Het is me ooit bijna overkomen, ik was 15, hij 17 en ik was 2 weken over tijd. We kenden allebei de risico's, en hij is al die tijd heel rustig gebleven. Heeft mij gesteund, aangemoedigd een test te doen, gezegd dat ik alles mocht beslissen en dat hij wel zou gaan werken als het moest, zodat ik mijn school kon afmaken.quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:51 schreef diabolotin het volgende:
oneens met innovative
een man heeft geen ruggengraat wanneer hij ZEGT dat hij jou zal steunen. Is het je ooit al eens overkomen? Een (wat voor beest was het ook weer) in het nauw maakt rare sprongen.
Het is de verantwoordelijkheid van jullie beiden, en niet die van de man alleen. Als de vrouw het kind wil houden... prima... maar dat is dan niet altijd de keuze van de man. Daarom hoef je het kind niet te erkennen als man. Ik zou nooit een kind willen krijgen waarvan ik wist dat de vader het niet wenste. Dat zou ik een kind niet aan willen doen en daar doe je hem/haar echt geen plezier mee ofzo.
Ja allemaal leuke adviezen van je maar ik ga haar leven niet verwoesten... Moest ik zelf maar niet zo dom zijn geweest. Als uik haar via rechterlijke stappen ga dwingen tot abortus dan zal ik haar helemaal breken en mezelf nooit maar dan ook nooit meer recht kunnen aankijken.quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:59 schreef PieterCK het volgende:
[..]
Weet niet of het kan, maar anders via de rechter kijken of je haar ontoerekeningsvatbaar kan laten verklaren.
Hierna zal iemand anders de keuzes voor haar moeten maken, dan kan je op die manier alsnog een abortus voor elkaar kunnen krijgen
Dat gaat tever.quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:59 schreef PieterCK het volgende:
[..]
Weet niet of het kan, maar anders via de rechter kijken of je haar ontoerekeningsvatbaar kan laten verklaren.
Hierna zal iemand anders de keuzes voor haar moeten maken, dan kan je op die manier alsnog een abortus voor elkaar kunnen krijgen
ja en dan komen de tranen bij zo'n dame "je vertrouwt me niet, ik zeg je, ik gebruik de pil, echt geloof me nou" "okay okay okay, rustig maar, je hebt gelijk, ik moet je vertrouwen"quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:54 schreef innovative het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een risico... En ook één waar je wat aan kunt doen, door condooms te gebruiken. Dan heb je zélf in de hand of er anticonceptie wordt gebruikt (eigen condooms, ken ook verhalen over meisjes met spelden) Of, als ze het niet met een vooropgezet plan heeft gedaan en er op tijd achter komt, een morning after pil fixen.
Ik ben het niet eens met vrouwen die de pil "vergeten" om een man voor het blok te zetten, hoor, vind dat echt het meest lage wat je kunt doen (naast wegrennen als je een vrouw zwanger maakt). Maar het is wel zo dat het mogelijk is dergelijke "geintjes" goeddeels te voorkomen...
Ja idd je hebt gelijk. Weet iemand ook of het kan bij het RIAGG of iets vergelijkbaars... Ze is bang om naar haar eigen arts te gaan namelijk...quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:00 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Weet je ook gelijk of ze de waarheid spreekt. En hij weet vast de mogelijkheden.
Nee, dat is het niet. Het is wel zo dat het haar lijf is en dat hij daar helemaal niks over te zeggen heeft in principe. Dat weet je op het moment dat je je lul er in hangt, en je weet ook als man dat er risico's zijn. Als vrouw weet je dat zeer zeker ook, alleen, wederom, zelfbeschikkingsrecht. Daarom vind ik dat vooral mannen goed moeten nadenken alvorens seks te hebben, of ze eventueel zouden kunnen leven met de keuzes van hun (bed)partner. Omdat, als het eenmaal fout is, jij geen rechten meer hebt.quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:56 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Ja vind ik nu ook, als een vrouw zwanger raakt is het de schuld van de man alleen..![]()
Waarom bang? Heeft ze iets te verbergen?quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:03 schreef JoeyT het volgende:
Ja idd je hebt gelijk. Weet iemand ook of het kan bij het RIAGG of iets vergelijkbaars... Ze is bang om naar haar eigen arts te gaan namelijk...
GGd.quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:03 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ja idd je hebt gelijk. Weet iemand ook of het kan bij het RIAGG of iets vergelijkbaars... Ze is bang om naar haar eigen arts te gaan namelijk...
En jeetje, wat ben jij voor een koud iemand.quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:59 schreef PieterCK het volgende:
Weet niet of het kan, maar anders via de rechter kijken of je haar ontoerekeningsvatbaar kan laten verklaren. Hierna zal iemand anders de keuzes voor haar moeten maken, dan kan je op die manier alsnog een abortus voor elkaar kunnen krijgen
die vraag kwam ook gelijk bij mij op toen ik het lasquote:Op woensdag 8 juni 2005 10:57 schreef HenryHill het volgende:
Weet je zeker dat ze ook echt zwanger is, en dat het niet een of ander kulverhaal van haar is? Ze heeft ten slotte Borderline...
In een land waar ook behoorlijk geestelijk gehandicapte mensen zonder problemen een kind mogen krijgen? Dacht het nietquote:Op woensdag 8 juni 2005 11:59 schreef PieterCK het volgende:
ik respsecteer je standpunt ook wel en ik ben blij dat je je bedpartners daar van tevoren over inlicht. Dan kunnen zij in ieder geval niet voor verrassingen komen te staan. Dat vind ik op zich best welquote:Op woensdag 8 juni 2005 12:00 schreef innovative het volgende:
[..]
Het is me ooit bijna overkomen, ik was 15, hij 17 en ik was 2 weken over tijd. We kenden allebei de risico's, en hij is al die tijd heel rustig gebleven. Heeft mij gesteund, aangemoedigd een test te doen, gezegd dat ik alles mocht beslissen en dat hij wel zou gaan werken als het moest, zodat ik mijn school kon afmaken.
Alleen ben ik er dus zo een die zegt "als jij je lul in mij doopt, dan heb je je te richten naar mijn eindwoord". Ben ik van tevoren heel duidelijk in, anders gebeurt het gewoon niet, sim-pel.
Wat betreft ongewenst zijn, er zijn genoeg kinderen op de wereld gezet die alles behalve gepland en gewenst waren, en die toch twee wereldouders hebben gekregen. Het was te laat voor abortus, vrouw wilde geen abortus en man was er zo een die dan in ziet dat hij ook medeverantwoordelijk was... En in het gros van die gevallen zijn de ouders uiteindelijk hartstikke gek met het kind, het was wellicht ooit ongewenst, maar het werd uiteindelijk onmisbaar.
Zal ik dan de eerste zijn die je feliciteerd ?quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:06 schreef JoeyT het volgende:
Ik wil die express zwanger discussie nu een halt toe roepen. Ik heb geen zin in al de reacties van hoe dom ik ben zal krijgen en ik schaam me er ook echt voor. Die laatste keer heb ik geen condoom gebruikt en ze was niet aan de pil.
Deels mee eens... bij mij gaat het dan ook om de risico's die je loopt bij juist (of echt per ongeluk onjuist, niet per ongeluk-expres) gebruik van anticonceptie.quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:02 schreef milagro het volgende:
een dame die ZELF willens en wetens ombeschermd sex heeft, neemt zelf het risico haar ongeboren kind een vaderloos leven te geven.
Ze heeft gegokt en verloren, en dat dan over de rug van haar ongeboren kind feitelijk.
welk meisje van de 21ste eeuw met een vaste relatie is niet aan de pilquote:Op woensdag 8 juni 2005 12:06 schreef JoeyT het volgende:
Ik wil die express zwanger discussie nu een halt toe roepen. Ik heb geen zin in al de reacties van hoe dom ik ben zal krijgen en ik schaam me er ook echt voor. Die laatste keer heb ik geen condoom gebruikt en ze was niet aan de pil.
Neej omdat ze die man persoonlijk kent...quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:04 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Waarom bang? Heeft ze iets te verbergen?
http://www.ggd.nl/kennisnet/statpagina/show_pagina.asp?dmod=statpagina&paginanr=101&style=1&headerparam=1017quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:06 schreef JoeyT het volgende:
Tja. Sommige vrouwen kunnen daar zwanger van worden.quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:06 schreef JoeyT het volgende:
Die laatste keer heb ik geen condoom gebruikt en ze was niet aan de pil.
KIJK dan vraag je erom en dan MOET je wel de risico's en de kosten accepteren...quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:06 schreef JoeyT het volgende:
Het is zijn ex, ze hadden geen relatie meer.quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:03 schreef innovative het volgende:
Wederom, ik vind dat het in een goede relatie in overleg hoort te gebeuren, waarbij de argumenten van de man ook net zo zwaar wegen als die van de vrouw. Maar de eindbeslissing, te maken ná dat soort gesprekken, ligt bij de vrouw.
voilà, en als de vrouw het kind niet wil, moet de man maar slikken dat ze een abortus wil, terwijl hij evenveel ouder is.quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:07 schreef innovative het volgende:
[..]
Deels mee eens... bij mij gaat het dan ook om de risico's die je loopt bij juist (of echt per ongeluk onjuist, niet per ongeluk-expres) gebruik van anticonceptie.
Als je als vrouw onbeschermde seks hebt en de man is daar van op de hoogte, dan is het wederom een gok die beiden nemen en dan ben je er ook weer samen verantwoordelijk voor.
Een abortus afdwingen?quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:59 schreef PieterCK het volgende:
Dat is vragen om problemen natuurlijkquote:Op woensdag 8 juni 2005 12:06 schreef JoeyT het volgende:
Ja ik vond het in het begin ook heel vreemd, maar ik gebruikte gewoon condoom... Helemaal in het begin gebruikte ze trws wel maar had last van bijverschijnselen, weet niet meer wat. Verder ben ik iemand die helemaal niets tegen condooms heeft dus gebruikte ik gewoon dat. Ik ken veel topsporters en die gebruiken vaak ook niet de pil, maar dat even terzijdequote:Op woensdag 8 juni 2005 12:07 schreef petitlapin het volgende:
[..]
welk meisje van de 21ste eeuw met een vaste relatie is niet aan de pil![]()
, en als ze dat niet zou mogen nemen, maakt geen gebruik van een ander voorbehoedsmiddel ( buiten condoom).
ben ik het niet mee eens, in principe zou de man er net zoveel over te zeggen moeten hebben als de vrouw.. bij jou komt iedere keer de eind keuze bij de vrouw te liggen.. Dan zal ze zeker ook moeten leven met haar keuze, en de man moet zich enigszins aanpassen, maar als hij heel duidelijk geen kind wil (en als vrouw kan je dat weten als hij nog studeerd en op kamers woont en van de lol houdt) dan zijn het toch echt je eigen zorgen en eigen pakkie aan. Had je of de pil moeten slikken, of hem een condoompje om moeten doen. hij heeft haar niet met opzet zwanger gemaakt! Okee, ik zou zelf eerst haar een ontzettende preek geven om abortus te plegen, dan zou ik nog eens met haar ouders praten en je eigen ouders, en misschien uiteindelijk nog een goede oplossing vinden om het kind wel te verzorgen...quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:03 schreef innovative het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Het is wel zo dat het haar lijf is en dat hij daar helemaal niks over te zeggen heeft in principe. Dat weet je op het moment dat je je lul er in hangt, en je weet ook als man dat er risico's zijn. Als vrouw weet je dat zeer zeker ook, alleen, wederom, zelfbeschikkingsrecht. Daarom vind ik dat vooral mannen goed moeten nadenken alvorens seks te hebben, of ze eventueel zouden kunnen leven met de keuzes van hun (bed)partner. Omdat, als het eenmaal fout is, jij geen rechten meer hebt.
Wederom, ik vind dat het in een goede relatie in overleg hoort te gebeuren, waarbij de argumenten van de man ook net zo zwaar wegen als die van de vrouw. Maar de eindbeslissing, te maken ná dat soort gesprekken, ligt bij de vrouw.
quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:06 schreef So_Addictive het volgende:
Ik heb je topics gelezen maar dit is echt een GTSTplotwending
Zorg in ieder geval dat jullie SAMEN naar een huisarts gaan..
Als ze één of ander vaag klotesmoesje heeft (BV. ik doe aan alternatieve geneeswijze, medische wetenschap is een zonde zegt mijn geloof... en dat soort crap...) dwing háár dan om naar een huisarts te gaan.
Maak je pas zorgen als de huisarts je lachend feliciteerd...![]()
Daar heb je de eerste klotesmoesjes alquote:Op woensdag 8 juni 2005 12:03 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ja dat ken ik, daar gaan we dan wel naar toequote:Op woensdag 8 juni 2005 12:07 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
http://www.ggd.nl/kennisnet/statpagina/show_pagina.asp?dmod=statpagina&paginanr=101&style=1&headerparam=1017
Voor als ze niet naar haar eigen arts wil.
Nee, meen je dat serieusquote:Op woensdag 8 juni 2005 12:08 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
Tja. Sommige vrouwen kunnen daar zwanger van worden..
Jah, dan zoekt ze het lekker uit, maar kan je als man wel lappen...quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:07 schreef innovative het volgende:
[..]
Deels mee eens... bij mij gaat het dan ook om de risico's die je loopt bij juist (of echt per ongeluk onjuist, niet per ongeluk-expres) gebruik van anticonceptie.
Als je als vrouw onbeschermde seks hebt en de man is daar van op de hoogte, dan is het wederom een gok die beiden nemen en dan ben je er ook weer samen verantwoordelijk voor. Als man weet je natuurlijk ook dat daar kinderen van komen. Als een vrouw een man een oor aan naait en hem er niet van op de hoogte stelt dat ze geen voorbehoedsmiddelen gebruikt, dan is het haar probleem en zoekt ze het inderdaad maar lekker uit.
die bijverschijnselen kunnen bijna altijd met een ander soort pil wel opgelost worden. Ze is niet van de slimste hé, die meidquote:Op woensdag 8 juni 2005 12:10 schreef JoeyT het volgende:
Ja ik vond het in het begin ook heel vreemd, maar ik gebruikte gewoon condoom... Helemaal in het begin gebruikte ze trws wel maar had last van bijverschijnselen, weet niet meer wat. Verder ben ik iemand die helemaal niets tegen condooms heeft dus gebruikte ik gewoon dat. Ik ken veel topsporters en die gebruiken vaak ook niet de pil, maar dat even terzijde
Ik heb mijn huisarts 1 keer gezien in mn levenquote:Op woensdag 8 juni 2005 12:12 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Nee, meen je dat serieus![]()
O Joey: het is de bedoeling dat je een huisarts persoonlijk kent![]()
Ik zou persoonlijk ook niet voor dingen op dat gebeid naar mijn huisarts willen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:12 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Nee, meen je dat serieus![]()
O Joey: het is de bedoeling dat je een huisarts persoonlijk kent![]()
Sex en kinderen hebben geen link. Wow, is die ooievaar dan toch echt waar?quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:58 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Sorry, maar ik leg de link tussen sex en kinderen nog niet.
Sex is leuk. Kinderen zijn een soort soa
En ik ga me ook niet iedere wip afvragen dat ze zwanger kan worden, want dat is niet de overweging.
quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:06 schreef JoeyT het volgende:
Ja maar dadelijk werkt er de zus van die éne goede vriendin van de vrouw van haar tante's buurman!!quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:11 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ja dat ken ik, daar gaan we dan wel naar toe
Lachen, hè.quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:09 schreef petitlapin het volgende:
[..]
voilà, en als de vrouw het kind niet wil, moet de man maar slikken dat ze een abortus wil, terwijl hij evenveel ouder is.
maar als de man het kind niet wil en de vrouw wel, is hij een onverantwoordelijke ploert
leuk zo![]()
quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:06 schreef So_Addictive het volgende:
Maak je pas zorgen als de huisarts je lachend feliciteerd...![]()
Het zal wel loslopen, één keer de pil vergeten + één keer onbeschermd vrijen = de kans is nihilquote:Op woensdag 8 juni 2005 12:07 schreef JoeyT het volgende:
Neej omdat ze die man persoonlijk kent...
Maar idd we gaan wel langs de GGD...
Tel daarbij op dat de veel vrouwen toch wel last krijgen van klapperende eierstokken (lees: graag kinderen willen), en het niet te controleren is of ze aan de pil is. Conclusie: je bent de lul.quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:16 schreef milagro het volgende:
[..]
Lachen, hè.
Een vrouw raakt zwanger, wilt het houden, de man niet maar ze eist toch betrokkenheid vd man.
"Het is ook JOUW kind!!!!!!!!!!"
Een vrouw raakt zwanger, wilt het niet houden, de man wel, en dan is het opeens HAAR zaak
"Hallo, IK ben degene die zwanger is, het is MIJN buik, MIJN lichaam"
Een man kan niet winnen dus
Als er echt een kind uitkomt na negen maanden, en je keert het als vader de rug toe door het niet te erkennen, dan ben je echt een looser.quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:26 schreef PieterCK het volgende:
[..]
Maar als zij geen abortus wil en jij (als man wel) wat dan..
Ik heb toen die keuze gemaakt en zou het zo weer doen
quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:22 schreef milagro het volgende:
als het nu een miskraam wordt, mogen we je dan gewoon feliciteren, of komt er dan een topic waarin je uitgebreid gaat treuren om je gestorven embryo?
Ik vraag het maar alvast.
Ik heb ff gegoogled, en je hebt gelijk: een DNA-test kan niet worden afgedwongen, maar de man zal wél moeten bewijzen dat hij niet de vader is. Dat zal bijvoorbeeld kunnen door aan te tonen dat ie de afgelopen jaren in de gevangenis heeft gezeten zonder haar bezoek bijv.quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:54 schreef petitlapin het volgende:
[..]
een DNA-test mag nooit manu militari afgedwongen worden.
Bovendien is er in belgie dan een apart statuut. Je bent dan niet de wettelijk vader, maar de verwekker van het kind. De onderhoudslasten liggen lager.
Je vergeet nog een mooie verhaallijn Milagro.quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:22 schreef milagro het volgende:
als het nu een miskraam wordt, mogen we je dan gewoon feliciteren, of komt er dan een topic waarin je uitgebreid gaat treuren om je gestorven embryo?
Ik vraag het maar alvast.
Ja, want ma had het toch al moeilijkquote:Op woensdag 8 juni 2005 12:25 schreef petitlapin het volgende:
[..]hem kennende, het tweede ...
![]()
treurnis alom om dat kleine hulpeloze wezentje dat het niet gehaald heeft, en het onmenselijke verdriet van de moeder die volledig kapot is door heel deze ervaring ...![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |