Tja, laten spartelen... Hij gaat nog maar sinds februari naar school en tot aan de zomervakantie slechts 2 dagen. Het is nu eigenlijk voor het eerst (voor mijn gevoel) dat hij 'echt' naar school gaat (4 hele schooldagen). Ze willen nu eerst eens kijken hoe dat gaat (en ik eigenlijk ook). Maar ik wil ook graag dat hij gewoon trots kan zijn (en ik ook) als hij weer wat heeft geleerd.quote:Op maandag 22 augustus 2005 20:42 schreef Rewimo het volgende:
Grijs, hoe ging het met Daan? Ik vind het best vreemd dat ze hem zo laten spartelen op school, kan me voorstellen dat je daar niet blij mee bent.
Helaas is dit iets wat voortkomt uit de vakantie van andere chauffeurs van het taxibedrijf en het feit dat er 2 kindjes uit Storm's bus die dicht bij ons wonen nog op vakantie zijn. Dan wordt Storm uit de route geplukt (met nog 1 die ook bij hem in de klas zit) en op een andere manier naar school gebracht. Ik moet ook best even praten met hem voor ik hem in het vervoermiddel heb zitten hoor. Juist deze overgangen zijn bij Storm een probleem, maar niet alle kinderen hebben daar trouwens last van. Voor donderdag en vrijdag weet ik dat hij ook nog 3 keer met een andere chauffeur meegaat en het vervoermiddel laat ik nu in de midden. Dan is hij wel voorbereid genoeg om zonder huilen mee te gaan. Maar het zal fijn zijn als alles weer als vanouds gaat.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:33 schreef Lois het volgende:
Genuivere dat zou eigenlijk niet moeten voorkomen bij kindjes zoals Storm.Best wel onnadenkend eigenlijk. Wij worden vooraf van veranderingen op de hoogte gesteld zodat we Eva kunnen voorbereiden want ik denk dat in deze situatie Eva nieteens zou instappen.
Wat is Daan dan inderdaad al ver Grijs, best heel moeilijk om daar ook passend onderwijs voor te geven. Gaat hij naar 'gewoon' regulier onderwijs en zit hij op een onderwijs waar hij in zijn eigen tempo kan ontwikkelen?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:29 schreef Grijs het volgende:
[..]
Tja, laten spartelen... Hij gaat nog maar sinds februari naar school en tot aan de zomervakantie slechts 2 dagen. Het is nu eigenlijk voor het eerst (voor mijn gevoel) dat hij 'echt' naar school gaat (4 hele schooldagen).
Ik weet niet goed hoe Daan het gisteren vond. Hij kwam (nog?) niet zo heel enthousiast thuis, maar hij zit nu in een (gedeeltelijk) nieuwe klas met een nieuwe juf, dus er komen weer een hoop nieuwe indrukken op hem af en dat is erg vermoeiend voor hem.
Daan gaat naar het 'bijzonder' onderwijs (gereformeerde grondslag). Er zitten daar meerdere meer- en hoogbegaafde kinderen op school, maar ik heb nog niet echt zicht op hoe daar mee omgegaan wordt. Er is in ieder geval wel aandacht voor en speciale projecten en extra materiaal. Maar voornamelijk voor de bovenbouw (volgens mij). Er zijn ook wel kinderen versneld (klas overslaan of twee jaar in een jaar doen).quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:27 schreef Genuivere het volgende:
[..]
Wat is Daan dan inderdaad al ver Grijs, best heel moeilijk om daar ook passend onderwijs voor te geven. Gaat hij naar 'gewoon' regulier onderwijs en zit hij op een onderwijs waar hij in zijn eigen tempo kan ontwikkelen?
Een sportbril noemden ze die vroeger denk ik. Ik had er ook één, nadat ik drie na de gym met een kapotte bril thuiskwam. Maar toen zat ik al wel op het voortgezet onderwijs, dus of ze er voor kleine maatjes ook zijn? De bril heeft in ieder geval rondlopende pootjes achter de oren (tot onder je oorlelletje) en is verder vrij flexibel zodat het een klap goed op kan vangenquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 22:35 schreef Anitra het volgende:
Lois je heb ook speciale pootjes die beter achter de oren blijven ztten! ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |