ikke ookquote:Op donderdag 23 juni 2005 20:20 schreef Luchtbel het volgende:
Ik ben nu vooral op zoek naar tips voor een leuk verjaardagsfeestje
Ja maar afgezien van de echte standaard dingen, wilden we leuke, bijzondere dingen, die net dat beetje extra geven maar die niet veel (kunnen) kosten.quote:Op donderdag 23 juni 2005 21:08 schreef Sugar het volgende:
Sommige dingen (veel) zijn echt inkoppers, maar toch! Op die site vind je sowieso wel veel tips om zuinig aan te doen.
Maar welke dingen rond de verjaardag kosten dan snel veel geld? Waarover precies tips nodig?
ze hebben ook een mailinglijst waar ik al tijden met meelees en daar komen ook supertips voor bij, soms een simpele tip als een aanbieding die ergens gespot is, een andere keer weer een reeks goedkope maaltijden of andere kosten besparende oplossingen (bv eigen waspoeder maken, of shampoo aanlengen etc etc)quote:
Eten, drank...'t ligt er ook helemaal aan hoeveel mensen er komen denk ik.quote:Op donderdag 23 juni 2005 21:26 schreef poemojn het volgende:
Waar had ze die 125 euro dan aan uitgegeven? Onze taart kost maar 10% daarvan(echt Hema!
)
Weet ik veel.quote:Op donderdag 23 juni 2005 21:26 schreef poemojn het volgende:
Waar had ze die 125 euro dan aan uitgegeven? Onze taart kost maar 10% daarvan(echt Hema!
)
dat doen we toch al via MSNquote:Op donderdag 23 juni 2005 20:20 schreef Luchtbel het volgende:
We weten allemaal wel dat een kind niet veel nodig heeft om gelukkig te zijn toch is het soms moeilijk om niet mee te gaan met de ouders die altijd met grote traktaties aankomen enzovoorts. Over the top is niet goed maar iedereen wil toch wel een lekker leven voor z'n kind(eren) waarbij ze niks tekort komen?!
Met ruilen, tweedehands spullen, aanbiedingen volgen en knutselen kom je al een heel eind. Soms kom je er alleen echt niet uit of wil je dit keer net even iets meer voor je kind.
Laat ons weten hoe jouw kind toch voor een dubbeltje op de eerste rang komt te zitten!
Tip hier je leuke maar goedkope traktaties, budgetmaaltijden waar toch alles in zit wat een kind nodig heeft en betaalbare oplossingen voor veilige kindvriendelijke (slaap)kamers!
Ik ben nu vooral op zoek naar tips voor een leuk verjaardagsfeestje, mijn tips komen later en geloof me; ik heb ze
Ja maar ik wil meerquote:
Ja dat soort dingen.quote:Op donderdag 23 juni 2005 21:45 schreef Sugar het volgende:
Kleurplaten printen voor oudere kindjes misschien en voor allemaal een kleinigheidje zoals bij Hema (van die weggeefcadeautjes), dat lijkt me leuk en niet zo duur. Maar misschien loopt het dan toch al snel op?
Overdag vieren is denk ik goedkoper dan 's avonds. Overdag blijven mensen minder lang hangen en 'verbruiken' dan dus minder...denk ik. Ook drinken ze dan wellicht voornamenlijk thee en koffie en geen drank of i.d. Als je mensen nog iets wil laten eten kan je een grote pan soep ofzo maken met evt wat broodjes erbij (of niet), hoeft volgens mij ook niet veel te kosten.quote:Op donderdag 23 juni 2005 21:46 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ja maar ik wil meeren zo hebben andere mensen er ook nog es wat aan
Knorretje, foto-idee is leuk. Ik wilde dat eigenlijk voor kerst doen dit jaar. Zo'n namenherkenboekje maken!
Igraine ik weet het allemaal nog niet zo goed. Wie wat waar wanneer en waarom enzo. In ieder geval zelf taart maken. Ik heb zo'n supertaart gezien op een ander forum die veeeeeel te duur was maar die ik gewoon wildus die gaan we maar na bouwen. Er komt wel wat kleingrut maar dat is vooral erg klein. En één of twee peuters denk ik. Voor de rest allemaal nog niet over nagedacht.
buiten dat om vind ik eigenlijk dat een kinderverjaardag gevierd hoort te worden op de tijden dat het kind wakker is en dus niet tot diep in de nacht of in de late avonduurtjes. (maar goed, das mijn mening) Hier vieren we het ook op de dag, en op misschien 1 verstekeling na is ieder jaar nog zo geweest dat het na 8 uur stil was. (verstekeling is meestal oma of yvonne)quote:Op donderdag 23 juni 2005 21:51 schreef Igraine het volgende:
[..]
Overdag vieren is denk ik goedkoper dan 's avonds. Overdag blijven mensen minder lang hangen en 'verbruiken' dan dus minder...denk ik. Ook drinken ze dan wellicht voornamenlijk thee en koffie en geen drank of i.d. Als je mensen nog iets wil laten eten kan je een grote pan soep ofzo maken met evt wat broodjes erbij (of niet), hoeft volgens mij ook niet veel te kosten.
Tja, ik vond het zelf ook niet zo´n goed idee maar mijn dochtertje is één van de jongste op het kinderdagverblijf dus daar ging het goed, misschien is het een idee om het vlammetje te maken met van dat eetbare papier.quote:Op donderdag 23 juni 2005 21:51 schreef jessie het volgende:
Jepali m en m's net pinda's voor kindjes van 1 jaar vind ik niet zo prettig eigenlijk
Zo maakten wij varkenshoofdjes met als neus danoontje met twee zwarte stippen en een plastic lepeltje als een soort van stokjequote:Op donderdag 23 juni 2005 22:12 schreef lady-wrb het volgende:
ik blijf bij de clownkleurplaat met danoontje-neus als traktatie.
of zo'n vergebakken bodem uit de supermarkt met slagroom en smarties-hagelslag en vruchtjesquote:Op donderdag 23 juni 2005 23:29 schreef kozakken het volgende:
Oh, en verjaardagstaart...
Wat dacht je van cake met een dot slagroom en wat jam?
quote:Op vrijdag 24 juni 2005 08:42 schreef lady-wrb het volgende:
(hoewel je die bij een eventuele tweede nog een keer kan gebruiken )
(iemand behoefte aan een vlaggenlijn met "6" ? )
Ja en dat soort dingen vind ik dan dus weer net niks ook al is mijn kind nog niet zo groot.quote:
En op de consuminderige manier haal je pakjes diepvriesbladerdeeg bij de lidl en gewone knakworstjes die je doormidden snijdtquote:Op vrijdag 24 juni 2005 00:03 schreef Luckepuk het volgende:
Gewoon een blik danerolles halen, de grote 3hoekige flappen in kleine driehoekjes snijden. Een blik met cocktailworstjes uit laten lekken en die miniworstjes inrollen. Op die manier heb je al snel een worstcroissant of 40!
Hahhaa... daar zat ik ook aan te denken!! Maar wel een leuk idee hoor, Luckepuckquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:12 schreef Ladybos het volgende:
[..]
En op de consuminderige manier haal je pakjes diepvriesbladerdeeg bij de lidl en gewone knakworstjes die je doormidden snijdt![]()
Dát vind ik echt een leuke. Staat ook leuker dan die normale, volgens mij!quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:36 schreef Jelief het volgende:
ow en slingers maak je van reclamefolders... lekker kleurrijk en het kost nks.
idd lettertype Ravie is dit.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:04 schreef snoopy het volgende:
Als je een printer hebt kun je op elk gekleurd blaadje papier (A4) een letter printen (outline) Dan is deze letter makkelijk uit te knippen of in te vullen zoals Mel heeft gedaan.
Een eigen schatkistje dusquote:Op vrijdag 24 juni 2005 17:33 schreef Rewimo het volgende:
Christan heeft een keer reflecterende sleutelhangers getrakteerd (voor aan de jas), van de action, ik meen iets van 6 voor 1,50 euro. En ook een keer stoepkrijt in aparte kleuren, 5 voor 29 cent of zoBij Zeeman of Action vind je dat soort dingen voor een prikje. Ik wacht ook niet tot verjaardagen met het kopen van die dingen, als er iets in de aanbieding is neem ik het mee. Gaat de kast in tot ik het nodig heb. Want als je op zoek gaat als je het echt nodig hebt is het er niet
Zelfde geldt voor cadeautjes. Ik koop kleine dingen in de aanbieding en die verdwijnen in de kast. Heb ik eens een cadeautje nodig voor iemand dan ligt er altijd wel iets op voorraad
Vond ik wel dus ,want dat click-its ding was n foto lijstje en daar zat dus n foto in van alle meiden samen en n bedankje van serissa.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:58 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ja en dat soort dingen vind ik dan dus weer net niks ook al is mijn kind nog niet zo groot.
Je geeft best veel geld uit voor zo'n standaard bakkie met prut vind ik zelf en thuis beland het tussen de andere Click-its en geen kind dat nog weet welke ze op die leuke verjaardag gemaakt hadden. Bij wijze van dan. Niet echt creatief voor weinig geld vind ik.
Ik vind klei eigenlijk wel een leuk kadootje.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 19:55 schreef lady-wrb het volgende:
ik ben slecht, ik weet het, maar mensen die voor mijn kind dingen kopen die mij irriteren, krijgen van mij een nog irritanter kado terug. zo kan degene die luca dit jaar klei gaf, die ik overal in stukjes terugvind (tussen de bank, onder de stoelen en schoenen enzo) een kado op maat terugverwachten:
en degene die dat vreselijke fluitje en pistolen gaf krijgt denk ik een trompet ofzo, als er maar herrie uitkomt
Ik heb het zoontje van een vreselijk vervelende zeurderige moeder eens een blikken trommeltje met stokken gegeven.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 20:55 schreef Karin het volgende:
[..]
Ik vind klei eigenlijk wel een leuk kadootje.
wij hebben jaren geleden een dochter van vrienden van ons glitterverf gegeven. Die waren echt niet blij, de glitters lagen echt overal. Daar kan ik ook nog wat van terug verwachten, ze hebben het al jaren over
Iedereen een spelcomputer? Ik vind het overdreven. Dat iedereen, want dat is heus niet zo, en die spelcomputer ook, want een cadeau hoeft niet altijd megaduur te zijn om leuk te zijn.quote:Op zondag 26 juni 2005 12:04 schreef HostiMeister het volgende:
Arme sloebers... Zulke knutsel-cado's die je ma met ijslollie stokjes voor je gemaakt heeft zijn de ergste jeugdherinneringen, en dan op school komen met sinterklaas waar iedereen een spelcomputer kreeg en jij gebreide sokken van je ma... Scarred for life...
Geweldige opvoeding!![]()
Klopt, dat zeiden die geitewollesokken dragende ouders van de gepeste kinderen vroeger ook altijd...quote:Op zondag 26 juni 2005 12:31 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Iedereen een spelcomputer? Ik vind het overdreven. Dat iedereen, want dat is heus niet zo, en die spelcomputer ook, want een cadeau hoeft niet altijd megaduur te zijn om leuk te zijn.
we hebben hier twee playstations staan enweet je waar ze voor gebruikt worden?quote:Op zondag 26 juni 2005 12:48 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Klopt, dat zeiden die geitewollesokken dragende ouders van de gepeste kinderen vroeger ook altijd...
quote:Op zondag 26 juni 2005 12:04 schreef HostiMeister het volgende:
Wat dacht je van werken?!?
Arme sloebers... Zulke knutsel-cado's die je ma met ijslollie stokjes voor je gemaakt heeft zijn de ergste jeugdherinneringen, en dan op school komen met sinterklaas waar iedereen een spelcomputer kreeg en jij gebreide sokken van je ma... Scarred for life...
quote:Op zondag 26 juni 2005 19:14 schreef lady-wrb het volgende:
we hebben hier tweeéén playstations staan enweet je waar ze die voor gebruikt worden?
om dvd's op te kijken.de spellen worden hier niet eens aangekeken.
ca·deauquote:Op zondag 26 juni 2005 12:04 schreef HostiMeister het volgende:
Wat dacht je van werken?!?
gei·ten·wol·len·sok·kenquote:Op zondag 26 juni 2005 12:48 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Klopt, dat zeiden die geitewollesokken dragende ouders van de gepeste kinderen vroeger ook altijd...
Als je zuinig bent op je slingers kun je er jaren mee doen. Volgens mij hebben wij thuis als twintig jaar lang dezelfde (papieren en plastic) slingersquote:Op donderdag 23 juni 2005 21:46 schreef Lois het volgende:
Weet je waar ik erg van schrok bij Eva's eerste verjaardag? De prijzen van slingers en ballonnen. Inmiddels hebben we hier een action, en daar zijn de prijzen een stuk aangenamer.
Dat weet ik nietquote:Op maandag 27 juni 2005 10:29 schreef lady-wrb het volgende:
misschien was de kwaliteit van de slingers 20 jaar geleden een stuk beter dan nu?
ik red het inderdaad ook maar een verjaardag hoor. t gaat altijd fout bij het opruimen
Waarom is dat zonde? Wij hebben wel alles nieuw gekocht, ik vind het niet zonde. We kunnen het missen, we vinden het leuk, we willen alles naar onze eigen zin hebben. Niks mis met 2e hands hoor, zeker als je het geld voor nieuw niet kan missen. Maar als het wel kan, waarom zou je het niet doen??quote:Op zondag 3 juli 2005 20:51 schreef Jessi het volgende:
Ik ben blij te horen dat er ook nog mensen zijn die het doen met tweedehandsjes. Lijkt me zonde van het geld om alles nieuw te kopen.![]()
quote:Op zondag 3 juli 2005 21:25 schreef Igraine het volgende:
[..]
Waarom is dat zonde? Wij hebben wel alles nieuw gekocht, ik vind het niet zonde. We kunnen het missen, we vinden het leuk, we willen alles naar onze eigen zin hebben. Niks mis met 2e hands hoor, zeker als je het geld voor nieuw niet kan missen. Maar als het wel kan, waarom zou je het niet doen??
Plannenquote:Op zondag 3 juli 2005 22:05 schreef poemojn het volgende:
Kinderwagen gebruik je tot een kind echt goed kan lopen, en dan weer voor kind 2, kind 3, kind 4, etc.
Wij hebben dus wel zo'n dure, nieuwe Bugaboo gekocht.![]()
En dan verkoop je hem door.
Ik vind het ook gewoon ontzettend leuk om tweedehands iets leuks te kopen, het idee dat ik blij word van iets wat een ander niet meer hebben wil en dat het dan niet bij een afvalverwerkingsbedrijf terecht is gekomen. Van de vrijmarkt word ik ook altijd zeer, zeer gelukkigquote:Op maandag 4 juli 2005 13:10 schreef Rewimo het volgende:
Maar ook nu nog koop ik (wel kritisch) kleren, speelgoed en andere dingen tweedehands.
Man, wij teren nog steeds op de aalbessenoogst van vorig jaar van een collega (geen aalbessen lusten en er dan wel je halve tuin mee vol hebben staanquote:Op maandag 4 juli 2005 13:12 schreef Luchtbel het volgende:
En die kleine zure besjes (op merkwaardige wijze was er meer dan twee kilo ontstaan) zijn heel lekker als je ze kapot kookt en dan met een beetje suiker tot een soort van sap maken. Overgieten in potten. Lekker met Spa Rood of gewoon water als aanleng. Veel lekkerder dan limonade
Prima dat jij het leuk vindt om op 2e hands koopjes te jagen, maar je hoeft het ook niet zo te verheerlijken. Je doet nu net of nieuw kopen minderwaardig en 'dom' is.quote:Op maandag 4 juli 2005 12:52 schreef anneja het volgende:
Ik denk dat dat inderdaad nog het meest bespaart, gewoon eens kijken wat voor dingen je nou daadwerkelijk nodig hebt voor zo'n baby en de rest dan dus niet kopen. Wij hebben dus niet een Nieuwe Babykamer gekocht die paste bij de zoete gordijntjes en tuttige behangrandjes die je standaard bij een baby lijkt te krijgen. Een beetje brede ladekast voldoet prima als commode, en we hadden toevallig een familiewieg. De kinderwagen kostte vijf euro op de vrijmarkt en was inclusief een afgeragde mclaren buggy die hardnekkig weigert stuk te gaan ondanks de stelselmatige overbelasting waar we het ding aan blootstellen. De luiers waren nog het duurst, 100 oude guldens op marktplaats, maar daar waren we dan meteen de hele luierperiode mee klaar.
Ik vind danoontjes trouwens ook niet echt onder 'consuminderen' vallen, en al die speciaal-voor-je-kleintje zoete troep uberhaupt niet. Babyrijstwafeltjes? Wat is er mis met een stuk van een gewone rijstwafel? Waarom olvarit als je ook gewoon je eigen eten kan prakken voor je er zout doorheen mietert? En waarom uberhaupt prakken trouwens, babies vinden het vaak leuk om zelf stukjes uit de hand te eten.
Kijk, als je het leuk vindt om dat soort dingen te kopen, be my guest, maar dan niet in een consuminderen topic, toch?
Ik begrijp de TT wel hoor, daarom zei ik ook dat er m.i. niks mis is met 2ehands, maar dat het ook niet zaligmakend is. Oftewel dat je ook niet door hoeft te slaan naar de andere kant, wat ik een beetje proefde in de post waarop ik reageerde.quote:Op maandag 4 juli 2005 19:19 schreef bixister het volgende:
igraine, kijk nog es naar de topictitel? in 't kader van goedkoop uit proberen te zijn lijkt me het enthousiast zijn over tweedehands koopjes vrij logisch.
en wat een goed idee, een moestuintje! heb ik tijden geleden ook wel es gehad, maar was ik helemaal vergeten. is hier ook goed te doen en leuk!
Ik zag de taart staan in de nieuwe Allerhande, hier staat het recept: http://www.ah.nl/allerhande/recepten/recipe.jsp?id=342730quote:Op maandag 4 juli 2005 22:10 schreef bixister het volgende:
ziet er heerlijk uit ladyS, ik ben wel in voor het recept.![]()
quote:Op maandag 4 juli 2005 23:14 schreef jessie het volgende:
Telkens als ik jou naam zie Jessi raak ik gedesorienteerd
tsja, maar als je echt dubbeltjes om moet keren is tweedehands misschien wél zaligmakend.quote:Op maandag 4 juli 2005 22:57 schreef Igraine het volgende:
Ik begrijp de TT wel hoor, daarom zei ik ook dat er m.i. niks mis is met 2ehands, maar dat het ook niet zaligmakend is. Oftewel dat je ook niet door hoeft te slaan naar de andere kant, wat ik een beetje proefde in de post waarop ik reageerde.
In dit topic staan hartstikke leuke tips en ideeen, zoals zelf taart bakken of slingers maken en tips voor goedkope tractaties, of fruit en groente uit eigen tuin. Dat zijn imo leukere tips dan alles maar 2e hands te kopen.
zelf taart of slingers maken is peanuts. Met stelselmatig tweedehands kopen bespaar je veel meer. Dat ik het daarbij leuk vind om te doen en dat het beter is voor het milieu en daarmee de latere leefwereld van mijn kinderen vind ik mooi meegenomen, maar meer ook niet.quote:Op maandag 4 juli 2005 22:57 schreef Igraine het volgende:
[..]
In dit topic staan hartstikke leuke tips en ideeen, zoals zelf taart bakken of slingers maken en tips voor goedkope tractaties, of fruit en groente uit eigen tuin. Dat zijn imo leukere tips dan alles maar 2e hands te kopen.
Sorry hoor, maar dat is het ookquote:Op maandag 4 juli 2005 16:56 schreef Igraine het volgende:
[..]
Prima dat jij het leuk vindt om op 2e hands koopjes te jagen, maar je hoeft het ook niet zo te verheerlijken. Je doet nu net of nieuw kopen minderwaardig en 'dom' is.
Ik vind niks mis met 2ehands, maar zelf heb ik liever nieuw. Mocht dat straks niet meer gaan, dan zal ik misschien ook op zoek gaan naar 2ehands spullen, maar ik heb dat tot nu toe nog nooit gedaan. Maar je maakt mij niet wijs dat 2e hands spullen kopen zaligmakend is, ookal doe je het bijna zo voorkomen.
Dat heb ik dus ook (heb geen kinderen) ik kan echt megablij worden en enthousiast als ik weer eens wat op de rommelmarkt of bij het grofvuil heb gevonden, ik vind het echt zaaaalig om rommelmarkten af te struinen op zoek naar koopjes. Ook wel eens wat kleding haal ik er vandaan.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 09:37 schreef moussy het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dat is het ookik kan helemaal uit mn dak gaan of in mn nopjes zijn als ik weer eens iets leuks tweedehands heb gekocht, terwijl ik in principe ook nieuw kán kopen, maar ik doe het gewoon niet, omdat ik de jacht naar goedkoop en goed veel te leuk vind
bijna-rotte groente van de markt gaat me te ver, das kippenvoer.
Echt waar? Ik kan daar nou echt niet inkomen.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 09:37 schreef moussy het volgende:
Sorry hoor, maar dat is het ookik kan helemaal uit mn dak gaan of in mn nopjes zijn als ik weer eens iets leuks tweedehands heb gekocht, terwijl ik in principe ook nieuw kán kopen, maar ik doe het gewoon niet, omdat ik de jacht naar goedkoop en goed veel te leuk vind
bijna-rotte groente van de markt gaat me te ver, das kippenvoer.
Nee, of bij de Zeeman, Wibra of Hans Textiel. Toevallig heb ik voor mijn aankomende dochtertje pas nog een legergroen broekje gekocht bij Zeeman voor E 0,60.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 09:52 schreef snoopy het volgende:
Consuminderen heeft niet perse met 2de-hands of nieuw te maken. Een 2e-hand merk shirtje kan wel eens veel duurder uit pakken dan een nieuwe van H&M. Waar het hier idd om gaat zijn leuke (voordelige) tips, en daarbij maakt het volgens mij niet uit of het om 2e-hands of nieuwkoop gaat.
Ja echt waar. Wij wilden héél graag een hobbelmotor voor Cas, maar nieuw zijn die dingen stervensduur, dus ik ben op jacht op MP gegaan..quote:Op dinsdag 5 juli 2005 11:50 schreef Igraine het volgende:
[..]
Echt waar? Ik kan daar nou echt niet inkomen.![]()
Waarom zie ik nu ineens een 26 jarige knul van 2.10 voor me die op z'n verjaardag bij mama op schoot gaat voor de foto?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 09:52 schreef snoopy het volgende:
- Maak vanaf nu op elke verjaardag een foto op dezelfde plek of op dezelfde manier, bijvoorbeeld altijd bij mama /papa op schoot, bij dezelfde boom in de tuin.
Oh ja, lekker is datquote:Op dinsdag 5 juli 2005 12:23 schreef moussy het volgende:
[..]
Ja echt waar. Wij wilden héél graag een hobbelmotor voor Cas, maar nieuw zijn die dingen stervensduur, dus ik ben op jacht op MP gegaan..
[afbeelding]
en heb er 1 gevonden
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 12:45 schreef TearSong het volgende:
[..]
Waarom zie ik nu ineens een 26 jarige knul van 2.10 voor me die op z'n verjaardag bij mama op schoot gaat voor de foto?![]()
Wat is speeldeeg?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 09:28 schreef anneja het volgende:
Oja, als je alleen *leuke* tips wil:
* speeldeeg kook je zelf, beetje voedselkleurstof erdoorheen en het is nauwelijks van echt te onderscheiden
enzovoort.
Hee er is niks mis met 2e hands kopen. Ga ik het nog een keer zeggen, want het komt niet helemaal over wat ik bedoel geloof ik.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 20:52 schreef Luchtbel het volgende:
Igraine, ik wil er niet veel woorden aan vuil maken maar als je na de normale kosten (huur/kinderopvang/studie/telefoon/verzekeringen/sparen enzovoorts) nog precies 65 euro over hebt om de rest van de maand door te komen dan is iets moois tweedehands vinden zeker wel zaligmakend. Want tja luiers, eten, drinken, andere verzorgingsspullen en je bent zo door je geld heen. Dan ook nog es wat leuks doen, een verjaardag en je hebt niks meer. Dus ja. Overigens als ik meer geld had zou ik zeker nog wel tweedehands kopen maar gewoon een keer kunnen roken zo veel ik wil en zonder na te denken wat lekkers kopen ergens heen gaan daarvoor moet ik nu sparen. Dat doe ik liever dan nu spullen kopen.
Ik zeg ook niet dat je dat zegt, voor andere mensen is het nou eenmaal wel zaligmakend of soms zelf gelukkig makend. En dat was mijn punt en daar gaat het hier ook om. Consuminderen en niet consumeren.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:32 schreef Igraine het volgende:
[..]
Dus ik vind 2ehands niet raar, of vies of armoedig ofzo ik denk (of dacht) alleen dat iedereen nieuw zou kopen als ze de keuze hadden.
Zo een heb ik (of Tom. of Jasperquote:Op dinsdag 5 juli 2005 20:33 schreef LadyS het volgende:
wij willen voor Amber zo een hobbelding kopen:
[afbeelding]
Nieuw zijn die 100 euro ofzodus ik ben op zoek naar een 2ehands. Zo lang die er nog goed uitziet, vind ik dat niet erg!
nee, dat was teigetje activityquote:Op dinsdag 5 juli 2005 20:39 schreef Rottdog het volgende:
Als ik er 1 tegen kom geef ik wel een gil LadyS, geloof dat ik een tijdje gelee voor Githa toen een link van geplaatst heb.
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:19 schreef coolbabe het volgende:
[..]
Zo een heb ik (of Tom. of Jasper)
Ik moet er nog ff over nadenken of ik die weg wil doen, en zo ja dan is tie voor jullie!
OT doet jordy er nog mee spelen? of issie al net zo uit vorm als hierquote:
Op Marktplaats zag ik er een aantal te koop staan (40/50 euro). In o.a. tilburg, haarlem en bergen op zoom. Misschien heb je hier wat aan.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 20:33 schreef LadyS het volgende:
wij willen voor Amber zo een hobbelding kopen:
[afbeelding]
Nieuw zijn die 100 euro ofzodus ik ben op zoek naar een 2ehands. Zo lang die er nog goed uitziet, vind ik dat niet erg!
Oh nou gelukkig maarquote:
Ik zag dat jij het met kokend water maakt, ik mieter meestal de ingredienten in een pannetje en kook het dan tot het soepel en droog genoeg is. Dan luistert de hoeveelheid water iets minder nauw.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 08:11 schreef Tinkepink het volgende:
Voor de mensen die speeldeeg gaan maken: pas het recept een beetje aan!
De hoeveelheid water kan flink naar beneden en je kan er eventueel een beetje olie bij doen om het mooi soepel te houden als het uit de koelkast komt.
Dat is het deeg wat je kan bakken, de consistentie is ietsje anders dan gekookt deeg. Bij het verhuizen onlangs kreeg ik van mijn ouders een doos die al jaren bij hen in de weg staat op zolder, nog vol met brooddeegfrutsels van toen ik een jaar of acht was. Gruwelijk vergaan, heheheheh. Wel nostalgiequote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:26 schreef Tinkepink het volgende:
Ander recept:
2 delen meel op 1 deel zout en water naar behoefte. Een stuk makkelijk te onthouden en makkelijker te maken met kleine kinderen. Is misschien wel iets minder lang houdbaar.
Ik heb deze vandaag nogmaals gemaakt. Alles in een pan, laten koken, heel goed roeren (ik heb de mixer met kneedhaken gebruikt) en het is inderdaad een hele mooie soepele klei geworden.quote:Op woensdag 6 juli 2005 12:24 schreef Tinkepink het volgende:
Een recept voor speeldeeg:
2 bekers meel
2 bekers zout
2 bekers water
2 eetlepels (sla)olie
2 thee lepels wijnsteenzuur of aluin
levensmiddelkleurstof
hier onze 1e testtaartje... Ziet er ietwat anders uit, maar is verrukkelijk, al zeg ikhet zelfquote:Op maandag 4 juli 2005 20:05 schreef LadyS het volgende:
[afbeelding]
wij gaan deze (proberente) maken voor Amber haar verjaardag. Kost uiteindelijk 80 cent p.p. We gaan niet zo een hoge taart maken, maar gewoon 2 losse. 1 met aardbeien en 1 met frambozen
De traktatie op het KDV worden waarschijnlijk iets van pannenkoekjes met een parapluutje erin gestoken
Jawel hoor. Ik heb al 4 verjaardagen gedaan met hetzelfde flesje paddestoelenquote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:42 schreef Luchtbel het volgende:
Beetje kleurstof door de slagroom, vruchtenhagel ipv hagelslag. Baukje is niet consuminderen Rewimo![]()
Is dat spul zo lang houdbaarquote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:50 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Jawel hoor. Ik heb al 4 verjaardagen gedaan met hetzelfde flesje paddestoelen
Bij de toko!quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:48 schreef LadyS het volgende:
kleurstof hadden wij ook al gedacht, maar waar haal je dat eigenlijk?
Ja, is gewoon gekleurde suikerquote:
Vast wel. Waarschijnlijk dezelfde mensen die ook elk jaar nieuwe kerstboomversiering kopen in een ander themaquote:Op donderdag 14 juli 2005 21:05 schreef melonovy het volgende:
Zijn er dan mensen die slingers maar 1 keer gebruiken? Ik ken ze niet hoor!
quote:Op donderdag 14 juli 2005 21:10 schreef snoopy het volgende:
[..]
Vast wel. Waarschijnlijk dezelfde mensen die ook elk jaar nieuwe kerstboomversiering kopen in een ander thema![]()
heb ik vorig jaar ook gedaan: bij villa happ een leuk setje op de groei. resultaat nu: nog steeds op de groeiquote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:02 schreef Rewimo het volgende:
Ik koop rustig grotere maten hoor. T-shirts, broeken, voor een jongen is het misschien ook wat makkelijker dan voor een meisje. Ik laat zulke aanbiedingen echt niet lopen
tja bij sommigen werkt het inderdaad nietquote:Op woensdag 20 juli 2005 06:38 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
heb ik vorig jaar ook gedaan: bij villa happ een leuk setje op de groei. resultaat nu: nog steeds op de groei
wij hebben moeite met de pijpjes, die lubberen enorm en zit ze nog in de blote muts. Ik koop nu veel type 'hotpants' dan valt het niet zo op. en we proberen het oude ondergoed te laten krimpen, maar dat wil niet zo lukken tot op heden.quote:Op woensdag 20 juli 2005 23:39 schreef Rewimo het volgende:
Toen ik voor Christan zijn eerste ondergoed ging kopen kocht ik gelijk 110/116. Daar paste toen de luier mooi in, en nu draagt hij het zonder luier en past het gewoon goed. Daar doet ie dus al dik een jaar of twee mee, sinds hij uit de rompermaten is
Zo moeilijk is mijn naam toch nietquote:Op maandag 1 augustus 2005 20:49 schreef Luchtbel het volgende:
Pak goedkope biscuitjes verkruimelen met een half roomboter (zeer goede tip van man van Moussy wiens naam op fok! zo ingewikkeld is) en tot een bol kneden. Daar de taartbodem van maken in bakvorm.
Ik kwam bij de Hema uitdeelgummetjes tegen. Iets van 20 in een zakje voor 1,95 ofzo.quote:Op zaterdag 3 september 2005 22:51 schreef livelink het volgende:
Dank je Poejmon, wij zijn met de oudercommissie van ons kdv net op zoek naar goedkope grabbelton-cadeautjes. Dit is perfect!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |