Laatste bericht van meneer Fixxxer uit het oude topic.quote:Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok!
Elke gitarist is welkom:
Het maakt niet uit of je akkoestisch of elektrisch speelt,
jazz of metal Speelt, snel of langzaam bent etc.
Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren.
Respecteer elkaars smaak en mening.
Rock on!
Je bedoelt een regeltje voor het vinden van dezelfde noot op andere snaren? (welliswaar octaafje (samson ) hoger of course)quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:23 schreef Maidenfan het volgende:
Is daar soms een regeltje voor? Je kan proberen op een zo laag mogelijke snaar te spelen voor een maximale toon maar 't is dan ook nog zoeken of er geen andere manieren zijn...
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:04 schreef broer het volgende:
Hierbij heb ik jullie hulp nodig. (Misschien geven sommigen van jullie zelf wel les?) Welke dingen moet ik haar sowieso leren? En hoe doseer ik het? (Dat ze niet tijdens de eerste les gillend wegrent van 'al die theoretisch onzin'.) Ik heb een les of vijf van een uur of twee tot mijn beschikking.
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:02 schreef TeleluvR het volgende:
tvp!
Santuario van Paco Pena, moet je op www.mysongbook.com kunnen vinden.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:44 schreef Jorikjet het volgende:
ow, JAM weet je een beetje een instap nummer (tab) voor flamenco muziek? wil het wel eens proberen
1 2 3 4 5 6 | E B G D 0 1 0 A 0 3 3 0 E 3 |
1 2 3 4 5 6 | E B G D 1 2 A 0 2 4 E 0 2 4 |
1 | E 0 2 3 |
Ahja k heb er een tab bij gepakt en tis wel handig te zien dat ie idd 9 1/8 noten pakt, nu lukt ie welquote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:01 schreef Svyatagor het volgende:
Dat liedje van Zeppelin is toch gewoon een 4/4 maat? Het accent van die 'omkering' ligt na de eerste tel.
Ene Terug Vind Post, zodat je dit topic later kan terugvinden in je lijst met actieve topics.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:29 schreef -Dries- het volgende:
n00b question: wat is een tvp?
Ja, maar dan fungeert die septiem niet als leidtoon.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:31 schreef Ghosty het volgende:
ja ik ben heel slecht in vragen goed stellen :p
maar je antwoord is een goed antwoord op de vraag dus ik neem aan dat je t wel begreep
Echter in een A7 zit wel een G ... dus
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Capo op de 3e volgens mij ^ = Pull Off 1 2 E:-1^0------------------------|----------------------------| B:-----3-1--0-------0----1-1--|-1^0-------------0---0--1-3-| G:---------------2-------0-0--|-----2-0--0----2------------| D:-----------------------2-2--|----------------------------| A:----------------------------|----------------------------| E:----------------------------|----------------------------| 3 4 E:-1^0------------------------|----------------------------| B:-----3-1--0-------0----1-1--|-1^0-------------0----------| G:---------------2-------0-0--|-----2-0--0----2-----0------| D:-----------------------2-2--|----------------------------| A:----------------------------|----------------------------| E:----------------------------|----------------------------| |
Stairway to heaven is iig al een heel goed begin!quote:Op woensdag 8 juni 2005 10:54 schreef Lijntje. het volgende:
Mensen, kennen jullie mischien nog een nummer die een must is voor een gitatist om te spelen?
Enkele (bekende) nummers die ik momenteel goed kan spelen:
Stairway to Heaven
Nothing Else Matters
Good People
idd!quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:00 schreef Hammet het volgende:
Sweet Child O'Mine![]()
eigenlijk alles van GnR
Idd ja, en vooral het fingerpicking-werk in Fade to Black na de intro. Niet heel moeilijk, maar erg leuk om te spelen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:05 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
[knip]
Fade to black (metallica, niet die van de dire straits)
[knip]
En als je wat gevorderd bent natuurlijk de eindsolo van Novermber rain!
Dream Theater: This dying soul....quote:Op woensdag 8 juni 2005 10:54 schreef Lijntje. het volgende:
Mensen, kennen jullie mischien nog een nummer die een must is voor een gitatist om te spelen?
Dan ben ik totaal niet traditioneel onderlegd! Ik speel fade to black dan wel helemaal maar voor de rest? Ik ben eigenlijk gauw verveeld door dat soort nummers omdat ik die nummers al veel te vaak gehoord heb voordat ik überhaupt zin krijg om ze te spelen. Maarja, kan m nog herinneren dat ik een filmpje gepost heb van fade to black's introsolo, een paar delen terug. Denk ook dat het aan mijn muzieksmaak ligt, die is absoluut niet traditioneel te noemen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:05 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Als je deze allemaal kan, ben je iig wel 'traditioneel' onderlegd, en zla geen enkele gitarist zeggen dat je je classics niet kent!
Kansas - Dust in the wind?quote:Op woensdag 8 juni 2005 10:54 schreef Lijntje. het volgende:
Daar ben ik al zoooooo fucking lang mee bezig..... bijna... ik ben niet zo'n soloman.. dus het kost me enorme moeite om dat in de tabulatuur te checken, dus soms ga ik vrijstijlstunten!quote:
Je bedoelt tvp, Grote Baas Meneer?quote:
Ik zal niet gelijk met begrippen als tonnica etc gaan roepen hoor! Ik zal de eerste paar lessen gewoon de basis akkoorden aan leren, heeft mijn gitaar leraar ook gedaan en hij begon daarna pas met theorie, werkt veel beter imo.quote:Meestal kun je dat soort theorie het beste uitleggen aan de hand van een praktisch voorbeeld, bijv. een simpel Beatles-nummer (of Good Charlotte of whatever) en dan de functie van de verschillende accoorden in het nummer laten zien (wat is de tonica, de subdominant, dominant etc.).
oorspronkelijke tekst verwijderd, laat maarquote:Op woensdag 8 juni 2005 11:05 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Knocking on Heaven's door (gnr versie)
flapdrol.quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:06 schreef Laxe het volgende:
[..]
WAAAH, de reden om GnR definitief af te schrijven, die baggercover van een nummer dat elke band zonder inspiratie wel een keer vermoord. Fout-Amerikaanse pompeuze bluf zonder inhoud.
...maar over het gitaarwerk zeg ik niks![]()
Ik zou je nog foto's sturen, ze komen eraan!quote:Op woensdag 8 juni 2005 20:16 schreef Jorikjet het volgende:
ziet er snel uit!
tvpquote:Op woensdag 8 juni 2005 20:09 schreef Tique het volgende:
Ik zal mij ook wel even aanmelden
Mijn gitaar (sinds vandaag):
[[url=http://img295.echo.cx/img295/1970/foto0464hc.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img295.echo.cx/img295/4763/foto0484ei.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img295.echo.cx/img295/6743/foto0476sh.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img174.echo.cx/img174/6660/foto0456yz.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img174.echo.cx/img174/834/foto0446lm.th.jpg]afbeelding][/URL]
Nee man, gewoon oefenen... Je ziet toch aan zijn reaktie dat hij het gewoon over snaren heeft die meeklinken terwijl ze niet moeten meeklinken? Dit plus een beginnnersset is maar 1 advies waardig: Oefenenquote:Op donderdag 9 juni 2005 14:56 schreef TC_Artemis het volgende:
Miss je volume output op je gitaar iets lager zetten en je versterker iets zachter?
Ja, dan zal je wel met je handpalm aan de snaren komen, ben je ook echt beginner? Want dat is hét beginnersprobleem....quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:39 schreef Tique het volgende:
Mjah..t gebeurd ook als ik die snaren niet aanraak dus he..maarja..ik zal gewoon te slecht zijn ofzow
]quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:10 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ja, dan zal je wel met je handpalm aan de snaren komen, ben je ook echt beginner? Want dat is hét beginnersprobleem....
Het ligt aan je afstelling (action). Door het gepruts met je snaren en je brug is de afstand van je snaren tot de hals en van de brug tot de kam waarschijnlijk een beetje veranderd. Ik heb het ook wel eens gehad, dat je snaren buzzen of tegen hoger gelegen frets aan kletteren.quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:03 schreef Hugo- het volgende:
Ik heb nu zoiets raars met mijn gitaar. Ik zal het zo goed mogelijk uit proberen te leggen, misschien herkent iemand dit.
Ik ging vandaag even al mijn snaren verwisselen, en even wat onderdelen erafhalen (brug en dat ding waar m'n snaren aan de onderkant aanvast zitten kweet niet hoe dat ding heet). Nou ja, eventjes die onderdelen afstoffen enzo, elementjes ook, onderdeeltjes er weer op, en m'n snaren er weer op. Ik merkte alleen dat mijn brug te laag stond, dus snaren er weer af, brug omhoog, snaren er weer op, nu stond mijn brug weer gewoon goed.
Ik heb nu alleen iets heel raars met mijn hoge E snaar. Zodra ik bij mijn hoge G kom (14e fret) hoor ik een afgedempt geluid, alsof hij tegen mijn fret aankomt. De fret daarna is wel gewoon een G#, maar de 16e fret is óók een G#.Die fret daarna is wel gewoon een A#, hij gaat dus wel met een grote secunde omhoog dan.
Iemand een idee hoe dit komt? Moet ik mijn frets laten vervangen of ligt het aan de brug? Ik heb overigens wel eens meer gehad dat mijn 14e fret dof klonk, maar dat ging toen vanzelf weer weg.
Meestal gebeurt het juist alleen maar op één of twee frets. Het heeft te maken met de hoek die de snaar ten opzichte van de hals maakt wanneer je hem op de fret indrukt. En die hoek wordt bepaald door hoe ver je van de brug (of kam) zit, en door de hoogte van de snaar t.o.v. de hals. Ik vermoed dat je je snaar een fractie hoger moet zetten. Hij geeft immers dezelfde toon op twee frets omdat hij bij de laagste fret ook al het ijzertje van de hogere raakt - denk ik zo te lezen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:26 schreef Hugo- het volgende:
Hmm, ja maar waarom is het dan alleen met die ene toon? Ik heb mijn brug juist zo afgesteld dat de snaren niet erg kletteren, de rest van mijn snaren kletteren namelijk helemaal niet.
Ik denk ook dat je een beetje een intonatieprobleempje hebt, wanneer je op dezelfde snaar twee dezelfde toonsoorten kunt spelen, zo kort bijelkaar! Wanneer je een gitaar helemaal leeg maakt, moet je toch bij opbouw de intonatie en de aktie weer helemaal af stellen. Denk dat het advies om de gitarenboer op te zoeken tot nu het beste is.quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:08 schreef Hugo- het volgende:
Ok, is goed, dan zal ik mijn brug nog net even iets hoger zetten. Dankje!
Beginnerssetjes, elektrisch zijn er vaak al vanaf 300 euro. Akkoestische heb je al voor rond de 100 euro.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:07 schreef Yildiz het volgende:
Ik zit al n hele tijd (lees maanden) te denken om gitaar te gaan spelen, gister was ik op een festival en daar heb ik de knoop doorgehakt.
Ik wil het gewoon gaan leren!
Met mijn 20 jaar, voltijd student, is dat misschien een beetje laat maar whatever.
Wat zouden zo ongeveer de kosten zijn?
Een gitaar, versterker / speaker / nogiets en waar kan ik het beste gaan leren, een conservatorium?
Tja proberen kun je altijd he ...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:07 schreef Svyatagor het volgende:
Maar het heeft wel zin om eens op een conservatorium rond te vragen of er geen studenten zijn die jou les willen geven. Heel veel gitaarstudenten willen best voor een acceptabel bedrag jou les geven, soms zelfs voor een stage, aangezien het gros van de prof. gitaristen docent wordt.
Inderdaad, en je moet van tevoren ook al een behoorlijke theoretische voorkennis hebben en vaardigheid op het gebied van solfège, dus het herkennen van akkoorden, tonen en intervallen en dergelijke...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:05 schreef Ibanez het volgende:
Conservatorium zou ik nog maar even niet over nadenken!![]()
![]()
Je moet nl. meer dan 1 instrument aardig beheersen wil je überhaupt een toelating doen daar. Privé les of muziekschool lijkt me een betere keuze. Veel kun je ook wel van internet leren; nadeel hiervan is, leer je het fout kom je er de eerste tijd niet achter.
Ah, ik heb ook even rondgezocht op muziekschoolquote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:07 schreef Svyatagor het volgende:
Maar het heeft wel zin om eens op een conservatorium rond te vragen of er geen studenten zijn die jou les willen geven. Heel veel gitaarstudenten willen best voor een acceptabel bedrag jou les geven, soms zelfs voor een stage, aangezien het gros van de conservatoriumstudenten docent wordt.
Mjah dat zij de bassist uit mn band ook al ja. Best klote.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:05 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ik denk ook dat je een beetje een intonatieprobleempje hebt, wanneer je op dezelfde snaar twee dezelfde toonsoorten kunt spelen, zo kort bijelkaar! Wanneer je een gitaar helemaal leeg maakt, moet je toch bij opbouw de intonatie en de aktie weer helemaal af stellen. Denk dat het advies om de gitarenboer op te zoeken tot nu het beste is.
Succesquote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:42 schreef Hugo- het volgende:
[..]
Mjah dat zij de bassist uit mn band ook al ja. Best klote.Vanavond een optreden maar gelukkig zal ik bij geen van onze liedjes die tonen veel gebruiken dus dat komt wel goed.
Dus gewoon, zoals ik een beetje in gedachten had, met een iets meer ervaren klasgenoot gaan "jammen" zeg maar?quote:
quote:
ghehehe je had niet door dat er al een tweede pagina was?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:48 schreef Zakkrulez het volgende:
Doet hij het ook als hij op het cleane channel staat?
Foutje moet zijn zeker een....quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:38[/url] schreef -Dries- het volgende:
Zeker géén?
Als je de theorie beheerst (en die leer je naar mijn mening het best door middel van noten, je ziet dan namelijk bepaalde toonafstanden en intervallen voor je) zie je ook logica waarom je de ene keer een noot op een bepaalde plek moet pakken en de andere keer het handiger is om dat ergens anders te doen.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:23[/url] schreef Maidenfan het volgende:
Maar hoe zit het dan met het weten welke fret je moet gebruiken?
Elke noot valt op elke snaar wel een keertje voor dusja.
Is daar soms een regeltje voor? Je kan proberen op een zo laag mogelijke snaar te spelen voor een maximale toon maar 't is dan ook nog zoeken of er geen andere manieren zijn...
Ik heb privé les, van een gast die al in talloze bandjes heeft gespeeld, en dus al meer dan 60 jaar gitaar speelt. Hij zei zo dat gitaar spelen heilig voor hem is. Maarja, ik heb niet echt vrienden in deze omgeving die gitaar spelen... Dat is wel kut. Maarja, ik heb dus een half jaar akoestisch gehad, en sinds 21 mei een elek. gitaar en dus les met elek. gitaarquote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:31 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dus gewoon, zoals ik een beetje in gedachten had, met een iets meer ervaren klasgenoot gaan "jammen" zeg maar?
Bwehehe, ik zie het al voor mij, zo een arrogante kakker met een flying V op schoot, en 19 polo's over elkaar: 'Zeg pauperrr, hierrr ben ik niet van gediend hoorr, metaal-muziek doet mij meerr deugd.'quote:Op zondag 12 juni 2005 16:18 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik denk wel dat je die theorie moet kennen. Echter als je leraar met etudes of stukken komt die jij niet wil spelen, je toch even tegen hem moet zeggen dat je daar niet van gediend bent!
Zit je @ muziekschool, of prive?quote:Op zondag 12 juni 2005 14:11 schreef -Dries- het volgende:
Ok, vraag
Ik moet nu van mijn gitaar leraar noten leren en op de klassieke manier gitaar spelen. Ik vind dit eigenlijk niet echt leuk, want ik wil liedjes oefenen, en geen nietszeggende melodieen spelen. Mijn vraag is nu: Zijn noten noodzakelijk om te leren voor als je een goede gitarist wil zijn of zijn noten alleen belangrijk voor als je klassiek gitaar wil spelen?
Privequote:Op zondag 12 juni 2005 16:22 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Zit je @ muziekschool, of prive?
gewoon zeggen dat je dat niet wilt, enne noten zuigen
gewoon akkoorden en liedjes leren spelen![]()
Wie ik?quote:Op zondag 12 juni 2005 16:20 schreef Hammet het volgende:
[..]
Bwehehe, ik zie het al voor mij, zo een arrogante kakker met een flying V op schoot, en 19 polo's over elkaar: 'Zeg pauperrr, hierrr ben ik niet van gediend hoorr, metaal-muziek doet mij meerr deugd.'
ahum, sorry![]()
quote:Op zondag 12 juni 2005 20:35 schreef -Dries- het volgende:
Maar nu heb ik nog steeds geen écht antwoord gekregen: Is notenschrift belangrijk of niet?
Wat wil je nou eigenlijk spelen? Nirvana en ander prul? Of virtuoos gitaarspel van mensen als Steve Vai, Joe Satriana en John Petrucci?quote:Op zondag 12 juni 2005 14:35 schreef Hammet het volgende:
En wat bedoel je eigenlijk met 'noten leren'? Het lezen van notenschrift, of de noten op je hals? Dat laatste is namelijk toch wel belangrijk. Dat eerste niet, zeker niet als je pop muziek ipv klassiek wilt spelen.
Ok, om gewoon aan te kloten met akkoorden heb je niet per se kennis van notenschrift nodig. Maar het is wel handig qua solo's en riffjes in toonsoorten om te weten welke noot waar op de hals zit. Dat je bv. van elke snaar weet op welke fret de g zit; dat kan erg handig zijn. Helemaal als je gaat improviseren etc.quote:Op zondag 12 juni 2005 20:40 schreef Hammet het volgende:
[..]
[..]
Wat wil je nou eigenlijk spelen? Nirvana en ander prul? Of virtuoos gitaarspel van mensen als Steve Vai, Joe Satriana en John Petrucci?
Haha nou als jij solfege gaat doceren mag je wel op gaan passen vriendelijke vriendquote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:08 schreef JAM het volgende:
Verder behandel ik ook altijd een klein beetje solfege. Het is wel aardig dat je allemaal muziektheorie kent, enzo, maar zonder dat je ook kan horen wat er allemaal gebeurt en dat benoemen, heb je er ook niet zoveel aan. We doen nu een beetje intervalherkenning, mijn lieve leerling kent al de prime, grote secunde en grote terts, volgende week komt daar een kwart en een kwint bij..
Nou ja, zo pak ik het een beetje aan, in ieder geval. Dit is in ieder geval naar mijn idee wel aardig voor een absolute les nr. 1.
1 2 3 4 5 6 | E:--------------- B:--------------- G:--------------- D:-------0------- A:-0-2-3---3-2-0- E:3-------------- |
Ik moet erkennen, dat ik het originele 'boer er ligt een kip in 't water', wat jouw liedje blijkbaar is, niet ken. Ik heb lang geleden dat ene liedje geleerd, met die fijne overmatige secunde kleine terts erin, dat mijn vader toen zo noemde. Voila. Dat heeft hier werkelijk niets mee te maken.quote:Op maandag 13 juni 2005 10:26 schreef LordOfTheBoard het volgende:
[..]
Haha nou als jij solfege gaat doceren mag je wel op gaan passen vriendelijke vriend.
Hoezo? Die 'boer er ligt een kip in 't water' klopt van geen kant. Als je een beetje een muzikaal gehoor hebt hoor je dat het zou moeten zijn:
[ code verwijderd ]
Waar zit het probleem muziektheoretisch dan? Je maakt een overmatige secunde@A wanneer je van 0 naar 3 gaat. En dat is het zeker niet, meneer de solfegedocent![]()
en nu ben je blij?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:55 schreef super-muffin het volgende:
hallo allemaal.
Ik heb een gitaar video
van Danny Gratton
Beter als een pimped up gitaar met video erinquote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:55 schreef super-muffin het volgende:
hallo allemaal.
Ik heb een gitaar video
van Danny Gratton
Je bedoelt deze?quote:Op woensdag 15 juni 2005 13:56 schreef googoodoll het volgende:
Ik heb een fat telecaster van uit de pro tone serie eind jaren 90 van Squier (hier staat wat info, pics waren onvindbaar http://www.harmony-centra(...)ter_Protone-01.html) en ik wil mijn slagplaatje vervangen. Echter kon mijn gitaardealer niet zo'n slagplaatje bestellen aangezien ik er ook nog een humbucker in heb zitten. Ik heb het liefst gewoon een normale, geen echte Fender ivm het prijsverschil. Een merkloze kost iets van 12 euro, zo'n Fender in de 30. Weet iemand hoe ik dit kan bestellen? Moet ik ook nog pics uploaden?
He Prep... Ik heb foto's van die epi jazzbak gemaakt, ik mail ze binnenkort..quote:Op donderdag 16 juni 2005 08:32 schreef Prep2Fight het volgende:
tvp
Aah nicequote:Op donderdag 16 juni 2005 09:00 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
He Prep... Ik heb foto's van die epi jazzbak gemaakt, ik mail ze binnenkort..
2 euro! Voor dit ding:quote:Op donderdag 16 juni 2005 09:00 schreef Jorikjet het volgende:
Een vriend van me heeft een orginele Boss CE-1 op een rommelmarkt gekocht voor maar 2 euro. Op ebay gaan die weg voor 200 euro en meer!
ja dat is hem, inderdaad een ontzettend goede squier, ik vind hem doorgaans fijner en beter klinken dan de minste series van Fender. maar ik vind dat rode niet zo erg mooi, vandaar dat ik een zwarte wilde. maar als ik een echte Fender slagplaat haal durf jij mij te garanderen dat ie er precies op past ?quote:Op donderdag 16 juni 2005 08:19 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Je bedoelt deze?
http://www.freewebs.com/seeourguitars/Protonetele_body.jpg
(Ja, dat is mijn teen)
Ik heb em ook, een van de beste squiers ooit gezien!
Waarom wil je precies de slagplaat vervangen?
Sta er goed bij stil dat niet-Fender slagplaten vaak wat afwijken in maat en het is zonde om te gaan boren in je gitaar (althans, vind ik!)
Eh, nee... Fender is zelf ook zo inconsequent als de pest. Wat wel kan helpen is gewoon in de winkel even snel de slagplaat erop te leggen om te kijken of de gaten overeen komen...quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:34 schreef googoodoll het volgende:
[..]
als ik een echte Fender slagplaat haal durf jij mij te garanderen dat ie er precies op past ?
Ik zou een PodXT kopen! Dan kun je in de oefenruimte gewoon in de zanginstallatie of een versterker van daar pluggen, en thuis op de koptelefoon (vinden ouders en buren ook fijn). Je kunt er de vetste metal uithalen, als je wil, en ook voor opnemen werkt het super (ok, ik heb er net zelf ook éénquote:Op donderdag 16 juni 2005 17:04 schreef Satanix het volgende:
Oke, tijd voor een wat grotere verterker!
Alles wat ik wil is gewoon lekker simpele doch snoeiharde metal maken,
ik heb vrijwel GEEN budget, dus bij 300 euro moet het nodig stoppen![]()
Ik heb al even rondgekeken maar heb er niet denderend veel verstand van dus
daarom vraag ik jullie ook nog even. Ik zit te denken aan een Behringer, die heeft
2 in mijn prijsklasse namelijk:
Behringer Gmx212 Gitaarverst
* 2x60 wat, 2x12" jense Bugera speakers
* V-Tone modelling met 3 amp models, 3 speaker models
* 24 bit effect unit met o.a. chorus, delay, flanger etc.
* 99 presets en midi control
* On board Tuner
of
Behringer V-Ampire
* 100 Watt, 12" JENSEN Speaker
* 32 versterker modellen, 15 cabinet simulaties
* 16 multi-effecten
* XLR DI-Out en hoofdtelefoon uitgang
voor welke kan ik het beste gaan? Of moet ik in een heel andere richting gaan zoeken..?
danku!![]()
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 10:13 schreef Fixxxer het volgende:
Nah valt wel mee. Ik zie nu dat zo'n PODxtLive 500 euro kost. Ik dacht 300 adhv de posts hier.
Voor dat geld zou ik een GT-8 nemen want de bediening van die XT Live lijkt me live ronduit shit met zo weinig knoppen --> snel in menu's moeten duiken en dat wil je nou live net niet...
300 euro dus... ik zeg een peavey bandit, die is 320 op de site van feedback.
Tering wat een mazzelmutszquote:Op donderdag 16 juni 2005 09:00 schreef Jorikjet het volgende:
Een vriend van me heeft een orginele Boss CE-1 op een rommelmarkt gekocht voor maar 2 euro. Op ebay gaan die weg voor 200 euro en meer!
Nou, dan ben ik heel benieuwd waar je die hebt beluisterd! Het zijn prima dingen, maar de PodXT is toch echt de marktleider qua amp-modelling. Smaken verschillen natuurlijk, dus het is je goed recht om het te vinden, maar ik vind de v-amp toch wat plastic klinken in vergelijking met een podXT.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:49 schreef allsystemshalt het volgende:
Waarom een xpod ?
De V-amp kost geen ruk en klinkt imho veel beter !!!!
*Ik hou van oversturing/distortion ligt dus aan wat je wil gaan spelen en zo...
jewel man, kijk maar op de site www.johnson-amp.comquote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:52 schreef allsystemshalt het volgende:
Trouwens een nog strakkere is de Johnson J-Station maar die wordt volgens mij niet meer gemaakt![]()
Ik zou je gain een beetje dichtgooien, zonder die overdrive zou het veel vetter klinkenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 20:04 schreef Big_Boss_Man het volgende:
http://www.ton87.tomaatnet.nl/blues_in_C_128kbs.mp3
Improvisatie die ik gisteren opgenomen heb.
Omdat er weinig ritme te bekennen is in open akkoorden met veel opdrive hoorde ik bij het soleren haast geen ritme om me aan vast te houden.
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 21:50 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Ik zou je gain een beetje dichtgooien, zonder die overdrive zou het veel vetter klinken![]()
klinkt zeker wel ok, met name het begin. ik mis alleen een soort Liam Gallagher stem eroverheenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 20:04 schreef Big_Boss_Man het volgende:
http://www.ton87.tomaatnet.nl/blues_in_C_128kbs.mp3
Improvisatie die ik gisteren opgenomen heb.
Omdat er weinig ritme te bekennen is in open akkoorden met veel opdrive hoorde ik bij het soleren haast geen ritme om me aan vast te houden.
Ik vond het zonde om al die mooie geluiden eruit te knippen.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 11:32 schreef Svyatagor het volgende:
Vooral de 30 sec. voordat je begint, zeer r&r![]()
Nee, klinkt best leuk BBM!![]()
Ach, wat heb ik te verliezen.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 18:42 schreef Gitarist het volgende:
Hey BBM, toch durven te plaatsen, dat bestandje! Goedzo.. (nu ik nog)
Acid pro 3 of 4 will do the trickquote:Op zondag 19 juni 2005 02:20 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Big boss, welk programma heb jij gebruikt om die 2 stukken samen te voegen? Ik moet morgenavond effe een stukkie van the final countdown opnemen, en t lijkt me wel leuk om het ritme en die deuntjes apart te doen. Ik heb alleen geen goed geluidsprogramma wat met layers o.i.d. werkt.
Ik gebruik Cool Edit Pro, al een verouderd programma, maar erg simpel in het gebruik. Ik geloof dat het inmiddels opgekocht en vervangen is door Adobe Audition ofzo.quote:Op zondag 19 juni 2005 02:20 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Big boss, welk programma heb jij gebruikt om die 2 stukken samen te voegen? Ik moet morgenavond effe een stukkie van the final countdown opnemen, en t lijkt me wel leuk om het ritme en die deuntjes apart te doen. Ik heb alleen geen goed geluidsprogramma wat met layers o.i.d. werkt.
Inderdaad Adobe Audition is precies hetzelfde, maar dan onder een andere naam!quote:Op zondag 19 juni 2005 09:59 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik gebruik Cool Edit Pro, al een verouderd programma, maar erg simpel in het gebruik. Ik geloof dat het inmiddels opgekocht en vervangen is door Adobe Audition ofzo.
Wat wil je hebben voor die envoy?quote:Op zondag 19 juni 2005 15:21 schreef Fixxxer het volgende:
Heuglijke dag gisteren
![]()
Ik heb binnen 18 uur een Line 6 Vettagezien op internet, getest en gekocht. (Althans moet m nog betalen en ophalen enzo maja)
Hahaha het is totaal boven mn stand maar goed ik koop hem op de groei zullen we maar zeggen.
Incl groot floorboard en flightcase
Dusss.... iemand interesse in:
- Boss Gt-6
- Peavey envoy 110 40W
Ik heb hem gekocht van de gitarist van Joe2, U2 coverband die best bekend is, iemand hier die hen kent? Hoewel ie al een half jaar uit de band is lijkt die vent ook echt The Edge
Wow, klinkt te gek zeg!!quote:Op zondag 19 juni 2005 16:04 schreef Ibanez het volgende:
Eigen shit van mijn band: Arise Out Of Leftfield.
promo 1
enjoy!
Ik neem dat op met Cubase. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij werkt dat programma (ism met mijn geluidskaart?) de vertraging weg die er bestaat bij opnemen.quote:Op zondag 19 juni 2005 02:20 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ah, gaaf, blues!quote:Op zondag 19 juni 2005 12:35 schreef Schorpioen het volgende:
Ik heb eventjes wat bluesgepiel over een Jammer backing trackje gemaakt. Ik heb het in 1 keer ingespeeld, let dus niet op de fouten en de timing is beroerd soms maar het klinkt toch wel geinig.
Bluesgepiel
Gaaf!!quote:Op zondag 19 juni 2005 16:04 schreef Ibanez het volgende:
promo 1
enjoy!
vetquote:Op zondag 19 juni 2005 16:04 schreef Ibanez het volgende:
promo 1
enjoy!
* Gitarist ook!quote:
Gefeliciteerd! Welkom bij de club van de gave mensenquote:Op zondag 19 juni 2005 15:21 schreef Fixxxer het volgende:
Heuglijke dag gisteren
![]()
Ik heb binnen 18 uur een Line 6 Vettagezien op internet, getest en gekocht. (Althans moet m nog betalen en ophalen enzo maja)
Hahaha het is totaal boven mn stand maar goed ik koop hem op de groei zullen we maar zeggen.
Incl groot floorboard en flightcase
Dusss.... iemand interesse in:
- Boss GT-6
- Peavey envoy 110 40W
Ik heb hem gekocht van de gitarist van Joe2, U2 coverband die best bekend is, iemand hier die hen kent? Hoewel ie al een half jaar uit de band is lijkt die vent ook echt The Edge
Welkom!!!quote:Op zondag 19 juni 2005 14:38 schreef John_Frusciante het volgende:
Eerste post
En zal gelijk wat laten horen..
Stukje
Dankjequote:Op zondag 19 juni 2005 21:29 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Welkom!!!
Goeie introductie tot het topic!! Hoelang speel je?
Klinkt als Money for Nothing maar dan met Knopfler in staat van delerium.quote:Op zondag 19 juni 2005 22:56 schreef John_Frusciante het volgende:
[..]
Dankje
Ik speel nog geen jaar. Opname is direct opgenomen via een Korg ax1500g, gitaar een Squier strat![]()
Kloptquote:Op zondag 19 juni 2005 23:30 schreef five2one het volgende:
[..]
Klinkt als Money for Nothing maar dan met Knopfler in staat van delerium..
Gewoon goed naar het orgineel luisteren en natuurlijk oefenen. Dat is het belangrijkste.quote:Op zondag 19 juni 2005 23:31 schreef John_Frusciante het volgende:
[..]
Klopt
Ik moet de timing etc nog oefenen
quote:Op zondag 19 juni 2005 19:33 schreef Gitarist het volgende:
[..]
* Gitarist ook!![]()
Welkom in dit topic. Vertel eens wat over jezelf...
Succesquote:Op zondag 19 juni 2005 23:44 schreef JAM het volgende:
Dus, nog 10 uur en 16 minuten, dan begint mijn toelatingsexamen voor het conservatorium. Wie gaat er allemaal voor me duimen?.
*duimtquote:Op zondag 19 juni 2005 23:44 schreef JAM het volgende:
Dus, nog 10 uur en 16 minuten, dan begint mijn toelatingsexamen voor het conservatorium. Wie gaat er allemaal voor me duimen?.
Succes man!quote:Op zondag 19 juni 2005 23:44 schreef JAM het volgende:
Nou, 10 uur heb ik de theoretische test, de auditie is pas om 13 uur, dat had ik er eigenlijk bij moeten vertellen.quote:Op zondag 19 juni 2005 23:58 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Succes man!
En wees iets minder zenuwachtig dan ik was op mijn toelating. Ik had nog net geen bruine vlek in mijn broek.
Maar 10 uur is wel een kuttijd om te spelen zeg. Zo vroeg in de ochtend is geen enkele muzikant tot topprestaties in staat
succes!quote:Op zondag 19 juni 2005 23:44 schreef JAM het volgende:
*duimtquote:Op zondag 19 juni 2005 23:44 schreef JAM het volgende:
* TC_Artemis duimt meequote:Op zondag 19 juni 2005 23:44 schreef JAM het volgende:
Precies weet ik het niet, maar zeker niet meer dan 2 euro.quote:Op maandag 20 juni 2005 11:12 schreef Jorikjet het volgende:
hoe duur zou trouwens zo'n klein kabeltje zijn die je tussen pedalen kan doen? (10cm ofzo)
Fok ja, ik ben weg gegaan... Of Black Sabbath! Ook zo'n aanfluiting!!!quote:Op maandag 20 juni 2005 10:39 schreef Hammet het volgende:
wooo ik ben zaterdag naar fields of rock gegaan. Eindelijk SLASH gezien!!!~:D
Maar wat speelde hij slecht zeg , jezus hij was echt fuckin wasted volgens mij
Maar toch is hij cool
p.s. dit topic gaat ineens wel erg snel zeg
Je moet wel zo een buigzame pakken! Anders is het klote. En je hebt daarvan die van ongeveer 10 cm en van 20 cm. Die van 20 cm vind ik fijner, want die zijn soepeler, dan kan je je effecten een beetje verder uit elkaar zetten, maar ook dichter tegen elkaar want ja dat gaat allemaal soepeler, mèn!!quote:Op maandag 20 juni 2005 11:55 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Precies weet ik het niet, maar zeker niet meer dan 2 euro.
Hoezo vervelend?quote:Op maandag 20 juni 2005 12:28 schreef Hammet het volgende:
Black Sabbath vond ik onverwacht leuk. Alleen ozzy was wel vervelend.
En rammstein was idd erg vet![]()
Hij riep continu "I can't fuckin hear you!" waarop iedereen moest gaan schreeuwen. Erg leuk allemaal hoor, maar na een paar keer is de lol er vanaf. Kan je nagaan hoe vervelend het wordt als hij elke 2 nummers een paar keer roeptquote:
Over het algemeen geldt: Stagg=troepquote:Op maandag 20 juni 2005 15:08 schreef Carnaval het volgende:
hallo mede gitaristen
Ik speel nu een jaar gitaar, zit ook al een jaar op les. Ik speel een akoestische gitaar maar dit is een echte beginners gitaar zo'n gitaar van 60euros. Nu wil ik een nieuwe betere gitaar kopen. Ook weer een akoestische.
Ben ik net ff bij een winkel geweest en ze zeiden dat een Stagg gitaar wel een goede zou zijn. Nu noemde hij 2 gitaren, de Stagg SW206MCE en de Stagg SW206CBB. De prijs ligt zo rond de 220 euro. Is een van deze een goede gitaar?
Ik vind het nog best goedkoop eigenlijk (mijn budget ligt rond de 500 euro).
Alvast bedankt voor het antwoord.![]()
Met als vuistregel, iets dat niks kost hoeft ook niks te doen, presteert stagg prima. Maar als je echt iets meer kwaliteit zoekt, is london city veel fijner...quote:Op maandag 20 juni 2005 15:19 schreef Hammet het volgende:
Stagg is geen troep. De prijs-kwaliteit verhouding is echt top, hoor.
houd ons op de hoogte!quote:Op maandag 20 juni 2005 15:20 schreef JAM het volgende:
Zo, dat hebben we weer gehad..
Het ging allemaal redelijk, ik heb stukken beter gespeeld, maar ja, de zenuwen en het gebrek aan slaap spelen daar ook een rol in, enzo.
Nu is het wachten begonnen, eind van deze week of begin volgende week hoor ik het.
crafter maakt ook hele goede acoustische gitaar vind ikquote:Op maandag 20 juni 2005 15:08 schreef Carnaval het volgende:
hallo mede gitaristen
Ik speel nu een jaar gitaar, zit ook al een jaar op les. Ik speel een akoestische gitaar maar dit is een echte beginners gitaar zo'n gitaar van 60euros. Nu wil ik een nieuwe betere gitaar kopen. Ook weer een akoestische.
Ben ik net ff bij een winkel geweest en ze zeiden dat een Stagg gitaar wel een goede zou zijn. Nu noemde hij 2 gitaren, de Stagg SW206MCE en de Stagg SW206CBB. De prijs ligt zo rond de 220 euro. Is een van deze een goede gitaar?
Ik vind het nog best goedkoop eigenlijk (mijn budget ligt rond de 500 euro).
Alvast bedankt voor het antwoord.![]()
Vertel 'ns... wat moest je allemaal doen.. en uit wat voor soort mensen bestaat de jury? Zijn dat echt van die klassiek geschoolde oude mannen of niet?quote:Op maandag 20 juni 2005 15:20 schreef JAM het volgende:
Zo, dat hebben we weer gehad..
Het ging allemaal redelijk, ik heb stukken beter gespeeld, maar ja, de zenuwen en het gebrek aan slaap spelen daar ook een rol in, enzo.
Nu is het wachten begonnen, eind van deze week of begin volgende week hoor ik het.
Martin!quote:Op maandag 20 juni 2005 15:43 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
crafter maakt ook hele goede acoustische gitaar vind ik
Of Sigma --> als je er een kunt vinden...quote:
Ik zie net pas je voorstel. Het is mij helaas iets te veel, voor erbij. Jammer, want ik zoek nog een goede oefenversterker, zodat ik de mijne in de oefenruimte kan zettenquote:Op maandag 20 juni 2005 18:08 schreef Fixxxer het volgende:
Teleluvr, geen interesse I presume?
Seagull is ook leuk, maar wel duur dacht ik?quote:Op maandag 20 juni 2005 19:06 schreef Carnaval het volgende:
oke, en heeft iemand ervaringen met akoestische seagull gitaren??
Die gitaren zien er ook heel mooi uit
Clean is wel ok, ik weet niet of hij die katjsing van een Tele geeft die jij waarschijnlijk zoekt. Ik heb zo'n gitaar niet dus ik heb geen idee, niet dat ik er geen mooie heldere tonen uitkrijg, maar dat is altijd met de GT-6. Ik heb dat ding al 3 jaar niet stand-alone gehoord... Zou ik dit weekend eens moeten doen dus.quote:Op maandag 20 juni 2005 18:26 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Of Sigma --> als je er een kunt vinden...
[..]
Ik zie net pas je voorstel. Het is mij helaas iets te veel, voor erbij. Jammer, want ik zoek nog een goede oefenversterker, zodat ik de mijne in de oefenruimte kan zetten![]()
Hoe is het cleane kanaal en komt ie een beetje boven de drums uit, als het moet?
Mmm, moeilijk.quote:Op maandag 20 juni 2005 20:15 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Clean is wel ok, ik weet niet of hij die katjsing van een Tele geeft die jij waarschijnlijk zoekt. Ik heb zo'n gitaar niet dus ik heb geen idee, niet dat ik er geen mooie heldere tonen uitkrijg, maar dat is altijd met de GT-6. Ik heb dat ding al 3 jaar niet stand-alone gehoord... Zou ik dit weekend eens moeten doen dus.
Als het moet komt hij wel boven de drums uit, ik heb het nooit geprobeerd maar ben dr vrij zeker van. (Als het op 6 pijn begint te doen aan je oren...)
L_A_H deelt u die mening? (heeft er ook een)
Ik wil er eventueel wel die extra 10 vanaf halen.
Gaarne. Met name clean heeft de voorkeur... klooi maar wat aan!quote:Op maandag 20 juni 2005 21:27 schreef Fixxxer het volgende:
Anders speel ik wel wat in in het weekend.
Ik ben erg tevreden over de clean (hulde huldequote:Op maandag 20 juni 2005 20:53 schreef TeleluvR het volgende:
Mmm, moeilijk.
Hij moet clean gewoon echt goed zijn, distorted pakken we een pedaaltje voor.
Moeilijk...
Ik wacht even de reactie van L_A_H af...
Nee, voor dat geld verwacht ik geen buizenclean...quote:Op dinsdag 21 juni 2005 08:04 schreef Last_Action_Hero het volgende:
[..]
Ik ben erg tevreden over de clean (hulde hulde), maar je zult hem zelf moeten horen omdat smaken nu eenmaal verschillen.
Het is echter geen "buizenclean" als je dat zou zoeken.
http://www.gifworks.com/queue/beck80_14714.gifquote:Op woensdag 22 juni 2005 09:51 schreef Jorikjet het volgende:
upload het grote gifje eens, ik kan hem miscshien wel verkleinen voor je
edit: Thanks!!quote:
Nee iik kan er niet onderuit, heb zelfs al betaald. Maar het kan bijna toch geen slechte koop zijn met 2 custom pickups ook al is het een imitatie Les Paul? En de gebruikersrecensies van www.harmonycentral.com wijzen uit dat de invader met afstand de hotste passieve pickup is. Icm met zo'n schaller golden 50 jazzy pickup lijkt me dit okee.quote:Op woensdag 22 juni 2005 08:00 schreef Fixxxer het volgende:
Kun je nog onder de koop uit bij ebay dan?
Ik heb alleen ervaring met een EMG 81, maar ik heb ook een veel warmere (je zou het jazzy kunnen noemen) pickup bij de nek. Die configuratie bevalt me príma! Pickupswitch in het midden en een beetje spelen met volumes en je krijgt er een spectrum aan tonen uit.
'quote:Op donderdag 23 juni 2005 20:57 schreef Tique het volgende:
-Dries- Je hoeft toch niet per se met een plectrum te spelen..doe ik ook niet
Ik kan het wilhelmus al bijna!!
tsja als je het wilhelmus speelt zal je er idd geen nodig hebben, maar als je wat stevige rock wilt spelen is het toch bijna een vereistequote:Op donderdag 23 juni 2005 20:57 schreef Tique het volgende:
-Dries- Je hoeft toch niet per se met een plectrum te spelen..doe ik ook niet
Ik kan het wilhelmus al bijna!!
hij zag er goed uit hoor, ik kon m lezen (en direct spelen, is echt simpelquote:Op donderdag 23 juni 2005 21:11 schreef Tique het volgende:
Ja die heb ik TeleuvR.
Tenminste..het lijkt er wel op, k kan hem nog niet in 1 keer opratelen.. +)
Als je het wilt heb ik ook nog het COMPLETE wilhelmus erbij, kan je leuk meezingen
De tab ziet er hier verneukt uit, ik zoek wel ff een linkje
Los van Rammsteinquote:@reactie hieronder: Dat is waar, maar omdat hij zelf een akoustische gitaar heeft dacht ik dat hij niet echt zou gaan rocken, lijkt me toch best vaag op een akoustische gitaar dan..
Oh, nou dan mag hetquote:En Hammet..vergeet niet dat ik nog maar een aantal weken een gitaar heb, en dat daar ook nog een tentamenweek en een afsluiting van een project tussenzat
K heb nog niet zo veel tijd gehad om te oefenen..
1 2 3 4 5 6 | E--------------------------------------------------- B--------------------------------------------------- G-----0--0--2--4--5--2--4--2--4--5--4--2--0--2--0--- D--0------------------------------------------------ A--------------------------------------------------- E--------------------------------------------------- |
1 2 3 4 5 6 | E--------------------------------------------------- B--------------------------------------------------- G-----0--0--2--4--5--2--4--2--4--5--4--2--0--2--0--- D--0------------------------------------------------ A--------------------------------------------------- E--------------------------------------------------- |
1 2 3 4 5 6 | E--------------------------------------------------- B--------3--5--3------------------------------------ G--4--5-----------5--4--2--4--5--4--2--0--2--------- D--------------------------------------------------- A--------------------------------------------------- E--------------------------------------------------- |
1 2 3 4 5 6 | E--------------------------------------------------- B--------------------------------------------------- G--------------2--4--2------------------------------ D--0--5--4--5-----------5--4--0--2--4--5--5--4--5--- A--------------------------------------------------- E--------------------------------------------------- |
Sterker nog, die heeft nog nooit gekloptquote:
http://www.metalagesmedia.com/marcel/lalala.wmvquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:08 schreef Hammet het volgende:
En dan die bek van m aan het einde.... hij is toch wel serieus de lelijkste en lompste gitarist van ons land..
jezus wat een nerd...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:14 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
http://www.metalagesmedia.com/marcel/lalala.wmv
Tip: bij Morel muziek in Veenendaal verkopen ze de M-Audio Audiophile 2496 voor 75 euro (normaal 99). DIe heb ik ook laatst gekocht ivm latency-problemen, en hij werkt perfect!!quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:28 schreef Hammet het volgende:
damnit :S
ik heb m niet gekocht idd, maar bij een vriend van me werkt ie wel goed
En ik heb een AMD 64 3000+ met 512 mb ram.
En nog iets, ik heb ook Guitar Rig geïnstalleerd, en die werkt ook lijp, continu een hele gare delay erdoorheen ofzo
Het zal mn geluidskaart dan wel zijn.
Ik vind het geluid van een harmonizer echt kut.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:08 schreef Svyatagor het volgende:
Hij gebruikt ook een harmonizer, daardoor klinkt het ook ineens een stuk voller en vetter![]()
Maar goed, spelen kan 'ie wel ja...![]()
Harmonizers worden supervaak gebruikt om het net iets dikker te maken. J hoort dan amper dat er een harmonizer inzit, maarals ie echt helemaal open staat (op 6 tonen ofzo)tja, dan is het wel 'apart'quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:36 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik vind het geluid van een harmonizer echt kut.![]()
Oh thx ik zal eens kijken.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:31 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Tip: bij Morel muziek in Veenendaal verkopen ze de M-Audio Audiophile 2496 voor 75 euro (normaal 99). DIe heb ik ook laatst gekocht ivm latency-problemen, en hij werkt perfect!!![]()
Hoezo dat? Een harmonizer kun je vette dingen mee doen hoor...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:36 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik vind het geluid van een harmonizer echt kut.![]()
nogmaals.... Hoezo dat??quote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:11 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
tja die gast is super goed kwa techniek, maar het klinkt echt kut vind ik.
Boss heeft zo'n ding en dat heet Loop Station. Electro Harmonix heeft zo'n ding en daar heet 't gewoon 16 Second Digital Delay.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 20:51 schreef knox_ het volgende:
Hoi
Ik ben op zoek naar iets. Laatst was ik bij een concert waar de bassist even een kleine solo gaf. Hij had daar een apparaat (of pedaal) waarmee hij de stukjes die hij speelde "op kon nemen" en er vervolgens gelijk overheen kon spelen, terwijl het loopje wat hij in had gespeeld gewoon door bleef gaan. Mijn vraag dus, hoe heet zo'n ding? Is het gewoon een bepaald soort pedaal of wat? Ik kon het ding zelf namelijk niet zien omdat ik te ver weg stond.
Thanks!
Ik vind het gewoon een irritant geluid.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 18:29 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Hoezo dat? Een harmonizer kun je vette dingen mee doen hoor...
Weet je wel hoe je z'on ding instelt dan??? Je kunt er een veel vollere sound mee maken, als je het goed doet, met een redelijk langzaam getapte delay lijkt het zelfs alsof er 2 gitaristen spelen!quote:Op vrijdag 24 juni 2005 21:19 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon een irritant geluid.
Nou, misschien heeft mijnheer Coenen op die ene opname een extreme instelling gebruikt, maar ik vind dat geluid echt niets. Ik vind die stukken waar hij dat ding uitkicked veel beter klinken!quote:Op zaterdag 25 juni 2005 13:33 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Weet je wel hoe je z'on ding instelt dan??? Je kunt er een veel vollere sound mee maken, als je het goed doet, met een redelijk langzaam getapte delay lijkt het zelfs alsof er 2 gitaristen spelen!
Ik weet niet welke briljante ziel met het idee kwam dat hij een harmonizer gebruikte, maar het is whammy.....Die is veel uitgebreider als een harmonizer alleen..quote:Op zaterdag 25 juni 2005 13:51 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Nou, misschien heeft mijnheer Coenen op die ene opname een extreme instelling gebruikt, maar ik vind dat geluid echt niets. Ik vind die stukken waar hij dat ding uitkicked veel beter klinken!
Dat was deze briljante zielquote:Op zondag 26 juni 2005 11:30 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ik weet niet welke briljante ziel met het idee kwam dat hij een harmonizer gebruikte, maar het is whammy.....Die is veel uitgebreider als een harmonizer alleen..
Dit kan kloppen. Standaard kiest Cubase voor de Multimedia driver en die is erg traag (hoge vertraging/latency). Probeer eens het menu Options > Audio Setup > System. Vervang dan "ASIO Device" naar de DirectX driver, dat zal al schelen. Je kunt de latency eventueel ook nog verlagen (maar pas op, als je 'm te laag zet kan je audio gaan hikken). Nog beter is een ASIO driver, maar niet alle geluidskaarten hebben dat. Heb je een Creative dan kan je ook de kX driver downloaden, daar zit een ASIO driver bij.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:23 schreef Hammet het volgende:
Ik heb net cubase geïnstalleerd![]()
En het werkt niet. Ik heb echt een dikke vertraging, echt iets van een seconde ofzo, kan er iets aan gedaan worden of ligt het aan mijn geluidskaart? Cool Edit Pro werkt wel normaal, dus ik vind het best raar...
Ik dacht al dat het zoiets was, het is namelijk ongeveer het zelfde probleem als ik bij Guitar Rig had. Daar heb ik het ook verholpen door een ASIO driver te installeren. Het probleem is nu eigenlijk: waar zit dat options menu??quote:Op zondag 26 juni 2005 16:27 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Dit kan kloppen. Standaard kiest Cubase voor de Multimedia driver en die is erg traag (hoge vertraging/latency). Probeer eens het menu Options > Audio Setup > System. Vervang dan "ASIO Device" naar de DirectX driver, dat zal al schelen. Je kunt de latency eventueel ook nog verlagen (maar pas op, als je 'm te laag zet kan je audio gaan hikken). Nog beter is een ASIO driver, maar niet alle geluidskaarten hebben dat. Heb je een Creative dan kan je ook de kX driver downloaden, daar zit een ASIO driver bij.
Succes!
volgens mij staan een boel van die andere partijen "gewoon" op het bandje waarmee hij meespeelt.quote:Op zondag 26 juni 2005 11:30 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ik weet niet welke briljante ziel met het idee kwam dat hij een harmonizer gebruikte, maar het is whammy.....Die is veel uitgebreider als een harmonizer alleen..
De solo ken ik ook. Ik kan m alleen niet.quote:Op zondag 26 juni 2005 16:06 schreef the_legend_killer het volgende:
Solo van van Halen ken ik ook
Dat ganse nummer komt nog
O je hebt Cubase SX, zeg dat dan :pquote:Op zondag 26 juni 2005 17:13 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ik dacht al dat het zoiets was, het is namelijk ongeveer het zelfde probleem als ik bij Guitar Rig had. Daar heb ik het ook verholpen door een ASIO driver te installeren. Het probleem is nu eigenlijk: waar zit dat options menu??
[afbeelding]
quote:Op zondag 26 juni 2005 17:34 schreef BUG80 het volgende:
[..]
O je hebt Cubase SX, zeg dat dan :p
Dan moet je doen Devices > Device Setup > VST Multitrack
Hehe, graag gedaan!quote:
Dat is moeilijk te zeggen zo aan de hand van een vage foto. Maar ¤22, daar kan je niet echt een buil aan vallen he? Als 't niks is verkoop je 'm gewoon weer door.quote:Hmm ik heb net een gitaar gekocht voor ¤22 hier
geen verzendingskosten ik woon nabij leuven, ben ik nu ongelofelijk stom geweest?
Wat voor Les Paul is dat precies? Ziet er mooi uitquote:
hij loopt nog ja, ik heb nu ¤24 geboden (samen met me zusquote:Op zondag 26 juni 2005 22:12 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Dat is moeilijk te zeggen zo aan de hand van een vage foto. Maar ¤22, daar kan je niet echt een buil aan vallen he? Als 't niks is verkoop je 'm gewoon weer door.
Wat wil je er eigenlijk mee doen? Les nemen of gewoon een beetje klooien?
[edit]Zeg demichiel, die veiling op eBay loopt toch nog of vergis ik me nou?[/edit]
Classicquote:Op zondag 26 juni 2005 22:13 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Wat voor Les Paul is dat precies? Ziet er mooi uit![]()
Geld teveel ofzo?
Als hij nou heel veel duurder wordt kun je misschien beter op zoek gaan naar een goedkopere op de eerstvolgende rommelmarkt. Hoewel het ook zou kunnen dat het gaat om een originele, handgemaakte gitaar van een of andere hele beroemde bouwer maar dat is moeilijk te zien op de foto.quote:Op zondag 26 juni 2005 22:24 schreef demichiel het volgende:
[..]
hij loopt nog ja, ik heb nu ¤24 geboden (samen met me zuselk ¤12) Ik ga trouwens geen lessen volgen, ik kan amper gitaar spelen (seven nation army en smoke on the water
) maar ik vind het altijd wel leuk om een gitaar in mijn handen te hebben.
Het lijkt me inderdaad geen Classic, Standard is waarschijnlijker. Ik ben geen Gibson kenner, maar waarschijnlijk is veel op de Classic nét iets luxer (hout, elementen, enz). Maar goed, een Standard is helemaal niet verkeerd en heeft denk ik een betere prijs/kwaliteit verhouding. Wel nog een advies: koop geen gitaar omdat je graag per se een bepaald type wil, bespeel gewoon zoveel mogelijk verschillende en pik de gitaar eruit die voor jou gemaakt lijkt te zijn.quote:Op zondag 26 juni 2005 22:25 schreef Even het volgende:
[..]
Classic![]()
![]()
(Psssssst Linkje: http://www.gibson.com/Pro(...)ars/LesPaul/Classic/ )
Gaafquote:Ik heb niet te veel geld maar mn papa krijgt strax geld van zn werk en ik mag dan wat leuks uitzoeke![]()
Helaas jongen, het is geen van beide. Het is een Les Paul Standard, en dus geen Premium. De Premium heeft een hoger kwaliteit bovenblad. De Classic heeft andere elementen (elementen die ook geen elementkapjes hebben), en heeft kunstmatig verouderde block-inlays en een smallere hals.quote:Op zondag 26 juni 2005 22:35 schreef Even het volgende:
T kan ook een Standard Premium zijn![]()
http://www.gibson.com/Pro(...)rd%20Premium%20Plus/
what's the difference ?!
Nee hoor een classic is niet luxer. Het zijn in principe reissues van de les paul modellen uit de jaren 60. Volgens veel mensen werden ze toen beter gebouwd (hoe ouder hoe beter, vintage, blablabla dat geneuzel dus). Het lijkt me sterk dat de huidige Standard-serie kwa niveau er niet aan kan tippen.quote:Op zondag 26 juni 2005 22:45 schreef BUG80 het volgende:
Het lijkt me inderdaad geen Classic, Standard is waarschijnlijker. Ik ben geen Gibson kenner, maar waarschijnlijk is veel op de Classic nét iets luxer (hout, elementen, enz). Maar goed, een Standard is helemaal niet verkeerd en heeft denk ik een betere prijs/kwaliteit verhouding.
Zo'n ding heet een binding en die dingen zijn altijd wit (crème), maar goed, het zij je vergevenquote:
En een leuk platencontract om al die gibsons te veroorlovenquote:Op maandag 27 juni 2005 00:07 schreef Svyatagor het volgende:
Zo, zag daarnet Lenny Kravitz op Rockin Park spelen, die ook voor ongeveer elk nummer een nieuwe Gibson uit het rek pakt![]()
Ik heb echt alles voorbij zien komen, Flying V, LP Standard, Custom in drie varianten, en nog een hele zwik waar ik het type niet van ken. En ze glommen allemaal![]()
Je kunt van z'n muziek zeggen wat je wil, maar Lenny heeft wel smaak in gitaren...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |