Probleem is dat die toetsenist wél wat te vertellen had. Kijk maar naar Space-Dye Vest... voor die tijd erg vooruitstrevend. Rudess inbreng is net zoals die van de vorige vrij klein en dat lijkt me het beste voor de twee egotrippers in de band.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 18:45 schreef D3nn15 het volgende:
Ik vraag me weleens af hoe DT geworden zou zijn kwa muzikale progressie en sound als Kevin Moore bij de band was gebleven ... Het is misschien niet zo een wizard als Rudess maar het past zo goed bij de muziek...
Helaas ja en DT was niet de richting meer die hij uitwilde kwa persoonlijke ontwikkeling ... Toch vaag, hij heeft later nog een keertje OSI opgenomen, met portnoy en nog enkele anderen ...quote:Op zaterdag 11 juni 2005 18:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Probleem is dat die toetsenist wél wat te vertellen had. Kijk maar naar Space-Dye Vest... voor die tijd erg vooruitstrevend. Rudess inbreng is net zoals die van de vorige vrij klein en dat lijkt me het beste voor de twee egotrippers in de band.
Inderdaad.. zoiezo is het laatste nummer in het begin al niet te volgen, maar nu vind ik het steeds vetter worden. Vooral van ~14:00-20:00 vind ik hem echt super. Nu ik er bij nadenk is dat eigenlijk ook het enige vette stuk, de rest (trage intro en musical einde) kan me eigenlijk gestolen worden bedenk ik me nuquote:Op zaterdag 11 juni 2005 19:32 schreef Modus het volgende:
* luistert voor de 2e keer.
Zoals bij alle DT albums vind ik alle nummers als geheel meestal te complex om ze in 1x goed te vinden. Van deze vond ik iig Octavarium en Panic Attack vet klinken.
Kom nouquote:Op zaterdag 11 juni 2005 23:45 schreef Bigs het volgende:
[..]
Inderdaad.. zoiezo is het laatste nummer in het begin al niet te volgen, maar nu vind ik het steeds vetter worden. Vooral van ~14:00-20:00 vind ik hem echt super. Nu ik er bij nadenk is dat eigenlijk ook het enige vette stuk, de rest (trage intro en musical einde) kan me eigenlijk gestolen worden bedenk ik me nu![]()
quote:Op zondag 12 juni 2005 08:30 schreef fripper het volgende:
Mooi optreden gisteren
Laatste woorden van Mike Portnoy : We will be back in october in Amsterdam .....
vast.quote:Op zondag 12 juni 2005 13:26 schreef Kipman het volgende:
Dat wordt dus een optreden in de ArenA!!!
Dat zou natuurlijk wel erg gaaf zijn. En Muse vind ik nog best leuke muziek ookquote:Op zondag 12 juni 2005 13:53 schreef OProg het volgende:
Het zou in ieder geval betekenen dat er de tweede avond een klassieker gecovered zal worden met een heel andere show er omgeen.
Das ook de reden dat ik al jaren niet meer naar een DT concert ben geweest. Altijd op van die onmogelijke avonden. Ik heb ze 9 keer gezien. De laatste keer tijden SFAM tour.quote:Op zondag 12 juni 2005 23:18 schreef Tokus het volgende:
lekker hoor, op een dinsdag....
nee het zal zeker geen Master Of Puppets of Number of the Beast zijn natuurlijk.
Iets van Rush lijkt mij ook wel een goeie kanshebber.
Idd. Het is alleen weer wel op een maandagquote:Op maandag 13 juni 2005 11:09 schreef Kipman het volgende:
Ik hoef geen klassieker te horen, dus ga ik voor de eerste show.
Nou ja... zou het niet in zo'n rijtje durven aan te gevenquote:Op maandag 13 juni 2005 12:47 schreef kriele het volgende:
Wat is jullie favoriete album, en jullie minst favoriete?
Ik begin:
I&W
Awake
SFAM
WDADU
6DOIT
ToT
FII
Octavarium
De eerste helft van de 2e show zou dan (als ik het goed lees) wel een normale set moeten zijn. Ik twijfel nog een beetje...quote:Op maandag 13 juni 2005 11:09 schreef Kipman het volgende:
Ik hoef geen klassieker te horen, dus ga ik voor de eerste show.
Fan van Derek of niet?quote:Op maandag 13 juni 2005 13:52 schreef PlanetX het volgende:
Zijn beide avonden niet met een klassieker?
Hoe was het optreden zaterdag? Heeft iemand de playlist?
quote:
Die solo cd : Derek Sherinian - Inertia is echt meesterlijk goed, met Simon Philips en Steve Lukatherquote:Op maandag 13 juni 2005 14:26 schreef PlanetX het volgende:
[..]
en de rest van PX uiteraard. Maar mn prog roots liggen bij DT!
Ik zit er serieus over te denken beide dagen in oktober heen te gaan!![]()
Volgens mij was dit de playlist:quote:Op maandag 13 juni 2005 13:52 schreef PlanetX het volgende:
Zijn beide avonden niet met een klassieker?
Hoe was het optreden zaterdag? Heeft iemand de playlist?
Heb ik dat gemist....quote:Op maandag 13 juni 2005 14:41 schreef Sunjammer het volgende:
Volgens mij was dit de playlist:
...
Learning To Live
....
Van mij ookquote:Op maandag 13 juni 2005 15:11 schreef PlanetX het volgende:
[..]
Heb ik dat gemist....![]()
Even van mn favoriete nummers (zie signature....) ....
Den Bosch 2002!! 1e encore : ACOS: 2e encore: LTL !!!quote:Op maandag 13 juni 2005 15:15 schreef MrData het volgende:
Van mij ook![]()
Vooral die lange live versie zoals op LSFNY. Als ik die toch ooit 's live mag aanschouwen (het liefst met A Change Of Seasons er achteraan)...
Op de credits van octavarium staat ook dat Rudess een lap steel guitar speeltquote:Op maandag 13 juni 2005 15:18 schreef Sunjammer het volgende:
Nou, dit was dus ook een lange versie... very nice
En zag ik het nou goed? Jordan Rudess op slide guitar? Of was het een MIDI-controlle achtige gadget. Kon het niet goed zien... stond aan de kant van Petrucci
Okay! Kewl! Had nog niet echt de tijd gehad om de credits aandachtig te bekijkenquote:Op maandag 13 juni 2005 15:47 schreef D3nn15 het volgende:
[..]
Op de credits van octavarium staat ook dat Rudess een lap steel guitar speelt
Zegt wel veel over die gasten he, wat ze kunnenquote:Op maandag 13 juni 2005 15:49 schreef Sunjammer het volgende:
[..]
Okay! Kewl! Had nog niet echt de tijd gehad om de credits aandachtig te bekijken
Maar ik vond het wel tof om 'm zo bezig te zien.
Jah klopt... Heette Nightmare Cinema (pun on Dream Theater uiteraard). Was een grapje van Derek... Die haalde dat soort geintjes nog wel eens uit.quote:Op maandag 13 juni 2005 16:04 schreef D3nn15 het volgende:
[..]
Zegt wel veel over die gasten he, wat ze kunnenIk zag laatst die 5 years in a lifetime dvd
Zag je John Petrucci drummen, Derek Sherinian gitaar spelen, Mike Portnoy op bass ofzo
Got that one... op m'n ehm... harddiskquote:Op maandag 13 juni 2005 16:18 schreef D3nn15 het volgende:
Luister dan eens Jordans solo cd Rythm Of Time, is vrij recente cd, erg goed
Drums-geluid vind ik vreemd en de vocals zijn op het irritante afgemixt! Het mixwerk vind ik dus minder tot nu toe. Maar na nog een paar luisterbeurten denk ik wel dat ik het album wel te pruimen vind. Ik vind het album wel 'voller' qua geluid als welk ander dream theater album dan ook!quote:Op maandag 13 juni 2005 10:14 schreef Ibanez het volgende:
Nog geen oblectief oordeel klaar over de cd. Heb em nu heel boeiend geluisterd t/m Sacrified sons.
Ik hoor idd ook wel muse invloeden bij 1 nummer, maar ik moet zeggen; het soort me minder als ik zelf dacht! (zo extreem is het ook eigenlijk niet)
Wat ik wel eigenaardig vind is dat ik op het einde van nummer 3 (geloof ik), bij de laatste riff een meshuggah bas-geluid hoor en verder op het album ergens nogmaals. Horen jullie dit ook??
Ik vind het album ook wel aardig in balans.
L@Bquote:Op maandag 13 juni 2005 16:53 schreef Bigs het volgende:
Jordan is echt wel goed. Het beste voorbeeld vind ik zijn solo op Live scenes from New York, eerst vet klassiek piano spelen en daarna een stevig stuk synthesizer werk. Vooral dat stuk met die 'stemmetjes' vind ik erg koel.
Tja, ik vind het een van hun mindere albums maar er staan wel een aantal mooie dingen op. Maar voor de rest is bijna iedereen weer lyrisch, dus ik denk dat je hem zelf maar even moet beluisteren.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 01:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
is dat nieuwe album demoeite waard btwik ken btw alleen images & dreams en Six Degrees.. (die ik overigens beide nog steeds regelmatig luister.
Staat die niet op de video "Once in a Livetime"?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:47 schreef PlanetX het volgende:
Op die manier speelden ze ook eens Smoke on the Water, hilarisch!![]()
Viel ie maar bij mij snel op de deurmat...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:32 schreef Beathoven het volgende:
Octavarium is hier net op de deurmat gevallen, zal 'm vanavond eens uitgebreid beluisteren
De nummers op ACOS zijn allemaal covers (behalve de titelsong), bij wijze van tribute. TALW en IWBY van Octavarium zijn zelf gecomponeerde nummers. Die vergelijking gaat dus niet helemaal op.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 19:02 schreef Beathoven het volgende:
De stijl is imho niet meer of minder pop-gericht dan b.v. ACOS want daar staat Funeral for a Friend / Love Lies Bleeding op, een vrij 'catchy' Elton John cover. Solitary Shell van Six Degrees was ook al een vrij toegankelijk nummer die met een ingekorte versie zo de top 40 in had kunnen gaan. Beide tracks hebben iig een hoog meezing-gehalte
Van ACOS of 8v ? Ik zeg beide!!!quote:
je vergeet SFAMquote:Op woensdag 15 juni 2005 00:48 schreef Doe_je_nix_aan het volgende:
Nja voor iedereen die nu hier meepost en Awake niet heeft. KOPEN. Das echt hun beste album met de beste JLB. Zoals ie daar is, is ie nooit meer daarna.
Kluister het album echt door en door (awake en 8V)
Dat krijg je als je alles voor niks wilt hebben....quote:Op dinsdag 14 juni 2005 16:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Viel ie maar bij mij snel op de deurmat...
Wacht maarquote:Op woensdag 15 juni 2005 10:11 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Dat krijg je als je alles voor niks wilt hebben....
Maargoed... Verheug je maar niet op iets heftigs... Panic Attack is het enige interessante nummer vind ik...
whahahaquote:Op woensdag 15 juni 2005 10:11 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Dat krijg je als je alles voor niks wilt hebben....
Maargoed... Verheug je maar niet op iets heftigs... Panic Attack is het enige interessante nummer vind ik...
Das waar, ik luister hem nu elke dag van, en naar het werk. Maar meestal is het wel zo; de nummers die er voor mij als eerste uitspringen worden dan ook mijn favorieten op de cd...quote:Op woensdag 15 juni 2005 10:20 schreef D3nn15 het volgende:
[..]
Wacht maarPaar luisterbeurten en hij wordt steeds beter...
Heb je het album geluisterd?quote:Op woensdag 15 juni 2005 14:24 schreef Seborik het volgende:
Bleh, dit is echt de laatste Dream Theater plaat waar ik geld aan ga besteden. De helft van het album lijkt gejat te zijn van hun eerdere albums (soms zelfs precies hetzelzfde!!!), de rest hangt vol van clichés. Hoogtepunt zijn nog wel de simpele kalme nummers en de tracks die als Muse klinken.
Lol. Ksnap dat meningen kunnen verschillen en dat de ene I&W en de andere SFAM het beste vind. Ik vind Awake het beste. Maar NO WAY! dat SDOIT en ACOS beter is als Awake?quote:Op woensdag 15 juni 2005 09:55 schreef Bigs het volgende:
Idd SFAM en I&WAwake komt bij mij pas na SDOIT en ACOS ofzo
Heb jij gelezen?quote:Op woensdag 15 juni 2005 14:53 schreef Doe_je_nix_aan het volgende:
[..]
Kalme nummers die als Muse klinken?
Adem even rustigquote:Op woensdag 15 juni 2005 14:24 schreef Seborik het volgende:
Bleh, dit is echt de laatste Dream Theater plaat waar ik geld aan ga besteden. De helft van het album lijkt gejat te zijn van hun eerdere albums (soms zelfs precies hetzelzfde!!!), de rest hangt vol van clichés. Hoogtepunt zijn nog wel de simpele kalme nummers en de tracks die als Muse klinken.
Dat heb ik ook en dat komt denk ik door die songs die zo aan elkaar hangen. Ook met dat concept enzo. Wat de heer Kipman dan weer over Awake zegt kan ik me weer niet voorstellen...quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:35 schreef D3nn15 het volgende:
Overigens vind ik zowel Awake als Images & Words beiden stukken beter als Scenes From A MemoryIk draai SFAM helemaal niet zo vaak eigenlijk ...
Dat is eigenlijk met elke DT release zo. Ik ga me altijd zorgen maken als ik een album direct goed vind... meestal vind ik na 3 weken zo'n album dan saai ghehe...quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:29 schreef D3nn15 het volgende:
[..]
Adem even rustigIk was de eerste paar luisterbeurten ook licht ontgoogeld
Deze gaat groeien geloof me
Sorry, maar je vindt When Dream And Day Unite beter als Awake?quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:39 schreef Kipman het volgende:
Awake vind ik de minste van alle albums. Tja, ik weet ik ook niet zo goed hoe ik het moet uitleggen. Ik vind 'm gewoon wat saaier dan de rest. Six Degrees vind ik in ieder geval dus wel beter
Nee, ik geef altijd m'n mening over bands waar ik nog nooit van gehoord heb.quote:Op woensdag 15 juni 2005 14:53 schreef Doe_je_nix_aan het volgende:
[..]
Heb je het album geluisterd?
Kalme nummers die als Muse klinken? Kvin Panic Attack nou niet echt rustig. Never Enough is geen hard nummer maar ook niet rustig.
Ik weet wel zeker van niet. Ontgoocheld, waarover dan?quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:29 schreef D3nn15 het volgende:
[..]
Echt niet. Heb em vaak gedraaid, maar dit is em niet en zal em ook niet worden!quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:29 schreef D3nn15 het volgende:
[..]
Nou die langzamere nrs waar jij wel over te spreken bent daar zaktte de eerste paar luisterbeuren echt mijn broek zowat vanaf. En Never Enough kon mij ook niet bekoren, moest gewoon teveel aan Hysteria van muse denken. Inmiddels stuk of 10 luisterbeurten verder vind ik het geheel al een stuk beterquote:Op woensdag 15 juni 2005 17:36 schreef Seborik het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker van niet. Ontgoocheld, waarover dan?
Als je het eerste nummer ontleed lijkt het welhaast een medley van Six Degrees (een wereldalbum).
misschien wel te graag!quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:07 schreef D3nn15 het volgende:
Overigens ben ik het wel eens dat album niet in de top 3 komt van DT ... Helaas, had het graag anders gezien
Hehe, ik eerder verwacht dat je Falling Into Infinity als voorbeeld zou nemenquote:Op woensdag 15 juni 2005 16:19 schreef D3nn15 het volgende:
[..]
Sorry, maar je vindt When Dream And Day Unite beter als Awake?Ytse Jam is een geweldig goed nr, ok
Maar damn
Hehe ik vind FII een erg goed album juistquote:Op woensdag 15 juni 2005 19:24 schreef Kipman het volgende:
[..]
Hehe, ik eerder verwacht dat je Falling Into Infinity als voorbeeld zou nemen
Awake is één van de albums die ik later aan mijn collectie heb toegevoegd. Ik vond de nummers op Livetime van die cd al de wat mindere. En natuurlijk waren mijn verwachtingen erg hoog want dit moest het beste werk van DT zijn volgens velen. Maar eenmaal een paar keer geluisterd, viel hij toch wat tegen. LET WEL, het is zeker wel een goede cd. Maar naar mijn mening de minste. jammer he?
Ik had ook meer iets in het verlengde van TOT verwacht, dat album vond ik vanaf de 1e luisterbeurt meteen wel geweldigquote:
Nee. 3x of zoquote:Op woensdag 15 juni 2005 19:25 schreef Seborik het volgende:
Heb je hem wel 300x beluisterd, Kipman?
Train of thought vond je toch ook goed?quote:Op woensdag 15 juni 2005 17:36 schreef Seborik het volgende:
Als je het eerste nummer ontleed lijkt het welhaast een medley van Six Degrees (een wereldalbum).
Och, meneer bedient zich van het wapen dat sarcasme heet. Hoe schoon...quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:25 schreef Seborik het volgende:
Heb je hem wel 300x beluisterd, Kipman?
Nah, ligt al minimaal een jaar stof te vangen. Enige die ik nog wel met regelmaat draai zijn Awake en Six Degrees. De hardere richting die ze opgingen vond ik wel interessant.quote:Op woensdag 15 juni 2005 20:40 schreef Djaser het volgende:
[..]
Train of thought vond je toch ook goed?
jij hebt 'm ook besteld?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 16:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Viel ie maar bij mij snel op de deurmat...
Je vond de hardere kant die ze opgingen wel oké. Vond j T.O.T dan niet interessant? (aangezien hij al een jaar stof ligt te happen?)quote:Op woensdag 15 juni 2005 22:56 schreef Seborik het volgende:
[..]
Nah, ligt al minimaal een jaar stof te vangen. Enige die ik nog wel met regelmaat draai zijn Awake en Six Degrees. De hardere richting die ze opgingen vond ik wel interessant.
Ja, is dat zo moeilijk? Bepaalde stukken/ontwikkelingen wel interessant vinden, maar het algehele plaatje niet noemenswaardig?quote:Op donderdag 16 juni 2005 10:06 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Je vond de hardere kant die ze opgingen wel oké. Vond j T.O.T dan niet interessant? (aangezien hij al een jaar stof ligt te happen?)
Verwacht je nu een serieus antwoord? Is dat geen normale vraag dan die ik stel? Aangezien het algemeen bekend is dat T.O.T. een 'echte metal' plaat is?quote:Op donderdag 16 juni 2005 10:48 schreef Seborik het volgende:
[..]
Ja, is dat zo moeilijk? Bepaalde stukken/ontwikkelingen wel interessant vinden, maar het algehele plaatje niet noemenswaardig?
Ga die cd toch halen krentenkakkerquote:Op donderdag 16 juni 2005 12:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Nee, ben afhankelijk van het label. Of ze ook een cd naar FOK toesturen of niet...
Ik vind het gewoon niet zo'n slimme vraag.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:19 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Verwacht je nu een serieus antwoord? Is dat geen normale vraag dan die ik stel? Aangezien het algemeen bekend is dat T.O.T. een 'echte metal' plaat is?
Je bent een beetje opgefokt de laatste posts, te heet gedouched ofzo???![]()
Absoluut! De beste LaBrie die ik tot nu toe heb gehoord moet ik zeggen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:51 schreef Seborik het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon niet zo'n slimme vraag.
Wel een pluim voor LaBrie op zang trouwens.
Wat vind je dan van het mixwerk van LaBrie? Ik vind de zang (in de auto bij mij) wanneer hij zeg maar uithaalt, irritant hard en hoog... Heb je dat niet?quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:51 schreef Seborik het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon niet zo'n slimme vraag.
Wel een pluim voor LaBrie op zang trouwens.
Nee, eigenlijk niet. De zang klinkt nu oorspronkelijker dan op zijn geweldige solo-album... Kun je aangeven waar je het irritant vind, dan zal ik er eens opletten...quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:27 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Wat vind je dan van het mixwerk van LaBrie? Ik vind de zang (in de auto bij mij) wanneer hij zeg maar uithaalt, irritant hard en hoog... Heb je dat niet?
Dat ga ik even doen ja! Mijn wagen staat momenteel in de werkplaats en je raad het al; met de cd erin.. zogauw ik em heb post ik het.quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:39 schreef Seborik het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet. De zang klinkt nu oorspronkelijker dan op zijn geweldige solo-album... Kun je aangeven waar je het irritant vind, dan zal ik er eens opletten...
Dat is nu net het punt. Verder doet ie waarschijnlijk niets door het ontbreken van een video en wat steun. Het zou mij niets verbazen als ze volgende week de top 100 weer uit zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:39 schreef Kipman het volgende:
Dream Theater’s "Octavarium" has sold 26,781 copies in the United States in its first week of release to debut at position No. 36 on next week’s The Billboard 200 chart.
Niet slecht. Nu maar afwachten hoe lang die cd het volhoud in die lijst.
Ik ben het wel met je eens. Alhoewel Labrie gewoon beter zingt dan ooit, staat ie te ver voorin de mix. Ik vind het ook irritant.quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:27 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Wat vind je dan van het mixwerk van LaBrie? Ik vind de zang (in de auto bij mij) wanneer hij zeg maar uithaalt, irritant hard en hoog... Heb je dat niet?
Same herequote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:36 schreef PlanetX het volgende:
Hoe kan je nou weten of het de kaartverkoop snel gaat of niet? Er is maar een 'soort' ticket voor deze hal namelijk.
Heb net via www. ticketmaster.nl 2 kaarten voor de 10e en 2 voor de 11e besteld! Morgen of maandag per post in huis!! YOEHOE!![]()
![]()
Hey toffe!!! als je er niet meer zo aan trekt, zullen we dan eens samen gaan????quote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
gaat wel erg snel dan.. dat DT-fans niet een beetje moe worden van twee keer per jaar DT
Toen ik ze 4 keer in 2.5 jaar gezien had, hoefde het voor mij niet meer zo...
DT zal moeilijk worden omdat ik op het moment zit te sparen voor Lowlands.. maarOpeth is vrijwel zeker. Ben gevraagd voor 3voor12/tilburg in elk gevalquote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:08 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Hey toffe!!! als je er niet meer zo aan trekt, zullen we dan eens samen gaan????
En ik neem aan dat we ook naar Opeth in Tilburg gaan??
Kut, is de voorverkoop al begonnen?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:19 schreef Doe_je_nix_aan het volgende:
IMPORTANT
De kaartjes voor de 10e van October zijn bijna uitverkocht.
IMPORTANT
Ik ga naar 10e en 11e
Fucking hell, wat zijn die service kosten dan?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 18:31 schreef PlanetX het volgende:
Wel duur trouwens... Kaartjes voor mn broertje en mij, voor beide avonden: ¤ 190....![]()
Bij mij 3.80... was 41.80 p kaartjequote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:35 schreef Man_Made_God het volgende:
[..]
Fucking hell, wat zijn die service kosten dan?
Ik zit er ook over te denken om beide avonden te gaan, maar als ik er 1tje moet kiezen wordt dat waarschijnlijk toch de 11de.
Daar wordt moeilijk over gedaan. "Alleen als we een gratis kopie krijgen" , is onder andere gehoord.quote:Op zondag 19 juni 2005 21:05 schreef Doe_je_nix_aan het volgende:
Gaat deze masterpiece gereviewed worden op de frontpage?
Dit moet ik even rechtspreken omdat dit mijn uitspraken zijn. Ik wacht op de cd die nu door de PR is aangevraagd of we hem krijgen hangt af van het label. Als we hem niet krijgen koop ik hem zelf natuurlijk en review ik hem dan, maar dan is het minder actueel dat is logisch. Ik wil gewoon voorkomen dat ik hem straks 2 keer heb, dat zou jammer zijn.quote:Op zondag 19 juni 2005 21:18 schreef PlanetX het volgende:
[..]
Daar wordt moeilijk over gedaan. "Alleen als we een gratis kopie krijgen" , is onder andere gehoord.![]()
Dankuquote:Op zondag 19 juni 2005 21:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dit moet ik even rechtspreken omdat dit mijn uitspraken zijn. Ik wacht op de cd die nu door de PR is aangevraagd of we hem krijgen hangt af van het label. Als we hem niet krijgen koop ik hem zelf natuurlijk en review ik hem dan, maar dan is het minder actueel dat is logisch. Ik wil gewoon voorkomen dat ik hem straks 2 keer heb, dat zou jammer zijn.
Ik heb het al op diverse plaatsen gevraagd maar volgens mij hoort niemand het:quote:Op zondag 19 juni 2005 20:20 schreef PlanetX het volgende:
Klopt. Bij Octavarium hoor je heel erg invloeden van de jaren '70 prog. symf. sfeer zoals Genesis, Pink Floyd (intro!) en in mindere mate Rush (ik denk trouwens dat ze 11 oktober een van deze bands gaan naspelen...!).
Bij ToT hoorde ik bijvoorbeeld heel erg Pantera invloeden.
ze doen een klassieker. Albums van Muse zijn dat nog lang niet.quote:Op maandag 20 juni 2005 12:55 schreef Un4 het volgende:
Gelukkig kaarten voor de maandag, coveravonden zijn leuk maar sommige invloeden van Octavarium trek ik totaal niet. Ga dus het risico niet nemen dat ik straks een uur naar DT does Muse of U2 sta te kijken.
Shit ik lees het nu pas! Maar er zijn geloof ik nog kaarten. Als mijn vriendin nou ff snel terugbelt dan kan ik ze bestellen.quote:Op zondag 12 juni 2005 23:10 schreef Doe_je_nix_aan het volgende:
BREAKING NEWS!
2 nights in Amsterdam and London confirmed!
Added on 06-12-2005
2 nights in Amsterdam and 2 nights in London confirmed!
October 10th and 11th - Amsterdam, Netherlands - Heineken Music Hall
October 24th and 25th - London, England - Hammersmith Apollo
Note: These shows will be very special "Evening with Dream Theater" shows. In both cases, the 2nd sets of the 2nd nights (Oct 11th and Oct 25th) will be a classic album covered in its entirety.
2x Dream Theater in HMH met een klassiek album bij de 2e showw!!! WHoohooo!! Welke zal et worden? Geen MoP en NotB denk ik.. Rush??
Is dat nieuw voor je?quote:Op maandag 20 juni 2005 22:37 schreef PlanetX het volgende:
Wow! Vrouwen die Dream Theater leuk vinden!!!![]()
![]()
Maar de andere namen die op veel plekken genoemd worden (Pink Floyd, Rush etc.) is toch ook niet echt knalharde muziek? Of zit ik er nu naast?quote:Op maandag 20 juni 2005 21:49 schreef Tokus het volgende:
[..]
ze doen een klassieker. Albums van Muse zijn dat nog lang niet.
En ze houden heus wel rekening met hun publiek, die wil toch iets stevigers horen dan U2 en Muse.
Dan heb ik nog krap 4 maand om me daarin te verdiepen...quote:Op dinsdag 21 juni 2005 00:28 schreef Man_Made_God het volgende:
Muse is na het luisteren van Octavarium wel de meest logische kandidaat, en eigenlijk weer té logisch. Maar daarnaast vond Portnoy het wel de beste cd van de afgelopen tien jaar.... moeilijk moeilijk moeilijk...
Ach, Bliss & Plug in Baby ben je vast wel bekend mee. En als ik me moet verdiepen in alle muzikale kandidaten voor die avond, ben ik blij dat ik er nu al vanaf weetquote:Op dinsdag 21 juni 2005 02:14 schreef PlanetX het volgende:
[..]
Dan heb ik nog krap 4 maand om me daarin te verdiepen...
Dat had ik je al eens eerder horen zeggen inderdaad. Het schoot me weer binnen toen ik voor de "Rush Remasters" stond. En dan heb ik nog niet eens één van de toppers gekocht (geloof ik).quote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:13 schreef Seborik het volgende:
Sowieso is Rush essentieel als je van progrock houdt.
Ik ken overigens geen enkele drummer die aan Peart kan tippen.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:01 schreef D3nn15 het volgende:
Moving Pictures moet je luisterenTom Sawyer en YYZ
En als je dan die Rush in Rio DVD ziet, moet ik toch toegeven, hoe goed Mike ook is, Neal is nog een klasse beter
Idd, als je O Baterista bv vergelijkt met een drum solo van Portnoy, ik ben nooit zo kapot van die solos van Portnoy, zijn solo op Live In Tokyo is nog het beste. Portnoy is gewoon een hele goede banddrummerquote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:39 schreef kriele het volgende:
[..]
Ik ken overigens geen enkele drummer die aan Peart kan tippen.
Hij is nog vriendelijk over die kutsaxofoon.quote:Op woensdag 22 juni 2005 00:58 schreef PlanetX het volgende:
Ik ben wat aan het grasduinen op het internet naar recencies van DT en dan kom ik dit tegen
"Another Day" is a horribly cheesy ballad featuring an awful sappy sax solo that would make Kenny G proud. "Metropolis" - the album's other epic - is gimmicky and poorly put together. "Pull Me Under" is way longer than it needs to be, based on its limited content. "
( http://www.progreviews.com/reviews/display.php?rev=dt-iaw )
Ieder z'n eigen mening, maar die snapt er dus heel weinig van
Valt me wel meer op dat de metal/prog sites altijd lovende recensies schrijven en wat meer mainstream sites zijn veel minder positief.quote:Op woensdag 22 juni 2005 00:58 schreef PlanetX het volgende:
Ik ben wat aan het grasduinen op het internet naar recencies van DT en dan kom ik dit tegen
"Another Day" is a horribly cheesy ballad featuring an awful sappy sax solo that would make Kenny G proud. "Metropolis" - the album's other epic - is gimmicky and poorly put together. "Pull Me Under" is way longer than it needs to be, based on its limited content. "
( http://www.progreviews.com/reviews/display.php?rev=dt-iaw )
Ieder z'n eigen mening, maar die snapt er dus heel weinig van
Jazeker wel! Ahoy 2003!! Reken daarbij dat het nu om een "An evening with...." gaat in een kleinere venue. Dus ik zou niet te lang wachten met kaarten kopen. Met een slaapzak voor het postkantoor liggen is natuurlijk weer een andere uiterste.quote:Op woensdag 22 juni 2005 18:04 schreef Ibanez het volgende:
Als je hier zou lezen en het zou geloven, dan zou je helemaal ik paniek raken om uberhaupt nog aan kaarten te komen. Sjonge jonge, volgens mij heeft dream theater nog nooit een concert in NL uitverkocht hoor.
Was in 2003 ook, en daarbij twijfel ik eraan dat het uitverkocht was. Ik was er nl. zelf bij, toen en het zag er niet echt 'uitverkocht' uit.quote:Op donderdag 23 juni 2005 03:00 schreef PlanetX het volgende:
[..]
Jazeker wel! Ahoy 2003!! Reken daarbij dat het nu om een "An evening with...."
Toen was de bovenste ring toch gesloten? Ik vond het sowiezo al een beetje grootheidswaanzin om te kiezen voor ahoy.quote:Op donderdag 23 juni 2005 10:07 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Was in 2003 ook, en daarbij twijfel ik eraan dat het uitverkocht was. Ik was er nl. zelf bij, toen en het zag er niet echt 'uitverkocht' uit.
Er was inderdaad geen uitverkoop in 2003. Ik was er ook en vooral achterin de zaal konden nog makkelijk honderden mensen. En inderdaad heet het ook al jaren een "An evening with..."quote:Op donderdag 23 juni 2005 10:07 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Was in 2003 ook, en daarbij twijfel ik eraan dat het uitverkocht was. Ik was er nl. zelf bij, toen en het zag er niet echt 'uitverkocht' uit.
Hmm ik zat op de eerste ring destijds, had niet een overzicht op alles, het leek iig packed to maximum capacityquote:Op donderdag 23 juni 2005 13:01 schreef Seborik het volgende:
[..]
Er was inderdaad geen uitverkoop in 2003. Ik was er ook en vooral achterin de zaal konden nog makkelijk honderden mensen. En inderdaad heet het ook al jaren een "An evening with..."
De akoustic wordt daar schromelijk overschat. Zo goed is het geluid daar niet.quote:Op donderdag 23 juni 2005 12:47 schreef D3nn15 het volgende:
Daarbij is de akoestiek van HMH ook veel beterIk heb er zin in! Het duurt alleen nog zo lang ...
Is misschien wel gezellig... Ich bin dabei!quote:Op donderdag 23 juni 2005 20:07 schreef Sanne het volgende:
Wie gaan er allemaal de 11e nu?
We kunnen wel een Dream Theater meeting plannen.
*meldt* (opperde het idee hierboven trouwens ook al)quote:Op donderdag 23 juni 2005 21:12 schreef Sanne het volgende:Dream Theater meeting 11 oktober
Wie?
Sanne
Catwoman1967
PlanetX
Geile donderquote:Op vrijdag 24 juni 2005 01:02 schreef Doe_je_nix_aan het volgende:
Ik opereerde et al in het vorige topic, maar een meeting op de 11de is een goed idee! ik doe mee!
Btw.. als je tog 2 kaarten overhebt.. neem 2 andere vriendinnen mee
heb je ze nog steeds over ?quote:Op donderdag 23 juni 2005 19:58 schreef Sanne het volgende:
Ik heb mijn twee kaarten over.
Mijn vriendin heeft ook kaartjes kunnen regelen.
Scroll ff omhoog dan zie je het.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:31 schreef scubagirl het volgende:
waar is het optreden en wanneer?
Dinsdag 11 October in HMHquote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:31 schreef scubagirl het volgende:
waar is het optreden en wanneer?
This is where we came inquote:Op zondag 26 juni 2005 14:22 schreef PlanetX het volgende:
http://www.mikeportnoy.com/forum/tm.aspx?m=898674&mpage=3&key=
Pagina's vol met nuggets... wauw!![]()
Wist je dat je heel zachtjes iemand hoort zeggen rond 14 m 00 van 8V "then we came in" , of iets dergelijks?
Nee. Lang niet. 4 of 5 andere nummers.quote:Op maandag 27 juni 2005 15:01 schreef Djaser het volgende:
Zo Dream Theater was leuk zondag op graspop. Ik stond constant voor Myungs neus zodat ik nog eens goed kon merken hoe goed die gast speelt. Eerste keer dat ik bas tapping heb gezien.
Set list was dacht ik hetzelfde als bij Arrows.
Ik denk dat je (men) ook niet een tweede ACOS had moet verwachten. In eerste instantie deed ik dat ook en kwam bedrogen uit. Deze twee nummers zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. Ik vind 8v eigenlijk steeds sterker worden en beschouw de titeltrack nu al als een klassieker.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:43 schreef Ibanez het volgende:
Het titelnummer is wel goed/mooi, maar echt dat je zegt: het overtreft "a change of seasons"..... nou nee!! Het is een nummer dat niet oeverloos in elkaar overgaat/draait maar het mist voor mij gewoon een bepaalde vibe, ik weet niet precies wat het is.
hmmmm... beschouwen als klassieker kun je hem nog niet. Je zou wel kunnen verwachtn dat het een klassieker wordt....quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:02 schreef PlanetX het volgende:
[..]
Ik denk dat je (men) ook niet een tweede ACOS had moet verwachten. In eerste instantie deed ik dat ook en kwam bedrogen uit. Deze twee nummers zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. Ik vind 8v eigenlijk steeds sterker worden en beschouw de titeltrack nu al als een klassieker.![]()
Nu nog niet misschien. Maar als de band doorgaat met sterke platen maken, dan worden ze over 20 a 30 jaar heus wel in één adem genoemd met Rush.quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:27 schreef kriele het volgende:
[..]
Echt wel. Dream Theater is een hele goede band, maar mag niet in de schaduw staan van Rush.
Dan mag ik hopen dat de platen in de toekomst weer sterker worden dan 8V.quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:52 schreef Kipman het volgende:
[..]
Nu nog niet misschien. Maar als de band doorgaat met sterke platen maken, dan worden ze over 20 a 30 jaar heus wel in één adem genoemd met Rush.
Klopt, maar er is toen gekozen voor 'Another Day'. Ook was 'To live forever' geschreven voor I&W, maar is pas opgenomen tijdens de 'Awake' sessies en is toen als bonustrack op een single gekomen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:19 schreef Broadsword76 het volgende:
was A change of seasons niet geschreven voor het Images&words album? alleen paste hij er niet meer op
Vind de 'demoversie' van To Live Forever eigenlijk al albumwaardig. Maar de in 94 opgenomen versie vind ik wel beter. Komt ook door de geweldige productie van die sessies.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 17:13 schreef kriele het volgende:
[..]
Klopt, maar er is toen gekozen voor 'Another Day'. Ook was 'To live forever' geschreven voor I&W, maar is pas opgenomen tijdens de 'Awake' sessies en is toen als bonustrack op een single gekomen.
Ik vrees dat de titeltrack iets te lang is voor een singlequote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:37 schreef Modus het volgende:
Oh en ik zag dat er nog geen single is uitgebracht, komt die nog? Dat zou toch I Walk Beside You worden?
Geloof het ook, maar of dat ook in ons kikkerlandje het geval zou zijn, IWBY word volgens mij uitgebracht in de USA.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:37 schreef Modus het volgende:
Octavarium wordt dus echt steeds beter, imo. Alleen het eerste nummer skip ik regelmatig. The Answer Lies Within is misschien wel de mooiste ballad die ze ooit hebben opgenomen en ook de 2 nummers daarna zijn eik best te pruimen als je open staat voor wat anders dan T.O.T.
Oh en ik zag dat er nog geen single is uitgebracht, komt die nog? Dat zou toch I Walk Beside You worden?
Ikke ikke ikke zei de gek maar vriendinnetje Sanne heeft me al op het lijstje gezet...quote:Op donderdag 23 juni 2005 21:12 schreef Sanne het volgende:Dream Theater meeting 11 oktober
Wie?
Sanne
Catwoman1967
PlanetX
Bigs
Djaser
Doe_je_nix_aan
Hmm.. streep mij ook maar doorquote:Op woensdag 6 juli 2005 15:02 schreef Djaser het volgende:
Streep mij trouwens maar direct weer door, ik heb me in de datum vergist
Krijg nou wat, ze heeft het weer gevonden!quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:58 schreef Catwoman1967 het volgende:
[..]
Ikke ikke ikke zei de gek maar vriendinnetje Sanne heeft me al op het lijstje gezet...![]()
bier/cola/wijn drinken en van de muziek genietenquote:Op woensdag 6 juli 2005 14:51 schreef PlanetX het volgende:
Wat gaan we eigenlijk precies doen dan met die meeting? Iemand ideeën?
Live at budokan geloof ik. Die show die in Japan opgenomen is.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 20:24 schreef Doe_je_nix_aan het volgende:
Kweet niet welke dvd je hebt liggen maar als je er zelf bij bent is et altijd al beter
Als ze gewoon zoals normaal spelen wordt et een topavond!
Doe maar niet, dat overslaan....quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:06 schreef Un4 het volgende:
Octavarium mogen ze overslaan (het nummer dan) doe dan maar ACOS, heeft toch meer het epic gevoel dat ik in Octavarium mis.
Je hebt mazzel, want 9 september staan ze in Rijssen.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:06 schreef Un4 het volgende:
Mischien Pain of Salvation er nog tussen.. leuk najaar zo
Er zijn wel wat locaties hier op het plein, werk er pal tegenover, waar je wat kan drinken en eten.quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:54 schreef Sanne het volgende:
[..]
bier/cola/wijn drinken en van de muziek genieten
het is niet echt een lokatie om een hapje te gaan eten, of vergis ik me daarin?
Maandag=Fok!dag?quote:Op maandag 11 juli 2005 16:57 schreef Catwoman1967 het volgende:
[..]
Er zijn wel wat locaties hier op het plein, werk er pal tegenover, waar je wat kan drinken en eten.
quote:Op woensdag 27 juli 2005 01:07 schreef Sanne het volgende:
Tragic reflex, shattered calm
Static progress, senses gone
Numb awareness, final psalm
Swept away with the tide
Through the holes in my hands
Crown of thorns at my side Drawing lines in the sand
Ik heb een blauwe maandag gitaar gespeeld, maar als ik naar DT luister hoef ik dat iig nooit meer opte pikken.quote:Op woensdag 27 juli 2005 01:08 schreef Furious het volgende:
Ik moet echt wat nuttigs in m'n leven gaan doen en leren drummen ofzo.
Kwestie van doorbijten.quote:Op woensdag 27 juli 2005 01:11 schreef Sanne het volgende:
[..]
Ik heb een blauwe maandag gitaar gespeeld, maar als ik naar DT luister hoef ik dat iig nooit meer opte pikken.
Zoiets moet je niet afschrikken, maar inspireren!quote:Op woensdag 27 juli 2005 01:11 schreef Sanne het volgende:
[..]
Ik heb een blauwe maandag gitaar gespeeld, maar als ik naar DT luister hoef ik dat iig nooit meer opte pikken.
Ik ben ook geen gitaar virtuoos maar op de solo's na vind ik de nummers van Dream Theater goed te doen op de gitaar. Ze zijn echt niet onmogelijk.quote:Op woensdag 27 juli 2005 01:11 schreef Sanne het volgende:
[..]
Ik zou hierop terugkomen; nou daar gaan we:quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:39 schreef Seborik het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet. De zang klinkt nu oorspronkelijker dan op zijn geweldige solo-album... Kun je aangeven waar je het irritant vind, dan zal ik er eens opletten...
He jammer, ik ga een dag later.quote:Op maandag 8 augustus 2005 10:43 schreef JooB het volgende:
Ik ben er bij, de 10e!!
ik heb 2 kaarten over voor 11 oktober.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 22:17 schreef Furious het volgende:
Heeft iemand nog een stel kaarten over?
Hoi Sannequote:Op vrijdag 12 augustus 2005 22:23 schreef Sanne het volgende:
[..]
ik heb 2 kaarten over voor 11 oktober.
Hoi Furiousquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 22:28 schreef Furious het volgende:
[..]
Hoi Sanne![]()
Oeh, wat gaan ze me kosten?![]()
Okey, bedankt!quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 22:49 schreef Sanne het volgende:
[..]
Hoi Furious
39 euro + 4,25 reserveringskosten per kaartje.
86,50 voor twee kaarten dus.
Hoe gaat dat dan?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 10:15 schreef Ibanez het volgende:
is dat uitverkocht ofzo? of doen jullie de kaartjes uitwisselen om elkaar te ontmoeten en zo dan de kans schoon zien om eens met elkaar op zijn Fok!s te sexen?
Kijk, kijk!!!! zien ze weer sex lezen ze weer overal overheenquote:
Ik vind het juist andersom, hoe vaker ik het luister, hoe meer ik het ga waarderen!quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 22:04 schreef kriele het volgende:
Ik vond het album eerst nog wel redelijk, maar hoe langer ik er naar luister, des te terleurgestelder ik ben. Dit is gewoon het zwakste album wat ze hebben gemaakt!
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dat Opeth zou zijn... En dat Mikael dan de grunts doet (als gast)quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:59 schreef LintuxCx het volgende:
Heeft iemand nou eigenlijk al enig idee wat ze op de tweede avond gaan coveren? Ze zullen het wel geheim proberen te houden, maar ik wil het toch echt wel weten voor ik een avond kies. Zit toch nog het meest aan de avond met twee sets DT te denken, dan weet ik tenminste zeker dat ik me zal vermaken.
Je mist misschien wel een van de belangrijkste invloeden: Queensrychequote:Op maandag 12 september 2005 14:25 schreef Doe_je_nix_aan het volgende:
Er zijn 7 bands die ik rechtstreeks in verband breng met Dream Theater als influence.
Metallica
Iron Maiden
Rush
Yes
Megadeth
Pink Floyd
Queen
1e 2 zijn al geweest dus kans lijkt me zeer klein dat het een van die wordt (mja niets is cker he)
Pink Floyd is qua zang heel anders. Zou wel vet zijn trouwens.
Megadeth is te stevig denk ik en ze hebben niet echt uitspringende albums
Dan blijven Rush, Yes en Queen over.
Als ik de stijl van Octavarium bekijk komt hij het meest overeen met Rush.. Nu zijn er 2 albums die er imo uitspingen. Namelijk Moving Pictures en 2112.
Yes ken ik zelf niet zo goed en Queen zal vet zijn maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Wat dneken jullie ervan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |