Ja zakjes open trekken heet tegewoordig ook al zelf koken. Ik blijf het vreemd vinden.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:06 schreef bonke het volgende:
volgens mij ga je al de fout in met die zakkies aardappelpuree
gewoon piepers schillen en die koken
Helaas niet ik niet de tijd om aardappels te schillenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:06 schreef bonke het volgende:
volgens mij ga je al de fout in met die zakkies aardappelpuree
gewoon piepers schillen en die koken
als de aardappels bijna klaar zijn de andijvie derbij ff eenminuutje door laten koken, afgieten , spekkies zout nootmskaat en alles wat je lekker vind derbij en dan maar stampen
smeuig maken met boter en melk trouwens
Zoals hij zegt, allen missen de blokjes jonge kaasquote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:17 schreef RetepV het volgende:
1. Aardappels koken. Vastkokers gebruiken, altijd Nicola's. De laatste 5 minuten de worst er bij.
2. Gerookte spekreepjes of -blokjes uitbakken tot ze lekker knapperig zijn. Het vet niet afgieten.
3. Rauwe andijvie snijden
4. Aardappels afgieten en fijnstampen met een beetje melk en wat peper.
5. Rauwe andijvie en uitgebakken spekjes erbij.
6. Andijvie stamppot uitscheppen, kuiltje in het midden en daar jus in (jus van de vorige dag, of zo'n pakje kopen die je met een klontje boter en water aanlengt).
Dat is alles, gewoon het ouderwetse standaardrecept voor stamppot rauwe andijvie. De 'truc' zit hem in het gebruik van de juiste aardappels, vastkokers als Nicola's dus.
Spekjes kun je er uit laten, maar ik vind dat er dan wel wat zout doorheen moet voor de smaak.
En er moet niet te weinig andijvie in zitten.
Zoals Snarf, maar zonder de ui en wel met spekjes. Ook lekker met wat shoarmavlees erdoor.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:11 schreef Snarf het volgende:
Piepers koken en pureren met klontje boter en scheut melk (mixer).
2 rode paprikas en een grote ui kleingesneden en erbij gedaan.
Rauwe andijvie erbij en erdoorheen scheppen.
Flink wat kleine blokjes jonge kaas erdoorheen en ervoor zorgen dat ze smelten.
Peper en zout naar smaak.
That's it. Ik eet geen varkensvlees dus geen spekjes of rookworst erdoorheen.
Tofu of kip in dit gerecht is niet te eten, evenals draadjesvlees.
Liefquote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:49 schreef SHE het volgende:
[..]
dat mag...ik kook altijd in surinaamse hoeveelheden...genoeg voor een heel leger![]()
Vastkokers voor stamppot?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:17 schreef RetepV het volgende:
1. Aardappels koken. Vastkokers gebruiken, altijd Nicola's. De laatste 5 minuten de worst er bij.
Je weet niet wat lekker isquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |