En één troost van een ziekenhuisbevalling..... AIRCO!quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:19 schreef Saffier het volgende:
Ik hoop dat het een beetje gaat opschieten voor Jonnetje, één troost vanavond is het wel een stukje afgekoeld, lijkt me voor haar een stuk prettiger!
Mallemeid thanks voor je up-dates
psst mocht gisteren naar huisquote:Op woensdag 22 juni 2005 09:34 schreef Githa het volgende:
nog helemaal geen nieuws hier
Jonnetjehopelijk wil het allemaal wel een beetje vlotten
kom op hoor
![]()
![]()
![]()
Neva , ik hoop dat alles goed met je is....Armani kom is ff updaten joh!
GVD lieve schat, vanaf de zwangerschap heb je tot nu toe alleen maar ellende gehad. Je kunt niet eens van je zwangerschap genieten behalve die 2x dat we een echo lieten doen dat je ons beebje zag.quote:Op woensdag 22 juni 2005 10:54 schreef Neva het volgende:
iets in me bloedwat precies zeiden ze niet.. maar het feit dat ze zelf al belde ipv dat ze afwachtten totdat ik belde om half twaalf zoals afgesproken zegt al genoeg
![]()
quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:26 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
GVD lieve schat, vanaf de zwangerschap heb je tot nu toe alleen maar ellende gehad. Je kunt niet eens van je zwangerschap genieten behalve die 2x dat we een echo lieten doen dat je ons beebje zag.
Ik gunde dat ik al die shit zo van je over kon nemen, zou ook wat eerlijker verdeeld zijn, maar damn het leven is vaak oneerlijk.
Laten we in ieder geval hopen dat er niks ernstigs met jullie beide is, met jou en het beebje.
Maar wat er ook gebeurt, (ook al ben je eigenwijs) ik hou van je.
![]()
![]()
quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:30 schreef babyfeet het volgende:
ja wat ben jij lief voor je meissie Armanieman...
zat ook met traantjes in mijn ogen
volgens mij krijg je da gewoon hoor neva
zou een beetje raar zijn als ze dat niet gaven eigenlijk
Zo`n lieverd ben ik niet hoor, zoals hier ben ik boos HVJJN #338 maar ook onmacht.quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:28 schreef Anitra het volgende:
Armaniemania wat ben je toch een lieverd!!!
* Anitra gat maar ff zakdoekje pakken
dat betekent dat alswanneer Jonnetje bevallen is Wennie en ik zo ongeveer in het midden staan klopt ook wel zo ongeveer want ik ben over een week 5 maand ver!quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:13 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb overigens Mobius uit de lijst gehaald. Ik ga er maar even vanuit dat zijn kindje inmiddels geboren is en dat we dat mss ooit nog wel eens horen.
geeft toch niks mutsiequote:Op woensdag 22 juni 2005 11:32 schreef Neva het volgende:
[..]ja weet ik veel..
eerste keer dat ik ehct opgenomen wordt buiten die dagopname :$
Je krijgt alleen wat het ziekenhuis je aanbiedt, dus als jij cola o.i.d. wil, kun je dat beter zelf ff halen (of als je meer wil drinken dan gemiddeld, ze komen maar een paar keer per dag, al zal dat nu wel iets vaker zijn). Er zal toch wel een winkeltje zijn? Sterkte in elk gevalquote:Op woensdag 22 juni 2005 11:27 schreef Neva het volgende:
ik ga maar even pyamatjes scoren.. zou je zelf drinken enzo moeten meenemen![]()
Tandenborstelquote:Op woensdag 22 juni 2005 12:00 schreef Neva het volgende:
mp3 speler check
batterijen check
prik drink ik niet![]()
leesvoer check
pyama+ ochtendjas e.d. check
vriendje..die niet
![]()
ik haat regels![]()
Tnxquote:Op woensdag 22 juni 2005 11:42 schreef babyfeet het volgende:
[..]
geeft toch niks mutsie![]()
tis ook allemaal niet niks voor jullie
ik hoop echt dat je snel kunt genieten hoor van je zwangerschap
En AM ik ben ook zo lekker eigenwijs hoor dat ik iets van andere mensen wel aanneem maar van mijn vriend een stuk minder
die heeft dat ook ff tegen mij vertelt het heeft gelukkig wel geholpen![]()
jij ook veel sterkte
Dan begin je goed door meteen voor te gaan stellen of ze niet beter met het forum kan gaan trouwen...quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:05 schreef ArmaniMania het volgende:
De kunst is om er over te praten en niet om de makkelijkste weg te kiezen zo hoe de meeste mensen doen, om maar meteen te gaan scheiden of de relatie te verbreken.
Het verschil is, dat Neva wel begrijpt waar die opmerking vandaan kwam en jij niet. Hoe jij of een ander het op vat, boeit me voor geen meter.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:07 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dan begin je goed door meteen voor te gaan stellen of ze niet beter met het forum kan gaan trouwen...
Vreselijk off-topic verder, maar het verbaasd me sowieso dat dit soort dingen over en weer op een forum gecommuniceerd moeten worden. Is dat niet is dat je prive houdt?quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:16 schreef ArmaniMania het volgende:
Het verschil is, dat Neva wel begrijpt waar die opmerking vandaan kwam en jij niet. Hoe jij of een ander het op vat, boeit me voor geen meter.
Als Neva en ik maar weten waar het om gaat, buiten ons om kan iedereen me gestolen worden en al helemaal op een forum.
En juist dat breekt mij op en maakt mij ongelukkig dat ik er niet voor je kan zijn.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:21 schreef Neva het volgende:
Brighteyes.. ik weet hoe hij het bedoeld en het niet zo zwart wit bedoeld is als het er staat..
Er is nu nog een grote afstand qua wonen al gaat dat snel veranderen..
Door stomme kutregels hier in huis.. kan hij niet naar me toe komen.. het is immers niet te doen om dik 3 uur heen en dik 3 uur terug te reizen voor een half uurtje op bezoek te komen.. hij kan er niet zo zijn voor mij als hij zou willen.. die opmerking is gemaakt uit pure onmacht...
Domme vragen bestaan niet......quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:25 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
En juist dat breekt mij op en maakt mij ongelukkig dat ik er niet voor je kan zijn.
Ontopic:
Herkent iemand zich ook met deze verschijnselen zoals braken, braken iets drinken en dan weer braken en overal pijn? Hoe lang duurde dat?
Misschien weer een domme vraag omdat het bij iedere zwangerschap en bij iedere persoon anders is.
quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:56 schreef dutchie het volgende:
Jeetje Neva en AM, we maken jullie reilen en zeilen wel heel close mee zo. Is niet als kritiek bedoeld, maar je voelt gewoon die spanning en emoties uit jullie posts klinken. Ondanks dat het natuurlijk klote is dat Neva nu opgenomen moet worden, vind ik jullie posts naar elkaar wel heel erg mooi.
Heel veel sterkte samen en vooral Neva, pas goed op je kostbare pakketje.
Tnx!!quote:Op woensdag 22 juni 2005 13:05 schreef Troel het volgende:
Armani, ik zit hier in de buurt, ik zal van dichtbij een oogje op Neva houden
Zal eens even kijken wanneer de bezoekuren zijn.
Hoe is het met Damon nu?quote:Op woensdag 22 juni 2005 13:14 schreef lily het volgende:
Ik heb in mijn zwangerschap van Damon 2 maanden in het ziekenhuis gelegen (bloedingen/voorliggende placenta) en ik kreeg toen vaker vrouwen naast me die een dag of wat kwamen bijtanken ivm braken e.d. Vaak ging dit om vrouwen die vooraan in de zwangerschap zaten.
Kregen ze een infuus met vocht (enzo) om je maag met rust te laten. Verder laten ze je lekker met rust in je bedje..
Wat leuk dat je dat vraagtquote:
Gelukkig! Leuk om te horen dat Damon het goed op school doet en vriendjes heeftquote:Op woensdag 22 juni 2005 13:18 schreef lily het volgende:
[..]
Wat leuk dat je dat vraagtGoed hoor. Hij is nu een heerlijk, zeer ondeugend joch van 4 die het prima doet op school met zijn vriendjes.
maak je maar niet teveel zorgen...![]()
Mijn broer zei altijd als ik me zorgen maakte tijdens mijn zwangerschappen: have a little faith...
zooooo, het is na half 2. *taptaptap*quote:Op woensdag 22 juni 2005 06:43 schreef mallemeid het volgende:
Vandaag kan ik pas na half 2 updaten
hier nog iemandquote:Op woensdag 22 juni 2005 13:37 schreef bixister het volgende:
ben heel benieuwd hoe 't met jonnetje & haar gupje is.
Daar heb ik wel van gehoord ja het is zeldzaam, maar laten we dat niet hopen anders kan Neva haar zwangerschap misschien gaan afbreken.quote:Op woensdag 22 juni 2005 13:58 schreef poemojn het volgende:
Neva/Armani, ik weet niet precies wat Neva heet maar begrijp dat ze wordt opgenomen ivm hevig braken? Hebben jullie deze term wel eens gehoord 'hyperemesis gravidarum'?
quote:Hyperemesis is in het hollands gezegd; extreme misselijkheid. Misselijkheid in de eerste 3 maanden mag normaal genoemd worden, maar dit is geen gewone misselijkheid meer, beperkt zich niet alleen tot de ochtend maar de hele dag! Ik braakte ook zón keer of 10 op een dag, viel in twee weken tijd 10 kilo af! Het lag ook heel erg aan mijn eigen lichaamlijke inspanning. Als ik niets deed en weinig prikkels had vanuit mijn omgeving dan kon ik het spugen beperken. Gelukkig had ik een fijne huisarts die al snel in de gaten had dat het verkeerd ging. Ze kunnen dit zien in je urine, er zitten dan kytonen in. Je bent als het ware je eigen lijf op aan het eten. Overigens, je ongeboren kindje zou hier niet onder lijden, die pakt van jou wat je nodig hebt. Ze konden overigens dat wel zeggen tegen mij maar heb me toch zorgen gemaakt. Hebben ze jou urine dan nooit onderzocht! Ik hoop dat je iets aan mijn antwoordt hebt.
Dat klinkt als een Harry Potter spreukquote:Op woensdag 22 juni 2005 13:58 schreef poemojn het volgende:
Neva/Armani, ik weet niet precies wat Neva heet maar begrijp dat ze wordt opgenomen ivm hevig braken? Hebben jullie deze term wel eens gehoord 'hyperemesis gravidarum'?
quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:11 schreef poemojn het volgende:
He? Afbreken? Het is 'gewoon' overmatig braken. Als je in het archief van het forum van OOL zoekt, dus http://www.ouders.nl/TMMforum/FRindex.html , dan 'Zoeken (2) - in forum-archief' aanklikken, Alle rubrieken, aantal dagen leeglaten en zoekterm 'hyperemesis' (je kunt maar op 1 woord tegelijk zoeken) vind je wel ervaringsverhalen van mensen die dat hebben gehad. Even een quote
[..]
bron: http://forums.obgyn.net/v(...)DHEID.0201/0163.htmlquote:Hartelijk dank voor uw reactie. Reeds twee maal heb ik als gevolg van ernstige hyperemesis gravidarum mijn zwangerschap moeten laten afbreken. Nu zou ik het graag nog een keer willen proberen maar gebruik makend van een van tevoren afgesproken behandeling. Graag zou ik sondevoeding krijgen op het moment dat ik ziek word. Dat wil zeggen op het moment dat te verwachten valt dat ik de komende tijd niet zelf meer kan eten maar nog wel voor het ernstige braken begint en zeker nog voordat ik ben uitgehongerd en uitgedroogd. Omdat in diverse onderzoeken het toedienen van corticosteroïden een bijzonder positief resultaat hebben zou ik ook graag in aanmerking willen komen voor zo'n behandeling. Nu is het de vraag of er in Nederland een arts is die ervaring heeft met het toedienen van steroïden bij HG en of bereidt is om deze behandeling bij mij toe te passen mocht HG zich een derde keer ontwikkelen. Misschien weet u mij hierover te informeren? Vriendelijke groeten, Ancella Willemse
Tuurlijk maken jullie je zorgen... probeer positief te blijven denken.quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:18 schreef ArmaniMania het volgende:
Maar daar ga ik niet van uit en mocht dat toch zo zijn. Mijn vrouwtje is nu in het ZKH waar ze haar in het oog kunnen houden. Zorgen maken doen we ons uiteraard toch, maar nu kunnen we niets anders dan hopen en toekijken
Sorry het moet ketonen zijn die je in de urine vind.quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:44 schreef Martineke het volgende:
zover ik zo snel kan zien is het iets in de urine of zo?? kan alleen niet ontdekken wat het nu werkelijk is
Kamer 404 toevallig, want dat is naast de receptie? Dat plafond kan ik uittekenen, heb er 3 weken plat gelegen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:48 schreef Troel het volgende:
Neva ligt op een eenpersoonskamer, direct naast de receptie. Ze was nog vrolijk, ondanks het infuus. Ze heeft extra vitamine c gekregen. Infuus in haar linkerhand was te pijnlijk, dus infuus zit rechts.
Ze moet precie gaan bijhouden wat ze allemaal drinkt en wat ze allemaal kwijt raakt.
Gelukkig is het in het ziekenhuis niet zo warm.
Ja maar, ja maar...volgens mij heb je niet zo heel veel aan deze informatie, aangezien de oorzaken voor de ketonurie niet dezelfde zijn bij Neva door hyperemesis gravidarum en in het stukje door zwangerschapsdiabetes. Niet om het probleem even van de tafel te schuiven, maar vooral de moeder heeft last van dit verschijnsel de baby vreet mamma "gewoon" een poosje op. Lijkt me wel zwaar ruk om het te hebben hele dagen kotsenquote:Op woensdag 22 juni 2005 17:58 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Sorry het moet ketonen zijn die je in de urine vind.
Hier http://www.9maand.com/zwa(...)wangerschapsdiabetes meer daar over.
Als je voor de receptie staat, rechts meteen. Dus ik vroeg waar ze lag en toen kon ze me horen, dat zou inderdaad 404 kunnen zijnquote:Op woensdag 22 juni 2005 18:52 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Kamer 404 toevallig, want dat is naast de receptie? Dat plafond kan ik uittekenen, heb er 3 weken plat gelegen.
Neva sterkte! Hopelijk gaat het snel een stuk beter!
Nog niets van Jonnetje dus? Hopelijk snel goed nieuws
Zover ik begrepen heb wel jaquote:Op woensdag 22 juni 2005 21:54 schreef Sugar het volgende:
![]()
![]()
Jippie, gefeliciteerd!
![]()
![]()
![]()
Ik vind Hanna én Hanne allebei heel leuke namen! Maar het is dus Hanne, toch?
Het is dat je het zegtquote:Op woensdag 22 juni 2005 11:35 schreef Jelief het volgende:
dat betekent dat alswanneer Jonnetje bevallen is Wennie en ik zo ongeveer in het midden staan klopt ook wel zo ongeveer want ik ben over een week 5 maand ver!
Ja! Daar verbaas ik mezelf ook elke keer over. Ik dacht altijd zwanger + mijn overgewicht + geen conditie, dat gaat voor problemen met m'n bloeddruk zorgen, maar het valt dusver allemaal heel erg meequote:gister bij de vlos was alles goed, bloeddruk nog steeds heel netjes (verbaasd mij iedere keer weer dat ik ondanks mijn 'grote'lijf(en niet zo'n beste conditie toch en prima bloeddruk heb, zorg ik toch wel goed voor mijzelf dus!
Mijn baarmoeder zal twee weken geleden al boven m'n navel. Wel grappig om te lezen dat dat bij jou dus heel anders gaat, ookal zijn we op de zelfde dag uitgerekendquote:Mijn baarmoeder zit nu precies onder mijn navel.
hihi ja grappig hè, het maakt maar weer duidelijk dat geen mens hetzelfde is. Gelukkig weet ik en heb ik in mijn 'zwangerbijbel' gelezen over het verschil tusen de ene en de andere buik anders was ik me nog zorgen gaan makenquote:Op donderdag 23 juni 2005 07:49 schreef Wennie het volgende:
verhaal...
Topquote:Op donderdag 23 juni 2005 12:34 schreef Anitra het volgende:
ik heb vanmorgen een smsje van Neva gehad. Het gaat goed alleen verveelt ze zich.
Verder zijn er mooie baby's op de afdeling zei ze
Ze voelt meer kracht in haar lijf en ze zijn lief voor haar, dus ze knapt aardig op volgens mij!!!
Dat is bij ons dus uitgesloten, door de "gevolgen" van de zwangerschap (misselijk, moe, etc) hebben we na de bevruchting zeg maar, iets van 2 maand geen sex gehadquote:Op donderdag 23 juni 2005 17:34 schreef Fuente het volgende:
Ke2v2in, sterkte!
Diaan, ik denk dat ze dat doen om te kijken of de baby niet toch alsnog goed gaat groeien, het wil wel eens voorkomen dat ze er een maand naastzitten, en het kindje dus eigenlijk een maand jonger is...
In dat geval kan het inderdaad niet de reden zijn...quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:38 schreef Ke2v2in het volgende:
[..]
Dat is bij ons dus uitgesloten, door de "gevolgen" van de zwangerschap (misselijk, moe, etc) hebben we na de bevruchting zeg maar, iets van 2 maand geen sex gehadDus dat het kind een maand jonger zou zijn is gewoon onmogelijk
![]()
Das toevallig ik heb haar nu op het moment aan de telefoon en je krijgt de groetjes terug.quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:10 schreef Diaan73 het volgende:
heej AM dat is goed nieuws hoor. HOpelijk komt Neva snel thuis. Wil je haar de groeten van mij en Peaceman doen...?
Okay... hopelijk is ze zaterdag weer thuis, ik zie haar dan wel op MSN denk ik en anders tot zaterdagquote:Op donderdag 23 juni 2005 23:13 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Das toevallig ik heb haar nu op het moment aan de telefoon en je krijgt de groetjes terug.
Er staan foto's in het fototopicquote:Op vrijdag 24 juni 2005 09:26 schreef Saffier het volgende:
Jonnetje en Michiel we wachten met smart en vol ongeduld op de foto's![]()
Fijn dat je er voor jezelf 'vrede' mee hebtquote:Op vrijdag 24 juni 2005 09:18 schreef MeNicole het volgende:
Ik voel me eigenlijk best wel heel goed.
Ik wil jullie even pluimenquote:Op vrijdag 24 juni 2005 09:18 schreef MeNicole het volgende:
Na al jullie reacties wil ik toch even laten weten hoe het nu eigenlijk gaat.
Ik voel me eigenlijk best wel heel goed. Klinkt misschien raar maar ja. Kevin en ik hebben ons voorgenomen dat als ze volgende week bij de echo (ervan uitgaand dat er ondertussen nix gebeurd) zeggen dat het hartje goed klopt en dat het kindje bijna 10 weken is dat we verdere onderzoeken willen. Want hij moet dan bijna 14 weken zijn. Dan mist ie dus 4 weken. Blijkt dat het niet goed is laten we het sowieso weghalen.
Kijk als het nu al misgaat staan we zelf niet voor de keus en doet moeder natuur wat ze moet doen.
Dus zoals je leest is hier eigenlijk de keus al gemaakt en dat maakt het een stuk makkelijker. Ik heb altijd gezegt als je een miskraam krijgt is dat niet voor nix. Dan is er ergens iets niet goed. En dat denk ik nu nog steeds. Heb liever dat het misgaat dan dat ze er met bijvoorbeeld met 20 weken achter komen dat het kindje niet goed is.....
Een beetje deja vu voor mij. Ik heb er vrij lang over gedaan om zwanger te worden en toen ik eindelijk zwanger was, kreeg ik een miskraam. Daarna gelukkig weer snel zwanger geworden en dat is wel goed gegaan.... mijn zoontje is inmiddels alweer 3 jaar en ik ben nu met mn (nieuwe) vriend bezig om zwanger te raken....quote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:23 schreef MeNicole het volgende:
Het maakt het misschien ook al een stuk makkelijker omdat ik me nog helemaal niet zwanger heb gevoeld. Heb al die tijd al geweten dat er iets niet klopte.
Gister moest ik er zelfs al om lachen omdat bij ons de eerste keer nooit iets goed gaat![]()
Waar ben je dan?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:30 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
btw warm he in Almelo? ben er nu ook...
ik ben op mn werk...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:37 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Waar ben je dan?
Wij hebben er niet lang over gedaan was meteen al raak. Maar heb zoiets van: Kan beter dan nu al mis gaan kunnen we over een paar maand aan een nieuwe ronde beginnen!!
Heej geweldig nieuws..... goed zo!quote:Op vrijdag 24 juni 2005 17:18 schreef ArmaniMania het volgende:
Goed nieuws hier! Mijn vrouwtje mag morgen vroeg weer naar huis 2e test was ook negatief, dus goed.
Vanaf gister ook niet meer gebraaktquote:Op vrijdag 24 juni 2005 18:26 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Heej geweldig nieuws..... goed zo!![]()
Lekker weer in haar eigen omgeving en hopelijk gaat het nu verder goed. Hoe is het nu met de misselijkheid?
Nou geweldig zeg... wat een lekker gevoel ook die echo weer. Misschien kan ze nu wat meer van de zwangerschap gaan genieten. Ik spreek haar binnenkort denk ik wel op MSN.... we komen dus morgen - gelukkig omdat ze weer thuis is - niet....quote:Op vrijdag 24 juni 2005 18:30 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Vanaf gister ook niet meer gebraaktZe krijgt haar krachten weer terug en heeft ze deels al terug. Gaat de goede kant op. Effekes nog een echootje gemaakt alleen een kleine controle, zag er allemaal netjes uit. Hartje in mooi ritme
en weer even aan mama en pappa kontje showen op de echo.
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 12:32 schreef peaceman het volgende:
Hier even Diaan73 onder de login van Peaceman...
Heej Neva geweldig dat je weer thuis (en terug op Fok) benten hopelijk gaat het vanaf nu alleen maar beter en kun je lekker gaan genieten van je zwangerschap. En doe het lekker rustig aan....
Een knuffel van mij en peaceman....![]()
en hoop/denk je snel te spreken op MSN
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |