Saxion Hogeschool Enschede?quote:Op woensdag 2 november 2005 14:36 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Voor een marketingonderzoek wordt mij de vraag gesteld om een analyse van een bedrijfstak uit te voeren. De vraag luidt om de impact van de low-cost-vliegmaatschappijen op de structurele rentabiliteit te beschrijven. Ik kan eerlijk gezegt geen concrete gedachte krijgen van de omschrijving van 'structurele rentabiliteit' . Wat bedoelen ze hier nou mee?
dus eigenlijk bestaat soevereine macht niet meer in de westerse maatschappij?quote:Op woensdag 9 november 2005 11:17 schreef Skv het volgende:
Als je het op nationaal niveau bekijkt niet.
Internationaal soevereine staten heb je door de globalisering niet echt meer.
Er kan altijd druk worden uitgeoefend door het buitenland.
Een staat hmoet o.a. een effectieve regering hebben, die gezag uitoefent over het gebied en de bevolking. De overheid hier dus. Met de VN zijn alleen verdragen ondertekend waar wij ons aan willen houden.quote:Op woensdag 9 november 2005 10:54 schreef mrkanarie het volgende:
"Een staat is een groep mensen op een bepaald grondgebied die geregeerd wordt door een soevereine macht (de hoogste vorm van macht die geen verantwoordig schuldig is aan anderen (buiten de staat))." Maar wie is in Nederland dan de soevereine macht die aan helemaal niemand verantwoording schuldig is? Hier staat de overheid, maar die is toch ook wel aan iemand verantwoording schuldig (VN oid)?
Als een gast een Kamer Reserveerd, hoe zie je dan wie die kamer heeft gereserveerd, wat voor soort bed?quote:Op woensdag 2 november 2005 23:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Hoi, deze informatiebehoeftestructuur zou niet in 3NV staan, als ik alles naga staat hij gewoon in 3nv. (er zijn wat tabellen in elkaar geschoven) wat zie ik over het hoofd??????????? in mijn gesloten topic heeft men het over kamer?????? wat dan splitsen daar??????
-Gast (gnr, naam, straat, huisnr, postcode, plaats, telefoon, e-mail)
· Kamer (knr, 1-pbed, 2-pbed, bad, wc, TV)
· Arrangement (anr, arrnaam, arrprijs, boeken_van, boeken_tot)
· Reservering (resnr, resdatum, aanvang, einde, aanbetaling, gnr, anr)
· Reserveringsregel (resnr, knr, gnr, ontbijt, lunch,diner)
· ExtraVerblijfkosten (bonnr, knr, datum, tijdstip, totaalbedrag, mnr)
· Excursies (excnr, naam, excprijs, maxdeelnemers)
· Excursie (excnr, datum, vertrektijd, mnr)
· Excursiegast (excnr, datum, gnr, bonnr)
· Ingrediënt (inr, ingrnaam, verpakkingseenheid, huidige_inkoopprijs, minvoorraad)
· MenuItem (menunr, menunaam, menuprijs, categorie, bereidingstijd)
· Receptregel (menunr, inr, hoeveelheid, eenheid)
· Bestelregel (bonnr, menunr, aantal, tafelnr)
· Leverancier (lnr, naam, straat, huisnr, postcode, plaats, telefoon, e-mail)
· InkoopOrder (inknr, lnr, inkoopdatum, offertenr, offertedatum, mnr, leverdatum)
· InkoopRegel (inknr, inr, aantal, inkoopprijs)
· Medewerker (mnr, naam, straat, huisnr, postcode, plaats, telefoon, uurloon, omvang aanstelling
I need urgent help! want ik moet alle opdrachten binnen zeer kort inleveren!!!!!!!!!!!!!!!!! H-E-L-P !!!!![]()
Ik heb beter gestelde vragen gezien... hoe bedoel je dit? Als de sociale premies voor de werknemers (je hebt ze nl ook van de werkgever) stijgen dan stijgen de prijzen van wat?? Voor wie?? Het Sociale premies verhaal is uitermate complex dus je mag je vraag beter formuleren voor een beter antwoord.quote:Op maandag 14 november 2005 22:12 schreef HomerJ het volgende:
Weet iemand hoe de spiraal werkt?:
Leg uit aan de hand van de Premies-prijs spiraal hoe het komt dat de prijzen stijgen als de Sociale Premies stijgen?
Eerste uitkomst als je erop google: http://home.zonnet.nl/fjreedijk/econot/arb03.htmquote:Op dinsdag 15 november 2005 22:40 schreef ChrisJX het volgende:
Mss een stomme vraag, maar wat betekent p/a ratio?
quote:Op dinsdag 22 november 2005 17:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik vroeg me zo af wat het verschil is tussen rekeningrijden en kilometerheffing![]()
quote:Rekeningrijden is een systeem waarbij automobilisten die tijdens de ochtendspits een grote stad willen binnenrijden een heffing moeten betalen.
bron
quote:Bij een kilometerheffing worden de huidige vaste kosten zoals de MRB (motorrijtuigenbelasting), een deel van de BPM (wet op de belasting van personenauto's en motorrijwielen) en een deel van de accijnzen omgezet in een tarief per gereden kilometer. De grondslag van deze belasting is dus niet meer het bezit, maar het gebruik van het voertuig.
Hiermee wordt een eerlijker belastingsysteem geïntroduceerd. Zo zullen mensen die veel rijden meer gaan betalen en mensen die weinig rijden minder gaan betalen. Het omslagpunt ligt in de voorlopige berekeningen bij circa 18000 kilometer. Dus als er minder dan circa 18000 kilometer per jaar gereden wordt gaat men erop vooruit. Dit geldt voor meer dan de helft van autobezitters.
De kilometerheffing geldt voor alle wegen.
bron
euhhhquote:Op zaterdag 26 november 2005 18:52 schreef 2Drix het volgende:
Ik moet voor een project een financieel plan maken...met alles erop en eraan, dus met balansen, resultatenrekeningen, investeringsbegroting, financieringsplan, exploitatiebegroting, liquiditeitsbegroting enzovoort...
mijn vraag is of er op internet excel bestanden te vinden zjn met voorbeeld begrotingen en rekeningen, zodat je alleen nog de getallen in hoeft te vullen....
Mijn hoofdstuk ging dus over de Nederlandse Staat , bestuurslagen, thorbecke enzquote:Om de theorie en de praktijk te verbinden zoek je bij elk behandelt hoofdstuk een bijdrage uit een medium. Je analyseert de bijdrage en legt relaties met het hoofdstuk.
De analyse van het stuk is maximaal 1/2 a4 en wordt elke les meegenomen.
In week 7 lever je alle analyses in.
In een analyse staat uit welk medium je het stuk hebt,, wie de actoren zijn en wat de relatie met de theorie uit het hoofdstuk is.
Let op; spits en metro zijn uitgesloten als te gebruiken media
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |