Dat is tegenwoordig beeldende vorming, ook wel CKV 3, mag dus in: [Centraal] Alfa 'huiswerktopic'quote:
Het heet toch het Gamma-topicquote:Op maandag 13 juni 2005 16:09 schreef MutZ het volgende:
Dat is tegenwoordig beeldende vorming, ook wel CKV 3, mag dus in: [Centraal] Alfa 'huiswerktopic'
Alle talen en kunstzinnige vakken staan in het Alfa topicquote:
Dat lijkt me meer iets voor de biervakkenquote:Op maandag 13 juni 2005 16:11 schreef MutZ het volgende:
Alle talen en kunstzinnige vakken staan in het Alfa topic
Inderdaadquote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:48 schreef appelsap het volgende:
TK = TVK + TCK ?????????????????
Ik heb op mijn opleiding (MBO) een soort Havo vak gevolgd, Algemene Economie. En daar hebben we het over marginale consumptiequote e.d. gehadquote:Op vrijdag 17 juni 2005 19:00 schreef Enigmatic het volgende:
[..]
Ja inderdaad, best leuk om hier weer eens actief mee bezig te zijn.![]()
Teveel aanbod doet de prijs kelderen. Je bent hier dan ook feitelijk een soort van optimum aan het bepalen waarbij een bepaalde afzet en prijs een zo groot mogelijke omzet vormen.quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:39 schreef Ewaldus het volgende:
Ik zit hier voor mijn her te leren voor Eco12 (gewoon een SE),
maar ik kan hier niet uit komen, en het was ook al een vraag op het SE maar wil het toch even weten
Als er een aanbod overschot is, waarom koopt dan bv. de overheid het op tegen de minimumprijs en wordt vernietigd, ipv van het aan bv. een instelling gegeven die het nodig heeft?
Dat is lang geleden... het lijkt me iets met oneerlijke concurrentie. Die instelling krijgt het dan zowat voor niets en de producent is van zijn product af. Andere producenten kunnen nu niet meer aan die instelling leveren.quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:39 schreef Ewaldus het volgende:
Ik zit hier voor mijn her te leren voor Eco12 (gewoon een SE),
maar ik kan hier niet uit komen, en het was ook al een vraag op het SE maar wil het toch even weten
Als er een aanbod overschot is, waarom koopt dan bv. de overheid het op tegen de minimumprijs en wordt vernietigd, ipv van het aan bv. een instelling gegeven die het nodig heeft?
Naja, bijna.quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:39 schreef MaRySe het volgende:
Heet dat Gamma? Kewl !
Omg!quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:53 schreef Overlast het volgende:
[..]
Naja, bijna.
al·fa·we·ten·schap (de ~ (v.))
1 elk van de wetenschappen van de alfa-afdeling, met name taal- en letterkunde, geschiedenis, rechten, theologie
En gamma is wat niet onder alpha en beta valt.
Dat komt dus eigenlijk neer op sociale wetenschappen, en dingen als economie en recht e.d.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:53 schreef Overlast het volgende:
[..]
Naja, bijna.
al·fa·we·ten·schap (de ~ (v.))
1 elk van de wetenschappen van de alfa-afdeling, met name taal- en letterkunde, geschiedenis, rechten, theologie
En gamma is wat niet onder alpha en beta valt.
quote:
Jaquote:Op zondag 4 september 2005 19:31 schreef Skv het volgende:
valt bestuurskunde hier onder?
quote:hee!
een vraagje:
waar vind ik de uitwerkingen/antwoorden van de lesbrief Vraag (economie vwo) ?
Ik heb alleen een bijlage met hints en niet met uitwerkingen! ik wil ff weten hoe ze aan de antwoorden zijn gekomen..vandaaR!
dank je
Ik denk dat het zo moet:quote:Op zondag 25 september 2005 18:49 schreef LissaP het volgende:
knip
Wat ik dus niet begrijp is bijvoorbeeld hoe ik deze moet doen:
Creditnota verzonden als gevolg van retour ontvangen goederen met een inkoopwaarde van 4000 euro (exclusief 19% btw), de inkoopwaarde bedraagt 2000euro
Btw hoefde wij ons niets van aan te trekken overigens.. maar dan nog begrijp ik de bedoeling van deze niet
Ik hoef de hypothese niet te bekritiseren, maar ik moet weten wat de afhankelijke en de onafhankelijke variabele zijn.quote:Op woensdag 28 september 2005 13:20 schreef HenkieVdV het volgende:
Dat is gewoon bullshit, je kan dat echt niet afmeten aan land. Het is meer de vrijheid van denken die de mens op sommige plaatsen wel ontwikkeld heeft en op andere niet.
Zo moet het helaas niet. Boekhouden is altijd de zaak in evenwicht houden. Jij maakt nu een journaalpost die niet in evenwicht is.quote:Op zondag 25 september 2005 18:55 schreef Ri-Klain het volgende:
[..]
Ik denk dat het zo moet:
kas/bank --> credit 4000
aan voorraad --> debet 2000
Met de btw hoef je niks te doen, omdat dat niks uitmaakt voor winst oid. Dat krijg je, maar moet je ook weer afdragen, dus kan in de journaalposten achterwege gelaten worden.
Afhankelijke: % voor-stemmersquote:Op woensdag 28 september 2005 13:18 schreef Skv het volgende:
Stel, een wetenschappelijk onderzoeker doet in twee landen onderzoek naar de mening (voor of tegen) van burgers over de Europese Grondwet; een West-Europees land en een Midden-Europees land.
1) Formuleer een toetsbare probabilistische bivariate hypothese.
In een West – Europees land zijn de burgers relatief vaker voor een Europese Grondwet dan in een Midden – Europees land.
2) Wat is de afhankelijke, en wat is de onafhankelijke variabele?
Hoe weet ik dat, bij een bivariate hypothese?
Ik heb een beetje zitten rekenen, maar ik kom niet op 25,00 uit. Het komt wel dicht in de buurt, maar dat zal wel niet tellenquote:Op woensdag 28 september 2005 23:46 schreef RalphLauren het volgende:
Ik moet voor het vak bedrijfseconomie de fabricagekostprijs berekenen bij de hieronder weergegeven opdracht, het antwoord heb ik al alleen ik kom er niet uit hoe je precies aan die 25 euro komt. Ik hoop dat hier iemand het snapt! alvast super bedankt!
Opdracht:
In onderneming Baljuin BV wordt het artikel Suju verkocht voor de prijs van ¤ 28 per stuk. De inkoopprijs van de grondstoffen voor het product Suju is ¤ 17,50. Voor het jaar 2004 zijn in onderneming Baljuin de volgende begrote cijfers verzameld:
-Variabele verkoopkosten: ¤ 17887
-Constante verkoopkosten: ¤ 29613
-Variabele productiekosten (afgezien van de grondstoffen): ¤ 119700
-Constante productiekosten: ¤ 180300
-Verwachte/Normale productie is 40000 stuks
-Verwachte/Normale afzet 47500 stuks
Berekenen met deze gegevens de fabricagekostprijs.
Het antwoord is ¤ 25, alleen zoals gezegd hoe kom je hieraan?
Zo klopt ie inderdaad. Verkoopkosten neem je natuurlijk niet mee, want het gaat om de integrale fabricagekostrpijs en niet om de commerciële kostprijs. Je neem dus alleen de productiekosten en die deel je door de normale productiehoeveelheid. Stel dat de normale en de verwachte productie van elkaar afwijkt dan deel je de variabele kosten door de verwachte productie en de constante kosten door de normale productie.quote:Op donderdag 29 september 2005 01:13 schreef RalphLauren het volgende:
ik heb het zelf! na 500 uur rekenen;)lol
eigenlijk is het heel simpel:
119.700+180.300=300.000
300.000/40.000= 7.50
7.50+17.50= 25
De inkoopprijs van de grondstoffen (17,50) moet er nog bij omdat de variabele productiekosten zijn berekent exclusief dit bedrag, dit staat ook in de opgave:)
De formule die ik heb gebruikt is K= C+Vn/N
K=Kostprijs
C=Totale vaste kosten
Vn= Totale variabele kosten bij N
N=Normale bezetting/productie
Toch ontzettend bedankt voor je moeite!!
Inderdaad, Kijk gewoon naar wat je boek als je goederen verkoop. Dan boek je dit:quote:Op woensdag 28 september 2005 23:43 schreef woooohaa het volgende:
[..]
Zo moet het helaas niet. Boekhouden is altijd de zaak in evenwicht houden. Jij maakt nu een journaalpost die niet in evenwicht is.
Het staat wat ongelukkig in de vraag (verkoopwaarde staat niet vermeld, inkoopwaarde 2x.)
Eerst komen er goederen retour tbv EUR 2.000, dus
Voorraad (bezittingen) debet 2000
aan inkoopwaarde vd verkopen (Winst en verlies... en dus uiteindelijk eigen vermogen) -->credit 2000
en dan de creditfactuur van de verkoop:
Verkopen (W&V/EV) debet 4000
te betalen OB/BTW (schuld aan belastingdienst neemt af) debet 760
aan Debiteuren (bezitingen/vorderingen neemt af) credit ----------------> 4.760
hmmm, waarschijnlijk was dit huiswerk voor maandag.... te laat dus
Wholesalebanking is meer gericht op private of publieke ondernemingen (verkoop van een heel pakket aan diensten, the whole thing). Terwijl retail meer gericht op private personen (denk aan de term retailers).quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 21:38 schreef TheRoach het volgende:
Ik ben momenteel bezig met mijn profielwerkstuk en daarin kom ik steeds de term wholesalebank en retailbank tegen. Ik vroeg mij af wat het verschil is en wat het inhoud?
Ja dat ziet er wel leuk uit om te onderzoeken. Maar wij richten ons vooral op de banken (Rabobank, ABN Amro en de ING) in het buitenland, daarom had ik de vraag of ze dit ook in het buitenland hebben gedaan bij de klanten? Bedankt trouwens voor de info.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 11:57 schreef Keksi het volgende:
Wholesalebanking is meer gericht op private of publieke ondernemingen (verkoop van een heel pakket aan diensten, the whole thing). Terwijl retail meer gericht op private personen (denk aan de term retailers).
Interessant zijn stukken over ABN AMRO, van ongeveer 2 jaar terug. ABN vond het nodig zich te richten op wholesalebanking en af te stappen van retailbanking. Gevolg: het zond brieven naar klanten met als strekking: u valt niet meer in onze doelgroep, u wordt vriendelijk verzocht ergens anders te bankieren. Misschien bruikbaar voor jouw werkstuk?
Hmm... wat ik me zo 1-2-3 kan herinneren was het wel de internationale strategie van Rijkman Groenink en consorten, maar pin me er niet op vast. Maar een beetje googlen wil vast wel helpen. Rabo is dacht ik niet zo sterk in het buitenland, i.t.t. de ING (ING Orange is heel populair nu, ze winnen er klanten mee bij de bosjes!).quote:Op woensdag 19 oktober 2005 13:32 schreef TheRoach het volgende:
[..]
Ja dat ziet er wel leuk uit om te onderzoeken. Maar wij richten ons vooral op de banken (Rabobank, ABN Amro en de ING) in het buitenland, daarom had ik de vraag of ze dit ook in het buitenland hebben gedaan bij de klanten? Bedankt trouwens voor de info.
Ok bedankt, maar de Rabobank hebben we al een interview meegehad en ze zijn groter dan je denkt, maar ze hebben een andere strategie en doelstelling. Ik weet niet of je met ING Orange ING Direct bedoelt, want dat is het enige wat ik ken van ING in het buitenland, dat is in verschillende landen actief en van de ABN Amro heb ik wel wat gevonden, van wat je zei tenminste, heel erg bedankt.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 13:50 schreef Keksi het volgende:
Hmm... wat ik me zo 1-2-3 kan herinneren was het wel de internationale strategie van Rijkman Groenink en consorten, maar pin me er niet op vast. Maar een beetje googlen wil vast wel helpen. Rabo is dacht ik niet zo sterk in het buitenland, i.t.t. de ING (ING Orange is heel populair nu, ze winnen er klanten mee bij de bosjes!).
Hmm ik bedoel eigenlijk het internetbankieren van de ING, het is mega populair in het buitenland. Maar het kan goed ING Direct heten. Succes ermee!quote:Op woensdag 19 oktober 2005 18:20 schreef TheRoach het volgende:
Ok bedankt, maar de Rabobank hebben we al een interview meegehad en ze zijn groter dan je denkt, maar ze hebben een andere strategie en doelstelling. Ik weet niet of je met ING Orange ING Direct bedoelt, want dat is het enige wat ik ken van ING in het buitenland, dat is in verschillende landen actief en van de ABN Amro heb ik wel wat gevonden, van wat je zei tenminste, heel erg bedankt.
Hmm... ik denk dat je het land Mexico hebt gekozen? Je verhaal vertelt dat namelijk niet.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 21:02 schreef Juudbanana het volgende:
....
Pak een simpel boek over rechtspersonen (of internet kan je er ook bij helpen) en zet een paar voor- en nadelen neer. Zo uit m'n hoofd is:quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 21:54 schreef mvc het volgende:
Op dit moment ben ik op school met nog 4 andere met een project bezig, de bedoeling van het project is dat we samen een bedrijf opzetten en hier een verslag van maken. We hebben ervoor gekozen om een kleding winkel te beginnen, nu zit ik met de vraag welke rechtsvorm we het best kunnen kiezen. Op dit moment twijfel ik tussen een B.V. en een eenmanszaak, het bedrijf heeft één eigenaar en 3 personeelsleden. Wie kan me hier mee verder helpen ? Alvast bedankt !
Waaromquote:[Centraal] Gamma 'huiswerk en vragen topic'
Graag gedaanquote:Op zondag 30 oktober 2005 00:40 schreef teletubbies het volgende:
ik heb een vraagje over economie:
....
a) berken met hoeveel procent de ruilvoe van de grondstoflanden in 2001 t.o.v 2000 was ...
b)leg uit dat de stijging van de ruilvoet van een land een positief elffect kan hebben op de welvaart van dat land.
Saxion Hogeschool Enschede?quote:Op woensdag 2 november 2005 14:36 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Voor een marketingonderzoek wordt mij de vraag gesteld om een analyse van een bedrijfstak uit te voeren. De vraag luidt om de impact van de low-cost-vliegmaatschappijen op de structurele rentabiliteit te beschrijven. Ik kan eerlijk gezegt geen concrete gedachte krijgen van de omschrijving van 'structurele rentabiliteit' . Wat bedoelen ze hier nou mee?
dus eigenlijk bestaat soevereine macht niet meer in de westerse maatschappij?quote:Op woensdag 9 november 2005 11:17 schreef Skv het volgende:
Als je het op nationaal niveau bekijkt niet.
Internationaal soevereine staten heb je door de globalisering niet echt meer.
Er kan altijd druk worden uitgeoefend door het buitenland.
Een staat hmoet o.a. een effectieve regering hebben, die gezag uitoefent over het gebied en de bevolking. De overheid hier dus. Met de VN zijn alleen verdragen ondertekend waar wij ons aan willen houden.quote:Op woensdag 9 november 2005 10:54 schreef mrkanarie het volgende:
"Een staat is een groep mensen op een bepaald grondgebied die geregeerd wordt door een soevereine macht (de hoogste vorm van macht die geen verantwoordig schuldig is aan anderen (buiten de staat))." Maar wie is in Nederland dan de soevereine macht die aan helemaal niemand verantwoording schuldig is? Hier staat de overheid, maar die is toch ook wel aan iemand verantwoording schuldig (VN oid)?
Als een gast een Kamer Reserveerd, hoe zie je dan wie die kamer heeft gereserveerd, wat voor soort bed?quote:Op woensdag 2 november 2005 23:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Hoi, deze informatiebehoeftestructuur zou niet in 3NV staan, als ik alles naga staat hij gewoon in 3nv. (er zijn wat tabellen in elkaar geschoven) wat zie ik over het hoofd??????????? in mijn gesloten topic heeft men het over kamer?????? wat dan splitsen daar??????
-Gast (gnr, naam, straat, huisnr, postcode, plaats, telefoon, e-mail)
· Kamer (knr, 1-pbed, 2-pbed, bad, wc, TV)
· Arrangement (anr, arrnaam, arrprijs, boeken_van, boeken_tot)
· Reservering (resnr, resdatum, aanvang, einde, aanbetaling, gnr, anr)
· Reserveringsregel (resnr, knr, gnr, ontbijt, lunch,diner)
· ExtraVerblijfkosten (bonnr, knr, datum, tijdstip, totaalbedrag, mnr)
· Excursies (excnr, naam, excprijs, maxdeelnemers)
· Excursie (excnr, datum, vertrektijd, mnr)
· Excursiegast (excnr, datum, gnr, bonnr)
· Ingrediënt (inr, ingrnaam, verpakkingseenheid, huidige_inkoopprijs, minvoorraad)
· MenuItem (menunr, menunaam, menuprijs, categorie, bereidingstijd)
· Receptregel (menunr, inr, hoeveelheid, eenheid)
· Bestelregel (bonnr, menunr, aantal, tafelnr)
· Leverancier (lnr, naam, straat, huisnr, postcode, plaats, telefoon, e-mail)
· InkoopOrder (inknr, lnr, inkoopdatum, offertenr, offertedatum, mnr, leverdatum)
· InkoopRegel (inknr, inr, aantal, inkoopprijs)
· Medewerker (mnr, naam, straat, huisnr, postcode, plaats, telefoon, uurloon, omvang aanstelling
I need urgent help! want ik moet alle opdrachten binnen zeer kort inleveren!!!!!!!!!!!!!!!!! H-E-L-P !!!!![]()
Ik heb beter gestelde vragen gezien... hoe bedoel je dit? Als de sociale premies voor de werknemers (je hebt ze nl ook van de werkgever) stijgen dan stijgen de prijzen van wat?? Voor wie?? Het Sociale premies verhaal is uitermate complex dus je mag je vraag beter formuleren voor een beter antwoord.quote:Op maandag 14 november 2005 22:12 schreef HomerJ het volgende:
Weet iemand hoe de spiraal werkt?:
Leg uit aan de hand van de Premies-prijs spiraal hoe het komt dat de prijzen stijgen als de Sociale Premies stijgen?
Eerste uitkomst als je erop google: http://home.zonnet.nl/fjreedijk/econot/arb03.htmquote:Op dinsdag 15 november 2005 22:40 schreef ChrisJX het volgende:
Mss een stomme vraag, maar wat betekent p/a ratio?
quote:Op dinsdag 22 november 2005 17:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik vroeg me zo af wat het verschil is tussen rekeningrijden en kilometerheffing![]()
quote:Rekeningrijden is een systeem waarbij automobilisten die tijdens de ochtendspits een grote stad willen binnenrijden een heffing moeten betalen.
bron
quote:Bij een kilometerheffing worden de huidige vaste kosten zoals de MRB (motorrijtuigenbelasting), een deel van de BPM (wet op de belasting van personenauto's en motorrijwielen) en een deel van de accijnzen omgezet in een tarief per gereden kilometer. De grondslag van deze belasting is dus niet meer het bezit, maar het gebruik van het voertuig.
Hiermee wordt een eerlijker belastingsysteem geïntroduceerd. Zo zullen mensen die veel rijden meer gaan betalen en mensen die weinig rijden minder gaan betalen. Het omslagpunt ligt in de voorlopige berekeningen bij circa 18000 kilometer. Dus als er minder dan circa 18000 kilometer per jaar gereden wordt gaat men erop vooruit. Dit geldt voor meer dan de helft van autobezitters.
De kilometerheffing geldt voor alle wegen.
bron
euhhhquote:Op zaterdag 26 november 2005 18:52 schreef 2Drix het volgende:
Ik moet voor een project een financieel plan maken...met alles erop en eraan, dus met balansen, resultatenrekeningen, investeringsbegroting, financieringsplan, exploitatiebegroting, liquiditeitsbegroting enzovoort...
mijn vraag is of er op internet excel bestanden te vinden zjn met voorbeeld begrotingen en rekeningen, zodat je alleen nog de getallen in hoeft te vullen....
Mijn hoofdstuk ging dus over de Nederlandse Staat , bestuurslagen, thorbecke enzquote:Om de theorie en de praktijk te verbinden zoek je bij elk behandelt hoofdstuk een bijdrage uit een medium. Je analyseert de bijdrage en legt relaties met het hoofdstuk.
De analyse van het stuk is maximaal 1/2 a4 en wordt elke les meegenomen.
In week 7 lever je alle analyses in.
In een analyse staat uit welk medium je het stuk hebt,, wie de actoren zijn en wat de relatie met de theorie uit het hoofdstuk is.
Let op; spits en metro zijn uitgesloten als te gebruiken media
VOF inderdaad inkomstenbelastingquote:Op zondag 27 november 2005 19:00 schreef teletubbies het volgende:
een vraagje (eigenlijk 2)
met welke soort belasting krijg je te maken bij
Commanditaire vennootschap? en VOF?
ik dacht VOF: inkomstenbelasting.
en CV ..?
Zelfs met voorbeeld hierquote:Op maandag 28 november 2005 19:52 schreef JimmyJames het volgende:
Is er iemand bekend met het gravity model? (economie) Om de potentiele handel tussen twee landen te kunnen berekenen? Ik snap er zelf geen biet van![]()
Ja ik ben al vertrouwd met google en het is veel ingewikkelder dan dat. Ik heb een econometrist nodig.quote:
Het was te proberen dat misschien met dit stukje vrij duidelijke uitleg het wel gingquote:Op dinsdag 29 november 2005 14:16 schreef JimmyJames het volgende:
Ja ik ben al vertrouwd met google en het is veel ingewikkelder dan dat. Ik heb een econometrist nodig.
Het gaat dus om die laatste vraag, hoe zouden ze dat aan kunnen pakken? Aangezien ik de vraag amper snap, kan ik er ook geen zinnig antwoord op bedenken. Ik hoop dat iemand mij kan helpenquote:Fluor is een groot wereldwijd opererend ingenieursbureau.
Fluor heeft te maken met wereldwijde concurrentie, landelijke concurrentie en regionale concurrentie. Het is dus heel belangrijk de concurrentie goed in kaart te brengen.
Hoe zou een bedrijf als Fluor dat aan kunnen pakken?
redelijk simpel, de vraagstelling dus.quote:Op zondag 4 december 2005 18:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Het gaat dus om die laatste vraag, hoe zouden ze dat aan kunnen pakken? Aangezien ik de vraag amper snap, kan ik er ook geen zinnig antwoord op bedenken. Ik hoop dat iemand mij kan helpen![]()
cash flow = winst + afschrijvingquote:Op maandag 5 december 2005 18:25 schreef IbeBen het volgende:
Bedrijfseconomie
Investeringsbeslissingen:
Men kan kiezen uit project X of Y. Een van de twee dient gekozen te worden. De looptijd is van beide projecten 4 jaar, de investeringen bij aanvang zijn ook gelijk, namelijk ¤100.000,-
Winsten per jaar:
---------- X -------- Y----
Jaar 1 10.000 20.000
Jaar 2 15.000 30.000
Jaar 3 40.000 20.000
Jaar 4 20.000 15.000
De afschrijving bij X is 25% van de aanschafwaarde per jaar.
De afschrijving bij Y is 50% van de boekwaarde aan het begin van dat jaar.
Tevens, heeft het productiemiddel na 4 jaar een boekwaarde >0, dan zal het worden verkocht voor die boekwaarde. De netto ontvangsten vallen vrij aan het einde van het jaar.
De vraag hierbij is (onder andere): bereken de netto-ontvangsten voor beide projecten.
Mij lijkt het dat de netto-ontvangsten negatief zijn omdat het te investeren bedrag al ¤100.000,- is en de winst slechts ¤85.000,-.
Waarschijnlijk maak ik hier dus ergens een fout, want zo kan ik de komende vragen (Terugverdientijd, Netto Contante Waarde en Interne Rentabiliteit) niet beantwoorden, omdat de antwoorden niet kunnen of negatief zijn.
Hopelijk kan iemand me hierbij helpen, mijn dank zal groot zijn![]()
Je hebt gelijk als je zegt dat de waarde per aandeel in het begin daalt. Maar met de verbetering zou het bedrijf er beter van moeten worden: de waarde per aandeel wordt meer als dat het nu is.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:27 schreef Johnns het volgende:
...
Ik ben een econometrist, maar ik heb geen flauw idee wat een gravity model is. Kun je een voorbeeld/link geven?quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:16 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ja ik ben al vertrouwd met google en het is veel ingewikkelder dan dat. Ik heb een econometrist nodig.
Als een brief eronder valt, zou ik geen reden kunnen bedenken waarom een email er niet onder zou vallen.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:30 schreef RvdLinden het volgende:
Het gaat hier over een PW Geschiedenis
de vraag was dus:
noem 3 soorten Egodocumenten:
ik heb neergezet:
Brieven
Dagboeken
E-mails
nu lijkt die laatste wel erg vreemd, maar het is er wel een.
wat vinden jullie?
Maak van de e-mail dan autobiografie als je twijfelt.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:30 schreef RvdLinden het volgende:
Het gaat hier over een PW Geschiedenis
de vraag was dus:
noem 3 soorten Egodocumenten:
ik heb neergezet:
Brieven
Dagboeken
E-mails
nu lijkt die laatste wel erg vreemd, maar het is er wel een.
wat vinden jullie?
Mja, meestal heb ik na een toets of ingeleverde opdracht zoiets van; het is ingeleverd en je kunt er nu toch niets meer aan veranderenquote:Op vrijdag 23 december 2005 09:10 schreef RvdLinden het volgende:
was een betere optie geweest ja, maar mij ging het vooral om het feit dat het bij een PTA Geschiedenis was. dus misschien zouden ze moderne dingen zoals de E-mail er niet onder verstaan.
-Dagboekquote:Op vrijdag 23 december 2005 16:04 schreef RvdLinden het volgende:
ja idd, maar het is wel 20% van mn Examenpunt
Zoek eens op 'vrouwenemancipatie en kerk'.quote:Op zondag 1 januari 2006 12:43 schreef alyel het volgende:
het lukt me dus echt niet.. ik kom echt op enorm veel irrelevante sites uit![]()
Het gaat dus over de loonheffing, niet over het vakantiegeldquote:Op maandag 2 januari 2006 17:29 schreef Five_Horizons het volgende:
Over vakantiegeld betaal je niet meer dan over "regulier" loon.
Dus waarom neem je dan niet "gewoon" 41,45% ?quote:Op maandag 2 januari 2006 17:38 schreef Raissa het volgende:
[..]
Het gaat dus over de loonheffing, niet over het vakantiegeld
Is dat "gewoon" dan?quote:Op maandag 2 januari 2006 17:42 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dus waarom neem je dan niet "gewoon" 41,45% ?
Als je tussen de 17.046,- en 30.631 verdient is dat een normaal percentage, ja. (die tarieven staan gewoon op de site van de belastingdienst) (tot die 17.046 is het percentage 34,15%, tussen de 30.631 en 52.228 is het 42% en daarboven 52%.)quote:
Jouw percentages zijn die van 2005, die van mij van 2006quote:Op maandag 2 januari 2006 19:12 schreef IbeBen het volgende:
Euhmm Five Horizons, hoe kom jij aan die percentages(en bedragen)?
Volgens mij is de
1e schijf van 0 - 16.893 en 34,4%
2e schijf 16.894 - 30.357 41.95%
3e schijf 30.358 - 51.762 42.00%
4. schijf > 51.763 52.00%
Bron: Hier en artikel 2.10 IB (thuis in mn kast)
dan kom ik uit op sites die gaan over nederland maar ik wil ze over italie.. als ik italie erachter typ kom ik op nog meer baggersites uit..quote:Op maandag 2 januari 2006 09:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zoek eens op 'vrouwenemancipatie en kerk'.
Waarom over Italië?!quote:Op maandag 2 januari 2006 20:13 schreef alyel het volgende:
[..]
dan kom ik uit op sites die gaan over nederland maar ik wil ze over italie.. als ik italie erachter typ kom ik op nog meer baggersites uit..
misschien moet ik toch maar naar de bieb..![]()
Hmmm.. ik heb geen idee of mijn school met 2005 of 2006 werktquote:Op maandag 2 januari 2006 19:29 schreef IbeBen het volgende:
Ohw, klopt jaZit het net te lezen in de nieuwsbrief loonheffing '06
![]()
Mijn leuke opleiding werkt tot en met juni (is einde schooljaar) met de wetgeving 2005, altijd lachen dan zulke verwarringen...![]()
oeps.. vergeten te vermelden..quote:
Leeftijd verhogen waarop je alcohol mag drinken.quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:29 schreef the_legend_killer het volgende:
Voor een werkstuk is het.
Wat kan de overheid allemaal voor maatregelen nemen tegen alcoholisme.
Weet iemand iets voor goede info ?
Bedankt
Hoe is je Engels?quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:45 schreef tiemo het volgende:
Ik ben dus opzoek naar de informatie waarom de rode telefooncellen en de postbussen in londen weg gaan, en hoelang ze d'r waren ?? Hoop dat iemand me kan helpen?
Droogleggingquote:Op woensdag 4 januari 2006 15:29 schreef the_legend_killer het volgende:
Bedankt
Voorlichting op scholen?quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:29 schreef the_legend_killer het volgende:
Bedankt
Denk ook even aan de politiequote:Op woensdag 4 januari 2006 15:29 schreef the_legend_killer het volgende:
Bedankt
Wat is klimaat? (30 jaar bla.)quote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:29 schreef obl het volgende:
Ik ben bezig met een betoog over klimaatveranderingen.(circa 800 woorden) Ik moet zo'n 6 deelvragen hebben. Kan iemand aub me hiermee helpen?
Dus als je deelvragen hebt en eventuele links(bronnen) om die deelvragen te beantwoorden, graag. Zou ik echt waarderen, in ieder geval bedankt.
Kijk eens wie er aan de macht kwam, hoe stemrecht was, etc. Hoe internationele verbanden waren, welkke hervormingen er door gevoerd werden.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:11 schreef alyel het volgende:
De gevolgen van dekolonisatie van Nederlands- Indie op politiek gebied
dat het een republiek werd en indonesie zelfbestuur kreeg? zoiets?![]()
Thnx! Ik moet nog ff kijken hoe ik dat moet aanpakken. We moeten een betoog of een beschouwing schrijven over je gekozen onderwerp. Dat weten we pas op de toets zelf. Ik moet alleen ff alvast gaan oefenen wat voor conclusie ik dan moet schrijven op het eind. En inleiding eventueel, want ik denk niet dat ik gelijk met een deelvraag mag beginnen. Het mogen er immers maar 5 zijnquote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:34 schreef AtraBilis het volgende:
[..]
Wat is klimaat? (30 jaar bla.)
Welke klimaatveranderingen zijn er in het verleden geweest? (IJstijden)
Subdeelvraag: Wat waren de gevolgen? (Uitsterven dinosauriërs en zo)
Hoe verandert het huidige klimaat? (Bla bla temperatuur wordt hoger)
Wat zijn de oorzaken? (CO2, vroeger CFK, etc.)
Wat zijn de gevolgen? (Stijgende zeespiegels, smeltende ijskappen, wellicht veranderende zeestromen.)
Wat is ertegen te doen? (Reductie uitstoot e.d.)
Volgens mij is hier echt meer dan genoeg in je lokale bibliotheek over te vinden.
Ik zou zeggen dat het bij een havenkolk gaat om 7 of 9. En dan 9 ook vanwege de betekenis bij 10 (want als je in google zoekt op havenkolk is dat het plaatje wat je vaak ziet).quote:1 · wieling, maalstroom
2 · afgrond, grondeloze diepte van het water
3 · (figuurlijk) grondeloos gat
4 · waterput, wel
5 · klein waterbekken, zoals een plas, een poel of een vijvertje van een eendenkooi
6 ·verzamelbekken van afvalstoffen, bv. een rioolput of een askolk
7 · kamer, ruimte tussen de beide paren sluisdeuren van een schutsluis
8 · koker van een duiker
9 · uitwatering, m.n. een gegraven of gekanaliseerde waterloop of een verbindingssloot van de ene watermolen tot de andere, in een gang molens
10 · (metonymisch) kade langs een kolk (9), al dan niet met de bebouwing
Dus het is min of meer hetzelfde als een wiel?quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:29 schreef du_ke het volgende:
Een kolk is het diep gedeelte wat achter een dam wordt uitgesleten na een dijkdoorbraak. Als de rivier weer lager staat is zo'n kolk erg praktisch als haven te gebruiken. Hoe een natuurlijke kolk ontstaat weet ik niet direct maar dat zal ermee te maken hebben dat de oeverwal bij hoogwater wordt overstroomd.
Ja eigenlijk wel volgens mij. Het zal er wel aan liggen in welk deel van Nederlandje bent.quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:20 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dus het is min of meer hetzelfde als een wiel?
Iemand een goed idee voor een bedrijf? Waar ik bijv. goede informatie van een website af kan halen? Of iemand iets leuks om zelf te verzinnen? Of wat moois thuis liggen?quote:De opdracht is om een PR-plan te schrijven voor een organisatie. Dit kan een bedrijf, instelling, vereniging etc. zijn. Je mag ook een instelling bedenken, maar let op, je moet dan echt alles zelf verzinnen. In het PR-plan ga je aangeven hoe een instelling zichzelf, haar product of haar activiteit ‘brengt’. M.a.w. wat ga je allemaal doen om bekendheid te verkrijgen. Het bedrijf, het filiaal of het product moet duidelijk op de kaart worden gezet.
De volgende punten dienen uitgewerkt te worden in het werkstuk:
1: Beginsituatie. Een algemene beschrijving van het bedrijf. Geef een beschrijving van de grootte, de vestigingsplaats, het personeel, de producten, de werkzaamheden enz.
2: Probleemstelling. Wat is het probleem waarmee jij als PR medewerker te maken krijgt?
Beschrijf het probleem wat door jou aangepakt gaat worden. Dus niet hoe je het gaat aanpakken, dit komt pas in een later stadium aan bod.
3. Publieksgroepen. Alle groepen die met in- en uitvoering van jouw PR-plan te maken krijgen moeten beschreven worden. Maak onderscheidt tussen interne en externe groepen.
4. Methoden. Wat ga je allemaal uitvoeren om het PR-probleem op te lossen? Korte opsomming van de activiteiten.
5. Uitvoering. Uitwerking van de methoden. Denk hierbij aan een draaiboek. Er moet van moment tot moment beschreven van de activiteiten.
6. Budget. Wat gaan de verbeteracties/werkzaamheden kosten?
7. Evaluatie. JE voert het niet een evaluatie uit, maar je geeft aan hoe je gaat evalueren.
8. Bijlagen. Huisstijl en logo moeten uitgewerkt worden (met voorbeelden waar de huisstijl terugkomt, aangeven lettertype, lettergrootte, kleur etc.) Daarnaast maak je een advertentie en een persbericht.
Nee, helaas, dan was ik er wel uitgekomen... Ze bedoelen echt de gemiddelde voorraad die ik moet berekenen..quote:Op maandag 16 januari 2006 16:08 schreef IbeBen het volgende:
Raissa, bedoelen ze met de vraag "geef aan wat een normale gemiddelde voorraad is" niet een logistiek gedeelte? Dat je bijvoorbeeld de optimale bestelhoeveelheid of de optimale veiligheidsvoorraad moet berekenen?
Waar de de gegevens over de verlichtingsbrance moet vinden, geen idee..is er geen brancevereniging van?
-Investeringsuitgave = Netto-ontvangst/(1+x)^1+netto-ontvantgst/(1+x)^2 etc voor de looptijd.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:46 schreef superhero87 het volgende:
Bedrijfseconomie
Vraag 1
Project X
Kasstromen: Jaar 1: 200.000 Jaar 2: 200.000 Jaar 3: 100.000 Jaar 4: 100.000 Jaar 5: 100.000
Investering: 500.000
Levensduur van Project: 5 jaar
Restwaarde: 40.000
Hoe bereken ik hiermee de interne rentabiliteit![]()
Vraag 2:
Ik moet 2 bezwaren noemen van de terugverdientijd als investeringscriterium...?
wat bedoelen ze dan met inkoopwaarde?quote:Van een herenpantalon zijn de volgende gegevens bekend:
* inkoopprijs is ¤42,75
* brutowinst is 60%
Voor de btw geldt het h-tarief
a. Bereken de inkoopwaarde van deze herenpantalon.
b. ...
Met de inkoopwaarde bedoelen ze gewoon de inkoopprijs, de "waarde" van de inkoop. Neem aan dat het hier om 1 pantalon gaat?quote:Op zondag 22 januari 2006 15:40 schreef Cardinoz het volgende:
[..]
wat bedoelen ze dan met inkoopwaarde?
alvast bedankt
7000^(1/5) misschien?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:52 schreef ViFoux het volgende:
Weet iemand hoe je dit moet oplossen met Excel?
x^5 = 7000
afgerond op 4 decimalen
HEEEEL ERG BEDANKT!!! Ze is er hartstikke blij meequote:Op woensdag 25 januari 2006 15:43 schreef donroyco het volgende:
Europese commissie: 25 leden, waarvan 1 uit NL, Brussel (maar kantoren in Luxemburg)
Europees parlement: 732 leden, waarvan 27 uit NL, Straatsburg/Brussel
Raad van ministers: 25 leden (ieder land één), waarvan 1 uit NL (verschilt per onderwerp), Brussel (?)
Hof van justitie: 25 rechters (één per lidstaat), waarvan 1 uit NL, Luxemburg (?)
Europese top: ?
Gevonden via EP.nl en EU.com
Hopen dat je huisgenootje er wat aan heeft..![]()
Transactiekostenquote:Op woensdag 25 januari 2006 17:28 schreef Piles het volgende:
Even een kort vraagje: wat zijn transactiekosten en coordinatiekosten?
quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:48 schreef Raissa het volgende:
[..]
dat is bullshit...quote:Op maandag 23 januari 2006 10:36 schreef Raissa het volgende:
[..]
Met de inkoopwaarde bedoelen ze gewoon de inkoopprijs, de "waarde" van de inkoop. Neem aan dat het hier om 1 pantalon gaat?
inkoopwaarde van de omzet= afzet x inkoopprijs
Als de werkgever het al heeft ingehouden, hoef je het natuurlijk niet nog een keer te betalen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:35 schreef Nuna het volgende:
Een vraag over Economie
Waarom houd de werkgever loonbelasting en SP volksverzekeringen van je brutoloon in, als men dat ook al moet betalen via inkomstenbelastingen (box1) van de belastingdienst? Betaal je dan niet dubbelop?
Maar de belastingdienst zorgt toch dat je inkomstenbelasting moet betalen? Waarom moeten werkgevers dan ook nog eens SP en loonbelasting inhouden?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als de werkgever het al heeft ingehouden, hoef je het natuurlijk niet nog een keer te betalen.
Wat de werkgever inhoudt, gaat ook naar de belasting.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:39 schreef Nuna het volgende:
[..]
Maar de belastingdienst zorgt toch dat je inkomstenbelasting moet betalen? Waarom moeten werkgevers dan ook nog eens SP en loonbelasting inhouden?Dat vind ik dan een beetje vreemd.
Dus het gaat dubbelop. Dat vind ik een beetje raar, maar goed dat zullen ze vast niet vragen morgen in mijn SE.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat de werkgever inhoudt, gaat ook naar de belasting.
Nee, het gaat niet dubbelop. Wat ik zeg: als de werkgever het al inhoudt, hoef je het niet nog een keer te betalen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:54 schreef Nuna het volgende:
[..]
Dus het gaat dubbelop. Dat vind ik een beetje raar, maar goed dat zullen ze vast niet vragen morgen in mijn SE.
Dus aan het einde van het jaar (of wanneer dat dan ook is) kun je het weer terugvragen van de belasting als je werkgever ook al SP en loonbelasting heeft ingehouden?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, het gaat niet dubbelop. Wat ik zeg: als de werkgever het al inhoudt, hoef je het niet nog een keer te betalen.
Ik kan me voorstellen dat je je er slecht een voorstelling van kan maken.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:14 schreef Nuna het volgende:
[..]
Dus aan het einde van het jaar (of wanneer dat dan ook is) kun je het weer terugvragen van de belasting als je werkgever ook al SP en loonbelasting heeft ingehouden?
Sorry voor al mijn vragen, maar snap er geen hol van. Ik begin steeds meer af te vragen waarom ik Economie erbij heb gekozen.
Bedanktquote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je je er slecht een voorstelling van kan maken.
Mijn werkgever draagt iedere maand belastingen voor mij af. Het loon dat ik maandelijks krijg, is dus netto. Begin dit jaar heb ik een jaaropgaaf bij mijn loonstrook gekregen waarop precies staat hoeveel ik in 2005 bruto heb verdiend en hoeveel mijn werkgever aan belasting voor mij heeft afgedragen.
Als ik nu aangifte bij de belasting zou gaan doen over 2005, vul ik dus in wat ik bruto heb ontvangen en hoeveel mijn werkgever voor mij heeft afgedragen. De belastingdienst controleert dat, ziet dat ik al aan mijn verplichtingen heb voldaan en ik hoef niks meer bij te betalen en krijg ook niks terug. (En dan ga ik er voor het gemak maar even vanuit dat ik geen vermogen heb, geen eigen huis en geen aftrekposten.)
Toen ik nog freelancete, kreeg ik een brutobedrag uitbetaald van mijn opdrachtgevers. Zij betaalden dus helemaal niks aan de belastingdienst. Ik gaf keurig mijn brutoverdeinsten op bij mijn aangifte en kreeg dan vervolgens nog een rekening van wat ik nog aan belasting over dat inkomen verschuldigd was.
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:49 schreef Nuna het volgende:
[..]
BedanktNu snap ik het. Met eigen huis, aftrekposten en vermogen snap ik allemaal wel. Alleen ik vond het zo raar dat je dubbel moest betalen, maar dat is dus niet zo. Je krijgt wat terug of je hoeft niets meer bij te betalen.
![]()
Ik weet het al!quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Kan iemand mij hier uitleggen wat het inhoudt als een onderneming (in dit geval de Efteling) een relatief marktaandeel heeft dat groter is dan 1?
Eigenlijk is de EEG niet de enige voorganger van de huidige Europese Unie. Oorspronkelijk bestonden er de zgn. drie pijlers: de Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal (EGKS), de Europese Atoomenergie Gemeenschap (EAG) en de Europese Economische Gemeenschap (EEG). Deze hebben bij het Fusieverdrag een gezamenlijke raad, een gezamenlijke commissie (inderdaad, de Europese Commissie, in het algemeen ook de commissie) en een gezamenlijk budget gekregen. Vanaf het in werking treden van het verdrag (1967, even snel uit mijn hoofd) bestaat dus de Europese Commissie, met een onafhankelijke begroting, en de latere Raad van de Europese Unie. De laatste niet te verwarren met het rechtstreeks gekozen Europees Parlement, dat haar geboorte in 1979 kendequote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:55 schreef bartos88 het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje over de E.E.G. de Europese economische gemeenschap, de voorloper van de EU. weet iemand of er een europese raad, europese commissie en europees parlement in de E.E.G. zat? want daar kan ik niks over vinden. en ook: De E.E.G. bestaat nu toch niet meer, met het komen van de EU?
ik zie wel vaak op sites, "De commissie richte een ....." Wat bedoelen ze met "De commissie" ? de europese commissie?
bedankt, groeten Bart
Ok, nogmaals bedankt, sorry voor de dubbele postquote:Op woensdag 8 februari 2006 21:55 schreef Reya het volgende:
[..]
Eigenlijk is de EEG niet de enige voorganger van de huidige Europese Unie. Oorspronkelijk bestonden er de zgn. drie pijlers: de Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal (EGKS), de Europese Atoomenergie Gemeenschap (EAG) en de Europese Economische Gemeenschap (EEG). Deze hebben bij het Fusieverdrag een gezamenlijke raad, een gezamenlijke commissie (inderdaad, de Europese Commissie, in het algemeen ook de commissie) en een gezamenlijk budget gekregen. Vanaf het in werking treden van het verdrag (1967, even snel uit mijn hoofd) bestaat dus de Europese Commissie, met een onafhankelijke begroting, en de latere Raad van de Europese Unie. De laatste niet te verwarren met het rechtstreeks gekozen Europees Parlement, dat haar geboorte in 1979 kende
Energieprijzenquote:Op woensdag 15 februari 2006 09:19 schreef YoshiBignose het volgende:
weet iemand een site of informatie met gegevens over rond 1990 tot 1992?
ik zoek vooral info over de conjunctuur op wereldniveau, wisselkoers, rente, lonen, energieprijzen etc. van europa of van amerika.![]()
Dit lees ik nu pas, check zelf even of je er nog wat aan hebt.quote:van europa of van amerika.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:46 schreef YoshiBignose het volgende:
toch bedanktalleen met energieprijzen doelde ik vooral op olieprijzen en niet zeg maar de kosten van electriciteit in huis
![]()
Dat zou te makelijk zijn hè, dan zou ik het hier niet vragen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 21:43 schreef FloggingMolly het volgende:
national income I guess....
Volgens mij is national income ook goedquote:Op woensdag 15 februari 2006 21:44 schreef DutchBlood het volgende:
[..]
Dat zou te makelijk zijn hè, dan zou ik het hier niet vragen.
Domestic Product.
Iemand die hier nog antwoord op weet?quote:Op zondag 12 februari 2006 18:57 schreef Raissa het volgende:
Nog een vraagje voor mijn ondernemersplan:
Wanneer ik als startende ondernemer een pand huur en mijn eigen huis ook huur is er dan nog sprake van kosten voor de notaris?
quote:Elke vorm van inkomsten wordt slechts één maal belast
Het belast de inkomsten uniform, volgens eenzelfde percentage
Er wordt een onderscheid gemaakt tussen vennootschappen en individuen
Individuen hebben een grote belastingvrije schijf
De eerste drie snap ik maar wat bedoelen ze precies met die laatste: Individuen hebben een grote belastingvrije schijf.quote:Die laatst genoemde schijf geeft aan de vlaktaks een progressief imago. Zo kunnen sociale correcties uitgevoerd worden door met die belastingsvrije schijf te spelen. Het aantal belastingen dat een individu moet betalen wordt dus als volgt berekend:
inkomstenbelasting=vlaktaks X (inkomsten - belastingvrije schijf)
Belastingvrije schijf betekent idd dat je over een bepaald gedeelte van je inkomen 0% belasting betaalt.quote:Op maandag 20 februari 2006 11:13 schreef Remzz het volgende:
Huiswerktopic![]()
Ik moet een verslag maken over de vlaktaks, is me wel aardig duidelijk, maar....
Op wikipedia staat:
[..]
[..]
De eerste drie snap ik maar wat bedoelen ze precies met die laatste: Individuen hebben een grote belastingvrije schijf.
Nu hebben we in Nederland dacht ik 3 of 4 schijven. 1e 32%, 2e 42% en derde 49% ofzo. Betekend dat dat er een schrijf komt met 0% belasting?
Schopje.quote:Op zondag 12 februari 2006 18:57 schreef Raissa het volgende:
Nog een vraagje voor mijn ondernemersplan:
Wanneer ik als startende ondernemer een pand huur en mijn eigen huis ook huur is er dan nog sprake van kosten voor de notaris?
Je moet dus een BCG growth matrix invullen. Ik neem aan dat je de groeigegevens van de markt en het marktaandeel van je producten hebt? Dus als de marktgroei lager is dan 10% en de groei van het marktaandeel lager is dan 10% heb je dus een Dog, is de marktgroei hoger dan 10% en de groei van het marktaandeel lager dan 10% heb je een QM, enz enz.....quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:56 schreef superhero87 het volgende:
Ben bezig met Marketing met ICT en snap er even niks van... Misschien dat jullie mij hierbij kunnen helpen...
1. Maak een growth share matrix voor........................ Beschouw hierbij de 5 alcoholsegmenten als business units en neem een groei van 10% als grens tussen lage en hoge groei. Welke conclusies kan je hieruit trekken?
Kan iemand mij dit uitleggen?
Een voorbeeld van de entries en accounts die bij een afschrijving horen of de procedures die horen bij het openen van een nieuwe rekening?quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:06 schreef sexymofo het volgende:
ik moet een journaalpost maken waarin een nieuwe grootboekrekening (015 afschrijving pand)
in gebruik word genomen.
nu kan ik de docent even niet vinden, kan iemand mij hier even mee helpen?
Dat ligt aan de overige posten die je hebt.quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:06 schreef sexymofo het volgende:
ik moet een journaalpost maken waarin een nieuwe grootboekrekening (015 afschrijving pand)
in gebruik word genomen.
nu kan ik de docent even niet vinden, kan iemand mij hier even mee helpen?
Bij die eerste vraag heb jij volgens mij idd gelijk, de redenatie van je leraar kan ik niet echt volgen, hij gaat volgens mij de fout in bij deze berekening: 2*2*2= 8. volgens mij moeten ze gewoon opgeteld worden.quote:Op donderdag 30 maart 2006 17:52 schreef Biotje het volgende:
Heb een tentamen morgen over o.a. speltheorie, er is echter één opgave uit een proeftentamen waarvan ik het niet eens ben met het antwoord en de uitleg van mijn docent, en nu vroeg ik mij af of iemand mij kan uitleggen waar ik verkeerd zit, of dat toch de docent een fout heeft gemaakt.
Paul, Silvia en Martin vormen een commissie die een besluit gaat nemen over de zwaarte van het wiskunde programma aan de economische faculteit. Er zijn drie opties: licht (L), middel (M) en zwaar (Z). De voorkeuren van de commissieleden
zijn als volgt:
Paul L > M > Z
Silvia Z > L > M
Martin M > Z > L
Omdat de commissieleden collega’s zijn en veel praten weet iedereen precies de
voorkeursordening van de andere leden.
De besluitvormingsprocedure is een stemprocedure. Silvia en Martin stemmen eerst (en gelijktijdig). Als zij het niet eens zijn dan mag Paul, de voorzitter, de beslissende stem uitbrengen. Maar hij kan alleen maar kiezen voor de optie van Silvia of voor die van Martin. Dus, als Silvia voor Z stemt, en Martin voor M, dan kan Paul kiezen uit Z en M.
Nu is de vraag uit hoeveel strategieën Paul zou kunnen kiezen. Het antwoord volgens mijn docent is 8 maar ik kan niet meer dan 6 strategieën vinden. Zijnde:
Silvia en Martin kiezen Z en M -> Paul heeft twee mogelijke strategieën Z en M.
Silvia en Martin kiezen Z en L -> Paul heeft twee mogelijke strategieën Z en L
Silvia en Martin kiezen L en M -> Paul heeft twee mogelijke strategieën L en M.
Als Silvia en Martin hetzelfde kiezen hoeft Paul helemaal geen keuze te maken en dus ook geen strategieën, in totaal zijn er volgens mij dus maar 6 strategieën mogelijk. Echter mijn docent komt met het antwoord dat er 8 met de volgende uitleg:
Hij heeft wat te zeggen alleen als Silvia en Martin het niet eens zijn. Dus, hij neemt waar(L,M); of (ii) (L,Z); of (iii) (M,Z). In alle drie de gevallen kan Paul kiezen uit 2 acties: in
uit L en M; in (ii) uit L en Z; en in (iii) uit M en Z. In totaal heeft hij dus 2*2*2= 8 mogelijke strategieën. Elke strategie bestaat uit een actie igv Silvia en Martin kozen voor (L,M); igv zij kozen voor (L,Z); en igv zij kozen voor (M,Z). Dit zijn alle mogelijke strategieën: (L,L,M), (L,L,Z), (L,Z,M), (L,Z,Z), (M,L,M), (M,L,Z), (M,Z,M), (M,Z,Z).
Volgens mij is dit echter incorrect.
Een volgende vraag is hoeveel evenwichten er zijn, waarop het antwoord volgens mij docent is dat dat er twee zijn, met dit antwoord ben ik het ook al niet eens omdat volgens mij er maar één evenwicht is wat onstaat als Silvia en Martin beide Z kiezen.
Niemand?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:37 schreef Raissa het volgende:
Erg jammer dat dit topic vrijwel niet loopt..
Anyway, toch een vraag.
Het gewaardeerde loon van iemand (een zelfstandig ondernemer) kun je uitrekenen aan de hand van een boxen stelsel welke rekening houdt met de winst van een organisatie. Nou kan ik die boxen nergens vinden. Iemand die weet waar ik moet zoeken?
Ga eens bij ze langs. Net als vroegâh, toen er nog geen internet was.quote:
Heeft de belastingdienst dan iets met het berekenen van het gewaardeerd loon te maken?quote:Op maandag 3 april 2006 19:25 schreef JDude het volgende:
[..]
Ga eens bij ze langs. Net als vroegâh, toen er nog geen internet was.
McDonalds, zijn alomaanwezig.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:16 schreef cs-Blade het volgende:
we zijn bezig een onderwerp voor een project te verzinnen... aangezien dit natuurlijk de belangrijkste keuze van het hele project is willen we er zeker van zijn dat er voldoende info over te vinden is.
doel: brand image onderzoek in NL en een buitenlands land.
onderwerpen die in ons opkwamen:
mp3 spelers
lcd schermen
navigatie
mobiele telefoons
en consoles
probleem is alleen dat we tot nu toe weinig sites hebben gevonden waar bijvoorbeeld het marktaandeel van een merk in NL en een willekeurig ander land te vinden is...
iemand tips?![]()
Lorenz curve is welk percentage van de bevolking welk percentage van het totale inkomen krijgt.quote:Op donderdag 6 april 2006 20:02 schreef Ewaldus het volgende:
Voor een PO moet ik een paar Lorenz-curven maken in Excel.
Ik ben helemaal de kluts kwijt vna hoe dat ook al weer moest..
Kan iemand mij op weg helpen aub?
Dit is wat ik heb:
[afbeelding]
(maal 15 ofzo, maar voor elk jaar apparte curve...)
ik snap het .. maar leg het nog een keer uit:quote:Op vrijdag 7 april 2006 05:28 schreef Biotje het volgende:
[..]
Lorenz curve is welk percentage van de bevolking welk percentage van het totale inkomen krijgt.
In dit geval dus, 2.26% krijgt 0.32% van het totale inkomen.
50.36% krijgt 10.58%.
54.53% krijgt 11.53%.
57.23% krijgt 12.37%
etc. etc.
Pff dat weet ik zo niet uit m'n hoofd. Het zullen wel zouten zijn die in de kalimijnen in Duitsland en Frankrijk gewonnen worden. Dat leverde lang problemen op omdat die mijnen hun afval in de rijn en maas dumpten.quote:Op maandag 17 april 2006 12:51 schreef el-Fenomeno het volgende:
Dank je! Ik ben trouwens nog wat vergeten te vragen. Wat zijn kalizouten eigenlijk? Ik heb op google gezocht, maar niet met het gewenste resultaat.
quote:Op dinsdag 25 april 2006 02:26 schreef passport het volgende:
Zoals aangegeven door mod "litso" stel ik hier mijn vraag nogmaals:
Kan iemand mij even kort de verschillen tussen de "soorten" markten uitleggen en mij corrigeren op hetgeen ik in mijn hoofd heb zitten:
Monopolie
Één aanbieder, veel afnemers
(Oude situatie NS)
(suggestie: Oude situatie TPG)
Heterogeen Oligopolie:
Klein aantal aanbieders, veel afnemers
(Cola)
(suggestie: Olie ipv Cola) Olie is homogeen
Homogeen Oligopolie
Klein aantal aanbieders. veel afnemers, exact zelfde product
(voorbeeld?) Olie
Homogene markt:
Veel aanbieders zelfde product, veel afnemers
(aardappelen)
Heterogene markt:
Veel aanbieders, veel afnemers, producten onderling verschillend maar voorzien in dezelfde behoefde
(Wijn)
keniaquote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:51 schreef DeFlip het volgende:
FF paar vragen voor mijn pws die ik overmorgen moet inleveren![]()
Welke landen hanteren of hanteerde (wanneer voorbij) een Keynesiaanse model?
Wat waren de politiek die daarbij hoorden?
Heeft verder iemand nog een site voor me met een uitleg over de Keynesiaanse visie.![]()
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:51 schreef DeFlip het volgende:
Heeft verder iemand nog een site voor me met een uitleg over de Keynesiaanse visie.![]()
Ik wil niet al te moeilijk doen, maar dit staat hoogstwaarschijnlijk in je economieboek.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:51 schreef DeFlip het volgende:
Ik wil ook niet al te moeilijk doen, maar waarom denk je dat ik hier kom om het te vragen.quote:Op zondag 7 mei 2006 21:00 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik wil niet al te moeilijk doen, maar dit staat hoogstwaarschijnlijk in je economieboek.
Dankje welquote:Op zondag 7 mei 2006 20:57 schreef YoshiBignose het volgende:
oeps, zal ik een serieus antwoord geven? ..
.
...
...
....
hold on
edit: hier http://rapidshare.de/files/19875126/DeFlipKenia.rar.html
staat een powerpoint uitlegje over keynesiaans model en oefenopdracht om te kijken of je het snapt
http://home.iae.nl/users/(...)aans%20model%201.xls
daar nog een excel voorbeeld.
en wat theorie:
http://www.nrc.nl/W2/Evj/Begrip/K/keynes.html
http://scholieren.samenvattingen.com/documenten/show/0235640/
Ik zou zeggen drug abuse in sports.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:33 schreef borisz het volgende:
doping in de sport heeft iemand daar een goede vertaling van in het engels?
Wat bedoelen zequote:9. Welke voorwaarden moet het management van Heineken scheppen om groei en innovatie mogelijk te maken?
Volgens mij moet je denken in termen van uren, geld, etc.quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:50 schreef Piles het volgende:
Ik ben bezig met een case over Heineken: (klik). 1 van de vragen is:
[..]
Wat bedoelen ze![]()
Maar daar word niets over gezegd in de case. Daar gaat het er alleen over dat er niet meer individueel word gewerkt, maar in teams, en dat er minder chefs komen en iedereen verantwoordelijk is voor zn eigen werkquote:Op woensdag 17 mei 2006 17:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij moet je denken in termen van uren, geld, etc.
'quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:58 schreef Piles het volgende:
[..]
Maar daar word niets over gezegd in de case. Daar gaat het er alleen over dat er niet meer individueel word gewerkt, maar in teams, en dat er minder chefs komen en iedereen verantwoordelijk is voor zn eigen werk![]()
Dat vraag ik me ook afquote:Op woensdag 17 mei 2006 18:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
'
Was is dan nodig om dat mogelijk te maken, opleidingen? Inzicht in cijfers?
Ergens tussen 1949 en 1982. Dit is het meest specifieke dat ik kan vinden.quote:2. Net als elders inde samenleving wordt ook binnen de Abva en de Kabo de roep om inspraak en democratisering groot.
Nou, ik probeer hier een antwoord op te geven met mijn Economie 1quote:Op donderdag 8 juni 2006 18:01 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Middag allen, ik heb een vraagje over economie. Ik heb van Nederland, van 1995 tot en met 2005, de saldi van de lopende rekening en de kapitaalrekening uitgezocht. Nu vraag ik me af of er een duidelijk aanwijsbaar verband tussen deze twee grootheden is. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt.
Als je het heel simpel bekijkt geldt: verkoopprijs = inkoopprijs + winstquote:Op donderdag 6 juli 2006 11:23 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik heb ook een vraag![]()
de verkoopprijs is 2000 de winst is 30% van de inkoopprijs wat is de winst. Hoe weet je nou wat de inkoopprijs is![]()
Wat hij hierboven zegt:quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:23 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik heb ook een vraag![]()
de verkoopprijs is 2000 de winst is 30% van de inkoopprijs wat is de winst. Hoe weet je nou wat de inkoopprijs is![]()
quote:30% van de inkoopprijs, dus de verkoopprijs is de inkoopprijs + 30%, dus 130%.
Inkoopprijs: 100%
Winst: 30%
---------------------------------------- +
Verkoopprijs: 130% = 2000
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |