ach ik had er zin in..quote:Op maandag 4 juli 2005 21:51 schreef Grobbel het volgende:
Bizar trouwens dat je dan niet gewoon voorganger Thelonious Monster opgaf als hint. Ik denk dat het dan ook wel geraden had kunnen zijn, daar heb je toch geen rebus voor nodig.
Vooral dus als 'die ene band van die ene van Thelonious Monster'; heb er ooit wat singletjes of zo van gehoord (Stoned, Tennis Shoes), maar me er nooit echt in verdiept.quote:Op maandag 4 juli 2005 21:50 schreef BeRightBack het volgende:
Kon je de band ook echt?
Oké,quote:Op maandag 4 juli 2005 21:53 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Vooral dus als 'die ene band van die ene van Thelonious Monster'; heb er ooit wat singletjes of zo van gehoord (Stoned, Tennis Shoes), maar me er nooit echt in verdiept.
Die dus.quote:Op maandag 4 juli 2005 21:58 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Goo Goo Dolls ?
bijna helemaal goedquote:Op maandag 4 juli 2005 22:05 schreef peaceman het volgende:
Gorrilaz - Feel Good?
hmmm verwarrend, kan nu niet zien wie er eerst was, jij of bigshadow, maar aangezien je al ver in de richting zat de eerste keer krijg jij de punten. Met dit soort geintjes moeten we wel oppassen voortaanquote:Op maandag 4 juli 2005 22:08 schreef peaceman het volgende:
heb m gewijzigd inmiddels...
vaak kan je wel zien op welke tijd ie gewijzigd is toch? alleen zie ik dat nu ook niet staan... maar als BS er problemen mee heeft dan mag hij de punten hebben hoor...quote:
Was eigenlijk ook bijna van voor mijn tijd, ware het niet dat een van hun laatste hitjes in '93 nog ooit radio 3 megahit of zoiets is geweest (Body and Soul?), precies in de tijd dat mijn hele muzieksmaak door 3FM (en iets later het toen nog te pruimen MTV) werd gevormd.quote:
Ik kan hier zo boos om worden hequote:Op maandag 4 juli 2005 22:13 schreef peaceman het volgende:
[..]
vaak kan je wel zien op welke tijd ie gewijzigd is toch? alleen zie ik dat nu ook niet staan... maar als BS er problemen mee heeft dan mag hij de punten hebben hoor...
tja meestal geeft het wijzigen niet zo'n probleem, behalve als er veel online zijn... excuses... ik vind het soms gewoon zonde om het topic te vervuilen...
geweldige avatar van Dwerg!
Grapjas!quote:
okido....quote:Nee natuurlijk niet, als ik beter had opgelet dan had ik de punten wel direct gescoord
Peaceman, carry on
Ik heb die ene CD van Thelonious Monster nog ouderwetsch op tape, wel twee keer gedraaid geloof ik.quote:
ik kan me alleen een pinkpop optreden herinneren waar de zanger zo dronken als een tor was en in een paal klom of zo. 1993 denk ik.quote:Op maandag 4 juli 2005 22:17 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Was eigenlijk ook bijna van voor mijn tijd, ware het niet dat een van hun laatste hitjes in '93 nog ooit radio 3 megahit of zoiets is geweest (Body and Soul?), precies in de tijd dat mijn hele muzieksmaak door 3FM (en iets later het toen nog te pruimen MTV) werd gevormd.![]()
Heb voor de lol nog een foute vroege jaren '90 compilatie opgezocht waar Body and Soul? opstond, ooit voor een paar gulden bij V&D gekocht. Zo'n vage 3CD-box waarvan ik eigenlijk 95% van de tracks niet eens kende toentertijd.Bizar ook dat het claimt een overzicht te zijn van '90-95, maar ik weet bijna zeker dat bijna alles uit '90-'92 kwam, dingen als Jesus Jones, EMF, Big Country, Gangstarr, ABC, Soul II Soul en Vanilla Ice en zo - met enkel een paar latere dingen als Rednex' Cotton Eye Joe erbij gegooid.
Een redelijk bizarre compilatie in ieder geval.
en dat optreden was een mooie reden om nooit een cd van ze te kopenquote:Op maandag 4 juli 2005 22:23 schreef bartrid het volgende:
[..]
ik kan me alleen een pinkpop optreden herinneren waar de zanger zo dronken als een tor was en in een paal klom of zo. 1993 denk ik.
Dat zou nog best kunnen inderdaad...quote:Op maandag 4 juli 2005 22:26 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Party Animals ??
quote:Op maandag 4 juli 2005 22:26 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Party Animals ??
quote:In late '91 and early '92, I finally I got on board with rave culture — sure, it had a silly kindergarten vibe, but there was in its musical simplicity something deeper than merely infantile or idiotic, something almost avian in the tweeting, repeating keyboard riffs. And then, a few months after I got into it, it exploded into a thousand little scenes, and you can still trace the fragmentary trajectories: this kind of reggae-influenced breakbeat tune served as the template for jungle a few years later. (Apparently the vocal is sampled from a tune named "Walk and Skank" by an obscure dancehall MC named Jah Screechie.)
never released an album, which was the norm in the eyeblink of a scene that spawned them. They were the Prodigy's labelmates on XL Recordings, before XL was the home of Badly Drawn Boy, before the Prodigy's "scene" included Marilyn Manson and Limp Bizkit. Like the best rave tunes, the amateurism of "
" greatly complemented its simplicity, getting by on nerve and a healthy free-association. This tune got into the top five of the UK pop charts, which says something about that moment in musical history.
Can I get it inside your head I'm tired of dancing?quote:Op maandag 4 juli 2005 22:30 schreef Grobbel het volgende:
Nu komt die vage compilatie bij Fish's A gentleman's excuse me, waarvan ik nog steeds niet over uit ben of het nou juist prachtig is of een waardeloos staaltje bombastische nepemotie. Maar tussen alle ingeblikte 1990 beatjes voelt het wel aan als een enigszins frisse wind.
Diezelfde ja. Toch best okay, eigenlijk.quote:Op maandag 4 juli 2005 22:32 schreef Berkery het volgende:
[..]
Can I get it inside your head I'm tired of dancing?![]()
quote:Op maandag 4 juli 2005 22:32 schreef Grobbel het volgende:
Sl2?
Heb ik toch altijd gedacht dat het On a REAGGAE tip was....quote:Op maandag 4 juli 2005 22:36 schreef Grobbel het volgende:
On a ragga tip
Die dus.quote:Op maandag 4 juli 2005 22:44 schreef Berkery het volgende:
Jesus Jones
Hoewel volgens mij International bright young thing beter is...quote:Op maandag 4 juli 2005 22:46 schreef Grobbel het volgende:
Het was (uiteraard?) Right Here Right Now die ik net hoorde langskomen.
Oh, ongetwijfeld. Maar dit is wel hun grootste hit geweest, en is zodoende ook vaak niet weg te slaan van allerlei vage compilaties als degene die ik nu draai.quote:Op maandag 4 juli 2005 22:47 schreef ranja het volgende:
[..]
Hoewel volgens mij International bright young thing beter is...
Sorry, macht der gewoonte.quote:
Qua bekendheid lijkt dat misschien zo maar ze hebben nooit in de top 40 gestaan, slechts met Real real real en The devil you know tipparade gehaald. Maar dat zijn duidelijk niet de beste van zequote:Op maandag 4 juli 2005 22:52 schreef Grobbel het volgende:
Oh, ongetwijfeld. Maar dit is wel hun grootste hit geweest, en is zodoende ook vaak niet weg te slaan van allerlei vage compilaties als degene die ik nu draai.
ook echt een superhitquote:Nu Deborah Harry met Strike me pink, trouwens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |