Ben je zenuwachtig?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:53 schreef moussy het volgende:
Mijn grote kleuter mag vandaag voor het eerst vanuit school alleen naar huis lopen![]()
tis omdat ze het zo graag wil en het volgende maand en over 2 maanden en over 3 enz enz toch ook de eerste keer is....
welneeeeeeeeee, ik heb alleen maar een knoop in mn maagquote:
Oei, alweer een stukje van het grote loslaten...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:53 schreef moussy het volgende:
Mijn grote kleuter mag vandaag voor het eerst vanuit school alleen naar huis lopen![]()
tis omdat ze het zo graag wil en het volgende maand en over 2 maanden en over 3 enz enz toch ook de eerste keer is....
ja, ze kan me vanaf school zien in principequote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:00 schreef jessie het volgende:
Kan je ze van verre aan zien komen op de hoek van de straat?
Die moet ook werkenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:01 schreef jessie het volgende:
Voor qltel ook wel leuk Rewimo. Die heeft christan niet zo vaak alleen, toch?
Troost je, het omgekeerde gebeurt ook vaak...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:02 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb trouwens een buurmeisje dat heel hardnekkig Christan blijft zeggen tegen Tristan, ook al heb ik honderd keer gezegd dat ie Tristan heet.
Hij heeft met Pasen maar 1 week vrij gehad. Omdat ze laat grote vakantie krijgen hebben ze de tweede week nu.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:21 schreef miss_dynastie het volgende:
VakantieVolgens mij heb ik nooit vakantie gehad in deze periode
Is dat nieuw?
jaja, junivakantie. Bij mij op stage ook...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:21 schreef miss_dynastie het volgende:
VakantieVolgens mij heb ik nooit vakantie gehad in deze periode
Is dat nieuw?
Aha, okéquote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:40 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hij heeft met Pasen maar 1 week vrij gehad. Omdat ze laat grote vakantie krijgen hebben ze de tweede week nu.
bronquote:Zijn alle schoolvakanties vastgesteld?
Nee, de minister van OCW stelt alleen de data voor de zomervakanties vast. De overige vakanties zoals de herfst-, kerst-, voorjaars- en meivakantie mogen de scholen zelf vaststellen. Hiervoor hoeft geen goedkeuring of toestemming van de minister te worden gevraagd. De minister geeft wel een advies over de data van deze kleine vakanties. Die adviesdata zijn zo gekozen, dat scholen zo veel mogelijk steeds na zeven of acht weken les een week vakantie geven. Verder zijn de adviesdata alleen voor de herfst- en de krokusvakantie niet per regio gelijk. De adviesdata voor de mei- en de kerstvakantie verschillen niet per regio. De medezeggenschapsraad heeft adviesrecht over de vaststelling van de vakantiedata in de school (ouders kunnen dus meer doen dan alleen ernaar informeren). De vakantiedata gelden voor alle basisscholen, speciale scholen voor basisonderwijs, scholen voor het voortgezet onderwijs en scholen voor speciaal voortgezet onderwijs. De scholen in het middelbaar beroepsonderwijs en het hoger onderwijs bepalen zelf de vakanties.
Hij heeft veel geoefend met allebei zijn oma's. De truc bleek om hem op een iets grotere fiets te zetten. Daar reed ie binnen 2 minuten los op wegquote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:36 schreef lily het volgende:
oh wow, Rewimo..
geweldig![]()
(hebben jullie veel geoefend?)
dat zou inderdaad best wat zijn ja..quote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:52 schreef poemojn het volgende:
Sommige mensen raden aan eerst een loopfiets te kopen, voor het ontwikkelen van het evenwicht. Schijnt beter te zijn dan een driewieler of zijwieltjes. Misschien is dat nog wat, Lily?
mja, 20 kiloquote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:57 schreef Sugar het volgende:
Christan, wat góed!![]()
Ik zag er laatst één bij Hema, zo'n loopfietsje. Maar dat was tot 20 kilo, geloof ik.
Ik denk beidequote:Op woensdag 6 juli 2005 19:30 schreef jessie het volgende:
Was ze al naar dr vriendjeVoel je je snel weer opgeknapt na zo'n ingreep? Of was ze gewoon errug blij dat hij er weer was?
het is een late reactie maar normaal kom ik hier niet zo snelquote:Op vrijdag 17 juni 2005 20:02 schreef Lois het volgende:
Christan wat ontzettend goed!!!
vind het wel heerlijk om te lezen dat andere kinderen ook zo'n moeite hebben met fietsen. Ik dacht dat het iets typisch van Eva was maar blijkbaar komt het vaker voor
Ow maar lieve lieve lieve Lois, zo krijg ik ook klassenfoto's van Renéquote:Op maandag 11 juli 2005 20:25 schreef Lois het volgende:
Vorige week is de schoolfotograaf geweest en de foto's van Eva zijn erg mooi geworden. Zo mooi dat ik er een heleboel heb besteldomdat foto's maken bij een "gewone" fotograaf gewoonweg niet gaat met Eva. De klassenfoto is echt onvoorstelbaar grappig. Wij vroegen ons vooraf al af hoe ze dat zouden doen met 8 van die zenuwpeesjes en je kunt ook goed zien dat het een enorme klus is geweest. Er staan er 2 op het punt van uitbreken die nog net kunnen worden vastgegrepen, Eva kijkt ongelooflijk boos, 2 zitten er gigantisch in hun neus te peuteren, 1 trekt zich zowat de haren uit het hoofd en nog weer iemand anders heeft 2 handjes voor zijn gezicht. Alleen de leidsters staan er ogenschijnlijk ontspannen glimlachend op.
De bestelling is op de bus, ik hoop dat de foto's snel arriveren dan zal ik er 1 inscannen van Eva.
Ik heb zelfs een foto met 4 middelvingertjes er opquote:Op maandag 11 juli 2005 20:35 schreef Lois het volgende:
Echt waar?Joh dit was onze eerste schoolfoto en we hebben er echt onvoorstelbaar om gelachen. Zullen we binnenkort gewoon ff ruilen als ik ze binnen heb? Dan kunnen we vergelijken.
Goed zeg! Gaan ze nu ook doortoetsen op school?quote:Op maandag 11 juli 2005 21:53 schreef lady-wrb het volgende:
mag ik me even onder de trotse moeders begeven?
ik heb vanavond oudergesprek op school gehad en meteen luca zijn raport meegekregen.
en t was echt mooi.
alles op A-niveau
Hier hebben ze de grens ergens op begin oktober liggen.quote:Op maandag 11 juli 2005 22:34 schreef lady-wrb het volgende:
o tegenwoordig gaan ze tot en met december gewoon over, maar dan moeten ze er wel aan toe zijn.
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:04 schreef moussy het volgende:
Vast wel, daar zit meer geld voor een tom tom verstand
Ik zie af en toe wel au-pairs inderdaadquote:Op woensdag 13 juli 2005 11:43 schreef lady-wrb het volgende:
en genoeg geld voor een au-pair.
spreken ze bij christan ook zulk beroerd nederlands, zoals ze in het nieuws wisten te melden?
Uit de brief die ik hier heb:quote:Op woensdag 13 juli 2005 13:16 schreef poemojn het volgende:
Alleen mag dat dus niet meer.Als ze een hoog percentage zittenblijvers hebben in de kleuterklassen (om die reden) levert ze dat ook meteen een negatieve aantekening op bij de onderwijsinspectie.
Graagquote:Wil je dat artikel hebben over dit onderwerp, waaruit blijkt dat 't helemaal niet zo goed is voor die zittenblijvers om langer te kleuteren (het lost de achterstand helemaal niet op juist)?
Omdat moussy dat liever niet wil hebben (weet niet meer waarom), maar ze heeft een tijdje geleden wel een topic geopend dat ze 6 (?) jaar moeder was toen René jarig was, dus daar kan je het stiekem wel aan zien.quote:Op woensdag 13 juli 2005 13:51 schreef poemojn het volgende:
Het is verstuurd.
Waarom staan Rene en Cas eigenlijk niet in de lijstjes bij de topicstart? Nu kon ik niet even hun verjaardagsdatum spieken.![]()
Heeft hij het leuk gehad dus, Rewimo?
En dat maakt ook verder niet uit toch? Er staan wel meer mensen niet in de lijstjes, net zoals mensen niet in de verjaardagslijst staan. Het waarom is niet belangrijk.quote:Op woensdag 13 juli 2005 13:57 schreef Troel het volgende:
Omdat moussy dat liever niet wil hebben (weet niet meer waarom
nee, maakt niet uit, maar iedereen is nieuwsgierig rememberquote:Op woensdag 13 juli 2005 14:00 schreef Lois het volgende:
[..]
En dat maakt ook verder niet uit toch? Er staan wel meer mensen niet in de lijstjes, net zoals mensen niet in de verjaardagslijst staan. Het waarom is niet belangrijk.
hoopt hiermee een discussie over het waarom in de kiem te smoren
quote:Op woensdag 13 juli 2005 14:05 schreef Troel het volgende:
[..]
nee, maakt niet uit, maar iedereen is nieuwsgierig remember
er zijn meer landen die dat hebben, maar vaak ligt dan ook de leerplicht tot een latere leeftijd. bv duitsland heb een leerplicht van 6 tot 18quote:Op donderdag 14 juli 2005 10:07 schreef moussy het volgende:
Wisten jullie trouwens dat ze in Rusland pas vanaf 6 jaar naar school gaan?
Oh ja idd, Duitsland ook.quote:Op donderdag 14 juli 2005 10:13 schreef Knorretje het volgende:
[..]
er zijn meer landen die dat hebben, maar vaak ligt dan ook de leerplicht tot een latere leeftijd. bv duitsland heb een leerplicht van 6 tot 18
quote:Op donderdag 14 juli 2005 10:16 schreef moussy het volgende:
[..]
Oh ja idd, Duitsland ook.
Voorheen wilde ik René altijd zo lang mogelijk bij me houden en haar pas met 5 jaar naar school doen, maar volgens mij had ik dan nu in een inrichting gezeten
Veel beter, denk ik...quote:Op donderdag 14 juli 2005 11:15 schreef miss_dynastie het volgende:
In Joegoslavië is het pas vanaf zeven jaar naar school, daarvoor heb je wel een soort kleuterklasje (soort mengeling psz en kleuterklas), dus met zeven begin je dan ook echt met leren, zeg maar
ja maar dat zou ik dan weer niet zo snel doen. Iedereen gaat naar school, dus zij ook. Thuis houden is dan weer egoistisch van mij. En ze zal het daar prima naar haar zin hebben, 't is ook niet dat ik er tegen op zie of zo (of moeite heb met loslaten) Had het alleeen beslist niet erg gevonden als wij als ouders iets langer zelf de kids thuis mochten houden en de grootste taak van begeleiden dan nog in handen zouden hebben. Alicia gaat dus gewoon over negen maandjes naar schoolquote:Op vrijdag 15 juli 2005 00:41 schreef poemojn het volgende:
Knorretje, met 5 jaar mag je je kind sowieso nog 5 uur per week thuishouden, en in overleg met de directie zelfs 10 uur, dus misschien kun je Alicia nog iets meer zien dan je nu verwacht?
En toch lijkt me het ook wel pijnlijk, je wordt weer even met je neus op de feiten gedrukt. Of valt dat wel mee Lois?quote:Op maandag 18 juli 2005 20:34 schreef Rewimo het volgende:
Is wel een mooie stimulans zo, Lois, als ze gelijk opgaan
Het is retepijnlijk ja, maar dat soort situaties zien we eigenlijk elke dag wel. We gaan er nu maar gewoon voor het gemak vanuit dat we 2 2jarigen hebben ipv 1 van 4 en 1 van (bijna)2. Emotioneel en verstandelijk zitten ze sowieso op hetzelfde niveau dus we zien ze gewoon als gelijk.quote:Op maandag 18 juli 2005 21:34 schreef moussy het volgende:
En toch lijkt me het ook wel pijnlijk, je wordt weer even met je neus op de feiten gedrukt. Of valt dat wel mee Lois?
hehe dan moet je dat soort dingen ook niet afspreken! Belofte maakt schuldquote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:31 schreef lady-wrb het volgende:
luca heeft gisteren vakantie gekregen.
om het te vieren mocht hij zelf weten hoe laat hij naar bed wilde (voor een keer dan)
het werd 11 uur en meneer dacht nog niet aan vertrekken.
toen heb ik maar ingegrepen, want ik wilde zelf naar bed
en beledigd dat hij was
Christans neefje Pascal heeft ook al een paar weken vakantie. Met een beetje pech hebben ze maar twee weken tegelijk, wat het samen bij oma logeren best lastig kan maken.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:09 schreef jessie het volgende:
Ik blijf dat zo gek vinden he. De meiden hier hebben er al 3 weken opzitten.
Ja!! Het is weer René aan het worden ipv het onzekere opstandige kind!!quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:36 schreef Lois het volgende:
Mous hoe gaat het met René en met de buisjes? Nog steeds zo geweldig als in het begin?
Hier idd ook al aan week 4 bezig. Over 2,5 week mag ze alweer naar school en dan 2 dagen later op kampquote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:09 schreef jessie het volgende:
Ik blijf dat zo gek vinden he. De meiden hier hebben er al 3 weken opzitten.
Ik stel voor dat je nog eens terugkomt als je groot bentquote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:07 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Iedereen heeft hier al kinderen, terwijl ik zelf nog een kind ben. :|
Nee, ik vind het wel leuk zo.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:08 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je nog eens terugkomt als je groot bent
gek he, op een forum voor oudersquote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:07 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Puber en tienertalkquote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:07 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Wesley word 10 in oktober....en thnxquote:Op donderdag 11 augustus 2005 11:16 schreef bixister het volgende:
hoe oud is wesley, skyhigh? (oja en gefeliciteerd met de nieuwe zwangerschap!)
Tja, laten spartelen... Hij gaat nog maar sinds februari naar school en tot aan de zomervakantie slechts 2 dagen. Het is nu eigenlijk voor het eerst (voor mijn gevoel) dat hij 'echt' naar school gaat (4 hele schooldagen). Ze willen nu eerst eens kijken hoe dat gaat (en ik eigenlijk ook). Maar ik wil ook graag dat hij gewoon trots kan zijn (en ik ook) als hij weer wat heeft geleerd.quote:Op maandag 22 augustus 2005 20:42 schreef Rewimo het volgende:
Grijs, hoe ging het met Daan? Ik vind het best vreemd dat ze hem zo laten spartelen op school, kan me voorstellen dat je daar niet blij mee bent.
Helaas is dit iets wat voortkomt uit de vakantie van andere chauffeurs van het taxibedrijf en het feit dat er 2 kindjes uit Storm's bus die dicht bij ons wonen nog op vakantie zijn. Dan wordt Storm uit de route geplukt (met nog 1 die ook bij hem in de klas zit) en op een andere manier naar school gebracht. Ik moet ook best even praten met hem voor ik hem in het vervoermiddel heb zitten hoor. Juist deze overgangen zijn bij Storm een probleem, maar niet alle kinderen hebben daar trouwens last van. Voor donderdag en vrijdag weet ik dat hij ook nog 3 keer met een andere chauffeur meegaat en het vervoermiddel laat ik nu in de midden. Dan is hij wel voorbereid genoeg om zonder huilen mee te gaan. Maar het zal fijn zijn als alles weer als vanouds gaat.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:33 schreef Lois het volgende:
Genuivere dat zou eigenlijk niet moeten voorkomen bij kindjes zoals Storm.Best wel onnadenkend eigenlijk. Wij worden vooraf van veranderingen op de hoogte gesteld zodat we Eva kunnen voorbereiden want ik denk dat in deze situatie Eva nieteens zou instappen.
Wat is Daan dan inderdaad al ver Grijs, best heel moeilijk om daar ook passend onderwijs voor te geven. Gaat hij naar 'gewoon' regulier onderwijs en zit hij op een onderwijs waar hij in zijn eigen tempo kan ontwikkelen?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:29 schreef Grijs het volgende:
[..]
Tja, laten spartelen... Hij gaat nog maar sinds februari naar school en tot aan de zomervakantie slechts 2 dagen. Het is nu eigenlijk voor het eerst (voor mijn gevoel) dat hij 'echt' naar school gaat (4 hele schooldagen).
Ik weet niet goed hoe Daan het gisteren vond. Hij kwam (nog?) niet zo heel enthousiast thuis, maar hij zit nu in een (gedeeltelijk) nieuwe klas met een nieuwe juf, dus er komen weer een hoop nieuwe indrukken op hem af en dat is erg vermoeiend voor hem.
Daan gaat naar het 'bijzonder' onderwijs (gereformeerde grondslag). Er zitten daar meerdere meer- en hoogbegaafde kinderen op school, maar ik heb nog niet echt zicht op hoe daar mee omgegaan wordt. Er is in ieder geval wel aandacht voor en speciale projecten en extra materiaal. Maar voornamelijk voor de bovenbouw (volgens mij). Er zijn ook wel kinderen versneld (klas overslaan of twee jaar in een jaar doen).quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:27 schreef Genuivere het volgende:
[..]
Wat is Daan dan inderdaad al ver Grijs, best heel moeilijk om daar ook passend onderwijs voor te geven. Gaat hij naar 'gewoon' regulier onderwijs en zit hij op een onderwijs waar hij in zijn eigen tempo kan ontwikkelen?
Een sportbril noemden ze die vroeger denk ik. Ik had er ook één, nadat ik drie na de gym met een kapotte bril thuiskwam. Maar toen zat ik al wel op het voortgezet onderwijs, dus of ze er voor kleine maatjes ook zijn? De bril heeft in ieder geval rondlopende pootjes achter de oren (tot onder je oorlelletje) en is verder vrij flexibel zodat het een klap goed op kan vangenquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 22:35 schreef Anitra het volgende:
Lois je heb ook speciale pootjes die beter achter de oren blijven ztten! ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |