abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28149543
hetzelfde idee als "[centraal] beoordeel mijn foto" maar dan voor bewerkte foto's.

regeltjes:
- serieuze bewerkingen ... de bedoeling is niet om er een grappig topicvan te maken.
- bewerking moet vn jezelf zijn, van het begin tot het einde.
- opbouwende kritiek uiteraard welkom, niet afkraken!

ok ... show it!
chanceless
pi_28149652
ts begint:

het moet "hoop" uitbeelden. dat kruis staat voor hoop. voor mij althans.

het oog zelf is trouwens van mn vriendin....die geeft me ook hoop.

chanceless
pi_28149733
maar wat is het verschil dan met "[centraal] beoordeel mijn foto"? de meeste foto's die daar staan hebben ook een (lichte) bewerking ondergaan.

edit: ok, met een voorbeeld is het duidelijker.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  woensdag 22 juni 2005 @ 23:58:52 #4
262 Re
Kiss & Swallow
pi_28150118
quote:
op woensdag 22 juni 2005 23:41 schreef theshadow het volgende:
ts begint:

[afbeelding]

het oog zelf is trouwens van mn vriendin....die geeft me ook hoop.

geinige foto, ik zie er niet gelijk hoop in trouwens, t'is dat je het zegt, verder is het lichtpuntje mij net iets te fel en leidt een beetje af, verder een prima plaat met mooie kleurstelling

zoiets een beetje?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_28150792
jha zoiets

thx voor commentaar.

ennuh, iedereen is tuurlijk vrij in wat hij er in ziet.
chanceless
  donderdag 23 juni 2005 @ 01:44:32 #6
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_28151811
tijd voor de "deze hoort in dig" discussie.
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  donderdag 23 juni 2005 @ 01:49:08 #8
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_28151855
quote:
op woensdag 22 juni 2005 23:41 schreef theshadow:
mooi gedaan. mooie kleurstelling ook, inderdaad.

ik had alleen het perspectief (heet dat zo?) van het kruis anders gedaan. nu laat je het kruis als het ware zien aan de kijker, terwijl ik ervoor zou kiezen om het kruis zo te draaien dat het lijkt of het óp het oog ligt. lijkt mij subtieler.
  donderdag 23 juni 2005 @ 01:52:18 #9
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_28151883
en als ik dan toch bezig ben.
quote:
grappig idee. ik denk dat het origineel ook erg mooi is.

misschien zou je de foto's wat meer op zichzelf kunnen laten staan. schaduwwerking en hier en daar een hoekje dat omhoog krult, bijvoorbeeld.
  donderdag 23 juni 2005 @ 01:55:13 #10
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_28151909
broer, is broer jou achternaam?
pi_28151974
quote:
op donderdag 23 juni 2005 01:52 schreef broer het volgende:
en als ik dan toch bezig ben.
[..]

grappig idee. ik denk dat het origineel ook erg mooi is.

misschien zou je de foto's wat meer op zichzelf kunnen laten staan. schaduwwerking en hier en daar een hoekje dat omhoog krult, bijvoorbeeld.
het origineel is ook leuk

ik heb het ook nog gemengt
  donderdag 23 juni 2005 @ 02:03:38 #12
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_28152008
quote:
op donderdag 23 juni 2005 01:55 schreef plae@ het volgende:
broer, is broer jou achternaam?
nope. die van jou wel?
quote:
op donderdag 23 juni 2005 02:00 schreef supah het volgende:
het origineel is ook leuk
dan heb je er écht veel werk van gemaakt!
pi_28152101
quote:
op donderdag 23 juni 2005 02:03 schreef broer het volgende:

[..]

nope. die van jou wel?
[..]

dan heb je er écht veel werk van gemaakt!
ja ik heb een aardig tijdje in een weiland door gebracht met enthousiaste koeien en hun uitwerpselen maaaar resultaat was wel leuk
  donderdag 23 juni 2005 @ 07:27:11 #14
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28153205
grappig, ik zat gisteren ook net te denken aan een dergelijk topic, omdat het toch net niet in beoordeel mijn foto past. ik vind wel dat de voorwaarde moet zijn dat je de foto zelf hebt gemaakt. anders hoort het niet in fot en dan gaan mensen weer piepen en mauwen

Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_28157474
quote:
op donderdag 23 juni 2005 01:49 schreef broer het volgende:

[..]

mooi gedaan. mooie kleurstelling ook, inderdaad.

ik had alleen het perspectief (heet dat zo?) van het kruis anders gedaan. nu laat je het kruis als het ware zien aan de kijker, terwijl ik ervoor zou kiezen om het kruis zo te draaien dat het lijkt of het óp het oog ligt. lijkt mij subtieler.
dankje ... ik heb het ook geprobeerd het kruis zoveel mogelijk in perspectief te zetten. maar het lukte me niet (snel genoeg)
chanceless
  donderdag 23 juni 2005 @ 11:45:42 #16
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_28157715
quote:
op donderdag 23 juni 2005 07:27 schreef puckzzz het volgende:
grappig, ik zat gisteren ook net te denken aan een dergelijk topic, omdat het toch net niet in beoordeel mijn foto past. ik vind wel dat de voorwaarde moet zijn dat je de foto zelf hebt gemaakt. anders hoort het niet in fot en dan gaan mensen weer piepen en mauwen

[afbeelding]
wat niet klopt is dat er veel korrel/ruis op de fot zit maar haar kin haarscherp is. daaraan kan ik zien dat het een bewerkte foto is (vooral omdat ik zelf veel met korrelige film schiet) en ik vind de korrel te grof.

maar dit is een persoonlijke mening natuurlijk. ik vind het een mooie foto, en de bewerking op zich (niet lettend op de door mij genoemde details) er geslaagd hoor
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_28158229
quote:
op donderdag 23 juni 2005 07:27 schreef puckzzz het volgende:

[afbeelding]
ik vind het onderwerp van de foto leuker dan de foto zelf! mooie vrouw en leuk geposeerd
  donderdag 23 juni 2005 @ 12:17:24 #18
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28158738
quote:
op donderdag 23 juni 2005 12:02 schreef supah het volgende:

[..]

ik vind het onderwerp van de foto leuker dan de foto zelf! mooie vrouw en leuk geposeerd
daar gaat het nu even niet om!

thnx shark, maar dat van die kin zie ik niet hoor. korrel is misschien ietsje te grof, kzal eens kijken of ik er iets minder in kan krijgen.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_28159366
ja, ben benieuwd wat jullie van deze bewerking vinden:

ik ben overigens de tweede van rechts, de meest linker van de mannen dus
je moet gewoon LE-ZEN | If you had one chance, one opportunity, to seize everything you ever wanted, in one moment. Would you capture it? Or just let it slip?
  donderdag 23 juni 2005 @ 12:47:16 #20
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28159586
quote:
op donderdag 23 juni 2005 12:39 schreef ratmen het volgende:

[afbeelding]

ik hou wel van dit soort contrast

kheb dezelfde foto door een ander soepje gegooid. hier is het model iig beter te zien

origineel:

[ Bericht 8% gewijzigd door Puckzzz op 23-06-2005 16:10:55 ]
  donderdag 23 juni 2005 @ 13:41:34 #21
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_28161316
quote:
op donderdag 23 juni 2005 12:17 schreef puckzzz het volgende:
thnx shark, maar dat van die kin zie ik niet hoor. korrel is misschien ietsje te grof, kzal eens kijken of ik er iets minder in kan krijgen.
ehm.. kin en linkerkant van het gezicht bedoel ik
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  donderdag 23 juni 2005 @ 13:43:05 #22
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_28161376
quote:
op donderdag 23 juni 2005 12:39 schreef ratmen het volgende:

[afbeelding]

wat heb je eraan bewerkt dan als ik vragen mag?
  donderdag 23 juni 2005 @ 13:45:18 #23
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_28161446
quote:
op donderdag 23 juni 2005 12:47 schreef puckzzz het volgende:
ik hou wel van dit soort contrast

kheb dezelfde foto door een ander soepje gegooid. hier is het model iig beter te zien
[afbeelding]
het rood is mij te donker. misschien de originele lippen uitknippen en eroverheen plakken? of is dat nog fouter?

deze korrel is mooi. kijk eens naar die neopan foto's, naar de scheiding tussen lichte en donkere vlakken (gezicht met daarachter haar bijvoorbeeld) dan zie je misschien waar ik op doelde
mooi bij deze foto. ik denk trouwens dat mannen een grovere korrel in het gezicht kunnen hebben dan vrouwen....
  donderdag 23 juni 2005 @ 13:50:06 #24
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28161621
quote:
op donderdag 23 juni 2005 13:45 schreef shark.bait het volgende:

[..]

het rood is mij te donker. misschien de originele lippen uitknippen en eroverheen plakken? of is dat nog fouter?

deze korrel is mooi. kijk eens naar die neopan foto's, naar de scheiding tussen lichte en donkere vlakken (gezicht met daarachter haar bijvoorbeeld) dan zie je misschien waar ik op doelde
mooi bij deze foto. ik denk trouwens dat mannen een grovere korrel in het gezicht kunnen hebben dan vrouwen....
de lippen heb ik apart uitgeknipt, ff in een nieuw documentje geplakt, origineel ff zw gemaakt, daarna weer terug in rgb en toen lippen teruggeplakt. ik heb ze een opacity van 64% gegeven omdat ik ze te fel vond. vind het net kunnen zo

ff over een heel andere boeg je zou denken dat ik hier op mijn werk wel iets beters te doen zou hebben he? dat klopt!

op verzoek het origineel:

[ Bericht 5% gewijzigd door Puckzzz op 23-06-2005 16:09:59 ]
pi_28161870
er springt niet echts iets uit die foto!

kleuren zijn wel mooi, maar heb niet echt door wat de bedoeling er van is!
chanceless
  donderdag 23 juni 2005 @ 14:34:47 #26
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28162972
het doel was gewoon een matige foto toch iets meer 'oempf' proberen tegeven. deze stond al kandidaat voor de prullenbak, maar ik wil altijd eerst nog ff kijken wat ik er eventueel nog aan sleutelen. vond 'm nog potentie hebben.
pi_28163178
quote:
op woensdag 22 juni 2005 23:37 schreef theshadow het volgende:
hetzelfde idee als "[centraal] beoordeel mijn foto" maar dan voor bewerkte foto's.

regeltjes:
- serieuze bewerkingen ... de bedoeling is niet om er een grappig topicvan te maken.
- bewerking moet vn jezelf zijn, van het begin tot het einde.
- opbouwende kritiek uiteraard welkom, niet afkraken!

ok ... show it!
goed idee, maar als het echt om de bewerking gaat, kunnen we er dan niet het regeltje bij maken dat je het origineel ook toont? dan kun je tenminste echt iets zeggen over de bewerking zelf.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_28163645
quote:
op donderdag 23 juni 2005 14:40 schreef vliegvrager het volgende:

[..]

goed idee, maar als het echt om de bewerking gaat, kunnen we er dan niet het regeltje bij maken dat je het origineel ook toont? dan kun je tenminste echt iets zeggen over de bewerking zelf.
dan wordt het misschein zoon zooitje!

tot nu toe gaat het goed. mensen mogen tuulijk altijd hun origineel erbij zetten. maar laten we het nog maar neit verplicht stellen.
chanceless
  donderdag 23 juni 2005 @ 15:10:29 #29
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28164027
kvind niet dat het origineel erbij hoeft, je ziet toch zo dat het om een bewerking gaat, en daar gaat dit topic toch over? de bewerking? wat als je drie of meer verschillende foto's bij elkaar hebt gevoegd? dat wordt idd een zootje
pi_28164662
quote:
op donderdag 23 juni 2005 14:55 schreef theshadow het volgende:

tot nu toe gaat het goed.
ik ben zo brutaal om dat tegen te spreken. zie deze reacties:
quote:
op donderdag 23 juni 2005 12:02 schreef supah het volgende:

[..]

quote:
op donderdag 23 juni 2005 13:43 schreef shark.bait het volgende:

[..]

wat heb je eraan bewerkt dan als ik vragen mag?
quote:
op donderdag 23 juni 2005 13:57 schreef theshadow het volgende:
er springt niet echts iets uit die foto!

kleuren zijn wel mooi, maar heb niet echt door wat de bedoeling er van is!
ik kan zelf ook aan de meeste foto's hier niet zien wat de bewerking is, en wat het effect van het licht en de instellingen ter plaatse (die rode lippen lukken me nog net). bewerkingen zijn bedoeld om foto's te verbeteren, hoe kun je dat beoordelen als je niet weet hoe het origineel eruit zag? neem de eerste foto. dat kruis in het oog is duidelijk een toevoeging, zover ga ik nog mee. maar dan? het roodzweem: kunstlicht, een filter in je camera of een filter in ps? ik kan het niet zien. de felle belichting links? is dat echt licht, of heb je het contrast in ps opgetrokken?

zonder dit soort elementen kan ik niet zo veel zinnigs zeggen over de bewerking, hooguit of de foto inclusief bewerking me bevalt (ja, overigens ). dan vind ik het verschil met [centraal] beoordeel mijn foto deel 20 wel wat beperkt worden. als je bang bent dat het een zootje wordt, laat ieder dan iig beschrijven wat er aan de foto's bewerkt is.
(en dan nog, van deze kan je wel vertellen dat je ruis hebt toegevoegd, maar of het een verbetering is? geen idee.)
Mijn DeviantART gallery
,
pi_28165682
het gaat niet echt om de bewerking zelf, en ook niet om foto's te verbeteren ... iemand rode ogen zwart maken is wel een bewerking, maar niet de bedoeling van dit topic.

maakt het wat uit af om te weten of het licht links bij het oog echt is of een resultaat van de bewerking? mij niet echt, het gaat erom wat het eindresultaat voorsteld. wat daarvan de kenmerken zijn... wat opvalt. de gedachte achter de bewerking is dan idd weer wel welkom. daaruit blijkt dan ook wel weer wat er aan bewerkt is.

en nu is het niet zo dat alleen heel kunstzinnige producten in aanmerking komen voor dit topic, want een simpele bewerking in en foto kan een supercool effect hebben.

als het niet duidelijk is wat er aan veranderd is, kan je naar het origineel vragen!

ennuuh .. jij bent idd wel heeeel brutaal!
chanceless
  donderdag 23 juni 2005 @ 16:15:25 #32
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28165854
nou ik heb dan toch maar ff de originelen toegevoegd.
een bewerking hoeft niet altijd gedaan te worden om een foto te verbeteren, men doet het ook wel om de foto iets aparts tegeven, of gewoon ff lekker freaken met de foto.

ik bepaal op zo'n moment zelf wel welke versie ik leuker vind.
pi_28166068
quote:
op donderdag 23 juni 2005 13:50 schreef puckzzz het volgende:

ff over een heel andere boeg je zou denken dat ik hier op mijn werk wel iets beters te doen zou hebben he? dat klopt!
[afbeelding]

op verzoek het origineel:
[afbeelding]
dank je voor het plaatsen van het origineel. hier kan je heel duidelijk zien dat de bewerking het beeld versterkt. in het origineel zouden vooral de technische tekortkomingen van de foto opvallen, terwijl de harde contrasten in de bewerking de nadruk veel meer leggen op het sfeerbeeld, en dat is wel sterk (als je van die sfeer houdt, maar dat is aan mij wel besteed).

een goede bewerking dus. wat heb je, behalve contrast (minimaal +50% gok ik), nog meer gedaan.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_28166189
bij de gezichten van toeps vind ik de ruis wel iets toevoegen aan de foto, maar het gebruik van zw gaat ten koste van de visagie, die zo mooi kleurt bij het haar.

maar ja, dat wij van mening verschillen over het gebruik van zw was al vaker duidelijk.
Mijn DeviantART gallery
,
  donderdag 23 juni 2005 @ 16:29:36 #35
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28166241
poeh, dan moet ik ff goed nadenken.

eerst gecropt natuurlijk, levels aangepast (meer wit en meer zwart, vrij extreem) dan naar 'selective color' en de kleuren rood en cyaan helemaal opengooien, nog een keertje wat contrast erin geloof ik, sharpen edges filtertje, dat was het wel zo'n beetje.
ik frobel gewoon net zo lang met filters en schuifjes tot ik heb wat ik wil
  donderdag 23 juni 2005 @ 16:33:48 #36
72094 mwvdlee
Absolute beginner
pi_28166361
misschien wel een idee om een korte omschrijving te geven hoe een-en-ander bewerkt is, voor zover naderhand nog bekend?
wat valt er eigenlijk onder "bewerking"? ruis toevoegen? contrast/helderheid? kleurzweem? kleur filteren (eventueel met gradatie)? of is het meer "compositie"?
  donderdag 23 juni 2005 @ 16:40:48 #37
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28166565
wanneer er een duidelijk verschil tussen origineel en eindresultaat bestaat is het in mijn ogen een bewerking. al heb je alleen maar met een beetje contrast zitten spelen, hij is anders dan toen die uit de camera kwam
pi_28167197
quote:
op donderdag 23 juni 2005 16:33 schreef mwvdlee het volgende:
misschien wel een idee om een korte omschrijving te geven hoe een-en-ander bewerkt is, voor zover naderhand nog bekend?
wat valt er eigenlijk onder "bewerking"? ruis toevoegen? contrast/helderheid? kleurzweem? kleur filteren (eventueel met gradatie)? of is het meer "compositie"?
all of the above ik zou zeggen, alles wat je doet nadat je je ontspanknopje hebt losgelaten.
Mijn DeviantART gallery
,
  donderdag 23 juni 2005 @ 17:02:54 #39
72094 mwvdlee
Absolute beginner
pi_28167260
ja okay, maar je zal toch ergens een grens moeten trekken, anders zouden de artifacts van een conversie van raw naar jpeg al een bewerking zijn bij wijze van spreken
pi_28167436
die grens is heel moeilijk te trekken. wat bij de ene foto niets uithaald, kan bij andere foto's tot weerzinwekkende creaties leiden.
chanceless
pi_28167441
mmzz, okay:

alles wat je doet, met de kennelijke bedoeling het beeld te veranderen, nadat je je ontspanknopje hebt losgelaten.

overigens wordt dat nog lastiger voor analoge fotografen: afdrukken is in deze definitie geen bewerken, maar het instellen van je belichtingstijd in de doka is al wel een keuze die het beeld gaat beïnvloeden.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_28180889
vliegvrager, kon je aan die van mij ook niet zien wat de bewerking was?
pi_28185200
quote:
op vrijdag 24 juni 2005 00:21 schreef supah het volgende:
vliegvrager, kon je aan die van mij ook niet zien wat de bewerking was?
ik dacht eerst van wel, maar toen plaatste je het origineel en bleek het iets heel anders te zijn.

Mijn DeviantART gallery
,
pi_28191012
nee man dat is het origineel niet, ik zei alleen dat het origineel ook leuk is dat daar onder is de zomer versie maar goed grappig dat sommige mensen het niet door hebben het heeft me iig een stuk minder tijd gekost dan mensen denken
  vrijdag 24 juni 2005 @ 13:33:34 #45
72094 mwvdlee
Absolute beginner
pi_28192605
in dit topic dan maar:

helderheid en contrast gecorigeerd en vervolgens mijn eigen programmeerseltje "photocopy" (plug-in voor photoshop, "unplugged" menu) eroverheen voor het hoge contrast en de ruis (strikt genomen niet echt ruis, maar het lijkt er op).

wordt hoog tijd dat ik toch eens iemand vind die model wil spelen!
  vrijdag 24 juni 2005 @ 13:43:08 #46
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28193001
ik vind het een heel lekker sfeertje, vooral met die lamp, erg mooi model. ik begrijp alleen niet wat die zwarte diagonaal op de voorgrond is. de bewerking is helemaal mijn stijl zw
  vrijdag 24 juni 2005 @ 15:07:10 #47
72094 mwvdlee
Absolute beginner
pi_28195592
thnx! de zwarte diagonaal is het model, als je goed kijkt zie je het nog wel een beetje schouder/haar. het was allemaal nogal snel genomen; niet geposeerd en uit de losse hand met zeer weinig licht (iso 1600, f5.6, 1/6e sec.)
  vrijdag 24 juni 2005 @ 15:14:14 #48
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28195791
quote:
op vrijdag 24 juni 2005 15:07 schreef mwvdlee het volgende:
thnx! de zwarte diagonaal is het model, als je goed kijkt zie je het nog wel een beetje schouder/haar. het was allemaal nogal snel genomen; niet geposeerd en uit de losse hand met zeer weinig licht (iso 1600, f5.6, 1/6e sec.)
nu je het zegt zie ik het. jammer dat dat wat donker is uitgevallen want het maakt de foto een stuk mooier nog. kan je dat niet met replace color iets lichter maken? alleen de schouder zou al voldoende zijn.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 19:53:54 #49
72094 mwvdlee
Absolute beginner
pi_28202829
quote:
op vrijdag 24 juni 2005 15:14 schreef puckzzz het volgende:
nu je het zegt zie ik het. jammer dat dat wat donker is uitgevallen want het maakt de foto een stuk mooier nog. kan je dat niet met replace color iets lichter maken? alleen de schouder zou al voldoende zijn.
zoiets?

niet te veel op de details letten hier, want ik heb 't ff snel gedaan.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 19:18:38 #50
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28230122
nu zie je het idd beter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')