quote:Trouwpartij binnen de familie
Hilbrand Nawijn verkleed als Jack Nicolson
Tuurlijk maken ze fouten. Hoge bomen vangen veel wind. Maar de VS zijn de enige wereldmacht dat brengt grote verantwoordelijkheden met zich mee.quote:Op maandag 4 juli 2005 15:41 schreef pberends het volgende:
Vanaf het moment dat Bush office nam zei hij: "We moeten achter Irak aan, Irak, Irak" en stelde de prioriteiten van de CIA op Al-Qaida naar beneden bij, omdat Irak prioriteit kreeg. Daarom zijn de aanslagen van 11 september niet voorkomen. Dat had ik dus helemaal anders gedaan.
lol wie kan zo'n houterige clown nog serieus nemenquote:Op maandag 4 juli 2005 15:44 schreef pberends het volgende:
http://www.hilbrand-nawijn.nl/images/b58.jpg
[afbeelding]
[..].
Door af te rekenen met terrorisme en misdadige regimes. Nu en in het verleden.quote:Op maandag 4 juli 2005 15:47 schreef Monidique het volgende:
Dus het zijn niet de republikeinen, maar het is het land Amerika dat mijn vrijheid verdedigt? En hoe dan?
Wederom groteske onzin, natuurlijk, Amerikaanse veiligheidsdiensten hebben gretig gebruikgemaakt van informatie hun gegeven door Franse en Duitse diensten die misschien wel beter zijn tegen islamitisch terrorisme dan Amerikaanse diensten.
Wanneer en hoe heeft dat mijn vrijheid vergroot?quote:Op maandag 4 juli 2005 15:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Door af te rekenen met terrorisme en misdadige regimes.
Daarom zou Europa zich als één geheel achter de VS moeten scharen.quote:Op maandag 4 juli 2005 15:51 schreef pberends het volgende:
Ik ben opzich wel voorstander van dat grote leger van de VS, maar dan met wat slimmere mensen aan de macht. De militaire kracht van de VS hebben wij nou eenmaal nodig als het er echt op aankomt. Bijvoorbeeld als China of Noord-Korea moeilijk gaan doen. Ik ben alleen bang dat het leger onfinancierbaar wordt door de double deficit (begrotings- en handelstekort) en oorlogen die onnodig zijn (Irak kost zo 300 miljard dollar of nog meer).
Je leeft in een vrij Europa.quote:Op maandag 4 juli 2005 15:55 schreef Monidique het volgende:
Wanneer en hoe heeft dat mijn vrijheid vergroot?
Ik ook niet, maar wat jij hier laat zien is dan weer het andere uiterste, en in mijn ogen net zo onbegrijpelijk.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:02 schreef MrX1982 het volgende:
In snap die antipathie niet voor de VS.
Ach de VS verdienen best een beetje verdediging tussen al die negatieve berichtgeving en meningenquote:Op maandag 4 juli 2005 16:04 schreef kLowJow het volgende:
Ik ook niet, maar wat jij hier laat zien is dan weer het andere uiterste, en in mijn ogen net zo onbegrijpelijk.
Wat snap jij niet aan domheid of dat mensen hun mislukte leventje projecteren op de grootsheid van de VS?quote:Op maandag 4 juli 2005 16:02 schreef MrX1982 het volgende:
In snap die antipathie niet voor de VS.
quote:Op maandag 4 juli 2005 16:16 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan domheid of dat mensen hun mislukte leventje projecteren op de grootsheid van de VS?
quote:Vanavond in NOVA/Den Haag Vandaag
Anti-globalisten G8
Heeft Live 8 zin gehad? Het muziekevenement is namelijk georganiseerd om de regeringsleiders van de zeven rijkste landen en Rusland onder druk te zetten. Vanaf woensdag spreken zij in het Schotse Gleneagles vooral over de armoede in Afrika. NOVA toog met een aantal Nederlandse anti-globalisten naar deze G8-top.
Armoede bestrijden in Afrika
Marktwerking zou het wondermiddel zijn om Afrika welvarend te maken. Onzin, stelt Richard Dowden, directeur van de Royal African Society in Londen. De Afrikaanse landen moeten eerst zichzelf kunnen bedruipen, voordat zij zich bloot stellen aan een genadeloze concurrentiestrijd.
Twee doden door ziekenhuisbacterie
Ondanks alle moderne middelen worden ziekenhuizen nog steeds geplaagd door bacteriën. In het Sint Jansdal Ziekenhuis in Harderwijk zijn vandaag twee mensen overleden aan de gevolgen van hun ziekte in combinatie met zo'n bacterie. In totaal zijn 29 patienten besmet geraakt. In NOVA een verslag.
Presentatie: Jeroen Pauw
De gehele afkeer van de VS.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:16 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Wat snap jij niet aan domheid of dat mensen hun mislukte leventje projecteren op de grootsheid van de VS?
De VS waren dik populair onder Clinton. Mensen hebben dus niet echt een afkeer van Amerika, maar van Bush.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De gehele afkeer van de VS.
Terwijl de meeste mensen niet weten hoeveel dingen waaraan zij waarde hechten uit de VS komen. Het komt wellicht door de jaloezie en/of onwetendheid.
Maar waarom heeft Europa geen probleem met Clinton en wel met Bush. Bovendien hoor je vaak niet alleen kritiek op Bush maar op de VS als geheel. Wat ik overigens tamelijk dom vind.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:31 schreef pberends het volgende:
De VS waren dik populair onder Clinton. Mensen hebben dus niet echt een afkeer van Amerika, maar van Bush.
Omdat Clinton veel bedachtzamer en menselijker is dan Bush. Dat mensen de VS door elkaar halen met het Bush-regime is wel een minpunt.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar waarom heeft Europa geen probleem met Clinton en wel met Bush. Bovendien hoor je vaak niet alleen kritiek op Bush maar op de VS als geheel. Wat ik overigens tamelijk dom vindt.
Clinton dacht niet heel anders over Irak dan Bush. Clinton had ook geen VN-mandaat voor enkele gewapende optredens.
Waarschijnlijk speelt in Europa een gevoel van jaloezie mee. De VS zijn economisch en militair gezien superieur en Clinton kon dat waarschijnlijk met meer charisma overbrengen op Europa dan Bush.
Clinton heeft meer charisma maar in feiten dacht hij niet heel anders dan Bush over Irak, Kyoto verdrag en het Internationaal strafhof.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:44 schreef pberends het volgende:
Omdat Clinton veel bedachtzamer en menselijker is dan Bush. Dat mensen de VS door elkaar halen met het Bush-regime is wel een minpunt.
Ik denk dat er wel met jaloerse blikken naar de VS wordt gekeken vanuit Europa. Anders zou er immers niet zoveel kritiek zijn op de VS.quote:Ik denk niet dat er ook maar 1 mens in Europa jaloers is op de VS. Economisch gezien is Europa suprieur aan de VS. Niet alleen omdat Europa dubbel zoveel inwoners heeft, maar ook omdat Europa een evenwichting handelsbalans heeft en nog beter met het milieu omgaan ook.
Het gaat niet zo zeer om Bush maar meer het verdedigen van de VS als land.quote:Ik kan verder geen enkel argument bedenken waarom je het beleid van Bush zou verdedigen.
Dat men jaloers is op de VS leid je af uit de hoeveelheid kritiek die Europeanen op de VS uiten, en je denkt dat men zoveel kritiek uit, omdat men jaloers is hmmm..?quote:Op maandag 4 juli 2005 16:51 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat er wel met jaloerse blikken naar de VS wordt gekeken vanuit Europa. Anders zou er immers niet zoveel kritiek zijn op de VS.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |