Gaaf!. Dat is mijn gedeelte van NYC he! En ik vind het nog steeds perfect. Ook al wordt Williamsburg er afgeschilderd als wijk met een overschot aan wannabees. Wat natuurlijk ook gewoon zo isquote:Op zondag 19 juni 2005 10:31 schreef Jeroenus het volgende:
De New York Times heeft vandaag een special over Brooklyn (online te vinden bij The City). Mooie special met foto's, audiostreams en cijfers over hoe in Brooklyn het gemiddelde inkomen gestegen is, criminaliteit flink is gedaald, opleidingen hoger zijn geworden en de huur gedaald is. Aanrader
Die audiostreams zijn leuk waar New Yorkers vertellen over hun leven, tegelijkertijd zie je foto's langskomen.
ik zit te kijken of ik ergens in augustus wat kan vinden. Maar je betaalt dus ongeveer 180 euro aan tax bij BA? Dus hte is nog steeds bijna 400 euro per ticket?quote:Op maandag 20 juni 2005 10:26 schreef GAMED0G het volgende:
Die aanbieding van 210euro is idd goede optie....je kan niet op heel veel data van de 210 prijs gebruik maken dus je moet een beetje flexibel zoeken....(deze week laatste week van de actie)
Ik heb mn ticket geboekt via D-reizen bij BA....Ze konden me makkelijk helpen met het zoeken naar een geschikte datum om daarwerkelijk gebruik te maken van de actie....
Kwas in totaal voor 2 tickets dan 787euro kwijt! Ik vlieg op woensdag 30November en vlieg 7december terug...kmis dan wel net het aansteken van de boom op rocefeller center(29Nov) maar kan wel lekker schaatsen met mn vriendin en genieten van de kerstsfeer die dan lekker opgang komt...
Hopelijk geen sneeuwstorm net als 5dec vorig jaar maar we gaan van t positieve uit!
De datum maakte ons niet veel uit, we wilden gewoon een zo goedkoop mogelijke vlucht hebben, en toen dacht ik dan doen we het toch voor de kerst..is wel zo gezellige...plus nu kunnen we dus mooi sparen om eens flink te shoppen en alles te bezichtigen en te doen!
Ik hoef eigenlijk nooit zelf tickets te regelen, dat gebeurt allemaal via mijn werk. Ik heb éénmaal zelf een lastminute geboekt naar NY en ik kwam rond de 1000 euro retour uit bij KLM/AF, dat was op dat moment de goedkoopste plaats. Met dank aan mijn Flying Blue Gold card, anders was ik duurder uit geweest. Dat was een week voor vertrek, voorjaar 2005.quote:Op maandag 20 juni 2005 15:29 schreef The.PhantoM het volgende:
Heeft iemand trouwens ervaring met last minute boeken naar NYC?
nee nee, ik vind het ook niet duur. Maar als je ziet dat je een ticket voor 210 kan krijgen dan denk ik niet gelijk aan een totaal prijs van bijna 400 euro. Ik d8 dat je wel met +-320 euro klaar was, maar niet dus.quote:Op maandag 20 juni 2005 15:44 schreef GAMED0G het volgende:
nouja, "nog steeds 400" vind ik dan wel meevallen....de instap prijs excl. tax is toch min. wel 300 350 ofzo.....dus kvond t een mooie aanbieding....
Je moet je er eenmaal bij neerleggen dat de reis naar NY gewoon veel geld kost....!
Nee, wel ter plekke gekocht. Misschien wel veel handiger omdat je geen verzendkosten hoeft te lappen.quote:Op maandag 20 juni 2005 21:18 schreef Jaguarized het volgende:
Heeft iemand al eens eerder zo'n New York Pass via www.newyorkpass.com besteld? Moet je dan meteen betalen of pas als je hem ophaalt?
Ik heb in mijn haast de rent graphic mislezen. Ik dacht dat de goedkopere catergorieën goedkoper waren geworden maar het aandeel van goedkope woningen in de totale woningmarkt is flink gekrompen.quote:Op maandag 20 juni 2005 15:08 schreef merdeka het volgende:
[..]
Gaaf!. Dat is mijn gedeelte van NYC he! En ik vind het nog steeds perfect. Ook al wordt Williamsburg er afgeschilderd als wijk met een overschot aan wannabees. Wat natuurlijk ook gewoon zo is![]()
Ik ben enige tijd terug in het gedeelte rond canarsie geweest, maar daar voelde ik me niet erg safe en het was ook lelijk. Het verschilde ontzettend van williamsburg, park slope, red hook etc.
Daarentegen moet ik zeggen dat ik in dit gedeelte van de NYT las dat Coney Island zo arm is, maar dat is juist gezellig met het strand en de attracties, waar hip manhattan overigens wel elke zonnige dag alles van in beslag neemt.
Alleen: in welke wijken daalt de huur dan? Ik hoor iedereen zich er suf over klagen
Omdat dit nog niet (overtuigend) is beantwoord, nog even de volgende reaktie: ja, een printout van eTicket Itinerary and Receipt plus je paspoort is alles wat je nodig hebt bij de incheckbalie. Eigenlijk wordt alleen maar naar je paspoort gevraagd, de printout is alleen voor als ze iets willen dubbel checken en de security voor de incheckbalies heeft me er ook wel eens om gevraagd (ze laten alleen passagiers in het incheck deel toe). Ook had ik de vorige keer bij zo'n self-service checkin (KLM) ineens een confirmationnummer nodig dat gelukkig op de printout stond. Dus, hoewel niet eens echt noodzakelijk, is het meenemen van de printout wel handig.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 12:28 schreef Jeroenus het volgende:
Iemand wel is op de website van een vliegtuigmaatschappij (Continental) een ticket geboekt? Ik wil namelijk zeker weten dat ik voldoende heb aan het meenemen van het eTicket Itinerary and Receipt naar de incheckbalie (3 uur van te voren van Continental heeft nog niet zo'n snelle incheckbalie op Schiphol)?
Bedankt voor de informatie.quote:Op maandag 20 juni 2005 21:55 schreef jaco het volgende:
[..]
Omdat dit nog niet (overtuigend) is beantwoord, nog even de volgende reaktie: ja, een printout van eTicket Itinerary and Receipt plus je paspoort is alles wat je nodig hebt bij de incheckbalie. Eigenlijk wordt alleen maar naar je paspoort gevraagd, de printout is alleen voor als ze iets willen dubbel checken en de security voor de incheckbalies heeft me er ook wel eens om gevraagd (ze laten alleen passagiers in het incheck deel toe). Ook had ik de vorige keer bij zo'n self-service checkin (KLM) ineens een confirmationnummer nodig dat gelukkig op de printout stond. Dus, hoewel niet eens echt noodzakelijk, is het meenemen van de printout wel handig.
Als je papieren tickets gewend bent, dan is het even een raar idee dat je behalve je paspoort niets mee hoeft te nemen. Ik ben al een keer of 10 naar NYC gereisd met een eTicket en altijd was mijn naam bekend bij de balie en de eTicket reservering perfect in orde.
De 3 uur is niet specifiek voor Continental; voor alle vluchten naar de VS wordt geadviseerd 3 uur van tevoren aanwezig te zijn. Dit is met name omdat het boarden bij de gate nogal traag verloopt omdat ze met iedere passagier een kort interview houden over wat je gaat doen, wie je tas heeft ingepakt en dergelijke. Je staat dus niet 3 uur in te checken; continental gaat meestal erg snel, afhankelijk van hoeveel andere vluchten er zijn.
Die 3 uur kun je als overdreven beschouwen. Ik heb zelfs eens meegemaakt dat er 3 uur voor de vlucht nog geen eens ingecheckt werd zodat ik me nog een half uur moest vermaken aan land side. 2 uur van tevoren inchecken is ook prima. Toch richt ik me zelf meestal op die 3 uur voor mijn eigen gemoedsrust; onderweg kun je vertraging oplopen en ook voor de douane sta je soms erg lang te wachten op Schiphol. Ik ben er dan liever te vroeg en dan vermaak ik me wel met een krantje en koffie aan de air side van de douane.
Prettige reis!
Het interview is bij de gate, maar dat schreef ik ook :-)quote:Op maandag 20 juni 2005 22:09 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Bedankt voor de informatie.![]()
Interview is toch pas voor de gate? Toch niet bij het inchecken?
Ik vraag me toch nog wel iets af. Ik vlieg eerst naar Houston en dan door naar SF. Er zit 1 uur en 15 minuten tussen. Moet ik zelf eerst mijn koffers van de rolband halen e.d. of gooien zij het voor je over in het nieuwe vliegtuig?
1 uur en 15 minuten is inderdaad erg krap naar mijn mening. Wij hebben 1,5 uur voor de immigratie staan wachten in San Francisco en dan nog ik weet niet hoeveel controles door. Het vliegveld is wel erg overzichtelijk. Verder werd er in San Francisco op het vliegveld wel erg veel gecontroleerd met honden.quote:Op maandag 20 juni 2005 22:31 schreef jaco het volgende:
[..]
Het interview is bij de gate, maar dat schreef ik ook :-)
Vroeger gooide de maatschappij het over in het nieuwe vliegtuig, maar na 9/11 is dat gewijzigd vanwege veiligheidsvoorschriften. Je moet in Houston je koffers inderdaad van de rolband halen, er mee door de douane lopen en daarna weer afgeven bij een balie van de maatschappij voor de tweede vlucht.
Ik vind 1 uur en 15 minuten trouwens aan de krappe kant voor het overstappen. Je moet in Houston door immigration en de douane, maar misschien gaat dat daar zeer efficient (ik ben nog nooit in Houston geweest). Als ze jou dat ticket met dat schema hebben verkocht dan zal het normaalgesproken moeten kunnen. Grtz, Jaco
ik heb 55 minuten overstap in Detroit... maar dat is een gegarandeerde overstap, waarbij ik dus een nieuwe vlucht krijg mocht ik hem missen (althans dat zei het reisburo).quote:Op maandag 20 juni 2005 22:09 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ik vraag me toch nog wel iets af. Ik vlieg eerst naar Houston en dan door naar SF. Er zit 1 uur en 15 minuten tussen. Moet ik zelf eerst mijn koffers van de rolband halen e.d. of gooien zij het voor je over in het nieuwe vliegtuig?
Een route plannen om het snelst bij de gate te komen vind ik echt compleet belachelijk. Dan zit je de hele weg in het vliegtuig te denken of je de snelste route nog wel kent of dat je wel hard genoeg doorloopt. Neem dan gewoon een vlucht later zodat je je ook niet hoeft te haasten. Zwaar kansloos een route plannen.quote:Op maandag 20 juni 2005 23:10 schreef kepler het volgende:
[..]
ik heb 55 minuten overstap in Detroit... maar dat is een gegarandeerde overstap, waarbij ik dus een nieuwe vlucht krijg mocht ik hem missen (althans dat zei het reisburo).
55 min is echt korthopelijk ga ik het halen
Alvast de gates opzoeken voor vertrek en de snelste route plannen
Ik dacht al, zijn we met z'n allen in Brooklyn maar een beetje aan het zeiken om niks, maar ik kon niet vinden waar je het vandaan hadquote:Op maandag 20 juni 2005 21:40 schreef Jeroenus het volgende:
Ik heb in mijn haast de rent graphic mislezen. Ik dacht dat de goedkopere catergorieën goedkoper waren geworden maar het aandeel van goedkope woningen in de totale woningmarkt is flink gekrompen.![]()
50% van de mensen betaald meer dan 750$ p/m voor hun woning. Dat was maar 11% in 1990.
Nee, maar ga het wel doen en dan kies ik voor de optie in New York oppikken, dan kost me dat ook geen verzendkosten. Je moet ze ook dan wel van tevoren betalen ja, als ik dat zo op de site bekijk. Maar heb wel van iemand vernomen dat het prima werkt..quote:Op maandag 20 juni 2005 21:18 schreef Jaguarized het volgende:
Heeft iemand al eens eerder zo'n New York Pass via www.newyorkpass.com besteld? Moet je dan meteen betalen of pas als je hem ophaalt?
Misschien niet te vergelijken, maar wij hebben een overstap in Zurich en ik zag dat er een uur tussenzit. Niet zelf bewust geregeld zo, dat was nu eenmaal het ticket van Swiss airline. Neem aan dat het dan dus te doen is en koffers e.d. voor je geregeld wordt? Als niemand het weet te zeggen ga ik misschien toch nog even in de telefoon klimmen voor de zekerheid.quote:Op maandag 20 juni 2005 23:59 schreef merdeka het volgende:
[..]
Ik dacht al, zijn we met z'n allen in Brooklyn maar een beetje aan het zeiken om niks, maar ik kon niet vinden waar je het vandaan had![]()
En in de usa is 55 minuten overstaptijd wel heel heel heel erg krap... in een schengen land red je zoiets nog wel, maar ik betwijfel of het je in de usa gaat lukken. Met een Work Permit visum en frequent flyer transfer en incheck balies red ik dergelijke tranfertijden nog niet eens. Of het moeten superoverzichtelijke en efficiente luchthavens zijn, ik heb ze uiteraard nog lang niet allemaal gehad in de usa.
Hmm dat zou wel jammer zijn, dan moet ik weer 96 euro reserveren. Wel balen zou het zijn als je bv. zo'n pas hebt gekocht en je kan niet naar NY komen wegens bepaalde omstandigheden. Mensen die het zeker weten aanwezig?quote:Op dinsdag 21 juni 2005 00:23 schreef Essiepessie het volgende:
[..]
Nee, maar ga het wel doen en dan kies ik voor de optie in New York oppikken, dan kost me dat ook geen verzendkosten. Je moet ze ook dan wel van tevoren betalen ja, als ik dat zo op de site bekijk. Maar heb wel van iemand vernomen dat het prima werkt..
hoezo zal je je daar zorgen overmaken, hoe eerder de vlucht hoe langer je op je vakantie bestemming bent.. ik zeg gewoon inplannen en proberen die vlucht te halen !quote:Op maandag 20 juni 2005 23:46 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Een route plannen om het snelst bij de gate te komen vind ik echt compleet belachelijk. Dan zit je de hele weg in het vliegtuig te denken of je de snelste route nog wel kent of dat je wel hard genoeg doorloopt. Neem dan gewoon een vlucht later zodat je je ook niet hoeft te haasten. Zwaar kansloos een route plannen.![]()
Binnen Europa heb ik wle vaker overstappen van krap een uur gehad. Ligt er een beetje aan welke maatschappij je hebt, maar vaak hoef je niet opnieuw in te checken, en zijn de koffers doorgelabeld naar d eeindplaats van bestemming. Transfers binnen Schengen-landen verlopen aanzienlijk sneller dan daarbuiten. Ik heb het zelfs wel eens in een half uur gered, terwijl ik 1,5 uur de tijd had.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 00:26 schreef Essiepessie het volgende:
[..]
Misschien niet te vergelijken, maar wij hebben een overstap in Zurich en ik zag dat er een uur tussenzit. Niet zelf bewust geregeld zo, dat was nu eenmaal het ticket van Suisse. Neem aan dat het dan dus te doen is en koffers e.d. voor je geregeld wordt? Als niemand het weet te zeggen ga ik misschien toch nog even in de telefoon klimmen voor de zekerheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |