abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27765024

[ deeltje 15 staat hier > Turkije bij de EU, deel 15

Gelieve u aan het onderwerp te houden....:)
pi_27765046
US maintains support for Turkey's membership of EU

WASHINGTON - The United States supports Turkey's membership of the European Union despite the crisis caused by the rejection of the European constitution in two key countries, the White House said Wednesday.

The French and Dutch rejection of the European constitution in referendums last month have halted European integration and could delay negotiations on Turkey's candidacy for the EU which are due to start on October 3.
bron : http://www.turkishpress.com/news.asp?id=45663

De Amerikanen experimenteren graag met het brengen van 'democratie naar westers model ' in moslimlanden.
Turkije is ook zo'n experiment en lekker ver van hun bed.
pi_27765087
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 08:41 schreef Koos Voos het volgende:
US maintains support for Turkey's membership of EU

WASHINGTON - The United States supports Turkey's membership of the European Union despite the crisis caused by the rejection of the European constitution in two key countries, the White House said Wednesday.

The French and Dutch rejection of the European constitution in referendums last month have halted European integration and could delay negotiations on Turkey's candidacy for the EU which are due to start on October 3.
bron : http://www.turkishpress.com/news.asp?id=45663

De Amerikanen experimenteren graag met het brengen van 'democratie naar westers model ' in moslimlanden.
Turkije is ook zo'n experiment en lekker ver van hun bed.
Ik zou zeggen, laten de Amerikanen maar een unie vormen met Turkije, als zij dat zo graag willen.
pi_27766708
Turkije mag haar eigen taart bakken ! Anders hoop ik dat ze erin stikken
pi_27769380
Ja, die amerikanen hebben makkelijk lullen. Die denken alleen aan de strategische positie van Turkije in het Midden Oosten. Binnen de EU is Turkije beter aan het westen gebonden.
Maar goed, dat geldt natuurlijk ook voorons, dat het veiliger is met Turkije als westerse staat, dan sl een moslim staat met sharia wetgeving ofzo. (Je weet nooit naar welke kant Turkije zich zou kunnen ontwikkelen.)
Het lijkt me dat een economische samenwerking daarom goed is. Uitbreiden van de douane-unie en zo. Maar voor een politieke unie heb je toch echt een gemeenschappelijke culturele basis hebben en dat zie ik toch niet zo gauw. Je ziet al hoe moeilijk we het hebben met de uitbreiding met de oost-europeanen.
pi_27775412
HiZ; hilarisch dat je wel trek hebt in het geblaat van die DVD. Dat is dan ook nog eens officiele geschiedsvervalsing en niet het gelul van een quasi-liberaal pubertje op een forum. Blijkbaar is het zelfs voor verlichte Turken erg moeilijk om oprecht te zijn als het over het eigen verleden gaat. .
pi_27775937
Vandaag staat er trouwens een stuk in de Volkskrant waarin een Amerikaanse historicus betoogt dat er geen sprake is geweest van een Armeense genocide.
pi_27776013
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 15:10 schreef Monidique het volgende:
Vandaag staat er trouwens een stuk in de Volkskrant waarin een Amerikaanse historicus betoogt dat er geen sprake is geweest van een Armeense genocide.
Zo te zien alleen toegankelijk voor leden. Kun jij het plaatsen?
Wie is de schrijveri, trouwens?
pi_27776096
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 15:12 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Het is een behoorlijk stuk, ik heb geen zin het over te typen, ik heb hier sowieso geen Volkskrant liggen en de schrijver is... hm... een korte naam, vijf of zes letters, zoiets. Maar daar heb je niets aan, .
pi_27776195
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 15:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het is een behoorlijk stuk, ik heb geen zin het over te typen, ik heb hier sowieso geen Volkskrant liggen en de schrijver is... hm... een korte naam, vijf of zes letters, zoiets. Maar daar heb je niets aan, .
Je bedriegt me.
  donderdag 9 juni 2005 @ 15:20:13 #11
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27776248
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 08:40 schreef Koos Voos het volgende:
[afbeelding]

[ deeltje 15 staat hier > Turkije bij de EU, deel 15

Gelieve u aan het onderwerp te houden....:)
aardige man hoor, maar we hoeven ze gewoon niet,
waarom willen ze er per se bij?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  donderdag 9 juni 2005 @ 15:40:53 #12
121290 Wie_zal_het_weten
Uitzonderlijk geval
pi_27776908
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 15:20 schreef McCarthy het volgende:

[..]

aardige man hoor, maar we hoeven ze gewoon niet,
waarom willen ze er per se bij?
Wie is ''we'' waarom willen ''we'' ze niet?
  donderdag 9 juni 2005 @ 15:42:19 #13
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27776953
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 15:40 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:

[..]

Wie is ''we'' waarom willen ''we'' ze niet?
we zijn de autochtone nederlanders (jij dus niet want jij bent een turk)
we willen ze er niet bij omdat het geen europeanen zijn
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_27777020
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 15:10 schreef Monidique het volgende:
History is written by the victors, laten we gewoon lekker naar het heden kijken en op dit moment zijn zowel Turkije als de EU niet klaar voor toetreding van Turkije. Turkije heeft nog flink wat wetgeving aan te schaven en de EU moet eerst maar eens zien de 10 reeds nieuwe leden tot volwaardige (en bijdragend) leden om te toveren, voordat we nog meer subsidie slurpende landen toelaten. Ook de schatkist van de EU heeft een bodem.
pi_27777039
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 15:42 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Ow, ik ken genoeg autochtone Nederlanders die er niet tegen zijn hoor.
pi_27777138
quote:

[..]

Bah, wat generaliserend toch weer....
quote:
Stel, de Amerikanen willen met de Unie meedoen en bieden aan 100 miljard per jaar te storten. Zeg je dan ook "Nee, sorry, jullie zijn geen Europeanen"? Onzinargument dus.

Die Turken mogen er best (en graag zelfs) bij, maar dan moeten zowel Turkije als de EU er klaar voor zijn en de EU heeft net 10 nieuwe landen toegelaten, die allemaal uit de subsidiepot slurpen. Een ledenstop is voor de komende 1 a 2 decennia wel van toepassing.
  donderdag 9 juni 2005 @ 15:50:30 #17
121290 Wie_zal_het_weten
Uitzonderlijk geval
pi_27777167
quote:

[..]

Wat is een Europeaan?

FF een paar tegenargumenten:
-Turkije ligt niet in Europa,
Cyprus is voor 100% op het Aziatische continent.
-Turken zijn geen Europeanen,
Ras? Turken zijn Grieken, Armenen, Georgiërs, en Mongolen.
Meeste hebben erfelijke eigenschappen van 1ste 3.
Cultuur?
Kan je eeuwig mee doorgaan. Als je in Istanbul wandelt ben je in een moderne westerse stad. Dorpen zijn iets minder westers. 75%(Bosatlas) van de Turken wonen in steden.

Wel grappig trouwens ik moest vandaag een klasgenoot uitleggen dat er al bijna 100 jaar geen sharia meer is in Turkije.

Ik voel me trouwens Nederlander (als dat mag!) en dat ''Objective Turk'' is gewoon een toevoeging. Op straat zou je ook immers mij zien als een Turk en niet als een Nederlander.
  donderdag 9 juni 2005 @ 15:52:35 #18
121290 Wie_zal_het_weten
Uitzonderlijk geval
pi_27777221
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 15:49 schreef Vhiper het volgende:

Die Turken mogen er best (en graag zelfs) bij, maar dan moeten zowel Turkije als de EU er klaar voor zijn en de EU heeft net 10 nieuwe landen toegelaten, die allemaal uit de subsidiepot slurpen. Een ledenstop is voor de komende 1 a 2 decennia wel van toepassing.
En daar ben ik het volledig mee eens. Turkije kan alleen lid worden als Turkije en de EU er klaar voor zijn, niet eerder.
pi_27777298
quote:

[..]

Bah, wat generaliserend toch weer....
[..]

Stel, de Amerikanen willen met de Unie meedoen en bieden aan 100 miljard per jaar te storten. Zeg je dan ook "Nee, sorry, jullie zijn geen Europeanen"? Onzinargument dus.

Kijk, daar ben ik het nu voor het overgrote deel mee eens.
pi_27780742
Die DVD komt als een geschenk uit de hemel.
Turkije kan het nu wel vergeten en dat is maar goed ook.
Never trust moslims.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_27780763
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 15:52 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:

[..]

En daar ben ik het volledig mee eens. Turkije kan alleen lid worden als Turkije en de EU er klaar voor zijn, niet eerder.
Prima toch?

Ik vrees alleen dat naar onze maatstaven Turkije pas over enkele decennia klaar is...

Gezien de commotie om de gewraakte DVD lijkt me dat geen pessimisme, ik snap best dat de Turkse overheid de genocide niet erkent (dat gaat je je kop kosten), maar dan kun je ook niet bij Europa horen.

Ik ben benieuwd hoe lang Camil het hard durft te spelen als Erdogan weer eens gaat dreigen.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 9 juni 2005 @ 18:18:24 #22
121290 Wie_zal_het_weten
Uitzonderlijk geval
pi_27781260
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 17:57 schreef lionsguy18 het volgende:
Die DVD komt als een geschenk uit de hemel.
Turkije kan het nu wel vergeten en dat is maar goed ook.
Never trust moslims.
Never trust bla bla bla
Moet ik alweer het hele verhaal hier gaan opsommen.
  † In Memoriam † donderdag 9 juni 2005 @ 18:35:50 #23
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27781733
Zo, dus Turkije gaat 100 miljard euro per jaar storten? Nou, laat maar komen zeg ik, dat kunnen we best gebruiken!
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_27781737
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 15:12 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Justin McCarthy, universiteit van Louisville.
  † In Memoriam † donderdag 9 juni 2005 @ 18:37:46 #25
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27781781
Waarom zou Turkije de genocide niet kunnen bekennen? Waarom zou dat politieke zelfmoord zijn? We weten het toch allang?

Als ze erkennen, dan weten we dat we met een eerlijke bondgenoot van doen hebben anders lekker wegblijven.
  donderdag 9 juni 2005 @ 18:44:24 #26
121290 Wie_zal_het_weten
Uitzonderlijk geval
pi_27781949
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 18:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Waarom zou Turkije de genocide niet kunnen bekennen? Waarom zou dat politieke zelfmoord zijn? We weten het toch allang?

Als ze erkennen, dan weten we dat we met een eerlijke bondgenoot van doen hebben anders lekker wegblijven.
Ik weet niet of men het hier doorheeft, maar de genocide erkennen in Turkije is politieke zelfmoord.
Geen hond gelooft in die genocide.
Politieke partijen die genocide erkent==> zal in de eerstvolgende verkiezingen op 0,01 zetels uitkomen.
Daar zitten sommige politici dan, met een probleem die ze deels zelf hebben veroorzaakt (geschiedenislessen).
pi_27781981
Ik vind het prima als Turkije blijft ontkennen.
Vooral zo doorgaan Turkije, nooit toegeven graag.
Om die manier maken ze het ons wel makkelijk.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  donderdag 9 juni 2005 @ 18:47:23 #28
121290 Wie_zal_het_weten
Uitzonderlijk geval
pi_27782037
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 18:45 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik vind het prima als Turkije blijft ontkennen.
Vooral zo doorgaan Turkije, nooit toegeven graag.
Om die manier maken ze het ons wel makkelijk.
Ga je nog iets zinnigs typen?
  † In Memoriam † donderdag 9 juni 2005 @ 18:51:48 #29
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27782153
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 18:44 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:

[..]

Ik weet niet of men het hier doorheeft, maar de genocide erkennen in Turkije is politieke zelfmoord.
Geen hond gelooft in die genocide.
Politieke partijen die genocide erkent==> zal in de eerstvolgende verkiezingen op 0,01 zetels uitkomen.
Daar zitten sommige politici dan, met een probleem die ze deels zelf hebben veroorzaakt (geschiedenislessen).
Mij maak je niet wijs dat er ook Turken zijn die er tenminste hun twijfels over hebben en best durven erkennen dat de genocide wél plaats heeft gevonden. Van de andere kant, blijven ontkennen is ook politieke zelfmoord in Europees opzicht.
  donderdag 9 juni 2005 @ 19:05:25 #30
121290 Wie_zal_het_weten
Uitzonderlijk geval
pi_27782481
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 18:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Mij maak je niet wijs dat er ook Turken zijn die er tenminste hun twijfels over hebben en best durven erkennen dat de genocide wél plaats heeft gevonden. Van de andere kant, blijven ontkennen is ook politieke zelfmoord in Europees opzicht.
Je hoort het nu van een Turk,
De genocide erkennen is verboden in Turkije (oude regel diezichzelf in stand hield, door democratie).
De mensen die in de genocide geloven zijn overduidelijk in de minderheid.
De AKP, die door onze pers als islamitisch/fundamentalistisch wordt bestempeld, ligt onder vuur van Turkse nationisten. Ze worden Arabieren en Koerden Partij (verdraagzaamheid ) genoemd en hun Europees beleid staat ook onder vuur. De Turkse bevolking stemt toch op de AKP, omdat ze voor vooruitgang en mensenrechten zijn.
Maar de genocide ligt veel gevoeliger, heel weinig mensen geloven erin.

Dit is dan ook iets dat met de tijd moet komen, jongeren staan nu veel meer open voor dit soort discussies. Als de AKP nu de genocide erkent, dan plegen ze politieke zelfmoord. Alles op zijn tijd.
  donderdag 9 juni 2005 @ 19:10:02 #31
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_27782612
quote:

Mijn punt ook . Daarbij vind ik wel dat ze een kans moeten krijgen om lid te worden van de EU, maar ze dienen zeker de heibel met de Assyriërs en de Armenen te erkennen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  † In Memoriam † donderdag 9 juni 2005 @ 19:14:37 #32
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27782742
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 19:05 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:

[..]

Je hoort het nu van een Turk,
De genocide erkennen is verboden in Turkije (oude regel diezichzelf in stand hield, door democratie).
De mensen die in de genocide geloven zijn overduidelijk in de minderheid.
De AKP, die door onze pers als islamitisch/fundamentalistisch wordt bestempeld, ligt onder vuur van Turkse nationisten. Ze worden Arabieren en Koerden Partij (verdraagzaamheid ) genoemd en hun Europees beleid staat ook onder vuur. De Turkse bevolking stemt toch op de AKP, omdat ze voor vooruitgang en mensenrechten zijn.
Maar de genocide ligt veel gevoeliger, heel weinig mensen geloven erin.

Dit is dan ook iets dat met de tijd moet komen, jongeren staan nu veel meer open voor dit soort discussies. Als de AKP nu de genocide erkent, dan plegen ze politieke zelfmoord. Alles op zijn tijd.
genocide erkennen is verboden? Hoezo democratie? Het is een feit dat daar meer dan een miljoen Armeniers zijn omgekomen, vielen die zomaar plots dood neer?
Inderdaad, alles op zijn tijd. Neem er maar 100 jaar voor.
  donderdag 9 juni 2005 @ 19:32:41 #33
121290 Wie_zal_het_weten
Uitzonderlijk geval
pi_27783265
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 19:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

genocide erkennen is verboden? Hoezo democratie? Het is een feit dat daar meer dan een miljoen Armeniers zijn omgekomen, vielen die zomaar plots dood neer?
Inderdaad, alles op zijn tijd. Neem er maar 100 jaar voor.
Leuk, ik krijg het tegenovergestelde effect van wat ik wik bereiken.

Genocide= georganiseerd een volk uitmoorden.
Dat is wat niet erkend wil worden, er waren in vele dorpen ''wraakacties'' en slachtingen dat is al erkend. De Turkse overheid willen alleen niet erkennen dat dit door de staat is georganiseerd.

Er vielen ook trouwens hetzelfde percentage van de bevoling aan Turkse doden in die oorlog.

Democratie is er wel degelijk in Turkije, in België is het trouwens verboden genocides te ontkennen. is er daar ook geen democratie?

Turkije komt er toch net in zonder de genocide te erkennen, dus ''allesj komt goed''!
  Overall beste user 2022 donderdag 9 juni 2005 @ 20:05:57 #34
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_27784336
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 19:32 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:

[..] in België is het trouwens verboden genocides te ontkennen. is er daar ook geen democratie?
Hebben die nou eindelijk de genocide op de Congolezen erkend? Die 10 miljoen die de Belgen er daar over de kling hebben gejaagd tussen 1885 en 1910 bedoel ik daarmee.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 9 juni 2005 @ 20:58:51 #35
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27786179
quote:

ga jij nou voor mij discusieren?
100 milj is trouwens peanuts
quote:
Die Turken mogen er best (en graag zelfs) bij,
waarom?
quote:
maar dan moeten zowel Turkije als de EU er klaar voor zijn en de EU heeft net 10 nieuwe landen toegelaten, die allemaal uit de subsidiepot slurpen. Een ledenstop is voor de komende 1 a 2 decennia wel van toepassing.
uit de subsidiepot slurpen? Dat vind jij toch prachtig, is immers goed voor de economie in jouw belevingswereldje.
  donderdag 9 juni 2005 @ 21:04:16 #36
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27786353
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 15:50 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:

[..]

Wat is een Europeaan?

FF een paar tegenargumenten:
-Turkije ligt niet in Europa,
Cyprus is voor 100% op het Aziatische continent.
Cyprus zit niet aan het continent vast dus kan wel meedoen
quote:
-Turken zijn geen Europeanen,
Ras? Turken zijn Grieken, Armenen, Georgiërs, en Mongolen.
Meeste hebben erfelijke eigenschappen van 1ste 3.
maar die mongol-genen zijn er ook en dus zijn jullie geen europeanen
je bent trouwens de keltische genen vergeten
quote:
Cultuur?
Kan je eeuwig mee doorgaan. Als je in Istanbul wandelt ben je in een moderne westerse stad. Dorpen zijn iets minder westers. 75%(Bosatlas) van de Turken wonen in steden.
jullie hebben een islam achtergrond dus jullie passen er niet bij
sorry
quote:
Ik voel me trouwens Nederlander (als dat mag!)
mag best alleen ben je het niet
  donderdag 9 juni 2005 @ 21:07:51 #37
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27786474
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 18:47 schreef Wie_zal_het_weten het volgende:

[..]

Ga je nog iets zinnigs typen?
hij wil gewoon niet dat ze er bijkomen en ziet dat met deze turkse vastberadenheid daar aan voldaan wordt. Dat ondersteunt hij uiteraard
hartstikke zinnig dus
pi_27790452
Die hele Europese Unie is Onzin en met Turkije erbij wordt het nog slechter
  † In Memoriam † donderdag 9 juni 2005 @ 23:17:57 #39
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27791218
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 22:54 schreef the_legend_killer het volgende:
Die hele Europese Unie is Onzin en met Turkije erbij wordt het nog slechter
Wat zou een referendum opleveren in Turkije?
pi_27791473
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 23:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wat zou een referendum opleveren in Turkije?
die willen natuurlijk wel
  † In Memoriam † donderdag 9 juni 2005 @ 23:31:24 #41
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27791656
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 23:25 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

die willen natuurlijk wel
Dat vraag ik mij af als blijkt dat er niet zoveel geld meer ingepompt wordt. Het sprookje is reeds in Europa al ten einde gekomen. Ik hoor ook Turken die helemaal niet willen.
pi_27791746
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 23:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dat vraag ik mij af als blijkt dat er niet zoveel geld meer ingepompt wordt. Het sprookje is reeds in Europa al ten einde gekomen. Ik hoor ook Turken die helemaal niet willen.
mooi

Nu zo snel mogelijk hopen dat NL eens minder gaat betalen
  † In Memoriam † donderdag 9 juni 2005 @ 23:54:22 #43
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27792469
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 23:33 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

mooi

Nu zo snel mogelijk hopen dat NL eens minder gaat betalen
Goed voor de Nederlandse economie, zodat meer mensen geld hebben om op vakantie naar Turkije te gaan en daar op een natuurlijke wijze de Turkse economie te stimuleren.
pi_27793048
Na het Franse NON en het nederlandse NEE weet de hele Europese politieke elite, dat Turkije er niet bij komt.
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 06:49:17 #45
121290 Wie_zal_het_weten
Uitzonderlijk geval
pi_27795238
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 00:12 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
Na het Franse NON en het nederlandse NEE weet de hele Europese politieke elite, dat Turkije er niet bij komt.
Ik dacht dat de er andere redenen waren om nee te stemmen?
  vrijdag 10 juni 2005 @ 06:50:41 #46
121290 Wie_zal_het_weten
Uitzonderlijk geval
pi_27795240
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 21:07 schreef McCarthy het volgende:

[..]

hij wil gewoon niet dat ze er bijkomen en ziet dat met deze turkse vastberadenheid daar aan voldaan wordt. Dat ondersteunt hij uiteraard
hartstikke zinnig dus
Ik vind het meer kinderachtig discussie voeren. Never turst moslims bla bla.
Maar ja, dat is mijn mening.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 07:24:46 #47
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27795345
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 00:12 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
Ik stemde Neen, maar als het een economische is vind ik de Turken van harte welkom. Graag de Irakezen er zelfs bij, dan hebben we nog wat olie ook.

Bij een politieke unie is mijn stem echter nee.
pi_27796824
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 07:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Bij een politieke unie is mijn stem echter nee.
Ook nog argumenten voor?

Zolang Turkije er een democratische politiek op na houd en zich houdt aan de EU regels, net als alle andere lidstaten, zie ik echt het probleem niet.

Het probleem wat ik momenteel tegen de toetreding van Turkije heb, is voornamelijk dat we al met 10 nieuwe leden zitten, die alle 10 netto ontvangers zijn. De subsidiepot van Europa heeft ook een bodem, dus Turkije zal even moeten wachten totdat wat van die ontvangers, betalers zijn geworden.

Verder heeft Turkije nog wat bij te schaven op politiek niveau (qua mensenrechten), maar daar houd Europa al in de gaten.
pi_27797671
quote:

Het gehele volk ontkent de genocide, het parlement is de volksvertegenwoordiging.

Toegeven is een teken van zwakte in de Turkse cultuur, dáárom is het politieke zelfmoord.
Yeah baby Yeah!
pi_27798775
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 10:07 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Het gehele volk ontkent de genocide, het parlement is de volksvertegenwoordiging.

Toegeven is een teken van zwakte in de Turkse cultuur, dáárom is het politieke zelfmoord.
Toegeven is niet een teken van zwakte in alleen de Turkse cultuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')