abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51188651
quote:
op vrijdag 6 juli 2007 00:56 schreef elizabethr het volgende:

[..]

de foto heeft echter nogal wat ongelukkig schaduwwerk in het gezicht om er zonder al te veel moeite iets moois van te maken, en de achtergrond werkt nou ook niet bepaald mee.
mijn idee eigenlijk ook ik zou willen voorstellen om een andere foto te maken eigenlijk
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:43:36 #202
166328 Bellarmine
Amicus verus est rara avis.
pi_51199010
ow, ik heb daar allemaal niet zo'n verstand van , maar het is best aardig geworden.
Astra non mentiuntur, sed astrologi bene mentiuntur de astris.
pi_51210589
quote:
op donderdag 5 juli 2007 21:30 schreef noxxa het volgende:
de hond van mijn ouders ff op de kiek gezet.
#1 origineel
[afbeelding]
#2 gecropt
[afbeelding]
#3 bewerking
[afbeelding]

wat vinden jullie er van. ik heb iig de exposure wat terug gedraaid omdat ze in de volle zon zat. ik wilde het zwart iets meer naar voren laten komen. verder heb ik nog wel wat versleutelt maar niets heel ingrijpend.
kan iemand nog eens naar mijn bewerking kijken?
pi_51210791
door het contrast is het zwart onder/naast de kop een zwart gedeelte geworden. de foto ziet er iets nepper uit, komt ook door de lucht denk ik.

ik vindt de puurheid in de eerste juist mooi, misschien moet je gewoon dat rechter gedeelte wegknippen ?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_51214173

het origineel.

de bewerking.

mijn allereerste photosoep ervaring,
dus wees een beetje lief voor me
  vrijdag 6 juli 2007 @ 23:33:07 #206
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_51218748
quote:
op dinsdag 26 juni 2007 12:43 schreef svdheijden het volgende:
foto is eerst naar duotoon zwart-wit omgezet. daarna is er een beetje blauw toegevoegd. wat vinden jullie ervan?

[afbeelding]

heb je die ook in 't groot? zou echt een vette wallpaper zijn.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 19:32:05 #207
184119 svdheijden
Einzweispiegelei!
pi_51238566
hier is hij in vol formaat (dan kan je hem zelf verkleinen naar het formaat dat je wil hebben.)

http://i203.photobucket.c(...)ijden/blackwhite.jpg
I am..i am....i think i am.......am i realy?
EOS 40D / 17-70 / 70-300 IS / 50mm / 430EX
Mijn site!
pi_51238768
quote:
op vrijdag 6 juli 2007 21:06 schreef slut. het volgende:
[afbeelding]
het origineel.
[afbeelding]
de bewerking.

mijn allereerste photosoep ervaring,
dus wees een beetje lief voor me
de bewerking vind ik nettjes hoor het is alleen de foto die gewoon wat minder mooi is,.. (tegenlicht, veel storende dingen in de achtergrond, scherpte)
pi_51241141
quote:
op zaterdag 7 juli 2007 19:32 schreef svdheijden het volgende:
hier is hij in vol formaat (dan kan je hem zelf verkleinen naar het formaat dat je wil hebben.)

http://i203.photobucket.c(...)ijden/blackwhite.jpg
thanks man!
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 22:33:41 #210
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_51244730
quote:
op dinsdag 3 juli 2007 23:03 schreef bellarmine het volgende:
is er hier iemand die zich uitgedaagd voelt om van deze (vind ik) toch al mooie foto een glamoureuze photoshop te maken?
http://tinypic.com/view.php?pic=4ygpg0j
ik wil iemand er namelijk graag mee verassen.
ik heb een poging gedaan

voor

na
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zondag 8 juli 2007 @ 09:52:19 #211
166328 Bellarmine
Amicus verus est rara avis.
pi_51254346
in ieder geval bedankt voor de moeite. deze is wel weer heel anders geworden, ook niet verkeerd trouwens.
Astra non mentiuntur, sed astrologi bene mentiuntur de astris.
pi_51298396
ik vind haar mond erg raar. op de bewerking lijkt het net alsof ze op haar lip bijt of zo ,terwijl ze gewoon haar mond een stukje open heeft. verder wel fijn dat storende dingen van de achtergrond verwijderd zijn
pi_51333166

eigenlijk voor het eerst met raw geschoten en meteen aan de slag gegaan met nabewerking. iemand nog tips over de kleuren.

p.s. voor de volledigheid: rechts is nabewerkt
p.p.s. ik weet dat de horizon scheef is

[ Bericht 25% gewijzigd door pauld op 10-07-2007 19:22:53 ]
  woensdag 11 juli 2007 @ 14:52:15 #214
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_51361181
ik heb nauwlijks (zeg gerust geen) ervaring met foto bewerken. het enigste wat ik tot nu toe deed was croppen, weggummen, retouch, en wat met kleuren / contrast e.d. klooien.

vandaag eens geprobeerd een bepaald deel van een foto eruit te laten knallen. beetje met masks geknutseld.

origineel:

resultaat:

het is zeker niet netjes gedaan, maar ben toch benieuwd hoe jullie hem vinden geworden. tips zijn natuurlijk altijd welkom!

en ja je ziet een stuk statief , en als je heeeel goed kijkt (of even het e.e.a. aanpast) zie je wat er op die omgedraaide poster (welke ik als achtergrond heb gebruikt) staat.
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_51365903
hoort die jackass poster niet wit te zijn?
ennuh... de klok groen?
  woensdag 11 juli 2007 @ 17:05:35 #216
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_51366021
quote:
op woensdag 11 juli 2007 17:01 schreef pankpinther het volgende:
hoort die jackass poster niet wit te zijn?
ennuh... de klok groen?
pi_51366537
ok, mijn tips

1.zorg voor de juiste witbalans,dat scheelt al wat ps werk
je hebt deze klok waarschijnlijk bij daglicht gefotografeert terwijl je camera nog op gloeilamp stond

2.maak het wit ook echt wit, niet grijs

3.gooi er een flinke berg contrast in

4.barst wegklonen (was ik te lui voor)

5.beetje unsharp mask erbij

6.even goed roeren

woensdag 11 juli 2007 @ 19:43:49 #218
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_51371202
ook weer es aan het prutsen geweest:

origineel katjes

vorige bewerking katjes:

katjes roder gemaakt (en de oogjes wat groener) om ze meer uit de foto te laten springen, is dit te veel van het goede of kan het zelfs nog meer?

in totaal heb ik hier de horizon (de rand van het balkon) rechtgetrokken, gecropped, de katjes geselecteerd en de achtergrond zwartwit gemaakt, en het rood en groen van de katjes wat intenser gemaakt.

met een waterlelie aan het klooien geweest, hier het origineel:

de foto is nogal donker, er zit een blad voor de lelie en de algjes op de voorgrond zaten veel te dicht op de camera, en er dreef nog een zonnelampje in beeld. toch vind ik hem erg mooi vanwege de sfeer, er kan zo een eftelingmuziekje beginnen en een elfje uit de lelie komen om te gaan dansen
deze foto wil ik nog eens over gaan doen, wil iemand me tips geven waar ik nog meer op moet letten?
hier is ie bewerkt:

de lelie heb ik wat lichter gemaakt zodat ie wat meer opvalt, de algjes op de voorgrond net een tikje minder licht, de gehele foto een tikje lichter gemaakt, gecropped en een randje erom. het zwarte met een glimmertje erop links voor de lelie zijn twee kikkers

zelfde lelie, andere hoek:

bewerkt:

hier de lelie en de algjes eromheen wat lichter gemaakt, voor dat efteling effect, randje erom.

laatste, de nepeend die in het water dreef:

bewerkt:

niet zo veel mee gedaan, crop, randje en een poging om de eend wat minder licht te maken is niet zo geslaagd zo te zien.

verbetertips over zowel het maken van de foto's als de bewerkingen waardeer ik zeer!
  woensdag 11 juli 2007 @ 21:31:26 #219
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_51375315
quote:
op woensdag 11 juli 2007 17:22 schreef pankpinther het volgende:
ok, mijn tips

1.zorg voor de juiste witbalans,dat scheelt al wat ps werk
je hebt deze klok waarschijnlijk bij daglicht gefotografeert terwijl je camera nog op gloeilamp stond

2.maak het wit ook echt wit, niet grijs

3.gooi er een flinke berg contrast in

4.barst wegklonen (was ik te lui voor)

5.beetje unsharp mask erbij

6.even goed roeren

[afbeelding]
allereerst bedankt dat je uitgebreid de moeite doet om tips te geven / demonstreren, dit maakt een forum nou leuk .

witbalans stond goed, maar de lichtinval was niet zo geweldig. ik had de poster namelijk aan een kaal stuk muur onder mijn raam gehangen. dus iets boven de klok was daglicht, maar in de kamer zelf was een gloeilamp aan. (overdag ook ja, ik heb zowat een doka ).

overigens was hij nu met opzet grijs. ik had namelijk het origineel naar grijswaarden geconverteerd, en dat als mask gebruikt. het was namelijk de bedoeling om 1 kleur uit een grijswaarden foto te laten komen. het wit maken zou me wel zijn gelukt, maar ik vind persoonlijk niet veel mooier. egaal grijs was wel mooier geweest in ieder geval.

die barst wegklonen? zou inderdaad heel wat schelen... maar hoe doe ik dat ? (ik ben een leek op ps gebied ). en kan ik zo ook de weerspiegeling van o.a. het statief wegwerken?

wellicht volgende keer ook nog maar een snufje zout erbij .

ik zal trouwens eerst eens ergens photoshop ergens vandaan halen, ik gebruik nu jasc paint shop pro 7 en irfanview. ik raak verdwaalt in al die verschillende adobe producten. welk pakket kan ik het beste gebruiken?
pi_51375754
quote:
op woensdag 11 juli 2007 19:43 schreef briana_muirinn het volgende:
ook weer es aan het prutsen geweest:

origineel katjes
[afbeelding]

vorige bewerking katjes:
[afbeelding]

katjes roder gemaakt (en de oogjes wat groener) om ze meer uit de foto te laten springen, is dit te veel van het goede of kan het zelfs nog meer?
[afbeelding]
in totaal heb ik hier de horizon (de rand van het balkon) rechtgetrokken, gecropped, de katjes geselecteerd en de achtergrond zwartwit gemaakt, en het rood en groen van de katjes wat intenser gemaakt.
de katjes zijn leuk maar je mag imho nog veel meer doen er mee. meer contrast, meer kleuren (of juist minder), ogen meer er uit laten springen (alleen de ogen selecteren, en de saturation wat omhoog en/of het contrast van de ogen). ga eens wat meer extreem en probeer wat uit, je ziet vanzelf wat het doet voor je foto .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 11 juli 2007 @ 21:49:50 #221
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_51376076
experimenteer eens met alle pakketten die je hebt/kunt krijgen en kies dan het pakket waar je het lekkerst mee werkt.

katjes: dus eens stevig met contrast en saturation gaan spelen, elefes, bedankt voor je tip!
pi_51675829
het oog is mooi scherp. (het moest opbouwend zijn he )

er staat bij dat het hoop moet uitbeelden. zelf vind ik dit nergens uit terug.
de kleuren zijn mooi, alleen links in de foto is het helemaal wit, nergens een beetje doortekening. te veel overbelicht dus daar.

maar: de foto is mooi
  zaterdag 21 juli 2007 @ 14:23:30 #223
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_51692207
quote:
op vrijdag 20 juli 2007 21:51 schreef lienie171 het volgende:
het oog is mooi scherp. (het moest opbouwend zijn he )

er staat bij dat het hoop moet uitbeelden. zelf vind ik dit nergens uit terug.
de kleuren zijn mooi, alleen links in de foto is het helemaal wit, nergens een beetje doortekening. te veel overbelicht dus daar.

maar: de foto is mooi
ik mis helemaal waar je het over hebt...
pi_51729763
ik weer aan het soepen geweest.
ben benieuwd wat jullie ervan vinden

de bewerking.

het origineel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Slut. op 23-07-2007 02:12:34 (foto werkend gemaakt) ]
  zondag 22 juli 2007 @ 23:05:45 #225
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_51733560
ik zie maar 1 van je foto's?
hij ligt er wel schitterend bij
  zondag 22 juli 2007 @ 23:35:36 #226
153768 Huppelei
Revolution
pi_51734582
bewerking:

origineel:

iemand comments? en tips? ik zou graag de camera die je ziet in de reflexie weg willen werken. iemand tips daarvoor?
pi_51737437
quote:
op zondag 22 juli 2007 23:05 schreef briana_muirinn het volgende:
ik zie maar 1 van je foto's?
hij ligt er wel schitterend bij
oops foutje
nu staat ie er wel !
pi_51737957
ook de andere kat even bewerkt de foto dan

origineel :
  FOK!fotograaf maandag 23 juli 2007 @ 09:04:47 #229
18921 freud
Who's John Galt?
pi_51739618
hey slut, probeer eens ipv z/w, veel desaturation... het effect is imo dan een stuk mooier .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_51751134
quote:
op maandag 23 juli 2007 09:04 schreef freud het volgende:
hey slut, probeer eens ipv z/w, veel desaturation... het effect is imo dan een stuk mooier .
thanks voor de tip !
  FOK!fotograaf maandag 23 juli 2007 @ 18:58:03 #231
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_51756311
slut.
zou je de volgende keer even je foto's willen resizen?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')