abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 november 2005 @ 21:28:53 #76
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_31879029
Volgens mij hoort het hier thuis:

Ik moet voor een verslag iets vertellen over de geschiedenis van de uitgeverij-branche. Ik ben nu echt al een uur overal aan het zoeken, maar kan werkelijk niks nuttigs vinden dat kan bijdragen aan mijn verslag.

Iemand hier die er iets meer over weet, of desnoods weet waar ik het kan vinden?

Mijn dank is zoals altijd groot,

gegroet!
World Wrestling Entertainment
pi_31896621
Voor een marketingonderzoek wordt mij de vraag gesteld om een analyse van een bedrijfstak uit te voeren. De vraag luidt om de impact van de low-cost-vliegmaatschappijen op de structurele rentabiliteit te beschrijven. Ik kan eerlijk gezegt geen concrete gedachte krijgen van de omschrijving van 'structurele rentabiliteit' . Wat bedoelen ze hier nou mee?
'99 MB E320 CDI T-model
pi_31900392
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:36 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Voor een marketingonderzoek wordt mij de vraag gesteld om een analyse van een bedrijfstak uit te voeren. De vraag luidt om de impact van de low-cost-vliegmaatschappijen op de structurele rentabiliteit te beschrijven. Ik kan eerlijk gezegt geen concrete gedachte krijgen van de omschrijving van 'structurele rentabiliteit' . Wat bedoelen ze hier nou mee?
Saxion Hogeschool Enschede?

Structurele rentabiliteit is de rentabiliteit (dus de winst per eenheid, bijvoorbeeld ROI of ROE) in de markt over een langere termij. Even jouw voorbeeld, wat is er gebeurt met de winst van KLM, Air France, Lufthanse etc nadat EasyJet en RyanAir op de markt kwamen? Zoek eens terug in de jaarverslagen.... Voor dalende winsten werd vaak verwezen naar de opkomst van.....

juist: low-cost maatschappijen.
Danmark: more usefull every day!
  woensdag 2 november 2005 @ 23:10:56 #79
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31914203
Hoi, deze informatiebehoeftestructuur zou niet in 3NV staan, als ik alles naga staat hij gewoon in 3nv. (er zijn wat tabellen in elkaar geschoven) wat zie ik over het hoofd??????????? in mijn gesloten topic heeft men het over kamer?????? wat dan splitsen daar??????

-Gast (gnr, naam, straat, huisnr, postcode, plaats, telefoon, e-mail)
· Kamer (knr, 1-pbed, 2-pbed, bad, wc, TV)
· Arrangement (anr, arrnaam, arrprijs, boeken_van, boeken_tot)
· Reservering (resnr, resdatum, aanvang, einde, aanbetaling, gnr, anr)
· Reserveringsregel (resnr, knr, gnr, ontbijt, lunch,diner)
· ExtraVerblijfkosten (bonnr, knr, datum, tijdstip, totaalbedrag, mnr)
· Excursies (excnr, naam, excprijs, maxdeelnemers)
· Excursie (excnr, datum, vertrektijd, mnr)
· Excursiegast (excnr, datum, gnr, bonnr)
· Ingrediënt (inr, ingrnaam, verpakkingseenheid, huidige_inkoopprijs, minvoorraad)
· MenuItem (menunr, menunaam, menuprijs, categorie, bereidingstijd)
· Receptregel (menunr, inr, hoeveelheid, eenheid)
· Bestelregel (bonnr, menunr, aantal, tafelnr)
· Leverancier (lnr, naam, straat, huisnr, postcode, plaats, telefoon, e-mail)
· InkoopOrder (inknr, lnr, inkoopdatum, offertenr, offertedatum, mnr, leverdatum)
· InkoopRegel (inknr, inr, aantal, inkoopprijs)
· Medewerker (mnr, naam, straat, huisnr, postcode, plaats, telefoon, uurloon, omvang aanstelling

I need urgent help! want ik moet alle opdrachten binnen zeer kort inleveren!!!!!!!!!!!!!!!!! H-E-L-P !!!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32111056
"Een staat is een groep mensen op een bepaald grondgebied die geregeerd wordt door een soevereine macht (de hoogste vorm van macht die geen verantwoordig schuldig is aan anderen (buiten de staat))." Maar wie is in Nederland dan de soevereine macht die aan helemaal niemand verantwoording schuldig is? Hier staat de overheid, maar die is toch ook wel aan iemand verantwoording schuldig (VN oid)?
pi_32111782
Als je het op nationaal niveau bekijkt niet.
Internationaal soevereine staten heb je door de globalisering niet echt meer.
Er kan altijd druk worden uitgeoefend door het buitenland.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_32112761
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:17 schreef Skv het volgende:
Als je het op nationaal niveau bekijkt niet.
Internationaal soevereine staten heb je door de globalisering niet echt meer.
Er kan altijd druk worden uitgeoefend door het buitenland.
dus eigenlijk bestaat soevereine macht niet meer in de westerse maatschappij?
  woensdag 9 november 2005 @ 21:29:59 #83
88233 Steve
Still the best.
pi_32129239
quote:
Op woensdag 9 november 2005 10:54 schreef mrkanarie het volgende:
"Een staat is een groep mensen op een bepaald grondgebied die geregeerd wordt door een soevereine macht (de hoogste vorm van macht die geen verantwoordig schuldig is aan anderen (buiten de staat))." Maar wie is in Nederland dan de soevereine macht die aan helemaal niemand verantwoording schuldig is? Hier staat de overheid, maar die is toch ook wel aan iemand verantwoording schuldig (VN oid)?
Een staat hmoet o.a. een effectieve regering hebben, die gezag uitoefent over het gebied en de bevolking. De overheid hier dus. Met de VN zijn alleen verdragen ondertekend waar wij ons aan willen houden.
Aan de EU hebben we wel een deel van de soevereiniteit afgestaan, maar de overheid is hier nog steeds de belangrijkste regering.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  donderdag 10 november 2005 @ 00:06:41 #84
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_32135042
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Hoi, deze informatiebehoeftestructuur zou niet in 3NV staan, als ik alles naga staat hij gewoon in 3nv. (er zijn wat tabellen in elkaar geschoven) wat zie ik over het hoofd??????????? in mijn gesloten topic heeft men het over kamer?????? wat dan splitsen daar??????

-Gast (gnr, naam, straat, huisnr, postcode, plaats, telefoon, e-mail)
· Kamer (knr, 1-pbed, 2-pbed, bad, wc, TV)
· Arrangement (anr, arrnaam, arrprijs, boeken_van, boeken_tot)
· Reservering (resnr, resdatum, aanvang, einde, aanbetaling, gnr, anr)
· Reserveringsregel (resnr, knr, gnr, ontbijt, lunch,diner)
· ExtraVerblijfkosten (bonnr, knr, datum, tijdstip, totaalbedrag, mnr)
· Excursies (excnr, naam, excprijs, maxdeelnemers)
· Excursie (excnr, datum, vertrektijd, mnr)
· Excursiegast (excnr, datum, gnr, bonnr)
· Ingrediënt (inr, ingrnaam, verpakkingseenheid, huidige_inkoopprijs, minvoorraad)
· MenuItem (menunr, menunaam, menuprijs, categorie, bereidingstijd)
· Receptregel (menunr, inr, hoeveelheid, eenheid)
· Bestelregel (bonnr, menunr, aantal, tafelnr)
· Leverancier (lnr, naam, straat, huisnr, postcode, plaats, telefoon, e-mail)
· InkoopOrder (inknr, lnr, inkoopdatum, offertenr, offertedatum, mnr, leverdatum)
· InkoopRegel (inknr, inr, aantal, inkoopprijs)
· Medewerker (mnr, naam, straat, huisnr, postcode, plaats, telefoon, uurloon, omvang aanstelling

I need urgent help! want ik moet alle opdrachten binnen zeer kort inleveren!!!!!!!!!!!!!!!!! H-E-L-P !!!!
Als een gast een Kamer Reserveerd, hoe zie je dan wie die kamer heeft gereserveerd, wat voor soort bed?
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  maandag 14 november 2005 @ 22:12:21 #85
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_32271628
Weet iemand hoe de spiraal werkt?:

Leg uit aan de hand van de Premies-prijs spiraal hoe het komt dat de prijzen stijgen als de Sociale Premies stijgen?
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_32279336
quote:
Op maandag 14 november 2005 22:12 schreef HomerJ het volgende:
Weet iemand hoe de spiraal werkt?:

Leg uit aan de hand van de Premies-prijs spiraal hoe het komt dat de prijzen stijgen als de Sociale Premies stijgen?
Ik heb beter gestelde vragen gezien... hoe bedoel je dit? Als de sociale premies voor de werknemers (je hebt ze nl ook van de werkgever) stijgen dan stijgen de prijzen van wat?? Voor wie?? Het Sociale premies verhaal is uitermate complex dus je mag je vraag beter formuleren voor een beter antwoord.
Danmark: more usefull every day!
  dinsdag 15 november 2005 @ 13:21:40 #87
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_32284307
Zo stond het in het boek, maar ik heb hem al

Als de sociale premies stijgen op de loon, willen mensen hoger brutoloon om er niet op achteruit te gaan, dit zijn dan hogere loonkosten van de werkgevers en moeten de prijzen dus omhoog en dan eisen de werknemers weer hoger om hetzelfde te kunnen betalen, enz...
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_32299027
Economie

vrouwen

Potentiele beroepsbevolking: 5000
Bruto participatiegraad: 54
Werkgelegenheid (personen): 2160
P/a ratio: (een arbeidsjaar = 1700 uur): 1,4

mannen

Potentiele beroepsbevolking: 4800
Bruto participatiegraad: 64
Werkgelegenheid (personen): 2700
P/a ratio: (een arbeidsjaar = 1700 uur): 1,1

De landelijke p/a ratio is?

Het antwoord moet 1,22 zijn maar hoe bereken je dat?
pi_32299841
Mss een stomme vraag, maar wat betekent p/a ratio?
pi_32300008
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 22:40 schreef ChrisJX het volgende:
Mss een stomme vraag, maar wat betekent p/a ratio?
Eerste uitkomst als je erop google: http://home.zonnet.nl/fjreedijk/econot/arb03.htm
pi_32300084
p/a ratio is hoeveel personen je nodig hebt om een voltijd baan te vullen.

Maar hij is opgelost.

2160 / 1,4 + 2700 / 1,1 = 3997,402597
2160 + 2700 = 4860
4860 / 3997,402597= 1,2157 = 1,22
pi_32349134
Ik moet voor school een vraag beantwoorden maar ik kan er na lang zoeken nog steeds niet opkomen.
De vraag:

De nederlandse samenleving wil wereldwijd een vermindering van het kernwapenarsenaal. Dus moeten er meer raketten gekocht worden. Wat is dat voor tactiek? Waarom werkt dat? Dus moeten wederzijds de aantallen raketten verminderd worden. Wat is dat voor tactiek. (hier wordt geen naam of defenitie verwacht, maar een omschrijving)? Waarom werkt dat?

/einde vraag

Jullie snappen wel dat ik het ook een nogal rare vraag vind maar zou iemand mij kunnen helpen?

Alvast bedankt!
pi_32484810
Ik vroeg me zo af wat het verschil is tussen rekeningrijden en kilometerheffing
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Moderator dinsdag 22 november 2005 @ 19:29:29 #94
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_32487254
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 17:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik vroeg me zo af wat het verschil is tussen rekeningrijden en kilometerheffing
quote:
Rekeningrijden is een systeem waarbij automobilisten die tijdens de ochtendspits een grote stad willen binnenrijden een heffing moeten betalen.
bron
quote:
Bij een kilometerheffing worden de huidige vaste kosten zoals de MRB (motorrijtuigenbelasting), een deel van de BPM (wet op de belasting van personenauto's en motorrijwielen) en een deel van de accijnzen omgezet in een tarief per gereden kilometer. De grondslag van deze belasting is dus niet meer het bezit, maar het gebruik van het voertuig.
Hiermee wordt een eerlijker belastingsysteem geïntroduceerd. Zo zullen mensen die veel rijden meer gaan betalen en mensen die weinig rijden minder gaan betalen. Het omslagpunt ligt in de voorlopige berekeningen bij circa 18000 kilometer. Dus als er minder dan circa 18000 kilometer per jaar gereden wordt gaat men erop vooruit. Dit geldt voor meer dan de helft van autobezitters.
De kilometerheffing geldt voor alle wegen.
bron
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_32578687
Bedankt renesite!, 1 van de 2 bronnen kende ik al, 1tje dus ook niet .
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_32600604
Ik moet voor een project een financieel plan maken...met alles erop en eraan, dus met balansen, resultatenrekeningen, investeringsbegroting, financieringsplan, exploitatiebegroting, liquiditeitsbegroting enzovoort...

mijn vraag is of er op internet excel bestanden te vinden zjn met voorbeeld begrotingen en rekeningen, zodat je alleen nog de getallen in hoeft te vullen....

[ Bericht 0% gewijzigd door 2Drix op 26-11-2005 19:01:02 ]
  Moderator zaterdag 26 november 2005 @ 20:05:39 #97
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_32602203
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 18:52 schreef 2Drix het volgende:
Ik moet voor een project een financieel plan maken...met alles erop en eraan, dus met balansen, resultatenrekeningen, investeringsbegroting, financieringsplan, exploitatiebegroting, liquiditeitsbegroting enzovoort...

mijn vraag is of er op internet excel bestanden te vinden zjn met voorbeeld begrotingen en rekeningen, zodat je alleen nog de getallen in hoeft te vullen....
euhhh
Ja!
Heb ik eens voor school gebruikt, een begrotingschema, ff kiekn

[edit]
Toch niet wat je bedoelt, inkomen - uitgaven, en niet eens excel.
Heb het wel eens gevonden, Was toendertijd voor een economie werkstuk
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_32624786
een vraagje (eigenlijk 2)
met welke soort belasting krijg je te maken bij
Commanditaire vennootschap? en VOF?
ik dacht VOF: inkomstenbelasting.
en CV ..?
verlegen :)
pi_32644468
quote:
Om de theorie en de praktijk te verbinden zoek je bij elk behandelt hoofdstuk een bijdrage uit een medium. Je analyseert de bijdrage en legt relaties met het hoofdstuk.
De analyse van het stuk is maximaal 1/2 a4 en wordt elke les meegenomen.
In week 7 lever je alle analyses in.
In een analyse staat uit welk medium je het stuk hebt,, wie de actoren zijn en wat de relatie met de theorie uit het hoofdstuk is.

Let op; spits en metro zijn uitgesloten als te gebruiken media
Mijn hoofdstuk ging dus over de Nederlandse Staat , bestuurslagen, thorbecke enz

Heeft iemand enig idee wat voor stuk ik zou kunnen uitzoeken? Ben nu al een uur aan t nadenken en kan me echt niets herinneren wat hiermee te maken heeft.
Dit is voor t vak politicologie
  maandag 28 november 2005 @ 19:52:52 #100
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_32652976
Is er iemand bekend met het gravity model? (economie) Om de potentiele handel tussen twee landen te kunnen berekenen? Ik snap er zelf geen biet van
Please Move The Deer Crossing Sign
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')