abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27798388
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 10:33 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Is dat al volgens de nieuwe boeteregeling? Een euro per minuut?
Nee, maar de boete was ¤8,40 en ik ging negen minuten voor negen met de trein.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 10:38:30 #202
80268 kLowJow
That's Gay
pi_27798482
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 10:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, maar de boete was ¤8,40 en ik ging negen minuten voor negen met de trein.
Hoe dien je hier in de praktijk dan mee om te gaan?
Wat is de reistijd? Dien je twee kaartjes te kopen, één tegen gereduceerd tarief, waarbij je schat waar de trein om 9 uur zal zijn, en één tegen normaal tarief voor de rest van de reis?
Of afhankelijk van of je de helft van de afstand voor 9 uur af zal leggen een kaartje tegen gereduceerd, dan wel normaal tarief?
Of, indien je reis na 9 uur voort zal duren tegen normaal tarief?
En wat is hierbij van belang, de in het spoorboekje aangegeven tijden, of de praktijk?
  vrijdag 10 juni 2005 @ 10:41:43 #203
80268 kLowJow
That's Gay
pi_27798575
Je mag doen wat je wilt, zolang je maar niet met korting reist voor negen uur, of voor negen uur opstapt op een trein. Het lijkt mij logisch dat de in het spoorboekje aangegeven tijden gelden. Voor de rest moet je het zelf weten.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 10:44:41 #205
80268 kLowJow
That's Gay
pi_27798657
quote:
$1 amnesty for pirated software

Microsoft has reached a deal with Indonesia over the tens of thousands of pirated versions of Windows programs used in government departments.

Ministers said Microsoft had agreed an amnesty under which a token sum of one dollar will be paid for every computer found to be using illegal software. In exchange, the government has promised to buy Microsoft merchandise legally in future. Indonesia has one of the world's highest rates of pirated programs.

'Realistic' deal

The deal between Microsoft and the Indonesian government is said to affect up to 50,000 computers running illegal software. Press reports said the amnesty was proposed last month, when the Indonesian president Susilo Bambang Yudhoyono met Microsoft boss Bill Gates at the company's Seattle headquarters.

"Microsoft is being realistic," Indonesia's information minister, Sofyan Djalil, was quoted as saying in the Jakarta Post newspaper. "They can't force developing countries like us to solely use legal software since we can't afford it. They want us to gradually reduce our use of it."
!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 10:45:24 #206
80268 kLowJow
That's Gay
pi_27798676
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 10:42 schreef Monidique het volgende:
Je mag doen wat je wilt, zolang je maar niet met korting reist voor negen uur, of voor negen uur opstapt op een trein. Het lijkt mij logisch dat de in het spoorboekje aangegeven tijden gelden. Voor de rest moet je het zelf weten.
Ok, je mag niet vóór negen uur tegen gereduceerd tarief reizen. Dat had ik niet begrepen.
pi_27798724
Ik heb de boete even bekeken en er is aangekruisd: Enkele reis en tweede klas en ook is aangegeven het eerstvolgende station (vermoedelijk waar de trein na negen uur vertrekt). Zo wordt kennelijk de boete bepaalt.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 10:56:22 #208
80268 kLowJow
That's Gay
pi_27798995
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 10:46 schreef Monidique het volgende:
Ik heb de boete even bekeken en er is aangekruisd: Enkele reis en tweede klas en ook is aangegeven het eerstvolgende station (vermoedelijk waar de trein na negen uur vertrekt). Zo wordt kennelijk de boete bepaalt.
Boetes in de trein zijn doorgaans (nog) vrij redelijk.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 11:28:43 #209
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27799952
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 10:30 schreef Monidique het volgende:
Boete gekregen. Eén euro per minuut. Trein van 8:51 genomen, vanwege al dat gerotzooi met de treinen deze week. Mag niet met een kaartje met korting. The Great Communicator kon alleen maar rood worden, braaf betalen en zeggen dat-ie het flauw vond, maar ik zal wel een brief schrijven naar Waarnaar Geschreven Dient te worden. Weinig zin, want ja, voor negen uur is voor negen uur -hoewel dat niet op lijkt te gaan als ik minutenlang stilsta voor CS-, ik verwijt de conducteur dan ook niets, maar zo'n brief schrijven geeft tenminste nog een beetje kleur aan mijn hopeloos bestaan.
Beste NS-mensen,

Ik ben vandaag beboet voor het oneigenlijk gebruik van mijn kortingskaart. Dit is uiteraard geheel onterecht, en dit onrecht wil ik via deze brief rechtzetten. Het moge duidelijk zijn dat de NS een links bolwerk is waar ik eigenlijk al te oud voor ben, en waar willekeur ervoor zorgt dat ik wordt benadeeld. Ik ben wiskundige, natuurkundige en scheikundige, en ik hoef daarom niet uit te leggenhoe fout jullie zitten. Wanneer gaan jullie nou eens echte boeven vangen, zoals die Japansse scholier met zijn zelfgemaakte bom?

Met vriendelijke kusjes,
Moni.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_27799979
.

Juist.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 11:30:06 #211
80268 kLowJow
That's Gay
pi_27799990
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 11:28 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Beste NS-mensen,

Ik ben vandaag beboet voor het oneigenlijk gebruik van mijn kortingskaart. Dit is uiteraard geheel onterecht, en dit onrecht wil ik via deze brief rechtzetten. Het moge duidelijk zijn dat de NS een links bolwerk is waar ik eigenlijk al te oud voor ben, en waar willekeur ervoor zorgt dat ik wordt benadeeld. Ik ben wiskundige, natuurkundige en scheikundige, en ik hoef daarom niet uit te leggenhoe fout jullie zitten. Wanneer gaan jullie nou eens echte boeven vangen, zoals die Japansse scholier met zijn zelfgemaakte bom?

Met vriendelijke kusjes,
Moni.
!!1
  vrijdag 10 juni 2005 @ 11:33:05 #212
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_27800105
(ff een toevoeging).
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 11:28 schreef Sidekick het volgende:
Beste NS-mensen,

Ik ben vandaag beboet voor het oneigenlijk gebruik van mijn kortingskaart. Dit is uiteraard geheel onterecht, en dit onrecht wil ik via deze brief rechtzetten. Het moge duidelijk zijn dat de NS een links bolwerk is waar ik eigenlijk al te oud voor ben, en waar willekeur ervoor zorgt dat ik wordt benadeeld. Ik ben wiskundige, natuurkundige en scheikundige, en ik hoef daarom niet uit te leggenhoe fout jullie zitten. Wanneer gaan jullie nou eens echte boeven vangen, zoals die Japansse scholier met zijn zelfgemaakte bom? Ook beschouw ik deze laffe daad van de NS als tegenwerking van mijn gelooftradities omdat ik vandaag te laat in de Moskee ben gekomen. Waar ik de preek van Al Mondi deels heb moeten missen.

Met vriendelijke kusjes en (allah ackbar),
Moni.

: Herkennen jullie mij nog ?, ik jullie straks wel.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 11:33:28 #213
80268 kLowJow
That's Gay
pi_27800116
quote:
Burgerraad ontwerpt nieuw kiesstelsel

Uitgegeven: 10 juni 2005 10:01
Laatst gewijzigd: 10 juni 2005 10:07

DEN HAAG - Minister Pechtold van Bestuurlijke Vernieuwing wil dat een 'burgerraad' van 160 Nederlanders een opzet voor het nieuwe kiesstelsel schrijft. De bewindsman vindt dat vervolgens zowel het kabinet als alle Nederlanders hun goedkeuring aan het voorstel moeten geven. Dat heeft zijn ministerie vrijdag gezegd.

Met deze onorthodoxe aanpak wil Pechtold de politiek dichter bij de burger brengen. Het is de bedoeling dat het referendum over het nieuwe kiesstelsel tegelijk met de Tweede-Kamerverkiezingen in 2007 wordt gehouden.

Pechtold denkt dat de politieke partijen niet om de plannen van de burgerraad heen kunnen. Ook de uitslag van het referendum moeten zij respecteren, vindt hij.

Hervormingsplan

Om hun hervormingsplan voor het kiesstelsel te schrijven moeten de 160 Nederlanders in de burgerraad scholing en ondersteuning van ambtenaren krijgen. Pechtold zelf zal de voorzitter benoemen. De ideeën voor het nieuwe stelsel komen van bijeenkomsten in het land en schriftelijke bijdragen van burgers en deskundigen.

Verder is het de bedoeling dat de leden van de burgerraad, die zich ambassadeur mogen noemen, actief voorlichting gaan geven over hun plannen. Zo raken alle Nederlanders bij het proces betrokken, denkt Pechtold. De kosten voor het project zijn begroot op 3 tot 3,5 miljoen euro.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 11:35:29 #214
80268 kLowJow
That's Gay
pi_27800174
Een groepje burgers bij elkaar rapen, en deze vervolgens scholen om jouw werk te doen. Praktisch. Zijn dit nou de nieuwe Melkertbanen?
pi_27800321
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 10:30 schreef Monidique het volgende:
Boete gekregen. Eén euro per minuut. Trein van 8:51 genomen, vanwege al dat gerotzooi met de treinen deze week. Mag niet met een kaartje met korting. The Great Communicator kon alleen maar rood worden, braaf betalen en zeggen dat-ie het flauw vond, maar ik zal wel een brief schrijven naar Waarnaar Geschreven Dient te worden. Weinig zin, want ja, voor negen uur is voor negen uur -hoewel dat niet op lijkt te gaan als ik minutenlang stilsta voor CS-, ik verwijt de conducteur dan ook niets, maar zo'n brief schrijven geeft tenminste nog een beetje kleur aan mijn hopeloos bestaan.
Bruut!
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_27800327
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 11:33 schreef kLowJow het volgende:

[..]
Leuk, ik dacht dat dat gezeik eindelijk finito was.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 12:03:14 #220
80268 kLowJow
That's Gay
pi_27801004
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 11:54 schreef Monidique het volgende:
Je kunt in trein alleen een kaartje kopen voor treintarief, aldus de NS-site. Onze vrienden zetten er alleen niet bij hoevéél dat treintarief is. Iemand?

Hoewel: [knip /]
Lekker zo'n aangepaste layout.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 12:09:17 #221
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27801236
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 11:35 schreef kLowJow het volgende:
Een groepje burgers bij elkaar rapen, en deze vervolgens scholen om jouw werk te doen. Praktisch. Zijn dit nou de nieuwe Melkertbanen?
Ik heb er even een topic overgemaakt: Nieuw kiesstelsel ontwikkelen door burgerraad.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 10 juni 2005 @ 12:28:36 #222
80268 kLowJow
That's Gay
pi_27801879
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 12:09 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik heb er even een topic overgemaakt: Nieuw kiesstelsel ontwikkelen door burgerraad.
.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 12:32:33 #223
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_27802021
Voor de verandering eens een humorvolle reactie op de frontpage:
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 11:48 schreef Ventieldop het volgende:
Paul Rosenmuller (GroenLinks):
Pim Fortuyn is niet gewoon rechts, maar extreem-rechts.
Fortuyn is een eendagsvlieg zonder oplossingen.
Stop dus de Berlusconi van de lage landen. Fortuynlijk Nederland is geen Leefbaar Nederland.
Het is niet nieuw en al helemaal niet fris.
Het is de bijl aan de wortel van de grondwet en de beschaving. Dit is niet gewoon rechts, dit is extreem-rechts.
Ik denk dat Fortuyn zich in zijn eigen vingers gesneden heeft, ik hoop dat 'ie in zijn eigen vingers gesneden heeft en ik hoop dat de wond zo diep is dat het bloeden voor 15 mei niet ophoudt.
Fortuyn is een nationalist en een populist.
Fortuyn is een charlatan.
Pim Fortuyn is een extreem-rechtse uitgesproken nationalistische en isolationistische populist.
Als Pim Fortuyn het voor het zeggen krijgt, komt er een vechtcultuur: wij tegen zij.

Zware kritiek op Rosenmöller van allochtone vrouwen
pi_27802051
Zo raar zijn die uitspraken over fortuyn toch niet ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 12:36:22 #225
80268 kLowJow
That's Gay
pi_27802127
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 12:33 schreef du_ke het volgende:
Zo raar zijn die uitspraken over fortuyn toch niet ?
Ik zie daar ook de humor niet van in. Mist elke relevantie met het topic, lijkt me. Het plaatje met de grappige knipoog is dan wel weer aardig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')