Helaas heb je gelijk, al zou een Nederlandse regering geen proaganda drijven die wetenschappelijk onjuist is als het om dit soort zware zaken gaat.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:48 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Toegeven is niet een teken van zwakte in alleen de Turkse cultuur![]()
Nope, Nederlandse regeringen staan bekend om het betere draaiwerk, zoals Balkie weer fantastisch walgelijk zat te draaien na de uitkomst van het referendum.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:51 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Helaas heb je gelijk, al zou een Nederlandse regering geen proaganda drijven die wetenschappelijk onjuist is als het om dit soort zware zaken gaat.
Ach, het zal mij eigenlijk worst zijn of ze toegeven of niet, die genocide is gepleegd ten tijde van het Ottomaanse Rijk, een natie welke al sinds het einde van WOI niet meer bestaat. Laten we gewoon naar het heden kijken en hedendaagse zaken niet door 100 jaar oude gebeurtenissen laten beïnvloeden.quote:In een macho-cultuur is toegeven 'not done'.
Zoals Eurlings voorschotelt hoe het excuus eruit moet zien, zit ik in een rolstoel als de onderhandelingen beginnen.
Nou ja, je kunt het zien als een test van geloofwaardigheid.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:23 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Nope, Nederlandse regeringen staan bekend om het betere draaiwerk, zoals Balkie weer fantastisch walgelijk zat te draaien na de uitkomst van het referendum.
[..]
Ach, het zal mij eigenlijk worst zijn of ze toegeven of niet, die genocide is gepleegd ten tijde van het Ottomaanse Rijk, een natie welke al sinds het einde van WOI niet meer bestaat. Laten we gewoon naar het heden kijken en hedendaagse zaken niet door 100 jaar oude gebeurtenissen laten beïnvloeden.
Ik bedoel, what's next? Spanjaarden die excuusbriefjes voor de inquisitie gaan sturen? De rest van Europa de 3e wereld hun verontschuldigingen aanbied voor eeuwenlange bezetting, slavernij en uitbuiting? De russen die hun voormalige satelietstaten een excuusbriefje stuurt voor het regime van Stalin?
daar gaat het helemala niet omquote:Op vrijdag 10 juni 2005 06:50 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:
[..]
Ik vind het meer kinderachtig discussie voeren. Never turst moslims bla bla.
Maar ja, dat is mijn mening.
Doe je oogkleppen eens af, ze zijn er al bijquote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:12 schreef McCarthy het volgende:
[..]
daar gaat het helemala niet om
Jullie liggen niet in Europa, jullie zijn geen europeanen, jullie hebben een andere culturele achtergrond
dus jullie komen er gewoon niet bij
Mwa, duurt nog effe hoor..quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:53 schreef saban het volgende:
[..]
Doe je oogkleppen eens af, ze zijn er al bij![]()
Mhoa, dan zie ik ze liever hun wetten aanpassen aan de eisen, zoals gesteld door de EU (mensenrechten enzo)quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:28 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Nou ja, je kunt het zien als een test van geloofwaardigheid.
Ik denk dat die landen je raar aan zullen kijkenquote:Als men aan Spanje vraagt om zich te excuseren voor inde inquisitie en aan Nederland om de wreedheden van de Nederlanders in Indie te veroordelen zal men dat gewoon moeten doen.
Ik heb die twee toch niet met elkaar vergeleken?quote:Ik vind een Neestem niet accepteren ivm de Grondwet iets anders dan het ontkennen van genocide hoor.
Vind ik dus ook niet spannend, maarja, da's mijn mening. Het verleden is het verleden, laat het rusten, maar leer ervan.quote:Eurlings gaf het gewoon goed aan: Je zou de reacties eens moeten horen als de Duitse regering de holocaust zou ontkennen...
Leer ervanquote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:01 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Mhoa, dan zie ik ze liever hun wetten aanpassen aan de eisen, zoals gesteld door de EU (mensenrechten enzo)
[..]
Ik denk dat die landen je raar aan zullen kijken
[..]
Ik heb die twee toch niet met elkaar vergeleken?
[..]
Vind ik dus ook niet spannend, maarja, da's mijn mening. Het verleden is het verleden, laat het rusten, maar leer ervan.
Nee, je stelt de vraag verkeerd. Stel je eens voor dat Duitsland een wet heeft die erkenning van de Holocaust strafbaar stelt, of Nederland een verbod op het erkennen van de ''heldendaden'' van Coen, Westerling, Van Heutsz enz. Zulke wetsartikelen bestaan niet. Iedereen kan in de archieven nagaan dat het KNIL al rond de vorige eeuwwisseling een ''Hunnenhorde'' werd genoemd door Nederlandse parlementariers. Stel je eens voor dat er in Turkije nog altijd geen ''Max Havelaar'' over de Armeniers gepubliceerd kan worden!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:23 schreef Vhiper het volgende:
Ach, het zal mij eigenlijk worst zijn of ze toegeven of niet, die genocide is gepleegd ten tijde van het Ottomaanse Rijk, een natie welke al sinds het einde van WOI niet meer bestaat. Laten we gewoon naar het heden kijken en hedendaagse zaken niet door 100 jaar oude gebeurtenissen laten beïnvloeden.
Ik bedoel, what's next? Spanjaarden die excuusbriefjes voor de inquisitie gaan sturen? De rest van Europa de 3e wereld hun verontschuldigingen aanbied voor eeuwenlange bezetting, slavernij en uitbuiting? De russen die hun voormalige satelietstaten een excuusbriefje stuurt voor het regime van Stalin?
Hoe kun je ervan leren als het van staatswege ontkend wordt?!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:01 schreef Vhiper het volgende:
Vind ik dus ook niet spannend, maarja, da's mijn mening. Het verleden is het verleden, laat het rusten, maar leer ervan.
Is er in Turkije een wet die erkenning van de Armeense genocide strafbaar stelt?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:09 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nee, je stelt de vraag verkeerd. Stel je eens voor dat Duitsland een wet heeft die erkenning van de Holocaust strafbaar stelt, of Nederland een verbod op het erkennen van de ''heldendaden'' van Coen, Westerling, Van Heutsz enz. Zulke wetsartikelen bestaan niet.
Het belangrijke punt: Is er een wet die dat verbied?quote:Iedereen kan in de archieven nagaan dat het KNIL al rond de vorige eeuwwisseling een ''Hunnenhorde'' werd genoemd door Nederlandse parlementariers. Stel je eens voor dat er in Turkije nog altijd geen ''Max Havelaar'' over de Armeniers gepubliceerd kan worden!
Nationalisme viert tegenwoordig hoogtij, dat hebben we met het referendum wel weer kunnen zien. Wat voor mij op dit punt van belang is is, is er een wet in Turkije die erkenning van de Armeense genocide strafbaar stelt. Zo ja, dan heb je een punt. Een dergelijke wet moet geschrapt zijn voordat Turkije kan toetreden, zo niet, een ieder heeft recht op zijn mening, als mensen iets niet willen geloven, is dat hun probleem.quote:Dat is een uiting van een verderfelijke nationalistische ideologie; een land waar miljoenen mensen geindoctrineerd worden, hoeft wat mij betreft niet bij Europa te horen, of het nu Rusland, Kroatie of Turkije heet.
We zijn het punt van 'geloven' voorbij er is wetenschappelijk bewijs dat ontkent wordt (op de gebruikelijke manier: ik kan me dat niet voorstellen, dús is het niet gebeurd, volgend onderwerp graag).quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:24 schreef Vhiper het volgende:
, als mensen iets niet willen geloven, is dat hun probleem.
Tsja. de evolutie is ook op vele vlakken wetenschappelijk aangetoont, toch wordt dat door velen ook nog fanatiek tegengesproken. Gaan we dat ook aanpakken dan?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:27 schreef Elgigante het volgende:
[..]
We zijn het punt van 'geloven' voorbij er is wetenschappelijk bewijs dat ontkent wordt (op de gebruikelijke manier: ik kan me dat niet voorstellen, dús is het niet gebeurd, volgend onderwerp graag).
Zoals ik al zei: History is written by the victors. Wie zegt mij dat onze interpretatie van de geschiedenis de juiste is?quote:En dat probleem dat men nu heeft is dat men geen lid kan worden van de EU als men de geschiedenis wil vertellen naar eigen inzicht.
Er is een wetsartikel dat op alle mogelijke manieren geinterpreteerd kan worden, zodat je bijvoorbeeld vervolgd kunt worden wegens onderzoek naar de Griekse geschiedenis en het gebruik van het woord ''Kurdistan''.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:24 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Is er in Turkije een wet die erkenning van de Armeense genocide strafbaar stelt?
[..]
Het belangrijke punt: Is er een wet die dat verbied?
[..]
Als dat een relevante eis wordt wel ja.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:30 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Tsja. de evolutie is ook op vele vlakken wetenschappelijk aangetoont, toch wordt dat door velen ook nog fanatiek tegengesproken. Gaan we dat ook aanpakken dan?
[..]
Zoals ik al zei: History is written by the victors. Wie zegt mij dat onze interpretatie van de geschiedenis de juiste is?
Niet spannend wat mij betreft om invloed te hebben op hedendaagse verdragen.
Als het in een land verboden wordt de evolutietheorie te onderwijzen en dit verbod deel uitmaakt van het program van een regering, dan is dit een zeer kwalijke ontwikkeling. Iedereen moet de vrijheid worden gelaten ''niet in evolutie te geloven'', maar het moet niet, alla Japan of Turkije, domweg worden weggemoffeld van overheidswege.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:30 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Tsja. de evolutie is ook op vele vlakken wetenschappelijk aangetoont, toch wordt dat door velen ook nog fanatiek tegengesproken. Gaan we dat ook aanpakken dan?
Wie zegt dat Turkije de verliezer is? Bovendien is dit een kulargument.quote:Zoals ik al zei: History is written by the victors.
Mooi, dat dient dus geschrapt te worden voordat ze kunnen toetreden.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:33 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Er is een wetsartikel dat op alle mogelijke manieren geinterpreteerd kan worden, zodat je bijvoorbeeld vervolgd kunt worden wegens onderzoek naar de Griekse geschiedenis en het gebruik van het woord ''Kurdistan''.
http://www.crag.org.uk/news/news17.html
Dit wetsartikel, dat heerlijk vaag is, wordt ook vaak aangewend tegen mensen die de genocide erkennen.
Leer eens typen joh, allochtoon.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:12 schreef McCarthy het volgende:
[..]
daar gaat het helemala niet om
Jullie liggen niet in Europa, jullie zijn geen europeanen, jullie hebben een andere culturele achtergrond
dus jullie komen er gewoon niet bij
In de (minimaal 15 jaar durende) onderhandelingsperiode wordt het Turks rechtsysteem klaargemaakt voor de E.U.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:37 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Mooi, dat dient dus geschrapt te worden voordat ze kunnen toetreden.
Yup, zoals ik al zei, zodra Turkije en de EU er klaar voor zijn, mogen ze van mij toetreden en zeg ik: Welkom Turkije. 15 jaar moet toch genoeg zijn om de nieuwe Oost-Europese landen netto betalers te laten worden en voor Turkije om zijn wetten wat bij te schaven.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:45 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:
[..]
In de (minimaal 15 jaar durende) onderhandelingsperiode wordt het Turks rechtsysteem klaargemaakt voor de E.U.
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:55 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Yup, zoals ik al zei, zodra Turkije en de EU er klaar voor zijn, mogen ze van mij toetreden en zeg ik: Welkom Turkije. 15 jaar moet toch genoeg zijn om de nieuwe Oost-Europese landen netto betalers te laten worden en voor Turkije om zijn wetten wat bij te schaven.
Lukt dat echter niet, dan moeten we niet geforceerd doorgaan, maar langer wachten.
Hopelijk hebben we tegen die tijd ook een nieuwe grondwet, zodat deze zeer succesvolle unie bestuurbaar kan blijven.
En men had hier 16 deeltjes voor nodig?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:11 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:
[..]
![]()
Hier hebben we overduidelijk dezelfde mening over.
Inderdaad, ze moetsen eens het goede voorbeeld nemen door naar ons te kijken.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:25 schreef Vhiper het volgende:
[..]
En men had hier 16 deeltjes voor nodig?
Je woont er wel maar je blijft een turk.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:43 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:
[..]
Leer eens typen joh, allochtoon.![]()
Je argumenten houden trouwens geen steek. En wie is'' jullie''. Ik ben namelijk allang een E.U. burger.![]()
Edit: Typo![]()
En toch ben ik een E.U. buger of je het nou witl of niet.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:12 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Je woont er wel maar je blijft een turk.
Wat houd je er toch een heerlijke algemene naastenliefde op na.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:12 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Je woont er wel maar je blijft een turk.
Er zijn wel degelijk honderdduizenden Armniërs vermoord en er is wel degelijk bewijs daarvoor.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:23 schreef Dreamscape het volgende:
Waarom zou Turkije een zogenaamde genocide erkennen als er helemaal geen bewijs is van een genocide? Het verschil tussen de holocaust en de so called armenian genocide is, dat er voor de ene genoeg bewijs is te vinden en voor het andere alleen maar geblaat van sommige mensen..
Omdat dat bewijs er wel is.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:23 schreef Dreamscape het volgende:
Waarom zou Turkije een zogenaamde genocide erkennen als er helemaal geen bewijs is van een genocide?
Ja, en de evolutietheorie is alleen maar een theorie.quote:Het verschil tussen de holocaust en de so called armenian genocide is, dat er voor de ene genoeg bewijs is te vinden en voor het andere alleen maar geblaat van sommige mensen..
Wie?!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:47 schreef chairman.fx het volgende:
Jammer dat de fascisten
Houd toch op. Waarom in hemelsnaam?quote:Turkije moet morgen kunnen toetreden als ze willen!
Voor de centen en de hoeren!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:49 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wie?!
[..]
Houd toch op. Waarom in hemelsnaam?
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:49 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wie?!
[..]
Houd toch op. Waarom in hemelsnaam?
Van jou kun je alles verwachten.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:52 schreef chairman.fx het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Had ik deze al gepost:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar heb ik wel een argument voor en die is eigenlijk vrij simpel. Als je een politieke unie wil vormen moet je denk ik wel een culturele basis hebben en een gevoel van verbondenheid bij de bevolking, dat ontbreekt voor een te groot deel. Natuurlijk is het dan wel weer zo dat het zou kunnen ontstaan, maar de verschillen lijken me erg/te groot om niet voor problemen te gaan zorgen.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 09:31 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ook nog argumenten voor?
Zolang Turkije er een democratische politiek op na houd en zich houdt aan de EU regels, net als alle andere lidstaten, zie ik echt het probleem niet.
Het probleem wat ik momenteel tegen de toetreding van Turkije heb, is voornamelijk dat we al met 10 nieuwe leden zitten, die alle 10 netto ontvangers zijn. De subsidiepot van Europa heeft ook een bodem, dus Turkije zal even moeten wachten totdat wat van die ontvangers, betalers zijn geworden.
Verder heeft Turkije nog wat bij te schaven op politiek niveau (qua mensenrechten), maar daar houd Europa al in de gaten.
Zeg, als je iets boven het plaatje kijkt, zul je merken dat er nog wat vragen openstaan.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 12:09 schreef Dreamscape het volgende:
Dat plaatje van jou lijkt op een foto genomen in Zuid Cyprus, toen ging de 'nee' over de Annan plan niet over de EU grondwet. Wat ben je toch een dom persoon he.
Dat was het herenigingsplan waar de Turks-Cyprioten voor waren, ondanks de tegencampagne van de ziitende president.quote:
Gaat dit topic over de EU grondwet dan ?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 12:09 schreef Dreamscape het volgende:
Dat plaatje van jou lijkt op een foto genomen in Zuid Cyprus, toen ging de 'nee' over de Annan plan niet over de EU grondwet. Wat ben je toch een dom persoon he.
De Turks-Cyprioten hebben al 30 jaar een eigen staat, bovendien hebben zij voor herening van het eiland gestemd.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 19:58 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Gaat dit topic over de EU grondwet dan ?![]()
Je hebt gelijk, het is een foto genomen toen de Cyprioyten massaal NEE stemden en daarmee aangaven dat het de hoogste tijd wordt dat de Turkse bezetter vertrekt.
En volkomen terecht. het wordt tijd dat de Turkse mafia daar vertrekt.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 20:02 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:
[..]
Nog steeds wordt het Noorden gestraft en het zuiden bevoordeeld.
Die geheime 'imaginary' Amerikaanse basis?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 20:05 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
En volkomen terecht. het wordt tijd dat de Turkse mafia daar vertrekt.
Kan gelijk die geheime Amerikaanse basis en gevangenis gesloopt worden ..![]()
hoe kun je nou niet geloven in een feit... is dat ergens niet gewoon liegen?quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:05 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:
[..]
Maar de genocide ligt veel gevoeliger, heel weinig mensen geloven erin.
Iddquote:Op zaterdag 11 juni 2005 20:05 schreef Koos Voos het volgende:
En volkomen terecht. het wordt tijd dat de Turkse mafia daar vertrekt.
Je eigen huis?quote:Op zondag 12 juni 2005 07:12 schreef -Will- het volgende:
Aangezien ik net door een stel turken mijn huis uit gemept ben, ben ik TEGEN
Weer eentje die politiek en persoonlijke onderbuikgevoelens lekker uit elkaar kan halen. Als het door Surinamers was geweest, was je nu tegen ontwikkelingssamenwerking aan de Surinamers en als het nou Nederlanders waren geweest, moeten we dan uit de EU?quote:Op zondag 12 juni 2005 07:12 schreef -Will- het volgende:
Aangezien ik net door een stel turken mijn huis uit gemept ben, ben ik TEGEN
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |