abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28475885
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:12 schreef Luchtbel het volgende:
En die kleine zure besjes (op merkwaardige wijze was er meer dan twee kilo ontstaan) zijn heel lekker als je ze kapot kookt en dan met een beetje suiker tot een soort van sap maken. Overgieten in potten. Lekker met Spa Rood of gewoon water als aanleng. Veel lekkerder dan limonade
Man, wij teren nog steeds op de aalbessenoogst van vorig jaar van een collega (geen aalbessen lusten en er dan wel je halve tuin mee vol hebben staan ). Nog een jaar, dan hebben we ook bramen en frambozen en wijnbessen uit eigen tuin
  maandag 4 juli 2005 @ 16:56:15 #127
102760 Igraine
Headache
pi_28481843
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:52 schreef anneja het volgende:
Ik denk dat dat inderdaad nog het meest bespaart, gewoon eens kijken wat voor dingen je nou daadwerkelijk nodig hebt voor zo'n baby en de rest dan dus niet kopen. Wij hebben dus niet een Nieuwe Babykamer gekocht die paste bij de zoete gordijntjes en tuttige behangrandjes die je standaard bij een baby lijkt te krijgen. Een beetje brede ladekast voldoet prima als commode, en we hadden toevallig een familiewieg. De kinderwagen kostte vijf euro op de vrijmarkt en was inclusief een afgeragde mclaren buggy die hardnekkig weigert stuk te gaan ondanks de stelselmatige overbelasting waar we het ding aan blootstellen. De luiers waren nog het duurst, 100 oude guldens op marktplaats, maar daar waren we dan meteen de hele luierperiode mee klaar.
Ik vind danoontjes trouwens ook niet echt onder 'consuminderen' vallen, en al die speciaal-voor-je-kleintje zoete troep uberhaupt niet. Babyrijstwafeltjes? Wat is er mis met een stuk van een gewone rijstwafel? Waarom olvarit als je ook gewoon je eigen eten kan prakken voor je er zout doorheen mietert? En waarom uberhaupt prakken trouwens, babies vinden het vaak leuk om zelf stukjes uit de hand te eten.
Kijk, als je het leuk vindt om dat soort dingen te kopen, be my guest, maar dan niet in een consuminderen topic, toch?
Prima dat jij het leuk vindt om op 2e hands koopjes te jagen, maar je hoeft het ook niet zo te verheerlijken. Je doet nu net of nieuw kopen minderwaardig en 'dom' is.
Ik vind niks mis met 2ehands, maar zelf heb ik liever nieuw. Mocht dat straks niet meer gaan, dan zal ik misschien ook op zoek gaan naar 2ehands spullen, maar ik heb dat tot nu toe nog nooit gedaan. Maar je maakt mij niet wijs dat 2e hands spullen kopen zaligmakend is, ookal doe je het bijna zo voorkomen.

LB, ik heb ook fruit in de tuin staan, bramen en frambozen. Vorig jaar had ik tomaten gezaaid. En een reeks aan verse kruiden. Ik vind het wel gewoon leuk om ze te verzorgen, maar idd gewoon snoeien en het komt vanzelf weer goed, zijn hele sterke struiken...
En lekker

Ik heb ook 2 druiven in de tuin, daar eet ik niet van, maar 't ziet er wel leuk uit.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_28486072
igraine, kijk nog es naar de topictitel? in 't kader van goedkoop uit proberen te zijn lijkt me het enthousiast zijn over tweedehands koopjes vrij logisch.

en wat een goed idee, een moestuintje! heb ik tijden geleden ook wel es gehad, maar was ik helemaal vergeten. is hier ook goed te doen en leuk!
  maandag 4 juli 2005 @ 19:24:17 #129
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28486220
Is ook leuk voor Piet mijn opa's hebben nog steeds een moestuin en ik vond dat vroeger echt super.
pi_28486481
Aardbeien zijn ook makkelijk en erg duur om te kopen. Dingen als tuinboontjes ed kunnen ook.
pi_28486777
een aardbeienplant hebben we al. maar die oogst eet Piet in z'n eentje op.
pi_28487300
Over die vingerpoppetjes-met-soepstengels-traktatie (de kinderen blijven er wel slank bij ): bij Kruidvat betaal je nu 2,49 voor 10 vingerpoppetjes, ze hebben verschillende soorten (ook houten: 6 voor 2,49). Dan is 't misschien wel een consuminderige traktatie?
pi_28487531
Ik weet niet of het al genoemd is maar op kinderfeestjes vond ik het altijd geweldig om schatzoekertje te spelen.
De vader of moeder van de jarig verstopte (of begroef) dan een "bewerkte" schoenendoos en daarin zaten wat kleine kadootjes en wat lekkere snoepjes.
Je kon dan bijvoorbeeld in twee piratenteams op zoek gaan naar de schat (beetje competitie is nooit verkeerd) door steeds stukjes van een kaart te moeten zoeken, of steeds aanwijzingen te krijgen/vinden als je de vorige juist had opgevolgd.
Was echt een succes!
pi_28487618

wij gaan deze (proberen te) maken voor Amber haar verjaardag. Kost uiteindelijk 80 cent p.p. We gaan niet zo een hoge taart maken, maar gewoon 2 losse. 1 met aardbeien en 1 met frambozen

De traktatie op het KDV worden waarschijnlijk iets van pannenkoekjes met een parapluutje erin gestoken

[ Bericht 1% gewijzigd door LadyS op 04-07-2005 22:07:14 ]
  maandag 4 juli 2005 @ 22:06:20 #135
103793 kozakken
Living the life
pi_28492430
Ik heb nog een leuk idee voor een verjaardagscadeautje voor een wat ouder kind.
Ik heb laatst een multomap gekocht (action) en beschilderd met textielverf (kruidvat). Met haar naam erop en allerlei frutsel-gekleur. (de jarige kan het trouwens zelf nog beter, dacht ik later )
Wat wit A4 papier erin
voila!
pi_28492571
ziet er heerlijk uit ladyS, ik ben wel in voor het recept.
  maandag 4 juli 2005 @ 22:57:22 #137
102760 Igraine
Headache
pi_28494493
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:19 schreef bixister het volgende:
igraine, kijk nog es naar de topictitel? in 't kader van goedkoop uit proberen te zijn lijkt me het enthousiast zijn over tweedehands koopjes vrij logisch.

en wat een goed idee, een moestuintje! heb ik tijden geleden ook wel es gehad, maar was ik helemaal vergeten. is hier ook goed te doen en leuk!
Ik begrijp de TT wel hoor, daarom zei ik ook dat er m.i. niks mis is met 2ehands, maar dat het ook niet zaligmakend is. Oftewel dat je ook niet door hoeft te slaan naar de andere kant, wat ik een beetje proefde in de post waarop ik reageerde.

In dit topic staan hartstikke leuke tips en ideeen, zoals zelf taart bakken of slingers maken en tips voor goedkope tractaties, of fruit en groente uit eigen tuin. Dat zijn imo leukere tips dan alles maar 2e hands te kopen.
pi_28495130
quote:
Op maandag 4 juli 2005 22:10 schreef bixister het volgende:
ziet er heerlijk uit ladyS, ik ben wel in voor het recept.
Ik zag de taart staan in de nieuwe Allerhande, hier staat het recept: http://www.ah.nl/allerhande/recepten/recipe.jsp?id=342730
Cyberspace is definitely a blue state.
~Jeff Tweedy
pi_28495176
Telkens als ik jou naam zie Jessi raak ik gedesorienteerd
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28495450
quote:
Op maandag 4 juli 2005 23:14 schreef jessie het volgende:
Telkens als ik jou naam zie Jessi raak ik gedesorienteerd
Van hetzelfde! Ik zal vanzelf wel weer verdwijnen, bij gebrek aan kinderen...
Cyberspace is definitely a blue state.
~Jeff Tweedy
pi_28495892
ah tnx jessi! (inderdaad verwarrende naam hoor!)
quote:
Op maandag 4 juli 2005 22:57 schreef Igraine het volgende:
Ik begrijp de TT wel hoor, daarom zei ik ook dat er m.i. niks mis is met 2ehands, maar dat het ook niet zaligmakend is. Oftewel dat je ook niet door hoeft te slaan naar de andere kant, wat ik een beetje proefde in de post waarop ik reageerde.

In dit topic staan hartstikke leuke tips en ideeen, zoals zelf taart bakken of slingers maken en tips voor goedkope tractaties, of fruit en groente uit eigen tuin. Dat zijn imo leukere tips dan alles maar 2e hands te kopen.
tsja, maar als je echt dubbeltjes om moet keren is tweedehands misschien wél zaligmakend.

en buiten dat heb ik er ook erg veel plezier aan beleefd om tweedehands mooie commodes en wiegjes/ledikantjes te vinden. heeft ook extra charme vind ik, mede doordat die dingen al een eigen geschiedenis hebben. ik kom er helaas niet meer zo vaak toe om rommelmarkten te bezoeken maar daar heb ik wel de leukere lampen e.d. vandaan. leve marktplaats. kortom: ik vind anneja's enthousiasme wel heel begrijpelijk.
pi_28502623
quote:
Op maandag 4 juli 2005 22:57 schreef Igraine het volgende:

[..]
zelf taart of slingers maken is peanuts. Met stelselmatig tweedehands kopen bespaar je veel meer. Dat ik het daarbij leuk vind om te doen en dat het beter is voor het milieu en daarmee de latere leefwereld van mijn kinderen vind ik mooi meegenomen, maar meer ook niet.
Beetje raar hoor, om over tweedehands spullen te gaan zaniken in notabene een topic over consuminderen

[ Bericht 1% gewijzigd door anneja op 05-07-2005 09:17:10 (woeps, verkeerde smilie) ]
  dinsdag 5 juli 2005 @ 09:25:17 #143
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_28502799
Wij kopen bijna al onze kinderkleren tweedehands. Hier in het dorp (en ook in de omliggende dorpen, waar je dus ook weer iedereen treft) is er twee keer per jaar een kinderkledingmarkt. En echt, vrijwel iedereen komt daar om zijn/haar kleding te verkopen en te kopen. Zo zie ik nu weer kindjes rondlopen in kleding van Indy die ik zelf dus ook weer tweedehands gekocht had.

Wat kleding betreft ben ik zowiezo erg voor 2e hands. Doordat het zo vaak gewassen is zijn de giftige stoffen (verf) er uit en als het er 2e hands nog mooi uit ziet weet je zeker dat het goede kwaliteit is. En -niet onbelangrijk- het is veeeeel goedkoper.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_28502851
Oja, als je alleen *leuke* tips wil:

* kleren met vlekken kan je verven, over kleine vlekken kan je een applicatie maken
* kinderen kunnen ontzettend leuk spelen met tien keer niks, een emmer water met een plastic bakje in de tuin is bijvoorbeeld goed voor uren speelplezier. De inhoud van de pannenkast of een bananendoos uit de supermarkt trouwens ook.
* speelgoed kan je goed rouleren met een paar andere gezinnen, als de kinders ergens een beetje op uitgekeken raken schuiven we het door en als we het dan weer terugkrijgen is het nieuw en leuk
* als de markt bijna afgelopen is krijg je morgen-rot groente en fruit vaak voor bijna niks mee
* ijsjes maak je natuurlijk zelf van bijvoorbeeld yoghurt met vruchteprut, of van moedermelk voor de 0-tot-6-maandigen onder de kinders
* speeldeeg kook je zelf, beetje voedselkleurstof erdoorheen en het is nauwelijks van echt te onderscheiden
* af en toe neem je van je werk de enkelzijdig bedrukte dingen uit de oud papierbak mee zodat je kinderen op de achterkant kunnen tekenen

enzovoort.
  † In Memoriam † dinsdag 5 juli 2005 @ 09:37:59 #145
7074 moussy
kuttekop
pi_28502995
quote:
Op maandag 4 juli 2005 16:56 schreef Igraine het volgende:

[..]

Prima dat jij het leuk vindt om op 2e hands koopjes te jagen, maar je hoeft het ook niet zo te verheerlijken. Je doet nu net of nieuw kopen minderwaardig en 'dom' is.
Ik vind niks mis met 2ehands, maar zelf heb ik liever nieuw. Mocht dat straks niet meer gaan, dan zal ik misschien ook op zoek gaan naar 2ehands spullen, maar ik heb dat tot nu toe nog nooit gedaan. Maar je maakt mij niet wijs dat 2e hands spullen kopen zaligmakend is, ookal doe je het bijna zo voorkomen.
Sorry hoor, maar dat is het ook ik kan helemaal uit mn dak gaan of in mn nopjes zijn als ik weer eens iets leuks tweedehands heb gekocht, terwijl ik in principe ook nieuw kán kopen, maar ik doe het gewoon niet, omdat ik de jacht naar goedkoop en goed veel te leuk vind

bijna-rotte groente van de markt gaat me te ver, das kippenvoer.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 5 juli 2005 @ 09:52:21 #146
640 snoopy
peanuts
pi_28503289
Consuminderen heeft niet perse met 2de-hands of nieuw te maken. Een 2e-hand merk shirtje kan wel eens veel duurder uit pakken dan een nieuwe van H&M. Waar het hier idd om gaat zijn leuke (voordelige) tips, en daarbij maakt het volgens mij niet uit of het om 2e-hands of nieuwkoop gaat.

Ik zat wat oude blaadjes door te nemen en kwam daarbij wat leuke tips voor de 1e kinderverjaardag tegen:
- Ben je goed in dichten? Verzin een 'familieverjaardagslied' waar je elk jaar een nieuw couplet aan toevoegt.
- Maak vanaf nu op elke verjaardag een foto op dezelfde plek of op dezelfde manier, bijvoorbeeld altijd bij mama /papa op schoot, bij dezelfde boom in de tuin.
- Leuk voor later: een 'verjaardagsfotoboek' waarin je alleen foto's van de verjaardagen plakt. Je kunt er eventueel ook de verjaardagskaarten, wat inpakpapier of een stukje slinger bij doen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 5 juli 2005 @ 11:08:51 #147
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_28504869
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 09:37 schreef moussy het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dat is het ook ik kan helemaal uit mn dak gaan of in mn nopjes zijn als ik weer eens iets leuks tweedehands heb gekocht, terwijl ik in principe ook nieuw kán kopen, maar ik doe het gewoon niet, omdat ik de jacht naar goedkoop en goed veel te leuk vind

Dat heb ik dus ook (heb geen kinderen) ik kan echt megablij worden en enthousiast als ik weer eens wat op de rommelmarkt of bij het grofvuil heb gevonden, ik vind het echt zaaaalig om rommelmarkten af te struinen op zoek naar koopjes. Ook wel eens wat kleding haal ik er vandaan. Ik heb het geld er best wel voor om gewoon nieuwe dingen aan te schaffen, maar juist het zoeken naar koopjes of dingetjes die met een likje verf prachtig kunnen worden vind ik erg leuk.
Eenmaal met kinderen zal het alleen maar erger worden vrees ik
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  dinsdag 5 juli 2005 @ 11:50:09 #148
102760 Igraine
Headache
pi_28505969
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 09:37 schreef moussy het volgende:

Echt waar? Ik kan daar nou echt niet inkomen.

Maar goed, ieder z'n ding
  dinsdag 5 juli 2005 @ 11:55:09 #149
102760 Igraine
Headache
pi_28506101
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 09:52 schreef snoopy het volgende:
Consuminderen heeft niet perse met 2de-hands of nieuw te maken. Een 2e-hand merk shirtje kan wel eens veel duurder uit pakken dan een nieuwe van H&M. Waar het hier idd om gaat zijn leuke (voordelige) tips, en daarbij maakt het volgens mij niet uit of het om 2e-hands of nieuwkoop gaat.
Nee, of bij de Zeeman, Wibra of Hans Textiel. Toevallig heb ik voor mijn aankomende dochtertje pas nog een legergroen broekje gekocht bij Zeeman voor E 0,60.

Maar goed ik zal niks meer over 2ehands zeggen

† In Memoriam † dinsdag 5 juli 2005 @ 12:23:22 #150
7074 moussy
kuttekop
pi_28506891
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 11:50 schreef Igraine het volgende:

[..]

Echt waar? Ik kan daar nou echt niet inkomen.
Ja echt waar. Wij wilden héél graag een hobbelmotor voor Cas, maar nieuw zijn die dingen stervensduur, dus ik ben op jacht op MP gegaan..

en heb er 1 gevonden

Zo heb ik René laatst ook zelf geknipt, nou wilde ze niet naar de kapper of door mn schoonzus geknipt worden, dus dan moet je wat en dat is ook prima gelukt
Je zou er haast een boek over schrijven!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')