Pete Townshend was al fout..quote:Op maandag 4 juli 2005 21:08 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
The Who?
BRB +1quote:Op maandag 4 juli 2005 21:12 schreef BeRightBack het volgende:
elvis costello
Hulde!quote:Op maandag 4 juli 2005 21:08 schreef Captain_Redbeard het volgende:
...geef ons heden ons dagelijks puntje
en vergeef ons onze schaampunten
zoals wij ook onze vervolgvragen vergeven
en leid ons niet in bekoring
maar verlos ons van de google
amen
haha nee.. gewoon nee in het duitsquote:Op maandag 4 juli 2005 21:35 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
of was dat nein een hint?
Grappig trouwens dat we vaker op de foto zelf letten dan op de mensen in de foto in het bijzonder.quote:Op maandag 4 juli 2005 21:34 schreef peaceman het volgende:
Ik weet zeker dat ik die foto eerder heb gezien... heb alleen de naam erbij niet onthouden... maar misschien kom ik er nog op....
AMG is gewoon handig als je weinig tijd/inspiratie hebt om een vraag te bedenken... In dit geval ken ik dus wel de 1e foto...maar ja... zoals je zegt blijft het gewoon niet hangen uit een soort lui/ongeinteresseerdheid... best wonderlijk als muziekliefhebber eigenlijkquote:Op maandag 4 juli 2005 21:38 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Grappig trouwens dat we vaker op de foto zelf letten dan op de mensen in de foto in het bijzonder.Ik weet dat het erg makkelijk en lui is, en ik maak me er ook zeer regelmatig schuldig aan, maar wellicht is dat een teken aan de wand om wat minder vaak AMG te gebruiken voor onze vrageninspiratie. Het blijft wel een grap dat sommige bands binnen een paar seconden te herkennen zijn van 1 bepaalde foto, maar zo gauw er een andere foto opduikt met een iets andere pose en haarstijl, dan zijn we vaak al een stuk langer bezig met raden.
of als je geen foto's kunt uploadenquote:Op maandag 4 juli 2005 21:41 schreef peaceman het volgende:
[..]
AMG is gewoon handig als je weinig tijd/inspiratie hebt om een vraag te bedenken...
ook dat!quote:
quote:Op maandag 4 juli 2005 21:44 schreef peaceman het volgende:
[..]
ook dat!
maar het is 1 van de 100-derden americanabandjes...neem ik aan?
quote:Op maandag 4 juli 2005 21:49 schreef Grobbel het volgende:
The Bicycle Thief
ach ik had er zin in..quote:Op maandag 4 juli 2005 21:51 schreef Grobbel het volgende:
Bizar trouwens dat je dan niet gewoon voorganger Thelonious Monster opgaf als hint. Ik denk dat het dan ook wel geraden had kunnen zijn, daar heb je toch geen rebus voor nodig.
Vooral dus als 'die ene band van die ene van Thelonious Monster'; heb er ooit wat singletjes of zo van gehoord (Stoned, Tennis Shoes), maar me er nooit echt in verdiept.quote:Op maandag 4 juli 2005 21:50 schreef BeRightBack het volgende:
Kon je de band ook echt?
Oké,quote:Op maandag 4 juli 2005 21:53 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Vooral dus als 'die ene band van die ene van Thelonious Monster'; heb er ooit wat singletjes of zo van gehoord (Stoned, Tennis Shoes), maar me er nooit echt in verdiept.
Die dus.quote:Op maandag 4 juli 2005 21:58 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Goo Goo Dolls ?
bijna helemaal goedquote:Op maandag 4 juli 2005 22:05 schreef peaceman het volgende:
Gorrilaz - Feel Good?
hmmm verwarrend, kan nu niet zien wie er eerst was, jij of bigshadow, maar aangezien je al ver in de richting zat de eerste keer krijg jij de punten. Met dit soort geintjes moeten we wel oppassen voortaanquote:Op maandag 4 juli 2005 22:08 schreef peaceman het volgende:
heb m gewijzigd inmiddels...
vaak kan je wel zien op welke tijd ie gewijzigd is toch? alleen zie ik dat nu ook niet staan... maar als BS er problemen mee heeft dan mag hij de punten hebben hoor...quote:
Was eigenlijk ook bijna van voor mijn tijd, ware het niet dat een van hun laatste hitjes in '93 nog ooit radio 3 megahit of zoiets is geweest (Body and Soul?), precies in de tijd dat mijn hele muzieksmaak door 3FM (en iets later het toen nog te pruimen MTV) werd gevormd.quote:
Ik kan hier zo boos om worden hequote:Op maandag 4 juli 2005 22:13 schreef peaceman het volgende:
[..]
vaak kan je wel zien op welke tijd ie gewijzigd is toch? alleen zie ik dat nu ook niet staan... maar als BS er problemen mee heeft dan mag hij de punten hebben hoor...
tja meestal geeft het wijzigen niet zo'n probleem, behalve als er veel online zijn... excuses... ik vind het soms gewoon zonde om het topic te vervuilen...
geweldige avatar van Dwerg!
Grapjas!quote:
okido....quote:Nee natuurlijk niet, als ik beter had opgelet dan had ik de punten wel direct gescoord
Peaceman, carry on
Ik heb die ene CD van Thelonious Monster nog ouderwetsch op tape, wel twee keer gedraaid geloof ik.quote:
ik kan me alleen een pinkpop optreden herinneren waar de zanger zo dronken als een tor was en in een paal klom of zo. 1993 denk ik.quote:Op maandag 4 juli 2005 22:17 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Was eigenlijk ook bijna van voor mijn tijd, ware het niet dat een van hun laatste hitjes in '93 nog ooit radio 3 megahit of zoiets is geweest (Body and Soul?), precies in de tijd dat mijn hele muzieksmaak door 3FM (en iets later het toen nog te pruimen MTV) werd gevormd.![]()
Heb voor de lol nog een foute vroege jaren '90 compilatie opgezocht waar Body and Soul? opstond, ooit voor een paar gulden bij V&D gekocht. Zo'n vage 3CD-box waarvan ik eigenlijk 95% van de tracks niet eens kende toentertijd.Bizar ook dat het claimt een overzicht te zijn van '90-95, maar ik weet bijna zeker dat bijna alles uit '90-'92 kwam, dingen als Jesus Jones, EMF, Big Country, Gangstarr, ABC, Soul II Soul en Vanilla Ice en zo - met enkel een paar latere dingen als Rednex' Cotton Eye Joe erbij gegooid.
Een redelijk bizarre compilatie in ieder geval.
en dat optreden was een mooie reden om nooit een cd van ze te kopenquote:Op maandag 4 juli 2005 22:23 schreef bartrid het volgende:
[..]
ik kan me alleen een pinkpop optreden herinneren waar de zanger zo dronken als een tor was en in een paal klom of zo. 1993 denk ik.
Dat zou nog best kunnen inderdaad...quote:Op maandag 4 juli 2005 22:26 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Party Animals ??
quote:Op maandag 4 juli 2005 22:26 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Party Animals ??
quote:In late '91 and early '92, I finally I got on board with rave culture — sure, it had a silly kindergarten vibe, but there was in its musical simplicity something deeper than merely infantile or idiotic, something almost avian in the tweeting, repeating keyboard riffs. And then, a few months after I got into it, it exploded into a thousand little scenes, and you can still trace the fragmentary trajectories: this kind of reggae-influenced breakbeat tune served as the template for jungle a few years later. (Apparently the vocal is sampled from a tune named "Walk and Skank" by an obscure dancehall MC named Jah Screechie.)
never released an album, which was the norm in the eyeblink of a scene that spawned them. They were the Prodigy's labelmates on XL Recordings, before XL was the home of Badly Drawn Boy, before the Prodigy's "scene" included Marilyn Manson and Limp Bizkit. Like the best rave tunes, the amateurism of "
" greatly complemented its simplicity, getting by on nerve and a healthy free-association. This tune got into the top five of the UK pop charts, which says something about that moment in musical history.
Can I get it inside your head I'm tired of dancing?quote:Op maandag 4 juli 2005 22:30 schreef Grobbel het volgende:
Nu komt die vage compilatie bij Fish's A gentleman's excuse me, waarvan ik nog steeds niet over uit ben of het nou juist prachtig is of een waardeloos staaltje bombastische nepemotie. Maar tussen alle ingeblikte 1990 beatjes voelt het wel aan als een enigszins frisse wind.
Diezelfde ja. Toch best okay, eigenlijk.quote:Op maandag 4 juli 2005 22:32 schreef Berkery het volgende:
[..]
Can I get it inside your head I'm tired of dancing?![]()
quote:Op maandag 4 juli 2005 22:32 schreef Grobbel het volgende:
Sl2?
Heb ik toch altijd gedacht dat het On a REAGGAE tip was....quote:Op maandag 4 juli 2005 22:36 schreef Grobbel het volgende:
On a ragga tip
Die dus.quote:Op maandag 4 juli 2005 22:44 schreef Berkery het volgende:
Jesus Jones
Hoewel volgens mij International bright young thing beter is...quote:Op maandag 4 juli 2005 22:46 schreef Grobbel het volgende:
Het was (uiteraard?) Right Here Right Now die ik net hoorde langskomen.
Oh, ongetwijfeld. Maar dit is wel hun grootste hit geweest, en is zodoende ook vaak niet weg te slaan van allerlei vage compilaties als degene die ik nu draai.quote:Op maandag 4 juli 2005 22:47 schreef ranja het volgende:
[..]
Hoewel volgens mij International bright young thing beter is...
Sorry, macht der gewoonte.quote:
Qua bekendheid lijkt dat misschien zo maar ze hebben nooit in de top 40 gestaan, slechts met Real real real en The devil you know tipparade gehaald. Maar dat zijn duidelijk niet de beste van zequote:Op maandag 4 juli 2005 22:52 schreef Grobbel het volgende:
Oh, ongetwijfeld. Maar dit is wel hun grootste hit geweest, en is zodoende ook vaak niet weg te slaan van allerlei vage compilaties als degene die ik nu draai.
ook echt een superhitquote:Nu Deborah Harry met Strike me pink, trouwens.
5 moet je toch ook kennen, R.E.M. heeft 't gecoverdquote:
herkenbaarquote:Op maandag 4 juli 2005 23:06 schreef ranja het volgende:
Ik had met die 3 al moeite genoeg. Meezingen is geen probleem, dan verstaat toch niemand memaar letterlijk opschrijven?
En toch, als je zoekt op de exacte regel "sometimes i feel so happy" krijg je bij de eerste zoekresultaten wel telkens hetzelfde nummer, Pale Blue Eyes dus.quote:Op maandag 4 juli 2005 23:05 schreef Grobbel het volgende:
Mja, nummer vijf klinkt algemeen genoeg dat het kan slaan op best veel liedjes, en ik kan er zo gauw geen een noemen.
quote:Op maandag 4 juli 2005 23:07 schreef Prep2Fight het volgende:
5. Sometimes I feel so happy, Sometimes I feel so sad
Pale Blue Eyes...
Ik begin er steeds meer op te letten; maar ik studeer dan ook Engels, dus ergens wordt dat ook wel enigszins van mij verwacht. Heb het ook al een paar keer moeten doen voor een of andere nutteloze cursus, trouwens. Ooit wat Modest Mouse teksten mogen analyseren voor een opdracht.quote:Op maandag 4 juli 2005 23:06 schreef ranja het volgende:
Ik had met die 3 al moeite genoeg. Meezingen is geen probleem, dan verstaat toch niemand memaar letterlijk opschrijven?
Ik zie al een rebus opdoemenquote:Can you guess where I'm calling from?
I know it's hard to hear
It's just the echo on the line
Yes, that's right I'm calling from
I just wanna say that I'm feeling fine
Dat was de laatste!quote:Op maandag 4 juli 2005 23:14 schreef dolle_hond het volgende:
1. the las vegas hilton
tot de nieuwe vraag denk ik welquote:
Natuurlijk. Lust voor het oor en oogquote:Op maandag 4 juli 2005 23:54 schreef Neleos het volgende:
KT Tunstall op Rock Werchter?
Wiequote:Op maandag 4 juli 2005 23:55 schreef peaceman het volgende:
[..]
Natuurlijk. Lust voor het oor en oog![]()
Neleos +2
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:05 schreef Neleos het volgende:
Grindcore
GLO, daar heb ik al een tijdje niks meer van gehoord nee.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:05 schreef peaceman het volgende:
voor alsnog niks bekends....
GLO op vakantie ofzo?
Grindcore is an extreme form of Heavy Metal related to Death Metal, but historically formed by combining elements of early Thrash Metal (which predated the advent of Death Metal) and Hardcore Punk.quote:
dan zeg ik Napalm Deathquote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:08 schreef Neleos het volgende:
[..]
Ja, dat zegt All Music.
De vaders van grindcore zelfs![]()
Inderdaad, maar ik weet het ook nog steeds nietquote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:10 schreef Gambolputty het volgende:
Da's die band die onderhand ook wel in de OP kan.
Alhoewel ik de naam steeds vergeet.
Ik wou eigenlijk Anal Cunt vragen, maar daar stond geen foto van op AMG, en ik ben lui, dus..quote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:12 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Inderdaad, maar ik weet het ook nog steeds niet![]()
ik had de link niet gelezen,was alleen effe voor Peacemanquote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:12 schreef Neleos het volgende:
[..]
Dat klopt.
Stond ook in die link![]()
Maar ja, dat had jij sowieso wel geweten.
Uzumaki_Naruto + 2
Zo te lezen is Grincore in elk geval metal...zeg dat dan....quote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:08 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
Grindcore is an extreme form of Heavy Metal related to Death Metal, but historically formed by combining elements of early Thrash Metal (which predated the advent of Death Metal) and Hardcore Punk.
Nee, geloof ik ook wel. Ik was niet cynisch.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:14 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
ik had de link niet gelezen,was alleen effe voor Peaceman
Tsja. Ik lul ook alleen maar All Music na.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:15 schreef peaceman het volgende:
[..]
Zo te lezen is Grincore in elk geval metal...zeg dat dan....![]()
Grindcore![]()
Scrutinizer +2quote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:20 schreef Scrutinizer het volgende:
King Crimson
Die van jou was wel makkelijkquote:
Trustequote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:21 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
Scrutinizer +2
* Uzumaki_Naruto gaat nu echt slapen![]()
Big City wist ik wel. Ik moet bij dat nummer wel telkens aan Kinderen voor Kinderen denken. Hebben die daar ook niet ooit iets mee gedaan, of hallucineer ik nuquote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:31 schreef belsen het volgende:
Tot nu toe zijn de antwoorden nog niet goed.
Ieder kent meneers gezicht, maar weinigen weten dat hij de man was achter hits als 'Achter de rodondenderon' of 'Big city'.
In de eerste Big Brother hebben ze er iets mee gedaan. Toen werd het ook weer een hitje.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:33 schreef Neleos het volgende:
[..]
Big City wist ik wel. Ik moet bij dat nummer wel telkens aan Kinderen voor Kinderen denken. Hebben die daar ook niet ooit iets mee gedaan, of hallucineer ik nu![]()
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:35 schreef Scrutinizer het volgende:
Clous van Mechelen
ach je kan er luc uithalen he...quote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:35 schreef Scrutinizer het volgende:
Clous van Mechelen
platenhoezenontwerper?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:43 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nee, het is geen Nederlander. Ook geen muzikant trouwens![]()
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:46 schreef peaceman het volgende:
John Peel(geen idee hoe die man eruit zag)
Goede gok danquote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:46 schreef peaceman het volgende:
John Peel(geen idee hoe die man eruit zag)
Kwam door het woord fenomeen en het feit dat ie geen muzikant was.. producers had ik toch niet geweten, dus weinig opties blijven dan open he.... maar wel luckyquote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:47 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Goede gok dan![]()
Een hele jong Peel it is
peaceman +2
dat nooitquote:Op dinsdag 5 juli 2005 00:51 schreef Neleos het volgende:
Orbital?
yep....kan alleen het artikel niet meer vinden, maar hij schijnt niet echt lovende woorden gezegd te hebben en dat tijdens een concert in Engeland... beetje dom... heeft ook wel zijn excuses gemaakt, maar ja achteraf.... Neleos +2quote:Op dinsdag 5 juli 2005 01:08 schreef Neleos het volgende:
Conor Oberst?
quote:The hell of Northern Paris - Roubaix
The Cote d'Azur and Saint Tropez
The Alps and the Pyrenees
Last stage Champs-Elysees
heb echt geen idee...quote:Op dinsdag 5 juli 2005 01:21 schreef Neleos het volgende:
Vrij actueel nummer hoor.
Damn. Ja. Dat heb je goed gezien jaquote:Op dinsdag 5 juli 2005 01:26 schreef peaceman het volgende:
ja maar dan vrees ik dat ik m net in het grote voeg een nummer toe-topic heb zien staan en dan is het niet echt eerlijk als ik het nu zeg...
Accoord.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 01:29 schreef bigshadow het volgende:
Kraftwerk - Tour de france
-edit- Zonder voeg een nummer toe te zien btw -edit-
Dank jequote:Op dinsdag 5 juli 2005 01:32 schreef Neleos het volgende:
[..]
Accoord.
Dan zijn de punten voor u.
bigshadow + 2
Slaap lekkerquote:Op dinsdag 5 juli 2005 01:48 schreef Neleos het volgende:
Nahja. Ik ga d'r niet opkomen. Ik ga slapen.
Wel truste![]()
quote:Ambient pioneer, glam-rocker, hit producer, multi-media artist, technological innovator, worldbeat proponent and self-described non-musician -- over the course of his long, prolific and immensely influential career,was all of these things and much, much more.
Jeppe, zijn gezicht is misschien niet zo bekend, en de hint wat bijzonder, het is um echt!quote:
ik vul wel aanquote:Op dinsdag 5 juli 2005 02:26 schreef bigshadow het volgende:
Ik doe een poging
Baz Luhrman - Everybody is free (to wear sunscreen)![]()
TV on the radio - Staring at the sun
Len - Steal your sunshine
Rage against the machine - People of the sun
Beulah - Burned by the sun
Meer komt er even niet uit
Wow, volgens mij is dit de langste verkapte tvp allertijdenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 09:18 schreef TheSilentEnigma het volgende:Heren. Reeds zijn wij alweer bij deel 470 beland. Nu vrees ik met grote vrezen dat het
500e topic
tijdens mijn verblijf in het buitenland geopend zal worden. Ik stel dan ook voor de komende 30 topics zeer spaarzaam met posts om te gaan. Dus: luisteren naar Beathoven, en geen tvp's meer plaatsen. En voor al het oeverloze off-topic-gelul kunnen jullie best tijdelijk een ander topic openen.
Bij voorbaat dank voor jullie medewerking.
TSE.
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 09:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wow, volgens mij is dit de langste verkapte tvp allertijden
eensch!quote:Op dinsdag 5 juli 2005 09:18 schreef TheSilentEnigma het volgende:Heren. Reeds zijn wij alweer bij deel 470 beland. Nu vrees ik met grote vrezen dat het
500e topic
tijdens mijn verblijf in het buitenland geopend zal worden. Ik stel dan ook voor de komende 30 topics zeer spaarzaam met posts om te gaan. Dus: luisteren naar Beathoven, en geen tvp's meer plaatsen. En voor al het oeverloze off-topic-gelul kunnen jullie best tijdelijk een ander topic openen.
Bij voorbaat dank voor jullie medewerking.
TSE.
Nou, geef het goede antwoord dan maar, en stel daarna je opstart-vraag.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 09:24 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
eensch!
cafca: ik was ook al bezig met een opstarter, want ik moest toch nog wat goedmaken na gisterenavond. maar er kwam weer wat tussen hier op werk, dus dank
* Mark gaat scorenquote:
Het lijkt me dat we bijquote:Op dinsdag 5 juli 2005 09:26 schreef cafca het volgende:
@ TSE: Ik dacht dat al besloten was om het volgende jubileum topic over te slaan, een een nieuw jubileum te doen bij nr. 666 ofzo?
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 09:23 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dit soort onzin-posts bedoel ik dus.
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 09:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Sorry, kon 't niet laten
Maar goed ik wil niet weer heel de "welk jublieum vieren we wel en welke niet"-discussie opstarten. daar is trouwens een apart topic voor maar dat kan ik niet vinden. Maar 't 500ste moeten we natuurlijk zeker gaan vieren, das natuurlijk 't jubileum der jubilea jubileums?.
quote:Although they barely receive credit,(singer
and keyboardist
) is the source point for virtually every synth pop duo that glutted the pop marketplace (especially in England) in the early '80s. Without the trailblazing
and
, there would have been no Soft Cell, Erasure, Bronski Beat, Yaz....
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 10:24 schreef ranja het volgende:
is dat Suicide?
Ligt er een beetje aan wat je geluisterd hebt, en in welk licht.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 10:32 schreef ranja het volgende:
ik heb er eens een nummer van beluistered nav een eerdere vraag (in topic VI ofzo) maar vond het erg tegenvallen
3quote:Op dinsdag 5 juli 2005 02:26 schreef bigshadow het volgende:
Baz Luhrman - Everybody is free (to wear sunscreen)
TV on the radio - Staring at the sun niet met verbranden te maken, althans niet direct
Len - Steal your sunshine
Rage against the machine - People of the sun wat heeft dat met verbanden te maken?
Beulah - Burned by the sun
8quote:Op dinsdag 5 juli 2005 08:31 schreef dolle_hond het volgende:
graham gouldman - sunburn
muse - sunburn
cure - hot! hot! hot! vooruit..ken de tekst niet, maar voor het eindresultaat maakt het niet uit
anneke gronloh - brandend zand
iron maiden - sun and steel zie hot hot hot van the cure
12quote:Op dinsdag 5 juli 2005 08:40 schreef cafca het volgende:
Muse - Sunburn dubbel
The Levellers - Red Sun Burns
The Cult - Rain (like a desert sun that burns my skin..)
The Alarm - Rain in the Summertime (My body to dust, scorched by the might of the sun)
Texas - Summer Son (he burns my skin)
Nee, en er mist sowieso nog een redenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 11:30 schreef cafca het volgende:
Rene Froger dan?
Dat zou ik heel knap vinden.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 11:44 schreef cafca het volgende:
Rene froger zong het samen met Ruth Jacott en Marco Borsato, en iets wat met een U begint (en dan 2x) zou goed italiaans kunnen zijn (una...)
dus alle niet nederlandstalige hits van Marco Borsato?
Helemaal juistquote:Op dinsdag 5 juli 2005 11:44 schreef cafca het volgende:
Rene froger zong het samen met Ruth Jacott en Marco Borsato, en iets wat met een U begint (en dan 2x) zou goed italiaans kunnen zijn (una...)
dus alle niet nederlandstalige hits van Marco Borsato?
quote:As much heat asgot for (3rd album) not matching the charm of (2nd album),
is still a good pop band. To imagine a world without them and their lovely and amusing songs would be a sad thing. It was almost reality for these four Scottish pals. Their fourth album,
, might never have been if their drummer hadn't survived a tragic dive while vacationing in France in summer 2002. (drummer) sustained a spinal injury in a pool accident; thankfully the odds of a recovery were good, and (drummer) went through surgery without any complications. There was that split second, though, when (the other band members) thought
was done.
is a dark reflection of that time, not to mention a heavy soundscape looking at violence as a whole that stems from a post-September 11th way of life.
is their most mature, most explicit, and most somber album, and fans looking for
to resort back to the blazing riffs of "(first single)" obviously didn't come of age with the band as they should have.
sad? a blessingquote:To imagine a world without them and their lovely and amusing songs would be a sad thing.
Zou er ook niet rouwig om zijnquote:
quote:Wel het gebeurde jaren terug
Je woonde aan de Lange Brug
We luisterden naar je zuster
Als zij van school terug kwam thuis
Want zij was twee jaar ouder
En zij nam jongens mee naar huis
En we luisterden aandachtig en we hoorden...hm.
quote:
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 12:59 schreef bartrid het volgende:
Patty Smith?
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 12:59 schreef bartrid het volgende:
Patty Smith?
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 13:31 schreef DaisyDuke het volgende:
Geef mij je angst van Guus Meeuwis?
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 13:33 schreef Mark het volgende:
Dan gok ik op Don't phunk with my heart van BEP
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 13:36 schreef DaisyDuke het volgende:
Pfff, Cool without you van Di-Rect misschien?
Is dat een cover van die TV-tune?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 13:40 schreef dolle_hond het volgende:
vrienden voor t leven van jan smit
Nee, net ff hersteld: DD noemde Guus. Dat was achteraf het juiste antwoord, terwijl ik de vraag wilde stellen omdat ik nogal verbaasd was dat U2 met zo'n nummer zolang in de top40 kan blijven plakkenquote:
Dat is een van de gevolgen van het instorten van de single-markt. Platen komen veel hoger binnen dan eerder en blijven veel langer hangen ook.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 13:44 schreef Gambolputty het volgende:
omdat ik nogal verbaasd was dat U2 met zo'n nummer zolang in de top40 kan blijven plakken
quote:Ontmoette nooit een wijze man als zo het een vrouw kreeg is. Om een manier te vinden, om een manier te vinden, wanneer ik daar ben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |