Ik zou zeggen, laten de Amerikanen maar een unie vormen met Turkije, als zij dat zo graag willen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 08:41 schreef Koos Voos het volgende:
US maintains support for Turkey's membership of EU
WASHINGTON - The United States supports Turkey's membership of the European Union despite the crisis caused by the rejection of the European constitution in two key countries, the White House said Wednesday.
The French and Dutch rejection of the European constitution in referendums last month have halted European integration and could delay negotiations on Turkey's candidacy for the EU which are due to start on October 3.
bron : http://www.turkishpress.com/news.asp?id=45663
De Amerikanen experimenteren graag met het brengen van 'democratie naar westers model ' in moslimlanden.
Turkije is ook zo'n experiment en lekker ver van hun bed.
Zo te zien alleen toegankelijk voor leden. Kun jij het plaatsen?quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:10 schreef Monidique het volgende:
Vandaag staat er trouwens een stuk in de Volkskrant waarin een Amerikaanse historicus betoogt dat er geen sprake is geweest van een Armeense genocide.
Het is een behoorlijk stuk, ik heb geen zin het over te typen, ik heb hier sowieso geen Volkskrant liggen en de schrijver is... hm... een korte naam, vijf of zes letters, zoiets. Maar daar heb je niets aan,quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:12 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Zo te zien alleen toegankelijk voor leden. Kun jij het plaatsen?
Wie is de schrijveri, trouwens?
Je bedriegt me.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is een behoorlijk stuk, ik heb geen zin het over te typen, ik heb hier sowieso geen Volkskrant liggen en de schrijver is... hm... een korte naam, vijf of zes letters, zoiets. Maar daar heb je niets aan,.
aardige man hoor, maar we hoeven ze gewoon niet,quote:Op donderdag 9 juni 2005 08:40 schreef Koos Voos het volgende:
[afbeelding]
[ deeltje 15 staat hier > Turkije bij de EU, deel 15
Gelieve u aan het onderwerp te houden....:)
Wie is ''we'' waarom willen ''we'' ze niet?quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:20 schreef McCarthy het volgende:
[..]
aardige man hoor, maar we hoeven ze gewoon niet,
waarom willen ze er per se bij?
we zijn de autochtone nederlanders (jij dus niet want jij bent een turk)quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:40 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:
[..]
Wie is ''we'' waarom willen ''we'' ze niet?
History is written by the victors, laten we gewoon lekker naar het heden kijken en op dit moment zijn zowel Turkije als de EU niet klaar voor toetreding van Turkije. Turkije heeft nog flink wat wetgeving aan te schaven en de EU moet eerst maar eens zien de 10 reeds nieuwe leden tot volwaardige (en bijdragend) leden om te toveren, voordat we nog meer subsidie slurpende landen toelaten. Ook de schatkist van de EU heeft een bodem.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:10 schreef Monidique het volgende:
Vandaag staat er trouwens een stuk in de Volkskrant waarin een Amerikaanse historicus betoogt dat er geen sprake is geweest van een Armeense genocide.
Ow, ik ken genoeg autochtone Nederlanders die er niet tegen zijn hoor.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:42 schreef McCarthy het volgende:
[..]
we zijn de autochtone nederlanders (jij dus niet want jij bent een turk)
Bah, wat generaliserend toch weer....quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:42 schreef McCarthy het volgende:
[..]
Stel, de Amerikanen willen met de Unie meedoen en bieden aan 100 miljard per jaar te storten. Zeg je dan ook "Nee, sorry, jullie zijn geen Europeanen"? Onzinargument dus.quote:we willen ze er niet bij omdat het geen europeanen zijn
Wat is een Europeaan?quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:42 schreef McCarthy het volgende:
[..]
we willen ze er niet bij omdat het geen europeanen zijn
En daar ben ik het volledig mee eens. Turkije kan alleen lid worden als Turkije en de EU er klaar voor zijn, niet eerder.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:49 schreef Vhiper het volgende:
Die Turken mogen er best (en graag zelfs) bij, maar dan moeten zowel Turkije als de EU er klaar voor zijn en de EU heeft net 10 nieuwe landen toegelaten, die allemaal uit de subsidiepot slurpen. Een ledenstop is voor de komende 1 a 2 decennia wel van toepassing.
Kijk, daar ben ik het nu voor het overgrote deel mee eens.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:49 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Bah, wat generaliserend toch weer....![]()
[..]
Stel, de Amerikanen willen met de Unie meedoen en bieden aan 100 miljard per jaar te storten. Zeg je dan ook "Nee, sorry, jullie zijn geen Europeanen"? Onzinargument dus.
Die Turken mogen er best (en graag zelfs) bij, maar dan moeten zowel Turkije als de EU er klaar voor zijn en de EU heeft net 10 nieuwe landen toegelaten, die allemaal uit de subsidiepot slurpen. Een ledenstop is voor de komende 1 a 2 decennia wel van toepassing.
Prima toch?quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:52 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:
[..]
En daar ben ik het volledig mee eens. Turkije kan alleen lid worden als Turkije en de EU er klaar voor zijn, niet eerder.
Never trust bla bla blaquote:Op donderdag 9 juni 2005 17:57 schreef lionsguy18 het volgende:
Die DVD komt als een geschenk uit de hemel.
Turkije kan het nu wel vergeten en dat is maar goed ook.
Never trust moslims.
Justin McCarthy, universiteit van Louisville.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:12 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Zo te zien alleen toegankelijk voor leden. Kun jij het plaatsen?
Wie is de schrijveri, trouwens?
Ik weet niet of men het hier doorheeft, maar de genocide erkennen in Turkije is politieke zelfmoord.quote:Op donderdag 9 juni 2005 18:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Waarom zou Turkije de genocide niet kunnen bekennen? Waarom zou dat politieke zelfmoord zijn? We weten het toch allang?
Als ze erkennen, dan weten we dat we met een eerlijke bondgenoot van doen hebben anders lekker wegblijven.
Ga je nog iets zinnigs typen?quote:Op donderdag 9 juni 2005 18:45 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik vind het prima als Turkije blijft ontkennen.
Vooral zo doorgaan Turkije, nooit toegeven graag.
Om die manier maken ze het ons wel makkelijk.
Mij maak je niet wijs dat er ook Turken zijn die er tenminste hun twijfels over hebben en best durven erkennen dat de genocide wél plaats heeft gevonden. Van de andere kant, blijven ontkennen is ook politieke zelfmoord in Europees opzicht.quote:Op donderdag 9 juni 2005 18:44 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:
[..]
Ik weet niet of men het hier doorheeft, maar de genocide erkennen in Turkije is politieke zelfmoord.
Geen hond gelooft in die genocide.
Politieke partijen die genocide erkent==> zal in de eerstvolgende verkiezingen op 0,01 zetels uitkomen.
Daar zitten sommige politici dan, met een probleem die ze deels zelf hebben veroorzaakt (geschiedenislessen).
Je hoort het nu van een Turk,quote:Op donderdag 9 juni 2005 18:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Mij maak je niet wijs dat er ook Turken zijn die er tenminste hun twijfels over hebben en best durven erkennen dat de genocide wél plaats heeft gevonden. Van de andere kant, blijven ontkennen is ook politieke zelfmoord in Europees opzicht.
Mijn punt ookquote:Op donderdag 9 juni 2005 18:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Waarom zou Turkije de genocide niet kunnen bekennen? Waarom zou dat politieke zelfmoord zijn? We weten het toch allang?
Als ze erkennen, dan weten we dat we met een eerlijke bondgenoot van doen hebben anders lekker wegblijven.
genocide erkennen is verboden? Hoezo democratie? Het is een feit dat daar meer dan een miljoen Armeniers zijn omgekomen, vielen die zomaar plots dood neer?quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:05 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:
[..]
Je hoort het nu van een Turk,
De genocide erkennen is verboden in Turkije (oude regel diezichzelf in stand hield, door democratie).
De mensen die in de genocide geloven zijn overduidelijk in de minderheid.
De AKP, die door onze pers als islamitisch/fundamentalistisch wordt bestempeld, ligt onder vuur van Turkse nationisten. Ze worden Arabieren en Koerden Partij (verdraagzaamheid ) genoemd en hun Europees beleid staat ook onder vuur. De Turkse bevolking stemt toch op de AKP, omdat ze voor vooruitgang en mensenrechten zijn.
Maar de genocide ligt veel gevoeliger, heel weinig mensen geloven erin.
Dit is dan ook iets dat met de tijd moet komen, jongeren staan nu veel meer open voor dit soort discussies. Als de AKP nu de genocide erkent, dan plegen ze politieke zelfmoord. Alles op zijn tijd.
Leuk, ik krijg het tegenovergestelde effect van wat ik wik bereiken.quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
genocide erkennen is verboden? Hoezo democratie? Het is een feit dat daar meer dan een miljoen Armeniers zijn omgekomen, vielen die zomaar plots dood neer?
Inderdaad, alles op zijn tijd. Neem er maar 100 jaar voor.![]()
Hebben die nou eindelijk de genocide op de Congolezen erkend? Die 10 miljoen die de Belgen er daar over de kling hebben gejaagd tussen 1885 en 1910 bedoel ik daarmee.quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:32 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:
[..] in België is het trouwens verboden genocides te ontkennen. is er daar ook geen democratie?
ga jij nou voor mij discusieren?quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:49 schreef Vhiper het volgende:
Stel, de Amerikanen willen met de Unie meedoen en bieden aan 100 miljard per jaar te storten. Zeg je dan ook "Nee, sorry, jullie zijn geen Europeanen"? Onzinargument dus.
waarom?quote:Die Turken mogen er best (en graag zelfs) bij,
uit de subsidiepot slurpen? Dat vind jij toch prachtig, is immers goed voor de economie in jouw belevingswereldje.quote:maar dan moeten zowel Turkije als de EU er klaar voor zijn en de EU heeft net 10 nieuwe landen toegelaten, die allemaal uit de subsidiepot slurpen. Een ledenstop is voor de komende 1 a 2 decennia wel van toepassing.
Cyprus zit niet aan het continent vast dus kan wel meedoenquote:Op donderdag 9 juni 2005 15:50 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:
[..]
Wat is een Europeaan?
FF een paar tegenargumenten:
-Turkije ligt niet in Europa,
Cyprus is voor 100% op het Aziatische continent.
maar die mongol-genen zijn er ook en dus zijn jullie geen europeanenquote:-Turken zijn geen Europeanen,
Ras? Turken zijn Grieken, Armenen, Georgiërs, en Mongolen.
Meeste hebben erfelijke eigenschappen van 1ste 3.
jullie hebben een islam achtergrond dus jullie passen er niet bijquote:Cultuur?
Kan je eeuwig mee doorgaan. Als je in Istanbul wandelt ben je in een moderne westerse stad. Dorpen zijn iets minder westers. 75%(Bosatlas) van de Turken wonen in steden.
mag best alleen ben je het nietquote:Ik voel me trouwens Nederlander (als dat mag!)
hij wil gewoon niet dat ze er bijkomen en ziet dat met deze turkse vastberadenheid daar aan voldaan wordt. Dat ondersteunt hij uiteraardquote:Op donderdag 9 juni 2005 18:47 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:
[..]
Ga je nog iets zinnigs typen?
Wat zou een referendum opleveren in Turkije?quote:Op donderdag 9 juni 2005 22:54 schreef the_legend_killer het volgende:
Die hele Europese Unie is Onzin en met Turkije erbij wordt het nog slechter
die willen natuurlijk welquote:Op donderdag 9 juni 2005 23:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Wat zou een referendum opleveren in Turkije?
Dat vraag ik mij af als blijkt dat er niet zoveel geld meer ingepompt wordt. Het sprookje is reeds in Europa al ten einde gekomen. Ik hoor ook Turken die helemaal niet willen.quote:
mooiquote:Op donderdag 9 juni 2005 23:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij af als blijkt dat er niet zoveel geld meer ingepompt wordt. Het sprookje is reeds in Europa al ten einde gekomen. Ik hoor ook Turken die helemaal niet willen.![]()
Goed voor de Nederlandse economie, zodat meer mensen geld hebben om op vakantie naar Turkije te gaan en daar op een natuurlijke wijze de Turkse economie te stimuleren.quote:Op donderdag 9 juni 2005 23:33 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
mooi
Nu zo snel mogelijk hopen dat NL eens minder gaat betalen
Ik dacht dat de er andere redenen waren om nee te stemmen?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 00:12 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
Na het Franse NON en het nederlandse NEE weet de hele Europese politieke elite, dat Turkije er niet bij komt.
Ik vind het meer kinderachtig discussie voeren. Never turst moslims bla bla.quote:Op donderdag 9 juni 2005 21:07 schreef McCarthy het volgende:
[..]
hij wil gewoon niet dat ze er bijkomen en ziet dat met deze turkse vastberadenheid daar aan voldaan wordt. Dat ondersteunt hij uiteraard
hartstikke zinnig dus
Ik stemde Neen, maar als het een economische is vind ik de Turken van harte welkom. Graag de Irakezen er zelfs bij, dan hebben we nog wat olie ook.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 00:12 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
Na het Franse NON en het nederlandse NEE weet de hele Europese politieke elite, dat Turkije er niet bij komt.
Ook nog argumenten voor?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 07:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Bij een politieke unie is mijn stem echter nee.
Het gehele volk ontkent de genocide, het parlement is de volksvertegenwoordiging.quote:Op donderdag 9 juni 2005 18:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Toegeven is niet een teken van zwakte in alleen de Turkse cultuurquote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:07 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het gehele volk ontkent de genocide, het parlement is de volksvertegenwoordiging.
Toegeven is een teken van zwakte in de Turkse cultuur, dáárom is het politieke zelfmoord.
Helaas heb je gelijk, al zou een Nederlandse regering geen proaganda drijven die wetenschappelijk onjuist is als het om dit soort zware zaken gaat.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:48 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Toegeven is niet een teken van zwakte in alleen de Turkse cultuur![]()
Nope, Nederlandse regeringen staan bekend om het betere draaiwerk, zoals Balkie weer fantastisch walgelijk zat te draaien na de uitkomst van het referendum.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:51 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Helaas heb je gelijk, al zou een Nederlandse regering geen proaganda drijven die wetenschappelijk onjuist is als het om dit soort zware zaken gaat.
Ach, het zal mij eigenlijk worst zijn of ze toegeven of niet, die genocide is gepleegd ten tijde van het Ottomaanse Rijk, een natie welke al sinds het einde van WOI niet meer bestaat. Laten we gewoon naar het heden kijken en hedendaagse zaken niet door 100 jaar oude gebeurtenissen laten beïnvloeden.quote:In een macho-cultuur is toegeven 'not done'.
Zoals Eurlings voorschotelt hoe het excuus eruit moet zien, zit ik in een rolstoel als de onderhandelingen beginnen.
Nou ja, je kunt het zien als een test van geloofwaardigheid.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:23 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Nope, Nederlandse regeringen staan bekend om het betere draaiwerk, zoals Balkie weer fantastisch walgelijk zat te draaien na de uitkomst van het referendum.
[..]
Ach, het zal mij eigenlijk worst zijn of ze toegeven of niet, die genocide is gepleegd ten tijde van het Ottomaanse Rijk, een natie welke al sinds het einde van WOI niet meer bestaat. Laten we gewoon naar het heden kijken en hedendaagse zaken niet door 100 jaar oude gebeurtenissen laten beïnvloeden.
Ik bedoel, what's next? Spanjaarden die excuusbriefjes voor de inquisitie gaan sturen? De rest van Europa de 3e wereld hun verontschuldigingen aanbied voor eeuwenlange bezetting, slavernij en uitbuiting? De russen die hun voormalige satelietstaten een excuusbriefje stuurt voor het regime van Stalin?
daar gaat het helemala niet omquote:Op vrijdag 10 juni 2005 06:50 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:
[..]
Ik vind het meer kinderachtig discussie voeren. Never turst moslims bla bla.
Maar ja, dat is mijn mening.
Doe je oogkleppen eens af, ze zijn er al bijquote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:12 schreef McCarthy het volgende:
[..]
daar gaat het helemala niet om
Jullie liggen niet in Europa, jullie zijn geen europeanen, jullie hebben een andere culturele achtergrond
dus jullie komen er gewoon niet bij
Mwa, duurt nog effe hoor..quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:53 schreef saban het volgende:
[..]
Doe je oogkleppen eens af, ze zijn er al bij![]()
Mhoa, dan zie ik ze liever hun wetten aanpassen aan de eisen, zoals gesteld door de EU (mensenrechten enzo)quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:28 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Nou ja, je kunt het zien als een test van geloofwaardigheid.
Ik denk dat die landen je raar aan zullen kijkenquote:Als men aan Spanje vraagt om zich te excuseren voor inde inquisitie en aan Nederland om de wreedheden van de Nederlanders in Indie te veroordelen zal men dat gewoon moeten doen.
Ik heb die twee toch niet met elkaar vergeleken?quote:Ik vind een Neestem niet accepteren ivm de Grondwet iets anders dan het ontkennen van genocide hoor.
Vind ik dus ook niet spannend, maarja, da's mijn mening. Het verleden is het verleden, laat het rusten, maar leer ervan.quote:Eurlings gaf het gewoon goed aan: Je zou de reacties eens moeten horen als de Duitse regering de holocaust zou ontkennen...
Leer ervanquote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:01 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Mhoa, dan zie ik ze liever hun wetten aanpassen aan de eisen, zoals gesteld door de EU (mensenrechten enzo)
[..]
Ik denk dat die landen je raar aan zullen kijken
[..]
Ik heb die twee toch niet met elkaar vergeleken?
[..]
Vind ik dus ook niet spannend, maarja, da's mijn mening. Het verleden is het verleden, laat het rusten, maar leer ervan.
Nee, je stelt de vraag verkeerd. Stel je eens voor dat Duitsland een wet heeft die erkenning van de Holocaust strafbaar stelt, of Nederland een verbod op het erkennen van de ''heldendaden'' van Coen, Westerling, Van Heutsz enz. Zulke wetsartikelen bestaan niet. Iedereen kan in de archieven nagaan dat het KNIL al rond de vorige eeuwwisseling een ''Hunnenhorde'' werd genoemd door Nederlandse parlementariers. Stel je eens voor dat er in Turkije nog altijd geen ''Max Havelaar'' over de Armeniers gepubliceerd kan worden!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:23 schreef Vhiper het volgende:
Ach, het zal mij eigenlijk worst zijn of ze toegeven of niet, die genocide is gepleegd ten tijde van het Ottomaanse Rijk, een natie welke al sinds het einde van WOI niet meer bestaat. Laten we gewoon naar het heden kijken en hedendaagse zaken niet door 100 jaar oude gebeurtenissen laten beïnvloeden.
Ik bedoel, what's next? Spanjaarden die excuusbriefjes voor de inquisitie gaan sturen? De rest van Europa de 3e wereld hun verontschuldigingen aanbied voor eeuwenlange bezetting, slavernij en uitbuiting? De russen die hun voormalige satelietstaten een excuusbriefje stuurt voor het regime van Stalin?
Hoe kun je ervan leren als het van staatswege ontkend wordt?!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:01 schreef Vhiper het volgende:
Vind ik dus ook niet spannend, maarja, da's mijn mening. Het verleden is het verleden, laat het rusten, maar leer ervan.
Is er in Turkije een wet die erkenning van de Armeense genocide strafbaar stelt?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:09 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nee, je stelt de vraag verkeerd. Stel je eens voor dat Duitsland een wet heeft die erkenning van de Holocaust strafbaar stelt, of Nederland een verbod op het erkennen van de ''heldendaden'' van Coen, Westerling, Van Heutsz enz. Zulke wetsartikelen bestaan niet.
Het belangrijke punt: Is er een wet die dat verbied?quote:Iedereen kan in de archieven nagaan dat het KNIL al rond de vorige eeuwwisseling een ''Hunnenhorde'' werd genoemd door Nederlandse parlementariers. Stel je eens voor dat er in Turkije nog altijd geen ''Max Havelaar'' over de Armeniers gepubliceerd kan worden!
Nationalisme viert tegenwoordig hoogtij, dat hebben we met het referendum wel weer kunnen zien. Wat voor mij op dit punt van belang is is, is er een wet in Turkije die erkenning van de Armeense genocide strafbaar stelt. Zo ja, dan heb je een punt. Een dergelijke wet moet geschrapt zijn voordat Turkije kan toetreden, zo niet, een ieder heeft recht op zijn mening, als mensen iets niet willen geloven, is dat hun probleem.quote:Dat is een uiting van een verderfelijke nationalistische ideologie; een land waar miljoenen mensen geindoctrineerd worden, hoeft wat mij betreft niet bij Europa te horen, of het nu Rusland, Kroatie of Turkije heet.
We zijn het punt van 'geloven' voorbij er is wetenschappelijk bewijs dat ontkent wordt (op de gebruikelijke manier: ik kan me dat niet voorstellen, dús is het niet gebeurd, volgend onderwerp graag).quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:24 schreef Vhiper het volgende:
, als mensen iets niet willen geloven, is dat hun probleem.
Tsja. de evolutie is ook op vele vlakken wetenschappelijk aangetoont, toch wordt dat door velen ook nog fanatiek tegengesproken. Gaan we dat ook aanpakken dan?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:27 schreef Elgigante het volgende:
[..]
We zijn het punt van 'geloven' voorbij er is wetenschappelijk bewijs dat ontkent wordt (op de gebruikelijke manier: ik kan me dat niet voorstellen, dús is het niet gebeurd, volgend onderwerp graag).
Zoals ik al zei: History is written by the victors. Wie zegt mij dat onze interpretatie van de geschiedenis de juiste is?quote:En dat probleem dat men nu heeft is dat men geen lid kan worden van de EU als men de geschiedenis wil vertellen naar eigen inzicht.
Er is een wetsartikel dat op alle mogelijke manieren geinterpreteerd kan worden, zodat je bijvoorbeeld vervolgd kunt worden wegens onderzoek naar de Griekse geschiedenis en het gebruik van het woord ''Kurdistan''.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:24 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Is er in Turkije een wet die erkenning van de Armeense genocide strafbaar stelt?
[..]
Het belangrijke punt: Is er een wet die dat verbied?
[..]
Als dat een relevante eis wordt wel ja.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:30 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Tsja. de evolutie is ook op vele vlakken wetenschappelijk aangetoont, toch wordt dat door velen ook nog fanatiek tegengesproken. Gaan we dat ook aanpakken dan?
[..]
Zoals ik al zei: History is written by the victors. Wie zegt mij dat onze interpretatie van de geschiedenis de juiste is?
Niet spannend wat mij betreft om invloed te hebben op hedendaagse verdragen.
Als het in een land verboden wordt de evolutietheorie te onderwijzen en dit verbod deel uitmaakt van het program van een regering, dan is dit een zeer kwalijke ontwikkeling. Iedereen moet de vrijheid worden gelaten ''niet in evolutie te geloven'', maar het moet niet, alla Japan of Turkije, domweg worden weggemoffeld van overheidswege.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:30 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Tsja. de evolutie is ook op vele vlakken wetenschappelijk aangetoont, toch wordt dat door velen ook nog fanatiek tegengesproken. Gaan we dat ook aanpakken dan?
Wie zegt dat Turkije de verliezer is? Bovendien is dit een kulargument.quote:Zoals ik al zei: History is written by the victors.
Mooi, dat dient dus geschrapt te worden voordat ze kunnen toetreden.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:33 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Er is een wetsartikel dat op alle mogelijke manieren geinterpreteerd kan worden, zodat je bijvoorbeeld vervolgd kunt worden wegens onderzoek naar de Griekse geschiedenis en het gebruik van het woord ''Kurdistan''.
http://www.crag.org.uk/news/news17.html
Dit wetsartikel, dat heerlijk vaag is, wordt ook vaak aangewend tegen mensen die de genocide erkennen.
Leer eens typen joh, allochtoon.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:12 schreef McCarthy het volgende:
[..]
daar gaat het helemala niet om
Jullie liggen niet in Europa, jullie zijn geen europeanen, jullie hebben een andere culturele achtergrond
dus jullie komen er gewoon niet bij
In de (minimaal 15 jaar durende) onderhandelingsperiode wordt het Turks rechtsysteem klaargemaakt voor de E.U.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:37 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Mooi, dat dient dus geschrapt te worden voordat ze kunnen toetreden.
Yup, zoals ik al zei, zodra Turkije en de EU er klaar voor zijn, mogen ze van mij toetreden en zeg ik: Welkom Turkije. 15 jaar moet toch genoeg zijn om de nieuwe Oost-Europese landen netto betalers te laten worden en voor Turkije om zijn wetten wat bij te schaven.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:45 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:
[..]
In de (minimaal 15 jaar durende) onderhandelingsperiode wordt het Turks rechtsysteem klaargemaakt voor de E.U.
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:55 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Yup, zoals ik al zei, zodra Turkije en de EU er klaar voor zijn, mogen ze van mij toetreden en zeg ik: Welkom Turkije. 15 jaar moet toch genoeg zijn om de nieuwe Oost-Europese landen netto betalers te laten worden en voor Turkije om zijn wetten wat bij te schaven.
Lukt dat echter niet, dan moeten we niet geforceerd doorgaan, maar langer wachten.
Hopelijk hebben we tegen die tijd ook een nieuwe grondwet, zodat deze zeer succesvolle unie bestuurbaar kan blijven.
En men had hier 16 deeltjes voor nodig?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:11 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:
[..]
![]()
Hier hebben we overduidelijk dezelfde mening over.
Inderdaad, ze moetsen eens het goede voorbeeld nemen door naar ons te kijken.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:25 schreef Vhiper het volgende:
[..]
En men had hier 16 deeltjes voor nodig?
Je woont er wel maar je blijft een turk.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:43 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:
[..]
Leer eens typen joh, allochtoon.![]()
Je argumenten houden trouwens geen steek. En wie is'' jullie''. Ik ben namelijk allang een E.U. burger.![]()
Edit: Typo![]()
En toch ben ik een E.U. buger of je het nou witl of niet.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:12 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Je woont er wel maar je blijft een turk.
Wat houd je er toch een heerlijke algemene naastenliefde op na.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:12 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Je woont er wel maar je blijft een turk.
Er zijn wel degelijk honderdduizenden Armniërs vermoord en er is wel degelijk bewijs daarvoor.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:23 schreef Dreamscape het volgende:
Waarom zou Turkije een zogenaamde genocide erkennen als er helemaal geen bewijs is van een genocide? Het verschil tussen de holocaust en de so called armenian genocide is, dat er voor de ene genoeg bewijs is te vinden en voor het andere alleen maar geblaat van sommige mensen..
Omdat dat bewijs er wel is.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:23 schreef Dreamscape het volgende:
Waarom zou Turkije een zogenaamde genocide erkennen als er helemaal geen bewijs is van een genocide?
Ja, en de evolutietheorie is alleen maar een theorie.quote:Het verschil tussen de holocaust en de so called armenian genocide is, dat er voor de ene genoeg bewijs is te vinden en voor het andere alleen maar geblaat van sommige mensen..
Wie?!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:47 schreef chairman.fx het volgende:
Jammer dat de fascisten
Houd toch op. Waarom in hemelsnaam?quote:Turkije moet morgen kunnen toetreden als ze willen!
Voor de centen en de hoeren!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:49 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wie?!
[..]
Houd toch op. Waarom in hemelsnaam?
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:49 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wie?!
[..]
Houd toch op. Waarom in hemelsnaam?
Van jou kun je alles verwachten.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:52 schreef chairman.fx het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Had ik deze al gepost:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar heb ik wel een argument voor en die is eigenlijk vrij simpel. Als je een politieke unie wil vormen moet je denk ik wel een culturele basis hebben en een gevoel van verbondenheid bij de bevolking, dat ontbreekt voor een te groot deel. Natuurlijk is het dan wel weer zo dat het zou kunnen ontstaan, maar de verschillen lijken me erg/te groot om niet voor problemen te gaan zorgen.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 09:31 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ook nog argumenten voor?
Zolang Turkije er een democratische politiek op na houd en zich houdt aan de EU regels, net als alle andere lidstaten, zie ik echt het probleem niet.
Het probleem wat ik momenteel tegen de toetreding van Turkije heb, is voornamelijk dat we al met 10 nieuwe leden zitten, die alle 10 netto ontvangers zijn. De subsidiepot van Europa heeft ook een bodem, dus Turkije zal even moeten wachten totdat wat van die ontvangers, betalers zijn geworden.
Verder heeft Turkije nog wat bij te schaven op politiek niveau (qua mensenrechten), maar daar houd Europa al in de gaten.
Zeg, als je iets boven het plaatje kijkt, zul je merken dat er nog wat vragen openstaan.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 12:09 schreef Dreamscape het volgende:
Dat plaatje van jou lijkt op een foto genomen in Zuid Cyprus, toen ging de 'nee' over de Annan plan niet over de EU grondwet. Wat ben je toch een dom persoon he.
Dat was het herenigingsplan waar de Turks-Cyprioten voor waren, ondanks de tegencampagne van de ziitende president.quote:
Gaat dit topic over de EU grondwet dan ?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 12:09 schreef Dreamscape het volgende:
Dat plaatje van jou lijkt op een foto genomen in Zuid Cyprus, toen ging de 'nee' over de Annan plan niet over de EU grondwet. Wat ben je toch een dom persoon he.
De Turks-Cyprioten hebben al 30 jaar een eigen staat, bovendien hebben zij voor herening van het eiland gestemd.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 19:58 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Gaat dit topic over de EU grondwet dan ?![]()
Je hebt gelijk, het is een foto genomen toen de Cyprioyten massaal NEE stemden en daarmee aangaven dat het de hoogste tijd wordt dat de Turkse bezetter vertrekt.
En volkomen terecht. het wordt tijd dat de Turkse mafia daar vertrekt.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 20:02 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:
[..]
Nog steeds wordt het Noorden gestraft en het zuiden bevoordeeld.
Die geheime 'imaginary' Amerikaanse basis?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 20:05 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
En volkomen terecht. het wordt tijd dat de Turkse mafia daar vertrekt.
Kan gelijk die geheime Amerikaanse basis en gevangenis gesloopt worden ..![]()
hoe kun je nou niet geloven in een feit... is dat ergens niet gewoon liegen?quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:05 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:
[..]
Maar de genocide ligt veel gevoeliger, heel weinig mensen geloven erin.
Iddquote:Op zaterdag 11 juni 2005 20:05 schreef Koos Voos het volgende:
En volkomen terecht. het wordt tijd dat de Turkse mafia daar vertrekt.
Je eigen huis?quote:Op zondag 12 juni 2005 07:12 schreef -Will- het volgende:
Aangezien ik net door een stel turken mijn huis uit gemept ben, ben ik TEGEN
Weer eentje die politiek en persoonlijke onderbuikgevoelens lekker uit elkaar kan halen. Als het door Surinamers was geweest, was je nu tegen ontwikkelingssamenwerking aan de Surinamers en als het nou Nederlanders waren geweest, moeten we dan uit de EU?quote:Op zondag 12 juni 2005 07:12 schreef -Will- het volgende:
Aangezien ik net door een stel turken mijn huis uit gemept ben, ben ik TEGEN
Die hoeven er ook niet bij, maar laten we de rollen niet omdraaien. Turkije ontkent genocide, zo'n land moet de EU niet erbij willen. Eerst orde op zaken stellen in dat land en dan over 50 jaar of zo nog eens proberen als dat nog relevant is.quote:Op zondag 12 juni 2005 11:11 schreef Samarinde het volgende:
Als ik Turkije was, trok ik mijn aanmelding voor de EU in. Ik zou niet bij een club willen horen waarvan het grootste gedeelte je er eigenlijk niet bij wil hebben.
De EU laat liever een corrupt land als Roemenië toe.
Ach ja, als de Turken de genocide toegeven is er wel weer wat anders wat Turkije moet doen om te kunnen toetreden. Zo gaat het al sinds 1963: "Jullie mogen erbij als..." Turkije past zijn regels en wetten aan en er ligt weer een nieuwe eis op tafel. Europa zou veel eerlijker zijn door te zeggen: jongens het maakt ons eigenlijk geen bal uit wat jullie doen, je komt er hoe dan ook niet in.quote:Op zondag 12 juni 2005 11:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Die hoeven er ook niet bij, maar laten we de rollen niet omdraaien. Turkije ontkent genocide, zo'n land moet de EU niet erbij willen. Eerst orde op zaken stellen in dat land en dan over 50 jaar of zo nog eens proberen als dat nog relevant is.
Als je het aan de gemiddelde EU-burger vraagt zal dat ook inderdaad de reactie zijn. En aangezien Brussel beweert daar voor de burger te zitten....quote:Op zondag 12 juni 2005 11:32 schreef Samarinde het volgende:
[..]
Ach ja, als de Turken de genocide toegeven is er wel weer wat anders wat Turkije moet doen om te kunnen toetreden. Zo gaat het al sinds 1963: "Jullie mogen erbij als..." Turkije past zijn regels en wetten aan en er ligt weer een nieuwe eis op tafel. Europa zou veel eerlijker zijn door te zeggen: jongens het maakt ons eigenlijk geen bal uit wat jullie doen, je komt er hoe dan ook niet in.
En gelukkig maar ook. Van uitstel komt (hopelijk) afstel.quote:Op zondag 12 juni 2005 11:39 schreef Samarinde het volgende:
Maar dat gebeurd niet, Turkije wordt aan het lijntje gehouden.
Dat zou wel het beste zijn en ik denk dat als je het aan het volk vraagt, dat er dan wederom een duidelijk NEE komt.quote:Op zondag 12 juni 2005 11:32 schreef Samarinde het volgende:
[..]
Ach ja, als de Turken de genocide toegeven is er wel weer wat anders wat Turkije moet doen om te kunnen toetreden. Zo gaat het al sinds 1963: "Jullie mogen erbij als..." Turkije past zijn regels en wetten aan en er ligt weer een nieuwe eis op tafel. Europa zou veel eerlijker zijn door te zeggen: jongens het maakt ons eigenlijk geen bal uit wat jullie doen, je komt er hoe dan ook niet in.
Nee, zo werkt dat niet. Turkije moet aan regels voldoen, dat hebben ze zelf in de hand.quote:Op zondag 12 juni 2005 11:39 schreef Samarinde het volgende:
Maar dat gebeurd niet, Turkije wordt aan het lijntje gehouden.
Gamma!quote:Op zondag 12 juni 2005 11:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat zou wel het beste zijn en ik denk dat als je het aan het volk vraagt, dat er dan wederom een duidelijk NEE komt.
Een degelijk handelsverbond zie ik echter wél zitten.quote:
Want...? Wat heeft Turkije wat wij willen hebben?quote:Op zondag 12 juni 2005 11:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Een degelijk handelsverbond zie ik echter wél zitten.
(Turks) fruit.quote:Op zondag 12 juni 2005 11:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Want...? Wat heeft Turkije wat wij willen hebben?
We hebben zat landen in de EU die fruit hebben. En Turks fruit is suikergoed...quote:
ja, dat weet ik. Textiel is ook een exportproduct.quote:Op zondag 12 juni 2005 11:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
We hebben zat landen in de EU die fruit hebben. En Turks fruit is suikergoed...
Ja, en aan dat soort goedkope textiel is de Twentse textielindustrie eerder kapot gegaan. Willen we het laatste beetje ook nog kwijt?quote:Op zondag 12 juni 2005 12:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
ja, dat weet ik. Textiel is ook een exportproduct.
Zelf produceren in NL is veel te duur. Met dat soort argumenten moet je als NL ook niet bij de EU willen horen. Pas dan kun je misschien je eigen land op peil houden, maar dan ben je geisoleerd van de landen om je heen.quote:Op zondag 12 juni 2005 12:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, en aan dat soort goedkope textiel is de Twentse textielindustrie eerder kapot gegaan. Willen we het laatste beetje ook nog kwijt?
En witgoed. 1/3 van het Europese witgoed wordt tegenwoordig in Turkije geproduceerd.quote:Op zondag 12 juni 2005 12:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
ja, dat weet ik. Textiel is ook een exportproduct.
Ik bedoel alleen, dat we met de EU zoals we die nu hebben (eigenlijk minus die laatste 10, maar dat draai je nu eenmaal niet terug) we al genoeg bronnen hebben voor de dingen die we hier te duur produceren. We hebben er niet nog 1 nodig.quote:Op zondag 12 juni 2005 12:09 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Zelf produceren in NL is veel te duur. Met dat soort argumenten moet je als NL ook niet bij de EU willen horen. Pas dan kun je misschien je eigen land op peil houden, maar dan ben je geisoleerd van de landen om je heen.
Die culturele basis is niet noodzakelijk. Landen genoeg die vol zitten met verschillende culturen, maar die ook prima draaien (Zie bv de VS). Een verbondenheid en wil bij de bevolking zou er inderdaad wel moeten zijn, maar ik denk als de voordelen van de EU met Turkije erbij (Op termijn, zie mijn eerdere stellingname) eens luid en duidelijk aan de EU burgers wordt uitgelegd en men er eens met vestand en niet met vooroordelen naar kijkt, moet dat best lukken.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Daar heb ik wel een argument voor en die is eigenlijk vrij simpel. Als je een politieke unie wil vormen moet je denk ik wel een culturele basis hebben en een gevoel van verbondenheid bij de bevolking, dat ontbreekt voor een te groot deel.
Die verschillen vallen reuze mee. Turkije is, zeker in de grote steden, zo westers als maar zijn kan.quote:Natuurlijk is het dan wel weer zo dat het zou kunnen ontstaan, maar de verschillen lijken me erg/te groot om niet voor problemen te gaan zorgen.
De militairen houden toezicht dat de kerk zich niet met de staat gaat bemoeien, voor de rest bemoeien ze zich nergens mee. Heb ik zelf niets op tegen. Geloof hoort wat mij betreft thuis in het gebedshuis, niet in de regering van een land.quote:Bovendien kan je er niet echt van spreken dat er een normale democratie is in Turkije als het door militairen instand gehouden moet worden.
De EU met te veel economisch in opbouw zijnde of zwakke economieën, is niet goed voor de eenheid of de opbouw. De effecten zien we nu al, de burger kijkt met argusogen naar de oost europeanen die er bij zijn gekomen en springen zowat door het dak als daar ook nog eens Turkije bij zou komen.quote:Wat betreft subsidie.. tsjah, dat kan altijd teruggeschroefd worden als de lidstaten dat zouden willen. Ik heb het toch al niet zo op subsidie, dus om dat te verminderen zou het wellicht een idee zijn om juist voor een Turkse toetreding te zijn.![]()
Geld stinkt niet, macht evenmin,quote:Op zondag 12 juni 2005 11:11 schreef Samarinde het volgende:
Als ik Turkije was, trok ik mijn aanmelding voor de EU in. Ik zou niet bij een club willen horen waarvan het grootste gedeelte je er eigenlijk niet bij wil hebben.
De EU laat liever een corrupt land als Roemenië toe.
quote:EC komt met spoorboekje voor toetreding Turkije
Uitgegeven op 25 juni 2005 om 06:52 uur
(Novum/AP) - De Europese commissie komt volgende week met een 'spoorboekje' voor de onderhandelingen met Turkije over toetreding tot de Europese Unie. Dat hebben ambtenaren van de commissie vrijdag gezegd.
In het document, dat waarschijnlijk woensdag wordt aanvaard, komen de basisvoorwaarden te staan waar Turkije aan moet voldoen om in aanmerking te komen voor een EU-lidmaatschap. Het is de bedoeling dat het plan vervolgens wordt aanvaard door de 25 EU-lidstaten en bij de onderhandelingen met Turkije, die waarschijnlijk op 3 oktober beginnen, zal dienen als agenda en referentiekader.
Door het opstellen van een onderhandelingsagenda die de goedkeuring heeft van alle lidstaten hoopt de Europese commissie politieke problemen te voorkomen tijdens de onderhandelingen en te vermijden dat regeringen zich tijdens het proces nadrukkelijk gaan mengen in de gesprekken.
Europese commissievoorzitter José Manuel Barroso riep de EU-lidstaten deze week op tot een open debat met Turkije over toetreding tot de EU. In verscheidene landen bestaat weerstand tegen een Turks EU-lidmaatschap. Barroso vreest dat na de crises over de Europese grondwet en de EU-begroting, de toetreding van Turkije eind dit jaar tot een nieuwe splitsing in de Europese gelederen kan leiden.
Bron: Nieuws.nl
hoe durven ze, zijn ze de referenda alweer vergeten of zo?quote:
De referenda over de populariteit van Balkenende, de euro, en de toetreding van Turkije? Die referenda?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 12:38 schreef McCarthy het volgende:
[..]
hoe durven ze, zijn ze de referenda alweer vergeten of zo?
quote:Turkije aanvaardt geen nieuwe voorwaarden van EU
Turkije zal geen nieuwe voorwaarden accepteren voor zijn eventuele toetreding tot de Europese Unie. Dat heeft de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan zaterdagavond gezegd.
De toetredingsonderhandelingen tussen Turkije en de EU moeten op 3 oktober beginnen. Maar binnen de EU groeit de oppositie tegen de opname van Turkije. De voorzitter van de Europese Commissie, José Manuel Barroso, zei deze week dat er een open debat moet komen over de Turkse kandidatuur.
Erdogan zei dat het niet juist zou zijn van de ene op de andere dag nieuwe dingen aan landen op te leggen, vooral op een moment dat onderhandelingen op het punt staan te beginnen. "Wij zijn gewend aan eerlijke politiek, dat is wat we verwachten en willen." Hij prees de Britse premier Tony Blair, die er deze week bij de EU op aandrong verdere uitbreiding door te zetten. De deur sluiten voor nieuwe leden zou nationalisme en xenofobie in Europa bevorderen, zei Blair.
"In de politiek die ik graag mensen met ruggengraat", zei Erdogan. "De rest zie ik niet graag."
Bron: Gazet van Antwerpen
quote:EU-burgers tegen toetreding Turkije
BRUSSEL - Maar een op de drie inwoners van de Europese Unie steunt de toetreding van Turkije tot de EU. Dat blijkt uit de Eurobarometer die zopas door de Europese Commissie werd vrijgegeven. De uitkomst is een klap voor Turkije.
Hoewel de toetredingsonderhandelingen naar verwachting tien jaar duren, hebben Frankrijk en Oostenrijk al aangekondigd een referendum over de kwestie te zullen houden.
Ook het enthousiasme voor de toetreding van Roemenië en Bulgarije is gering. De helft van de EU-burgers is blij met de komst van Bulgarije en maar 45 procent met die van Roemenië.
Verdere uitbreiding van de EU wordt door de helft van de burgers gesteund, in oktober nog door 53 procent van de burgers. In Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en Luxemburg steunt nog geen derde van de bevolking verdere uitbreiding.
Grondwet
Opmerkelijk is ook dat nog steeds 61 procent van de Europese bevolking achter de Europese grondwet zou staan. Een half jaar geleden was dat 68 procent. Hongarije komt hier met 78 procent op de eerste plaats, onmiddellijk gevolgd door België en Slovenië, allebei goed voor 76 procent. Italië komt met 74 procent op de vierde plaats.
Volgens de peiling haalt de grondwet in zes lidstaten geen 50 procent steun. Het zijn: Oostenrijk en Finland (47 procent), Tsjechië (44 procent), Groot-Brittannië (43 procent), Denemarken (42 procent) en Zweden (38 procent).
Bron: De Standaard
Tja, wat je eraan hebt weet ik niet, maar nu kunnen deze argumenten niet meer als onderbuikgevoelens worden weggezet, het is nl onderzocht.quote:Op maandag 18 juli 2005 18:28 schreef Sidekick het volgende:
Nieuwe peilingen, voor wat het waard is:
[..]
Turken dreigen EU met vaarwelquote:Turken dreigen EU met vaarwel
De Turkse minister van Buitenlandse Zaken Abdullah Gül heeft gezegd dat zijn land niet wil toetreden tot de Europese Unie (EU) als de Unie nieuwe eisen gaat stellen of Turkije een onvolledig lidmaatschap aanbiedt. ''Wanneer dat gebeurt, stappen we op. En dit keer voorgoed'', zei Gül tegen het tijdschrift The Economist
De toetredingsonderhandelingen moeten beginnen in oktober. Steeds meer EU-landen hebben echter moeite met de Turkse weigering Cyprus te erkennen. En de onderhandelingen kunnen pas van start gaan als alle 25 lidstaten akkoord gaan. Cyprus heeft al laten weten de onderhandelingsgesprekken te willen blokkeren. En in Duitsland is één van de voornaamste kandidaten voor het Bondskanselierschap, Angela Merkel van de CDU, tegen een volledig lidmaatschap voor Turkije.
De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan reageerde vandaag afwijzend op de druk die op zijn land wordt uitgeoefend over de erkenning van Cyprus: ''We hebben alles gedaan dat ons is gevraagd. Er is geen sprake van nieuwe ontwikkelingen.''
De ministers van Buitenlandse Zaken van de EU overleggen vandaag in Wales met minister Gül van Turkije over de kwestie.
De Turken krijgen een lesje moderne politiek en diplomatie waar ze niet tegen opgewassn zijn, ze zullen afgaan door de zijdeur vrees ik.quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:20 schreef sizzler het volgende:
[..]
[update] Turken dreigen EU met vaarwel
Nou, de tegenstanders van Turkse toetreding weten wat hun te doen staat. Gewoon hun poot stijf houden.quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:20 schreef sizzler het volgende:
[..]
[update] Turken dreigen EU met vaarwel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |