quote:Op woensdag 26 oktober 2005 23:10 schreef miekd het volgende:
Nieuw glas komt eraan!
AF-D 80-200mm F/2.8 ED
Ik zei al hierboven dat het voor mij een nieuwe lens was, geen nieuwe uitgave in de lens reeks van NIKON.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:06 schreef merry77 het volgende:
waar staat dat?
Dus ben wel benieuwd naar de specs.
[..]
Dat heb je zelf uit eigen ervaring..ehm.. ervaren? M.a.w. jij hebt een zooi 80-200's vergeleken met een zooi 70-200's???quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:41 schreef miekd het volgende:
De 80-200 lenzen zijn scherper dan de 70-200 VR lenzen.
Geschreven door een onafhankelijke en eerlijke winkelier die geen slechte lenzen verkooptquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 09:37 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
hier een interessant engels verhaaltje over het bewezen 'nut' van lenstest verhalen van anderen.
kijk, dat is de meest legitieme reden die je kan hebbenquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:02 schreef miekd het volgende:
NEE, ik heb ze dus zelf niet getest en mijn reden om voor de 80-200 te gaan is omdat ik geen full-time professional fotograaf ben. Ik kan geen 1500 euro aankoop aan mezelf verantwoorden om lekker als hobby mee rond te gaan rennen.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:02 schreef miekd het volgende:
Jazeker heb ik even 200 lenzen zitten testen, zo in m'n pauze op werk. Echt de meest nutteloze zin die je daar neer zet, en met ook totaal geen meerwaarde. Ik heb m'n post bijgewerkt, ik hoop dat je nu blij bent
Ik heb in de afgelopen maanden een groot aantal reviews gelezen voordat ik tot mijn aankoop kwam en uit een aantal van die reviews kwamen meningen over het feit dat de 80-200 ietwat scherper zou zijn dan de 70-200.
NEE, ik heb ze dus zelf niet getest en mijn reden om voor de 80-200 te gaan is omdat ik geen full-time professional fotograaf ben. Ik kan geen 1500 euro aankoop aan mezelf verantwoorden om lekker als hobby mee rond te gaan rennen.
Zodra ik een 70-200 VR heb zal ik een uitgebreide review schrijven, is iedereen blij, m'kay?
Oepsquote:Op maandag 31 oktober 2005 10:26 schreef Shark.Bait het volgende:
[afbeelding]
iemand maakte een foutje op een nikon site...
Het is ws per ongelijk express gedaan, om een hype te creeeren en de aandacht vast te houden.quote:
Ik kon hem al niet meer vinden op de site.quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:23 schreef Shark.Bait het volgende:
Het is ws per ongelijk express gedaan, om een hype te creeeren en de aandacht vast te houden.
is het niet genoeg dan? Heb je geld teveel?quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:27 schreef Xilantof het volgende:
Morgen is de officiele release van iig 4-5 dingen:
- D200
- 18-200 VR objectief
- Handgrip voor de D200
- IR aansturen voor de flitsers
- de nieuwe draadloze macroflister
hopelijk nog meer![]()
nouja...quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:57 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
is het niet genoeg dan? Heb je geld teveel?
Waarom een ommezwaai, ik heb toch aangegeven dat als ik het geld ervoor had ik een 70-200 zou kopenquote:
hahahquote:Op maandag 31 oktober 2005 18:38 schreef miekd het volgende:
[..]
Waarom een ommezwaai, ik heb toch aangegeven dat als ik het geld ervoor had ik een 70-200 zou kopen
Nee, maar als ik sponsors heb wel ;P het verschil met een VR is trouwens 900 euro voor mijquote:Op maandag 31 oktober 2005 18:40 schreef Xilantof het volgende:
[..]
hahah
maar er is een goudmijntje opgedoken in je tuin ofzo? dat je ineens 600 euro ongeveer meer hebt?
ik gebruik meestal konijnenberg als prijsvergelijker (juist omdat deze niet de goedkoopste zijn)quote:Op maandag 31 oktober 2005 19:06 schreef miekd het volgende:
[..]
Nee, maar als ik sponsors heb wel ;P het verschil met een VR is trouwens 900 euro voor mij
nee sorry:quote:Op dinsdag 1 november 2005 00:21 schreef miekd het volgende:
dat is een AF-S 80-200AF-D versie was ongeveer 100 - 200 euro goedkoper. Ik had ook geen 1100 neergelegd voor een 80-200, dan was ik ZEKER voor een 70-200 gegaan.
ja op 100 isoquote:
Ikke: ikwilum ikwilum ikwilum ikwilum ikwilum ikwilum ikwilum ikwilum ikwilum ikwilum ikwilum ikwilumquote:
Ja, maarja 1/500ste was natuurlijk wel een partij hitsig geweest op iso 100quote:Op dinsdag 1 november 2005 08:26 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ja op 100 iso
dus das op zich best okee
maar kom op,... hijs wel erg lekker
op het tweede grodijn is je flits niet zo fel, omdat de camera al gecompenseert heeft. bovendien kan je dan van die gave strepen krijgen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 08:58 schreef Mauro het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen synchronisatie van de flitser op het eerste en het tweede gordijnpaar?
En eventueel een voorbeeldje daarbij geven?
Dank.quote:Op dinsdag 1 november 2005 13:50 schreef Shark.Bait het volgende:
Door de commotie rond de FOT wedstrijd helemaal vergeten te kijken
[..]
op het tweede grodijn is je flits niet zo fel, omdat de camera al gecompenseert heeft. bovendien kan je dan van die gave strepen krijgen.
op onderstaande foto is de sluiter de hele tijd open geweest en heeft de camera net voordat de sluiter dichtging de flitser afgevuurd en zo de foto gemaakt.
[afbeelding]
Die maakt een standaard foto, maar dan met de flits erbij. Geen speciale effecten. Bij de F100 (misschien de F5 ook wel hoor) en ws ook latere top modellen gooit de camera de sluiter dicht zodra er teveel licht binnen gaat komen, ter voorkoming dat het overbelicht word.quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:00 schreef Mauro het volgende:
Dank.
Maar wat doet de synchronisatie op het eerste gordijnpaar dan?
Naar wat ik lees in dat bericht gaat het naar één centraal Nikon kantoor in europa, dat begrijp ik er uit tenminste. Het was makkelijker geweest als ze een regeling hadden gemaakt dat je bij iedere officele nikon dealer je accu om zou kunnen ruilen, zit je tenminste niet 2 weken zonder. Ik ga m'n pa eens vragen of hij ook 'probleem-exemplaren heeft' anders leen ik tot die tijd zijn 2e accu. Nog steeds geen gelegenheid en geld gehad om zelf een extra exemplaar aan te schaffen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:59 schreef CompuMess het volgende:
Veiligheidswaarschuwing: terugroepactie van de oplaadbare Li-ion batterij EN-EL3 voor Nikon D-SLR camera's
Datum: 8-11-2005
Als D70 owner maak je waarschijnlijk gebruik van de oplaadbare Nikon Li-ion batterij EN-EL3.
Is dat het geval, dan moet je toch maar ff op de Nikon Online Support website kijken.
Er zijn een aantal gevaarlijke al-Quaida accu's in omloop, die spontaan kunnen exploderen tijdens het laden.
Ze worden, na contact met Nikon NL, gratis (maar vast niet al te snel, hè INCA?) omgeruild voor een veilig exemplaar.
Info: http://nikoneurope-nl.custhelp.com/cgi-bin/nikoneurope_nl.cfg/php/enduser/std_alp.php?countryId=5&languageId=5
Als D100 owner ook. Maar ik heb 2 goede accu'squote:Op dinsdag 8 november 2005 14:59 schreef CompuMess het volgende:
Veiligheidswaarschuwing: terugroepactie van de oplaadbare Li-ion batterij EN-EL3 voor Nikon D-SLR camera's
Datum: 8-11-2005
Als D70 owner maak je waarschijnlijk gebruik van de oplaadbare Nikon Li-ion batterij EN-EL3.
Bron hier.quote:Nikon heeft een persbericht de deur uit gedaan waarin het waarschuwt voor een mogelijk defect in 340.000 EN-EL3-batterijen waardoor deze te warm kunnen worden tijdens het opladen. Het zou gaan om batterijen die tussen mei en september 2004 zijn gefabriceerd en hierna zijn meegeleverd met een van deze camera's of als extra batterij zijn gekocht. Wie dus een Nikon D70(s), D100 of D50 heeft en gebruikt maakt van een EN-EL3-batterij doet er goed aan om het serienummer van de batterij te vergelijken met de serienummers op de site van Nikon. Indien je in bezit bent van een dergelijke gevaarlijke batterij kun je contact opnemen met Nikon, om de batterij te laten vervangen. Dit gebeurt geheel kosteloos, daar Nikon een voorgefrankeerd postpakket richting de gedupeerde zal opsturen, waarmee de batterij geretourneerd kan worden aan Nikon. Deze zal hierna een EN-EL3a of EN-EL3e batterij terugsturen. Waarom Nikon de EN-EL3 niet vervangt door een EN-EL3 is niet bekend. Wellicht dat het een tegemoetkoming is voor het ongemak, daar de EN-EL3a en EN-EL3e een grotere capaciteit hebben.
Ik ben net doorgedrongen tot de telefonische servicedesk....had me ook electronisch geregd...schijnt niet voldoende te zijn...alle gegevens zijn opnieuw opgenomen. Ik krijg binnenkort een enveloppe thuis waar ik de "foute batterij"in moet stoppen; binnen 5-10 werkdagen krijg ik een correcte batterij thuisgestuurdquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:13 schreef Fixers het volgende:
Inmiddels is de electronische product registratie aangepast. Ik heb zojuist mijn accu geregistreerd. Ik begrijp dat nikon nou automatisch contact met mij op gaat nemen.
Zoals Nikon zelf zegt zijn er wereldwijd maar 5 meldingen van defecte exemplaren waar ook echt wat mee gebeurd is. De kans is dus klein dat er iets gebeurd, maar je hoort ook wel vaker dat defecte baterijen kunnen kortsluiten. De partijen zijn allamaal van 2004, dus het lijkt erop dat het alsnog een keer mis kan gaan.quote:Op zaterdag 12 november 2005 14:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
Die van mij dus wel maar ik vraag me af of het wel echt nodig is..
Bij mij 1 welquote:
wil je meer groothoek of meer tele? dat is al 1 vraagquote:Op maandag 14 november 2005 12:36 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Bij mij 1 wel
en de ander niet.
iemand trouwens nog een advies voor een goede lens.
Ik twijfel tussen een 18-200 (3,5 ~ 5,6) of een 28-300 (4 ~ 6,3) van Tamron
Dat is natuurlijk een goede vraag.quote:Op maandag 14 november 2005 12:44 schreef Xilantof het volgende:
[..]
wil je meer groothoek of meer tele? dat is al 1 vraag
Psssstt....quote:Op woensdag 16 november 2005 23:21 schreef tizzit het volgende:
op site www.calumetphoto.nl (winkels in a'dam en r'dam) staat ie voor 929. Heb ik ff voor moeten zoeken, maar dan heb je ook wat.
dat lijkt me dan een nettere prijs. bovendien is 't in een winkel.quote:Op donderdag 17 november 2005 07:28 schreef Mauro het volgende:
Tja,
Hier in Groningen kan ik hem in de winkel ophalen voor ¤ 1039,- inclusief BTW.
en in kwaliteit is de 28-80 ook een stuk minder dan bij de 18-70.quote:Op donderdag 17 november 2005 07:32 schreef Mauro het volgende:
Inclusief alle Nederlandse garantievo0rwaarden.
Exclusief CF uiteraard. Maar dan wel weer met de 17-70 kitlens. Die 28-80 die je ook wel eens ziet in een kit, die heb ik al voor mijn f60 en f65.
tja, dat prijs verschil zit echt in 't objectief dat je er bij krijgt...quote:Op donderdag 17 november 2005 07:37 schreef Mauro het volgende:
Bij de Dixons is de 28-80 kit overigens ¤ 899,-
't is o.a. de groothoek.quote:Op donderdag 17 november 2005 07:41 schreef Mauro het volgende:
Daar wil ik best voor betalen..
Al is het alleen maar voor de groothoek die je d'rbij krijgt. Met de 28 lens is de groothoek verdwenen.
De CF kaart is ook wel handig en misschien en tas?quote:Op donderdag 17 november 2005 12:08 schreef tizzit het volgende:
tss, stom dat ik die BTW opmerking niet gezien heb. Moet ook nog ff sparen trouwens. Probeer mijn ligfiets al te verkopen maar dat wil nog niet echt vlotten. En ik wil ook wel echt die kit met 18-70 lens. Zijn er nog andere aanraders voor de eerste aanschaf? Ik begreep dat een uv filter eigenlijk onontkoombaar was (beschermt meteen ook de lens) Zijn er nog andere "must haves"?
Deze lens is best wel bagger.quote:Op donderdag 17 november 2005 07:37 schreef Mauro het volgende:
Bij de Dixons is de 28-80 kit overigens ¤ 899,-
Dat valt best wel mee. Maar als je hem vergelijkt met de 17-70 ED, ja, dan is hij best wel bagger.quote:Op donderdag 17 november 2005 12:22 schreef Robertje het volgende:
Deze lens is best wel bagger.
Samen met een UV filter heb je dan wel de meest elemaintare dingen. Je kan dan iig lekker aan de slag. Voor op de langere termijn kan je dan nog denken aan een extra accu, polarisatiefilter, statief, externe flitser, lenzen, afstandsbediening. En natuurlijk een hutkoffer om dat alles in mee te slepenquote:Op donderdag 17 november 2005 12:09 schreef Mauro het volgende:
[..]
De CF kaart is ook wel handig en misschien en tas?
Niet helemaal waar. Als je foto's neemt zonder UV filter, en dan specifiek in een warm land zoals Griekenland ofzo, dan zijn al je kleuren blauwig (UV zit aan het blauwe eind van het spectrum) je CCD kan er ook last van hebben, ligt eraan welk type merk etc.quote:Op donderdag 17 november 2005 21:21 schreef Xilantof het volgende:
een UV-filter doet helemaal niets (bij digitaal iig)
was ooit bedoeld om je film-rolletje te beschermen tegen schadelijke UV-stralen, maar de huidige rolletjes hebben daar geen last meer van.
de UV-filter dient nu vooral ter bescherming van je frontlens.tegen kleine dingentejs (zand/stof e.d.) maar ook tegen stoten en de gevolgen daarvan.
owh okee.. thnxquote:Op donderdag 17 november 2005 22:03 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Als je foto's neemt zonder UV filter, en dan specifiek in een warm land zoals Griekenland ofzo, dan zijn al je kleuren blauwig (UV zit aan het blauwe eind van het spectrum) je CCD kan er ook last van hebben, ligt eraan welk type merk etc.
Ik heb alleen de zaak gerigstreerd en kreeg gister een e-mail van nikon europe dat mijn verzoek in de watchrij staat en dat ik binnenkort weer contatc met me wordt opgenomen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 17:11 schreef psychosucker het volgende:
[..]
Ik ben net doorgedrongen tot de telefonische servicedesk....had me ook electronisch geregd...schijnt niet voldoende te zijn...alle gegevens zijn opnieuw opgenomen. Ik krijg binnenkort een enveloppe thuis waar ik de "foute batterij"in moet stoppen; binnen 5-10 werkdagen krijg ik een correcte batterij thuisgestuurd
hopelijk gaat 't niet al te lang durenquote:Op zondag 20 november 2005 21:08 schreef CompuMess het volgende:
Zo, er is enige beweging waar te nemen op het accufront...
8 november heb ik mijn accu op de zwarte lijst laten zetten, afgelopen zaterdag lagen er 2 enveloppen uit Ierland op de deurmat met daarin de retourenvelop van Nikon.
Morgen maar eens op de post slingeren, kijken hoe lang het gaat duren voordat de verse accu binnen is.
welke 70-300 heb je nu genomen?quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:46 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Ik heb nieuwe lenzen gekocht
18-200 en een 70-300
nu nog wat meer tijd vinden, om meer te fotograferen
Die 70-300 kon ik er goedkoop bij krijgen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:20 schreef miekd het volgende:
Waarom die twee lenzen? Je hebt nu tweederde van je bereik op de 70-300 overlap?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |