abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28273999
Misschien is het al genoemd, maar als traktatie kun je ook elk kind een vingerpoppetje geven, evt met wat snoep oid eraan gebonden met een lintje en een kaartje 'Pietje is jarig'. Vingerpoppetjes zijn niet zo duur, en bij veel winkels (oa ook Ikea) wel te koop.
Hier heeft iemand 't met soepstengels gecombineerd, dit zijn de poppetjes van de ikea:

Meer traktatie-ideeen.
En nog meer ideeen.
pi_28274280
Is het tegenwoordig normaal dat je een cadeautje bij een traktatie geeft 10-15 jaar geleden deelde iedereen gewoon wat leuk verpakte snoepjes uit: in een servetje gewikkeld, op een satéprikker, met hazenoren erop, enz.

Cadeautjes werden alleen op de feestjes zelf uitgedeeld, bijv. als prijsje bij een spelletje of in de snoepzak die je mee naar huis kreeg.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 juni 2005 @ 15:17:52 #103
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28274350
Mja dat schijnt erbij te horen tegenwoordig. Ik weet niet waar Christan allemaal al mee thuis is gekomen van de crèche en van school... Gelukkig blijft het over het algemeen bij kleine dingetjes. Potlood, slijpertje in diervorm, roltoeter, bellenblaas, vingerpoppetje... dat soort dingen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_28274512
Die cadeautjes lijken me alleen niet zo consuminder-verantwoord

De hipste traktatie die ik heb gekregen was een puntzakje met frietjes (van die zoutjes) erin De minste een saté-prikker met fruit, niet hip
  † In Memoriam † maandag 27 juni 2005 @ 19:26:32 #105
37843 lady-wrb
kortaf
pi_28281484
waarom niet chrisjx? luca heeft netjes met knikkers getrakteerd, in een zakje met een minizakje snoepje en een lollie. de knikkers kwamen uit de opruimbak van de wibra. oftewel 25 cent per netje.
ik denk dat de traktatie op hooguit 40 cent kwam, wat ik best netjes vind. ik heb alleen de pech dat luca bijna aan het eind van het schooljaar jarig is. ze begonnen ooit met 15 en t waren er ondertussen bijna 30 geworden.
maar ik maak er een sport van om onder de 50 eurocent te blijven per kind.

wat ook een goedkope is, maar er wel heel leuk uitziet: papieren feesthoedjes van de zeeman en die dan vullen met een puntzakje popcorn. strikje dr op en de low-budget-traktatie is klaar.

cakejes bakken, roze glazuur erop en dan van die winegum kersen erop

ik vis altijd de opruimingsbakken leeg op goedkope en leuke dingetjes. zo hebben we al getrakteerd op zandvormpjes met spekkies, gewoon een ballon op standaard met een babykoekje dr aan (bij zijn eerste verjaardag op de creche)

bananen als bootje met een klein pluchen beertje erop (tweede verjaardag creche)
pi_28447321
Zelf ben ik nog niet aan de kinderen, maar sloeg steil achterover toen ik laatst de prijzen zag van kinderwagens als de Bugaboo, ¤700 voor een kinderwagen??? Sorry hoor, maar dat vind ik echt absurd. Tweedehands kosten ze de helft, maar dat vind ik nog een hele hap. Prijsbewuste ouders, wat vinden jullie hiervan? Ben ik een zuinige zeurkees? Wat hebben jullie voor de kinderwagen betaald?

Ja, er is al een kinderwagentopic, maar het gaat me om de prijs... ik heb er voorlopig geen een nodig.
Cyberspace is definitely a blue state.
~Jeff Tweedy
pi_28447340

[ Bericht 85% gewijzigd door Jessi op 03-07-2005 16:16:02 (Dubbele post...) ]
~Jeff Tweedy
  † In Memoriam † zondag 3 juli 2005 @ 16:33:01 #108
7074 moussy
kuttekop
pi_28447825
Mijn jogger heb ik ongeveer 5 jaar geleden nieuw gekocht voor 250 gulden, de wandelwagen heb ik 7634897539873498ste hands gekocht, het was een oldtimer
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 3 juli 2005 @ 16:44:57 #109
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_28448110
Hier marktplaats voor commode, kinderwagen, draagdoek, badje etc.
Enne... heel veel spulletjes ook die van broertjes, zusjes, neefjes en nichtjes zijn geweest. Goedkoop en charmant; twee vliegen in 1 klap.
3 in 1 quinny wagen van marktplaats was 125 euro. Best een goede deal vond ik zelf.
pi_28448608
ik heb ook bijna alles tweedehands, sommige dingen gratis gekregen, andere via marktplaats gekocht. niet eens altijd zo heel goedkoop trouwens (helaas ).
  zondag 3 juli 2005 @ 20:05:05 #111
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28453131
De kinderwagen is het enige wat wij duur en nieuw hebben. Maar wel gekregen.
Het is ook wel zo dat de wagen hier zeker iedere dag gebruikt wordt waarvan zeker 8 ritjes met de bus per week. Ze kan rijden, eten, drinken, spelen en slapen in die wagen. Maar als er niet zoveel gebruik van gemaakt was er waarschijnlijk een goedkopere keuze gemaakt.

Voor de rest hebben wij bijna alles gekregen en de rest is over het algemeen derdehands. Maar zo lang het allemaal schoon en goed is maak ik me daar echt niet druk over.
pi_28454740
Ik ben blij te horen dat er ook nog mensen zijn die het doen met tweedehandsjes. Lijkt me zonde van het geld om alles nieuw te kopen.
~Jeff Tweedy
  zondag 3 juli 2005 @ 21:25:53 #113
102760 Igraine
Headache
pi_28455942
quote:
Op zondag 3 juli 2005 20:51 schreef Jessi het volgende:
Ik ben blij te horen dat er ook nog mensen zijn die het doen met tweedehandsjes. Lijkt me zonde van het geld om alles nieuw te kopen.
Waarom is dat zonde? Wij hebben wel alles nieuw gekocht, ik vind het niet zonde. We kunnen het missen, we vinden het leuk, we willen alles naar onze eigen zin hebben. Niks mis met 2e hands hoor, zeker als je het geld voor nieuw niet kan missen. Maar als het wel kan, waarom zou je het niet doen??
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_28456126
Hoe meer mensen nieuw kopen, hoe beter. Dan is er meer tweedehands beschikbaar.
  zondag 3 juli 2005 @ 21:33:23 #115
640 snoopy
peanuts
pi_28456196
Ja, je hebt altijd eerstehands nodig om er tweedehands van te kunnen maken
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 3 juli 2005 @ 21:38:42 #116
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28456359
Budgetbabies
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_28456688
quote:
Op zondag 3 juli 2005 21:25 schreef Igraine het volgende:

[..]

Waarom is dat zonde? Wij hebben wel alles nieuw gekocht, ik vind het niet zonde. We kunnen het missen, we vinden het leuk, we willen alles naar onze eigen zin hebben. Niks mis met 2e hands hoor, zeker als je het geld voor nieuw niet kan missen. Maar als het wel kan, waarom zou je het niet doen??
Tsja... Daar heb je een punt. Omdat je het maar zo kort kunt gebruiken vind ik het een beetje zonde. Maargoed, als je het kunt missen... waarom ook niet eigenlijk. Ik ben nogal dol op koopjes, dus vind ¤700 voor een kinderwagen gewoon een boel geld voor iets wat je maar zo kort gebruiken kan. Maar inderdaad, hoe meer iedereen nieuw koopt, hoe meer tweedehands koopjes er zijn. Ieder het zijne.
~Jeff Tweedy
pi_28457314
Kinderwagen gebruik je tot een kind echt goed kan lopen, en dan weer voor kind 2, kind 3, kind 4, etc.
Wij hebben dus wel zo'n dure, nieuwe Bugaboo gekocht.
En dan verkoop je hem door.
  zondag 3 juli 2005 @ 22:07:44 #119
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28457409
Ook 2e handsjes kun je doorverkopen!
Het voelt goed hè?
A je to!
  zondag 3 juli 2005 @ 22:11:41 #120
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_28457536
Niet alleen de kinderwagen gebruik je lang.. In principe heb ik alles toen aangeschaft voor 'meerdere kinderen'.
En ja, verder moet iedereen lekker doen waar ie zelf zin in heeft. Wil iemand alles nieuw kopen? Iemand doet alles tweedehands Als je jezelf maar goed voelt bij de keuze die je maakt.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 3 juli 2005 @ 22:50:05 #121
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_28459220
quote:
Op zondag 3 juli 2005 22:05 schreef poemojn het volgende:
Kinderwagen gebruik je tot een kind echt goed kan lopen, en dan weer voor kind 2, kind 3, kind 4, etc.
Wij hebben dus wel zo'n dure, nieuwe Bugaboo gekocht.
En dan verkoop je hem door.
Plannen
pi_28472495
Ik denk dat dat inderdaad nog het meest bespaart, gewoon eens kijken wat voor dingen je nou daadwerkelijk nodig hebt voor zo'n baby en de rest dan dus niet kopen. Wij hebben dus niet een Nieuwe Babykamer gekocht die paste bij de zoete gordijntjes en tuttige behangrandjes die je standaard bij een baby lijkt te krijgen. Een beetje brede ladekast voldoet prima als commode, en we hadden toevallig een familiewieg. De kinderwagen kostte vijf euro op de vrijmarkt en was inclusief een afgeragde mclaren buggy die hardnekkig weigert stuk te gaan ondanks de stelselmatige overbelasting waar we het ding aan blootstellen. De luiers waren nog het duurst, 100 oude guldens op marktplaats, maar daar waren we dan meteen de hele luierperiode mee klaar.
Ik vind danoontjes trouwens ook niet echt onder 'consuminderen' vallen, en al die speciaal-voor-je-kleintje zoete troep uberhaupt niet. Babyrijstwafeltjes? Wat is er mis met een stuk van een gewone rijstwafel? Waarom olvarit als je ook gewoon je eigen eten kan prakken voor je er zout doorheen mietert? En waarom uberhaupt prakken trouwens, babies vinden het vaak leuk om zelf stukjes uit de hand te eten.
Kijk, als je het leuk vindt om dat soort dingen te kopen, be my guest, maar dan niet in een consuminderen topic, toch?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 juli 2005 @ 13:10:49 #123
13151 crew  Rewimo
pi_28473362
Ik heb ook altijd heel veel tweedehands gekocht, en nog steeds trouwens. Een paar dingen wilde ik per se nieuw, zoals een autostoeltje, omdat je nooit weet wat er met een tweedehandsje is gebeurd (veiligheid voor alles). En soms is het gewoon leuk om iets nieuw te kopen

Maar ook nu nog koop ik (wel kritisch) kleren, speelgoed en andere dingen tweedehands.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 4 juli 2005 @ 13:12:07 #124
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28473427
Eens.

Ik heb ook niks met uitdeelcadeautjes bij traktaties. Trakteren is in mijn ogen gewoon iets te eten aanbieden. En voor een kind dus rondgaan met een schaal met (opgeleukt) lekkers. Die cadeautjes vind ik echt onzin, behalve inderdaad op kinderdagverblijven waar de allerkleinsten nog niet kunnen eten en men zich aan schema's moet houden enzovoorts.

Wij hebben de laatste zes weken om de twee dagen soep gegeten. Dus twee dagen normaal eten (alleen eet ik geen vlees of vis maar Jolietje wel) en de derde dag soep met een broodje. Dit vooral om (rest) stukjes groenten niet weg te hoeven doen. Het bleek ook erg makkelijk te maken te zijn, restjessoep. Geen idee dat ik zo makkelijk kon kon koken Dit bleek behoorlijk wat geld te schelen.

Iets wat het hier ook heel goed doet is fruit uit eigen tuin. Ik haat tuinieren anders had ik er echt wel wat meer moeite voor gedaan. Maar frambozen, bramen, wijnbessen en die kleine zure besjes bleken met één keer per jaar knippen prima te groeien. Lekker in yoghurt. En die kleine zure besjes (op merkwaardige wijze was er meer dan twee kilo ontstaan) zijn heel lekker als je ze kapot kookt en dan met een beetje suiker tot een soort van sap maken. Overgieten in potten. Lekker met Spa Rood of gewoon water als aanleng. Veel lekkerder dan limonade
pi_28475800
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:10 schreef Rewimo het volgende:

Maar ook nu nog koop ik (wel kritisch) kleren, speelgoed en andere dingen tweedehands.
Ik vind het ook gewoon ontzettend leuk om tweedehands iets leuks te kopen, het idee dat ik blij word van iets wat een ander niet meer hebben wil en dat het dan niet bij een afvalverwerkingsbedrijf terecht is gekomen. Van de vrijmarkt word ik ook altijd zeer, zeer gelukkig
pi_28475885
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:12 schreef Luchtbel het volgende:
En die kleine zure besjes (op merkwaardige wijze was er meer dan twee kilo ontstaan) zijn heel lekker als je ze kapot kookt en dan met een beetje suiker tot een soort van sap maken. Overgieten in potten. Lekker met Spa Rood of gewoon water als aanleng. Veel lekkerder dan limonade
Man, wij teren nog steeds op de aalbessenoogst van vorig jaar van een collega (geen aalbessen lusten en er dan wel je halve tuin mee vol hebben staan ). Nog een jaar, dan hebben we ook bramen en frambozen en wijnbessen uit eigen tuin
  maandag 4 juli 2005 @ 16:56:15 #127
102760 Igraine
Headache
pi_28481843
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:52 schreef anneja het volgende:
Ik denk dat dat inderdaad nog het meest bespaart, gewoon eens kijken wat voor dingen je nou daadwerkelijk nodig hebt voor zo'n baby en de rest dan dus niet kopen. Wij hebben dus niet een Nieuwe Babykamer gekocht die paste bij de zoete gordijntjes en tuttige behangrandjes die je standaard bij een baby lijkt te krijgen. Een beetje brede ladekast voldoet prima als commode, en we hadden toevallig een familiewieg. De kinderwagen kostte vijf euro op de vrijmarkt en was inclusief een afgeragde mclaren buggy die hardnekkig weigert stuk te gaan ondanks de stelselmatige overbelasting waar we het ding aan blootstellen. De luiers waren nog het duurst, 100 oude guldens op marktplaats, maar daar waren we dan meteen de hele luierperiode mee klaar.
Ik vind danoontjes trouwens ook niet echt onder 'consuminderen' vallen, en al die speciaal-voor-je-kleintje zoete troep uberhaupt niet. Babyrijstwafeltjes? Wat is er mis met een stuk van een gewone rijstwafel? Waarom olvarit als je ook gewoon je eigen eten kan prakken voor je er zout doorheen mietert? En waarom uberhaupt prakken trouwens, babies vinden het vaak leuk om zelf stukjes uit de hand te eten.
Kijk, als je het leuk vindt om dat soort dingen te kopen, be my guest, maar dan niet in een consuminderen topic, toch?
Prima dat jij het leuk vindt om op 2e hands koopjes te jagen, maar je hoeft het ook niet zo te verheerlijken. Je doet nu net of nieuw kopen minderwaardig en 'dom' is.
Ik vind niks mis met 2ehands, maar zelf heb ik liever nieuw. Mocht dat straks niet meer gaan, dan zal ik misschien ook op zoek gaan naar 2ehands spullen, maar ik heb dat tot nu toe nog nooit gedaan. Maar je maakt mij niet wijs dat 2e hands spullen kopen zaligmakend is, ookal doe je het bijna zo voorkomen.

LB, ik heb ook fruit in de tuin staan, bramen en frambozen. Vorig jaar had ik tomaten gezaaid. En een reeks aan verse kruiden. Ik vind het wel gewoon leuk om ze te verzorgen, maar idd gewoon snoeien en het komt vanzelf weer goed, zijn hele sterke struiken...
En lekker

Ik heb ook 2 druiven in de tuin, daar eet ik niet van, maar 't ziet er wel leuk uit.
pi_28486072
igraine, kijk nog es naar de topictitel? in 't kader van goedkoop uit proberen te zijn lijkt me het enthousiast zijn over tweedehands koopjes vrij logisch.

en wat een goed idee, een moestuintje! heb ik tijden geleden ook wel es gehad, maar was ik helemaal vergeten. is hier ook goed te doen en leuk!
  maandag 4 juli 2005 @ 19:24:17 #129
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28486220
Is ook leuk voor Piet mijn opa's hebben nog steeds een moestuin en ik vond dat vroeger echt super.
pi_28486481
Aardbeien zijn ook makkelijk en erg duur om te kopen. Dingen als tuinboontjes ed kunnen ook.
pi_28486777
een aardbeienplant hebben we al. maar die oogst eet Piet in z'n eentje op.
pi_28487300
Over die vingerpoppetjes-met-soepstengels-traktatie (de kinderen blijven er wel slank bij ): bij Kruidvat betaal je nu 2,49 voor 10 vingerpoppetjes, ze hebben verschillende soorten (ook houten: 6 voor 2,49). Dan is 't misschien wel een consuminderige traktatie?
pi_28487531
Ik weet niet of het al genoemd is maar op kinderfeestjes vond ik het altijd geweldig om schatzoekertje te spelen.
De vader of moeder van de jarig verstopte (of begroef) dan een "bewerkte" schoenendoos en daarin zaten wat kleine kadootjes en wat lekkere snoepjes.
Je kon dan bijvoorbeeld in twee piratenteams op zoek gaan naar de schat (beetje competitie is nooit verkeerd) door steeds stukjes van een kaart te moeten zoeken, of steeds aanwijzingen te krijgen/vinden als je de vorige juist had opgevolgd.
Was echt een succes!
pi_28487618

wij gaan deze (proberen te) maken voor Amber haar verjaardag. Kost uiteindelijk 80 cent p.p. We gaan niet zo een hoge taart maken, maar gewoon 2 losse. 1 met aardbeien en 1 met frambozen

De traktatie op het KDV worden waarschijnlijk iets van pannenkoekjes met een parapluutje erin gestoken

[ Bericht 1% gewijzigd door LadyS op 04-07-2005 22:07:14 ]
  maandag 4 juli 2005 @ 22:06:20 #135
103793 kozakken
Living the life
pi_28492430
Ik heb nog een leuk idee voor een verjaardagscadeautje voor een wat ouder kind.
Ik heb laatst een multomap gekocht (action) en beschilderd met textielverf (kruidvat). Met haar naam erop en allerlei frutsel-gekleur. (de jarige kan het trouwens zelf nog beter, dacht ik later )
Wat wit A4 papier erin
voila!
pi_28492571
ziet er heerlijk uit ladyS, ik ben wel in voor het recept.
  maandag 4 juli 2005 @ 22:57:22 #137
102760 Igraine
Headache
pi_28494493
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:19 schreef bixister het volgende:
igraine, kijk nog es naar de topictitel? in 't kader van goedkoop uit proberen te zijn lijkt me het enthousiast zijn over tweedehands koopjes vrij logisch.

en wat een goed idee, een moestuintje! heb ik tijden geleden ook wel es gehad, maar was ik helemaal vergeten. is hier ook goed te doen en leuk!
Ik begrijp de TT wel hoor, daarom zei ik ook dat er m.i. niks mis is met 2ehands, maar dat het ook niet zaligmakend is. Oftewel dat je ook niet door hoeft te slaan naar de andere kant, wat ik een beetje proefde in de post waarop ik reageerde.

In dit topic staan hartstikke leuke tips en ideeen, zoals zelf taart bakken of slingers maken en tips voor goedkope tractaties, of fruit en groente uit eigen tuin. Dat zijn imo leukere tips dan alles maar 2e hands te kopen.
pi_28495130
quote:
Op maandag 4 juli 2005 22:10 schreef bixister het volgende:
ziet er heerlijk uit ladyS, ik ben wel in voor het recept.
Ik zag de taart staan in de nieuwe Allerhande, hier staat het recept: http://www.ah.nl/allerhande/recepten/recipe.jsp?id=342730
~Jeff Tweedy
pi_28495176
Telkens als ik jou naam zie Jessi raak ik gedesorienteerd
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28495450
quote:
Op maandag 4 juli 2005 23:14 schreef jessie het volgende:
Telkens als ik jou naam zie Jessi raak ik gedesorienteerd
Van hetzelfde! Ik zal vanzelf wel weer verdwijnen, bij gebrek aan kinderen...
~Jeff Tweedy
pi_28495892
ah tnx jessi! (inderdaad verwarrende naam hoor!)
quote:
Op maandag 4 juli 2005 22:57 schreef Igraine het volgende:
Ik begrijp de TT wel hoor, daarom zei ik ook dat er m.i. niks mis is met 2ehands, maar dat het ook niet zaligmakend is. Oftewel dat je ook niet door hoeft te slaan naar de andere kant, wat ik een beetje proefde in de post waarop ik reageerde.

In dit topic staan hartstikke leuke tips en ideeen, zoals zelf taart bakken of slingers maken en tips voor goedkope tractaties, of fruit en groente uit eigen tuin. Dat zijn imo leukere tips dan alles maar 2e hands te kopen.
tsja, maar als je echt dubbeltjes om moet keren is tweedehands misschien wél zaligmakend.

en buiten dat heb ik er ook erg veel plezier aan beleefd om tweedehands mooie commodes en wiegjes/ledikantjes te vinden. heeft ook extra charme vind ik, mede doordat die dingen al een eigen geschiedenis hebben. ik kom er helaas niet meer zo vaak toe om rommelmarkten te bezoeken maar daar heb ik wel de leukere lampen e.d. vandaan. leve marktplaats. kortom: ik vind anneja's enthousiasme wel heel begrijpelijk.
pi_28502623
quote:
Op maandag 4 juli 2005 22:57 schreef Igraine het volgende:

[..]
zelf taart of slingers maken is peanuts. Met stelselmatig tweedehands kopen bespaar je veel meer. Dat ik het daarbij leuk vind om te doen en dat het beter is voor het milieu en daarmee de latere leefwereld van mijn kinderen vind ik mooi meegenomen, maar meer ook niet.
Beetje raar hoor, om over tweedehands spullen te gaan zaniken in notabene een topic over consuminderen

[ Bericht 1% gewijzigd door anneja op 05-07-2005 09:17:10 (woeps, verkeerde smilie) ]
  dinsdag 5 juli 2005 @ 09:25:17 #143
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_28502799
Wij kopen bijna al onze kinderkleren tweedehands. Hier in het dorp (en ook in de omliggende dorpen, waar je dus ook weer iedereen treft) is er twee keer per jaar een kinderkledingmarkt. En echt, vrijwel iedereen komt daar om zijn/haar kleding te verkopen en te kopen. Zo zie ik nu weer kindjes rondlopen in kleding van Indy die ik zelf dus ook weer tweedehands gekocht had.

Wat kleding betreft ben ik zowiezo erg voor 2e hands. Doordat het zo vaak gewassen is zijn de giftige stoffen (verf) er uit en als het er 2e hands nog mooi uit ziet weet je zeker dat het goede kwaliteit is. En -niet onbelangrijk- het is veeeeel goedkoper.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_28502851
Oja, als je alleen *leuke* tips wil:

* kleren met vlekken kan je verven, over kleine vlekken kan je een applicatie maken
* kinderen kunnen ontzettend leuk spelen met tien keer niks, een emmer water met een plastic bakje in de tuin is bijvoorbeeld goed voor uren speelplezier. De inhoud van de pannenkast of een bananendoos uit de supermarkt trouwens ook.
* speelgoed kan je goed rouleren met een paar andere gezinnen, als de kinders ergens een beetje op uitgekeken raken schuiven we het door en als we het dan weer terugkrijgen is het nieuw en leuk
* als de markt bijna afgelopen is krijg je morgen-rot groente en fruit vaak voor bijna niks mee
* ijsjes maak je natuurlijk zelf van bijvoorbeeld yoghurt met vruchteprut, of van moedermelk voor de 0-tot-6-maandigen onder de kinders
* speeldeeg kook je zelf, beetje voedselkleurstof erdoorheen en het is nauwelijks van echt te onderscheiden
* af en toe neem je van je werk de enkelzijdig bedrukte dingen uit de oud papierbak mee zodat je kinderen op de achterkant kunnen tekenen

enzovoort.
  † In Memoriam † dinsdag 5 juli 2005 @ 09:37:59 #145
7074 moussy
kuttekop
pi_28502995
quote:
Op maandag 4 juli 2005 16:56 schreef Igraine het volgende:

[..]

Prima dat jij het leuk vindt om op 2e hands koopjes te jagen, maar je hoeft het ook niet zo te verheerlijken. Je doet nu net of nieuw kopen minderwaardig en 'dom' is.
Ik vind niks mis met 2ehands, maar zelf heb ik liever nieuw. Mocht dat straks niet meer gaan, dan zal ik misschien ook op zoek gaan naar 2ehands spullen, maar ik heb dat tot nu toe nog nooit gedaan. Maar je maakt mij niet wijs dat 2e hands spullen kopen zaligmakend is, ookal doe je het bijna zo voorkomen.
Sorry hoor, maar dat is het ook ik kan helemaal uit mn dak gaan of in mn nopjes zijn als ik weer eens iets leuks tweedehands heb gekocht, terwijl ik in principe ook nieuw kán kopen, maar ik doe het gewoon niet, omdat ik de jacht naar goedkoop en goed veel te leuk vind

bijna-rotte groente van de markt gaat me te ver, das kippenvoer.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 09:52:21 #146
640 snoopy
peanuts
pi_28503289
Consuminderen heeft niet perse met 2de-hands of nieuw te maken. Een 2e-hand merk shirtje kan wel eens veel duurder uit pakken dan een nieuwe van H&M. Waar het hier idd om gaat zijn leuke (voordelige) tips, en daarbij maakt het volgens mij niet uit of het om 2e-hands of nieuwkoop gaat.

Ik zat wat oude blaadjes door te nemen en kwam daarbij wat leuke tips voor de 1e kinderverjaardag tegen:
- Ben je goed in dichten? Verzin een 'familieverjaardagslied' waar je elk jaar een nieuw couplet aan toevoegt.
- Maak vanaf nu op elke verjaardag een foto op dezelfde plek of op dezelfde manier, bijvoorbeeld altijd bij mama /papa op schoot, bij dezelfde boom in de tuin.
- Leuk voor later: een 'verjaardagsfotoboek' waarin je alleen foto's van de verjaardagen plakt. Je kunt er eventueel ook de verjaardagskaarten, wat inpakpapier of een stukje slinger bij doen.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 11:08:51 #147
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_28504869
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 09:37 schreef moussy het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dat is het ook ik kan helemaal uit mn dak gaan of in mn nopjes zijn als ik weer eens iets leuks tweedehands heb gekocht, terwijl ik in principe ook nieuw kán kopen, maar ik doe het gewoon niet, omdat ik de jacht naar goedkoop en goed veel te leuk vind

Dat heb ik dus ook (heb geen kinderen) ik kan echt megablij worden en enthousiast als ik weer eens wat op de rommelmarkt of bij het grofvuil heb gevonden, ik vind het echt zaaaalig om rommelmarkten af te struinen op zoek naar koopjes. Ook wel eens wat kleding haal ik er vandaan. Ik heb het geld er best wel voor om gewoon nieuwe dingen aan te schaffen, maar juist het zoeken naar koopjes of dingetjes die met een likje verf prachtig kunnen worden vind ik erg leuk.
Eenmaal met kinderen zal het alleen maar erger worden vrees ik
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  dinsdag 5 juli 2005 @ 11:50:09 #148
102760 Igraine
Headache
pi_28505969
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 09:37 schreef moussy het volgende:

Echt waar? Ik kan daar nou echt niet inkomen.

Maar goed, ieder z'n ding
  dinsdag 5 juli 2005 @ 11:55:09 #149
102760 Igraine
Headache
pi_28506101
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 09:52 schreef snoopy het volgende:
Consuminderen heeft niet perse met 2de-hands of nieuw te maken. Een 2e-hand merk shirtje kan wel eens veel duurder uit pakken dan een nieuwe van H&M. Waar het hier idd om gaat zijn leuke (voordelige) tips, en daarbij maakt het volgens mij niet uit of het om 2e-hands of nieuwkoop gaat.
Nee, of bij de Zeeman, Wibra of Hans Textiel. Toevallig heb ik voor mijn aankomende dochtertje pas nog een legergroen broekje gekocht bij Zeeman voor E 0,60.

Maar goed ik zal niks meer over 2ehands zeggen

† In Memoriam † dinsdag 5 juli 2005 @ 12:23:22 #150
7074 moussy
kuttekop
pi_28506891
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 11:50 schreef Igraine het volgende:

[..]

Echt waar? Ik kan daar nou echt niet inkomen.
Ja echt waar. Wij wilden héél graag een hobbelmotor voor Cas, maar nieuw zijn die dingen stervensduur, dus ik ben op jacht op MP gegaan..

en heb er 1 gevonden

Zo heb ik René laatst ook zelf geknipt, nou wilde ze niet naar de kapper of door mn schoonzus geknipt worden, dus dan moet je wat en dat is ook prima gelukt
pi_28507700
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 09:52 schreef snoopy het volgende:
- Maak vanaf nu op elke verjaardag een foto op dezelfde plek of op dezelfde manier, bijvoorbeeld altijd bij mama /papa op schoot, bij dezelfde boom in de tuin.
Waarom zie ik nu ineens een 26 jarige knul van 2.10 voor me die op z'n verjaardag bij mama op schoot gaat voor de foto?

Maar het zijn leuke tips hoor! Dat verjaardagsfotoboek is ook erg leuk!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_28507933
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 12:23 schreef moussy het volgende:

[..]

Ja echt waar. Wij wilden héél graag een hobbelmotor voor Cas, maar nieuw zijn die dingen stervensduur, dus ik ben op jacht op MP gegaan..

[afbeelding]
en heb er 1 gevonden
Oh ja, lekker is dat Ik word ook nog elke keer blij als ik mijn tent-van-marktplaats opzet, voldoet aan meer dan al mijn eisen en kostte relatief niks (nieuw is het zelfde type 600 euro, deze was 50).

Om ontopic te blijven- goedkope vakantie-met-kinders = kamperen in achtertuin van ouders, of desnoods op kleine boerencampings of natuurkampeerterreinen
  † In Memoriam † dinsdag 5 juli 2005 @ 13:37:40 #153
7074 moussy
kuttekop
pi_28509773
Wij gan gewoon op vakantie met een sleurhut naar slagharen, de kinderen lol omdat ze iedere dag in het park kunnen ravotten en ik lol omdat ik niet de hele dag 2 verveelde kinderen om me heen heb Volgend jaar gaan we weer vliegen
  dinsdag 5 juli 2005 @ 15:57:20 #154
640 snoopy
peanuts
pi_28514907
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 12:45 schreef TearSong het volgende:

[..]

Waarom zie ik nu ineens een 26 jarige knul van 2.10 voor me die op z'n verjaardag bij mama op schoot gaat voor de foto?
ik neem aan dat er dan allang geen kinderverjaardag meer bij mij thuis wordt gevierd
  dinsdag 5 juli 2005 @ 20:30:13 #155
61800 Rottdog
pi_28524429
Neuzen op MP is toch favoriet hier, een hele kinderkamer voor ¤ 50-, commode, ledikantje en een grote kast daar kreeg ik wel een kick van het duurste was de kinder/wandelwagen voor ¤ 150 maar daar kun je ook weer 4 jaar mee verder.

Cadeau voor mijn dochter scheelde toch ¤ 65 kan je dan echt wel vertellen dat dat kickt, leuke oude kastjes opknappen, een trio-schommel bij grofvuil weg halen laat mij mijn gang maar gaan vindt het heerlijk
pi_28524553
wij willen voor Amber zo een hobbelding kopen:

Nieuw zijn die 100 euro ofzo dus ik ben op zoek naar een 2ehands. Zo lang die er nog goed uitziet, vind ik dat niet erg!
  dinsdag 5 juli 2005 @ 20:39:11 #157
61800 Rottdog
pi_28524772
Als ik er 1 tegen kom geef ik wel een gil LadyS, geloof dat ik een tijdje gelee voor Githa toen een link van geplaatst heb.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 20:52:16 #158
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28525293
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 09:28 schreef anneja het volgende:
Oja, als je alleen *leuke* tips wil:

* speeldeeg kook je zelf, beetje voedselkleurstof erdoorheen en het is nauwelijks van echt te onderscheiden

enzovoort.
Wat is speeldeeg?

Igraine, ik wil er niet veel woorden aan vuil maken maar als je na de normale kosten (huur/kinderopvang/studie/telefoon/verzekeringen/sparen enzovoorts) nog precies 65 euro over hebt om de rest van de maand door te komen dan is iets moois tweedehands vinden zeker wel zaligmakend. Want tja luiers, eten, drinken, andere verzorgingsspullen en je bent zo door je geld heen. Dan ook nog es wat leuks doen, een verjaardag en je hebt niks meer. Dus ja. Overigens als ik meer geld had zou ik zeker nog wel tweedehands kopen maar gewoon een keer kunnen roken zo veel ik wil en zonder na te denken wat lekkers kopen ergens heen gaan daarvoor moet ik nu sparen. Dat doe ik liever dan nu spullen kopen.

LadyS ik hou het in de gaten!
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:32:27 #159
102760 Igraine
Headache
pi_28529328
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 20:52 schreef Luchtbel het volgende:

Igraine, ik wil er niet veel woorden aan vuil maken maar als je na de normale kosten (huur/kinderopvang/studie/telefoon/verzekeringen/sparen enzovoorts) nog precies 65 euro over hebt om de rest van de maand door te komen dan is iets moois tweedehands vinden zeker wel zaligmakend. Want tja luiers, eten, drinken, andere verzorgingsspullen en je bent zo door je geld heen. Dan ook nog es wat leuks doen, een verjaardag en je hebt niks meer. Dus ja. Overigens als ik meer geld had zou ik zeker nog wel tweedehands kopen maar gewoon een keer kunnen roken zo veel ik wil en zonder na te denken wat lekkers kopen ergens heen gaan daarvoor moet ik nu sparen. Dat doe ik liever dan nu spullen kopen.
Hee er is niks mis met 2e hands kopen. Ga ik het nog een keer zeggen, want het komt niet helemaal over wat ik bedoel geloof ik.

Als je geen of weinig geld hebt, snap ik maar al te goed dat je 2ehands spullen op de kop probeert te tikken. Voor kleren kan dat ook, hoewel je die idd ook heeeeel goedkoop nieuw kan kopen. Is geen superkwaliteit dan natuurlijk dus, dat is een keuze die je maakt.

Ik bedoelde alleen dat er door sommigen gedaan werd alsof nieuwe spullen kopen zonde en dom zou zijn. Daar ben ik het niet mee eens en vind ik een beetje doorslaan naar de andere kant.

Ik heb er echt alle respect voor dat je met E 65,00 de maand doorkomt en dat je meisje er zo leuk uitziet en niks te kort lijkt te komen. Ik red het nog geen week met E 65,00 maar ik kan waarschijnlijk niet goed met (weinig) geld omgaan.

Dus ik vind 2ehands niet raar, of vies of armoedig ofzo ik denk (of dacht) alleen dat iedereen nieuw zou kopen als ze de keuze hadden.

En dan ben ik er nu echt mee klaar met dit 2ehands gelul

dinsdag 5 juli 2005 @ 22:36:26 #160
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28529515
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 22:32 schreef Igraine het volgende:

[..]

Dus ik vind 2ehands niet raar, of vies of armoedig ofzo ik denk (of dacht) alleen dat iedereen nieuw zou kopen als ze de keuze hadden.
Ik zeg ook niet dat je dat zegt, voor andere mensen is het nou eenmaal wel zaligmakend of soms zelf gelukkig makend. En dat was mijn punt en daar gaat het hier ook om. Consuminderen en niet consumeren.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 23:19:27 #161
30488 coolbabe
My little pwny
pi_28531495
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 20:33 schreef LadyS het volgende:
[afbeelding]

Nieuw zijn die 100 euro ofzo dus ik ben op zoek naar een 2ehands. Zo lang die er nog goed uitziet, vind ik dat niet erg!
Zo een heb ik (of Tom. of Jasper )
Ik moet er nog ff over nadenken of ik die weg wil doen, en zo ja dan is tie voor jullie!
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  woensdag 6 juli 2005 @ 12:18:22 #162
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_28544532
Speeldeeg is klei. Ik zal even naar beneden lopen om het recept te halen (één van de recepten die ik heb, want je kan het op verschillende manieren maken).
  woensdag 6 juli 2005 @ 12:24:37 #163
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_28544737
Een recept voor speeldeeg:
2 bekers meel
2 bekers zout
2 bekers water
2 eetlepels (sla)olie
2 thee lepels wijnsteenzuur of aluin
levensmiddelkleurstof

Het gaat het beste als het water kokend heet is. Je roert het dan om met een pollepel en kneed het daarna samen met je kleine. Je kan het ook met lauwwarm water maken.
In beide gevallen is het in een plastic zak of een goed afgesloten bak weken lang houdbaar in de koelkast (wij doen er nu al een jaar mee). Wel goed opletten dat je het na gebruik weer goed afgesloten in de koelkast teruglegt!

Ik ken hetzelfde recept ook zonder aluin, maar heb het zelf nooit op die wijze gemaakt. Ik weet dus ook niet hoe dan de consistentie is.

Het mooie van dit deeg is, is dat het goedkoop is, je het steeds weer nieuw kan maken in alle mogelijk kleuren (gewoon de kleurstoffen mengen), het heel erg leuk is om samen te maken (vanaf een jaar of 1,5) en heel belangrijk, het niet giftig is.
  woensdag 6 juli 2005 @ 14:22:26 #164
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28549444
Je kan ook woningen ruilen in vakanties, ik weet niet hoe die organisatie heet, maar mijn buren deden het vroeger... via google kwam ik hier terecht: http://www.travelmarker.n(...)vakantiebungalow.htm

Kennen jullie de vrekkenkrant ook? Die is er niet meer, maar kun je nog wel bestellen, dit is ook een interessante site: http://www.zuinigst.nl/index.htm

En deze: http://consuminderen.pagina.nl/

Zo en alles even rustig doorlezen en nog meer besparen
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_28570117
Ik had voor de verjaardag van mijn zoon allemaal rollen behang (goedkoopste van het goedkoopste) gekocht, op de vloer uitgerold en daarop moesten de kinderen elkaar 'overtrekken' en daarna de kleren, gezichten, haren etc. bijtekenen. Was best een groot succes eigenlijk!
De boot is aan = de poppen zijn aan het dansen.
pi_28570294
Wat een leuk idee Tanne!!!
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:20:08 #167
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28579134
Tinkepink, kun je dit deeg ook bakken om dingen die gemaakt zijn te bewaren? En zo ja, heb je dat weleens gedaan en hoe lang moet het bakken?
  † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 09:31:07 #168
81992 Githa
pi_28579376
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 20:39 schreef Rottdog het volgende:
Als ik er 1 tegen kom geef ik wel een gil LadyS, geloof dat ik een tijdje gelee voor Githa toen een link van geplaatst heb.
nee, dat was teigetje activity
pi_28582337
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 23:19 schreef coolbabe het volgende:

[..]

Zo een heb ik (of Tom. of Jasper )
Ik moet er nog ff over nadenken of ik die weg wil doen, en zo ja dan is tie voor jullie!
pi_28582359
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:31 schreef Githa het volgende:

[..]

nee, dat was teigetje activity
OT doet jordy er nog mee spelen? of issie al net zo uit vorm als hier
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 11:31:13 #171
81992 Githa
pi_28582632
edit:

ff verplaatst naar het kleine babietjes topic
pi_28585612
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 20:33 schreef LadyS het volgende:
[afbeelding]

Op Marktplaats zag ik er een aantal te koop staan (40/50 euro). In o.a. tilburg, haarlem en bergen op zoom. Misschien heb je hier wat aan.
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_28585661
ja die had ik ook al gezien, maar dat is allemaal te ver
Bedankt in ieder geval!
  † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 13:22:53 #174
7074 moussy
kuttekop
pi_28586657
en een andere dan?

klik
pi_28586822
die heb ik inderdaad ook veel gezien, maar die vind ik niet zo leuk

Maar ik heb zojuist een deal gesloten met iemand wat betreft een hobbelolifant
(bedankt faja-lobi )
  † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 13:32:13 #176
7074 moussy
kuttekop
pi_28586999
Ik ook niet hoor, vind de koe leuk die ze van litle tikes hebben en deze vind ik ook erg leuk voor een meid
pi_28587151
Helemaal geweldig LadyS!! Hij was ook echt om op te vreten zo leuk, moest gelijk aan jou denken.

Heb je niet een leuke foto ervan (hij is al van Marktplaats gehaald).
  † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 13:37:32 #178
34726 Fratz
Max
pi_28587206
tip voor een kinderfeestje:

alle kinderen kregen een plak cake en op de tafel had mijn moeder allemaal dingen gezet waar we ons "gebakje" mee konden versieren, slagroom, hagelslag, vruchtjes, jam, vruchtenhagel, vlokken, enz. hartstikke leuk om te doen en ook nog heel erg lekker! (en bovendien niet heel erg duur, de meeste ingredienten heb je meestal toch wel in huis).
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_28592392
ik lees koe
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  donderdag 7 juli 2005 @ 17:03:26 #180
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28593083
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 16:47 schreef Bar_en_Mar het volgende:
ik lees koe
Oh nou gelukkig maar

Tink! leuk dat speeldeeg. Jolietje bakt wel eens koekjes bij de oppas en die zijn ook altijd erg mooi van vorm maar dit is voor later echt wel leuk!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 08:11:40 #181
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_28614221
Voor de mensen die speeldeeg gaan maken: pas het recept een beetje aan!
De hoeveelheid water kan flink naar beneden en je kan er eventueel een beetje olie bij doen om het mooi soepel te houden als het uit de koelkast komt.

Vanmorgen wou Indy namelijk erg graag kleien en aangezien we de oude klei (na ruim een jaar) weggegooid hadden, moest er natuurlijk nieuwe klei komen. Kon ik dit recept mooi even uitproberen.
Ik had eerst een ander recept waarbij de hoeveelheden iets beter op elkaar afgestemd waren, maar door zelf wat meel toe te voegen en wat water weg te laten wordt het alsnog een erg fijne klei.

Over het bakken: dat heb ik zelf nooit gedaan dus ik kan je helaas niet helpen Suzanna.
  † In Memoriam † vrijdag 8 juli 2005 @ 09:30:52 #182
34726 Fratz
Max
pi_28615081
over brooddeeg bakken, in de over op 100 graden en dan een paar uur bakken tot het hard is. grote dingen moeten echt minimaal 3 uur de oven in.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_28615792
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 08:11 schreef Tinkepink het volgende:
Voor de mensen die speeldeeg gaan maken: pas het recept een beetje aan!
De hoeveelheid water kan flink naar beneden en je kan er eventueel een beetje olie bij doen om het mooi soepel te houden als het uit de koelkast komt.
Ik zag dat jij het met kokend water maakt, ik mieter meestal de ingredienten in een pannetje en kook het dan tot het soepel en droog genoeg is. Dan luistert de hoeveelheid water iets minder nauw.

Ik weet niet of je de variant met wijnsteenzuur kan bakken. Die zonder wijnsteenzuur bakten we wel vroeger geloof ik (met de jongens nog niet uitgeprobeerd), ik denk op 150 graden tot het hard is (half uur voor kransen is wat me bijstaat)
  vrijdag 8 juli 2005 @ 12:26:25 #184
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_28619186
Ik heb het vandaag met lauwwarm water gemaakt (we hadden het direct nodig ). Ik denk dat als je het op jouw manier maakt, anneja, de substantie een stuk beter wordt.

Ander recept:
2 delen meel op 1 deel zout en water naar behoefte. Een stuk makkelijk te onthouden en makkelijker te maken met kleine kinderen. Is misschien wel iets minder lang houdbaar.
pi_28620401
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 12:26 schreef Tinkepink het volgende:
Ander recept:
2 delen meel op 1 deel zout en water naar behoefte. Een stuk makkelijk te onthouden en makkelijker te maken met kleine kinderen. Is misschien wel iets minder lang houdbaar.
Dat is het deeg wat je kan bakken, de consistentie is ietsje anders dan gekookt deeg. Bij het verhuizen onlangs kreeg ik van mijn ouders een doos die al jaren bij hen in de weg staat op zolder, nog vol met brooddeegfrutsels van toen ik een jaar of acht was. Gruwelijk vergaan, heheheheh. Wel nostalgie
  vrijdag 8 juli 2005 @ 17:44:43 #186
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28630502
Bedankt voor het antwoord over deeg bakken. Handig om te weten!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 18:10:44 #187
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_28631261
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 12:24 schreef Tinkepink het volgende:
Een recept voor speeldeeg:
2 bekers meel
2 bekers zout
2 bekers water
2 eetlepels (sla)olie
2 thee lepels wijnsteenzuur of aluin
levensmiddelkleurstof
Ik heb deze vandaag nogmaals gemaakt. Alles in een pan, laten koken, heel goed roeren (ik heb de mixer met kneedhaken gebruikt) en het is inderdaad een hele mooie soepele klei geworden.
Als je de boel kookt is het recept dus perfect. Gebruik je lauw water dan zou ik persoonlijk veel minder water en de helf zout gebruiken (en je kan de aluin dan ook wel weglaten). De substantie wordt in het tweede geval wel een beetje minder mooi!

Zo, en nu houd ik er eroverop.

Was er vroeger niet een topic over handwerken waarin babyslofjes gemaakt werden? Ik weet nog dat Knorretje er veel in postte.
pi_28658268
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:05 schreef LadyS het volgende:
[afbeelding]
wij gaan deze (proberen te) maken voor Amber haar verjaardag. Kost uiteindelijk 80 cent p.p. We gaan niet zo een hoge taart maken, maar gewoon 2 losse. 1 met aardbeien en 1 met frambozen

De traktatie op het KDV worden waarschijnlijk iets van pannenkoekjes met een parapluutje erin gestoken
hier onze 1e testtaartje... Ziet er ietwat anders uit, maar is verrukkelijk, al zeg ikhet zelf
De versiering word nog wel wat opgeleukd, hoor. (musket, ipv hagelslag enz)
(iemand tips?! )
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 9 juli 2005 @ 18:28:28 #189
13151 crew  Rewimo
pi_28658345
Paddenstoeltjes misschien, LadyS? Kijk eens rond in het schap bij de supermarkt, Baukje heeft allerlei leuke versierdingetjes. En natuurlijk een 1-kaarsje
  zaterdag 9 juli 2005 @ 18:42:59 #190
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28658655
Beetje kleurstof door de slagroom, vruchtenhagel ipv hagelslag. Baukje is niet consuminderen Rewimo
pi_28658733
Dat ziet er heerlijk uit zeg! Je kan natuurlijk allerlei ander zomerfruit gebruiken. Ook lekker.
pi_28658748
kleurstof hadden wij ook al gedacht, maar waar haal je dat eigenlijk?
En inderdaad, Baukje is prijzig maar ik wil zo graag discodip op mijn taart misschien kan ik een handje bij de snackbar krijgen
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 9 juli 2005 @ 18:50:06 #193
13151 crew  Rewimo
pi_28658784
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 18:42 schreef Luchtbel het volgende:
Beetje kleurstof door de slagroom, vruchtenhagel ipv hagelslag. Baukje is niet consuminderen Rewimo
Jawel hoor. Ik heb al 4 verjaardagen gedaan met hetzelfde flesje paddestoelen
  † In Memoriam † zaterdag 9 juli 2005 @ 19:05:32 #194
43556 miss_dynastie
pi_28659099
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 18:50 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Jawel hoor. Ik heb al 4 verjaardagen gedaan met hetzelfde flesje paddestoelen
Is dat spul zo lang houdbaar ?
pi_28659653
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 18:48 schreef LadyS het volgende:
kleurstof hadden wij ook al gedacht, maar waar haal je dat eigenlijk?
Bij de toko!
~Jeff Tweedy
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 9 juli 2005 @ 19:44:54 #196
13151 crew  Rewimo
pi_28659809
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 19:05 schreef miss_dynastie het volgende:
Is dat spul zo lang houdbaar ?
Ja, is gewoon gekleurde suiker
  † In Memoriam † zaterdag 9 juli 2005 @ 20:06:00 #197
37843 lady-wrb
kortaf
pi_28660320
wat voor kleur zoek je, lady-s?
ik heb hier rode, blauwe, gele en groene levensmiddelenkleurstof staan.
als je vanavond nog reageert, kan ik het (als ik het niet vergeet) morgen voor je meenemen
pi_28662245
oe lady-wrb!! als het kan zou ik wel rood willen hebben!!! Wat wil je ervoor hebben?
neem iig maar mee, dan hoor ik het morgen wel!!
  † In Memoriam † zaterdag 9 juli 2005 @ 23:31:28 #199
37843 lady-wrb
kortaf
pi_28665930
muts, je krijgt het gewoon van me hoor, je had nog wat tegoed (goochem weet je nog? )
kan ik eindelijk iets terugdoen.
pi_28665970
Dat roze hobbelpaard is zooooooooooooooo Janneke. Hijs is echt super.
Het voelt heerlijk!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')