:05 schreef Frederic het volgende:
Wat een blunder van de organisatie!
Vlak voor de aankomst een bocht van 90°, met een glibberig zebrapad, in de regen...![]()
wel leuke televisie natuurlijk
In eerdere etappes werd er gewoon gezegd dat zo'n laatste bocht ervoor zorgt dat de sprinters (die goed kunnen sturen) vrij baan kunnen krijgen. Zo'n blunder vind ik het niet, ze weten allemaal dat ie eraaan zat te komen en met regen moet je gewoon wat voorzichtiger zijnquote:Op donderdag 7 juli 2005 17:05 schreef Frederic het volgende:
Wat een blunder van de organisatie!
Vlak voor de aankomst een bocht van 90°, met een glibberig zebrapad, in de regen...![]()
wel leuke televisie natuurlijk
dat vind ik echt een laffe regel af en toe, nu was er die valpartij dan, maar er kan gewoon nog zoveel gebeuren en dan valt er eens een kanshebber aan in de laatste kilometer en tsja, dan laten ze hem maar gewoon gaan omdat ze toch wel dezelfde tijd krijgen...quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hij zal de top 10 niet binnenkomen, want dit zijn nog maar "voorlopige" uitslagen, net als zondag gaan we straks zien dat bij de definitieve Armstrong in dezelfde tijd staat met Ullrich en met Forster ... (op 7 seconden van Bernucci)
En uiteindelijk is het Mengin die voorop was die teveel risico nam en het peleton dat erop geknald is hé ...quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:09 schreef At_Fundum het volgende:
[..]
In eerdere etappes werd er gewoon gezegd dat zo'n laatste bocht ervoor zorgt dat de sprinters (die goed kunnen sturen) vrij baan kunnen krijgen. Zo'n blunder vind ik het niet, ze weten allemaal dat ie eraaan zat te komen en met regen moet je gewoon wat voorzichtiger zijn
Mengin scheen een 'lelijk oog' te hebben volgens de Belg.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:11 schreef Suijk het volgende:
Zijn er nog gewonden bij die valpartij?
Nou, echt prettig zag het er toch niet uit.quote:
waanzinnig ...quote:
ik vond het zelf wel meevallen,de meesten stonden ook in no time opquote:Op donderdag 7 juli 2005 17:13 schreef BVO het volgende:
[..]
Nou, echt prettig zag het er toch niet uit.
Toch alleen bij de ploegentijdrit?quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:18 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik dacht dat een val binnen de 1 km vlag niet de tijd kan beinvloeden, als in dat je geen tijd kan verliezen?
voor de val hadden ze al de voorsprong, ik denk dat dat het is.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:18 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik dacht dat een val binnen de 1 km vlag niet de tijd kan beinvloeden, als in dat je geen tijd kan verliezen?
binnen de laatste 3 kilometer zelfs, maar de jury moet wellicht nog analyseren wie er tijd verloor door die vak en wie er al gelost was (op die klim bv) en door die val terug kwam aansluiten bij een peloton, voor ze de echte uitslag geven.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:18 schreef Asskicker14 het volgende:
Dan zullen sommige tijden bijgesteld moeten worden, wanneer de Tour committee tot de conclusie komt dat veel renners geen tijd horen te verliezen. En zullen o.a. Vinokourov, Arlesen, Ullrich ook teruggezet worden.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
binnen de laatste 3 kilometer zelfs, maar de jury moet wellicht nog analyseren wie er tijd verloor door die vak en wie er al gelost was (op die klim bv) en door die val terug kwam aansluiten bij een peloton, voor ze de echte uitslag geven.
Acherm, Hincapie moet al zoveel. Kasseien, klassiekers, massasprints, tijdritten, ploegentijdritten, hij wordt overal ingezet. Maar ja, Di Luca kon ook van de ene op de andere dag klimmen..quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:22 schreef JohnDDD het volgende:
Trouwens volgens Wuyts heeft een man van Discovery verklaard dat Popovych mogelijk nog niet klaar is om volgend jaar de Tour te winnen. Men spreekt over een overgangsjaar waarin Hincapie mogelijk voor het klassement zal moeten gaan. Hij zou, volgens de Discoveryman (wiens naam ik me niet herinner), top 5 kunnen eindigen.
Nee hij zou dan geen klassiekers gaan rijden, alleen voor de Tour gaanquote:Op donderdag 7 juli 2005 17:24 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Acherm, Hincapie moet al zoveel. Kasseien, klassiekers, massasprints, tijdritten, ploegentijdritten, hij wordt overal ingezet. Maar ja, Di Luca kon ook van de ene op de andere dag klimmen..
Azevedo vorig jaar 5e, Savoldelli 2-voudig Giro-winnaar. Dus dat lijkt me wel.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:26 schreef Asskicker14 het volgende:
Hoe zit het dan met Savoldelli en Azevedo, zij kunnen toch ook goed klassementen rijden?
Vino niet, want die was al voor de valpartij uit het peloton vertrokken.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:24 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Dan zullen sommige tijden bijgesteld moeten worden, wanneer de Tour committee tot de conclusie komt dat veel renners geen tijd horen te verliezen. En zullen o.a. Vinokourov, Arlesen, Ullrich ook teruggezet worden.
Daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vino niet, want die was al voor de valpartij uit het peloton vertrokken.
Vino gaat nog meer aanvallen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:31 schreef Bartoli het volgende:
mooie etappe gezien. Bernucci mooie winst, leuke strijd weer om het groen, kroon in de bollen. Vino die tijd terugneemt
Ik absoluut niet.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:33 schreef JohnDDD het volgende:
Ik had graag gezien dat Armstrong bij Vino in het wiel was gesprongen, en dat hij nadien met Bernucci was doorgegaan en de etappe had gepakt
Anderhalve kilometer voor 't einde zoiets.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maarreh, ik heb 't niet live gezien, waar viel Vino aan?
Jij aarshol!quote:
Kom je nog vaak bij de V&D of ben je daar verbannen?quote:
Mengin ook neem ik aan.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:52 schreef Ambrosius het volgende:
Vino krijgt de tijd van Bernucci..
quote:de rest allemaal de tijd van Förster (7" verschil dus).
In het klassement op 1.02.
Dit is nog maar het begin.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:57 schreef JohnDDD het volgende:
nou armstrong toch 19 seconden verloren, teleurstellend een beetje
Zoek maar vast een goed recept.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:01 schreef Zwansen het volgende:
Ach, wat maakt het allemaal uit.. Als er iemand is die Lance serieus kan bedreigen in de bergen én in de tijdrit eet ik mijn hoed op...
Ik mijn klomp.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:01 schreef Zwansen het volgende:
Ach, wat maakt het allemaal uit.. Als er iemand is die Lance serieus kan bedreigen in de bergen én in de tijdrit eet ik mijn hoed op...
Hm. Jammer dat je die én er tussen zet, want ik denk/hoop dat Vino het op zijn minst in een paar etappes het Armstrong moeilijk gaat maken.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:01 schreef Zwansen het volgende:
Vino moet zien dat hij dan 4 minuten marge heeft, that's all.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hm. Jammer dat je die én er tussen zet, want ik denk/hoop dat Vino het op zijn minst in een paar etappes het Armstrong moeilijk gaat maken.
Is wel begrijpelijk na die val, het verbaasde me gisteren al dat hij niet gelost is.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:02 schreef Asskicker14 het volgende:
Zabriskie is nu helemaal gezien voor het klassement.
Jammer, want hij had het potentieël om in de top 30 te eindigen.
Om dan in een redelijk vlakke etappe toch nog bijna 8 minuten te verliezen.
Nee hoor, die moet zich toch kapot werken voor Bassoquote:Op donderdag 7 juli 2005 18:02 schreef Asskicker14 het volgende:
Jammer, want hij had het potentieël om in de top 30 te eindigen.
Azevedo ook voor Armstrong en die was vorig jaar ook 5de.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:16 schreef placebeau het volgende:
[..]
Nee hoor, die moet zich toch kapot werken voor Basso
Jamaar, zabriskie is een helper voor op het vlakke.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Azevedo ook voor Armstrong en die was vorig jaar ook 5de.
Vlgs Smeets zou hij boven de 1600 meter niet kunnen klimmen maar dat zou best nog weleens mee kunnen vallen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:28 schreef Zwansen het volgende:
Volgend jaar dus Hincapie als kopman? Werd nog over gespeculeerd dat hij best een goede ronderenner zou kunnen zijn...
Zonet het profiel van de etappe gezien, zaterdag is de aankomst er wel naar.quote:Op donderdag 7 juli 2005 17:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]Dinsdag valt Vino weer aan. En misschien zaterdag ook wel.
Mooi zo.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:32 schreef Bartoli het volgende:
@Ultra_Ivo zowel Vino als Mengin hebben de tijd gekregen van Bernucci. Rest op 7 sec. Dat maakt dat vino niet 16 maar 19 sec goedmaakt.
Volgens mij was dit zijn 1e... Leek wel een beetje op die van Boogerd in 96... Aix les Bains ofzo...quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:49 schreef methodmich het volgende:
Dat is zeker mooi. Fraaie stunt van Vino, al gunde ik Mengin de zege.
Bernucci, had die überhaupt al wel eens een profzege behaald?
Smeets kraamt onzin uit. In 2003 was Vino 2e in de etappe naar Alpe d'Huez, en die etappe ging ook over de Galibier. Top op 2646 meter. Alpe d'Huez is op 1860 meter.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:33 schreef MOVO het volgende:
[..]
Vlgs Smeets zou hij boven de 1600 meter niet kunnen klimmen maar dat zou best nog weleens mee kunnen vallen.
Volgens mij ging het niet over Vino, maar over Hincapie.quote:
Lees eens. Het ging over Hincapie.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Smeets kraamt onzin uit. In 2003 was Vino 2e in de etappe naar Alpe d'Huez, en die etappe ging ook over de Galibier. Top op 2646 meter. Alpe d'Huez is op 1860 meter.
Volgende etappe naar Gap, wint Vino. Die etappe gaat o.a. over de Izouard. Die is ook hoger dan 2000 meter (lag overigens wel vrij ver van de finish).
In de eerste Pyreneënetappe verliest Vino 10 sec op Armstrong, 15 op Ullrich. DIe etappe gaat over de Pailheres en finish op Ax 3 Domaines. De eerste is 2001 meter, de tweede weet ik niet.
Pas in de etappe naar Luz Ardiden verliest Vino serieus tijd: 2:07. Die is over de Tourmalet en finish op Luz Ardiden, resp. 2115 en 1720 meter. Vino verliest op beide het contact, maar komt in de afdaling (met steun van Botero) weer terug in de groep Ullrich-Armstrong, hij verliest de tijd dus op de slotklim.
Is dus echt hele grote onzin van Smeets.
Nee ging over Vino, heb 't hem ook horen zeggen. Toen dacht ik nog "volgens mij klopt dat niet", heb net nog effe de uitslagen van 2003 opgezocht.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:13 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Volgens mij ging het niet over Vino, maar over Hincapie.
Smeets zei letterlijk dat Hincapie niet boven de 1600 kan, dus het lijkt me erg sterk dat hij hetzelfde getal voor Vino gebruikt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee ging over Vino, heb 't hem ook horen zeggen. Toen dacht ik nog "volgens mij klopt dat niet", heb net nog effe de uitslagen van 2003 opgezocht.
My bad dan. Misschien toch niet goed geluisterd (iig niet goed gelezen, dat sowieso, maar omdat ik Smeets het over Vino had (dacht) te horen zeggen, dacht ik dat het over Vino gingquote:Op donderdag 7 juli 2005 19:16 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Smeets zei letterlijk dat Hincapie niet boven de 1600 kan, dus het lijkt me erg sterk dat hij hetzelfde getal voor Vino gebruikt.
Smeets kraamt inderdaad vaak onzin uit. Daar heb je in ieder geval wel gelijk in.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
My bad dan. Misschien toch niet goed geluisterd (iig niet goed gelezen, dat sowieso, maar omdat ik Smeets het over Vino had (dacht) te horen zeggen, dacht ik dat het over Vino ging)
Okee. Er zijn mindere ontmaagdingen denkbaar.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:10 schreef Bartoli het volgende:
Ja dat was toen met Mauri. Voor Bernucci is het na een reeks ereplaatsen zijn eerste profzege.
Ah, mooi, toch nog een medestander. als is het dan een Armstrong-fanquote:Op donderdag 7 juli 2005 19:26 schreef JohnDDD het volgende:
Trouwens, dat is wel gezegd over Vino, dat hij boven de 2000 slechter zou zijn. Wie zei dat toch? Was dat dan ook Smeets?
Die is idd erg sterk.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:27 schreef Zwansen het volgende:
Herbert: "ja die mengin kan goed sturen he, die kan die bochten goed aan met deze regen!"![]()
![]()
"Hij is er een meester in. Hij was in [insert jaartal in vroege jaren '90] dan ook Frans kampioen veldrijden."quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:27 schreef Zwansen het volgende:
Herbert: "ja die mengin kan goed sturen he, die kan die bochten goed aan met deze regen!"![]()
![]()
Tja, in het veld hebben ze geen zebrapaden, daar zal het dan wel aan liggen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:31 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
"Hij is er een meester in. Hij was in [insert jaartal in vroege jaren '90] dan ook Frans kampioen veldrijden."
Ach, de Ventoux is ook best hoog.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ah, mooi, toch nog een medestander. als is het dan een Armstrong-fan![]()
Volgens mij was dat dus ook Smeets (en dacht dat het ook over die 1600 meter ging).
1911 of zoiets ja.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:36 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Ach, de Ventoux is ook best hoog.![]()
Nee, dat zegt Wuyts altijd. Misschien Smeets ook, maar van Wuyts weet ik het zeker.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:26 schreef JohnDDD het volgende:
Trouwens, dat is wel gezegd over Vino, dat hij boven de 2000 slechter zou zijn. Wie zei dat toch? Was dat dan ook Smeets?
Ik denk dat de beste stuurder in deze omstandigheden gevallen zou zijn, kletsnatte en gladde wegen, laatste kilometer, je fietst 8 seconden voor het peloton, en je moet voluit en alle risico nemen om de winst nog te kunnen pakken. Verder was Mengin niet de enige die onderuit ging, zo'n 30 renners achter hem volgden zijn voorbeeld, waaronder ook een paar sterke renners bijzitten die goed kunnen sturen.quote:
Ook weer waar. Ze vielen ook ove die zebra, en die is extra glad in de regen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:38 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Ik denk dat de beste stuurder in deze omstandigheden gevallen zou zijn, kletsnatte en gladde wegen, laatste kilometer, je fietst 8 seconden voor het peloton, en je moet voluit en alle risico nemen om de winst nog te kunnen pakken. Verder was Mengin niet de enige die onderuit ging, zo'n 30 renners achter hem volgden zijn voorbeeld, waaronder ook een paar sterke renners bijzitten die goed kunnen sturen.
Was idd grappig om te zien.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:04 schreef Wombcat het volgende:
Hm. Geen tourjournaal op ned 2.
Overigens net op België in het journaal was de reactie van Cancellara mooi om te zien. Ze vielen allemaal voor 'm, hij stopte en bleef overeind, en riep in zijn microfoontje iets tegen Bernucci.
[erg offtopic] Pst. Placebeau, heb je gezien dat GP Lausanne vanavond op Eurosport was, met Isinbayeva[/erg offtopic]quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:07 schreef placebeau het volgende:
[..]
Was idd grappig om te zien.
Snel denken, noemen ze dat.
Is al geweest op ned1 van 19:15 tot 20:00, straks avondetappe om 22:45 op ned 3quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:04 schreef Wombcat het volgende:
Hm. Geen tourjournaal op ned 2.
Overigens net op België in het journaal was de reactie van Cancellara mooi om te zien. Ze vielen allemaal voor 'm, hij stopte en bleef overeind, en riep in zijn microfoontje iets tegen Bernucci.
Ow. In mijn TV-gids stond 19:40.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:10 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Is al geweest op ned1 van 19:15 tot 20:00, straks avondetappe om 22:45 op ned 3
Nee, klopt. Maar het nieus wordt nu op 2 zenders tegelijk uitgezonden, en dat vind ik altijd een tikkie overdone. Heeft toch geen enkele meerwaarde?quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:14 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
In je tv-gids stond ook niet dat er aanslagen in Londen zouden zijn.
Dat roep ik al de hele dag. Tuurlijk is erg maar kan ook te erg. Tour radio was er helemaal niet. Beetj enaar mensen luisteren die elkaar napraten. heeft toch geen meerwaardequote:Op donderdag 7 juli 2005 20:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, klopt. Maar het nieus wordt nu op 2 zenders tegelijk uitgezonden, en dat vind ik altijd een tikkie overdone. Heeft toch geen enkele meerwaarde?
Klopt, maar Ned.2 is op zo'n moment dé nieuwszender. Op Ned.1 komt altijd om 20.00 journaal, vandaar op twee zenders. Op zich wat overdreven idd. Maar goed, wat is voor de Tourkijker het verschil tussen één, twee of drie?quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, klopt. Maar het nieus wordt nu op 2 zenders tegelijk uitgezonden, en dat vind ik altijd een tikkie overdone. Heeft toch geen enkele meerwaarde?
Hij ging voor het zebrapad al liggen. Leek mij er eerder op dat de bocht wat krapper was dan hij ingeschat had en tijdens de stuurcorrectie plat ging.quote:Op donderdag 7 juli 2005 19:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Tja, in het veld hebben ze geen zebrapaden, daar zal het dan wel aan liggen.
Inderdaad. Plasje olie misschien? Of wat zand. Want die anderen gingen ook op exact dezelfde plek onderuit. Dat is teveel toeval dan alleen de bocht verkeerd inschatten, lijkt me.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:27 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Hij ging voor het zebrapad al liggen. Leek mij er eerder op dat de bocht wat krapper was dan hij ingeschat had en tijdens de stuurcorrectie plat ging.
Ja, maar in die bocht lag dus iets, waardoor het extra glad was, anders zouden er daar niet zoveel gevallen zijn.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:38 schreef Asskicker14 het volgende:
Het ligt niet zozeer aan de bocht maar aan de gladheid lijkt mij. Want als het niet zou hebben geregend en dezelfde situatie had zich voorgedaan, dan zou niemand zijn gevallen in die bocht.
Ze hebben het over zijn positief? Postitief wat?quote:Op donderdag 7 juli 2005 21:02 schreef JohnDDD het volgende:
(ze hebebn het over zijn positief en ze hebben altijd een interview met hem online)
Minder gevallen zijn. Er zijn er altijd die te snel gaan en daardoor een bocht missen. Maar geef je gelijk het was nooit zo massaal geweest. In principe stelde die bocht weinig voor.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:38 schreef Asskicker14 het volgende:
Het ligt niet zozeer aan de bocht maar aan de gladheid lijkt mij. Want als het niet zou hebben geregend en dezelfde situatie had zich voorgedaan, dan zou niemand zijn gevallen in die bocht.
Dat idee had ik ook.quote:Op donderdag 7 juli 2005 20:27 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Hij ging voor het zebrapad al liggen. Leek mij er eerder op dat de bocht wat krapper was dan hij ingeschat had en tijdens de stuurcorrectie plat ging.
Hoe breed de weg ook moge zijn, dranghekken zijn bij de finish in mijn optiek altijd noodzakelijk om de renners voor de toeschouwers te beschermen en vice versa. Want de meeste toeschouwers staan bij de finish, en niet bij de 10 km vlag ofzo.quote:Op donderdag 7 juli 2005 21:28 schreef JohnDDD het volgende:
Ze moeten gewoon weer terug naar grote brede wegen als finish zoals in de jaren 80, zonder dranghekken en zonder echte bochten in de laatste 2KM. Dan kunnen ze die 3km-regel ook afschaffen, zitten we daar ook niet meer mee.
Cioni?quote:Op donderdag 7 juli 2005 21:37 schreef -Vaduz- het volgende:
Zijn er nog uitvallers bijgekomen vandaag? Cioni en ...?
Hmm ja dat is zoquote:Op donderdag 7 juli 2005 21:37 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Hoe breed de weg ook moge zijn, dranghekken zijn bij de finish in mijn optiek altijd noodzakelijk om de renners voor de toeschouwers te beschermen en vice versa. Want de meeste toeschouwers staan bij de finish, en niet bij de 10 km vlag ofzo.
Je wilt alle kansen op clashes tussen wielrenners en toeschouwers uitsluiten, we hebben al ondervonden dat zelfs 1 agent voor een dranghek al voor problemen en ongelukken kan zorgen, laat staan duizenden mensen langs de weg.
Er zijn altijd gekken die niet weten hoe ze afstand moeten nemen en het komt altijd voor dat groepen mensen de weg verkorten door massaal in een lange lijn op de weg te staan zoals we in grote mate in bergetappes zien, natuurlijk fietsen de renners niet zo snel in de bergen en denken ze zo dat de risico beperkt is maar bij de finish zie ik dit ook wel gebeuren, want ze willen er altijd zo dicht mogelijk boven op zitten en agenten kunnen dit dan moeilijk in toom houden.
Dat zou het wel erg saai maken. Ik houd niet van valpartijen, maar bochten in de laatste kilometers zorgen wel dat dat er verschuivingen plaatsvinden en sprinters naar voren en achteren kunnen komen. Bovendien liggen alle brede wegen zonder bochten buiten de steden/ stadjes waardoor het op dat punt minder aantrekkelijk wordt. Veiligheid voor de renners is ok, maar het moet er niet voor zorgen dat je alleen nog saaie rechtoe rechtaan finishes krijgt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 21:43 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Hmm ja dat is zo
iig zou ik zeggen, brede weg, geen bochten meer.
Wat had die dan?quote:Op donderdag 7 juli 2005 21:43 schreef Asskicker14 het volgende:
Nope, verder niemand.
Zaballa en Corioni zijn de enige uitvallers tot nu toe. Het had niet veel gescheeld of Zampieri kon aan het lijst toegevoegd worden maar hij wist net binnen de tijdslimiet te finishen.
Ik heb een aantal natte kranten dit jaar een betere tijdrit zien rijden.quote:Op donderdag 7 juli 2005 22:35 schreef Asskicker14 het volgende:
Of Iban Mayo, hij rijdt al maanden als een natte krant.
Ik heb helemaal geen eurosportquote:Op donderdag 7 juli 2005 20:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
[erg offtopic] Pst. Placebeau, heb je gezien dat GP Lausanne vanavond op Eurosport was, met Isinbayeva[/erg offtopic]
Volgens mij geeft Dave niet snel op.quote:Op donderdag 7 juli 2005 22:33 schreef Asskicker14 het volgende:
Mijn voorspelling voor de 2 volgende afvallers:
Dave Zabriskie (Team CSC)
Steve Zampieri (Phonak)
Het was wel raar dat juist in de uitloop van de meest gevaarlijke bocht in de buurt van de finish een beschilderde busbaan plus zebrapad te vinden was. Goed het regent natuurlijk niet altijd in Nancy, maar het maakt het parcours er niet veiliger op.quote:Op donderdag 7 juli 2005 21:24 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Minder gevallen zijn. Er zijn er altijd die te snel gaan en daardoor een bocht missen. Maar geef je gelijk het was nooit zo massaal geweest. In principe stelde die bocht weinig voor.
quote:Tour-debutant Lorenzo Bernucci (25), die dankzij een speling van het lot de zesde etappe won, stond voor het eerst in zijn loopbaan in de schijnwerpers en wist zich ruim na de ceremonie nog niet goed raad met alle aandacht.
"Ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik ben door Fassa Bortolo ingehuurd om bidons te verzamelen voor Cancellara, Flecha en Kirchen en ze uit de wind te houden. Toen Mengin viel in de laatste bocht, zat ik ineens alleen voorop met nog 300 meter te gaan. Ongelooflijk."
"Misschien is het talent dat ik mezelf in die positie gemanoeuvreerd heb, geen idee. Morgen ga ik in elk geval gewoon weer bidons halen voor de jongens." (TT)
Ja idd, ik gun zo'n jongen dat echt wel... Meer dan een Vino of ander Boonen of Mc Ewen... Die Bernucci is nu de blijste persoon van de wereld. Geweldig toch...quote:
Ah, even op OLNTV.com gekeken, en echt zonde dat ik het gemist heb. Helemaal mijn soort wedstrijd.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 01:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
Bah. Vandaag de hele dag gewerkt (en daarna afspraken gehad) en morgen weer de hele dag werken, dus ik kan niks van de etappe van vandaag zien.
Er zullen vast wel goedgeplaatste aanvallen komen, helaas wachten de meeste tot aan de voet van de laatste beklimming. Discovery zou je, in het beste geval, kapot kunnen rijden vanaf de start. Concurrenten moeten ervoor zorgen dat Armstrong weinig mensen overhoudt. T-Mobile kan met Ullrich, Vino en Klöden een aanval plaatsen door 1 van de 3 weg te sturen. Zijn alledrie goede klassementsrennersquote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:24 schreef JohnDDD het volgende:
[afbeelding]
Dit is een mooie etappe voor een lange ontsnapping, aankomende woensdag...iets voor klassementsmannen die nog veel tijd in moeten halen. Misschien wel iets voor Ullrich om op de eerste berg weg te gaan...
het is jammer dat Lance altijd zo controleert...ik zou hem graag ook wel eens 15 minuten willen zien pakken na een solo over drie, vier bergen
Mocht McEwen winnen, staat het gewoon weer 2-2.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:11 schreef Mar10Segovia het volgende:
Zal Boonen weer zijn etappe pakken?
Bij die vorige twee massasprints had 'ie een fietslengte voorsprong![]()
Dat zijn dingen die me wel somber stemmen ja. Had ik even niet bij nagedacht.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:56 schreef Ericr het volgende:
Discovery kapot rijden willen veel ploegen, maar ze hebben een aantal toprenners in huis die meestal juist de andere ploegen kapot rijden. Zie eerder een blok van CSC, Phonak en Discovery tegen T-Mobile dan andersom. Landis heeft veel ontzag voor Armstrong en Basso is ook vrij close met Armstrong.
Waarschijnlijk doet hij dat niet omdat hij zelf ook wel weet dat hij dat niet volhoudt.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:24 schreef JohnDDD het volgende:
het is jammer dat Lance altijd zo controleert...ik zou hem graag ook wel eens 15 minuten willen zien pakken na een solo over drie, vier bergen
Basso misschien wel, maar dat gaat Riis toch niet leuk vinden. Ik denk dat die z'n buik ondertussen wel vol heeft van Armstrong.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:56 schreef Ericr het volgende:
... en Basso is ook vrij close met Armstrong.
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:24 schreef JohnDDD het volgende:
ik denk eerder dat Boonen wint (in massasprint), 2x overtuigend gewonnen....quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:37 schreef RayMania het volgende:
[..]
Mocht McEwen winnen, staat het gewoon weer 2-2.
McEwen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 11:16 schreef Gelderland het volgende:
[..]
ik denk eerder dat Boonen wint (in massasprint), 2x overtuigend gewonnen....
Wat denken jullie?
mmm dat brengt ze zelf in gevaar hoor. stel kloden gaat. lance laat azevedo het gat dichten. Maar popovych die achter lance zit laat een gat vallen --> ullrich en vino moetern er naartoe maar ze hebben niemand voor hun dus kost dit 1 van de 2 veel inspanningen. popovych sluit bij ullrich/vino aan. als lance dan de aanval counterd vanaf ze bij kloden zijn dan zie ik toch grote problemen voor tmobile. natuurlijk of het ze het zo zouden oplossen weten we niet.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:36 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Er zullen vast wel goedgeplaatste aanvallen komen, helaas wachten de meeste tot aan de voet van de laatste beklimming. Discovery zou je, in het beste geval, kapot kunnen rijden vanaf de start. Concurrenten moeten ervoor zorgen dat Armstrong weinig mensen overhoudt. T-Mobile kan met Ullrich, Vino en Klöden een aanval plaatsen door 1 van de 3 weg te sturen. Zijn alledrie goede klassementsrenners
vertel opquote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:00 schreef mitt het volgende:
ontsnapping vandaag, met Joost Posthuma.
Hij was altijd een favoriet van me, maar na een paar jaar Tour domineren (en verder ook niks, à la Indurain) heb ik het wel een beetje gezien met Lance.quote:
Exact, nu is het niet leuk meer. Armstrong controleert alles, haast niemand waagt ook maar een poging om een aanval te plaatsen bergop. Ja, als het al te laat is meestal...quote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:07 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Hij was altijd een favoriet van me, maar na een paar jaar Tour domineren (en verder ook niks, à la Indurain) heb ik het wel een beetje gezien met Lance.
Merckx reed meer dan 1 wedstrijd per jaar om te winnenquote:
quote:12:17 - Rabobank Attacking
The first attack in stage seven has come from a Rabobank rider. It’s a similar theme each day. Alas, race radio has not yet given the name of the rider involved. If the past couple days are anything to go by, it’s likely to be either Karsten Kroon or Erik Dekker.
Zal wel Dekker zijn dan, want Kroon zouden ze wel moeten kunnen herkennen aan zijn bolletjes.quote:
Je weet nooit, gisteren was het ook een verrassende finale.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:28 schreef du_ke het volgende:
Ja de kans op een massasprint is erg groot of er moet op die bergjes in het begin al veel tijd gewonnen worden door een groepje erg sterke renners.
Oh proberen zullen ze het zeker. Echter wegkomen blijkt elke keer weer verdomde lastig.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:30 schreef Asskicker14 het volgende:
Er zijn nog altijd mensen die denken dat een paar Duitsers het gaan proberen omdat de finishplaats in Karlsruhe ligt.
Ligt wel voor de hand, Jens Voigt zien we vast wel een keertje in beeld vandaag.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:30 schreef Asskicker14 het volgende:
Er zijn nog altijd mensen die denken dat een paar Duitsers het gaan proberen omdat de finishplaats in Karlsruhe ligt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |