Oh nou gelukkig maarquote:
Ik zag dat jij het met kokend water maakt, ik mieter meestal de ingredienten in een pannetje en kook het dan tot het soepel en droog genoeg is. Dan luistert de hoeveelheid water iets minder nauw.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 08:11 schreef Tinkepink het volgende:
Voor de mensen die speeldeeg gaan maken: pas het recept een beetje aan!
De hoeveelheid water kan flink naar beneden en je kan er eventueel een beetje olie bij doen om het mooi soepel te houden als het uit de koelkast komt.
Dat is het deeg wat je kan bakken, de consistentie is ietsje anders dan gekookt deeg. Bij het verhuizen onlangs kreeg ik van mijn ouders een doos die al jaren bij hen in de weg staat op zolder, nog vol met brooddeegfrutsels van toen ik een jaar of acht was. Gruwelijk vergaan, heheheheh. Wel nostalgiequote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:26 schreef Tinkepink het volgende:
Ander recept:
2 delen meel op 1 deel zout en water naar behoefte. Een stuk makkelijk te onthouden en makkelijker te maken met kleine kinderen. Is misschien wel iets minder lang houdbaar.
Ik heb deze vandaag nogmaals gemaakt. Alles in een pan, laten koken, heel goed roeren (ik heb de mixer met kneedhaken gebruikt) en het is inderdaad een hele mooie soepele klei geworden.quote:Op woensdag 6 juli 2005 12:24 schreef Tinkepink het volgende:
Een recept voor speeldeeg:
2 bekers meel
2 bekers zout
2 bekers water
2 eetlepels (sla)olie
2 thee lepels wijnsteenzuur of aluin
levensmiddelkleurstof
hier onze 1e testtaartje... Ziet er ietwat anders uit, maar is verrukkelijk, al zeg ikhet zelfquote:Op maandag 4 juli 2005 20:05 schreef LadyS het volgende:
[afbeelding]
wij gaan deze (proberente) maken voor Amber haar verjaardag. Kost uiteindelijk 80 cent p.p. We gaan niet zo een hoge taart maken, maar gewoon 2 losse. 1 met aardbeien en 1 met frambozen
De traktatie op het KDV worden waarschijnlijk iets van pannenkoekjes met een parapluutje erin gestoken
Jawel hoor. Ik heb al 4 verjaardagen gedaan met hetzelfde flesje paddestoelenquote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:42 schreef Luchtbel het volgende:
Beetje kleurstof door de slagroom, vruchtenhagel ipv hagelslag. Baukje is niet consuminderen Rewimo![]()
Is dat spul zo lang houdbaarquote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:50 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Jawel hoor. Ik heb al 4 verjaardagen gedaan met hetzelfde flesje paddestoelen
Bij de toko!quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:48 schreef LadyS het volgende:
kleurstof hadden wij ook al gedacht, maar waar haal je dat eigenlijk?
Ja, is gewoon gekleurde suikerquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |