quote:Trouwpartij binnen de familie
Hilbrand Nawijn verkleed als Jack Nicolson
Tuurlijk maken ze fouten. Hoge bomen vangen veel wind. Maar de VS zijn de enige wereldmacht dat brengt grote verantwoordelijkheden met zich mee.quote:Op maandag 4 juli 2005 15:41 schreef pberends het volgende:
Vanaf het moment dat Bush office nam zei hij: "We moeten achter Irak aan, Irak, Irak" en stelde de prioriteiten van de CIA op Al-Qaida naar beneden bij, omdat Irak prioriteit kreeg. Daarom zijn de aanslagen van 11 september niet voorkomen. Dat had ik dus helemaal anders gedaan.
lol wie kan zo'n houterige clown nog serieus nemenquote:Op maandag 4 juli 2005 15:44 schreef pberends het volgende:
http://www.hilbrand-nawijn.nl/images/b58.jpg
[afbeelding]
[..].
Door af te rekenen met terrorisme en misdadige regimes. Nu en in het verleden.quote:Op maandag 4 juli 2005 15:47 schreef Monidique het volgende:
Dus het zijn niet de republikeinen, maar het is het land Amerika dat mijn vrijheid verdedigt? En hoe dan?
Wederom groteske onzin, natuurlijk, Amerikaanse veiligheidsdiensten hebben gretig gebruikgemaakt van informatie hun gegeven door Franse en Duitse diensten die misschien wel beter zijn tegen islamitisch terrorisme dan Amerikaanse diensten.
Wanneer en hoe heeft dat mijn vrijheid vergroot?quote:Op maandag 4 juli 2005 15:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Door af te rekenen met terrorisme en misdadige regimes.
Daarom zou Europa zich als één geheel achter de VS moeten scharen.quote:Op maandag 4 juli 2005 15:51 schreef pberends het volgende:
Ik ben opzich wel voorstander van dat grote leger van de VS, maar dan met wat slimmere mensen aan de macht. De militaire kracht van de VS hebben wij nou eenmaal nodig als het er echt op aankomt. Bijvoorbeeld als China of Noord-Korea moeilijk gaan doen. Ik ben alleen bang dat het leger onfinancierbaar wordt door de double deficit (begrotings- en handelstekort) en oorlogen die onnodig zijn (Irak kost zo 300 miljard dollar of nog meer).
Je leeft in een vrij Europa.quote:Op maandag 4 juli 2005 15:55 schreef Monidique het volgende:
Wanneer en hoe heeft dat mijn vrijheid vergroot?
Ik ook niet, maar wat jij hier laat zien is dan weer het andere uiterste, en in mijn ogen net zo onbegrijpelijk.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:02 schreef MrX1982 het volgende:
In snap die antipathie niet voor de VS.
Ach de VS verdienen best een beetje verdediging tussen al die negatieve berichtgeving en meningenquote:Op maandag 4 juli 2005 16:04 schreef kLowJow het volgende:
Ik ook niet, maar wat jij hier laat zien is dan weer het andere uiterste, en in mijn ogen net zo onbegrijpelijk.
Wat snap jij niet aan domheid of dat mensen hun mislukte leventje projecteren op de grootsheid van de VS?quote:Op maandag 4 juli 2005 16:02 schreef MrX1982 het volgende:
In snap die antipathie niet voor de VS.
quote:Op maandag 4 juli 2005 16:16 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan domheid of dat mensen hun mislukte leventje projecteren op de grootsheid van de VS?
quote:Vanavond in NOVA/Den Haag Vandaag
Anti-globalisten G8
Heeft Live 8 zin gehad? Het muziekevenement is namelijk georganiseerd om de regeringsleiders van de zeven rijkste landen en Rusland onder druk te zetten. Vanaf woensdag spreken zij in het Schotse Gleneagles vooral over de armoede in Afrika. NOVA toog met een aantal Nederlandse anti-globalisten naar deze G8-top.
Armoede bestrijden in Afrika
Marktwerking zou het wondermiddel zijn om Afrika welvarend te maken. Onzin, stelt Richard Dowden, directeur van de Royal African Society in Londen. De Afrikaanse landen moeten eerst zichzelf kunnen bedruipen, voordat zij zich bloot stellen aan een genadeloze concurrentiestrijd.
Twee doden door ziekenhuisbacterie
Ondanks alle moderne middelen worden ziekenhuizen nog steeds geplaagd door bacteriën. In het Sint Jansdal Ziekenhuis in Harderwijk zijn vandaag twee mensen overleden aan de gevolgen van hun ziekte in combinatie met zo'n bacterie. In totaal zijn 29 patienten besmet geraakt. In NOVA een verslag.
Presentatie: Jeroen Pauw
De gehele afkeer van de VS.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:16 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Wat snap jij niet aan domheid of dat mensen hun mislukte leventje projecteren op de grootsheid van de VS?
De VS waren dik populair onder Clinton. Mensen hebben dus niet echt een afkeer van Amerika, maar van Bush.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De gehele afkeer van de VS.
Terwijl de meeste mensen niet weten hoeveel dingen waaraan zij waarde hechten uit de VS komen. Het komt wellicht door de jaloezie en/of onwetendheid.
Maar waarom heeft Europa geen probleem met Clinton en wel met Bush. Bovendien hoor je vaak niet alleen kritiek op Bush maar op de VS als geheel. Wat ik overigens tamelijk dom vind.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:31 schreef pberends het volgende:
De VS waren dik populair onder Clinton. Mensen hebben dus niet echt een afkeer van Amerika, maar van Bush.
Omdat Clinton veel bedachtzamer en menselijker is dan Bush. Dat mensen de VS door elkaar halen met het Bush-regime is wel een minpunt.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar waarom heeft Europa geen probleem met Clinton en wel met Bush. Bovendien hoor je vaak niet alleen kritiek op Bush maar op de VS als geheel. Wat ik overigens tamelijk dom vindt.
Clinton dacht niet heel anders over Irak dan Bush. Clinton had ook geen VN-mandaat voor enkele gewapende optredens.
Waarschijnlijk speelt in Europa een gevoel van jaloezie mee. De VS zijn economisch en militair gezien superieur en Clinton kon dat waarschijnlijk met meer charisma overbrengen op Europa dan Bush.
Clinton heeft meer charisma maar in feiten dacht hij niet heel anders dan Bush over Irak, Kyoto verdrag en het Internationaal strafhof.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:44 schreef pberends het volgende:
Omdat Clinton veel bedachtzamer en menselijker is dan Bush. Dat mensen de VS door elkaar halen met het Bush-regime is wel een minpunt.
Ik denk dat er wel met jaloerse blikken naar de VS wordt gekeken vanuit Europa. Anders zou er immers niet zoveel kritiek zijn op de VS.quote:Ik denk niet dat er ook maar 1 mens in Europa jaloers is op de VS. Economisch gezien is Europa suprieur aan de VS. Niet alleen omdat Europa dubbel zoveel inwoners heeft, maar ook omdat Europa een evenwichting handelsbalans heeft en nog beter met het milieu omgaan ook.
Het gaat niet zo zeer om Bush maar meer het verdedigen van de VS als land.quote:Ik kan verder geen enkel argument bedenken waarom je het beleid van Bush zou verdedigen.
Dat men jaloers is op de VS leid je af uit de hoeveelheid kritiek die Europeanen op de VS uiten, en je denkt dat men zoveel kritiek uit, omdat men jaloers is hmmm..?quote:Op maandag 4 juli 2005 16:51 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat er wel met jaloerse blikken naar de VS wordt gekeken vanuit Europa. Anders zou er immers niet zoveel kritiek zijn op de VS.
Ik heb opzich wel bewondering voor de VS, al die nobelprijzen, militaire kracht, bevrijding naziregime, en meer van dat soort dingen. Maar ze krijgen denk ik voornamelijk kritiek omdat de VS nu echt de verkeerde kant op gaat. Bush voert een anti-vrijheidsbeleid, zoals tegen homo's en klonen. Bush doet internationaal rare dingen zoals Irak binnenvallen. Dat is niet vreemd dat de VS daarom veel kritiek te voortduren krijgt.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Clinton heeft meer charisma maar in feiten dacht hij niet heel anders dan Bush over Irak, Kyoto verdrag en het Internationaal strafhof.
[..]
Ik denk dat er wel met jaloerse blikken naar de VS wordt gekeken vanuit Europa. Anders zou er immers niet zoveel kritiek zijn op de VS.
Europa heeft meer inwoners dat klopt maar het vormt geen eenheid. Zonder eenheid kan je nooit zo sterk zijn als de VS.
[..]
Het gaat niet zo zeer om Bush maar meer het verdedigen van de VS als land.
Ik zie Europa als vergane glorie. Wij hebben onze beste dagen gehad.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:56 schreef kLowJow het volgende:
Dat men jaloers is op de VS leid je af uit de hoeveelheid kritiek die Europeanen op de VS uiten, en je denkt dat men zoveel kritiek uit, omdat men jaloers is hmmm..?
Ah, dus jij was voor de grondwet.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik zie Europa als vergane glorie. Wij hebben onze beste dagen gehad.
Dat wringt natuurlijk als je ziet dat de VS oppermachtig en vastbesloten zijn. Europa is verdeeld en machteloos.
Inderdaad, ik uit ook veel kritiek op Sidekick, Van Aartsen en Nawijn, maar ben ik jaloers op hun leventjes?quote:Op maandag 4 juli 2005 16:56 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dat men jaloers is op de VS leid je af uit de hoeveelheid kritiek die Europeanen op de VS uiten, en je denkt dat men zoveel kritiek uit, omdat men jaloers is hmmm..?
De VS hebben hun beste dagen gehad.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik zie Europa als vergane glorie. Wij hebben onze beste dagen gehad.
Dat wringt natuurlijk als je ziet dat de VS oppermachtig en vastbesloten zijn. Europa is verdeeld en machteloos.
Hoge bomen vangen veel wind. Denk jij dat een verdeeld en besluiteloos Europa het beter zou doen dan de VS?quote:Op maandag 4 juli 2005 16:56 schreef pberends het volgende:
Ik heb opzich wel bewondering voor de VS, al die nobelprijzen, militaire kracht, bevrijding naziregime, en meer van dat soort dingen. Maar ze krijgen denk ik voornamelijk kritiek omdat de VS nu echt de verkeerde kant op gaat. Bush voert een anti-vrijheidsbeleid, zoals tegen homo's en klonen. Bush doet internationaal rare dingen zoals Irak binnenvallen. Dat is niet vreemd dat de VS daarom veel kritiek te voortduren krijgt.
Nee dat was voor het creëren van een kunstmatige samenhang.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:00 schreef RichardQuest het volgende:
Ah, dus jij was voor de grondwet.
Hey zo ziet mijn uitgave patroon er ook uitquote:Op maandag 4 juli 2005 17:01 schreef pberends het volgende:
De VS hebben hun beste dagen gehad.
[afbeelding]
De VS is het land van de vrijheid, zoals Bush altijd zegt, maar je mag er geen reet. Je mag er geen joint roken, niets klonen, als je homo bent mag je niet trouwen, en meer van dat soort onzin. VS land van de vrijheid, lik toch m'n anus.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:04 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hoge bomen vangen veel wind. Denk jij dat een verdeeld en besluiteloos Europa het beter zou doen dan de VS?
Als ze tegen klonen zijn lijkt me dat een goede zaak. Daar ben ik ook op tegen. Ik zie niet in waarom dat een anti-vrijheidsbeleid zou zijn.
Maar die samenhang had twee belangrijke verschillen met Europa. Één taal en een vijand, de Engelsen.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:10 schreef du_ke het volgende:
Oh en de samenhang in de VS was natuurlijk? Daarwaren diverse oorlogen voor nodig hoor.
De VS zijn een financieel kaartenhuis dat binnen afzienbare tijd totaal in elkaar stort. De rest van de wereld mag dan wel meegaan, maar de VS zullen in het diepste dal zinken. Dat financiële beleid van de VS is een kankergezwel op de wereldeconomie en -vrede. Dat is mijn grootste kritiek op de VS.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:12 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hey zo ziet mijn uitgave patroon er ook uit
In veel Europese landen mag je ook geen joint roken.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:13 schreef pberends het volgende:
De VS is het land van de vrijheid, zoals Bush altijd zegt, maar je mag er geen reet. Je mag er geen joint roken, niets klonen, als je homo bent mag je niet trouwen, en meer van dat soort onzin. VS land van de vrijheid, lik toch m'n anus.
Oh dat kan natuurlijk. Wellicht heeft Azië je voorkeur?quote:Europa interesseert me niet al teveel.
Volgens mij zie je het wel erg pessimistisch in.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:20 schreef pberends het volgende:
De VS zijn een financieel kaartenhuis dat binnen afzienbare tijd totaal in elkaar stort. De rest van de wereld mag dan wel meegaan, maar de VS zullen in het diepste dal zinken. Dat financiële beleid van de VS is een kankergezwel op de wereldeconomie en -vrede. Dat is mijn grootste kritiek op de VS.
Maar toen waren de VS al één land. Die oorlog had meer te maken met het verschil in inzicht omtrent slavernij.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:18 schreef du_ke het volgende:
Nou de Noordelingen konden het goed met de zuiderlingen vinden.
Klonen en al die onzin is puur natuur. Ten eerste is de mens zelf al puur natuur, en er zijn ook dieren die klonen dus dat is ook puur natuur.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:27 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
In veel Europese landen mag je ook geen joint roken.
Tegen klonen zijn is niets mis. De mens weet te weinig om te gaan rotzooien met de natuur. Ik ben ook een felle tegenstander van klonen.
Er is nog steeds geen grondwetwijziging in de VS dat homo's niet mogen trouwen. Ook in Europa zijn er tegenstanders van zo'n huwelijk.
Ik vind de VS wel een land van vrijheden. Directe democratie, geen konigin die macht heeft waar niemand zicht op heeft, Geen grote overheid, minder bureaucratie, lage belastingen, lage brandstofprijzen, de bescherming van individuele mobiliteit etc etc.
En vergeet de ruimte niet. Een niet te onderschatten gevoel van vrijheid.
Mss zou je eens naar de VS moeten gaan en zien dat het niet zo negatief is als jij denkt.
[..]
Oh dat kan natuurlijk. Wellicht heeft Azië je voorkeur?
Ik ben niet pessimistisch, de feiten zijn zeer pessimistisch. De VS draait misschien wel op volle toeren, maar dat is enkel dankzij het maken van schulden.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Volgens mij zie je het wel erg pessimistisch in.
We zullen zien in hoeverre jouw visie uitkomt. Tot nu toe draaien de VS nog steeds op volle toeren en lopen ver voor op Europa. Zowel economisch als militair gezien.
Maar ook souvereiniteit. De zuidelijke staten hadden namelijk weinig zin om zich de wet te laten voorschrijven door de noorderlingen. En daarbij was het voornaamste issue slavernij.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:34 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar toen waren de VS al één land. Die oorlog had meer te maken met het verschil in inzicht omtrent slavernij.
Och, ook de VS komen op den duur wel in aanmerking voor debt cancelation. Je moet toch wat als je de gehele wereldeconomie niet in elkaar wil laten storten.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik ben niet pessimistisch, de feiten zijn zeer pessimistisch. De VS draait misschien wel op volle toeren, maar dat is enkel dankzij het maken van schulden.
[afbeelding]
Ik vraag me af hoe ze dat tellen. Stel nu dat jij 100 euro leent van du_ke, die leent weer 100 euro van mij en ik leen 100 euro van jou, zou dat dan in zo'n staatje tevoorschijn komen als 300 euro?quote:Op maandag 4 juli 2005 17:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik ben niet pessimistisch, de feiten zijn zeer pessimistisch. De VS draait misschien wel op volle toeren, maar dat is enkel dankzij het maken van schulden.
[afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |