abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 juni 2005 @ 16:06:52 #51
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_27890951
quote:
Op maandag 13 juni 2005 16:04 schreef D3nn15 het volgende:

[..]

Zegt wel veel over die gasten he, wat ze kunnen Ik zag laatst die 5 years in a lifetime dvd Zag je John Petrucci drummen, Derek Sherinian gitaar spelen, Mike Portnoy op bass ofzo
Jah klopt... Heette Nightmare Cinema (pun on Dream Theater uiteraard). Was een grapje van Derek... Die haalde dat soort geintjes nog wel eens uit.

Anywayz, heb sowieso al een hoge pet op van Jordan Rudess
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
pi_27891356
Luister dan eens Jordans solo cd Rythm Of Time, is vrij recente cd, erg goed
  maandag 13 juni 2005 @ 16:22:57 #53
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_27891486
quote:
Op maandag 13 juni 2005 16:18 schreef D3nn15 het volgende:
Luister dan eens Jordans solo cd Rythm Of Time, is vrij recente cd, erg goed
Got that one... op m'n ehm... harddisk
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
pi_27892517
Jordan is echt wel goed. Het beste voorbeeld vind ik zijn solo op Live scenes from New York, eerst vet klassiek piano spelen en daarna een stevig stuk synthesizer werk. Vooral dat stuk met die 'stemmetjes' vind ik erg koel.
pi_27900474
quote:
Op maandag 13 juni 2005 10:14 schreef Ibanez het volgende:
Nog geen oblectief oordeel klaar over de cd. Heb em nu heel boeiend geluisterd t/m Sacrified sons.

Ik hoor idd ook wel muse invloeden bij 1 nummer, maar ik moet zeggen; het soort me minder als ik zelf dacht! (zo extreem is het ook eigenlijk niet)

Wat ik wel eigenaardig vind is dat ik op het einde van nummer 3 (geloof ik), bij de laatste riff een meshuggah bas-geluid hoor en verder op het album ergens nogmaals. Horen jullie dit ook??

Ik vind het album ook wel aardig in balans.
Drums-geluid vind ik vreemd en de vocals zijn op het irritante afgemixt! Het mixwerk vind ik dus minder tot nu toe. Maar na nog een paar luisterbeurten denk ik wel dat ik het album wel te pruimen vind. Ik vind het album wel 'voller' qua geluid als welk ander dream theater album dan ook!

En ik blijf van mening dat dit puik uitgeballanceerd is!!
In The Presence Of Enemies!
pi_27905252
Wat mij vooral opvalt is dat het album voorbij vliegt... Voor je het weet zit je naar Octavarium te luisteren, zo ervaar ik het iig
pi_27907674
quote:
Op maandag 13 juni 2005 16:53 schreef Bigs het volgende:
Jordan is echt wel goed. Het beste voorbeeld vind ik zijn solo op Live scenes from New York, eerst vet klassiek piano spelen en daarna een stevig stuk synthesizer werk. Vooral dat stuk met die 'stemmetjes' vind ik erg koel.
L@B

--

Kga naar allebei de concerten. Ze spelen als je 2 concerten 8er elkaar spelen (in 2 dagen dan) in dezelfde stad spelen ze nooit dezelfde nummers. Dus je ziet 2 verschillende shows.

En ik wil niet degene zijn die show 2 liet schieten.. Met daarin Metropolis pt. 1, Learning To Live en Octavarium bijvoorbeeld
Words they preach I can't relate. If God's true love are acts of hate.
Who would wish this on our people, and proclaim that His will be done. Scriptures they heed have misled them. All praise their Sacraficed Sons.
Londen 7-7.. RIP
  dinsdag 14 juni 2005 @ 01:40:45 #58
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_27907914
is dat nieuwe album demoeite waard btw ik ken btw alleen images & dreams en Six Degrees.. (die ik overigens beide nog steeds regelmatig luister.
pi_27909622
Zo gisteren die live in Tokyo DVD gekeken ... Damn die drumsolo van Portnoy daarop *let's get ready to rumbleeeeeee*
Dat commentaar ook zo droog John "Yeah here I was supporting the Seinfeld look" hehe omdat hij van die witte sportschoenen aanhad altijd onder spijkerbroek
  dinsdag 14 juni 2005 @ 11:00:09 #60
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_27912298
Ze hadden op Arrow zin om deze nummers te spelen:

Overture
About to crash
Learning to live
Never enough
Endless Sacrafice
Sacrificed son
The spirit carries on
About to crash (reprise)
Losing time/ grand finale

----

Metropolis pt. 1
Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
pi_27912748
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 01:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
is dat nieuwe album demoeite waard btw ik ken btw alleen images & dreams en Six Degrees.. (die ik overigens beide nog steeds regelmatig luister.
Tja, ik vind het een van hun mindere albums maar er staan wel een aantal mooie dingen op. Maar voor de rest is bijna iedereen weer lyrisch, dus ik denk dat je hem zelf maar even moet beluisteren.
pi_27919205
Op die manier speelden ze ook eens Smoke on the Water, hilarisch!
"Spread before you is your soul, so forever hold the dreams within your hearts.Through nature's inflexible grace.... I'm learning to live...."
pi_27919651
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 14:47 schreef PlanetX het volgende:
Op die manier speelden ze ook eens Smoke on the Water, hilarisch!
Staat die niet op de video "Once in a Livetime"?
pi_27920769
Octavarium is hier net op de deurmat gevallen, zal 'm vanavond eens uitgebreid beluisteren
pi_27922440
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:32 schreef Beathoven het volgende:
Octavarium is hier net op de deurmat gevallen, zal 'm vanavond eens uitgebreid beluisteren
Viel ie maar bij mij snel op de deurmat...
pi_27923348
Ik zou 'm vandaag ophalen bij m'n metalboer, maar daar was ie alweer uitverkocht.
Morgen krijgt ie gelukkig weer een lading binnen.
pi_27923515
Tss.. ik heb hem gewoon van de FRS (wel een grote, wat bij de kleinere hebben ze maar 2 categorieėn muziek, populair en urban )
pi_27924157
Heb net de eerste track opstaan en het klinkt erg goed, de stijl valt prima in het verlengde van Train of Thought. Het klinkt lekker strak en heeft erg 'vet' aangezette percussie. Zit nog een fragment van 'This Dying soul' in ook, erg fijn nummer. De tweede opent lekker uptempo en heeft een goede atmosfeer, verder heb ik het nog niet doorgenomen.

Dit belooft wat.
pi_27924838
Save the best for last , maar verwacht geen ACOS 2, dan kom je bedrogen uit.
"Spread before you is your soul, so forever hold the dreams within your hearts.Through nature's inflexible grace.... I'm learning to live...."
pi_27926773
Ik heb ACOS ook, maar ik vind niet dat het album per definitie beter is dan b.v. ToT, wel anders maar ik zou ze geen van beide weg willen doen. Het klasseverschil tussen de albums afzonderlijk is imho echt minimaal als er al sprake is van deze term. Wel zijn ze duidelijk 'vooruitstrevend' bezig en dat vind ik knap. Bepaalde bands spelen het liever op safe en blijven hangen bij de successen maar daar is bij DT duidelijk geen sprake van.

Dat ik albums als b.v. ACOS en Six Degrees niet 'veel' beter vind dan latere albums zal wel komen omdat ik niet vanaf het begin een DT fanaat ben geweest en begonnen ben bij ToT. Na ToT heb ik me pas in de band verdiept en ook andere (volgens AMG) belangrijke albums aangeschaft.

De stijl is imho niet meer of minder pop-gericht dan b.v. ACOS want daar staat Funeral for a Friend / Love Lies Bleeding op, een vrij 'catchy' Elton John cover. Solitary Shell van Six Degrees was ook al een vrij toegankelijk nummer die met een ingekorte versie zo de top 40 in had kunnen gaan. Beide tracks hebben iig een hoog meezing-gehalte
pi_27927106
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 19:02 schreef Beathoven het volgende:

De stijl is imho niet meer of minder pop-gericht dan b.v. ACOS want daar staat Funeral for a Friend / Love Lies Bleeding op, een vrij 'catchy' Elton John cover. Solitary Shell van Six Degrees was ook al een vrij toegankelijk nummer die met een ingekorte versie zo de top 40 in had kunnen gaan. Beide tracks hebben iig een hoog meezing-gehalte
De nummers op ACOS zijn allemaal covers (behalve de titelsong), bij wijze van tribute. TALW en IWBY van Octavarium zijn zelf gecomponeerde nummers. Die vergelijking gaat dus niet helemaal op.

Overigens was Another Day van I&W al eens voortbestemd voor uitbrengen op single, maar dit sloeg niet aan. Zoals Mike Portnoy eens zei "It's the song with the most MTV potential, that potentially never made MTV.... "
pi_27931296
Titelnummer is briljant iig. .
pi_27933888
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:26 schreef Modus het volgende:
Titelnummer is briljant iig. .
Van ACOS of 8v ? Ik zeg beide!!!
pi_27938542
Nja voor iedereen die nu hier meepost en Awake niet heeft. KOPEN. Das echt hun beste album met de beste JLB. Zoals ie daar is, is ie nooit meer daarna.

Kluister het album echt door en door (awake en 8V)
Words they preach I can't relate. If God's true love are acts of hate.
Who would wish this on our people, and proclaim that His will be done. Scriptures they heed have misled them. All praise their Sacraficed Sons.
Londen 7-7.. RIP
pi_27942199
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 00:48 schreef Doe_je_nix_aan het volgende:
Nja voor iedereen die nu hier meepost en Awake niet heeft. KOPEN. Das echt hun beste album met de beste JLB. Zoals ie daar is, is ie nooit meer daarna.

Kluister het album echt door en door (awake en 8V)
je vergeet SFAM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')