Het is me ooit bijna overkomen, ik was 15, hij 17 en ik was 2 weken over tijd. We kenden allebei de risico's, en hij is al die tijd heel rustig gebleven. Heeft mij gesteund, aangemoedigd een test te doen, gezegd dat ik alles mocht beslissen en dat hij wel zou gaan werken als het moest, zodat ik mijn school kon afmaken.quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:51 schreef diabolotin het volgende:
oneens met innovative
een man heeft geen ruggengraat wanneer hij ZEGT dat hij jou zal steunen. Is het je ooit al eens overkomen? Een (wat voor beest was het ook weer) in het nauw maakt rare sprongen.
Het is de verantwoordelijkheid van jullie beiden, en niet die van de man alleen. Als de vrouw het kind wil houden... prima... maar dat is dan niet altijd de keuze van de man. Daarom hoef je het kind niet te erkennen als man. Ik zou nooit een kind willen krijgen waarvan ik wist dat de vader het niet wenste. Dat zou ik een kind niet aan willen doen en daar doe je hem/haar echt geen plezier mee ofzo.
Ja allemaal leuke adviezen van je maar ik ga haar leven niet verwoesten... Moest ik zelf maar niet zo dom zijn geweest. Als uik haar via rechterlijke stappen ga dwingen tot abortus dan zal ik haar helemaal breken en mezelf nooit maar dan ook nooit meer recht kunnen aankijken.quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:59 schreef PieterCK het volgende:
[..]
Weet niet of het kan, maar anders via de rechter kijken of je haar ontoerekeningsvatbaar kan laten verklaren.
Hierna zal iemand anders de keuzes voor haar moeten maken, dan kan je op die manier alsnog een abortus voor elkaar kunnen krijgen
Dat gaat tever.quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:59 schreef PieterCK het volgende:
[..]
Weet niet of het kan, maar anders via de rechter kijken of je haar ontoerekeningsvatbaar kan laten verklaren.
Hierna zal iemand anders de keuzes voor haar moeten maken, dan kan je op die manier alsnog een abortus voor elkaar kunnen krijgen
ja en dan komen de tranen bij zo'n dame "je vertrouwt me niet, ik zeg je, ik gebruik de pil, echt geloof me nou" "okay okay okay, rustig maar, je hebt gelijk, ik moet je vertrouwen"quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:54 schreef innovative het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een risico... En ook één waar je wat aan kunt doen, door condooms te gebruiken. Dan heb je zélf in de hand of er anticonceptie wordt gebruikt (eigen condooms, ken ook verhalen over meisjes met spelden) Of, als ze het niet met een vooropgezet plan heeft gedaan en er op tijd achter komt, een morning after pil fixen.
Ik ben het niet eens met vrouwen die de pil "vergeten" om een man voor het blok te zetten, hoor, vind dat echt het meest lage wat je kunt doen (naast wegrennen als je een vrouw zwanger maakt). Maar het is wel zo dat het mogelijk is dergelijke "geintjes" goeddeels te voorkomen...
Ja idd je hebt gelijk. Weet iemand ook of het kan bij het RIAGG of iets vergelijkbaars... Ze is bang om naar haar eigen arts te gaan namelijk...quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:00 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Weet je ook gelijk of ze de waarheid spreekt. En hij weet vast de mogelijkheden.
Nee, dat is het niet. Het is wel zo dat het haar lijf is en dat hij daar helemaal niks over te zeggen heeft in principe. Dat weet je op het moment dat je je lul er in hangt, en je weet ook als man dat er risico's zijn. Als vrouw weet je dat zeer zeker ook, alleen, wederom, zelfbeschikkingsrecht. Daarom vind ik dat vooral mannen goed moeten nadenken alvorens seks te hebben, of ze eventueel zouden kunnen leven met de keuzes van hun (bed)partner. Omdat, als het eenmaal fout is, jij geen rechten meer hebt.quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:56 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Ja vind ik nu ook, als een vrouw zwanger raakt is het de schuld van de man alleen..![]()
Waarom bang? Heeft ze iets te verbergen?quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:03 schreef JoeyT het volgende:
Ja idd je hebt gelijk. Weet iemand ook of het kan bij het RIAGG of iets vergelijkbaars... Ze is bang om naar haar eigen arts te gaan namelijk...
GGd.quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:03 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ja idd je hebt gelijk. Weet iemand ook of het kan bij het RIAGG of iets vergelijkbaars... Ze is bang om naar haar eigen arts te gaan namelijk...
En jeetje, wat ben jij voor een koud iemand.quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:59 schreef PieterCK het volgende:
Weet niet of het kan, maar anders via de rechter kijken of je haar ontoerekeningsvatbaar kan laten verklaren. Hierna zal iemand anders de keuzes voor haar moeten maken, dan kan je op die manier alsnog een abortus voor elkaar kunnen krijgen
die vraag kwam ook gelijk bij mij op toen ik het lasquote:Op woensdag 8 juni 2005 10:57 schreef HenryHill het volgende:
Weet je zeker dat ze ook echt zwanger is, en dat het niet een of ander kulverhaal van haar is? Ze heeft ten slotte Borderline...
In een land waar ook behoorlijk geestelijk gehandicapte mensen zonder problemen een kind mogen krijgen? Dacht het nietquote:Op woensdag 8 juni 2005 11:59 schreef PieterCK het volgende:
ik respsecteer je standpunt ook wel en ik ben blij dat je je bedpartners daar van tevoren over inlicht. Dan kunnen zij in ieder geval niet voor verrassingen komen te staan. Dat vind ik op zich best welquote:Op woensdag 8 juni 2005 12:00 schreef innovative het volgende:
[..]
Het is me ooit bijna overkomen, ik was 15, hij 17 en ik was 2 weken over tijd. We kenden allebei de risico's, en hij is al die tijd heel rustig gebleven. Heeft mij gesteund, aangemoedigd een test te doen, gezegd dat ik alles mocht beslissen en dat hij wel zou gaan werken als het moest, zodat ik mijn school kon afmaken.
Alleen ben ik er dus zo een die zegt "als jij je lul in mij doopt, dan heb je je te richten naar mijn eindwoord". Ben ik van tevoren heel duidelijk in, anders gebeurt het gewoon niet, sim-pel.
Wat betreft ongewenst zijn, er zijn genoeg kinderen op de wereld gezet die alles behalve gepland en gewenst waren, en die toch twee wereldouders hebben gekregen. Het was te laat voor abortus, vrouw wilde geen abortus en man was er zo een die dan in ziet dat hij ook medeverantwoordelijk was... En in het gros van die gevallen zijn de ouders uiteindelijk hartstikke gek met het kind, het was wellicht ooit ongewenst, maar het werd uiteindelijk onmisbaar.
Zal ik dan de eerste zijn die je feliciteerd ?quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:06 schreef JoeyT het volgende:
Ik wil die express zwanger discussie nu een halt toe roepen. Ik heb geen zin in al de reacties van hoe dom ik ben zal krijgen en ik schaam me er ook echt voor. Die laatste keer heb ik geen condoom gebruikt en ze was niet aan de pil.
Deels mee eens... bij mij gaat het dan ook om de risico's die je loopt bij juist (of echt per ongeluk onjuist, niet per ongeluk-expres) gebruik van anticonceptie.quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:02 schreef milagro het volgende:
een dame die ZELF willens en wetens ombeschermd sex heeft, neemt zelf het risico haar ongeboren kind een vaderloos leven te geven.
Ze heeft gegokt en verloren, en dat dan over de rug van haar ongeboren kind feitelijk.
welk meisje van de 21ste eeuw met een vaste relatie is niet aan de pilquote:Op woensdag 8 juni 2005 12:06 schreef JoeyT het volgende:
Ik wil die express zwanger discussie nu een halt toe roepen. Ik heb geen zin in al de reacties van hoe dom ik ben zal krijgen en ik schaam me er ook echt voor. Die laatste keer heb ik geen condoom gebruikt en ze was niet aan de pil.
Neej omdat ze die man persoonlijk kent...quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:04 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Waarom bang? Heeft ze iets te verbergen?
http://www.ggd.nl/kennisnet/statpagina/show_pagina.asp?dmod=statpagina&paginanr=101&style=1&headerparam=1017quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:06 schreef JoeyT het volgende:
Tja. Sommige vrouwen kunnen daar zwanger van worden.quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:06 schreef JoeyT het volgende:
Die laatste keer heb ik geen condoom gebruikt en ze was niet aan de pil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |