abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 12 juni 2005 @ 11:27:53 #101
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27852035
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:11 schreef Samarinde het volgende:
Als ik Turkije was, trok ik mijn aanmelding voor de EU in. Ik zou niet bij een club willen horen waarvan het grootste gedeelte je er eigenlijk niet bij wil hebben.
De EU laat liever een corrupt land als Roemenië toe.
Die hoeven er ook niet bij, maar laten we de rollen niet omdraaien. Turkije ontkent genocide, zo'n land moet de EU niet erbij willen. Eerst orde op zaken stellen in dat land en dan over 50 jaar of zo nog eens proberen als dat nog relevant is.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_27852100
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Die hoeven er ook niet bij, maar laten we de rollen niet omdraaien. Turkije ontkent genocide, zo'n land moet de EU niet erbij willen. Eerst orde op zaken stellen in dat land en dan over 50 jaar of zo nog eens proberen als dat nog relevant is.
Ach ja, als de Turken de genocide toegeven is er wel weer wat anders wat Turkije moet doen om te kunnen toetreden. Zo gaat het al sinds 1963: "Jullie mogen erbij als..." Turkije past zijn regels en wetten aan en er ligt weer een nieuwe eis op tafel. Europa zou veel eerlijker zijn door te zeggen: jongens het maakt ons eigenlijk geen bal uit wat jullie doen, je komt er hoe dan ook niet in.
"Wat het bijvoeglijk naamwoord betreft: als u eraan twijfelt, schrap het dan"
  zondag 12 juni 2005 @ 11:36:11 #103
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_27852158
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:32 schreef Samarinde het volgende:

[..]

Ach ja, als de Turken de genocide toegeven is er wel weer wat anders wat Turkije moet doen om te kunnen toetreden. Zo gaat het al sinds 1963: "Jullie mogen erbij als..." Turkije past zijn regels en wetten aan en er ligt weer een nieuwe eis op tafel. Europa zou veel eerlijker zijn door te zeggen: jongens het maakt ons eigenlijk geen bal uit wat jullie doen, je komt er hoe dan ook niet in.
Als je het aan de gemiddelde EU-burger vraagt zal dat ook inderdaad de reactie zijn. En aangezien Brussel beweert daar voor de burger te zitten....
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_27852215
Maar dat gebeurd niet, Turkije wordt aan het lijntje gehouden.
"Wat het bijvoeglijk naamwoord betreft: als u eraan twijfelt, schrap het dan"
  zondag 12 juni 2005 @ 11:43:02 #105
66444 Lord_Vetinari
pi_27852267
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:39 schreef Samarinde het volgende:
En gelukkig maar ook. Van uitstel komt (hopelijk) afstel.
  † In Memoriam † zondag 12 juni 2005 @ 11:50:15 #106
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27852376
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:32 schreef Samarinde het volgende:

[..]

Dat zou wel het beste zijn en ik denk dat als je het aan het volk vraagt, dat er dan wederom een duidelijk NEE komt.
  † In Memoriam † zondag 12 juni 2005 @ 11:50:57 #107
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27852390
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:39 schreef Samarinde het volgende:
Nee, zo werkt dat niet. Turkije moet aan regels voldoen, dat hebben ze zelf in de hand.
  zondag 12 juni 2005 @ 11:51:02 #108
66444 Lord_Vetinari
pi_27852392
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dat zou wel het beste zijn en ik denk dat als je het aan het volk vraagt, dat er dan wederom een duidelijk NEE komt.
Gamma!
  † In Memoriam † zondag 12 juni 2005 @ 11:54:26 #109
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27852468
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Gamma!
Een degelijk handelsverbond zie ik echter wél zitten.
  zondag 12 juni 2005 @ 11:56:12 #110
66444 Lord_Vetinari
pi_27852508
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Een degelijk handelsverbond zie ik echter wél zitten.
Want...? Wat heeft Turkije wat wij willen hebben?
  † In Memoriam † zondag 12 juni 2005 @ 11:57:27 #111
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27852527
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Want...? Wat heeft Turkije wat wij willen hebben?
(Turks) fruit.
  zondag 12 juni 2005 @ 11:59:30 #112
66444 Lord_Vetinari
pi_27852562
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

(Turks) fruit.
We hebben zat landen in de EU die fruit hebben. En Turks fruit is suikergoed...
  † In Memoriam † zondag 12 juni 2005 @ 12:06:41 #113
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27852710
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

We hebben zat landen in de EU die fruit hebben. En Turks fruit is suikergoed...
ja, dat weet ik. Textiel is ook een exportproduct.
  zondag 12 juni 2005 @ 12:07:48 #114
66444 Lord_Vetinari
pi_27852733
quote:
Op zondag 12 juni 2005 12:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ja, en aan dat soort goedkope textiel is de Twentse textielindustrie eerder kapot gegaan. Willen we het laatste beetje ook nog kwijt?
  † In Memoriam † zondag 12 juni 2005 @ 12:09:18 #115
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27852770
quote:
Op zondag 12 juni 2005 12:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, en aan dat soort goedkope textiel is de Twentse textielindustrie eerder kapot gegaan. Willen we het laatste beetje ook nog kwijt?
Zelf produceren in NL is veel te duur. Met dat soort argumenten moet je als NL ook niet bij de EU willen horen. Pas dan kun je misschien je eigen land op peil houden, maar dan ben je geisoleerd van de landen om je heen.
  zondag 12 juni 2005 @ 12:10:36 #116
121290 Wie_zal_het_weten
Uitzonderlijk geval
pi_27852800
quote:
Op zondag 12 juni 2005 12:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

En witgoed. 1/3 van het Europese witgoed wordt tegenwoordig in Turkije geproduceerd.
  zondag 12 juni 2005 @ 12:10:36 #117
66444 Lord_Vetinari
pi_27852801
quote:
Op zondag 12 juni 2005 12:09 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Zelf produceren in NL is veel te duur. Met dat soort argumenten moet je als NL ook niet bij de EU willen horen. Pas dan kun je misschien je eigen land op peil houden, maar dan ben je geisoleerd van de landen om je heen.
Ik bedoel alleen, dat we met de EU zoals we die nu hebben (eigenlijk minus die laatste 10, maar dat draai je nu eenmaal niet terug) we al genoeg bronnen hebben voor de dingen die we hier te duur produceren. We hebben er niet nog 1 nodig.
pi_27855520
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 19:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Daar heb ik wel een argument voor en die is eigenlijk vrij simpel. Als je een politieke unie wil vormen moet je denk ik wel een culturele basis hebben en een gevoel van verbondenheid bij de bevolking, dat ontbreekt voor een te groot deel.
Die culturele basis is niet noodzakelijk. Landen genoeg die vol zitten met verschillende culturen, maar die ook prima draaien (Zie bv de VS). Een verbondenheid en wil bij de bevolking zou er inderdaad wel moeten zijn, maar ik denk als de voordelen van de EU met Turkije erbij (Op termijn, zie mijn eerdere stellingname) eens luid en duidelijk aan de EU burgers wordt uitgelegd en men er eens met vestand en niet met vooroordelen naar kijkt, moet dat best lukken.
quote:
Natuurlijk is het dan wel weer zo dat het zou kunnen ontstaan, maar de verschillen lijken me erg/te groot om niet voor problemen te gaan zorgen.
Die verschillen vallen reuze mee. Turkije is, zeker in de grote steden, zo westers als maar zijn kan.
quote:
Bovendien kan je er niet echt van spreken dat er een normale democratie is in Turkije als het door militairen instand gehouden moet worden.
De militairen houden toezicht dat de kerk zich niet met de staat gaat bemoeien, voor de rest bemoeien ze zich nergens mee. Heb ik zelf niets op tegen. Geloof hoort wat mij betreft thuis in het gebedshuis, niet in de regering van een land.

Nederland zou er een voorbeeld aan kunnen nemen, alhoewel men in Nederland gelukkig in de burgerij al slim genoeg is om lui als bv de SGP niet de macht in het land te geven.
quote:
Wat betreft subsidie.. tsjah, dat kan altijd teruggeschroefd worden als de lidstaten dat zouden willen. Ik heb het toch al niet zo op subsidie, dus om dat te verminderen zou het wellicht een idee zijn om juist voor een Turkse toetreding te zijn.
De EU met te veel economisch in opbouw zijnde of zwakke economieën, is niet goed voor de eenheid of de opbouw. De effecten zien we nu al, de burger kijkt met argusogen naar de oost europeanen die er bij zijn gekomen en springen zowat door het dak als daar ook nog eens Turkije bij zou komen.

Rustig aanpakken is dus het belangrijkste.
pi_27880303
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:11 schreef Samarinde het volgende:
Als ik Turkije was, trok ik mijn aanmelding voor de EU in. Ik zou niet bij een club willen horen waarvan het grootste gedeelte je er eigenlijk niet bij wil hebben.
De EU laat liever een corrupt land als Roemenië toe.
Geld stinkt niet, macht evenmin,

Vandaar dat Turkije best op de knietjes wil om toe te treden..

Don't be so naive...
Yeah baby Yeah!
pi_28130381
Turkey’s Goals
by meric koyatasi

AKSAM- Yesterday I wrote that if we can analyze the budget crisis in the European Union, we could understand that Turkey won’t be able to join the bloc.
When I look at the news today, they’ve already started to find certain pretexts for 10 years from now.
Some people say that the budget crisis wouldn’t have an impact on starting our membership talks.

However, the Financial Times said yesterday that a European Union without a constitution and budget would certainly postpone starting negotiation membership with Turkey, and that it wouldn’t be a surprise if the EU closes its doors to Turkey, following the French and German opposition to Turkey’s membership.

In addition, German Chancellor Gerhard Schroeder told Bild am Sonntag that the talks would be open ended and that the EU can no longer give new promises.
In short, the EU’s enlargement has infuriated the people who pay their taxes in Europe. Besides Turkey, they say that the EU might even frustrate Romania and Bulgaria’s membership hopes.
bron > http://www.turkishpress.com/news.asp?id=48466

Blijkbaar heeft het Franse en Nederlandse NEE toch invloed op de verhouding EU/Turkije.
Gelukkig maar.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 12:34:21 #121
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28218890
quote:
EC komt met spoorboekje voor toetreding Turkije

Uitgegeven op 25 juni 2005 om 06:52 uur

(Novum/AP) - De Europese commissie komt volgende week met een 'spoorboekje' voor de onderhandelingen met Turkije over toetreding tot de Europese Unie. Dat hebben ambtenaren van de commissie vrijdag gezegd.

In het document, dat waarschijnlijk woensdag wordt aanvaard, komen de basisvoorwaarden te staan waar Turkije aan moet voldoen om in aanmerking te komen voor een EU-lidmaatschap. Het is de bedoeling dat het plan vervolgens wordt aanvaard door de 25 EU-lidstaten en bij de onderhandelingen met Turkije, die waarschijnlijk op 3 oktober beginnen, zal dienen als agenda en referentiekader.

Door het opstellen van een onderhandelingsagenda die de goedkeuring heeft van alle lidstaten hoopt de Europese commissie politieke problemen te voorkomen tijdens de onderhandelingen en te vermijden dat regeringen zich tijdens het proces nadrukkelijk gaan mengen in de gesprekken.

Europese commissievoorzitter José Manuel Barroso riep de EU-lidstaten deze week op tot een open debat met Turkije over toetreding tot de EU. In verscheidene landen bestaat weerstand tegen een Turks EU-lidmaatschap. Barroso vreest dat na de crises over de Europese grondwet en de EU-begroting, de toetreding van Turkije eind dit jaar tot een nieuwe splitsing in de Europese gelederen kan leiden.

Bron: Nieuws.nl
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 25 juni 2005 @ 12:38:15 #122
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28218981
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 12:34 schreef Sidekick het volgende:

[..]
hoe durven ze, zijn ze de referenda alweer vergeten of zo?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zaterdag 25 juni 2005 @ 12:44:16 #123
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28219105
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 12:38 schreef McCarthy het volgende:

[..]

hoe durven ze, zijn ze de referenda alweer vergeten of zo?
De referenda over de populariteit van Balkenende, de euro, en de toetreding van Turkije? Die referenda?
  zondag 26 juni 2005 @ 20:27:55 #124
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28255178
quote:
Turkije aanvaardt geen nieuwe voorwaarden van EU

Turkije zal geen nieuwe voorwaarden accepteren voor zijn eventuele toetreding tot de Europese Unie. Dat heeft de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan zaterdagavond gezegd.

De toetredingsonderhandelingen tussen Turkije en de EU moeten op 3 oktober beginnen. Maar binnen de EU groeit de oppositie tegen de opname van Turkije. De voorzitter van de Europese Commissie, José Manuel Barroso, zei deze week dat er een open debat moet komen over de Turkse kandidatuur.

Erdogan zei dat het niet juist zou zijn van de ene op de andere dag nieuwe dingen aan landen op te leggen, vooral op een moment dat onderhandelingen op het punt staan te beginnen. "Wij zijn gewend aan eerlijke politiek, dat is wat we verwachten en willen." Hij prees de Britse premier Tony Blair, die er deze week bij de EU op aandrong verdere uitbreiding door te zetten. De deur sluiten voor nieuwe leden zou nationalisme en xenofobie in Europa bevorderen, zei Blair.
"In de politiek die ik graag mensen met ruggengraat", zei Erdogan. "De rest zie ik niet graag."

Bron: Gazet van Antwerpen
  maandag 18 juli 2005 @ 18:28:51 #125
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28916790
Nieuwe peilingen, voor wat het waard is:
quote:
EU-burgers tegen toetreding Turkije

BRUSSEL - Maar een op de drie inwoners van de Europese Unie steunt de toetreding van Turkije tot de EU. Dat blijkt uit de Eurobarometer die zopas door de Europese Commissie werd vrijgegeven. De uitkomst is een klap voor Turkije.
Hoewel de toetredingsonderhandelingen naar verwachting tien jaar duren, hebben Frankrijk en Oostenrijk al aangekondigd een referendum over de kwestie te zullen houden.

Ook het enthousiasme voor de toetreding van Roemenië en Bulgarije is gering. De helft van de EU-burgers is blij met de komst van Bulgarije en maar 45 procent met die van Roemenië.

Verdere uitbreiding van de EU wordt door de helft van de burgers gesteund, in oktober nog door 53 procent van de burgers. In Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en Luxemburg steunt nog geen derde van de bevolking verdere uitbreiding.

Grondwet

Opmerkelijk is ook dat nog steeds 61 procent van de Europese bevolking achter de Europese grondwet zou staan. Een half jaar geleden was dat 68 procent. Hongarije komt hier met 78 procent op de eerste plaats, onmiddellijk gevolgd door België en Slovenië, allebei goed voor 76 procent. Italië komt met 74 procent op de vierde plaats.

Volgens de peiling haalt de grondwet in zes lidstaten geen 50 procent steun. Het zijn: Oostenrijk en Finland (47 procent), Tsjechië (44 procent), Groot-Brittannië (43 procent), Denemarken (42 procent) en Zweden (38 procent).

Bron: De Standaard
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')