abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28057036
Kan dan dit jaar dan eindelijk biertjes drinken in de States.

Iets wat vorig jaar niet (legaal) kon
pi_28058582
De New York Times heeft vandaag een special over Brooklyn (online te vinden bij The City). Mooie special met foto's, audiostreams en cijfers over hoe in Brooklyn het gemiddelde inkomen gestegen is, criminaliteit flink is gedaald, opleidingen hoger zijn geworden en de huur gedaald is. Aanrader

Die audiostreams zijn leuk waar New Yorkers vertellen over hun leven, tegelijkertijd zie je foto's langskomen.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_28058727
heb je een linke jeroenus
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_28058971
http://www.nytimes.com/pages/nyregion/thecity/index.html

Aanmelden noodzakelijk, maar het is het wel waard.

Fact: Brooklyn is qua populatie groter dan SF, Seattle, Boston en St. Louis bij elkaar.
New Yorker in spe
pi_28059045
gratis om aan te melden?
pi_28059156
quote:
Op zondag 19 juni 2005 11:01 schreef komrad het volgende:
gratis om aan te melden?
Ja, helemaal.
New Yorker in spe
pi_28059216
quote:
Op zondag 19 juni 2005 02:54 schreef Dizzee het volgende:

Gewoon je OV-jaarkaart oid vervalsen, schijnt goed te werken.
quote:
Op zondag 19 juni 2005 10:57 schreef Jeroenus het volgende:
http://www.nytimes.com/pages/nyregion/thecity/index.html

Aanmelden noodzakelijk, maar het is het wel waard.

Fact: Brooklyn is qua populatie groter dan SF, Seattle, Boston en St. Louis bij elkaar.
Als Brooklyn een stad was, is alleen NY, LA, Chicago groter.
pi_28059265
haha maar ja brooklyn is a borough
pi_28059560
quote:
Op zondag 19 juni 2005 11:12 schreef hmmmmmmmmm het volgende:

[..]

Gewoon je OV-jaarkaart oid vervalsen, schijnt goed te werken.
[..]
I know. Aan drank komen lukte wel. (Hasj enzo ook, maar dat was bagger. )
Maar een club binnengaan was moeilijk dus als alternatief de 'student-house-party's'.
pi_28059669
vertel student house parties??

die heb ik gemist
pi_28059945
Die feestjes bij de mensen (studenten) thuis. Gewoon met veel drank, drugs en muziek. Mooie party's waren dat.

Via collega's en vrienden wist je waar een feest zou zijn. Maar toen ik in LA was werden we uitgenodigd toen we op een terrasje zaten. Uiteindelijk vanwege de tijd niet gedaan.
pi_28060104
maareh heb je daar dan ook gestudeerd?

ik heb er in nYC nooit iets over gehoord, helaas
pi_28060218
Nee ik heb stage(was eigenlijk puur werken) gelopen in miami. Daar gewerkt in een hotel. Omdat je daar veel mensen leert kennen, kon ik reisje maken naar Vegas, Phoenix en Los Angeles.

Opzich voor de hand liggend dat je dan New York meepakt, maar niet dus.
Dan maar dit jaar
pi_28060232
ohhh je bent nog nooit in de capitol of the world geweest, foei

veel plezier
pi_28060292
quote:
Op zondag 19 juni 2005 12:02 schreef komrad het volgende:
ohhh je bent nog nooit in de capitol of the world geweest, foei
komt goed..komt goed.
quote:
veel plezier
dat komt (hoop ik) wel goed
pi_28061091
quote:
Op zondag 19 juni 2005 11:27 schreef Dizzee het volgende:

[..]

I know. Aan drank komen lukte wel. (Hasj enzo ook, maar dat was bagger. )
Maar een club binnengaan was moeilijk dus als alternatief de 'student-house-party's'.
Met vervalste OV's kom je ook clubs binnen hoor, iig als meisje dan.
pi_28061240
quote:
Op zondag 19 juni 2005 02:54 schreef Dizzee het volgende:

Ik (24) was een aantal keer in New York op stap gegaan met een Engelsman van 19 en een jongen van 23 uit de omgeving van L.A. Bij sommige bars word er al meteen gevraagd om ID maar we zijn ook vaak genoeg bij leuke cafes naar binnen gekomen zonder iets van ID te laten zijn bij binnenkomst of iets bestellen. Ligt ook een beetje aan de tent waar je naar binnen gaat, bij die typische studentenbars bij bijv. Columbia wordt er wat minder snel gevraagd om ID denk ik.

Raar dat je op je 18de al wel in Irak kan zitten als militair, op je 16de in sommige staten al je rijbewijs kan halen en op je 21ste pas mag drinken in een cafe.
pi_28063525
quote:
Op zondag 19 juni 2005 12:53 schreef smesjz het volgende:

[..]

Ik (24) was een aantal keer in New York op stap gegaan met een Engelsman van 19 en een jongen van 23 uit de omgeving van L.A. Bij sommige bars word er al meteen gevraagd om ID maar we zijn ook vaak genoeg bij leuke cafes naar binnen gekomen zonder iets van ID te laten zijn bij binnenkomst of iets bestellen. Ligt ook een beetje aan de tent waar je naar binnen gaat, bij die typische studentenbars bij bijv. Columbia wordt er wat minder snel gevraagd om ID denk ik.

Raar dat je op je 18de al wel in Irak kan zitten als militair, op je 16de in sommige staten al je rijbewijs kan halen en op je 21ste pas mag drinken in een cafe.
dets amierieka... raar
pi_28063569
ja het werkt daar gewoon anders dan hier
pi_28063627
quote:
Op zondag 19 juni 2005 14:47 schreef komrad het volgende:
ja het werkt daar gewoon anders dan hier
ja wij zijn ook raar want we eten mayonaise bij de friet, we verdrinken zelfs onze patat erin
pi_28063704
ja enwat moet ik met die informatie?
pi_28063743
quote:
Op zondag 19 juni 2005 14:50 schreef berc het volgende:

[..]

ja wij zijn ook raar want we eten mayonaise bij de friet, we verdrinken zelfs onze patat erin
Pulp Fiction
pi_28063768
Everybody shut up, or i'll kill every fucking last one of ya
  maandag 20 juni 2005 @ 00:11:41 #74
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_28077860
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 12:27 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Nog maar weer even een tvp'tje?
nee volgens mij een btje naar de klote gegaaan
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_28081580
ik wil eigenlijk ook..
heb 2 weken vakantie, laatste week van juli en de eerste van augustus.

Ik heb gezocht op goedkope vluchten in deze periode (ik zat te denken aan 25/07 - 05/08)
maar ik kom altijd uit op ¤750 p.p.

weet er nog iemand toevallig een goedkopere manier?

is het misschien een idee om rond deze datum gewoon naar schiphol te crossen en daar wachten op plaatsen die overblijven? (da's toch echt last-minute)
  maandag 20 juni 2005 @ 10:26:55 #76
72822 GAMED0G
RYDE OR DIE
pi_28082123
Die aanbieding van 210euro is idd goede optie....je kan niet op heel veel data van de 210 prijs gebruik maken dus je moet een beetje flexibel zoeken....(deze week laatste week van de actie)
Ik heb mn ticket geboekt via D-reizen bij BA....Ze konden me makkelijk helpen met het zoeken naar een geschikte datum om daarwerkelijk gebruik te maken van de actie....

Kwas in totaal voor 2 tickets dan 787euro kwijt! Ik vlieg op woensdag 30November en vlieg 7december terug...kmis dan wel net het aansteken van de boom op rocefeller center(29Nov) maar kan wel lekker schaatsen met mn vriendin en genieten van de kerstsfeer die dan lekker opgang komt...

Hopelijk geen sneeuwstorm net als 5dec vorig jaar maar we gaan van t positieve uit!

De datum maakte ons niet veel uit, we wilden gewoon een zo goedkoop mogelijke vlucht hebben, en toen dacht ik dan doen we het toch voor de kerst..is wel zo gezellige...plus nu kunnen we dus mooi sparen om eens flink te shoppen en alles te bezichtigen en te doen!
air jordan's forever
pi_28083631
Jeeej bijna vakantie en bijna naar het grote NY
Vertrek de 12e van juli en was van plan is te gaan kijken bij webster hall, toevallig meerdere mensen die hier geweest zijn, ben wel benieuwd wat ervan te moeten voorstellen. Groot is het in elk geval lijkt mij zo
  maandag 20 juni 2005 @ 15:08:01 #78
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_28090500
quote:
Op zondag 19 juni 2005 10:31 schreef Jeroenus het volgende:
De New York Times heeft vandaag een special over Brooklyn (online te vinden bij The City). Mooie special met foto's, audiostreams en cijfers over hoe in Brooklyn het gemiddelde inkomen gestegen is, criminaliteit flink is gedaald, opleidingen hoger zijn geworden en de huur gedaald is. Aanrader

Die audiostreams zijn leuk waar New Yorkers vertellen over hun leven, tegelijkertijd zie je foto's langskomen.
Gaaf!. Dat is mijn gedeelte van NYC he! En ik vind het nog steeds perfect. Ook al wordt Williamsburg er afgeschilderd als wijk met een overschot aan wannabees. Wat natuurlijk ook gewoon zo is

Ik ben enige tijd terug in het gedeelte rond canarsie geweest, maar daar voelde ik me niet erg safe en het was ook lelijk. Het verschilde ontzettend van williamsburg, park slope, red hook etc.

Daarentegen moet ik zeggen dat ik in dit gedeelte van de NYT las dat Coney Island zo arm is, maar dat is juist gezellig met het strand en de attracties, waar hip manhattan overigens wel elke zonnige dag alles van in beslag neemt.

Alleen: in welke wijken daalt de huur dan? Ik hoor iedereen zich er suf over klagen
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
  maandag 20 juni 2005 @ 15:29:13 #79
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_28091218
quote:
Op maandag 20 juni 2005 10:26 schreef GAMED0G het volgende:
Die aanbieding van 210euro is idd goede optie....je kan niet op heel veel data van de 210 prijs gebruik maken dus je moet een beetje flexibel zoeken....(deze week laatste week van de actie)
Ik heb mn ticket geboekt via D-reizen bij BA....Ze konden me makkelijk helpen met het zoeken naar een geschikte datum om daarwerkelijk gebruik te maken van de actie....

Kwas in totaal voor 2 tickets dan 787euro kwijt! Ik vlieg op woensdag 30November en vlieg 7december terug...kmis dan wel net het aansteken van de boom op rocefeller center(29Nov) maar kan wel lekker schaatsen met mn vriendin en genieten van de kerstsfeer die dan lekker opgang komt...

Hopelijk geen sneeuwstorm net als 5dec vorig jaar maar we gaan van t positieve uit!

De datum maakte ons niet veel uit, we wilden gewoon een zo goedkoop mogelijke vlucht hebben, en toen dacht ik dan doen we het toch voor de kerst..is wel zo gezellige...plus nu kunnen we dus mooi sparen om eens flink te shoppen en alles te bezichtigen en te doen!
ik zit te kijken of ik ergens in augustus wat kan vinden. Maar je betaalt dus ongeveer 180 euro aan tax bij BA? Dus hte is nog steeds bijna 400 euro per ticket?

Heeft iemand trouwens ervaring met last minute boeken naar NYC?
  maandag 20 juni 2005 @ 15:44:10 #80
72822 GAMED0G
RYDE OR DIE
pi_28091692
nouja, "nog steeds 400" vind ik dan wel meevallen....de instap prijs excl. tax is toch min. wel 300 350 ofzo.....dus kvond t een mooie aanbieding....

Je moet je er eenmaal bij neerleggen dat de reis naar NY gewoon veel geld kost....!
air jordan's forever
  maandag 20 juni 2005 @ 15:44:27 #81
90273 merdeka
pi_28091708
quote:
Op maandag 20 juni 2005 15:29 schreef The.PhantoM het volgende:

Heeft iemand trouwens ervaring met last minute boeken naar NYC?
Ik hoef eigenlijk nooit zelf tickets te regelen, dat gebeurt allemaal via mijn werk. Ik heb éénmaal zelf een lastminute geboekt naar NY en ik kwam rond de 1000 euro retour uit bij KLM/AF, dat was op dat moment de goedkoopste plaats. Met dank aan mijn Flying Blue Gold card, anders was ik duurder uit geweest. Dat was een week voor vertrek, voorjaar 2005.

Soms schijnen er wel goedkope lastminutes tussen te zitten, maar volgens mij kom je onder de 1000 euro niet snel uit. BA schijnt met lastminutes trouwens het goedkoopst te zijn, tax meegerekend. Maar ik vlieg nooit BA....

[ Bericht 15% gewijzigd door merdeka op 20-06-2005 15:56:06 ]
  maandag 20 juni 2005 @ 16:00:02 #82
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_28092144
quote:
Op maandag 20 juni 2005 15:44 schreef GAMED0G het volgende:
nouja, "nog steeds 400" vind ik dan wel meevallen....de instap prijs excl. tax is toch min. wel 300 350 ofzo.....dus kvond t een mooie aanbieding....

Je moet je er eenmaal bij neerleggen dat de reis naar NY gewoon veel geld kost....!
nee nee, ik vind het ook niet duur. Maar als je ziet dat je een ticket voor 210 kan krijgen dan denk ik niet gelijk aan een totaal prijs van bijna 400 euro. Ik d8 dat je wel met +-320 euro klaar was, maar niet dus.
  maandag 20 juni 2005 @ 16:03:35 #83
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_28092257
ik zit nou trouwens bij dreizen te kijken voor vlucht en overnachtingen in 1. En ze hebben wel wat leuke aanbiedingen voor westside YMCA en Vanderbilt. Ik weet dat deze hostels zijn besproken in 1 van de vele nyc topics maar ze staan tot mijn verbazing niet in de OP. Is er iemand die nogmaals zijn ervaringen wilt delen over deze hostels... Kunnen we ut ook gelijk in de OP gooien.
  maandag 20 juni 2005 @ 16:04:52 #84
72822 GAMED0G
RYDE OR DIE
pi_28092297
ja daar heb je gelijk in.......kvind t ook...teveel kosten komen er bij!

alleen bij de een zit er in de excl. prijs bv geen brandstof geld bij en betaal je dat dus apart en bij de ander betaal je dit al in t ticket en niet apart.....

Zo zijn bij bv de dochter bedrijven van KLM tickets goedkoper maar betaal je uiteindelijk even veel!!!als gewoon rechtstreeks KLM....tiz een groot spel met die kosten!!!
air jordan's forever
  maandag 20 juni 2005 @ 21:18:38 #85
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_28101206
Heeft iemand al eens eerder zo'n New York Pass via www.newyorkpass.com besteld? Moet je dan meteen betalen of pas als je hem ophaalt?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_28101702
quote:
Op maandag 20 juni 2005 21:18 schreef Jaguarized het volgende:
Heeft iemand al eens eerder zo'n New York Pass via www.newyorkpass.com besteld? Moet je dan meteen betalen of pas als je hem ophaalt?
Nee, wel ter plekke gekocht. Misschien wel veel handiger omdat je geen verzendkosten hoeft te lappen.
New Yorker in spe
pi_28101789
quote:
Op maandag 20 juni 2005 15:08 schreef merdeka het volgende:

[..]

Gaaf!. Dat is mijn gedeelte van NYC he! En ik vind het nog steeds perfect. Ook al wordt Williamsburg er afgeschilderd als wijk met een overschot aan wannabees. Wat natuurlijk ook gewoon zo is

Ik ben enige tijd terug in het gedeelte rond canarsie geweest, maar daar voelde ik me niet erg safe en het was ook lelijk. Het verschilde ontzettend van williamsburg, park slope, red hook etc.

Daarentegen moet ik zeggen dat ik in dit gedeelte van de NYT las dat Coney Island zo arm is, maar dat is juist gezellig met het strand en de attracties, waar hip manhattan overigens wel elke zonnige dag alles van in beslag neemt.

Alleen: in welke wijken daalt de huur dan? Ik hoor iedereen zich er suf over klagen
Ik heb in mijn haast de rent graphic mislezen. Ik dacht dat de goedkopere catergorieën goedkoper waren geworden maar het aandeel van goedkope woningen in de totale woningmarkt is flink gekrompen.

50% van de mensen betaald meer dan 750$ p/m voor hun woning. Dat was maar 11% in 1990.
New Yorker in spe
pi_28102254
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 12:28 schreef Jeroenus het volgende:
Iemand wel is op de website van een vliegtuigmaatschappij (Continental) een ticket geboekt? Ik wil namelijk zeker weten dat ik voldoende heb aan het meenemen van het eTicket Itinerary and Receipt naar de incheckbalie (3 uur van te voren van Continental heeft nog niet zo'n snelle incheckbalie op Schiphol)?
Omdat dit nog niet (overtuigend) is beantwoord, nog even de volgende reaktie: ja, een printout van eTicket Itinerary and Receipt plus je paspoort is alles wat je nodig hebt bij de incheckbalie. Eigenlijk wordt alleen maar naar je paspoort gevraagd, de printout is alleen voor als ze iets willen dubbel checken en de security voor de incheckbalies heeft me er ook wel eens om gevraagd (ze laten alleen passagiers in het incheck deel toe). Ook had ik de vorige keer bij zo'n self-service checkin (KLM) ineens een confirmationnummer nodig dat gelukkig op de printout stond. Dus, hoewel niet eens echt noodzakelijk, is het meenemen van de printout wel handig.

Als je papieren tickets gewend bent, dan is het even een raar idee dat je behalve je paspoort niets mee hoeft te nemen. Ik ben al een keer of 10 naar NYC gereisd met een eTicket en altijd was mijn naam bekend bij de balie en de eTicket reservering perfect in orde.

De 3 uur is niet specifiek voor Continental; voor alle vluchten naar de VS wordt geadviseerd 3 uur van tevoren aanwezig te zijn. Dit is met name omdat het boarden bij de gate nogal traag verloopt omdat ze met iedere passagier een kort interview houden over wat je gaat doen, wie je tas heeft ingepakt en dergelijke. Je staat dus niet 3 uur in te checken; continental gaat meestal erg snel, afhankelijk van hoeveel andere vluchten er zijn.

Die 3 uur kun je als overdreven beschouwen. Ik heb zelfs eens meegemaakt dat er 3 uur voor de vlucht nog geen eens ingecheckt werd zodat ik me nog een half uur moest vermaken aan land side. 2 uur van tevoren inchecken is ook prima. Toch richt ik me zelf meestal op die 3 uur voor mijn eigen gemoedsrust; onderweg kun je vertraging oplopen en ook voor de douane sta je soms erg lang te wachten op Schiphol. Ik ben er dan liever te vroeg en dan vermaak ik me wel met een krantje en koffie aan de air side van de douane.

Prettige reis!
pi_28102658
quote:
Op maandag 20 juni 2005 21:55 schreef jaco het volgende:

[..]

Omdat dit nog niet (overtuigend) is beantwoord, nog even de volgende reaktie: ja, een printout van eTicket Itinerary and Receipt plus je paspoort is alles wat je nodig hebt bij de incheckbalie. Eigenlijk wordt alleen maar naar je paspoort gevraagd, de printout is alleen voor als ze iets willen dubbel checken en de security voor de incheckbalies heeft me er ook wel eens om gevraagd (ze laten alleen passagiers in het incheck deel toe). Ook had ik de vorige keer bij zo'n self-service checkin (KLM) ineens een confirmationnummer nodig dat gelukkig op de printout stond. Dus, hoewel niet eens echt noodzakelijk, is het meenemen van de printout wel handig.

Als je papieren tickets gewend bent, dan is het even een raar idee dat je behalve je paspoort niets mee hoeft te nemen. Ik ben al een keer of 10 naar NYC gereisd met een eTicket en altijd was mijn naam bekend bij de balie en de eTicket reservering perfect in orde.

De 3 uur is niet specifiek voor Continental; voor alle vluchten naar de VS wordt geadviseerd 3 uur van tevoren aanwezig te zijn. Dit is met name omdat het boarden bij de gate nogal traag verloopt omdat ze met iedere passagier een kort interview houden over wat je gaat doen, wie je tas heeft ingepakt en dergelijke. Je staat dus niet 3 uur in te checken; continental gaat meestal erg snel, afhankelijk van hoeveel andere vluchten er zijn.

Die 3 uur kun je als overdreven beschouwen. Ik heb zelfs eens meegemaakt dat er 3 uur voor de vlucht nog geen eens ingecheckt werd zodat ik me nog een half uur moest vermaken aan land side. 2 uur van tevoren inchecken is ook prima. Toch richt ik me zelf meestal op die 3 uur voor mijn eigen gemoedsrust; onderweg kun je vertraging oplopen en ook voor de douane sta je soms erg lang te wachten op Schiphol. Ik ben er dan liever te vroeg en dan vermaak ik me wel met een krantje en koffie aan de air side van de douane.

Prettige reis!
Bedankt voor de informatie.

Interview is toch pas voor de gate? Toch niet bij het inchecken?

Ik vraag me toch nog wel iets af. Ik vlieg eerst naar Houston en dan door naar SF. Er zit 1 uur en 15 minuten tussen. Moet ik zelf eerst mijn koffers van de rolband halen e.d. of gooien zij het voor je over in het nieuwe vliegtuig?
New Yorker in spe
pi_28103417
quote:
Op maandag 20 juni 2005 22:09 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Bedankt voor de informatie.

Interview is toch pas voor de gate? Toch niet bij het inchecken?

Ik vraag me toch nog wel iets af. Ik vlieg eerst naar Houston en dan door naar SF. Er zit 1 uur en 15 minuten tussen. Moet ik zelf eerst mijn koffers van de rolband halen e.d. of gooien zij het voor je over in het nieuwe vliegtuig?
Het interview is bij de gate, maar dat schreef ik ook :-)

Vroeger gooide de maatschappij het over in het nieuwe vliegtuig, maar na 9/11 is dat gewijzigd vanwege veiligheidsvoorschriften. Je moet in Houston je koffers inderdaad van de rolband halen, er mee door de douane lopen en daarna weer afgeven bij een balie van de maatschappij voor de tweede vlucht.

Ik vind 1 uur en 15 minuten trouwens aan de krappe kant voor het overstappen. Je moet in Houston door immigration en de douane, maar misschien gaat dat daar zeer efficient (ik ben nog nooit in Houston geweest). Als ze jou dat ticket met dat schema hebben verkocht dan zal het normaalgesproken moeten kunnen. Grtz, Jaco
  maandag 20 juni 2005 @ 23:03:29 #91
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_28104446
quote:
Op maandag 20 juni 2005 22:31 schreef jaco het volgende:

[..]

Het interview is bij de gate, maar dat schreef ik ook :-)

Vroeger gooide de maatschappij het over in het nieuwe vliegtuig, maar na 9/11 is dat gewijzigd vanwege veiligheidsvoorschriften. Je moet in Houston je koffers inderdaad van de rolband halen, er mee door de douane lopen en daarna weer afgeven bij een balie van de maatschappij voor de tweede vlucht.

Ik vind 1 uur en 15 minuten trouwens aan de krappe kant voor het overstappen. Je moet in Houston door immigration en de douane, maar misschien gaat dat daar zeer efficient (ik ben nog nooit in Houston geweest). Als ze jou dat ticket met dat schema hebben verkocht dan zal het normaalgesproken moeten kunnen. Grtz, Jaco
1 uur en 15 minuten is inderdaad erg krap naar mijn mening. Wij hebben 1,5 uur voor de immigratie staan wachten in San Francisco en dan nog ik weet niet hoeveel controles door. Het vliegveld is wel erg overzichtelijk. Verder werd er in San Francisco op het vliegveld wel erg veel gecontroleerd met honden.
  maandag 20 juni 2005 @ 23:10:28 #92
34586 kepler
No bounce, no play
pi_28104649
quote:
Op maandag 20 juni 2005 22:09 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

ik heb 55 minuten overstap in Detroit... maar dat is een gegarandeerde overstap, waarbij ik dus een nieuwe vlucht krijg mocht ik hem missen (althans dat zei het reisburo).

55 min is echt kort hopelijk ga ik het halen
Alvast de gates opzoeken voor vertrek en de snelste route plannen
The line is a dot to you!
pi_28105590
Ik ga morgen wat boekjes halen bij het reisbureau. Me ma wil als extra soort van examen cadeau zegmaar naar New York (wel eerst was het Londen, maar me pa en ik hebben haar soort van overtuigd om voor New York te kiezen ) Alleen me moeder heeft een winkel dus het zit er niet in om 2 weken ofzo weg te gaan. Hooguit een paar dagen maar het word waarschijnlijk een lang weekend.

Is New York een beetje te doen in een paar dagen, niet dat ik alles gezien moet hebben ofzo maar de leuke dingen.

New York lijkt me eerlijk gezegt wel gigantisch gaaf om heen tegaan, eerste keer in Amerika en eerste keer vliegen
  maandag 20 juni 2005 @ 23:46:43 #94
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_28105606
quote:
Op maandag 20 juni 2005 23:10 schreef kepler het volgende:

[..]

ik heb 55 minuten overstap in Detroit... maar dat is een gegarandeerde overstap, waarbij ik dus een nieuwe vlucht krijg mocht ik hem missen (althans dat zei het reisburo).

55 min is echt kort hopelijk ga ik het halen
Alvast de gates opzoeken voor vertrek en de snelste route plannen
Een route plannen om het snelst bij de gate te komen vind ik echt compleet belachelijk. Dan zit je de hele weg in het vliegtuig te denken of je de snelste route nog wel kent of dat je wel hard genoeg doorloopt. Neem dan gewoon een vlucht later zodat je je ook niet hoeft te haasten. Zwaar kansloos een route plannen.
  maandag 20 juni 2005 @ 23:59:57 #95
90273 merdeka
pi_28105916
quote:
Op maandag 20 juni 2005 21:40 schreef Jeroenus het volgende:

Ik heb in mijn haast de rent graphic mislezen. Ik dacht dat de goedkopere catergorieën goedkoper waren geworden maar het aandeel van goedkope woningen in de totale woningmarkt is flink gekrompen.

50% van de mensen betaald meer dan 750$ p/m voor hun woning. Dat was maar 11% in 1990.
Ik dacht al, zijn we met z'n allen in Brooklyn maar een beetje aan het zeiken om niks, maar ik kon niet vinden waar je het vandaan had

En in de usa is 55 minuten overstaptijd wel heel heel heel erg krap... in een schengen land red je zoiets nog wel, maar ik betwijfel of het je in de usa gaat lukken. Met een Work Permit visum en frequent flyer transfer en incheck balies red ik dergelijke tranfertijden nog niet eens. Of het moeten superoverzichtelijke en efficiente luchthavens zijn, ik heb ze uiteraard nog lang niet allemaal gehad in de usa.

[ Bericht 19% gewijzigd door merdeka op 21-06-2005 00:07:41 ]
pi_28106351
quote:
Op maandag 20 juni 2005 21:18 schreef Jaguarized het volgende:
Nee, maar ga het wel doen en dan kies ik voor de optie in New York oppikken, dan kost me dat ook geen verzendkosten. Je moet ze ook dan wel van tevoren betalen ja, als ik dat zo op de site bekijk. Maar heb wel van iemand vernomen dat het prima werkt..
Please, find my happy place!
pi_28106393
quote:
Op maandag 20 juni 2005 23:59 schreef merdeka het volgende:

[..]

Ik dacht al, zijn we met z'n allen in Brooklyn maar een beetje aan het zeiken om niks, maar ik kon niet vinden waar je het vandaan had

En in de usa is 55 minuten overstaptijd wel heel heel heel erg krap... in een schengen land red je zoiets nog wel, maar ik betwijfel of het je in de usa gaat lukken. Met een Work Permit visum en frequent flyer transfer en incheck balies red ik dergelijke tranfertijden nog niet eens. Of het moeten superoverzichtelijke en efficiente luchthavens zijn, ik heb ze uiteraard nog lang niet allemaal gehad in de usa.
Misschien niet te vergelijken, maar wij hebben een overstap in Zurich en ik zag dat er een uur tussenzit. Niet zelf bewust geregeld zo, dat was nu eenmaal het ticket van Swiss airline. Neem aan dat het dan dus te doen is en koffers e.d. voor je geregeld wordt? Als niemand het weet te zeggen ga ik misschien toch nog even in de telefoon klimmen voor de zekerheid.

[ Bericht 1% gewijzigd door Essiepessie op 21-06-2005 00:59:40 ]
Please, find my happy place!
  dinsdag 21 juni 2005 @ 00:36:00 #98
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_28106526
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 00:23 schreef Essiepessie het volgende:

[..]

Nee, maar ga het wel doen en dan kies ik voor de optie in New York oppikken, dan kost me dat ook geen verzendkosten. Je moet ze ook dan wel van tevoren betalen ja, als ik dat zo op de site bekijk. Maar heb wel van iemand vernomen dat het prima werkt..
Hmm dat zou wel jammer zijn, dan moet ik weer 96 euro reserveren. Wel balen zou het zijn als je bv. zo'n pas hebt gekocht en je kan niet naar NY komen wegens bepaalde omstandigheden. Mensen die het zeker weten aanwezig?
pi_28106568
quote:
Op maandag 20 juni 2005 23:46 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Een route plannen om het snelst bij de gate te komen vind ik echt compleet belachelijk. Dan zit je de hele weg in het vliegtuig te denken of je de snelste route nog wel kent of dat je wel hard genoeg doorloopt. Neem dan gewoon een vlucht later zodat je je ook niet hoeft te haasten. Zwaar kansloos een route plannen.
hoezo zal je je daar zorgen overmaken, hoe eerder de vlucht hoe langer je op je vakantie bestemming bent.. ik zeg gewoon inplannen en proberen die vlucht te halen !

niet dat je het gaat lukken in vijfenvijftig minuten en raak je je koffers kwijt en ga je gestresd te vakantie in whoehoe
  dinsdag 21 juni 2005 @ 00:40:29 #100
90273 merdeka
pi_28106585
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 00:26 schreef Essiepessie het volgende:

[..]

Misschien niet te vergelijken, maar wij hebben een overstap in Zurich en ik zag dat er een uur tussenzit. Niet zelf bewust geregeld zo, dat was nu eenmaal het ticket van Suisse. Neem aan dat het dan dus te doen is en koffers e.d. voor je geregeld wordt? Als niemand het weet te zeggen ga ik misschien toch nog even in de telefoon klimmen voor de zekerheid.
Binnen Europa heb ik wle vaker overstappen van krap een uur gehad. Ligt er een beetje aan welke maatschappij je hebt, maar vaak hoef je niet opnieuw in te checken, en zijn de koffers doorgelabeld naar d eeindplaats van bestemming. Transfers binnen Schengen-landen verlopen aanzienlijk sneller dan daarbuiten. Ik heb het zelfs wel eens in een half uur gered, terwijl ik 1,5 uur de tijd had.

Maar bij een overstap in de usa moet je weer langs pascontroles, zelf opnieuw inchecken en bagage van de band halen en opnieuw inchecken. Ik heb in de usa nog nooit meegemaakt dat de bagage doorgelabeld werd en ik zomaar langs de controles kon lopen. Ik heb nooit noemenswaardige problemen gehad bij controles. Soms vragen ze wat over mijn werkgever en waar ik woon aan de hand van mijn work permit, en éénmaal moest ik een half uur in een kantoortje uitleggen waarom ik een Intra-Company Transferee ben en wat ik dan doe.
Maar eer ik overal langs ben ben ik toch minstens een uur verder. Het hangt ook af van de rij wachtenden voor je en dat is een niet vooraf in te schatten factor. Dan heb je net de pecht dat er een Zweed wiens papieren blijkbaar niet kloppen voor je staat, en hoppa, daar mis je je vlucht... heb ik eens bij de hand gehad, en toen was de transfertijd zelfs bijna 4 uur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')