RECEPT!!!quote:Op zaterdag 11 juni 2005 19:52 schreef ruby het volgende:
Thaise garnalen curry en Chinese garnalen curry en Yeh Yuk (gemixte vleesschotel).
quote:stokbrood met pesto, olijven, spianata, tagliatelle carbonara en salade
Da's nog een lastige keuze............quote:Kip, ananas in kerrie saus, Turkse rijst...
Dit hebben we bij de Chinees en de Thai gehaald.quote:Op zondag 12 juni 2005 03:50 schreef Oblivion het volgende:
[..]
RECEPT!!!
Dit schreeuwt: THAIS TOPIC!!!![]()
Dat klinkt best lekkerquote:Op zondag 12 juni 2005 20:34 schreef daniel_hoenderdos het volgende:
Risotto funghi al pesto verde met een karbonade en groentenprutje
Dat was het ookquote:
jeetje...dat klinkt lekkerquote:Op maandag 13 juni 2005 11:21 schreef kabouter.muts het volgende:
verse vis, gebakken in echte boter.
Met een stampotje van worteltjes en rucola.
(aardappels en worteltjes koken, stampotje van maken met light room of creme frais en de rucola erdoor roeren, beetje peper erover)
LEKKERRRRRR
quote:
Receptje?quote:Op maandag 13 juni 2005 19:38 schreef SuperRembo het volgende:
Pasta met kip, tomaat, olijven, walnoten, verse basilicum.
Ja die, van het varkenquote:Op maandag 13 juni 2005 23:21 schreef PdeHoog het volgende:
Toch niet die van Knorr he
on-topic: ik had vandaag zelfgebakken brood met katenspekkregen een lunch op kantoor tijdens vergadering, dus brood bleef over
.En nu lekker aardbeien toe
Goed idee!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 11:21 schreef Koningin het volgende:
Visschnitzel/vissticks met gebakken aardappeltjes en peultjes/worteltjes!
Zie ik daar rozemarijn?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:24 schreef Razztwizzle het volgende:
Vandaag aardappeltjes uit de oven met sla-met-zooi gemaakt
[afbeelding]
Volgens mij zijn dat "gewoon" cherry tomaatjesquote:
Er liggen ook wat zongedroogde tomaatjes opquote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:41 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dat "gewoon" cherry tomaatjes![]()
Maar ook superlekker!
Ah, die had ik niet herkend, haha.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:41 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Er liggen ook wat zongedroogde tomaatjes opdat zijn die donkerrode dingen die op de foto meer op gedroogde pruimen lijken
.
ik mis het vleesch...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:24 schreef Razztwizzle het volgende:
Vandaag aardappeltjes uit de oven met sla-met-zooi gemaakt
[afbeelding]
Ja, dat ligt er naast, in een andere pan.quote:
Fijn dat je dat even wil delen met onsquote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:53 schreef timmeeeh het volgende:
mama had maaltijdsalade gemaakt
erin zat: aardappel salade achtige zooi, pijnboompitten, gerookte kip en sla
lekker! maar ik moest net wel hard poepen
ik kan het exacte recept wel even vragen hoorquote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:56 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Fijn dat je dat even wil delen met ons![]()
Tip: Zelfde wasabi-saus erbij maken zoals bij de tonijn....quote:
Denk je wel aan de regel: 2 ons groente en 2 stuks fruit per dag?quote:
Altijd als ik van die rare dingen koop, dan rot dat op een gegeven moment toch weg... Daar kook ik helaas niet vaak genoeg iets aparts voor... Bij jou ook zo? Iets over datum van die potjes?quote:
Met name de grotere flessen willen wel eens over tijd raken, maar als het niet raar ruikt, als er geen poes schimmel op staat of zo, ach, waarom niet!quote:Op donderdag 16 juni 2005 18:24 schreef Kos het volgende:
[..]
Altijd als ik van die rare dingen koop, dan rot dat op een gegeven moment toch weg... Daar kook ik helaas niet vaak genoeg iets aparts voor... Bij jou ook zo? Iets over datum van die potjes?
OT: We eten Rijst met Kip en Kerry!
eetse!
Sorry, poes = schimmel... Blijkbaar een regionale uitdrukking... Ik ga ff editten!quote:Op donderdag 16 juni 2005 18:53 schreef kissa het volgende:
......als er geen poes op staat.....
??
Vandaag een diepvriespizza gegeten wegens geen zin in koken ivm verbouwing![]()
recept ??quote:[b]Op donderdag 16 juni 2005 19:00 schreef Binkster het volgende:[
Quiche met Soyaroom, geitenkaas en tofu
Hier ook chinees maar dan thaise nasi en kip met sesam.quote:Op donderdag 16 juni 2005 20:18 schreef SuperRembo het volgende:
Iets chinees met ganalen, paksoi en rijst.
Ik ken dat woord inderdaad niet. Bedankt voor de uitlegquote:Op donderdag 16 juni 2005 19:13 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Sorry, poes = schimmel... Blijkbaar een regionale uitdrukking... Ik ga ff editten!
Jij at Chinees met Thaise nasi?quote:Op donderdag 16 juni 2005 20:54 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hier ook chinees maar dan thaise nasi en kip met sesam.
We waren namelijk eerst een nieuwe vaatwasser wezen kopen
Is eigenlijk een compleet thais gerecht maar komt van de chinees afquote:Op donderdag 16 juni 2005 22:19 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Jij at Chinees met Thaise nasi? [afbeelding]
Hindert niks, hoor, ik begrijp dat het i.i.g. lekker was!![]()
He, dat ken ik (nog) nietquote:Op donderdag 16 juni 2005 22:49 schreef Zèna het volgende:
Carni stoba rijst en komkommer....
Dat is gestooft rundvlees op zijn antiliaans .. erg lekker.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 07:05 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
He, dat ken ik (nog) niet
Wil je uitleggen wat dat is?![]()
Recept?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:07 schreef Zèna het volgende:
[..]
Dat is gestooft rundvlees op zijn antiliaans .. erg lekker.
Carni stobaquote:
Dank = groot! Ik heb hem in Carta gezet, dit soort recepten gaan er altijd wel in hier!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 18:30 schreef Zèna het volgende:
[..]Carni stoba (recept)
Tja, daar heeft ooit een beroemd voetballer over gezegd "elk voordeel heb zijn nadeel" (of net andersom).quote:Op zondag 19 juni 2005 01:45 schreef Bluezz het volgende:
Duch... we zijn vandaag weer eens gaan tapassen vandaag in de binnentuin van www.laposada.nl/laposada.php hier in het dorp.
Dus morgen eten we die nasi dinges.
Dutch-mamma wij hebben geen lidl of aldi in de buurt
BBQze allemaal morgen enzo
Ik ga het i.i.g. in mijn Carte-files zetten (als "nasi keboeli ketjap ajam")quote:- Pak Rijst (nasi keboeli)
- Pakje mix voor babi ketjap
oesterzwammen
kipblokjes
soepgroente
taugé
bosuitjes
Het wordt dus een soort nasi keboeli ketjap ajam
Sinds dec. afgelopen jaar woon ik in Bloemendaal (dorp, strand is 15 min fietsen)quote:Op zondag 19 juni 2005 02:48 schreef dutch-mamma het volgende:
Jij hebt de Noordzee waarschijnlijk voor de deur (ik heb het adres van Laposada eens bekeken en mijn conclusie getrokken dat jij in die regio zit, maar misschien zit ik er heel erg naast), en dat is al mijn droomwens sinds mijn peuterjaren![]()
Ik hád ze in de buurt in Utreg, waar ik woonde. Maar een aldi zit daar nog vlakbij mijn werk... dat scheeltquote:Maar ík heb weer een Aldi en Lidl in de buurt (na lang schrijven naar de gemeente, dat wel...!)![]()
quote:Of ik met je wil ruilen? Eerlijk gezegd weet ik het niet... Zee/strand versus goedkope Duitse super...
Nee, daar ben ik nog niet uit! En al zouden ze me het mes op de keel zetten, ik zou niet kunnen kiezen...
Ik zal er een foto van nemen, mét geurfilterquote:Die nasi dinges van Bluezz zou nog wel eens een FOK-klassieker kunnen worden...!
Ik ga het i.i.g. in mijn Carte-files zetten (als "nasi keboeli ketjap ajam")
![]()
quote:Op zondag 19 juni 2005 01:45 schreef Bluezz het volgende:
Duch... we zijn vandaag weer eens gaan tapassen vandaag in de binnentuin van www.laposada.nl/laposada.php hier in het dorp.
Dus morgen eten we die nasi dinges.
Ik kom eraan!quote:Op zondag 19 juni 2005 03:01 schreef Bluezz het volgende:
[..]Der zit een lekkere vent... vandaar
[..]
*eet een soort van meequote:
en dat in een picknickmand, en dan naar de rivier....even afkoeling zoeken...quote:Op zondag 19 juni 2005 12:35 schreef linda856763 het volgende:
Veel te warm om veel te eten. Ik ga denk ik maar een boerenomelet maken met wat afbakbroodjes...
Het was goddelijk!quote:
Het was heeeeeeeel lekker, die rijst is goddelijk, er is een foto van en we eten het vandaag weerquote:Op vrijdag 17 juni 2005 21:52 schreef Bluezz het volgende:
Ik ga morgen heel raar koken
Gekocht vanmiddag:
- Pak Rijst (nasi keboeli)
- Pakje mix voor babi ketjap
oesterzwammen
kipblokjes
soepgroente
taugé
bosuitjes
Het wordt dus een soort nasi keboeli ketjap ajam
offtopic: ik wil ook naar het strand... ik wil niet in dit warme kantoor zittenquote:Op maandag 20 juni 2005 14:13 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Het was heeeeeeeel lekker, die rijst is goddelijk, er is een foto van en we eten het vandaag weer![]()
Mét een komkommersalade erbij
Maar nu eerst boodschappies doen en een paar uurtjes verkoeling (?) aan het strand zoeken
klinkt goedquote:Op woensdag 22 juni 2005 17:54 schreef pyl het volgende:
Barbeque!![]()
Zalmfilets, hamburgers, gepofte aardappeltjes.......mmmmmmmmmmmm.....![]()
O ja, en daarbij asperges, broccoli en een salade.![]()
Lekker een uurtje eerder voor naar huis gegaan.......quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:59 schreef pos het volgende:
klinkt goed...dus de weber wordt weer aan het werk gezet
Ook niet verkeerd!quote:patat, salade en biefstuk met pepersaus
En het is geworden: niets. Te warm om te eten...quote:Op woensdag 22 juni 2005 10:37 schreef linda856763 het volgende:
Gisteren rijst met sperzieboontjes en kipsaté uit een pakje. Lekker en simpel.
Vandaag iets van pasta met hamblokjes en basilicum ofzo? staat nog in de koelkast
klinkt erg lekker net als de hierboven genoemde stokbrood met mozarella en pestoquote:Op woensdag 22 juni 2005 20:18 schreef timmeeeh het volgende:
ik heb op:
pitabroodjes gevuld met:
-shoarma
-sla
-rauwe ui
-knoflooksaus
erg lekker
Wat is een gyrosschnitzel? Dat heb ik nou nog nooit in de winkel gezien.quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:11 schreef Martijn_77 het volgende:
Pasta, doperwtjes en een gyrossnitzel
Dit klinkt echt wel erg lekker!quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:36 schreef DuchessX het volgende:
Ik heb vandaag een overheerlijke rijstsalade met o.a. bosui, prei, paprika, mandarijn, verse tuinkruiden en kalkoen gemaakt
Heb alweer een nieuwe salade op het oog met perzik, bosbessen, mozzarella en citroen (o.a.).
Je lichaam gaat juist alles opslaan omdat er zo weinig binnenkomt en het bang is niet genoeg te hebben... Maar goed, daar is dit topique niet voor...quote:Op donderdag 23 juni 2005 12:59 schreef iamredleader het volgende:
Je hebt gelijk, het is niet veel, maar dat is ook een deel van de bedoeling! Niet teveel eten, want als ik het me goed herinner val je pas af als je lichaam meer dan 24 lang meer calorieeen verbrand dan het krijgt. Dus heb ik genoeg te doen...
Ik ben d'r uit.quote:Op donderdag 23 juni 2005 11:54 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik heb een mee-eter vanavond (nee, niet zo'n zwarte pukkel, hoor!).
BBQ zal me dan even te druk zijn...
Ik denk aan soep en pasta-salade of zo. Als ik maar niet te lang in de keuken hoef te STAAN i.v.m. mijn enkels, die met de dag verder opzwellen door de hitte (auwww)...
Mandarijn partjes...quote:
hm. sounds exciting.quote:Op donderdag 23 juni 2005 16:33 schreef Mini_rulez het volgende:
Hartige taart met uien en currypasta. Lekker pittig..
O.quote:
Klinkt heerlijkquote:Op donderdag 23 juni 2005 18:27 schreef pyl het volgende:
[..]
O.![]()
Ik heb de Weber weer aangestoken.................. tonijn, kip, runderworst, gepofte aardappeltjes.........![]()
O ja, en bloemkool en een salade. Maar dat spreekt vanzelf.![]()
Oh, da's gewoon van zo'n kaartje van Albert Heijn volgens mij. Mag ik dat hier posten?quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:07 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
hm. sounds exciting.
does receppie posten?
Kan toch hier in: Lekkerste hartige quiche? ?quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:49 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Oh, da's gewoon van zo'n kaartje van Albert Heijn volgens mij. Mag ik dat hier posten?
Anders: gewoon op de site zoeken, het heet "Pittige uientaart"
Ok, gepost.quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:51 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Kan toch hier in: Lekkerste hartige quiche? ?![]()
Ow enne suggesties zijn natuurlijk welkom!quote:Op vrijdag 24 juni 2005 08:24 schreef DuchessX het volgende:
Nog geen idee...heb wel bloemkool in de koelkast maar daar is het veel te warm voor...
Misschien een salade met sperciebonen?Eens zoeken op internet. Die sperciebonen moeten wel op anders bederven ze en dat vind ik jammer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |