Dat is tegenwoordig beeldende vorming, ook wel CKV 3, mag dus in: [Centraal] Alfa 'huiswerktopic'quote:
Het heet toch het Gamma-topicquote:Op maandag 13 juni 2005 16:09 schreef MutZ het volgende:
Dat is tegenwoordig beeldende vorming, ook wel CKV 3, mag dus in: [Centraal] Alfa 'huiswerktopic'
Alle talen en kunstzinnige vakken staan in het Alfa topicquote:
Dat lijkt me meer iets voor de biervakkenquote:Op maandag 13 juni 2005 16:11 schreef MutZ het volgende:
Alle talen en kunstzinnige vakken staan in het Alfa topic
Inderdaadquote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:48 schreef appelsap het volgende:
TK = TVK + TCK ?????????????????
Ik heb op mijn opleiding (MBO) een soort Havo vak gevolgd, Algemene Economie. En daar hebben we het over marginale consumptiequote e.d. gehadquote:Op vrijdag 17 juni 2005 19:00 schreef Enigmatic het volgende:
[..]
Ja inderdaad, best leuk om hier weer eens actief mee bezig te zijn.![]()
Teveel aanbod doet de prijs kelderen. Je bent hier dan ook feitelijk een soort van optimum aan het bepalen waarbij een bepaalde afzet en prijs een zo groot mogelijke omzet vormen.quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:39 schreef Ewaldus het volgende:
Ik zit hier voor mijn her te leren voor Eco12 (gewoon een SE),
maar ik kan hier niet uit komen, en het was ook al een vraag op het SE maar wil het toch even weten
Als er een aanbod overschot is, waarom koopt dan bv. de overheid het op tegen de minimumprijs en wordt vernietigd, ipv van het aan bv. een instelling gegeven die het nodig heeft?
Dat is lang geleden... het lijkt me iets met oneerlijke concurrentie. Die instelling krijgt het dan zowat voor niets en de producent is van zijn product af. Andere producenten kunnen nu niet meer aan die instelling leveren.quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:39 schreef Ewaldus het volgende:
Ik zit hier voor mijn her te leren voor Eco12 (gewoon een SE),
maar ik kan hier niet uit komen, en het was ook al een vraag op het SE maar wil het toch even weten
Als er een aanbod overschot is, waarom koopt dan bv. de overheid het op tegen de minimumprijs en wordt vernietigd, ipv van het aan bv. een instelling gegeven die het nodig heeft?
Naja, bijna.quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:39 schreef MaRySe het volgende:
Heet dat Gamma? Kewl !
Omg!quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:53 schreef Overlast het volgende:
[..]
Naja, bijna.
al·fa·we·ten·schap (de ~ (v.))
1 elk van de wetenschappen van de alfa-afdeling, met name taal- en letterkunde, geschiedenis, rechten, theologie
En gamma is wat niet onder alpha en beta valt.
Dat komt dus eigenlijk neer op sociale wetenschappen, en dingen als economie en recht e.d.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:53 schreef Overlast het volgende:
[..]
Naja, bijna.
al·fa·we·ten·schap (de ~ (v.))
1 elk van de wetenschappen van de alfa-afdeling, met name taal- en letterkunde, geschiedenis, rechten, theologie
En gamma is wat niet onder alpha en beta valt.
quote:
Jaquote:Op zondag 4 september 2005 19:31 schreef Skv het volgende:
valt bestuurskunde hier onder?
quote:hee!
een vraagje:
waar vind ik de uitwerkingen/antwoorden van de lesbrief Vraag (economie vwo) ?
Ik heb alleen een bijlage met hints en niet met uitwerkingen! ik wil ff weten hoe ze aan de antwoorden zijn gekomen..vandaaR!
dank je
Ik denk dat het zo moet:quote:Op zondag 25 september 2005 18:49 schreef LissaP het volgende:
knip
Wat ik dus niet begrijp is bijvoorbeeld hoe ik deze moet doen:
Creditnota verzonden als gevolg van retour ontvangen goederen met een inkoopwaarde van 4000 euro (exclusief 19% btw), de inkoopwaarde bedraagt 2000euro
Btw hoefde wij ons niets van aan te trekken overigens.. maar dan nog begrijp ik de bedoeling van deze niet
Ik hoef de hypothese niet te bekritiseren, maar ik moet weten wat de afhankelijke en de onafhankelijke variabele zijn.quote:Op woensdag 28 september 2005 13:20 schreef HenkieVdV het volgende:
Dat is gewoon bullshit, je kan dat echt niet afmeten aan land. Het is meer de vrijheid van denken die de mens op sommige plaatsen wel ontwikkeld heeft en op andere niet.
Zo moet het helaas niet. Boekhouden is altijd de zaak in evenwicht houden. Jij maakt nu een journaalpost die niet in evenwicht is.quote:Op zondag 25 september 2005 18:55 schreef Ri-Klain het volgende:
[..]
Ik denk dat het zo moet:
kas/bank --> credit 4000
aan voorraad --> debet 2000
Met de btw hoef je niks te doen, omdat dat niks uitmaakt voor winst oid. Dat krijg je, maar moet je ook weer afdragen, dus kan in de journaalposten achterwege gelaten worden.
Afhankelijke: % voor-stemmersquote:Op woensdag 28 september 2005 13:18 schreef Skv het volgende:
Stel, een wetenschappelijk onderzoeker doet in twee landen onderzoek naar de mening (voor of tegen) van burgers over de Europese Grondwet; een West-Europees land en een Midden-Europees land.
1) Formuleer een toetsbare probabilistische bivariate hypothese.
In een West – Europees land zijn de burgers relatief vaker voor een Europese Grondwet dan in een Midden – Europees land.
2) Wat is de afhankelijke, en wat is de onafhankelijke variabele?
Hoe weet ik dat, bij een bivariate hypothese?
Ik heb een beetje zitten rekenen, maar ik kom niet op 25,00 uit. Het komt wel dicht in de buurt, maar dat zal wel niet tellenquote:Op woensdag 28 september 2005 23:46 schreef RalphLauren het volgende:
Ik moet voor het vak bedrijfseconomie de fabricagekostprijs berekenen bij de hieronder weergegeven opdracht, het antwoord heb ik al alleen ik kom er niet uit hoe je precies aan die 25 euro komt. Ik hoop dat hier iemand het snapt! alvast super bedankt!
Opdracht:
In onderneming Baljuin BV wordt het artikel Suju verkocht voor de prijs van ¤ 28 per stuk. De inkoopprijs van de grondstoffen voor het product Suju is ¤ 17,50. Voor het jaar 2004 zijn in onderneming Baljuin de volgende begrote cijfers verzameld:
-Variabele verkoopkosten: ¤ 17887
-Constante verkoopkosten: ¤ 29613
-Variabele productiekosten (afgezien van de grondstoffen): ¤ 119700
-Constante productiekosten: ¤ 180300
-Verwachte/Normale productie is 40000 stuks
-Verwachte/Normale afzet 47500 stuks
Berekenen met deze gegevens de fabricagekostprijs.
Het antwoord is ¤ 25, alleen zoals gezegd hoe kom je hieraan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |