Huuauto 4 dagen later ophalen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 19:31 schreef miss_sly het volgende:
Onze reis is definitef geregeld!
We gaan een rondreis maken langs de oostkust en doen daarbij 4 dagen New York aan. Aangezien we met een huurauto gaan en deze al hebben als we in NY arriveren, vroeg ik me af of iemand een briljant idee heeft mbt parkeren
We vliegen op Montreal, rijden naar Boston, dan naar NY en verder naar Washington, Shenadoah NP, Harrisburg, Niagara Falls, Toronto en MOtreal.quote:
quote:Ha, het Marriott hotel, das niet goedkoop![]()
Hè, wat?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 21:55 schreef The.PhantoM het volgende:
de eerste pagina gaat weer verloren aan tvp's![]()
![]()
quote:Onze reis is definitef geregeld!
We gaan een rondreis maken langs de oostkust en doen daarbij 4 dagen New York aan. Aangezien we met een huurauto gaan en deze al hebben als we in NY arriveren, vroeg ik me af of iemand een briljant idee heeft mbt parkeren
Ik lees net in een reisverslag dat parkeren ongeveer 15 dollar per half uur kan kosten. Vaak word je auto opgestapeld vanwege de ruimte.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 19:31 schreef miss_sly het volgende:
Nog maar weer even een tvp'tje?quote:Op zaterdag 18 juni 2005 11:52 schreef The.PhantoM het volgende:
NYC yeab baby, in the US of A. NYC all the way
gegroet globe trotters!!!!!!!
parkeren in manhattan trekt je hele beurs leeg. Het kost idd 15-20 dollar per uur d8 ik. kan je de auto niet buiten manhattan parkeren ofzo?quote:Op zaterdag 18 juni 2005 12:17 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Ik lees net in een reisverslag dat parkeren ongeveer 15 dollar per half uur kan kosten. Vaak word je auto opgestapeld vanwege de ruimte.
Dat van 210 euro heb ik ook gehoord op de radio gisteren. Je zal dan wel weer vliegen in een onmogelijke tijd van het jaar... Ik heb trouwens 455¤ betaald voor mijn ticket.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 12:33 schreef The.PhantoM het volgende:
hej, hoeveel betalen jullie voor een ticket na ar nyc? Ik had gehoord dat je nou bij british airways voor 210 ex. tax een ticket kon krijgen. Das wel lekker natuurlijk.
nee, volgens mij kan je in augustus vliegen, wat ik zelf dus van plan benquote:Op zaterdag 18 juni 2005 12:35 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dat van 210 euro heb ik ook gehoord op de radio gisteren. Je zal dan wel weer vliegen in een onmogelijke tijd van het jaar... Ik heb trouwens 455¤ betaald voor mijn ticket.
Overstap in Houston en dan naar SF.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 12:31 schreef Jaguarized het volgende:
Continental heeft nog niet zo'n snelle incheckbalie nee. Ik heb hetzelfde met SAS. Ik heb hier ook een e-ticket, althans er staat e-ticket op. Zo'n ding als dit had ik ook wel thuis in MS Word kunnen maken en printen. Het hele principe is gewoon dat je e-ticket alleen een vluchtbevestiging is en dat je hem eigenlijk niet eens mee hoeft te nemen naar Schiphol. Aan de hand van je paspoort kijken ze of je in de computer staat wat als het goed is het geval is.
Vlieg jij rechtstreeks naar de VS of met een overstap?
ja of gewoon buiten new yorkquote:Op zaterdag 18 juni 2005 12:35 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
parkeren in manhattan trekt je hele beurs leeg. Het kost idd 15-20 dollar per uur d8 ik. kan je de auto niet buiten manhattan parkeren ofzo?
Hmmm, vreemd dat het zo goedkoop is en juist bij BA. Als er één maatschappij is die een hoog standaard tarief en óók zo'n beetje de meeste brandstof berekend, is het BA wel.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 12:37 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
nee, volgens mij kan je in augustus vliegen, wat ik zelf dus van plan ben![]()
tja brandstof tax enzo moet er nog bovenop he. en in de states betaal je ook nog veiligheids tax dus het zal uiteindelijk zo'n 300 pleuro of meer worden. maar dat is nog niet veelquote:Op zaterdag 18 juni 2005 12:40 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Hmmm, vreemd dat het zo goedkoop is en juist bij BA. Als er één maatschappij is die een hoog standaard tarief en óók zo'n beetje de meeste brandstof berekend, is het BA wel.
De auto hoeft ook niet in Manhattan hoor. Desnoods op het vliegveld ofzo? We gaan ook nog informeren of we hem niet een paar dagen bij Hertz op het vliegveld kunnen stallen, bijvoorbeeld. Nemen we de metro welquote:Op zaterdag 18 juni 2005 12:35 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
parkeren in manhattan trekt je hele beurs leeg. Het kost idd 15-20 dollar per uur d8 ik. kan je de auto niet buiten manhattan parkeren ofzo?
Hmm ok dan moet je die 3 uur wel aanhouden idd. Ik heb aan 1,5 uur voldoende volgens die gast van het reisbureau.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 12:38 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Overstap in Houston en dan naar SF.
Er staat: Bring this eTicket receipt along with photo identification, proof of citizenship, passport and/or vis to the ticket lobby for check-in.
Je moet naast je paspoort nog iets meenemen waar een foto op staat, zag ik op de site. Studentenpas, pasje van werk, rijbewijs of CC.
of zo parkeren:quote:Op zaterdag 18 juni 2005 12:43 schreef Jaguarized het volgende:
Parkeren in New York:
Queensboro Hall Municipal Parking Garage voor 105$ per maand.
Parkeren op LaGuardia Airport in Car Park 3. Bel (lokale nummer) 800 247 7433 voor meer details.
In New Jersey aan de Route 29.
Parkeerplaatsen op vliegvelden, als je ze je aankomsttijd + details e.d geeft dan kunnen ze een plaats voor je boeken.
Nog een algemene site die ook zou kunnen helpen.
Ook NJ Transit's Metropark zou een optie kunnen zijn voor $56 dollar per maand ook al zou je er maar 4 dagen parkeren. De garage is erg druk en bewaakt 24/7. Dit maakt hem wel een stuk veiliger dan onbewaakt parkeren. Voor 4 dollar en 20 minuten zit je in Penn Station, of een uur rijden. Geen linkje btw..
![]()
Het verhuurbedrijf zal alleen met die methode niet zo blij zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 12:45 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
of zo parkeren:
http://www.zuid-holland-zuid.com/images/ongeluknoordhoek.jpg
niemand die je auto meer wilt hebben en jatten. Tis ook nog gratis
Nee, het staat gewoon op dat eTicket, dus los van je reden van bezoek.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 12:44 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Hmm ok dan moet je die 3 uur wel aanhouden idd. Ik heb aan 1,5 uur voldoende volgens die gast van het reisbureau.![]()
Moet je naast je paspoort nog iets meenemen met foto omdat je dan een studentenvisum hebt?
Ik betaalde 502 Euro voor mijn ticket, 374 voor de reis via Delta en 128 dollar tax. Niet goedkoop, want ik had alles pas op het laatste moment geregeld. Gelukkig waren de vertrek tijden/aankomsttijden wel relaxt. Zo'n e-ticket is wel erg handig vond ik.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 12:33 schreef The.PhantoM het volgende:
hej, hoeveel betalen jullie voor een ticket na ar nyc? Ik had gehoord dat je nou bij british airways voor 210 ex. tax een ticket kon krijgen. Das wel lekker natuurlijk.
Ik betaal 500 inclusief alle taxes voor vliegen in hoogseizoen (25 juli heen, 23 augustus terug). Was ook wel erg benieuwd hoe cheap het nu echt mogelijk is in die periode via BA. Want dan ga ik even balen.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 12:33 schreef The.PhantoM het volgende:
In wat voor tijdsbestek doe je dat in totaal, vroeg ik me af?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 20:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
We vliegen op Montreal, rijden naar Boston, dan naar NY en verder naar Washington, Shenadoah NP, Harrisburg, Niagara Falls, Toronto en MOtreal.
We hebben de auto dus al als we in NY komen
Vertrek op 4 september, vertrek uit Montreal op 22 september. We blijven overal 2 nachten, behalve in NY 4.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 22:34 schreef Essiepessie het volgende:
[..]
In wat voor tijdsbestek doe je dat in totaal, vroeg ik me af?
Ergens buiten manhattan parkeren iig, dat is niet te betalen. Dan maar met de metro of trein verder.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 19:31 schreef miss_sly het volgende:
Greenwich en East village hebben veel bars.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 23:30 schreef kepler het volgende:
nog maar 5 weken dan zit ik ook in NYC
nog iemand ideeen om uit te gaan op zaterdagavond? Wat zijn de goede clubs/bars?
Dat kan idd, maar uiteindelijk betaal je dan nog 400-450¤quote:Op zaterdag 18 juni 2005 12:33 schreef The.PhantoM het volgende:
Ja, helemaal.quote:Op zondag 19 juni 2005 11:01 schreef komrad het volgende:
gratis om aan te melden?
Gewoon je OV-jaarkaart oid vervalsen, schijnt goed te werken.quote:Op zondag 19 juni 2005 02:54 schreef Dizzee het volgende:
Kan dan dit jaar dan eindelijk biertjes drinken in de States.![]()
Iets wat vorig jaar niet (legaal) kon
Als Brooklyn een stad was, is alleen NY, LA, Chicago groter.quote:Op zondag 19 juni 2005 10:57 schreef Jeroenus het volgende:
http://www.nytimes.com/pages/nyregion/thecity/index.html
Aanmelden noodzakelijk, maar het is het wel waard.
Fact: Brooklyn is qua populatie groter dan SF, Seattle, Boston en St. Louis bij elkaar.
I know. Aan drank komen lukte wel. (Hasj enzo ook, maar dat was bagger.quote:Op zondag 19 juni 2005 11:12 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
[..]
Gewoon je OV-jaarkaart oid vervalsen, schijnt goed te werken.
[..]
komt goed..komt goed.quote:Op zondag 19 juni 2005 12:02 schreef komrad het volgende:
ohhh je bent nog nooit in de capitol of the world geweest, foei
dat komt (hoop ik) wel goedquote:veel plezier
Met vervalste OV's kom je ook clubs binnen hoor, iig als meisje dan.quote:Op zondag 19 juni 2005 11:27 schreef Dizzee het volgende:
[..]
I know. Aan drank komen lukte wel. (Hasj enzo ook, maar dat was bagger.)
Maar een club binnengaan was moeilijk dus als alternatief de 'student-house-party's'.![]()
Ik (24) was een aantal keer in New York op stap gegaan met een Engelsman van 19 en een jongen van 23 uit de omgeving van L.A. Bij sommige bars word er al meteen gevraagd om ID maar we zijn ook vaak genoeg bij leuke cafes naar binnen gekomen zonder iets van ID te laten zijn bij binnenkomst of iets bestellen. Ligt ook een beetje aan de tent waar je naar binnen gaat, bij die typische studentenbars bij bijv. Columbia wordt er wat minder snel gevraagd om ID denk ik.quote:Op zondag 19 juni 2005 02:54 schreef Dizzee het volgende:
Kan dan dit jaar dan eindelijk biertjes drinken in de States.![]()
Iets wat vorig jaar niet (legaal) kon
dets amierieka... raarquote:Op zondag 19 juni 2005 12:53 schreef smesjz het volgende:
[..]
Ik (24) was een aantal keer in New York op stap gegaan met een Engelsman van 19 en een jongen van 23 uit de omgeving van L.A. Bij sommige bars word er al meteen gevraagd om ID maar we zijn ook vaak genoeg bij leuke cafes naar binnen gekomen zonder iets van ID te laten zijn bij binnenkomst of iets bestellen. Ligt ook een beetje aan de tent waar je naar binnen gaat, bij die typische studentenbars bij bijv. Columbia wordt er wat minder snel gevraagd om ID denk ik.
Raar dat je op je 18de al wel in Irak kan zitten als militair, op je 16de in sommige staten al je rijbewijs kan halen en op je 21ste pas mag drinken in een cafe.
ja wij zijn ook raar want we eten mayonaise bij de friet, we verdrinken zelfs onze patat erinquote:Op zondag 19 juni 2005 14:47 schreef komrad het volgende:
ja het werkt daar gewoon anders dan hier
Pulp Fictionquote:Op zondag 19 juni 2005 14:50 schreef berc het volgende:
[..]
ja wij zijn ook raar want we eten mayonaise bij de friet, we verdrinken zelfs onze patat erin
nee volgens mij een btje naar de klote gegaaanquote:
Gaaf!. Dat is mijn gedeelte van NYC he! En ik vind het nog steeds perfect. Ook al wordt Williamsburg er afgeschilderd als wijk met een overschot aan wannabees. Wat natuurlijk ook gewoon zo isquote:Op zondag 19 juni 2005 10:31 schreef Jeroenus het volgende:
De New York Times heeft vandaag een special over Brooklyn (online te vinden bij The City). Mooie special met foto's, audiostreams en cijfers over hoe in Brooklyn het gemiddelde inkomen gestegen is, criminaliteit flink is gedaald, opleidingen hoger zijn geworden en de huur gedaald is. Aanrader
Die audiostreams zijn leuk waar New Yorkers vertellen over hun leven, tegelijkertijd zie je foto's langskomen.
ik zit te kijken of ik ergens in augustus wat kan vinden. Maar je betaalt dus ongeveer 180 euro aan tax bij BA? Dus hte is nog steeds bijna 400 euro per ticket?quote:Op maandag 20 juni 2005 10:26 schreef GAMED0G het volgende:
Die aanbieding van 210euro is idd goede optie....je kan niet op heel veel data van de 210 prijs gebruik maken dus je moet een beetje flexibel zoeken....(deze week laatste week van de actie)
Ik heb mn ticket geboekt via D-reizen bij BA....Ze konden me makkelijk helpen met het zoeken naar een geschikte datum om daarwerkelijk gebruik te maken van de actie....
Kwas in totaal voor 2 tickets dan 787euro kwijt! Ik vlieg op woensdag 30November en vlieg 7december terug...kmis dan wel net het aansteken van de boom op rocefeller center(29Nov) maar kan wel lekker schaatsen met mn vriendin en genieten van de kerstsfeer die dan lekker opgang komt...
Hopelijk geen sneeuwstorm net als 5dec vorig jaar maar we gaan van t positieve uit!
De datum maakte ons niet veel uit, we wilden gewoon een zo goedkoop mogelijke vlucht hebben, en toen dacht ik dan doen we het toch voor de kerst..is wel zo gezellige...plus nu kunnen we dus mooi sparen om eens flink te shoppen en alles te bezichtigen en te doen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |