geinige foto, ik zie er niet gelijk hoop in trouwens, t'is dat je het zegt, verder is het lichtpuntje mij net iets te fel en leidt een beetje af, verder een prima plaat met mooie kleurstellingquote:op woensdag 22 juni 2005 23:41 schreef theshadow het volgende:
ts begint:
[afbeelding]
het moet "hoop" uitbeelden. dat kruis staat voor hoop. voor mij althans.
het oog zelf is trouwens van mn vriendin....die geeft me ook hoop.![]()
mooi gedaan. mooie kleurstelling ook, inderdaad.quote:op woensdag 22 juni 2005 23:41 schreef theshadow:
het moet "hoop" uitbeelden. dat kruis staat voor hoop. voor mij althans.
grappig idee. ik denk dat het origineel ook erg mooi is.quote:op donderdag 23 juni 2005 01:45 schreef supah het volgende:
[afbeelding]
grotere versie
http://supah.chaotic.nl/collage.jpg
het origineel is ook leukquote:op donderdag 23 juni 2005 01:52 schreef broer het volgende:
en als ik dan toch bezig ben.
[..]
grappig idee. ik denk dat het origineel ook erg mooi is.
misschien zou je de foto's wat meer op zichzelf kunnen laten staan. schaduwwerking en hier en daar een hoekje dat omhoog krult, bijvoorbeeld.
ja ik heb een aardig tijdje in een weiland door gebracht met enthousiaste koeien en hun uitwerpselenquote:op donderdag 23 juni 2005 02:03 schreef broer het volgende:
[..]
nope. die van jou wel?
[..]
dan heb je er écht veel werk van gemaakt!
dankje ... ik heb het ook geprobeerd het kruis zoveel mogelijk in perspectief te zetten. maar het lukte me niet (snel genoeg)quote:op donderdag 23 juni 2005 01:49 schreef broer het volgende:
[..]
mooi gedaan. mooie kleurstelling ook, inderdaad.
ik had alleen het perspectief (heet dat zo?) van het kruis anders gedaan. nu laat je het kruis als het ware zien aan de kijker, terwijl ik ervoor zou kiezen om het kruis zo te draaien dat het lijkt of het óp het oog ligt. lijkt mij subtieler.
wat niet klopt is dat er veel korrel/ruis op de fot zit maar haar kin haarscherp is. daaraan kan ik zien dat het een bewerkte foto is (vooral omdat ik zelf veel met korrelige film schiet) en ik vind de korrel te grof.quote:op donderdag 23 juni 2005 07:27 schreef puckzzz het volgende:
grappig, ik zat gisteren ook net te denken aan een dergelijk topic, omdat het toch net niet in beoordeel mijn foto past. ik vind wel dat de voorwaarde moet zijn dat je de foto zelf hebt gemaakt. anders hoort het niet in fot en dan gaan mensen weer piepen en mauwen
[afbeelding]
ik vind het onderwerp van de foto leuker dan de foto zelf!quote:op donderdag 23 juni 2005 07:27 schreef puckzzz het volgende:
grappig, ik zat gisteren ook net te denken aan een dergelijk topic, omdat het toch net niet in beoordeel mijn foto past. ik vind wel dat de voorwaarde moet zijn dat je de foto zelf hebt gemaakt. anders hoort het niet in fot en dan gaan mensen weer piepen en mauwen
[afbeelding]
quote:op donderdag 23 juni 2005 12:02 schreef supah het volgende:
[..]
ik vind het onderwerp van de foto leuker dan de foto zelf!mooie vrouw en leuk geposeerd
![]()
ik hou wel van dit soort contrastquote:op donderdag 23 juni 2005 12:39 schreef ratmen het volgende:
ja, ben benieuwd wat jullie van deze bewerking vinden:
[afbeelding]
ik ben overigens de tweede van rechts, de meest linker van de mannen dus
ehm.. kin en linkerkant van het gezicht bedoel ikquote:op donderdag 23 juni 2005 12:17 schreef puckzzz het volgende:
thnx shark, maar dat van die kin zie ik niet hoor. korrel is misschien ietsje te grof, kzal eens kijken of ik er iets minder in kan krijgen.
wat heb je eraan bewerkt dan als ik vragen mag?quote:op donderdag 23 juni 2005 12:39 schreef ratmen het volgende:
[afbeelding]
het rood is mij te donker. misschien de originele lippen uitknippen en eroverheen plakken? of is dat nog fouter?quote:op donderdag 23 juni 2005 12:47 schreef puckzzz het volgende:
ik hou wel van dit soort contrast
kheb dezelfde foto door een ander soepje gegooid. hier is het model iig beter te zien
[afbeelding]
de lippen heb ik apart uitgeknipt, ff in een nieuw documentje geplakt, origineel ff zw gemaakt, daarna weer terug in rgb en toen lippen teruggeplakt. ik heb ze een opacity van 64% gegeven omdat ik ze te fel vond. vind het net kunnen zoquote:op donderdag 23 juni 2005 13:45 schreef shark.bait het volgende:
[..]
het rood is mij te donker. misschien de originele lippen uitknippen en eroverheen plakken? of is dat nog fouter?
deze korrel is mooi. kijk eens naar die neopan foto's, naar de scheiding tussen lichte en donkere vlakken (gezicht met daarachter haar bijvoorbeeld) dan zie je misschien waar ik op doelde
mooi bij deze foto. ik denk trouwens dat mannen een grovere korrel in het gezicht kunnen hebben dan vrouwen....
goed idee, maar als het echt om de bewerking gaat, kunnen we er dan niet het regeltje bij maken dat je het origineel ook toont? dan kun je tenminste echt iets zeggen over de bewerking zelf.quote:op woensdag 22 juni 2005 23:37 schreef theshadow het volgende:
hetzelfde idee als "[centraal] beoordeel mijn foto" maar dan voor bewerkte foto's.
regeltjes:
- serieuze bewerkingen ... de bedoeling is niet om er een grappig topicvan te maken.
- bewerking moet vn jezelf zijn, van het begin tot het einde.
- opbouwende kritiek uiteraard welkom, niet afkraken!
ok ... show it!
dan wordt het misschein zoon zooitje!quote:op donderdag 23 juni 2005 14:40 schreef vliegvrager het volgende:
[..]
goed idee, maar als het echt om de bewerking gaat, kunnen we er dan niet het regeltje bij maken dat je het origineel ook toont? dan kun je tenminste echt iets zeggen over de bewerking zelf.
ik ben zo brutaal om dat tegen te spreken. zie deze reacties:quote:
quote:op donderdag 23 juni 2005 12:02 schreef supah het volgende:
[..]
ik vind het onderwerp van de foto leuker dan de foto zelf!mooie vrouw en leuk geposeerd
![]()
quote:op donderdag 23 juni 2005 13:43 schreef shark.bait het volgende:
[..]
wat heb je eraan bewerkt dan als ik vragen mag?
ik kan zelf ook aan de meeste foto's hier niet zien wat de bewerking is, en wat het effect van het licht en de instellingen ter plaatse (die rode lippen lukken me nog net). bewerkingen zijn bedoeld om foto's te verbeteren, hoe kun je dat beoordelen als je niet weet hoe het origineel eruit zag? neem de eerste foto. dat kruis in het oog is duidelijk een toevoeging, zover ga ik nog mee. maar dan? het roodzweem: kunstlicht, een filter in je camera of een filter in ps? ik kan het niet zien. de felle belichting links? is dat echt licht, of heb je het contrast in ps opgetrokken?quote:op donderdag 23 juni 2005 13:57 schreef theshadow het volgende:
er springt niet echts iets uit die foto!
kleuren zijn wel mooi, maar heb niet echt door wat de bedoeling er van is!
dank je voor het plaatsen van het origineel. hier kan je heel duidelijk zien dat de bewerking het beeld versterkt. in het origineel zouden vooral de technische tekortkomingen van de foto opvallen, terwijl de harde contrasten in de bewerking de nadruk veel meer leggen op het sfeerbeeld, en dat is wel sterk (als je van die sfeer houdt, maar dat is aan mij wel besteed).quote:op donderdag 23 juni 2005 13:50 schreef puckzzz het volgende:
ff over een heel andere boeg je zou denken dat ik hier op mijn werk wel iets beters te doen zou hebben he? dat klopt!
[afbeelding]
op verzoek het origineel:
[afbeelding]
all of the abovequote:op donderdag 23 juni 2005 16:33 schreef mwvdlee het volgende:
misschien wel een idee om een korte omschrijving te geven hoe een-en-ander bewerkt is, voor zover naderhand nog bekend?
wat valt er eigenlijk onder "bewerking"? ruis toevoegen? contrast/helderheid? kleurzweem? kleur filteren (eventueel met gradatie)? of is het meer "compositie"?
ik dacht eerst van wel, maar toen plaatste je het origineel en bleek het iets heel anders te zijn.quote:op vrijdag 24 juni 2005 00:21 schreef supah het volgende:
vliegvrager, kon je aan die van mij ook niet zien wat de bewerking was?![]()
nu je het zegt zie ik het. jammer dat dat wat donker is uitgevallen want het maakt de foto een stuk mooier nog. kan je dat niet met replace color iets lichter maken? alleen de schouder zou al voldoende zijn.quote:op vrijdag 24 juni 2005 15:07 schreef mwvdlee het volgende:
thnx! de zwarte diagonaal is het model, als je goed kijkt zie je het nog wel een beetje schouder/haar. het was allemaal nogal snel genomen; niet geposeerd en uit de losse hand met zeer weinig licht (iso 1600, f5.6, 1/6e sec.)
zoiets?quote:op vrijdag 24 juni 2005 15:14 schreef puckzzz het volgende:
nu je het zegt zie ik het. jammer dat dat wat donker is uitgevallen want het maakt de foto een stuk mooier nog. kan je dat niet met replace color iets lichter maken? alleen de schouder zou al voldoende zijn.
quote:op woensdag 29 juni 2005 15:29 schreef het-gele-teken het volgende:
tnx, ik moet echt een experimenteren met die ringflits (ik neem meestal foto's in auto - ettl) want ik snap er nog niet echt veel van (zie flits topic). met het bewerken ben ik al aardig aan het knoeien, mss dat ik wel een manier kan vinden om de pootjes donkerder te maken. ik heb wel het gevoel dat van een overbelichte foto moeilijker iets donker te maken is dan van een onderbelichte iets helderder. het is wel leuk om zo eens te spelen met foto's.
straks moet'k a_n nog gelijk gaan geven ook
dan moet je het origineel hebben? ik zal het later ff online gooien, 'k moet nu ff weg. als het vanuit deze bewerking ook lukt mag je dat proberenquote:op woensdag 29 juni 2005 15:57 schreef puckzzz het volgende:
[..]
wil ik even voor je kijken? zal ik daarna vertellen hoe
dat hoorde ik!quote:op woensdag 29 juni 2005 15:29 schreef het-gele-teken het volgende:
tnx, ik moet echt een experimenteren met die ringflits (ik neem meestal foto's in auto - ettl) want ik snap er nog niet echt veel van (zie flits topic). met het bewerken ben ik al aardig aan het knoeien, mss dat ik wel een manier kan vinden om de pootjes donkerder te maken. ik heb wel het gevoel dat van een overbelichte foto moeilijker iets donker te maken is dan van een onderbelichte iets helderder. het is wel leuk om zo eens te spelen met foto's.
straks moet'k a_n nog gelijk gaan geven ook
mpe-65 op stand 3x.quote:op donderdag 30 juni 2005 11:28 schreef american_nightmare het volgende:
[..]
dat hoorde ik!ik vind dit een duidelijk voorbeeld van een hele matige foto die met ps tot een van hoog niveau is getild. en dan telt het resultaat uiteindelijk. nabewerking is namelijk een onmisbaar onderdeel van de moderne fotografie.
echt een mooie plaat! en ja; belachelijk dat deze niet mee zou mogen doen aan de wedstrijd want het was gewoon een potentiele winner geweest.
ringflitser gebruikt neem ik aan? welke lens?
vandaar dat ik er ook bijgezet had waarom ik dit bij deze foto wel als een nadeel zag.quote:op vrijdag 1 juli 2005 09:51 schreef american_nightmare het volgende:
@ vliegvrager; overbelichting is niet altijd automatisch slecht.
hier ook niet? heb geprobeerd het iets minder fel te krijgen, maar dat werd weer zo grijzigquote:op vrijdag 1 juli 2005 09:51 schreef american_nightmare het volgende:
@ vliegvrager; overbelichting is niet altijd automatisch slecht.
ja dat nummerbord, het is mijn eigen auto en ik ga dus niet mijn nummerbord hier neerplempen (paranoia he?quote:op dinsdag 5 juli 2005 14:23 schreef american_nightmare het volgende:
nee ook hier kan het wel vind ik. wat ik wel weer een misser vind is het weggewerkte nummerbord; een heel vaag onderdeel op een plek waar je veel scherpte verwacht leid de aandacht flink af. verder een leuke foto. ietsje krap aan de bovenkant wellicht.
quote:op dinsdag 5 juli 2005 14:45 schreef american_nightmare het volgende:
dan verander je toch 1 cijfer, of je draait er een paar om, maar dit is ook niks.
ik zal nog ff het semi origineel plaatsen, die is een beetje gelevelled meer nietquote:op dinsdag 5 juli 2005 15:17 schreef het-gele-teken het volgende:
ik vin'm erg knap puckzzz. ben nu eigenlijk ook benieuwd naar de versie met weggewerkt numerbord
het gaat hier uiteindelijk om de bewerking, jij moet gewoon altijd wat te zeiken hebben. in eerste instantie hoor ik je niet over de blur, maar over een nummerplaatje. dat verander ik, maar laat a_n van zich horen?? neehoor, want het is ws naar zijn tevredenheid en als meneer niets te zeiken heeft dan zegt hij liever helemaal niets.quote:op dinsdag 5 juli 2005 17:15 schreef american_nightmare het volgende:
wow die blur is niet mooi.. zoals ie er eerst stond vond ik 'm nog het beste!
dan heb je de eerste keer niet goed gekeken, ik heb alleen die nummerplaat erop geplakt, de rest zat er echt allemaal al.quote:op dinsdag 5 juli 2005 23:26 schreef american_nightmare het volgende:
hallo die blur zat er nog niet; of in ieder geval niet in die mate toen ik die nummerplaatopmerking maakte, dat weet ik zeker.
maar als het zo moet dan bewaar ik m'n tips wel voor iemand die ze wel kan waarderen.
mzzl
t ging me meer om het bewerken dan het onderwerp zelf, laat ik dat voorop stellenquote:op maandag 11 juli 2005 15:25 schreef esoteric het volgende:
ik vind het persoonlijk een beetje een 'brave' bewerking van een ietwat wazige foto
de bewerkte versie is nog steeds niet erg scherp en behalve dat de kleuren wat opgeleukt zijn, bespeur ik niet veel interessante dingen. lijkt een beetje op een halfslachtige poging tot cross-processing? het zou van mij wel wat extremer, levendiger, spetterender mogen zijn! nu blijft het net een beetje hangen in het midden.
misschien helpt het ook om de volgende keer een wat leuker onderwerp te nemen en een wat minder conventiele kijkhoek?
de bewerking is dan ook positief, in de zin dat de bewerkte foto leuker is dan het origineel. maar let wel dat de ene foto zich beter leent voor bewerkingen dan de anderquote:op dinsdag 12 juli 2005 22:20 schreef veldmuis het volgende:
[..]
t ging me meer om het bewerken dan het onderwerp zelf, laat ik dat voorop stellen
crossprocessen wordt imho nogal eens overgewaardeerd. het was een aardig kunstgreepje in de doka-tijd, maar voor digitale fotografie is het wat achterhaald. het effect dat jij bereikt hebt, haal je ook met een beetje te spelen met contrasten en levels.quote:inderdaad niet lekker scherp, maar ik heb nog nooit een echt lekker scherpe macro zien komen uit dat toestelletje (canon a70). het is inderdaad wat x-processing, omdat ik daar wat mee wilde rotzooien, en na het xprocessen (en ervoor) nog wat bewerkingen gedaan.
ik vond m wel leuk, maar dat lag dus aan mij.
tnx voor het commentaar iig
alstuquote:op vrijdag 15 juli 2005 15:33 schreef lisariya het volgende:
ik heb geprobeerd de foto subtiel toch wat krachtiger te maken, door ...
- de verzadiging wat op te krikken
- onscherp masker over de hele foto
- onscherp masker nog een keer over de doek gedaan
- kleine onzuiverheden in het gezicht weggehaald (pukkeltjes e.d.)
had ik zelf ook geprobeerd, vind ik niet beter, het wordt wat uitgebeten zo.quote:op donderdag 11 augustus 2005 19:04 schreef veldmuis het volgende:
ik had 'm zo gedaan, denk ik. jouw bewerking gepakt, en wat zitten spelen met shadow/highlight.
ligt niet aan jou, de foto is leuk geworden. het kader vind ik minder, zo'n dikke rouwrand eromheen. een kader moet subtiel zijn, en een beetje aansluiten bij de foto. dat doet dit kader zeker niet.quote:rechtgezet, en met een gevonden action wat zitten rotzooien, en nog meer rotzooien, en een simpel kadertje eromheen gegooid.
ik vind 'm eigelijk best lekker geworden, ligt dat aan mij of niet?
ik heb de usm juist expres laag gelaten om een beetje die dromerige sfeer te krijgen. misschien toch eens kijken of hij mooier is als het was hoger staat.quote:op vrijdag 19 augustus 2005 12:07 schreef puckzzz het volgende:
ja hij is leuk geworden, heel subtiel, contrast mag van mij in het zw gedeelte wel wat hoger, of een beetje usm
prima gelukt!!!!quote:op zondag 4 september 2005 16:36 schreef damart het volgende:
een van mijn creaties. een foto die ik heb bewerkt en het gevoel van een oud schilderij heb proberen te geven.
[afbeelding]
origineel
dan is ie dus goed gelukt, mijn kat heeft namenlijk geen gele ogen.quote:op maandag 5 september 2005 09:48 schreef vliegvrager het volgende:
@snakelady: allang niet origineel meer, maar nog altijd geinig en deze zijn netjes uitgevoerd. hooguit is de kleur geel wat flets. (en gooi nooit meer je orginelen weg) de laatste snap ik niet: bedoel je het kader? ik vind het leuk bedacht, maar afleiden van de foto.
oeh, dat is zeker geod gelukt. ziet er heel natuurlijk uit.quote:op maandag 5 september 2005 14:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
dan is ie dus goed gelukt, mijn kat heeft namenlijk geen gele ogen.
oke bedankt !quote:op donderdag 8 september 2005 12:13 schreef subhuman het volgende:
in dig hebben ze [centraal] photoshop - vragen, tips, problemen - deeltje 5 waar ze je veel beter kunnen helpen dan hier. ik zou daar eens een post plaatsen!
heb je gewoon 4 keer de foto gemaakt met het model op verschillende plaasten? leuk gedaan!quote:op zaterdag 10 september 2005 17:46 schreef puckzzz het volgende:
ff aan het spelen geweest
[afbeelding]
yup, camera op statief en 4 x model ergens anders neezetten,maar ik wou wel een beetje interactie onderling hebbenquote:op zaterdag 10 september 2005 18:24 schreef ronaldv het volgende:
[..]
heb je gewoon 4 keer de foto gemaakt met het model op verschillende plaasten? leuk gedaan!
ik ben al blij dat je het "een pakje sigaretten" noemtquote:op zaterdag 10 september 2005 18:27 schreef pea4fun het volgende:
ontzettend leuklaat em de volgende keer wel ff dat pakkie sigaretten uit zijn broekzak halen. hij krijgt zo een beetje een vreemd kruis
waar let jij nou op pea? nou uhm gewoon...op kruizen
leuk gedaan...quote:op zaterdag 10 september 2005 17:46 schreef puckzzz het volgende:
ff aan het spelen geweest
[afbeelding]
nee, is gewoon de zon...quote:op zondag 11 september 2005 03:05 schreef trancethrust het volgende:
beetje overbelicht onder de stengel van die bloem, maar weet niet of dat komt door je bewerking..?
echt een nutteloze post van mij, en lekker op tijd enzo.quote:op donderdag 23 juni 2005 12:39 schreef ratmen het volgende:
[afbeelding]
prachtige foto, lekker afwisselend met kleur en een mooi kaderquote:
waaauuw.. hoe krijg je eigenlijk dat mooie contrast .. met dat gele en met dat rode..?quote:op zondag 4 september 2005 14:39 schreef whizzkith het volgende:
meteen een oudje erbij dan:
[afbeelding]
quote:op maandag 26 december 2005 13:45 schreef lianne__ het volgende:
hoe krijg ik hier een afbeelding die ik heb geshopt..
(offtopic.. ik weet t .. )
1 |
aan een linkje hebben we niet zoveel. plaats liever een foto hier zodat we die kunnen bekijken en vertellen hoe mooi die wel niet is!quote:op woensdag 28 december 2005 11:54 schreef ill-omened het volgende:
dit zijn mijn foto's http://ill-omened.deviantart.com/gallery/
ill-omened, plaats even img-tags om de linkjes van de bewuste foto's heen, dan kunnen we de boel ook meteen zienquote:op woensdag 28 december 2005 12:12 schreef ill-omened het volgende:
http://www.deviantart.com/deviation/19062650/ dit vind ik een van men betere foto's
http://www.deviantart.com/deviation/17321236/ een conceptuele foto en deze ook http://www.deviantart.com/deviation/16707141/
gaat niet werken hoorquote:op woensdag 28 december 2005 15:05 schreef natalie het volgende:
[..]
ill-omened, plaats even img-tags om de linkjes van de bewuste foto's heen, dan kunnen we de boel ook meteen zien
[[url= ervoor en ]afbeelding[/url]] erachter plaatsen.
quote:op woensdag 28 december 2005 16:28 schreef pdehoog het volgende:
[..]
gaat niet werken hoorzijn links naar pagina's
quote:op woensdag 28 december 2005 15:05 schreef natalie het volgende:
[..]
ill-omened, plaats even img-tags om de linkjes van de bewuste foto's heen, dan kunnen we de boel ook meteen zien
[[url= ervoor en ]afbeelding[/url]] erachter plaatsen.
bedoel je nu de wimpers van de geshopte kant of juist van de effen kant? ik was iets met de usm doorgeslagen op het oog van de effen kant en dit kon ik niet meer terugdraaien. dus met de blur-tool zo goed en zo kwaad als het ging toch iets minder geprobeerd te maken.quote:op maandag 23 januari 2006 10:01 schreef poseidonvs het volgende:
ik vind hem best mooi puckzzz maar hij lijkt nog niet af?
bijvoorbeeld op haar (voor de kijker) rechterschouder lijkt het effect niet door te lopen in het licht.
ook wel jammer dat haar minder kant nu zo nep en korrelig is. tenslotte erg jammer van haar wimpers die vallen weg of worden heel korrelig.
toch vind ik het idee heel mooi en de uitwerking van het geshopte gedeelte erg leuk.
de effen kant inderdaad.quote:op maandag 23 januari 2006 10:10 schreef puckzzz het volgende:
[..]
bedoel je nu de wimpers van de geshopte kant of juist van de effen kant? ik was iets met de usm doorgeslagen op het oog van de effen kant en dit kon ik niet meer terugdraaien. dus met de blur-tool zo goed en zo kwaad als het ging toch iets minder geprobeerd te maken.
hahahaha tsja ik ben hier gistermiddag bijna de hele middag mee bezig geweest, maar dat was omdat ik het brokkel effect niet goed kreeg. nu weet ik hoe ik dat moet doen en zou er sneller klaar mee zijn, maar of ik daar zin in heb?quote:op maandag 23 januari 2006 10:57 schreef poseidonvs het volgende:
tja, jammer inderdaad.
ik zou denk ik eens helemaal vanaf het begin opnieuw beginnen (zit je om werk verlegen? :p ) en dan de naturel-kant echt naturel houden dus zo min mogelijk aan bewerken.
het is je hobby, dus heb je er zin inquote:op maandag 23 januari 2006 11:00 schreef puckzzz het volgende:
[..]
hahahaha tsja ik ben hier gistermiddag bijna de hele middag mee bezig geweest, maar dat was omdat ik het brokkel effect niet goed kreeg. nu weet ik hoe ik dat moet doen en zou er sneller klaar mee zijn, maar of ik daar zin in heb?
welk doel dan?quote:op vrijdag 6 oktober 2006 02:52 schreef theshadow het volgende:
vreemd dat niemand hier op dit forum zo nu en dan eens een foto zwaar bewerkt om er een een ander doel mee te bereiken.
dat komt omdat de meesten hier van mening zijn dat een foto zo puur mogelijk de realiteit moet verbeelden. wat totale onzin is want een mens kan meer/andere kleuren zien dan de sensor/film in een digitale camera, een mens kan meer exposure values zien dan de sensor/film in een camera. welke lens je ook neemt, hij vertekent altijd de realiteit, en sinds wanneer is een stilstaand beeld realiteit?quote:op vrijdag 6 oktober 2006 02:52 schreef theshadow het volgende:
vreemd dat niemand hier op dit forum zo nu en dan eens een foto zwaar bewerkt om er een een ander doel mee te bereiken.
ziet er geinig uit, maar niet mij persoonlijke smaak.quote:wat vinden jullie hiervan? (of horen dit soort platen ergens anders thuis)
[afbeelding]
klik op de afbeelding voor betere weergave.
soms vind ik dit soort dingen wel aardig, maar in dit voorbeeld vind ik dat de tekst en de foto's elkaar niet echt ondersteunen.quote:op vrijdag 6 oktober 2006 02:52 schreef theshadow het volgende:
wat vinden jullie hiervan? (of horen dit soort platen ergens anders thuis)
quote:op dinsdag 3 juli 2007 23:49 schreef briana_muirinn het volgende:
heb net vandaag een boek over klassieke photoshop technieken op de kop getikt, als het lukt zal ik morgen es wat proberen met die foto. mooi rood haar heeft ze overigens!
moet het nog een bepaald thema worden of gewoon een mooi plaatje?
hmmmm....hij is best lekkerquote:op dinsdag 26 juni 2007 12:43 schreef svdheijden het volgende:
foto is eerst naar duotoon zwart-wit omgezet. daarna is er een beetje blauw toegevoegd. wat vinden jullie ervan?
[afbeelding]
het is niet anders, dit linkje gaat in elk geval in de bookmarks, bedankt voor de moeite, ik ga het verderop eens vragen.quote:op donderdag 5 juli 2007 21:16 schreef briana_muirinn het volgende:
sorry ik krijg het gewoon echt nog niet voor elkaar, hopelijk wil een wat meer ervaren photoshop user je helpen.
misschien is dit een leuk kado idee? www.herinneringenoplinnen.nl
wat versta je precies onder glamoreuze?quote:op dinsdag 3 juli 2007 23:03 schreef bellarmine het volgende:
is er hier iemand die zich uitgedaagd voelt om van deze (vind ik) toch al mooie foto een glamoureuze photoshop te maken?![]()
http://tinypic.com/view.php?pic=4ygpg0j
ik wil iemand er namelijk graag mee verassen.
de foto heeft echter nogal wat ongelukkig schaduwwerk in het gezicht om er zonder al te veel moeite iets moois van te maken, en de achtergrond werkt nou ook niet bepaald mee.quote:op woensdag 4 juli 2007 00:12 schreef bellarmine het volgende:
[..]
![]()
nou ja, iets glamoureus he?dat zou mooi zijn. maar laat ik niet de meester de les lezen.
maak er maar wat moois van.
in dit geval gaan de ogen mij tever. die zien er erg nep uitquote:op vrijdag 6 juli 2007 00:56 schreef elizabethr het volgende:
[..]
de foto heeft echter nogal wat ongelukkig schaduwwerk in het gezicht om er zonder al te veel moeite iets moois van te maken, en de achtergrond werkt nou ook niet bepaald mee.
maar goed, even snel de huid wat verfraaid, en de lippen ietsje roder gemaakt, tanden iets witter, en de achtergrond flink afgesneden. en het is niet dat ik het resultaat zelf mooi vind, maar ik ben hevig met ps aan het experimenteren.
nee zeg!!quote:op vrijdag 6 juli 2007 01:00 schreef nembrionic het volgende:
is u dat zelf?
ja dat kloptquote:op vrijdag 6 juli 2007 01:00 schreef nembrionic het volgende:
[..]
in dit geval gaan de ogen mij tever. die zien er erg nep uit![]()
ik heb elk oog in een aparte layer bewerkt, dus los van de huidbewerkingquote:dat komt mede door de huidverfraaiing maar een dead give-away is de overdreven witte massa in de ogen. de iris is te scherp.
okayquote:op vrijdag 6 juli 2007 01:03 schreef elizabethr het volgende:
[..]
ja dat kloptdat vond ik leuk!! als je het origineel bekijkt heeft ze al vrij ehhhhh 'doordringende' ogen.
[..]
ik heb elk oog in een aparte layer bewerkt, dus los van de huidbewerking
mijn idee eigenlijk ookquote:op vrijdag 6 juli 2007 00:56 schreef elizabethr het volgende:
[..]
de foto heeft echter nogal wat ongelukkig schaduwwerk in het gezicht om er zonder al te veel moeite iets moois van te maken, en de achtergrond werkt nou ook niet bepaald mee.
kan iemand nog eens naar mijn bewerking kijken?quote:op donderdag 5 juli 2007 21:30 schreef noxxa het volgende:
de hond van mijn ouders ff op de kiek gezet.
#1 origineel
[afbeelding]
#2 gecropt
[afbeelding]
#3 bewerking
[afbeelding]
wat vinden jullie er van. ik heb iig de exposure wat terug gedraaid omdat ze in de volle zon zat. ik wilde het zwart iets meer naar voren laten komen. verder heb ik nog wel wat versleutelt maar niets heel ingrijpend.
quote:op dinsdag 26 juni 2007 12:43 schreef svdheijden het volgende:
foto is eerst naar duotoon zwart-wit omgezet. daarna is er een beetje blauw toegevoegd. wat vinden jullie ervan?
[afbeelding]
de bewerking vind ik nettjes hoorquote:op vrijdag 6 juli 2007 21:06 schreef slut. het volgende:
[afbeelding]
het origineel.
[afbeelding]
de bewerking.
mijn allereerste photosoep ervaring,
dus wees een beetje lief voor me![]()
thanks man!quote:op zaterdag 7 juli 2007 19:32 schreef svdheijden het volgende:
hier is hij in vol formaat (dan kan je hem zelf verkleinen naar het formaat dat je wil hebben.)
http://i203.photobucket.c(...)ijden/blackwhite.jpg
ik heb een poging gedaanquote:op dinsdag 3 juli 2007 23:03 schreef bellarmine het volgende:
is er hier iemand die zich uitgedaagd voelt om van deze (vind ik) toch al mooie foto een glamoureuze photoshop te maken?![]()
http://tinypic.com/view.php?pic=4ygpg0j
ik wil iemand er namelijk graag mee verassen.
quote:op woensdag 11 juli 2007 17:01 schreef pankpinther het volgende:
hoort die jackass poster niet wit te zijn?
ennuh... de klok groen?
allereerst bedankt dat je uitgebreid de moeite doet om tips te geven / demonstreren, dit maakt een forum nou leukquote:op woensdag 11 juli 2007 17:22 schreef pankpinther het volgende:
ok, mijn tips
1.zorg voor de juiste witbalans,dat scheelt al wat ps werk
je hebt deze klok waarschijnlijk bij daglicht gefotografeert terwijl je camera nog op gloeilamp stond
2.maak het wit ook echt wit, niet grijs
3.gooi er een flinke berg contrast in
4.barst wegklonen (was ik te lui voor)
5.beetje unsharp mask erbij
6.even goed roeren
[afbeelding]
de katjes zijn leukquote:op woensdag 11 juli 2007 19:43 schreef briana_muirinn het volgende:
ook weer es aan het prutsen geweest:
origineel katjes
[afbeelding]
vorige bewerking katjes:
[afbeelding]
katjes roder gemaakt (en de oogjes wat groener) om ze meer uit de foto te laten springen, is dit te veel van het goede of kan het zelfs nog meer?
[afbeelding]
in totaal heb ik hier de horizon (de rand van het balkon) rechtgetrokken, gecropped, de katjes geselecteerd en de achtergrond zwartwit gemaakt, en het rood en groen van de katjes wat intenser gemaakt.
ik mis helemaal waar je het over hebt...quote:op vrijdag 20 juli 2007 21:51 schreef lienie171 het volgende:
het oog is mooi scherp. (het moest opbouwend zijn he)
er staat bij dat het hoop moet uitbeelden. zelf vind ik dit nergens uit terug.
de kleuren zijn mooi, alleen links in de foto is het helemaal wit, nergens een beetje doortekening. te veel overbelicht dus daar.
maar: de foto is mooi![]()
oops foutjequote:op zondag 22 juli 2007 23:05 schreef briana_muirinn het volgende:
ik zie maar 1 van je foto's?
hij ligt er wel schitterend bij![]()
thanks voor de tip !quote:op maandag 23 juli 2007 09:04 schreef freud het volgende:
hey slut, probeer eens ipv z/w, veel desaturation... het effect is imo dan een stuk mooier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |