Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:36 schreef 2dope het volgende:
Weet je nog hoeveel je had gehad?
Inderdaad. Maar ik neem aan dat de TS ook wel weet dat hij erg dom bezig is geweest.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:38 schreef kareltje_de_grote het volgende:
ik hoop dat ze je rijbewijs innemen.
Ik ben nu 5 jaar in bezit van een rijbewijs en ben voor de rest nog maar 1x geflist (reed toen 12 km. te hard) Kijken ze daar ook naar?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:37 schreef ook_gek het volgende:
oh je krijgt een dikke boete en een rij ontzegging voor X maanden. Dan krijg je nog een proeftijd van een jaar of langer.
Je moet naar een cursus over hoe link het rijden met dranl op wel niet is.
Ik ook! Je reactietijd gaat gewoon flink omhoog. Misschien is het niet zo erg als je je eigen auto in de prak rijdt, maar als je wat duurs ramt, waarvan de inzittende ook nog eens verlamd raakt, ben je de rest van je leven aan het afbetalen.quote:ik hoop dat ze je rijbewijs innemen.
Nee dat soort overtredingen boeit ze niet.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:40 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Ik ben nu 5 jaar in bezit van een rijbewijs en ben voor de rest nog maar 1x geflist (reed toen 12 km. te hard) Kijken ze daar ook naar?
Hoeveel flesjes/glazen/halve laiters.quote:
edit, laat maarquote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:41 schreef hi2uplz het volgende:
[..]
Ik ook! Je reactietijd gaat gewoon flink omhoog.
Ik had 5 á 6 biertjes op een lege maag.quote:
jep er word naar alles gekeken. Stel je hebt 50 bekeuringen voor veel te hard rijden ( even extreem ) zal de boete vele malen hoger zijnquote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:40 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Ik ben nu 5 jaar in bezit van een rijbewijs en ben voor de rest nog maar 1x geflist (reed toen 12 km. te hard) Kijken ze daar ook naar?
Op lege maag!quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:45 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Ik had 5 á 6 biertjes op een lege maag.
En ja, ik weet dat ik fout zat, en het zal ook niet meer zo snel gebeuren.
Gewoon NIET bedoel je denk ik?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:45 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Ik had 5 á 6 biertjes op een lege maag.
En ja, ik weet dat ik fout zat, en het zal ook niet meer zo snel gebeuren.
Ik reed niet als een debiel en het was toen 6 uur in de morgen. Ik was niet aangeschoten en niet dronken. Dus de kans DAT ik iemand aanreed was ontzettend klein.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Meisje van de lagere school is doodgereden door iemand met teveel op. Heb het op zijn zachts gezegt niet op mensen die teveel drinken als ze rijden.
Ik ben een sterk aanhanger van NUL promile als je rijd, en drink nooit als ik nog moet rijden. Neem maar een taxi, sukkel, en wees blij dat je niemand ongelukkig hebt gemaakt!
Kijk aan, een meta moraalridder...quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:47 schreef ook_gek het volgende:
ag ag alle nette mensen hier van oeh hoop dat je rijbewijs word ingenomen. Maar vervolgens wel strond lazeres op de fiets stappen of over de weg lopen en denken dat ze god zijn![]()
Dank Uquote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:47 schreef ook_gek het volgende:
ag ag alle nette mensen hier van oeh hoop dat je rijbewijs word ingenomen. Maar vervolgens wel strond lazeres op de fiets stappen of over de weg lopen en denken dat ze god zijn![]()
Als ik uitga, bepaal ik van tevoren of ik wel of geen alcohol wil drinken.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:47 schreef ook_gek het volgende:
ag ag alle nette mensen hier van oeh hoop dat je rijbewijs word ingenomen. Maar vervolgens wel strond lazeres op de fiets stappen of over de weg lopen en denken dat ze god zijn![]()
Oh, dus je bent bewust en gecalculeerd bezopen achter het stuur gestapt?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:48 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Ik reed niet als een debiel en het was toen 6 uur in de morgen. Ik was niet aangeschoten en niet dronken. Dus de kans DAT ik iemand aanreed was ontzettend klein.
5/6 biertjes op lege maag en niet aangeschoten... UHUHquote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:48 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Ik reed niet als een debiel en het was toen 6 uur in de morgen. Ik was niet aangeschoten en niet dronken. Dus de kans DAT ik iemand aanreed was ontzettend klein.
Ach over de weg lopen en fietsen is nog wat. Maar in de auto stappen met een flinke borrel op is echt not done. En dan ben ik maar een net mens, ik wil het niet op mijn geweten hebben dat ik iemand in de vernieling rij met een borrel op.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:47 schreef ook_gek het volgende:
ag ag alle nette mensen hier van oeh hoop dat je rijbewijs word ingenomen. Maar vervolgens wel strond lazeres op de fiets stappen of over de weg lopen en denken dat ze god zijn![]()
Bezopen? Dat was ik allerminst hoor. De afstand dat ik moest afleggen was minder dan 2 km.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh, dus je bent bewust en gecalculeerd bezopen achter het stuur gestapt?
Grote alcohol controle of was alleen jij de lul?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:52 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Bezopen? Dat was ik allerminst hoor. De afstand dat ik moest afleggen was minder dan 2 km.
En nee, ik had het niet bepaald van te voren ingecalculeerd. Ik had geen zin om mijn auto te laten staan en 2 km. te lopen. En kom op nou. Ik was geen mens tegengekomen, alleen de politie dan.
Alleen Ik. Ze hielden een preventieve controle.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:53 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Grote alcohol controle of was alleen jij de lul?
Goed punt, als je starnakel dronken diep in de nacht je nest in rolt, ben je smorgens niet in staat te rijden.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
En hoeveel van de nul promille aanhangers stappen 's morgens in de auto na een avond doorzakken op een feestje?
Slingerquote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:56 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Alleen Ik. Ze hielden een preventieve controle.
Just bad luck.
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:45 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Ik had 5 á 6 biertjes op een lege maag.
En ja, ik weet dat ik fout zat, en het zal ook niet meer zo snel gebeuren.
Met 6 pijpjes bier en normaal lichaamsgewicht is de acohol pas na 9 uur afgebroken.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goed punt, als je starnakel dronken diep in de nacht je nest in rolt, ben je smorgens niet in staat te rijden.
Heb je helemaal gelijk in.
En nee, ook dat doe ik niet.
Mag dat ook al zomaar voor jan lul aanhouden?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:56 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Alleen Ik. Ze hielden een preventieve controle.
Just bad luck.
... Maar misschien ook niet. Ik weet nu hoe het is als je gepakt word, dus de kans op herhaling is ZEER klein.
Paar jaar terug is hier een stel overreden omdat ze met hun zatte kop even voor een auto sprongen om de remmen te testen, die bleken dus niet goed genoeg...........quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:48 schreef Varr het volgende:
Dronken fietsen/lopen is heel wat anders. Daarnaast kan je rijbewijs OOK ingenomen worden wanneer je dronken op de fiets zit.
Heb een tijd met een Piloot samengewoond, die dronk minstens 24 uur voor hij ging vliegen geen druppel, en er mocht ook geen likeur door het toetje ofzo.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 17:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Met 6 pijpjes bier en normaal lichaamsgewicht is de acohol pas na 9 uur afgebroken.
De meeste mensen die na een feestje moeten werken beseffen niet dat ze na een uur of 6 slapen nog steeds teveel alcohol in hun bloed hebben.
of de doodstraf!quote:Op zaterdag 25 juni 2005 17:12 schreef itsontoday het volgende:
ik hoop dat ze je rijbewijs voor altijd afpakken (zit er niet in helaas) en anders een gigantische dikke boete of een paar nachtjes cel.
maar die piloten drinken wel als gekken aan boord, dat weet ik welquote:Op zaterdag 25 juni 2005 17:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb een tijd met een Piloot samengewoond, die dronk minstens 24 uur voor hij ging vliegen geen druppel, en er mocht ook geen likeur door het toetje ofzo.
dat is dan jammer. Had je maar na moeten denk. EZELquote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:33 schreef Eliminator20 het volgende:
Wat staat mij allemaal voor ellende te wachten?
(aub geen stomme reacties geven, ik ben al genoeg gestraft door mijn ouders)
En dat is dus mijn punt. Allemaal over de rooie gaan wanneer iemand dronken in een auto stapt. JA neem zijn rijbewijs maar af. Maar dit kan ook gebeuren als je dronken op de fiets zit.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:48 schreef Varr het volgende:
Dronken fietsen/lopen is heel wat anders. Daarnaast kan je rijbewijs OOK ingenomen worden wanneer je dronken op de fiets zit.
Kijk aan, een persoon die tegen mensen is die dronken achter het stuur zit omdat een dierbare dood gereden is. MAar die zelfde persoon vind het kennelijk wel normaal omquote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kijk aan, een meta moraalridder...
DAt is dan ook het beste en juiste wat je kan doenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:49 schreef Dolfijn het volgende:
[..]
Als ik uitga, bepaal ik van tevoren of ik wel of geen alcohol wil drinken.
Wil ik dat niet, dan is er geen probleem. (en doe ik het dus ook niet).
Heb ik daar wel zin in, dan laten we ons brengen en halen, of we rijden met de BOB mee.
ooit wel eens aan gedacht wanneer een dronke fietser of dronke persoon te voet opeens de straat over steekt of wat dan ook waar door een auto moet uitwijken en vol op een tegenligger ofquote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:52 schreef Mr.Dre het volgende:
[..]
Ach over de weg lopen en fietsen is nog wat. Maar in de auto stappen met een flinke borrel op is echt not done. En dan ben ik maar een net mens, ik wil het niet op mijn geweten hebben dat ik iemand in de vernieling rij met een borrel op.
Met drank op achter het stuur is voor boeren in Opel Manta's met vossenstaarten aan de achteruitkijkspiegel.
Ik heb jaren gevaren en ben nog nooit een nuchtere kapitein tegengekomen.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 17:21 schreef steve2003 het volgende:
[..]
maar die piloten drinken wel als gekken aan boord, dat weet ik wel
Dus jij vind dronken op een fiets rijden even onverantwoordelijk als dronken achter het stuur van een auto kruipen?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 17:25 schreef ook_gek het volgende:
[..]
En dat is dus mijn punt. Allemaal over de rooie gaan wanneer iemand dronken in een auto stapt. JA neem zijn rijbewijs maar af. Maar dit kan ook gebeuren als je dronken op de fiets zit.
Maar daar reageren mensen op als of het normaal is dat je dronken op de fiets zit.
[..]
Kijk aan, een persoon die tegen mensen is die dronken achter het stuur zit omdat een dierbare dood gereden is. MAar die zelfde persoon vind het kennelijk wel normaal om
dronken op een fiets te zitten met de achterliggende gedachte dat je met een fiets niet zo snel iemand dood rijd.
[..]
DAt is dan ook het beste en juiste wat je kan doen![]()
[..]
ooit wel eens aan gedacht wanneer een dronke fietser of dronke persoon te voet opeens de straat over steekt of wat dan ook waar door een auto moet uitwijken en vol op een tegenligger of
een boom knalt en net de peg heeft dat hij/zij ernstig gewond raakt of komt te overleiden?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Punt is gewoon dat veel mensen heftig reageren op drank en auto rijden maar de rest eigelijk vrij normaal vinden. Ook dat zou je dan fout moeten vinden. Want ook zonder auto kan iemand met drank op tot de dood van een ander persoon leiden.
Ik zit ook dronken op de fiets geef ik eerlijk toe. EN ja een auto is veel dodelijker dan een fiets. Maar dit laatste mag GEEN excuus zijn naar mijn reden. Dus denk eerst eens na voor dat je gaat roepen van rijbewijs innemen, dood straf, nooit meer laten rijden dat soort opmerkingen.
Nee dat vind ik niet. Ik zeg ook dat ik weet dat een auto veel dodelijker is dan een fiets dus die vergelijking gaat niet op. Maar beiden kunnen gevaarlijk zijn in het verkeerd. Voetgangers stukken minder.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 17:28 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dus jij vind dronken op een fiets rijden even onverantwoordelijk als dronken achter het stuur van een auto kruipen?
Ik hoor regelmatig verhalen van voetgangers die dodelijke slachtoffers veroorzaken na een avondje stappen.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 17:29 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Nee dat vind ik niet. Ik zeg ook dat ik weet dat een auto veel dodelijker is dan een fiets dus die vergelijking gaat niet op. Maar beiden kunnen gevaarlijk zijn in het verkeerd. Voetgangers stukken minder.
Daarna worden er vaak stille tochten gehouden.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 17:32 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik hoor regelmatig verhalen van voetgangers die dodelijke slachtoffers veroorzaken na een avondje stappen.
Nee, ik vind dat jij een metamoraalridder bent.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 17:25 schreef ook_gek het volgende:
Kijk aan, een persoon die tegen mensen is die dronken achter het stuur zit omdat een dierbare dood gereden is. MAar die zelfde persoon vind het kennelijk wel normaal om
dronken op een fiets te zitten met de achterliggende gedachte dat je met een fiets niet zo snel iemand dood rijd.
Weet niet welke krant jij leest maar ik kom dat niet zo vaak tegen maar goed.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 17:32 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik hoor regelmatig verhalen van voetgangers die dodelijke slachtoffers veroorzaken na een avondje stappen.
Naja ik duid meer op de mensen die onder invloed van drank anderen doodslaan.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 17:34 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Weet niet welke krant jij leest maar ik kom dat niet zo vaak tegen maar goed.
Kijk het is vrij simpel.
Drank+ auto is het meest erge
Drank+fiets is net even iets minder erg
Drank+voedganger is minder dodelijk dan de 2 hier boven
Jep, dat klopt.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 18:38 schreef ogrish het volgende:
#
Kan je rijbewijs trouwens ingetrokken worden als je dronken op de fiets gepakt wordt? Zoiets hoorde ik wel eens.
Ah dan weet ik dat nu. Heb ik tot nu toe elke week geluk gehad.quote:
Jouw overtreding is iets wat door de officier van justitie (OvJ) bepaald moet worden, dus er is geen standaardtabel van x promille = zoveel bekeuring. De OvJ zal naar de omstandigheden en verleden kijken. In jouw geval is dit je eerste grote overtreding en ik neem aan dat jij je rijbewijs nog op zak hebt? Dan heb je dikke kans dat je gewoon een transactievoorstel krijgt. Dat betekent gewoon dat je de zaak kan afkopen, zodat je niet hoeft voor te komen. Betaal je het transactievoorstel niet, dan krijg je een dagvaardig en dan mag je even met de rechter babbelen.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:33 schreef Eliminator20 het volgende:
Agent vertelde mij dat ik word voorgeleid.
Wat staat mij allemaal voor ellende te wachten?
(aub geen stomme reacties geven, ik ben al genoeg gestraft door mijn ouders)
Ziet er niet echt uit alsof jij er wat van hebt geleerdquote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:46 schreef ACT-F het volgende:
Wat een zooi off-topic reacties, kunnen deze niet verwijderd worden? TS vroeg toch echt het volgende:
[..]
Jouw overtreding is iets wat door de officier van justitie (OvJ) bepaald moet worden, dus er is geen standaardtabel van x promille = zoveel bekeuring. De OvJ zal naar de omstandigheden en verleden kijken. In jouw geval is dit je eerste grote overtreding en ik neem aan dat jij je rijbewijs nog op zak hebt? Dan heb je dikke kans dat je gewoon een transactievoorstel krijgt. Dat betekent gewoon dat je de zaak kan afkopen, zodat je niet hoeft voor te komen. Betaal je het transactievoorstel niet, dan krijg je een dagvaardig en dan mag je even met de rechter babbelen.
Ik ben 2x bekeurd voor het rijden onder invloed. 5 jaar geleden was dit F500 met 0,81 promille en vorig jaar kostte 0,86 promille ¤390. Dat laatste betekende dat ik mijn rijbewijs kon inleveren, aangezien het de 2e keer was binnen 5 jaar. Dus ik heb de dag nadat deze inbeslag genomen was een brief geschreven naar de OvJ om mijn rijbewijs terug te geven aangezien ik deze niet kan missen. En binnen 3 werkdagen had ik mijn lieve roze papiertje weer terugHet bedrag van ¤390 stond me niet aan, aangezien ik financieel niet al te best goed voor stond, dus ik heb deze voor laten komen en het bedrag afgedingd naar ¤250 in 5 termijnen
![]()
Mijn advies? Begin maar vast te sparen
U bent een beetje hardleers?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:46 schreef ACT-F het volgende:
Wat een zooi off-topic reacties, kunnen deze niet verwijderd worden? TS vroeg toch echt het volgende:
[..]
Jouw overtreding is iets wat door de officier van justitie (OvJ) bepaald moet worden, dus er is geen standaardtabel van x promille = zoveel bekeuring. De OvJ zal naar de omstandigheden en verleden kijken. In jouw geval is dit je eerste grote overtreding en ik neem aan dat jij je rijbewijs nog op zak hebt? Dan heb je dikke kans dat je gewoon een transactievoorstel krijgt. Dat betekent gewoon dat je de zaak kan afkopen, zodat je niet hoeft voor te komen. Betaal je het transactievoorstel niet, dan krijg je een dagvaardig en dan mag je even met de rechter babbelen.
Ik ben 2x bekeurd voor het rijden onder invloed. 5 jaar geleden was dit F500 met 0,81 promille en vorig jaar kostte 0,86 promille ¤390. Dat laatste betekende dat ik mijn rijbewijs kon inleveren, aangezien het de 2e keer was binnen 5 jaar. Dus ik heb de dag nadat deze inbeslag genomen was een brief geschreven naar de OvJ om mijn rijbewijs terug te geven aangezien ik deze niet kan missen. En binnen 3 werkdagen had ik mijn lieve roze papiertje weer terugHet bedrag van ¤390 stond me niet aan, aangezien ik financieel niet al te best goed voor stond, dus ik heb deze voor laten komen en het bedrag afgedingd naar ¤250 in 5 termijnen
![]()
Mijn advies? Begin maar vast te sparen
Er valt niets te leren, rijden met een beperkte promillage is geen probleem.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:52 schreef BaraCuda het volgende:
Ziet er niet echt uit alsof jij er wat van hebt geleerd
Misschien dat je je eigen nog wel een keer doodknuffelt tegen een boom![]()
Jij wenst je eigen de dood toe, ik ben niet degene die 2x met zijn lamme kop achter het stuur gaatquote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Er valt niets te leren, rijden met een beperkte promillage is geen probleem.
En u wenst mij de dood toe? Ban!
Lamquote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:59 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Jij wenst je eigen de dood toe, ik ben niet degene die 2x met zijn lamme kop achter het stuur gaat![]()
Dat maakt de politie geen barst uit, want gaat er met je gebeuren als jij met je "heldere" kop a 0.81 promille iemand dood rijdt?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Lam![]()
Ik heb niet gezegd dat ik lam was, ik had slechts 0,81 en 0,86 promille op. Sommige mensen raken dan in coma, de ander heeft er totaal geen problemen mee.
Niet gelijk voor afkopen gaan, voorkomen kan goedkoper zijn, als je een redelijke rechter hebt (zeker aangezien het je eerste keer is). Doe je gouden ketting af, trek je leren jasje uit en zorg dat je er fatsoenlijk bijloopt als je moet voorkomen. Praat niet in termen als "auw kut auw hoer, wallah" maar in ABN. Zie er schuldbewust uit, vermeld dat je spijt hebt en nu volledig bewust bent van de mogelijke gevolgen van je domme actie. Goeie kans dat je er dan alleen met een boete van af komt en niet eens naar die bla bla cursus hoeft.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:33 schreef Eliminator20 het volgende:
Agent vertelde mij dat ik word voorgeleid.
Wat staat mij allemaal voor ellende te wachten?
Er zijn genoeg mensen die na een weekend feesten op maandagochtend nog ruim aan de 0.8 komen.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Lam![]()
Ik heb niet gezegd dat ik lam was, ik had slechts 0,81 en 0,86 promille op. Sommige mensen raken dan in coma, de ander heeft er totaal geen problemen mee.
Het voordeel is dan dat je zelf waarschijnlijk platgereden wordt in plaats van dat je iemand platrijdt.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:47 schreef ook_gek het volgende:
ag ag alle nette mensen hier van oeh hoop dat je rijbewijs word ingenomen. Maar vervolgens wel strond lazeres op de fiets stappen of over de weg lopen en denken dat ze god zijn![]()
Kan niet, verschilt van persoon tot persoon. Je hebt er wel van die testjes voor, maar die roepen altijd dat ik na een nacht zuipen een zware alcoholvergiftiging heb en me zo snel mogelijk bij het ziekenhuis moet melden. Klopt ook niet veel van dusquote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:24 schreef Snol1ner het volgende:
ik begrijp die promilages nooit. Druk eens uit in bier..
2 glaasjes bier kan, volgens mij, nog net, maar is afhankelijk van enige factoren zoals hoeveel je gegeten hebt e.d.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:24 schreef Snol1ner het volgende:
ik begrijp die promilages nooit. Druk eens uit in bier..
Geen idee, maar zodra ik het meemaak zal ik mijn ervaringen postenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:03 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Dat maakt de politie geen barst uit, want gaat er met je gebeuren als jij met je "heldere" kop a 0.81 promille iemand dood rijdt?
Ja nee leuk een dronke mogol op een fiets word dood gereden en jij vind dat goed.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:23 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Het voordeel is dan dat je zelf waarschijnlijk platgereden wordt in plaats van dat je iemand platrijdt.
Probleem is dat als jij met je auto een fietser platwalst, jij altijd de lul bent. Als automobilist ben je altijd het haasje in dat soort gevallen hoorquote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:37 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ja nee leuk een dronke mogol op een fiets word dood gereden en jij vind dat goed.
En de bestuurder van de auto dan die er niks aan kan doen hoe zal zijn/haar leven er voor de rest uit zien denk je?
Weet ik maar het ging even over de reactie dat het goed was als een dronke fietser word dood gereden.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:40 schreef Northside het volgende:
[..]
Probleem is dat als jij met je auto een fietser platwalst, jij altijd de lul bent. Als automobilist ben je altijd het haasje in dat soort gevallen hoor![]()
Als ie veel slingert is't terecht, had ie maar niet moeten zuipen op de fiets.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:49 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Weet ik maar het ging even over de reactie dat het goed was als een dronke fietser word dood gereden.
Ik heb het over je vergelijking. Ik zeg nergens dat ik graag levens beëindigd zie. Maar wel liever dat je jezelf wat aandoet dan dat je iemand anders leven vroegtijdig beëindigd. En de kans is uiteraard een stuk kleiner dat een dronken fietser geplet wordt door een nuchtere automobilist dan dat een nuchtere fietser geplet wordt door een dronken automobilist. Als je me kunt volgenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:37 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ja nee leuk een dronke mogol op een fiets word dood gereden en jij vind dat goed.
En de bestuurder van de auto dan die er niks aan kan doen hoe zal zijn/haar leven er voor de rest uit zien denk je?
Zoiets heb ik ook al enkele vaker meegemaakt, waarbij 1 maal een moeder van 2 kleine kinderen plotseling moest uitwijken omdat er een dronken fietser opeens de straat over zwabberde, moeder knalde tegen 'n boom en overleedt ter plaatse.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 17:25 schreef ook_gek het volgende:
ooit wel eens aan gedacht wanneer een dronke fietser of dronke persoon te voet opeens de straat over steekt of wat dan ook waar door een auto moet uitwijken en vol op een tegenligger of
een boom knalt en net de peg heeft dat hij/zij ernstig gewond raakt of komt te overleiden?
Ben je zeker ook voor een verplicht herexamen voor iedereen om de 10 jaar ofzo?quote:Op zondag 26 juni 2005 01:39 schreef Farao het volgende:
[..]
Dus ik ben en blijf gewoon van mening dat als je gepakt wordt met alcohol dat je je papiertje moet inleveren en dat je het nooit meer terug krijgt.
Iemand die zichzelf niet in bedwang kan houden en moedwillig er voor kiest om het leven van andere mensen compleet te vernietigen die hoort gewoon niet in een auto thuis.
Ach of dat echt zin heeft, stel ze zouden dat invoeren dan rijdt iedereen met z'n herexamen natuurlijk heel netjes, en zodra de instructeur weg is wordt er weer gereden als voorheen.quote:Op zondag 26 juni 2005 01:47 schreef Northside het volgende:
Ben je zeker ook voor een verplicht herexamen voor iedereen om de 10 jaar ofzo?
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:38 schreef kareltje_de_grote het volgende:
ik hoop dat ze je rijbewijs innemen.
Haha ja, als er een slag mensen is wat gruwlijk hard kan zuipen, zijn het wel piloten..quote:Op zaterdag 25 juni 2005 17:21 schreef steve2003 het volgende:
[..]
maar die piloten drinken wel als gekken aan boord, dat weet ik wel
En heb je er wat van geleerd ook ??quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:33 schreef Eliminator20 het volgende:
Ik ben vorige week gepakt tijdens een alchohol controle... Helaas had ik wat biertje teveel op en moest mee naar het bureau. Uit de 2e test bleek dat ik 0.8 promille had.
Agent vertelde mij dat ik word voorgeleid.
Wat staat mij allemaal voor ellende te wachten?
(aub geen stomme reacties geven, ik ben al genoeg gestraft door mijn ouders)
Twee keer gepakt en nog niks geleerdquote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Er valt niets te leren, rijden met een beperkte promillage is geen probleem.
True, maar ronduit toegeven dat je er totaal geen moeite mee hebt om ongeacht de risico's met een slok op een auto te gaan besturen maakt jou een weinig beter mensquote:En u wenst mij de dood toe? Ban!
Nee eikel, dan neem ik gewoon een taxi of laat me rijden door BOBquote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:48 schreef Varr het volgende:
Dronken fietsen/lopen is heel wat anders. Daarnaast kan je rijbewijs OOK ingenomen worden wanneer je dronken op de fiets zit.
Wat wil je mij leren dan?quote:Op maandag 27 juni 2005 13:24 schreef RRRobert het volgende:
Twee keer gepakt en nog niks geleerdHet is juist díe mentaliteit die ons jaarlijks de (on)nodige verkeersdoden oplevert in de statistieken...
Ik weet heel goed wat de risico's zijn, héél goed. Maar vertel het eens n00b, jij wil me de les voorlezen wat het invloed van alcohol is op mijn rijgedrag? Lees maar voor.quote:True, maar ronduit toegeven dat je er totaal geen moeite mee hebt om ongeacht de risico's met een slok op een auto te gaan besturen maakt jou een weinig beter mens![]()
Wil jij beweren dan dat het bij jou minder invloed heeft dan bij een ander?quote:Op maandag 27 juni 2005 14:00 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik weet heel goed wat de risico's zijn, héél goed. Maar vertel het eens n00b, jij wil me de les voorlezen wat het invloed van alcohol is op mijn rijgedrag? Lees maar voor.
Dat kan, maar die andere persoon zou wellicht nog minder last van kunnen hebben. Er zit een groot verschil tussen de mensen onderling.quote:Op maandag 27 juni 2005 14:02 schreef Rekkie het volgende:
Wil jij beweren dan dat het bij jou minder invloed heeft dan bij een ander?
Wellicht, maar maakt het er niet minder strafbaar en ontzettend dom van.quote:Op maandag 27 juni 2005 14:04 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat kan, maar die andere persoon zou wellicht nog minder last van kunnen hebben. Er zit een groot verschil tussen de mensen onderling.
Ja tuurlijk wel! Daarom drink ik gewoon nooit als ik weet dat ik moet autorijden.quote:Op maandag 27 juni 2005 14:11 schreef ACT-F het volgende:
Wat is er zo dom aan? Weet jij welke risico's eraan zitten? Ik wel, jij ook?
Ik heb laatst bij iemand in de auto gezeten die gedronken had. Met zijn consumptie zou hij bij een blaastest waarschijnlijk nog net geen bon krijgen, maar het was geen pretje.quote:Op maandag 27 juni 2005 14:11 schreef ACT-F het volgende:
Wat is er zo dom aan? Weet jij welke risico's eraan zitten? Ik wel, jij ook?
Hoe weet je dat dan? Spreek je uit ervaring? Of praat je nu een ander na?quote:Op maandag 27 juni 2005 14:21 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja tuurlijk wel! Daarom drink ik gewoon nooit als ik weet dat ik moet autorijden.
Of ik neem nooit de auto als ik weet dat ik ga drinken.
Jij rijdt zelf ook graag sportief zeker?quote:Op maandag 27 juni 2005 14:32 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hoe weet je dat dan? Spreek je uit ervaring? Of praat je nu een ander na?
Oh ja, zeg me trouwens eens: Wat zijn de risico's volgens jou?quote:Op maandag 27 juni 2005 14:11 schreef ACT-F het volgende:
Wat is er zo dom aan? Weet jij welke risico's eraan zitten? Ik wel, jij ook?
Kijk hier kan ik wat mee. Hoeveel rij ervaring had die persoon?quote:Op maandag 27 juni 2005 14:29 schreef TR08 het volgende:
[..]
Ik heb laatst bij iemand in de auto gezeten die gedronken had. Met zijn consumptie zou hij bij een blaastest waarschijnlijk nog net geen bon krijgen, maar het was geen pretje.
Hij dacht dat hij rustig en netjes gereden had, nou vergeet het maar. Hij trok behoorlijk sportief op, pakte links een stoeprandje mee om rechts ergens in te draaien, remde bot, reed ergens in waar het niet mocht, enzovoorts enzovoorts.
Achteraf alles eerst ontkennen, maar toen alle inzittenden hem vertelden dat het toch echt zo was begon hij zich eruit te lullen. "Viel wel mee, was niet zo erg" bah.
Dat doen we dus nooit meer dacht ik toen en denk ik nu nog steeds
Ik denk dus dat jij de risico's die aan rijden met drank op zitten behoorlijk onderschat. Achteraf denk je steeds dat je best oke gereden hebt, maar dat is gewoon echt niet zo.
Ik weet gewoon wat voor effect alcohol op mijn reactievermogen heeft. Ik heb ervaring genoeg met drank, helaas ook met teveel drank.quote:Op maandag 27 juni 2005 14:32 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hoe weet je dat dan? Spreek je uit ervaring? Of praat je nu een ander na?
Dat is iemand van 50 jaar oud die sinds zijn 18e een rijbewijs heeft. Hij maakt ook behoorlijk veel kilometers op jaarbasis.quote:Op maandag 27 juni 2005 14:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Kijk hier kan ik wat mee. Hoeveel rij ervaring had die persoon?
Hmm, oke, vooruit. Maar hoeveel glazen had je dan netto nog in je bloed? Ieder glas wordt in ongeveer 1.5 uur afgebroken. Bij geoefende drinkers ietsje sneller, maar niet veel.quote:Ik heb zo vaak 'disco vervoer' gedaan met een vriendengroep en natuurlijk dronk ik een paar glaasjes mee, om aan het einde van de avond alcoholvrij te drinken. Soms ligt de verhouding alcoholische drank hoger dan de andere keer. Hoe vaak ik met drank op gereden heb? 200 à 300 keer. Niet één keer commentaar gehad op mijn rijstijl, alleen het feit dat ik alcohol dronk. Één iemand gaf zelfs een compliment dat ik gewoon uitstekend reed. En de klapper op de vuurpijl was de agent die me het laatst aangehouden had, omdat hij vond dat ik een bocht te hard nam. Ik vroeg hem wat hij van mijn rijstijl vond (ik was een tijdje achtervolgd): "Als je gewoon langzaam de bocht had genomen dan had ik geen reden om je aan te houden en had je gewoon door kunnen rijden, want aan je rijstijl was totaal niets af te lezen".
Mijn vriendin heeft voor haar studie (geneeskunde) toch echt literatuur waar dat heel hard onderuit gehaald wordt.quote:Het invloed van alcohol op je lichaam verschilt per persoon. Niet een klein beetje, maar echt enorm.
TS is geboren in 1982, dus nu net 22 jaar oud. Goede drinker of niet, dit is veel te jong nog om met een beetje drank achter het stuur te stappen.quote:Ik reken mezelf inderdaad tot de groep die er aanzienlijk beter tegen kan dan het zojuist genoemde voorbeeld. Waar ik me kwaad om kan maken is dat mensen veroordelen op basis van het feit dat er een regel is overtreden en niet om het feit dat die persoon gevaar veroorzaakt heeft. Als TS net als ik weinig last heeft van alcohol, dan mag hij wat mij betreft elke avond met 0,8 promille op rijden.
Pot verwijt ketel. Wie heeft er een plaat voor zijn kop als je je blind staart naar overheidspropaganda? Mijn advies is om onderzoeksrapporten door te lezen en daarna je eigen conclusie trekken. Ik verwijs naar een ander forum waar ik het rijden met drank op verdedig, want ik ga mijn verdediging niet blijven herhalen:quote:Op maandag 27 juni 2005 14:35 schreef RRRobert het volgende:
Maar dat wil er bij jou met je plaat-voor-de-kop-mentaliteit blijkbaar nog steeds niet doordringen.
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:47 schreef ook_gek het volgende:
ag ag alle nette mensen hier van oeh hoop dat je rijbewijs word ingenomen. Maar vervolgens wel strond lazeres op de fiets stappen of over de weg lopen en denken dat ze god zijn![]()
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
En hoeveel van de nul promille aanhangers stappen 's morgens in de auto na een avond doorzakken op een feestje?
Hier staat een tabel met boetes voor rijden onder invloed.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:33 schreef Eliminator20 het volgende:
Ik ben vorige week gepakt tijdens een alchohol controle... Helaas had ik wat biertje teveel op en moest mee naar het bureau. Uit de 2e test bleek dat ik 0.8 promille had.
Agent vertelde mij dat ik word voorgeleid.
Wat staat mij allemaal voor ellende te wachten?
(aub geen stomme reacties geven, ik ben al genoeg gestraft door mijn ouders)
8 à 9 bier in 3 uur tijd. Dus 6 à 7. Ik ben een regelmatige drinker, maar ik drink geen grote hoeveelheden.quote:Op maandag 27 juni 2005 14:53 schreef TR08 het volgende:
Maar hoeveel glazen had je dan netto nog in je bloed? Ieder glas wordt in ongeveer 1.5 uur afgebroken. Bij geoefende drinkers ietsje sneller, maar niet veel.
Dan mag ze haar bronnen even nakijken op juistheid. Ik heb weer literatuur wat duidelijk aangeeft dat er enorme verschillen in kunnen zitten. oost-Aziatische mensen kunnen er zeer slecht tegen, terwijl mensen uit de oostblok er het beste tegen kunnen. Ik ben trouwens wel benieuwd naar de studie en wat er precies en hoe dat onderzocht is.quote:Mijn vriendin heeft voor haar studie (geneeskunde) toch echt literatuur waar dat heel hard onderuit gehaald wordt.
Het is niet echt leeftijdsgebonden, maar de combinatie onervaren + alcohol is gevaarlijk. TS zou in korte best veel kilometerervaring kunnen hebben. De man van 50 in jouw voorbeeld kan dus duidelijk niet tegen drank, ondanks dat hij zeer ervaren is.quote:TS is geboren in 1982, dus nu net 22 jaar oud. Goede drinker of niet, dit is veel te jong nog om met een beetje drank achter het stuur te stappen.
Aha, maar blanken onderling verschillen ook weer. Mijn afkomst zit ergens in de Balkan, misschien verklaart dat het één anderquote:Op maandag 27 juni 2005 15:14 schreef TR08 het volgende:
Het verschil is onderzocht tussen blanke mensen, inderdaad om verschil tussen "rassen" uit te bannen
Welke literatuur heb je trouwens? Ik ga eind deze week de boeken van mijn liefie eens doorspitten.
Het enige harde verschil binnen een groep is voor zover ik weet gebaseerd op gewicht en geslacht.
Beetje vreemd verhaal. Als je zo weinig gedronken hebt dat je door een blaastest heenkomt, een glaasje of twee dus, dan wil het er bij mij niet in dat je ineens zó verschrikkelijk anders gaat rijden.quote:Op maandag 27 juni 2005 14:29 schreef TR08 het volgende:
Ik heb laatst bij iemand in de auto gezeten die gedronken had. Met zijn consumptie zou hij bij een blaastest waarschijnlijk nog net geen bon krijgen, maar het was geen pretje.
Hij dacht dat hij rustig en netjes gereden had, nou vergeet het maar. Hij trok behoorlijk sportief op, pakte links een stoeprandje mee om rechts ergens in te draaien, remde bot, reed ergens in waar het niet mocht, enzovoorts enzovoorts.
quote:Op maandag 27 juni 2005 15:08 schreef ACT-F het volgende:
8 à 9 bier in 3 uur tijd. Dus 6 à 7. Ik ben een regelmatige drinker, maar ik drink geen grote hoeveelheden.
Klopt niet dus hè..zoals ik al eerder riep heb ik ooit met 15 glazen bier op 5 keer geblazen op verschillende testers. 3 keer blies ik een P.quote:Op maandag 27 juni 2005 15:28 schreef Gert het volgende:
[..]
Beetje vreemd verhaal. Als je zo weinig gedronken hebt dat je door een blaastest heenkomt, een glaasje of twee dus, dan wil het er bij mij niet in dat je ineens zó verschrikkelijk anders gaat rijden.
[..]8 a 9 bier in 3 uur tijd. Dan ben je dus gewoon aan het zuipen. Je kunt wel het gevoél hebben dat je goed tegen alcohol kunt, maar je reactiesnelheid neemt na het drinken van meer dan twee glazen alcoholhoudende drank in rap tempo af. Dat effect heeft de stof nou eenmaal op een menselijk lichaam, ook bij jou. Ik ben niet zo'n hardliner verder, maar 8 a 9 bier in drie uur tijd, dat is echt véél te veel om nog achter het stuur te stappen.
Nee dan ben je inderdaad compleet nuchter hoorquote:Op maandag 27 juni 2005 15:32 schreef highworker het volgende:
[..]
Klopt niet dus hè..zoals ik al eerder riep heb ik ooit met 15 glazen bier op 5 keer geblazen op verschillende testers. 3 keer blies ik een P.
Welnee, ik was nogal lam, gaf het ook helemaal toe, maar toch blies ik een P!quote:Op maandag 27 juni 2005 15:37 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee dan ben je inderdaad compleet nuchter hoor![]()
![]()
Die blaastesten zijn vreselijk onnauwkeurig. Je moet echt behoorlijk zuipen willen ze positief aangeven. Tegen de tijd dat ze 100% zeker aangeven dat je teveel op hebt ben je echt knetterlam.quote:Op maandag 27 juni 2005 15:28 schreef Gert het volgende:
[..]
Beetje vreemd verhaal. Als je zo weinig gedronken hebt dat je door een blaastest heenkomt, een glaasje of twee dus, dan wil het er bij mij niet in dat je ineens zó verschrikkelijk anders gaat rijden.
Iedereen kent wel "een kennis van een vriend" die met teveel drank op moest blazen, en toch niet gepakt werd. En zo ontstaat het idee dat blaastesten per definitie onbetrouwbaar zijn. Maar ik zou er maar niet op gokken.Kijk bijv. naar de TS. Die werd gepakt met "slechts" 0.8 promille. Dat noem ik niet "knetterlam".quote:Op maandag 27 juni 2005 15:48 schreef TR08 het volgende:
[..]
Die blaastesten zijn vreselijk onnauwkeurig. Je moet echt behoorlijk zuipen willen ze positief aangeven. Tegen de tijd dat ze 100% zeker aangeven dat je teveel op hebt ben je echt knetterlam.
Als ik net lees dat hij al 200 a 300 keer eerder met drank op heeft gereden mag hij zich van mij ook om een boom vouwen. Jammer voor die boom dan...quote:Op maandag 27 juni 2005 16:39 schreef Gallorini het volgende:
Van mij had TS snoeihard tegen een boom aan mogen rijden![]()
Drinken en dan nog in de auto stappen![]()
Hoho, dat was TS niet, dat was ik.quote:Op maandag 27 juni 2005 22:33 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Als ik net lees dat hij al 200 a 300 keer eerder met drank op heeft gereden mag hij zich van mij ook om een boom vouwen. Jammer voor die boom dan...
quote:4. Relatie tussen alcoholgebruik en alcoholgehalte van het
bloed
Voorafgaand aan de presentatie van de resultaten van deze studie naar de
opname en afbraak van alcohol in het menselijk lichaam, lijkt het nuttig om
nog enkele woorden te wijden aan de relatie tussen alcoholgebruik en het
alcoholgehalte van het bloed.
4.1. Invloedsfactoren
“Drie is te veel”. Dat hebben we jarenlang gehoord en gelezen in de voorlichting
rond alcohol en verkeer. Daarmee wordt bedoeld dat het drinken
van drie glazen alcoholhoudende drank leidt tot een bloedalcoholgehalte
(BAG) van meer dan een half promille, de wettelijke limiet. Daarnaast
suggereert deze vuistregel dat het BAG van iemand die twee glazen drinkt,
niet boven de wettelijke limiet uitkomt. Maar onder diverse omstandigheden
is het één noch het ander waar.
Hoe hoog iemands BAG is, hangt immers niet alleen af van de hoeveelheid
geconsumeerde alcohol, maar ook van een aantal andere factoren. De
belangrijkste daarvan zijn:
1. de snelheid waarmee de geconsumeerde alcohol in het bloed wordt
opgenomen. Deze kan sterk variëren en is onder andere afhankelijk van
het drinktempo, de maagvulling en de mate van activiteit van het maagdarmkanaal.
2. de snelheid waarmee het bloed de alcohol over de verschillende delen
van het lichaam distribueert. Die snelheid is vooral afhankelijk van de
mate van doorbloeding.
3. de hoeveelheid lichaamsvocht waarover de alcohol in het lichaam wordt
verdeeld. De hoeveelheid lichaamsvocht is afhankelijk van iemands
postuur, botstructuur en vetgehalte. Zo hebben mannen, gegeven een
bepaald gewicht, gemiddeld ruim 20% meer lichaamsvocht dan
vrouwen.
4. de snelheid waarmee met name enzymen in de lever de alcohol in het
lichaam weer afbreken. Deze afbraak geschiedt in twee stappen: ethanol
(alcohol) wordt eerst omgezet in het giftige acetaldehyde en vervolgens
in azijnzuur, dat niet giftig is en door het lichaam kan worden verbrand.
De afbraaksnelheid varieert van ongeveer 0,1 tot ca. 0,25‰ per uur,
onafhankelijk van geslacht of gewicht. Bij gewoontedrinkers en alcoholisten
is de afbraaksnelheid meestal hoger dan bij incidentele drinkers.
Een andere factor die een rol kan spelen bij de afbraak van alcohol is
etniciteit. Ongeveer de helft van de Mongoolse Aziaten (onder anderen
Chinezen en Japanners) blijkt een erfelijke afwijking hebben waardoor
de afbraak van alcohol wordt verstoord (Harada et al., 1983; Mizoi et al.,
1987; Kalat, 1992). De afwijking betreft een verlaagd niveau van het
actieve ALDH-enzym (ALDH = acetaldehyde dehydrogenase), dat het
giftige acetaldehyde omzet in azijnzuur. Hierdoor wordt acetaldehyde
vertraagd afgebroken, wat kan leiden tot een gevoel van misselijkheid
en sterk blozen. Deze afwijking wordt nauwelijks aangetroffen bij
Kaukasische (blanke) en Afrikaanse bevolkingsgroepen (Goedde et al.,
1985; Yamashita et al., 1990). Bij personen met de afwijking wordt
nauwelijks alcoholisme aangetroffen (Harada et al., 1983). Het opnemen
van Mongoolse Aziaten in een demonstratie waarbij relatief grote
hoeveelheden alcohol worden geconsumeerd, is gezien de gevolgen
voor hun welbevinden praktisch onmogelijk.
En bij het vetgedrukte gedeelte is heel goed te lezen hoe de uitslag van een onderzoek gemanipuleerd wordt. En vooral bij de volgende zinsnede: "Hieruit mag overigens niet worden geconcludeerd, dat", gaan mijn haren rechtovereind staan. Zijn zij een god ofzo om te bepalen dat wij nutteloze kutburgers geen eigen conclusie's mogen trekken? En ze spreken zichzelf enorm tegen. Er staat letterlijk in het onderzoek dat een gewoonte drinker veel minder kans heeft op ongelukken. Dus ik heb al die tijd helemaal niet gevaarlijk gereden. Dus wat zou het uitmaken als ik 200 à 300 keer ongevaarlijk heb gereden? Niets, maar zij concluderen dat het wél gevaarlijk is. Waarom? Omdat ik vaker en met meer alcohol aan het verkeer zou deelnemen. Ja hallo, het is mijn geval niet gevaarlijk, dat staat in het onderzoek!quote:2.2. Verschillen in ongevalskans tussen subgroepen bestuurders
Van de zojuist geschetste algemene relatie tussen BAG en ongevalskans
zijn overigens grote afwijkingen mogelijk. Zo heeft Borkenstein vastgesteld
dat bestuurders die zeer incidenteel alcohol gebruiken (één keer per maand
of minder) de relatieve ongevalskans bij een gelijk BAG veel groter is dan
voor bestuurders die dagelijks alcohol gebruiken. Hieruit mag overigens niet
worden geconcludeerd, dat gewoontedrinkers een kleinere kans hebben om
met alcohol in hun bloed bij een verkeersongeval betrokken te raken dan
incidentele drinkers. Integendeel: gewoontedrinkers zitten immers niet
alleen vaker met drank op achter het stuur, ze hebben gemiddeld ook een
veel hoger BAG dan incidentele drinkers.
Het gegeven dat er verschil is tussen personen onderling is allang bekend, maar dit is de manier hoe dit verschil 'verkleind' wordt en waar de rechter waarschijnlijk ook op doelde:quote:Nou ACT-F, hoewel ik het niet met je eens ben, vind ik je discussieonderwerp op zijn minst "gewaagd" en ik ben altijd nieuwschierig naar hoe iemand zoiets wil onderbouwen.
...
Het argument van diversiteit in hoeverre alcohol invloed heeft op iemand en daarmee dus ook zijn rijgedrag, dat kan op zich wel waar zijn.
http://www.swov.nl/rapport/r-2001-19.pdfquote:Van de zojuist geschetste algemene relatie tussen BAG en ongevalskans
zijn overigens grote afwijkingen mogelijk. Zo heeft Borkenstein vastgesteld
dat bestuurders die zeer incidenteel alcohol gebruiken (één keer per maand
of minder) de relatieve ongevalskans bij een gelijk BAG veel groter is dan
voor bestuurders die dagelijks alcohol gebruiken. Hieruit mag overigens niet
worden geconcludeerd, dat gewoontedrinkers een kleinere kans hebben om
met alcohol in hun bloed bij een verkeersongeval betrokken te raken dan
incidentele drinkers. Integendeel: gewoontedrinkers zitten immers niet
alleen vaker met drank op achter het stuur, ze hebben gemiddeld ook een
veel hoger BAG dan incidentele drinkers.
Uiteraard, en die heb ik ook wel. Het kromme van de huidige situatie is dat men met een alcoholtest de rijvaardigheid probeert te bepalen. Als je de rijvaardigheid wilt meten, doe dan metingen die van belang zijn om auto te rijden. Dus geen alcoholmeting, maar een rijvaardigheidsmeting. Dus testen als reactievermogen en oog-handcoördinatie. Stel dat iemand geen druppel alcohol op heeft, maar niet slaagt voor de reactie- en coördinatietest, wil je dan zo'n iemand in het verkeer hebben? Vandaag de dag gebeurt dat massaal. Met alle respect voor de ouderen, ik zal ook een keer een dagje ouder worden, maar sommige ouderen zijn totaal niet meer capabel om te rijden. Ik heb veel liever dat de alcoholtest eruit gaat en dat er een eenvoudige rijvaardigheidstest voor in de plaats komt. Als iemand te sterk beïnvloed is door alcohol, dan valt deze vanzelf door de mand. Maar dat niet alleen, ook de mensen met medicijnen, drugs, vermoeidheid, ziekte, ouderdom en mensen die domweg niet de motoriek hebben om auto te rijden.quote:Mocht jij willen argumenteren dat artikel 8, rijden onder invloed, wetgeving is die aangepast moet worden, dan moet je natuurlijk wel met een alternatief voorstel indienen, dat de bedoeling heeft om te voorkomen dat verkeersonveiligheid uit de hand loopt.
En 0% vermoeidheid, het is immers niet te meten. Geloof je het zelf? Er is alcohol gevonden, dus trekt men klakkeloos te conclusie dat het door de alcohol komt, terwijl het de medepasagier zou kunnen zijn die de bestuur afgeleid heeft. Deze kollosale fout wordt ook bij snelheid gemaakt. Max. snelheid is overschreden, dus het ligt aan de snelheid....kom op, we weten beter.quote:Bij pakweg 30% van alle verkeersongevallen is er sprake van rijden onder invloed.
Da's de primaire reden waarom ik af wil van artikel 8. Je bereikt er alleen maar een subjectieve veiligheid mee. Het boeit niet of je alcohol in je lichaam hebt, als je maar capabel bent om te rijden, en dat meet je met een rijvaardigheidstest.quote:In de helft van de gevallen gaat het om een combinatie van alcohol en drugs. Zeker vandaag, maar nog meer in de nabije toekomst door grijze babyboomers, zal de invloed van medicijnen een grotere rol gaan spelen. Blaastesten zijn in het laatste geval absoluut niet toerijkend.
Alcohol is zeker een versterkende factor voor vermoeidheid. Als je al een beetje vermoeid bent, dan kan het als een bom inslaan. Dat is ook het slaapmutsje wat Martijn bedoelde. Maar als je de man met de moker voelt, dan weet je dat je niet capabel bent om te rijden. Dus niet rijden!quote:Ook geef je aan, dat vermoeidheid een rol speelt. Dit is absoluut waar, een Zweeds onderzoek van anderhalf jaar geleden toonde aan dat vermoeidheid gevaarlijker was dan alcohol in het verkeer. Maar helaas pindakaas gaat dat niet op voor Nederland, vanwege de simpele reden dat de afstanden hier te kort zijn (hoewel ik denk dat met de introductie van trajectcontroles dit meer een factor gaat spelen). Grote invloeden van vermoeidheid mag je verwachten aan het eind van vakantieperioden. Ik vraag me af of de hele avond dansen in een disco vermoeidheidsrisico's met zich meebrengt die in de statistieken opvallen. Maar dan nog, als vermoeidheid al een rol speelt, dat ben ik met Martijn eens, dan vraag ik me af of je die factor moet versterken met alcoholgebruik.
Herkenbaar, heel herkenbaar. Dat verklaart waarom ik al snel 120 rijd op de provinciale weg (met of zonder alcoholquote:Persoonlijkheidskenmerken
Er blijken grote individuele verschillen te bestaan in de gevoeligheid aan vermoeidheid
achter het stuur. In alle experimentele studies over vermoeidheid zijn er bestuurders
wiens prestaties sterk beïnvloed worden door de condities van de studie en andere die
relatief weinig beïnvloed worden (Verwey & Zaidel, 2000). Bepaalde
persoonlijkheidskenmerken werden onderzocht om die individuele verschillen te
verklaren.
Extraversie (Eysenck, 1967 - geciteerd in Thiffault & Bergeron, 2003a) blijkt gerelateerd
te zijn aan de ontwikkeling van subjectieve vermoeidheid (Matthews & Desmond, 1998 -
geciteerd in Thiffault & Bergeron, 2003a) en aan het voorkomen van
vermoeidheidsgerelateerde rijfouten gedurende het uitvoeren van een rijtaak in een
simulator (Verwey & Zaidel, 2000).
“Sensation seeking” als persoonlijkheidstrek (Zuckerman, 1979 - geciteerd in Thiffault &
Bergeron, 2003a) oefent invloed uit op het rijgedrag door middel van zijn dimensie
“disinhibition” - het zich afzetten tegen strikte codes of acceptabel sociaal gedrag -
(Verwey & Zaidel, 2000) en door middel van de dimensie “experience seeking” - het
zoeken van opwindende ervaringen in een nonconformistische levensstijl (Thiffault &
Bergeron, 2003a). In hoeverre vermoeidheid hier een rol speelt is echter niet altijd
duidelijk. Personen die hoog scoren op “sensation seeking” zouden relatief meer verveeld
dan echt slaperig zijn en daardoor gedragingen vertonen die overeenkomen met die bij
vermoeidheid (Verwey & Zaidel, 2000). Door andere onderzoekers werd echter een
verband vastgesteld tussen het rapporteren van in slaap vallen achter het stuur in het
verleden en het behoren tot de groep van “experience seekers” (Thiffault & Bergeron,
2003a), wat dus een dimensie is van “sensation seeking”. Bovendien kan verveling
beschouwd worden als een symptoom van vermoeidheid (Nelson, 1997; Oron-Gilad &
Shinar, 2000), omdat we vermoeidheid breder definiëren dan alleen de neiging om in
slaap te vallen.
Het samengaan van extraversie en “sensation seeking” in één persoon oefent een nog
grotere invloed uit op de gevoeligheid aan vermoeidheid of verveling bij het uitvoeren
van de rijtaak (Thiffault & Bergeron, 2003a).
Dat denk je dus zelf. Afhankelijk van je werk en dergelijke kan het zijn dat je rijbewijs niet wordt afgenomen en dat je een cusus moet doen. Als het aan mij lag mag je nooit meer achter het stuur.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:48 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Ik reed niet als een debiel en het was toen 6 uur in de morgen. Ik was niet aangeschoten en niet dronken. Dus de kans DAT ik iemand aanreed was ontzettend klein.
Jij bent echt dom!!!quote:Op zaterdag 25 juni 2005 17:12 schreef itsontoday het volgende:
ik hoop dat ze je rijbewijs voor altijd afpakken (zit er niet in helaas) en anders een gigantische dikke boete of een paar nachtjes cel.
Vraag me af of je dit ook zou zeggen als de TS iemand had doodgereden.quote:
Dat staat er volgens mij helemaal niet. Wat er volgens mij staat is het volgende:quote:En bij het vetgedrukte gedeelte is heel goed te lezen hoe de uitslag van een onderzoek gemanipuleerd wordt. En vooral bij de volgende zinsnede: "Hieruit mag overigens niet worden geconcludeerd, dat", gaan mijn haren rechtovereind staan. Zijn zij een god ofzo om te bepalen dat wij nutteloze kutburgers geen eigen conclusie's mogen trekken? En ze spreken zichzelf enorm tegen. Er staat letterlijk in het onderzoek dat een gewoonte drinker veel minder kans heeft op ongelukken. Dus ik heb al die tijd helemaal niet gevaarlijk gereden. Dus wat zou het uitmaken als ik 200 à 300 keer ongevaarlijk heb gereden? Niets, maar zij concluderen dat het wél gevaarlijk is. Waarom? Omdat ik vaker en met meer alcohol aan het verkeer zou deelnemen. Ja hallo, het is mijn geval niet gevaarlijk, dat staat in het onderzoek!
Zoals ik eerder zei en wat ook uit jouw aangehaalde onderzoek blijkt, er is veel verschil door allerlei omstandigheden hoe snel alcohol opgenomen wordt. Bij langzaam opbouwen heeft je lichaam tijd om te reageren, met andere woorden: Om sneller de alcohol af te breken en minder op te nemen.quote:Bij elke alcohol onderzoek maken ze keer op keer dezelfde fout. Zoveel promille = Zoveel procent kans op ongelukken, dus gaan ze testpersonen met wodkajus voeren....... Hebben die mongolen van onderzoekers dan ook helemaal geen ervaring met alcohol drinken?
-knip-
Bouw je het langzaam op, dan heb je veel minder last van de alcohol, terwijl de promillage toch hoger is. En zo kun je enorme afwijkingen hebben. Onderzoeksmethode is fout is mijn conclusie
Dit klopt, maar invloed van alcohol is los van deze bewezen. Het enige dat je hier stelt is dat er andere oorzaken zijn waardoor je ook niet moet rijden. Dat klopt inderdaad als een bus, maar het staat volledig los van de alcohol.quote:Er wordt gezegd dat je concentratie verminderd wordt, dat klopt. Maar dit is niet enige wat nadelig is voor je concentratie. Er is meer:
Vermoeidheid
Medicijnen
Telefoneren
Praten met je medepasagier
Ziek zijn (branderige ogen, niezen)
Ook hier weer: Drank en vermoeidheid staan in principe los van elkaar (hoewel je ook moe wordt van drank). Het enige dat er gesteld wordt is dat er drank in het spel was en dat klopt gewoon als een busquote:En 0% vermoeidheid, het is immers niet te meten. Geloof je het zelf?
Maar wil je dan bij de alcohol controles een rijtest neer gaan zetten?quote:Da's de primaire reden waarom ik af wil van artikel 8. Je bereikt er alleen maar een subjectieve veiligheid mee. Het boeit niet of je alcohol in je lichaam hebt, als je maar capabel bent om te rijden, en dat meet je met een rijvaardigheidstest.
-knip-
Alcohol is zeker een versterkende factor voor vermoeidheid. Als je al een beetje vermoeid bent, dan kan het als een bom inslaan. Dat is ook het slaapmutsje wat Martijn bedoelde. Maar als je de man met de moker voelt, dan weet je dat je niet capabel bent om te rijden. Dus niet rijden!
En hoezo geldt vermoeidheid niet voor Nederland vanwege de korte afstanden? Autorijden is niet de enige manier om vermoeid te worden hoor. Sterker nog, je hoeft er niets voor te doen om moe te worden
Op zich leuk, maar je remweg blijft wel langer. Pas je ook je auto aan om die weer in te korten?quote:Herkenbaar, heel herkenbaar. Dat verklaart waarom ik al snel 120 rijd op de provinciale weg (met of zonder alcohol )
Dat is idd wat het dikgedrukte stukje bedoeld.quote:Tweede deel:
-Bij gelijk promillage is een ongeoefende drinker gevaarlijker
Maar: Geoefende drinkers zijn over hun levensduur toch gevaarlijker, want:
-Ze rijden vaker met drank op
-Ze rijden gemiddeld met een hoger promillage dan ongeoefende drinkers
Jeetje nog zo eenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 09:54 schreef MouseOver het volgende:
ACT-F heeft een aantal sterke argumenten. Daarnaast vind ik het erg hypocriet dat mensen zo sterk naar 1 factor kijken en andere factoren zoals slaap gewoon helemaal negeren. Sterker nog, het wordt juist als cool gezien als je zonder je ogen te knipperen van limburg naar friesland kan rijden.
[..]
Dat is idd wat het dikgedrukte stukje bedoeld.
Maar, ACT-F, het afschaffen van de alcholrichtlijnen heeft niet alleen tot gevolg dat mensen die er eigenlijk tegen zouden kunnen gewoon kunnen drinken zonder bestraft te worden; een tweede gevolg is dat iedereen gewoon gaat zuipen "omdat het immers toch mag". Zo veel eigen verantwoordelijkheid hebben mensen over het algemeen niet, je ziet het ook bij het dragen van de autogordel. Dat "drinken omdat het toch mag" effect zie je in de zomermaanden terug in duitsland, waar brave huisvadertjes op vakantie hun overbeladen vectra ineens tot over de 200 duwen terwijl ze in nederland altijd braaf 120 rijden.
Alternatieve reactietesten zouden mooier zijn maar je zit dan met de vervelende bijkomstigheid dat mensen vaak helemaal niet in kunnen schatten of ze eigenlijk wel of niet mogen rijden. De grens is voor jezelf wat lastig te bepalen, want niemand is volledig fit om 5 uur 's nachts. Als je kijkt naar de hoogte van de boetes is zo'n onduidelijkheid onwenselijk even onwenselijk trouwens als het ontbreken van vrijwillige blaasapparatuur bij kroegen
Kortom: de huidige methode is zeker niet echt goed, maar imho wel de minst slechte. Maar om nu mensen dood te wensen die net iets te veel gedronken hebt is ivm de mitsen en maren ook weer wat lomp.
Jou zie ik alleen maar onbeargumenteerd en in oneliners zeggen dat je het er niet mee eens bentquote:
Ja en dan vind ik nog dat ik verstandiger ben omdat ik niet achter het stuur nadat ik alcohol heb genuttigd.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:37 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Jou zie ik alleen maar onbeargumenteerd en in oneliners zeggen dat je het er niet mee eens bent
En dit ene zinnetje maakt bij mij duidelijk dat je nogal star en vooringenomen bent.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 07:53 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dit ene zinnetje maakt bij mij je hele betoog compleet overbodig.
![]()
Zeg dan niets als je toch niks nuttigs in wilt brengenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:49 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja en dan vind ik nog dat ik verstandiger ben omdat ik niet achter het stuur nadat ik alcohol heb genuttigd.
Tja volgens mij heb ik hier boven aangegeven wat alcohol voor effect op mij heeft.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:56 schreef TR08 het volgende:
[..]
Zeg dan niets als je toch niks nuttigs in wilt brengen![]()
Ik ben ook volledig tegen drank op achter het stuur, maar kom tenminste nog met argumenten over hoe en waarom.
Eens kijken hoe vooringenomen jij wordt als er mensen in jouw omgeving gewond raken in het verkeer door het toedoen van drank!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:52 schreef Gert het volgende:
[..]
En dit ene zinnetje maakt bij mij duidelijk dat je nogal star en vooringenomen bent.![]()
Thanks.... bijdragen waren inderdaad niet al te bijster onderbouwdquote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:08 schreef TR08 het volgende:
* TR08 plaats mental note om Rekkie te negeren![]()
Edit: Das al beter
Ik ben het volledig met je eens, dat is ook de reden waaom ik zo uitgebreid in ga op de studies die hierboven aangedragen worden.
Van beide kanten worden vaak drogredeneringen en verdraaiingen van feiten gebruikt om gelijk te halen. Ik vind dat als je gelijk hebt, je het ook eerlijk en beargumenteerd moet kunnen halen.
Dat is ook het echte probleem, veel meer dan dingen als "reactievermogen"quote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:37 schreef MikeyMan het volgende:
Kom vaak genoeg van die mongolen tegen, op vrijdag of zaterdagavond... Hebben een paar biertjes op, en denken dat ze nog wel even door het rode stoplicht kunnen rijden, of nog net wel even voor je langs kunnen... En heb daar dus ook vaak zat zowat bovenop gezeten...
En nooit meer terug geven.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:38 schreef kareltje_de_grote het volgende:
ik hoop dat ze je rijbewijs innemen.
probleem is dat 0 promile niet kan omdat dit percentage door onnauwkeurig aflezen of andere dingen die invloed hebben schommelt.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Meisje van de lagere school is doodgereden door iemand met teveel op. Heb het op zijn zachts gezegt niet op mensen die teveel drinken als ze rijden.
Ik ben een sterk aanhanger van NUL promile als je rijd, en drink nooit als ik nog moet rijden. Neem maar een taxi, sukkel, en wees blij dat je niemand ongelukkig hebt gemaakt!
Volgens mij heb je van nature ook al 0.1 of 0.2 in je bloedquote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:46 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
probleem is dat 0 promile niet kan omdat dit percentage door onnauwkeurig aflezen of andere dingen die invloed hebben schommelt.
Maar toleratie zou inderdaad wel omlaag mogen, dicht in de buurt van 0 in elk geval.
jij bent niet zo goed in dingen uitleggen hè?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:49 schreef ACT-F het volgende:
Tja, er zullen altijd fundamentalisten blijven die zonder argumenten 'alcohol en verkeer is nee' zullen prediken. Da's toch geen discussie....
bla bla bla bla
Dus weg met de alcoholtest en laat er een rijvaardigheidstest voor in de plaats komen![]()
Lijkt me een fantastisch ideequote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:49 schreef ACT-F het volgende:
Tja,
bla bla
Dus weg met de alcoholtest en laat er een rijvaardigheidstest voor in de plaats komen![]()
Laten we dat maar niet doen. Laten we gewoon de wet handhaven en wellicht aanscherpen en gewoon alcohol rijden strafbaar maken om gewoon risico's te vermijden.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:49 schreef ACT-F het volgende:
Tja, er zullen altijd fundamentalisten blijven die zonder argumenten 'alcohol en verkeer is nee' zullen prediken. Da's toch geen discussie....
Wat mij in de vetgedrukte tekst het meeste dwars zit is de veroordeling op basis van vooroordelen. Er zijn legio gewoonte drinkers die met geen druppel alcohol rijden. Dus daarom zet ik er rustig een dikke rode streep door. En wat dan overblijft is dat gewoonte drinkers minder kans hebben op ongelukken. Daar zet ik ook een dikke rode streep door, want sommige mensen kunnen wel regelmatig drinken, maar als keer op keer blijkt dat ze er behoorlijk door beinvloed worden, dan kun je zo'n iemand maar beter ook niet in het verkeer hebben. En toch zijn er nog genoeg mensen die niet zo veel last hebben van alcohol, en die oorzaken zijn genetisch bepaald. Ik blijf erbij, een alcoholtest is geen rijvaardigheidstest, dus ook geen middel om mensen erop te veroordelen.
Bij een eenvoudige rijvaardigheidstest denk ik aan een apparaat met een reeks LED's waarbij het licht in een sinusvorm heen en weer beweegt. Dat betekent dus dat het lopende licht aan de randen afremt en weer terug gaat en weer versnelt. In het midden is deze het snelst en begint weer af te remmen. Daaronder zit een vlak waar je je vinger overheen beweegt. Het is de bedoeling dat je het lopende licht met je vinger volgt. Het licht verandert soms spontaan van richting. Hiermee meet je de oog-hand coördinatie. Iemand die te ver heen is zal deze test niet goed volbrengen. Dit zie je ook terug in het slingeren en corrigeren van een auto bestuurd door een dronken persoon. Met zo'n apparaat kun je exact meten hoe nauwkeurig de bestuurder het lopende licht weet te volgen. En aan de hand daarvan kun je limieten opstellen wat de meeste toelaatbare afwijking is. De spontane richtingsverandering van het lopende licht kan dienen als reactietest. Hoe snel past de bestuurder zich aan de veranderde situatie?
En dan kun je in zo'n apparaat een tweede functie bouwen om het waarnemingsvermogen te testen. Nu laat je alle ledjes branden, behalve het ledje wat gevolgd moet worden met de vinger, deze knippert en deze laat je steeds sneller knipperen. Iemand met een verminderd waarnemingsvermogen kan het knipperende licht boven een bepaalde frequentie niet meer zien knipperen en raakt op een gegeven moment het spoor bijster. Dit wordt natuurlijk vastgelegd door het apparaat (En ik bedenk me net, eigenlijk kan de eerste functie wel achterwege blijven, want deze zit al in de 2e ingebakken). Et voilla, we hebben een vrij éénvoudig en zelfs een goedkope apparaat om de rijvaardigheid te testen. Het is niet alleen geschikt voor alcohol, maar ook drugs, vermoeidheid, ouderom......eigenlijk voor alles. Je zou zo'n apparaat standaard bij een nieuwe auto kunnen leveren, zodat bestuurders zichzelf kunnen testen.
Dus weg met de alcoholtest en laat er een rijvaardigheidstest voor in de plaats komen![]()
Gast, je kan lullen wat je wilt, maar je bent gewoon achterlijk bezig...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:49 schreef ACT-F het volgende:
blaat
Nee, we hebben beide niet graagquote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:51 schreef ACT-F het volgende:
Dus jullie hebben liever iemand die nuchter is maar totaal niet capabel is om te rijden vanwege een ongeschikte motoriek, dan iemand die met alcohol op die toch duidelijk beter rijdt?? Wie is hier levensmoe?![]()
Echt, er zijn mensen waarbij ik absoluut niet in de auto zou durven, omdat ze zo strontberoerd rijden ondanks dat ze geen druppel drinken. En er zijn mensen waar ik gerust instap die 10 bier op hebben.
Doe mij de rijvaardigheidstest maar.
Iemand die met alcohol op rijdt heeft wat mij betreft een ongeschikte motoriek.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:51 schreef ACT-F het volgende:
Dus jullie hebben liever iemand die nuchter is maar totaal niet capabel is om te rijden vanwege een ongeschikte motoriek, dan iemand die met alcohol op die toch duidelijk beter rijdt?? Wie is hier levensmoe?![]()
Echt, er zijn mensen waarbij ik absoluut niet in de auto zou durven, omdat ze zo strontberoerd rijden ondanks dat ze geen druppel drinken. En er zijn mensen waar ik gerust instap die 10 bier op hebben.
Doe mij de rijvaardigheidstest maar.
Zo'n testje hoeft niet lang te duren hoor. Eventjes met je vinger het lichtje volgen. 30 sec. is meer dan genoeg. Als er twijfel bestaat dan kan er op het bureau een tweede test afgenomen, net zoals dat nu ook gebeurt.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:09 schreef TR08 het volgende:
Hoe denk jij trouwens een rijvaardigheids test bij de alcohol controles te realiseren?
Ah, ik zie net een leuk dingetje hierboven.
De tests die jij wilt kosten veel tijd en mankracht. Als je dan een beetje fatsoenlijke alcohol controle wilt houden krijg je al snel een wachtrij van een paar uur.
Om nog maar niet te spreken over hoeveel geld het kost
En wat moet je op het bureau dan doen, rijden in een simulator? De test op het bureau moet namelijk wel de ultieme test zijn die gaat bewijzen of je teveel gezopen hebtquote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:25 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zo'n testje hoeft niet lang te duren hoor. Eventjes met je vinger het lichtje volgen. 30 sec. is meer dan genoeg. Als er twijfel bestaat dan kan er op het bureau een tweede test afgenomen, net zoals dat nu ook gebeurt.
Nee, en dat is ook een geheel andere discussie... Ik vind namelijk ook dat er teveel mensen een rijbewijs krijgen terwijl ze totaal niet kunnen rijden... Maar dat heeft weinig met het onderwerp te maken...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:51 schreef ACT-F het volgende:
Dus jullie hebben liever iemand die nuchter is maar totaal niet capabel is om te rijden vanwege een ongeschikte motoriek, dan iemand die met alcohol op die toch duidelijk beter rijdt?? Wie is hier levensmoe?![]()
Echt, er zijn mensen waarbij ik absoluut niet in de auto zou durven, omdat ze zo strontberoerd rijden ondanks dat ze geen druppel drinken. En er zijn mensen waar ik gerust instap die 10 bier op hebben.
Doe mij de rijvaardigheidstest maar.
Volgens mij probeer jij steeds dingen goed te praten door situaties erbij te halen die compleet buiten de discussie staan.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:51 schreef ACT-F het volgende:
Dus jullie hebben liever iemand die nuchter is maar totaal niet capabel is om te rijden vanwege een ongeschikte motoriek, dan iemand die met alcohol op die toch duidelijk beter rijdt??-knip-
De oorspronkelijke discussie zoals TS heeft opgestart ging erover wat er gebeurt als je voorgeleid wordtquote:Op woensdag 29 juni 2005 00:01 schreef TR08 het volgende:
[..]
Volgens mij probeer jij steeds dingen goed te praten door situaties erbij te halen die compleet buiten de discussie staan.
Ik ben het met je eens. Vaak zat bij vrienden ingestapt die 7, 8 pils ophadden en waar je niks aan merkte. Nooit zelfs maar een bijna-ongeluk gehad. Terwijl ik toch ook wel eens bij (sorry sorry, maar vooral) vrouwen ben ingestapt die bij een drukke rotonde al in paniek raakten en ervoor zorgden dat ik wit wegtrok.quote:Op woensdag 29 juni 2005 00:44 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dus vandaar dat ik ook liever zie dat er op rijvaardigheid wordt gecontroleerd, ipv alcohol. De gevaarlijke automobilist kan dan veel beter gescheiden worden van de ongevaarlijke. Want veiligheid, daar ging het toch om? Dus vandaar mijn voorbeeld dat ik liever bij iemand in de auto stap die gedronken heeft maar wel goed kan rijden, dan iemand die nuchter is en echt strontberoerd rijdt.
De gemiddelde Italiaan rijdt dan ook al zonder iets op als een kasbezopen idioot. Ooit eens daar in het verkeer geweest ? Hoe verder je naar het zuiden gaat hoe meer elke wettelijkheid onbestaande wordt. Los door het rood rijden, inhalen op een tweevaks weg als er tegenliggers aankomen (ach die gaan wel een beetje naar rechts op hun vak rijden) , inhalen op rotondes, slalommen tussen de versperringen bij verkeerswerken als men er toch niet bezig is , ... Hoe meer ik er kom (en ik kom er wel regelmatig) hoe meer ik mij er nog verbaas.quote:Op woensdag 29 juni 2005 01:27 schreef Northside het volgende:
Overigens is in italie een promillage van 0,8 nog toegestaan. (mijn stukje nutteloze informatie voor vandaag)
Weet je dat vrouwen, zowel procentueel als in harde cijfers, minder doden maken in het verkeer dan bezopen mannen?quote:Op woensdag 29 juni 2005 01:27 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Vaak zat bij vrienden ingestapt die 7, 8 pils ophadden en waar je niks aan merkte. Nooit zelfs maar een bijna-ongeluk gehad. Terwijl ik toch ook wel eens bij (sorry sorry, maar vooral) vrouwen ben ingestapt die bij een drukke rotonde al in paniek raakten en ervoor zorgden dat ik wit wegtrok.
Overigens is in italie een promillage van 0,8 nog toegestaan. (mijn stukje nutteloze informatie voor vandaag)
ja tot die vrienden een noodstop oid moeten maken en toch net 2 of 3 seconden te laat reageren door de alcohol (ter informatie, dat is bij 100km per uur al 83 (!) meter verder! )quote:Op woensdag 29 juni 2005 01:27 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Vaak zat bij vrienden ingestapt die 7, 8 pils ophadden en waar je niks aan merkte. Nooit zelfs maar een bijna-ongeluk gehad. Terwijl ik toch ook wel eens bij (sorry sorry, maar vooral) vrouwen ben ingestapt die bij een drukke rotonde al in paniek raakten en ervoor zorgden dat ik wit wegtrok.
Overigens is in italie een promillage van 0,8 nog toegestaan. (mijn stukje nutteloze informatie voor vandaag)
Klopt, al denk ik wel dat eea wat dichter naar elkaar getrokken wordt als je kijkt naar hoe ongelukken veroorzaakt zouden zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:17 schreef innovative het volgende:
[..]
Weet je dat vrouwen, zowel procentueel als in harde cijfers, minder doden maken in het verkeer dan bezopen mannen?
Vrouwen rijden over het algemeen overdreven voorzichtig, wat heel storend is voor de rest van het verkeer, maar er voor zorgt dat de ongelukken die ze maken, voornamelijk botsingen met paaltjes en geparkeerde auto's zijn. De verhouding qua ongelukken mannen:vrouwen is 1:2, maar de verhouding in veroorzaakt letsel is 2:1. (bron: Elsevier, vorig jaar ergens).
Even mijn nutteloze stukje informatie. Eerst beter nadenken en naar de cijfers kijken voordat je verder blaat. Vrouwen kunnen angstaanjagend rijden, maar ze rijden wél veiliger dan mannen, of in ieder geval veiliger voor de medeweggebruiker (en ach, paaltjes ed. hebben geen gevoel...)
Ja hartstikke vervelend voor je, dat je het van zo nabij hebt meegemaakt, maar in discussies tellen nou eenmaal argumenten en geen emoties.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:13 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Eens kijken hoe vooringenomen jij wordt als er mensen in jouw omgeving gewond raken in het verkeer door het toedoen van drank!
Dat is ook zeer zeker zo. Het is ook gebleken dat vrouwen fysiek minder in staat zijn een auto te besturen, doordat ze niet als "jager" zijn geëvolueerd. Met andere worden, het reactievermogen ligt meer dan 20% lager en ze kunnen minder goed snelheden en afstanden inschatten. Dit is hét euvel bij vrouwen inderdaad, ze rijden te langzaam en reageren niet op tijd. Zo is het zo dat, wanneer er alleen maar mannen voor het stoplicht staan, er bij groen licht twee keer zoveel auto's voorbij komen dan wanneer alleen vrouwen daar staan.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:26 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Klopt, al denk ik wel dat eea wat dichter naar elkaar getrokken wordt als je kijkt naar hoe ongelukken veroorzaakt zouden zijn.
Heel zwartwit: een vrouw rijdt erg langzaam een een man zit er relatief dicht achter (hoe cliche). Als die vrouw dan een schaduw voor een kat aanziet en daarom vol op de rem gaat staan is die man in kwestie het schuld als hij achter op klapt. Terwijl die vrouw ook voor een aanzienlijk deel bijgedragen heeft aan de gevaarlijke situatie. Dat vertekent een beetje.
Argumenten zat gegeven dacht ik zo....quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:29 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja hartstikke vervelend voor je, dat je het van zo nabij hebt meegemaakt, maar in discussies tellen nou eenmaal argumenten en geen emoties.
En dat zegt iemand met dit in zijn priofiel: Hobbies/interesses: Hardrijden, keihard rijden!!!! Hard, harder, hardst!!! ZOEEEFFFFFFFFFF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:49 schreef ACT-F het volgende:
bla, bla, bla
Dus weg met de alcoholtest en laat er een rijvaardigheidstest voor in de plaats komen![]()
Hap hap hap, korrels zout nodig?quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:26 schreef snijder het volgende:
[..]
En dat zegt iemand met dit in zijn priofiel: Hobbies/interesses: Hardrijden, keihard rijden!!!! Hard, harder, hardst!!! ZOEEEFFFFFFFFFF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
Als je hem speciaal voor dit topic hebt ingevuld is ie leuk, maar ik vrees dat dit nioet zo is.quote:
Nee, ik heb dat destijds bij mijn aanmelding zo ingevuld, omdat Fok stikt van de moraalridders, betweters, wereldverbeteraars, dominee's, etc..... Dan krijg ik juist de behoefte om flink tegen de schenen te schoppen. Ik rijd stevig door, dat ontken ik niet, maar dat kan ook op een verantwoorde manier. Maar sommige mensen met een beperkte wereldbeeld schijnen niet te snappen dat het mogelijk is. Maar goed, het wordt nu wel heel off-topic.quote:Op woensdag 29 juni 2005 18:39 schreef snijder het volgende:
[..]
Als je hem speciaal voor dit topic hebt ingevuld is ie leuk, maar ik vrees dat dit nioet zo is.
Joh, gozer... Ik heb in de 4 jaar dat ik mijn rjibewijs heb, in meer auto's gereden dan jij ooit in je hele leven zal rijden. Daarnaast heb ik al meer kilometers afgelegd dan jij niet voor je 50ste zal halen.quote:Op maandag 27 juni 2005 14:53 schreef TR08 het volgende:
TS is geboren in 1982, dus nu net 22 jaar oud. Goede drinker of niet, dit is veel te jong nog om met een beetje drank achter het stuur te stappen.
oew das veelquote:Op donderdag 30 juni 2005 01:27 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Joh, gozer... Ik heb in de 4 jaar dat ik mijn rjibewijs heb, in meer auto's gereden dan jij ooit in je hele leven zal rijden. Daarnaast heb ik al meer kilometers afgelegd dan jij niet voor je 50ste zal halen.
Ben 2x heen en weer naar Belgie, Frankrijk en Spanje geweest. Je kent me niet eens, dus lul niet zo slap.![]()
Word trouwens zaterdag 23.....
Ik niet!quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
En hoeveel van de nul promille aanhangers stappen 's morgens in de auto na een avond doorzakken op een feestje?
nou inderdaadquote:Op donderdag 30 juni 2005 02:00 schreef Repeat het volgende:
[..]
oew das veel
jezus man dan ben je nog niet eens begonnen met rijden.
Je bent ervan op de hoogte dat je jezelf nu grondig voor lul zet?quote:Op donderdag 30 juni 2005 01:27 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Joh, gozer... Ik heb in de 4 jaar dat ik mijn rjibewijs heb, in meer auto's gereden dan jij ooit in je hele leven zal rijden. Daarnaast heb ik al meer kilometers afgelegd dan jij niet voor je 50ste zal halen.
Ben 2x heen en weer naar Belgie, Frankrijk en Spanje geweest. Je kent me niet eens, dus lul niet zo slap.![]()
Word trouwens zaterdag 23.....
Gelukkig kun jij een stukje tekst opzoeken en quotenquote:Op donderdag 30 juni 2005 11:39 schreef menneke_m het volgende:
hoi, wat een waardeloze antwoorden hiero zeg.maar goed dat terzijde.
Goed toch? hier heb ik tenminste wat aan. Ik heb niet gevraagd om ongezouten meningen.quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:42 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Gelukkig kun jij een stukje tekst opzoeken en quoten
Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op donderdag 30 juni 2005 08:43 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Je bent ervan op de hoogte dat je jezelf nu grondig voor lul zet?![]()
gelukkig kun jij alleen maar zeiken op andere mensen die proberen iemand wat wijzer te maken.quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:42 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Gelukkig kun jij een stukje tekst opzoeken en quoten
Volgens mij is hem dat al tig keer meegedeeld hoor....quote:Op vrijdag 1 juli 2005 01:05 schreef menneke_m het volgende:
[..]
gelukkig kun jij alleen maar zeiken op andere mensen die proberen iemand wat wijzer te maken.
sjonge jonge wat een kleuters hier zeg. kijk deze beste man wil graag wat suggesties horen en wat meer te weten komen, als iedereen nu de moraalridder uit gaat hangen en lopen zeiken, schiet hij volgens mij niks mee op.
ik spreek uit ervaring (helaas) echt geloof me zoiets wil je gewoon niet meemaken, zeker niet als de rest van je wereld (in mijn geval) al in elkaar gedonderd is. dan nog blijft het dom, onverantwoordelijk blablablablabla. maar nogmaals hij schiet daar geen ene fuck mee op! of hebben jullie allemaal een plaat voor je hoofd![]()
![]()
Omdat je claimt al een hele goede riijder denkt te zijn omdat je wel:quote:
Dat heb je wel door het in een forum te plaatsen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 00:27 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Goed toch? hier heb ik tenminste wat aan. Ik heb niet gevraagd om ongezouten meningen.
Als ik je zou kennen dan had ik je met je kop in de wc pot gestoken, want daar hoor je.quote:Op donderdag 30 juni 2005 01:27 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Joh, gozer... Ik heb in de 4 jaar dat ik mijn rjibewijs heb, in meer auto's gereden dan jij ooit in je hele leven zal rijden. Daarnaast heb ik al meer kilometers afgelegd dan jij niet voor je 50ste zal halen.
Ben 2x heen en weer naar Belgie, Frankrijk en Spanje geweest. Je kent me niet eens, dus lul niet zo slap.![]()
Word trouwens zaterdag 23.....
Dat je om te beginnen een paardenlul bent dat je met alcohol achter je kiezen achter het stuur kruipt... Zo ervaren ben je nou, dat je de gevaren ervan niet in ziet...quote:
Dat is dus de zelfoverschatting waar over gesproken is.quote:Op donderdag 30 juni 2005 02:00 schreef Repeat het volgende:
[..]
oew das veel
jezus man dan ben je nog niet eens begonnen met rijden.
Dus het gaat een keer weer gebeuren waarschijnlijk... Te slecht voor woorden, ze hadden idd je rijbewijs meteen moeten innemen....quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:45 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Ik had 5 á 6 biertjes op een lege maag.
En ja, ik weet dat ik fout zat, en het zal ook niet meer zo snel gebeuren.
Geef hem wat adviezen dan. RIjden met alcohol op is gewoon not done. Dat agentje had z'n rijbewijs af moeten pakken.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 13:54 schreef menneke_m het volgende:
het lijkt me dat hij zelf onderhand wel snapt dat wat hij gedaan heeft niet goed is geweest. lijkt me nuttiger om gewoon adviezen te geven dan er tegen aan te schoppen.
Eerlijk gezegt lijkt me dat TS het nog steeds niet begrijpt. Hij is pissig dat ie gepakt is en dat we hem op zijn flikker geven. TS heeft echter niet gezegt dat ie een ongelofelijk stom rund is en dat ie het niet meer wil doen. Dat ie zich niet kapotschaamt voor zijn daad blijkt er wel uit dat ie er een topic over opent. TS is maar aan 1 ding geintresseerd, dat is hoe hoog de boete gaat worden.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 13:54 schreef menneke_m het volgende:
het lijkt me dat hij zelf onderhand wel snapt dat wat hij gedaan heeft niet goed is geweest. lijkt me nuttiger om gewoon adviezen te geven dan er tegen aan te schoppen.
Als tie met dat soort onzin als hierboven aan komt, geloof ik persoonlijk niet dat ie doorheeft dat ie niet goed bezig is geweest...quote:Op zaterdag 2 juli 2005 13:54 schreef menneke_m het volgende:
het lijkt me dat hij zelf onderhand wel snapt dat wat hij gedaan heeft niet goed is geweest. lijkt me nuttiger om gewoon adviezen te geven dan er tegen aan te schoppen.
Ja, wat is daar zo raar aan? Was een renault espace.quote:
Dat zou je ook niet zeggenquote:Op zaterdag 2 juli 2005 17:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, wat is daar zo raar aan? Was een renault espace.
Je gaat met drank op achtr het stuur en dan ver8 je nog dat we lief zijn voor je.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:33 schreef Eliminator20 het volgende:
(aub geen stomme reacties geven, ik ben al genoeg gestraft door mijn ouders)
loser het nog goed praten ookquote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:48 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Ik reed niet als een debiel en het was toen 6 uur in de morgen. Ik was niet aangeschoten en niet dronken. Dus de kans DAT ik iemand aanreed was ontzettend klein.
Nee jij doet natuurlijk nooit wat fout. Oke, té veel alcohol in het verkeer keur ik absoluut niet goed. Maar goed, er zijn genoeg mensen die zonder alcohol al als een mongool rijden. En dat de TS gepakt en (ik geloof toch wel) zijn les geleerd heeft, helpt het voorkomen dat hij dat nog eens zou doen. Mooiquote:
Een correct nederlandse zin formuleren is voor sommigen ook al te moeilijk... sukkelquote:Op zondag 3 juli 2005 13:00 schreef draaijer het volgende:
(aub geen stomme reacties geven, ik ben al genoeg gestraft door mijn ouders)
Ondank het bovenstaande met je een SUKKEL![]()
Hij heeft zo goed z'n les geleerd dat hij niet met 100% zekerheid kan zeggen of het niet nog een keer gebeurt.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:48 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Nee jij doet natuurlijk nooit wat fout. Oke, té veel alcohol in het verkeer keur ik absoluut niet goed. Maar goed, er zijn genoeg mensen die zonder alcohol al als een mongool rijden. En dat de TS gepakt en (ik geloof toch wel) zijn les geleerd heeft, helpt het voorkomen dat hij dat nog eens zou doen. Mooi. En vind het best knap dat hij een topique erover opent, vooral omdat je kan verwachten dat zulke sukkels dit soort zooi posten nadat het al 20x is gezegd. En vind best dat er enige zelfkennis in het verkeer geoorloofd mag zijn, als hij er practisch niets van voelde kan ik best begrijpen dat hij het er toch op waagd. Hoeveel topics zijn er wel niet langs gekomen van mensen die op een kaarsrechte 80km weg, met 87 km/h zijn geflitst? En dan roept iedereen dat het geldkloppers zijn. Maar goed, wil nog even benadrukken dat ik alcohol in het verkeer dus wel flink afkeur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |