abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 augustus 2005 @ 20:33:22 #251
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29668090
Lekker hoor Lois

Christan was vandaag naar de BSO. Ik wist niet wat er op het programma stond, maar ze hadden de hele dag alles voorbereid om voor de ouders een restaurant te maken!

Het rook zalig toen ik binnenkwam Ze hadden zelf een tafelkleed versierd met tekeningen, de tafel gedekt, servetten gevouwen, ze waren allemaal als ober verkleed met een strik om hun nek

En natuurlijk hadden ze gekookt: roti met kip Christan had 'duizenden' boontjes ijn stukjes geknipt

Elke ouder werd ontvangen met de vraag waar hij of zij wilde zitten, wat hij/zij wilde drinken, hij/zij mocht vervolgens kiezen uit Roti Kip als maaltijd en kreeg dan samen met het kind een lekker bordje eten. Als toetje was er versierde cake, al dan niet met slagroom

Kortom, mama hoefde onverwacht niet te koken, en het was beregezellig zo met zijn allen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_29668268
Lois wat fijn dat Eva zo graag naar school gaat!

Rewimo wat doen ze toch leuke dingen daar op die BSO !!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  FOK!fossiel maandag 15 augustus 2005 @ 20:56:36 #253
2628 Karin
pi_29668818
Nou inderdaad wat een ontzettend leuke BSO zo te lezen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 augustus 2005 @ 21:17:38 #254
13151 crew  Rewimo
pi_29669612
Het is er echt geweldig leuk! Alle kinderen hebben het erg naar hun zin daar. Volgende week maandag gaan ze naar het Amsterdamse bos, naar de kinderboerderij
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 15 augustus 2005 @ 21:40:02 #255
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_29670501
Katja gaat over een paar maanden ook naar de BSO. Ik heb het contract hier liggen. Ik ben blij dat ik hier zulke goede verhalen erover lees. Ik vroeg me af of de kleine kinderen niet een beetje over de voet gelopen worden door al die groten. Het lijkt me eigenlijk best wel eng, die 4-jarigen tussen die grote jongens en meisjes. Hoe gaat dat met Christan?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 augustus 2005 @ 22:10:12 #256
13151 crew  Rewimo
pi_29671872
Hier hebben ze de BSO opgedeeld in twee groepen. Christan zit bij de 4-8 jarigen. De 9-12 jarigen zitten in een andere vestiging. Vind ik wel erg lekker moet ik zeggen.
  maandag 15 augustus 2005 @ 22:18:40 #257
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_29672275
Dat klinkt wel erg goed, Rewimo
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:42:33 #258
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_29697576
Jeutje wat doen ze daar onwijs leuke dingen Rewimo *onder de indruk is*
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:53:53 #259
43556 miss_dynastie
pi_29697863
Als ik dat zo lees vind ik het jammer dat ik nooit op de BSO heb gezeten, wat onwijs leuk allemaal
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:50:04 #260
13151 crew  Rewimo
pi_29699205
Ik vind het normaal al leuk wat ze allemaal doen, maar in de vakanties maken ze er helemaal een feest van
  † In Memoriam † woensdag 17 augustus 2005 @ 18:27:26 #261
7074 moussy
kuttekop
pi_29726047
Leuk he de dingen die ze doen bij een BSO 1 van mijn schone zusters werkt ook bij een BSO en René zou er héél graag naar toe willen nu ze er 2x is geweest

Ik ben trots op mijn meiske Ze heeft vandaag een gaatje laten vullen bij de tandarts zonder te huilen. Ik heb eenheel gesprek met de tandarts gehad hoe schuldig ik mevoelde over het gaatje van René... ik kon wel janken... Maar hij heeft me op mijn hart gedrukt dat ik er echt écht niks aan kon doen, omdat dit alleen te voorkomen was door te flossen en dat deed ik dus nooit bij de kinderen wist ik veel dat dit moest dat is me door de vorige tandarts echt nooit verteld Maar toch had ik het zelf ook wel kunnen bedenken...

Maar goed, ik was heel erg bang dat de tandarts nu een drama zou worden. Ook al was het een heel oppervlakkig beginnend gaatje, er moest toch wat aan gedaan worden. Eerst zou het zonder verdoving gebeuren, maar na overleg hebben we toch besloten om het met verdoving te doen, zodat ze niet bng zou worden. Hij verdoofd nml voor met 1 of andere zalf en dan voel je er écht helemaal niks meer van!!

Huppelend gingen we met rare wangen en lippen én een poetsdiploma de deur uit, om snel een kadootje te gaan kopen voor ons samen
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Jubileum moderator woensdag 17 augustus 2005 @ 19:08:54 #262
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_29727130
Wauw wat geweldig stoer van René Echt goed zeg mous!
flossen bij kinderen? Ik mag god op mijn blote knietjes danken als ik een keer behoorlijk kan poetsen bij Eva, dat gaat nog steeds gepaard met zo'n onmogelijke vechtpartij dat we er elke avond weer tegen opzien.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_29727234
René, stoer zeg

Vanaf wanneer moet je dan gaan flossen Mous?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † woensdag 17 augustus 2005 @ 19:30:38 #264
7074 moussy
kuttekop
pi_29727751
Vanaf dat het gebit compleet is

Ik zie mezelf Cas ook niet flossen hoor Lois, dat is hier ook altijd een gevecht om te poetsen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_29728125
jeetje. Nou dat kan wat worden zeg. Flossen
  Jubileum moderator zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:59:12 #266
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_29822046
Het gaat zo ongekend goed met Eva op school dat ze het aandurven om 2 projecten met haar te starten.
Project 1 is het dragen van haar brilletje. Iets wat ons totaal niet lukt en wat we ook, moet ik eerlijk bekennen , de afgelopen weken hebben gelaten voor wat het was. Elke dag weer na 3 seconden die bril door de kamer te zien vliegen was soms teveel voor mijn geduld. Ik heb al zoveel momenten van strijd op een dag, daar kon ik die bril nog wel even bij missen.

Project 2 is een project wat mede is geinspireerd op Eva's enthousiasme voor de wc en het potje. Ze willen voor de komende 4 weken gaan kijken of we Eva's luier af kunnen laten overdag. Zonder druk, zonder straf maar wel natuurlijk met beloning en aanmoediging.
Of ik dus volgende week even 5 onderbroekjes, 5 paar sokjes en 5 lange broeken wil meegeven. Dus ik net even in de kast gekeken, blijkt dat meisje toch helemaal geen 5 passende lange broeken meer te hebben. Dat wordt inkopen doen.
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:06:59 #267
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_29822284
En geen schoenen aan he Lois wel fijn dat het zo goed gaat he!
Broeken kopen voor meisjes van die leeftijd is alleen maar leuk, ik zie allemaal retestoere broeken hangen en op internet in die maten
pi_29823061
Lois, wat fijn dat ze daar mee aan de slag gaan zeg
pi_29823238
Rene wat goed van je!!!!! Ook al voel je de pijn niet al die vreemde dingen in je mond lijkt me toch vreselijk eng als je nog zo klein bent

Lois wat heerlijk dat het zo goed gaat met Eva op school. En leuk dat ze daar zo enthousiast aan de slag gaan. Spannend hoor.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:43:29 #270
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_29824884
Rene, held!!! Ik doe het je niet na!

En Eva wat ga je goed!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:57:31 #271
43556 miss_dynastie
pi_29825220
Wat goed van Eva, en wat fijn dat de school jullie die strijd toch een beetje uit handen neemt Ik hoop dat het lukt
  zondag 21 augustus 2005 @ 09:16:05 #272
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_29832310
Serissa is al 2 dagen doodzenuwachtig want maandag mag ze naar groep 3
ze kijkt er al zo lang naar uit om te leren lezen en schrijven.
En nu gaat t echt gebeuren heb haar maar even heel duidelijk gemaakt dat ze niet binnen 1 week al alles kan lezen en schrijven
Mijn kleine meid wordt groot en hard
  Jubileum moderator zondag 21 augustus 2005 @ 21:20:17 #273
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_29851767
Wat pittig Reni dat ze dat zo graag wil leren Ben benieuwd hoe ze het morgen gaat vinden, succes!

Eva had vanavond even een onderbroekje aan. Ik moest even passen welke maat ik precies moest inslaan, ze vond het helemaal hartstikke stoer. Ik had haar uitgelegd dat ze dan wel even op de wc moest plassen als ze moest plassen want dit was geen luier. Nou dat vond ze wel grappig
Terwijl ze het papa staat uit te leggen:: "Als Eva moet plassen moet ze op de beecee (wc) plassen, anders helemaal nat!" zien we onder haar voetjes een steeds grotere plas ontstaan.
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 21 augustus 2005 @ 22:14:20 #274
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_29853472
Nou Lois, dan zul je wel opgelucht zijn dat school je dat uit handen wil nemen! Wel leuk dat ze er zelf wel goed op reageert.

Daan mag morgen ook weer naar school. Hij gaat naar groep 1/2 (combi-groepje) en ik zie er best een beetje tegenop. Hij mag namelijk nog niet leren . Hij leest al heel erg goed, heeft in de vakantie geleerd wat lettergrepen zijn, kan (in principe) tot 1000 tellen, snapt hoe je moet vermenigvuldigen, weet het verschil tussen landen, provincies en steden.... en dan moet hij naar groep 1!
Ik vraag dus direct een gesprek aan, hoe ze zijn enthousiasme voor het leren vast kunnen houden. Ik ben dus ontzettend benieuwd hoe het zal gaan op school.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 22 augustus 2005 @ 18:04:03 #275
116937 reni
pi_29868139
Serissa was vandaag dol dol blij
Mam ik zit nu echt in groep 3

Ze hadden al 3 dingen geleerd in een "klikboekje" ik mik maan
goed he en dat op de eerste dag.
Ze heeft nu dus al de hele middag zitten schrijven n half schrift vol met ik mik maan

ze kan al best veel woordjes schrijven ,maar die heeft ze niet op school geleerd dus......
Echt leuk als je kind zo vol verhalen thuis komt
Ze is in een keer zo groot
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 augustus 2005 @ 20:42:04 #276
13151 crew  Rewimo
pi_29870486
Grijs, hoe ging het met Daan? Ik vind het best vreemd dat ze hem zo laten spartelen op school, kan me voorstellen dat je daar niet blij mee bent.

Reni, wat gaat dat snel hè, ik heb al vaker gehoord dat ze echt heel snel al een beetje lezen kunnen
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 08:54:40 #277
116937 reni
pi_29878333
en wat dacht je van klok kijken
Nog even en t is gedaan met t "ja hoogste tijd"
Dan krijgen we "nee mam t is nog geen half 8"
Als ze nu heel moe zijn gaan ze vaak om half 7 / 7 uur maar dat is dan echt afgelopen
Net als sinterklaas dat is ook nog maar 1 jaar heel misschien 2 ,maar dan is dat ook echt over.
T gaat zo snel allemaal
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:42:20 #278
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_29879000
Grote kindjes worden het allemaal al, wat goed hoor als ik lees wat ze allemaal al kunnen.
Storm heeft een weekje vakantie gehad en ging gisteren weer naar het medisch kinderdagverblijf met de bus. Tenminste dat is zoals het normaal gaat. Gisterenochtend kwam er dus een taxi voorrijden en dat veroorzaakte dus paniek en een dikke huilbui bij hem. Ik moest echt moeite doen om hem de taxi in te praten. Smiddags kwam hij met het busje en zijn vaste chauffeur weer thuis. Vandaag zou hij nog een keer de ochtend met de taxi gaan en vanmiddag met Mieke weer terug. Dus Storm stond helemaal voorbereid klaar vanochtend, kwam de andere chauffeur voorrijden met een taxibus. Weer dikke paniek en huilen natuurlijk, het was geen taxi. Wel sneu hoor, dat ik hem nu weer al huilend naar school moest laten gaan.
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:45:17 #279
116937 reni
pi_29881943
o,germ
Is er dan geen manier om je te laten weten als er plots iets veranderd?
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:29:48 #280
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_29883449
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 20:42 schreef Rewimo het volgende:
Grijs, hoe ging het met Daan? Ik vind het best vreemd dat ze hem zo laten spartelen op school, kan me voorstellen dat je daar niet blij mee bent.
Tja, laten spartelen... Hij gaat nog maar sinds februari naar school en tot aan de zomervakantie slechts 2 dagen. Het is nu eigenlijk voor het eerst (voor mijn gevoel) dat hij 'echt' naar school gaat (4 hele schooldagen). Ze willen nu eerst eens kijken hoe dat gaat (en ik eigenlijk ook). Maar ik wil ook graag dat hij gewoon trots kan zijn (en ik ook) als hij weer wat heeft geleerd.
Als ik het enthousiaste verhaal van reni lees (hartstikke leuk!) dan vind ik het jammer dat Daan dat min of meer overslaat. Ik zeg wel tegen hem dat ik trots op hem ben en dat ben ik ook, maar hij heeft best door dat de andere kinderen van zijn klas nog niet lezen. De dingen die hij leuk vindt, vinden de meeste kinderen (nog) niet interessant.
Ik weet niet goed hoe Daan het gisteren vond. Hij kwam (nog?) niet zo heel enthousiast thuis, maar hij zit nu in een (gedeeltelijk) nieuwe klas met een nieuwe juf, dus er komen weer een hoop nieuwe indrukken op hem af en dat is erg vermoeiend voor hem.

En ik zag zojuist dat Christan al zonder zijwieltjes fietst! Goed zeg!

[ Bericht 3% gewijzigd door Grijs op 23-08-2005 12:42:10 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:56:42 #281
13151 crew  Rewimo
pi_29888306
Christan is gelijk al volledig begonnen met school na zijn verjaardag vorig jaar. Hij zit in groep 1/2 (dat blijft dus dit jaar zo). Snelle 'kleintjes' kunnen zich dus optrekken aan de groten. Zo snel als Daan is hij niet maar hij vraagt geregeld naar letters en zo, en hij is vooral bezig met rekenen. Eerst was dat voornamelijk tellen (mam hoeveel is 5 en 2? en mama maar vingers opsteken zodat hij het zelf kon optellen) maar sinds kort is hij al aan het vermenigvuldigen

Klokkijken begint hem ook te interesseren. Helaas, ja Reni, want dan kun je ze niet meer foppen met bedtijd (hier gaat ie er ook weleens een compleet uur eerder in ).
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:28:15 #282
116937 reni
pi_29891085
Dat probleem hebben we met serissa ook gehad hoor misschien niet zo erg
Maar vorig jaar had de juf al in de gaten dat ze wel al heel ver was en ze hoopte dat ze nog n jaar in groep1/2 wel leuk zou vinden.
Wij hebben er voor gekozen om dr toch gewoon te laten kleuteren en thuis was ze bezig met lezen en schrijven.
Serissa had op school ook genoeg dingen dat ze ook leuk vond ,nu had ze n juf die daar ook goed rekening meehield en serissa goed opving als het te "saai" in de klas werd voor haar.
We hebben ook in t begin geprobeerd om haar interesse te verleggen ,maar dat werkt niet.
Dus Serissa zag school als n plek waar je kon spelen,niet iets waar je moet leren.
ze kwam gisteren thuis en t eerste wat ze zei was ik heb me niet verveeld op school mam.
ze was bang dat ze zich zou vervelen omdat er nu geen speelgoed was waar ze op kon terug vallen.
In elk geval moet je er wel goed over praten met de leerkracht.
En kijk naar je kind wat vind hij prettig. sterkte er mee
  Jubileum moderator dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:33:37 #283
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_29898478
Genuivere dat zou eigenlijk niet moeten voorkomen bij kindjes zoals Storm. Best wel onnadenkend eigenlijk. Wij worden vooraf van veranderingen op de hoogte gesteld zodat we Eva kunnen voorbereiden want ik denk dat in deze situatie Eva nieteens zou instappen.

Grijs, het is voor mij een compleet omgekeerde wereld, de situatie met Daan maar ik kan me je bezorgheid goed voorstellen. Moeilijk hoor om hier een goede oplossing voor te vinden. Ik denk dat het inderdaad wel goed is om even de eerste indrukken te verwerken en dan (misschien samen met de school) een oplossing te zoeken. De juf moet Daan natuurlijk ook leren kennen, net zo goed als andersom.
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:25:14 #284
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_29900293
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 20:33 schreef Lois het volgende:
Genuivere dat zou eigenlijk niet moeten voorkomen bij kindjes zoals Storm. Best wel onnadenkend eigenlijk. Wij worden vooraf van veranderingen op de hoogte gesteld zodat we Eva kunnen voorbereiden want ik denk dat in deze situatie Eva nieteens zou instappen.
Helaas is dit iets wat voortkomt uit de vakantie van andere chauffeurs van het taxibedrijf en het feit dat er 2 kindjes uit Storm's bus die dicht bij ons wonen nog op vakantie zijn. Dan wordt Storm uit de route geplukt (met nog 1 die ook bij hem in de klas zit) en op een andere manier naar school gebracht. Ik moet ook best even praten met hem voor ik hem in het vervoermiddel heb zitten hoor. Juist deze overgangen zijn bij Storm een probleem, maar niet alle kinderen hebben daar trouwens last van. Voor donderdag en vrijdag weet ik dat hij ook nog 3 keer met een andere chauffeur meegaat en het vervoermiddel laat ik nu in de midden. Dan is hij wel voorbereid genoeg om zonder huilen mee te gaan. Maar het zal fijn zijn als alles weer als vanouds gaat.
Hoe gaat het met Eva's brilletje en potjes-training op school?
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:27:58 #285
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_29900396
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 12:29 schreef Grijs het volgende:

[..]
Tja, laten spartelen... Hij gaat nog maar sinds februari naar school en tot aan de zomervakantie slechts 2 dagen. Het is nu eigenlijk voor het eerst (voor mijn gevoel) dat hij 'echt' naar school gaat (4 hele schooldagen).
Ik weet niet goed hoe Daan het gisteren vond. Hij kwam (nog?) niet zo heel enthousiast thuis, maar hij zit nu in een (gedeeltelijk) nieuwe klas met een nieuwe juf, dus er komen weer een hoop nieuwe indrukken op hem af en dat is erg vermoeiend voor hem.
Wat is Daan dan inderdaad al ver Grijs, best heel moeilijk om daar ook passend onderwijs voor te geven. Gaat hij naar 'gewoon' regulier onderwijs en zit hij op een onderwijs waar hij in zijn eigen tempo kan ontwikkelen?
  woensdag 24 augustus 2005 @ 15:07:00 #286
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_29921276
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:27 schreef Genuivere het volgende:

[..]

Wat is Daan dan inderdaad al ver Grijs, best heel moeilijk om daar ook passend onderwijs voor te geven. Gaat hij naar 'gewoon' regulier onderwijs en zit hij op een onderwijs waar hij in zijn eigen tempo kan ontwikkelen?
Daan gaat naar het 'bijzonder' onderwijs (gereformeerde grondslag). Er zitten daar meerdere meer- en hoogbegaafde kinderen op school, maar ik heb nog niet echt zicht op hoe daar mee omgegaan wordt. Er is in ieder geval wel aandacht voor en speciale projecten en extra materiaal. Maar voornamelijk voor de bovenbouw (volgens mij). Er zijn ook wel kinderen versneld (klas overslaan of twee jaar in een jaar doen).
Naar hun idee is voor kleuters geen extra materiaal nodig, omdat er genoeg te doen is voor kleuters en er dus altijd wel dingen zijn die een kleuter niet kan en/of die zijn interesse hebben. Misschien hebben ze gelijk, maar ik denk dat we het goed in de gaten moeten houden.

Gisteren vond Daan het leuk op school. Hij kon gelijk 's morgens achter de computer, dus z'n hele dag was goed! En hij kent nu alle (voor- en achter)namen van de kinderen uit z'n klas (ongeveer 10 nieuwe namen).
pi_29974584
Phieff afgelopen 3 dagen is mijn achterneefje van 6 hier geweest!! En ikke maar zoeken naar de uitknop Maar die zit er gewoon echt niet op he
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 augustus 2005 @ 07:27:56 #288
13151 crew  Rewimo
pi_29985002
Soms zou dat erg fijn zijn ja, zo'n knopje!
  Jubileum moderator vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:21:53 #289
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_30009824
Eva heeft vandaag de hele dag haar brilletje opgehad Vreemde ogen dwingen zeggen ze toch altijd, nou dat blijkt. Alleen met buiten spelen hebben ze hem afgedaan, ze waren bang dat ze hem zou verliezen.
De leidsters hebben nu gevraagd of we er een brillenketting aan willen doen voor het buiten spelen maar ik weet niet of ik dat wel zo'n geweldig idee vind. Zie helemaal beelden voor me van een half gekeeld kindje met zo'n touwtje die ergens aan blijft hangen enzo. Ik zorg juist altijd dat er aan haar kleding ook geen loszittende koordjes zitten enzo.
Iemand enig idee of ze voor kinderen iets speciaals hebben voor deze situatie?

De zindelijkheidstraining is (uiteraard) nog helemaal geen succes. De grote plassen doet Eva netjes op de wc maar tussendoor (en ze gaan echt elk uur) plast ze rustig haar broekje nat. Ze komt dus thuis met een volle tas wasgoed. Zelfs de sokjes zijn nat.
Ik had ook niet zo snel resultaat verwacht dus we wachten het nog maar even rustig af. We geven de moed nog niet op!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_30009964
Nou, ik vind het gewoon zo fijn klinken dat ze er zo'n geduld mee hebben Lois. Heerlijk.
  Jubileum moderator vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:45:00 #291
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_30010580
Ze hebben daar ook engelengeduld inderdaad. Dat moet ook wel, 8 kindjes met allemaal een ontwikkelingsachterstand. Ze zijn weken bezig met het leren van iets simpels zoals het aantrekken van een paar sokjes.
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:46:49 #292
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_30010643
wat goed dat ze haar bril op houd zeg
echt heerlijk dat ze daar het gedult enzo voor hebben zeg
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:52:37 #293
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_30010840
Wat goed dat Eva d'r bril ophoudt!

En dan maar een paar weken later zindelijk.. kan niet alles tegelijk
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Jubileum moderator vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:56:39 #294
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_30010989
Ja of gewoon nog niet zindelijk, maakt ons niet uit hoor. Ons wat verteld dat ze misschien nooit echt zou praten, nou ze zingt zelfs liedjes. Over zindelijk worden (wat ze ook nooit zou kunnen worden) zitten wij niet zo in hoor, misschien gebeurd het nu niet maar dan later wel.
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:59:33 #295
13151 crew  Rewimo
pi_30011082
Lois, volgens mij bestaan er ook een soort bandjes voor brillen die 'strak' om het hoofd zitten. Alleen geen idee hoe dat heet of waar je dat koopt. Misschien eens bij een opticien informeren?

Ah: bij watersportzaken kennelijk Zie nummer 4, dat is wat ik ongeveer bedoel.
pi_30011328
of die bandjes die aan de babybanz brillen zitten.

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:28:50 #297
13151 crew  Rewimo
pi_30012247
Die passen niet aan een gewone bril vrees ik...
pi_30012533
Lois je heb ook speciale pootjes die beter achter de oren blijven ztten!
En bril touwtjes schieten los als er aan getrokken word volgens mij.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:40:10 #299
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_30012726
Grijs, wel fijn dat er in ieder geval voor de bovenbouw speciale aandacht is voor begaafde kindjes. Al hebben jij en Daan daar nu nog even niets aan. Storm is ook zo geinteresseerd in namen. Laatst op school komen we ook een kindje tegen, ik herken de moeder en Storm weet feilloss hoe het kindje heet en in welke groep het zit. Hij kent bij de C-1000 het personeel bij naam en heeft zo zijn favorieten waar we bij aan de kassa moeten :-)
Lois, wat fijn dat ze met het brilletje al zoveel vorderingen boeken.l En ik vind het heel goed dat ze al een aantal plassen op de wc doet, grote meid Eva duim omhoog (zou Storm doen) Het is al zoveel meer als waar op gerekend werd door de specialisten.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:44:04 #300
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_30012874
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 22:35 schreef Anitra het volgende:
Lois je heb ook speciale pootjes die beter achter de oren blijven ztten! ...
Een sportbril noemden ze die vroeger denk ik. Ik had er ook één, nadat ik drie na de gym met een kapotte bril thuiskwam. Maar toen zat ik al wel op het voortgezet onderwijs, dus of ze er voor kleine maatjes ook zijn? De bril heeft in ieder geval rondlopende pootjes achter de oren (tot onder je oorlelletje) en is verder vrij flexibel zodat het een klap goed op kan vangen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')