Het gaat goed met Eva op school
![]()
Heel erg goed zelfs, in haar schriftje staan elke keer lovende verhalen. Sinds vorige week gaat het busje rijden ook weer goed, ze heeft nu een nieuwe chauffeur, een grotere bus (ook geschikt voor rolstoelen) en een nieuwe begeleidster en ze kan 's morgens niet wachten tot ze mag instappen. Het is een gezellige boel in de bus, ze zingen mee met liedjescd's en Eva vind het allemaal prachtig. Bea, de busbegeleidster, is helemaal weg van Eva omdat ze zo lekker kan zingen. Ze vond Eva zo normaal overkomen dat ze vorige week heel bedeesd aan Jeroen vroeg waarom Eva toch met zo'n busje moest, zij en de chauffeur hadden heel erg zitten piekeren wat Eva toch kon mankeren maar ze konden het niet bedenken.
Op school is Eva een heel erg vrolijk en blij grietje. Haar leidsters zeggen (heel terecht) dat ze ook nog niet genoeg gewend is om ander gedrag te laten zien maar het doet me stiekum toch wel goed. Ze vind alles even leuk, en vooral "werken" vind ze helemaal geweldig. Werken zijn lessen in allerhande dingen, motoriek, logopedie, sensomotorische therapie, fysio etc. etc.
Vandaag hebben ze weer kralen geregen en voor het eerst is het Eva ook gelukt om een kraal aan het touwtje te krijgen
![]()
Ik ben loeitrots als ik dat lees.
Vorige week is de schoolfotograaf geweest en de foto's van Eva zijn erg mooi geworden. Zo mooi dat ik er een heleboel heb besteld
![]()
omdat foto's maken bij een "gewone" fotograaf gewoonweg niet gaat met Eva. De klassenfoto is echt onvoorstelbaar grappig. Wij vroegen ons vooraf al af hoe ze dat zouden doen met 8 van die zenuwpeesjes en je kunt ook goed zien dat het een enorme klus is geweest. Er staan er 2 op het punt van uitbreken die nog net kunnen worden vastgegrepen, Eva kijkt ongelooflijk boos, 2 zitten er gigantisch in hun neus te peuteren, 1 trekt zich zowat de haren uit het hoofd en nog weer iemand anders heeft 2 handjes voor zijn gezicht. Alleen de leidsters staan er ogenschijnlijk ontspannen glimlachend op.
De bestelling is op de bus, ik hoop dat de foto's snel arriveren dan zal ik er 1 inscannen van Eva.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥