abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27718234
[Centraal] Wielrennen # 20 - Wie kent Pavel Tonkov nog?
quote:
Och wie vergeeft het Freire als die weer wereldkampioen wordt. Is die volgens mij recordhouder. Hij heeft dit jaar ook al Tirreno gewonnen en de Brabantse-Pijl. Dus ze zullen zeker nog wel genoegen nemen bij Rabo daarmee dan gezien hij een tijdje out was door die zitvlak blessure. Maar daar loopt die ook al jaren mee. En wie weet doet die het nog wel goed in de Tour. zitten zeker ritten tussen die perfect zijn voor Oscarito.
Mijn laatste post op wat zjwegel zei over dat Freire zijn WK abonnement niet meer geldig zou zijn.

game on
pi_27718295
Naja titel heet wel voorbereidingskoersen op de Tour maar realiseer me net dat Dauphine, Zwitserland en de NK's een eigen topic hebben. Naja zwam hier maar verder over de ster elektro, asturias, andere rondjes enzo. Ow ja en natuurlijk ook over ander belangrijk of minder belangrijk nieuws.
pi_27718579
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:36 schreef Bartoli het volgende:
Naja titel heet wel voorbereidingskoersen op de Tour maar realiseer me net dat Dauphine, Zwitserland en de NK's een eigen topic hebben. Naja zwam hier maar verder over de ster elektro, asturias, andere rondjes enzo. Ow ja en natuurlijk ook over ander belangrijk of minder belangrijk nieuws.
Doordat nu alle Protour koersen een eigen topic krijgen devalueert dit topic wel wat natuurlijk.
pi_27718582
Heb zin in de tour .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 19:53:51 #5
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_27718854
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:44 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Doordat nu alle Protour koersen een eigen topic krijgen devalueert dit topic wel wat natuurlijk.
daarom is dit ook voor de andere nieuwtjes
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  dinsdag 7 juni 2005 @ 19:54:48 #6
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_27718888
Het enige nieuws dat ik weet is dat fassa stopt en dat er zich zes ploegen kandidaat hebben gesteld voor die plaats:
AG2R (Frankrijk), de Gemeenschap Valencia (Spanje), Acqua e Sapone en Naturino (Italië), en de Italiaans-Colombiaanse groep Selle Italia-Colombia zijn de andere aanvragers.

Ik zou voor sella kiezen, wegens de voorbije resultaten en de mondialisering van het wielrennen.
Ik vind het wel raar dat MrBookmaker zich geen kandidaat stelt, die wouden vorig jaar er maar al te graag bij.
Ook had ik het eigenlijk beter gevonden met 19 proTour ploegen door te gaan, dat geeft meer ruimte voor wildcards.
pi_27719078
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:54 schreef placebeau het volgende:

Ik vind het wel raar dat MrBookmaker zich geen kandidaat stelt, die wouden vorig jaar er maar al te graag bij.
Een paar weken geleden waren er berichten dat MrBookmaker in vergaande onderhandelingen waren met een Franse ploeg, denk AG2R, om daar co-sponsor te worden. Ze vonden zich als bedrijf nog te klein om het volledige sponsorbedrag voor een ProTour-ploeg op te hoesten.
pi_27719290
http://www.sportone.nl/artikel.php?id=31411

kleine tegenslag voor Rabo

owja en Lotz stopt met zijn wielercarrière, wt een verassing.
pi_27719600
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 20:04 schreef Zjwegel het volgende:

kleine tegenslag voor Rabo
Nou valt erg mee. De blessure van Horillo brengt in ieder geval Tour-deelname niet in gevaar:
quote:
Er bestaat geen vrees voor een ernstige kwetsuur, maar doorrijden was hoogst onverstandig. Horrillo werd dan ook uit voorzorg uit de koers genomen. Hij moet nu enkele dagen rust houden, maar mag daarna de training weer hervatten.
pi_27719691
gelukkig dan

Op sportone stond namelijk dat Tour deelname hierdoor onzeker was.
pi_27723176
btw Placebeau Fassa stopt wel maar Feretti heeft zich wel kandidaat gesteld voor een PT plaats met zijn nieuwe sponsor. Hij gaat ervanuit dat hij er nog ene vindt.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 21:54:57 #12
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_27723587
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 21:43 schreef Bartoli het volgende:
btw Placebeau Fassa stopt wel maar Feretti heeft zich wel kandidaat gesteld voor een PT plaats met zijn nieuwe sponsor. Hij gaat ervanuit dat hij er nog ene vindt.
Dan zal ie toch rap moeten zijn. Het zou idd jammer zijn moest ferreti verdwijen uit de wielerwereld.
pi_27723627
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:54 schreef placebeau het volgende:
Het enige nieuws dat ik weet is dat fassa stopt en dat er zich zes ploegen kandidaat hebben gesteld voor die plaats:
AG2R (Frankrijk), de Gemeenschap Valencia (Spanje), Acqua e Sapone en Naturino (Italië), en de Italiaans-Colombiaanse groep Selle Italia-Colombia zijn de andere aanvragers.

Ik zou voor sella kiezen, wegens de voorbije resultaten en de mondialisering van het wielrennen.
Ook had ik het eigenlijk beter gevonden met 19 proTour ploegen door te gaan, dat geeft meer ruimte voor wildcards.
promotie/degradatieregeling, dat was pas echt wat geweest.
pi_27739400
Rijdt Petacchi straks voor Philips?

Een dochterbedrijf van de Nederlandse elektronicareus Philips uit Eindhoven ligt in poleposition om Alessandro Petacchi en zijn trein binnen te halen. Via intermediair Jan Raas (ex-Rabobank) zijn de gesprekken met Fassa Bortolomanager Giancarlo Ferretti al drie maanden aan de gang. Begin volgende week valt de beslissing.
Ook de Franse operator Orange en Panasonic (heel succesrijk in de jaren tachtig) zijn fel geïnteresseerd in het hoofdsponsorschap. Met Petacchi zouden alvast Ongarato, Sacchi, Tossato en Velo van zijn trein mee verhuizen. Bruseghin kan naar Liquigas, dat ook hengelt naar Davide Rebellin die einde contract is bij Gerolsteiner.

Welke rol Fassa Bortolo nog zou spelen is niet duidelijk. De Italiaanse cementfabrikant wordt desgevallend tweede sponsor of neemt de motorsnelheidsracer Valentino Rossi onder de arm. Silver Team van Giancarlo Ferretti, de juridische structuur achter de huidige Fassa Bortoloploeg vroeg alvast een bijkomende ProTourlicentie voor drie jaar aan.

Jan Raas deed het nieuws gisteren als nonsens af, maar Italiaanse bronnen denken dat hij dat zegt om in alle rust verder te kunnen werken. Giancarlo Ferretti was gisteren niet bereikbaar. Hij verbleef voor een kleine ingreep in het ziekenhuis en rust de rest van de week.

(HC) // Sportwereld.be

En daarnaast heeft Simoni die weg moet bij Lampre aanbiedingen van Domina Vacanze, Saunier Duval en Credit Agricole
  woensdag 8 juni 2005 @ 13:42:15 #15
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_27739917
De eneco Tour is voorgesteld
quote:
In Mechelen is de eerste editie van de Eneco Tour voorgesteld. Van 3 tot 10 augustus rijdt het ProTour-peloton over Belgische en Nederlandse wegen.

Een proloog van 5,7 kilometer met start en aankomst op de Grote Markt van Mechelen opent de Belgisch-Nederlandse coproductie, die een ProTour-licentie voor vier jaar gekregen heeft. De 20 ProTour-ploegen en Chocolade Jacques, MrBookmaker en Shimano, die een wild card kregen, zullen van de partij zijn.

De eerste rit in lijn, op donderdag 4 augustus, gaat van Geel naar het Nederlandse Geldrop of Mierlo. Het peloton blijft daarna nog twee dagen in Nederlands Limburg met aankomsten in Sittard/Geleen en Landgraaf. Op 7 augustus is de Eneco Tour, genoemd naar energiebedrijf Eneco, terug in België met een zware rit naar Verviers, waarin een resem hellingen uit Luik-Bastenaken-Luik op het menu staan.

Ritten van Verviers naar Hasselt en van Sint-Truiden naar Hoogstraten sluiten het Belgische luik af. De beslissing over de eindzege valt op 10 augustus in een afsluitende tijdrit van 26,3 km in het Nederlandse Etten-Leur. Voor de volgende jaren wordt een beurtrol voorzien tussen start- en finishland
Klinkt leuk allemaal.
pi_27742574
Simoni vertrekt na dit seizoen bij Lampre.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_27742698
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:58 schreef zjroentje het volgende:
Simoni vertrekt na dit seizoen bij Lampre.
zei ik dat net al niet met (2 post hoger)
quote:
En daarnaast heeft Simoni die weg moet bij Lampre aanbiedingen van Domina Vacanze, Saunier Duval en Credit Agricole
pi_27742731
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  woensdag 8 juni 2005 @ 15:30:13 #19
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_27743784
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 13:27 schreef Bartoli het volgende:
Rijdt Petacchi straks voor Philips?

Een dochterbedrijf van de Nederlandse elektronicareus Philips uit Eindhoven ligt in poleposition om Alessandro Petacchi en zijn trein binnen te halen. Via intermediair Jan Raas (ex-Rabobank) zijn de gesprekken met Fassa Bortolomanager Giancarlo Ferretti al drie maanden aan de gang. Begin volgende week valt de beslissing.
...
Jan Raas deed het nieuws gisteren als nonsens af, maar Italiaanse bronnen denken dat hij dat zegt om in alle rust verder te kunnen werken. Giancarlo Ferretti was gisteren niet bereikbaar. Hij verbleef voor een kleine ingreep in het ziekenhuis en rust de rest van de week.
..
Mag ik zeggen dat ik dit een leuke ontwikkeling vind, als je kijkt welk talent er bij de Rabobank aan komt of is gekomen kan dat onmogelijk allemaal onder de naam van de Rabobank blijven rijden als ze allemaal echt doorbreken, beetje spreiding kan zeker geen kwaad....hopelijk een echte tweede Nederlandse ploeg d'r bij (dat Petacchi het eerste en tweede jaar kopman is nemen we dan op de koop toe)
....hoedt u voor het domino-effect ! !
pi_27743881
Petacchi is er wat dat betreft toch alleen voor Tirreno, MSR en de grote/kleinere rondjes. In de andere PT koersen waar Alejet niet start kunnen andere de kopman zijn zoals dat bv een Kirchen, Flecha of Frigo zo nu en dan bij Fassa ook zijn. Ideale combinatie is dat gewoon. Laat maar komen die ploeg. Met Feretti als ploegleider heb je er meteen een goeie bij.
  woensdag 8 juni 2005 @ 15:39:03 #21
pi_27744132
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 15:32 schreef Bartoli het volgende:
Petacchi is er wat dat betreft toch alleen voor Tirreno, MSR en de grote/kleinere rondjes. In de andere PT koersen waar Alejet niet start kunnen andere de kopman zijn zoals dat bv een Kirchen, Flecha of Frigo zo nu en dan bij Fassa ook zijn. Ideale combinatie is dat gewoon. Laat maar komen die ploeg. Met Feretti als ploegleider heb je er meteen een goeie bij.
Snap ik, ben d'r ook mee eens, alleen laat Frigo thuis....die vind ik niet wat hebben (waarom weet ik niet zo direct). Met Kirchen en Flecha kun je nog groeien.
pi_27745858
Damiano Cunego blijkt gezondheidsproblemen te hebben. Waarschijnlijk gaat het om iets viraals wat zou kunnen duiden op mononucleose (klierkoorts, pfeiffer).

Bron: TuttoBiciWeb

Tour de France misschien in gevaar voor Damiano
  FOK!fotograaf woensdag 8 juni 2005 @ 16:54:36 #23
73911 ultra_ivo
pi_27746844
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 13:27 schreef Bartoli het volgende:

Welke rol Fassa Bortolo nog zou spelen is niet duidelijk. De Italiaanse cementfabrikant wordt desgevallend tweede sponsor of neemt de motorsnelheidsracer Valentino Rossi onder de arm. Silver Team van Giancarlo Ferretti, de juridische structuur achter de huidige Fassa Bortoloploeg vroeg alvast een bijkomende ProTourlicentie voor drie jaar aan.
Dan heeft Feretti iig de structuur heel mooi. Silver Team heeft de licentie in handen, niet Fasso Bortolo. Dus als Silver Team een andere sponsor vindt, dan hoeft er helemala niet onderhandeld te worden met de UCI.
pi_27746958
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:54 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dan heeft Feretti iig de structuur heel mooi. Silver Team heeft de licentie in handen, niet Fasso Bortolo. Dus als Silver Team een andere sponsor vindt, dan hoeft er helemala niet onderhandeld te worden met de UCI.
dat is altijd. Zo heeft ieder team een juridische structuur of rechtspersoon of hoe je dat ook noemt achter de hand.
pi_27747131
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:54 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Silver Team had slechts een contract voor één jaar en zal snel het budget rond moeten hebben willen ze bij de UCI voor contractverlenging in aanmerking komen. Zelfde procedure als vorig jaar voor de ploegen. Dus zowel financieel als sportief moet je ploeg op orde zijn.

Overigens geloof ik er weinig van dat Philips gaat sponsoren. Volgens mij is het een gerecycled gerucht van ongeveer een maand geleden. Zeker omdat de Italiaanse pers die ik heb gezien er de afgelopen dagen niks over heeft gemeld. Bovendien wil Philips zoveel mogelijk met het hoofdmerk doen en is dat één van de redenen waarom de samenwerking met Nike is gestopt. Al past de wielerwereld wel goed in de strategie van het promoten van medische artikelen. Bloeddiktemeters voor renners enzo .
pi_27767602
Oei, dat zal niet overal in goede aarde vallen. Maar wel leuk plan!
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
  donderdag 9 juni 2005 @ 12:21:06 #28
pi_27770402
quote:
Goed plan, gelijk doen......wie zal het niet leuk vinden dan?? Nederlands wielrennen is tot nu toe toch altijd al Rabobank geweest en ze steken niet voor niets zoveel geld erin, dus gewoon doen.
  donderdag 9 juni 2005 @ 12:37:43 #29
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_27770811
Wat een stom idee.
pi_27773358
Gilberto Simoni doet overigens niet mee aan de Ronde van Zwitserland. De kans is groot dat Gibo alsnog de Tour rijdt nu Cunego wellicht forfait moet geven. Cunego kampt met virale infecties en het wijst uit op klierkoorts en evt Pfeiffer.
  donderdag 9 juni 2005 @ 14:59:48 #31
pi_27775618
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 13:55 schreef Bartoli het volgende:
Gilberto Simoni doet overigens niet mee aan de Ronde van Zwitserland. De kans is groot dat Gibo alsnog de Tour rijdt nu Cunego wellicht forfait moet geven. Cunego kampt met virale infecties en het wijst uit op klierkoorts en evt Pfeiffer.
bron??
pi_27775842
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 14:59 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:

[..]

bron??
Il Giro di Svizzera è valido come 15a prova ProTour
Classificazione UCI: PROTOUR

Salvatore Commesso
Gerrit Glomser
David Loosli
Marco Marzano
Andreas Matzbacher
Daniele Righi
Marius Sabaliauskas
Patxi Vila

www.lampre.it

En over Cunego:

http://www.tuttobiciweb.com/main.php?page=news&cmd=cerca_d&id=3233
  donderdag 9 juni 2005 @ 15:34:23 #33
pi_27776731
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 15:06 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Il Giro di Svizzera è valido come 15a prova ProTour
Classificazione UCI: PROTOUR

Salvatore Commesso
Gerrit Glomser
David Loosli
Marco Marzano
Andreas Matzbacher
Daniele Righi
Marius Sabaliauskas
Patxi Vila

www.lampre.it

En over Cunego:

http://www.tuttobiciweb.com/main.php?page=news&cmd=cerca_d&id=3233
Dat van Cunego had ik gelezen ja, maar ik kwam nergens tegen dat Simoni niet in Zwitserland zou rijden...
pi_27778916
als je niks kan vinden kijk dan regelmatig op de sites van de ploegen. Lampre geeft altijd de teams op de site paar dagen van te voren
pi_27806047
http://www.sportone.nl/artikel.php?id=31540 voor mensen die geen italiaans kunnen (zoals ik )
pi_27822827
hier een trailer van de nieuwe pro cycling manager je hebt hier quicktime nodig start automatisch op

http://www.gametrailers.com/player.php?id=6456&type=mov

pi_27840353
Vanaf woensdag de Ster Elektro Toer met aansluitend op Zondag de ProTour ploegentijdrit. Kan er alleen op zaterdag niet live bij zijn maja das aanzicht niet zo erg want het is toch op papier de minste rit van allemaal. Op woensdag is het al helemaal leuk dubbele rit en de finish van de ochtendrit is bij mij in het dorp en de start/finish van de tijdrit idem .

Grote favorieten: Thomas Dekker, Stefan Schumacher, Bert Roesems en Markus Fothen

en op de 2e rij:

Jukka Vastaranta, Laurens ten Dam, Niels Scheuneman, Nick Nuyens, David Kopp en wie weet nog een of andere renner die zich ontplooit. Of zou de alte Heppner zich nog kunnen opladen voor één van zijn laatste kunstjes.
pi_27842755
woensdag en donderdag ff kijken

En zondag maar in de auto springen naar Eindhoven, en dan heb ik weer 3 tijdritten gezien in 2 weken tijd
pi_27842828
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 20:55 schreef Zjwegel het volgende:
woensdag en donderdag ff kijken

En zondag maar in de auto springen naar Eindhoven, en dan heb ik weer 3 tijdritten gezien in 2 weken tijd
Zondag doe ik maar met de trein vanaf Sittard naar Eindhoven. Hoeven we de auto ook niet in Eindhoven te parkeren. En daarnaast ben je zo weg uit eindhoven met de trein moet je met de auto eerst nog maar eens zien klaar te krijgen.

Wel schandalig is dat arrangement wat je kunt kopen voor ¤ 12,50 om bij de renners te komen in het Parc Fermé. Nu heb ik daar verder wss geen last van maar kan me voorstellen dat de meeste mensen dat niet gaan betalen.
pi_27851511
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 20:57 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Wel schandalig is dat arrangement wat je kunt kopen voor ¤ 12,50 om bij de renners te komen in het Parc Fermé. Nu heb ik daar verder wss geen last van maar kan me voorstellen dat de meeste mensen dat niet gaan betalen.
ja zo'n arrangement is idd schandalig, maar het is ook hetgeen waar ik al een aantal jaren bang voor was. Neem nou Luik-Bastenaken-Luik, verdomde hekken die er om de renners staan.
En het word overal erger met het jaar. De sport word op deze manier steeds onpersoonlijker gemaakt.
pi_27851887
quote:
Op zondag 12 juni 2005 10:47 schreef Zjwegel het volgende:

[..]

ja zo'n arrangement is idd schandalig, maar het is ook hetgeen waar ik al een aantal jaren bang voor was. Neem nou Luik-Bastenaken-Luik, verdomde hekken die er om de renners staan.
En het word overal erger met het jaar. De sport word op deze manier steeds onpersoonlijker gemaakt.
Ja dat is waar. Bij de Amstel en WP bijv. kom je er gewoon bij. Al is het bij de Amstel nu ook wel krap aan het worden.
  zondag 12 juni 2005 @ 11:40:52 #42
73649 NRH
Giggadee Giggadee! All right!
pi_27852230
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 23:53 schreef drakenbaby het volgende:
hier een trailer van de nieuwe pro cycling manager je hebt hier quicktime nodig start automatisch op
http://www.gametrailers.com/player.php?id=6456&type=mov
Ziet er weer goed uit, jammer dat mijn PC het spel niet goed aan kan.

Wat vinden jullie er eigenlijk van dat het NK weer in Rotterdam is? Ik had het liever in Limburg verreden zien worden. Het parcours in R'dam is gewoon niet selectief genoeg.
  zondag 12 juni 2005 @ 12:40:50 #43
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_27853376
De Van Brienenoordbrug is toch wel een kuitenbijter hoor.

Knap waardeloos natuurlijk dat het in Rotterdam is. Het hoort gewoon in Limburg te zijn.
pi_27883543
Gisteren bij Klimcriterium van Berg & Terblijt geweest. Het was een koers voor Elite-vrouwen. De fotos vind je hier:

foto's Berg & Terblijt
pi_27914811
Dekker dus geen bondscoach.
quote:
Erik Dekker heeft het aanbod van de Nederlandse wielerbond om 'rijdende bondscoach' te worden afgeslagen. De renner van Rabobank, die eind 2006 stopt met fietsen, acht het nog niet het juiste moment. Voornaamste gegadigden om de overleden Gerrie Knetemann als bondscoach op te volgen zij nu Steven Rooks en Egon van Kessel.

"Ik heb alle voors en tegens op een rijtje gezet en concludeerde toen dat de dubbelfunctie van coureur en coach in sportief opzicht te veel in mijn nadeel zal spelen", zegt Dekker in AD Sportwereld. "De dingen die verschillende renners erover zeiden, nadat het vorige week bekend werd dat ik een kandidaat was, verrasten me niet. Het is ook logisch dat men negatief reageerde. Wanneer ik op een gegeven moment zelf meedoe aan een wereldkampioenschap en in vorm ben, moet ik misschien wel de keuze van een Rabo-coureur verdedigen tegenover de rest. Dat kost me te veel energie en daar lijdt de sportieve prestatie weer onder. Als ik geen coureur ben, interesseert me het niet wanneer er kritiek komt of dat ik m'n nek moet uitsteken."
pi_27916600
Gelijk heeft 'ie.
pi_27943861
Geen Dekker dus, maar Van Kessel.
quote:
Egon van Kessel is de nieuwe bondscoach van de Nederlandse profrenners. Hij bereikte met de Nederlandse wielerbond KNWU overeenstemming over een verbintenis voor twee jaar, met een optie voor nog twee jaar. Hij treedt in de voetsporen van Gerrie Knetemann, die op 2 november vorig jaar overleed.

Van Kessel was al in vaste dienst van de KNWU, en had de junioren, de neo-profs en de vrouwen onder zijn hoede. Hij blijft verantwoordelijk voor de junioren en de neo-profs, maar de bond zoekt voor de vrouwen een nieuwe bondscoach.
  woensdag 15 juni 2005 @ 18:45:07 #48
pi_27959779
Plotseling overleden tijdens Subida al Naranco

Alessio Galletti (Naturino-Sapore di Mare) werd 37 jaar.

fok.sport
  woensdag 15 juni 2005 @ 20:59:36 #49
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_27963922
Rich wint de tijdrit van 10 km in de ster elektro Tour.
Nuyens opvallend tweede, Dekker derde.
  donderdag 16 juni 2005 @ 00:50:29 #51
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_27971543
Hmm. Ludo zou gestopt zijn, maar hij rijdt wel mee bij de Ster Elektrotoer (hun deelnemersveld valt me trouwens behoorlijk mee). Hoe zit dat?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 16 juni 2005 @ 01:34:51 #52
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_27972171
van Kessel ze hebben de makkelijke weg gekozen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_27974590
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 00:50 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hmm. Ludo zou gestopt zijn, maar hij rijdt wel mee bij de Ster Elektrotoer (hun deelnemersveld valt me trouwens behoorlijk mee). Hoe zit dat?
Meende dat hij door blesure het half jaar dat hij eerst voor zijn afscheid wou gebruiken niet heeft kunnen benutten zoals hij dat wou, waardoor ze hem nog een half jaar aan hebben geboden bij landbouwkrediet om de rest van het jaar vol te maken als afscheid.
  donderdag 16 juni 2005 @ 09:42:58 #54
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_27974639
Ludo en stoppen gaat niet samen, hij had gewoon te voorbarig zijn afscheid aangekondigd.
pi_27974714
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 01:34 schreef rubbereend het volgende:
van Kessel ze hebben de makkelijke weg gekozen
Maar het is volgens mij wel een capabele vent, dus wel gewoon een goede oplossing.
pi_27975222
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 09:46 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Maar het is volgens mij wel een capabele vent, dus wel gewoon een goede oplossing.
Hij vergeleek zichzelf alleen met Guus Hiddink in de zin van: in z'n carrière niet zoveel gepresteerd en als trainer grote dingen gedaan. Als trainer moet hij dan nog héél veel inhalen..
sig verwijderd door FA
pi_27975261
En Adriaanse, Van Gaal en Beenhakker.
pi_27995880
Finishfoto van vandaag in de Ster Elektro Toer. Vastaranta won de etappe!!

pi_28013060
'Rogers vervangt mogelijk vertrekkende Vinokourov bij T-Mobile'

De Belgische krant Het Nieuwsblad meldt vandaag dat Michael Rogers Quick-Step gaat verlaten voor de ploeg van T-Mobile. De Australier moet daar de mogelijk vertrekkende Alexander Vinokourov vervangen.

Ploegleider Patrick Lefevre van Quick-Step wil het nieuws echter nog niet bevestigen. Wel zegt hij dat Roger de ploeg naar alle waarschijnlijkheid gaat verlaten. 'Jammer, maar dat is de realiteit. Hij gaat weg. Waarheen? Dat weet ik niet', aldus ploegmanager Patrick Lefevere.

'Toen ik via zijn manager Paul De Geyter de prijs hoorde, heb ik simpelweg gezegd: veel geluk. Het probleem is dat jongens van dit niveau betaald worden op basis van wat ze zullen presteren, niet voor wat ze al gepresteerd hebben. Hij wordt ook niet vervangen door een andere grote Tourbelofte. Dit kunnen we simpelweg niet betalen.'

Rogers presteert op dit moment uitstekend in de Ronde van Zwitserland, waar hij de leiderstrui heeft overgenomen van Jan Ullrich.

Bron: SportOne.
sig verwijderd door FA
pi_28013114
Verlengen dat contract van Vino als ik T-Mobile was.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 13:16:54 #63
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_28014854
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 12:29 schreef zjroentje het volgende:
Verlengen dat contract van Vino als ik T-Mobile was.
precies
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  zaterdag 18 juni 2005 @ 11:54:10 #64
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_28040722
Rogers gaat dus definitief naar T-Mobile.
Dat Vino naar Discovery vertrekt lijkt me nu wel duidelijk. Jammer, hopelijk betekent dit niet dat Vino à la Armstrong ook de voorjaarswedstrijden zal laten vallen.
pi_28047577
Foto's Ster Elektro Toer, Verviers - La Gileppe

Eindstand Ster Elektro:

1 Schumacher
2 Nuyens
3 Ten Dam

Gisteren won Thijs de etappe en vandaag won Degano de slotrit
  maandag 20 juni 2005 @ 09:40:16 #66
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_28081187
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 18:19 schreef Bartoli het volgende:
Foto's Ster Elektro Toer, Verviers - La Gileppe

Eindstand Ster Elektro:

1 Schumacher
2 Nuyens
3 Ten Dam

Gisteren won Thijs de etappe en vandaag won Degano de slotrit
Vreemd verhaal daar met Nuyens die een klacht indiende. Schumacher won met een seconde voorsprong omdat hij tweede werd bij een tussensprint. Volgens Nuyens was hij maar derde en dan zou Nuyens de Ster Elektro Toer winnen. Nee, zei de jury, hij was tweede. OK, normaal gezien geen probleem.

Wel vreemd dat Van Hummel, die zogezegd derde was in het spurtje, er van overtuigd was dat hij zeker tweede werd en dat Schumacher net na die sprint teleurgesteld op z'n stuur sloeg omdat hij het niet gehaald had. En volgens Nuyens waren er nog meer renners die vooraan zaten die hadden gezien dat het toch wel Van Hummel was die tweede was. Maar de jury wilde niet van z'n standpunt afwijken. Vreemd verhaal.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 20 juni 2005 @ 09:41:51 #67
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_28081213
Beetje amateuristisch om daar geen foto-finish te zetten
  maandag 20 juni 2005 @ 12:05:28 #68
73649 NRH
pi_28084869
Die Schumacher is wel een grote revelatie dit seizoen.
Benieuwd voor welk Pro-Tour-team hij volgend seizoen rijdt?
  maandag 20 juni 2005 @ 12:09:37 #69
pi_28084979
quote:
Op maandag 20 juni 2005 12:05 schreef NRH het volgende:
Die Schumacher is wel een grote revelatie dit seizoen.
Benieuwd voor welk Pro-Tour-team hij volgend seizoen rijdt?
En op wat voor 'n soort banden
  maandag 20 juni 2005 @ 12:11:46 #70
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_28085043
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 11:54 schreef placebeau het volgende:
Dat Vino naar Discovery vertrekt lijkt me nu wel duidelijk. Jammer, hopelijk betekent dit niet dat Vino à la Armstrong ook de voorjaarswedstrijden zal laten vallen.
Vino naar Discovery? Dan zal Armstrong nu al zo op hem ingepraat hebben dat hij op zijn Basso's Armstrong mee gaat helpen komende Tour.
  maandag 20 juni 2005 @ 12:18:33 #71
67640 SaintOfKillers
pi_28085233
quote:
Op maandag 20 juni 2005 12:11 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Vino naar Discovery? Dan zal Armstrong nu al zo op hem ingepraat hebben dat hij op zijn Basso's Armstrong mee gaat helpen komende Tour.
Zal Popovych ook leuk vinden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_28094990
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 11:54 schreef placebeau het volgende:
vino zal voor de klasiekers naar discovery gaan neem ik aan.
Vind dat door de pro tour het wielrennen te erg gaat beperken tot de grote rijke teams die mensen voor alles waar ze moeten rijden kunnen aanschaffen.
  woensdag 22 juni 2005 @ 12:40:46 #73
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_28129921
Bartoli zal het graag horen , want Pinotti is Italiaans kampioen tijdrijden geworden ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 22 juni 2005 @ 12:47:51 #74
67640 SaintOfKillers
pi_28130095
VDB rijdt vandaag zeker mee in Brussel-Ingooigem.

Wat een held. Hoezee .

woensdag 22 juni 2005 @ 15:36:06 #75
73649 NRH
pi_28135170
Van Dijk wint tweede editie Noord-Nederland Tour
Stefan van Dijk (MrBookmaker) heeft de tweede editie van de Noord-Nederland Tour op zijn naam geschreven. Hij was na 204 kilometer in Groningen de snelste in de massasprint. Hij versloeg Steven de Jongh (Rabobank) en Marco Bos (Shimano). Het is voor Van Dijk de tweede zege van het seizoen.

Een kopgroep van drie renners leek te gaan strijden om de overwinning, maar het trio Van Schalen, Boelen, en Hayman werd kort voor de meet teruggepakt door het peloton.

Uitslag:
1. Stefan van Dijk (Ned-Mrb)
2. Steven de Jongh (Ned-Rab) z.t.
3. Marco Bos (Ned-Shi) z.t.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 00:20:04 #76
pi_28180838
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 12:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
VDB rijdt vandaag zeker mee in Brussel-Ingooigem.

Wat een held. Hoezee .

Wie weet, met een beetje geluk moet hij na zijn serieuse boete vandaag ooit nog wel opnieuw beginnen koersen om ze te betalen ...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 24 juni 2005 @ 01:12:38 #77
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28181838
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 00:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Wie weet, met een beetje geluk moet hij na zijn serieuse boete vandaag ooit nog wel opnieuw beginnen koersen om ze te betalen ...
laat ze hem dan pas betalen als hij een koers ook daadwerkelijk uitrijd
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 24 juni 2005 @ 08:29:41 #78
67640 SaintOfKillers
pi_28183842
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 00:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

250.000 euro boete vind ik nogal zwaar overdreven. En als hij niet betaalt, kan hij zelfs een gevangenisstraf gaan uitzitten. Omdat hij een drugsdealer zou zijn . Terwijl een perfect voorbeeld van wat ze zoeken in Belgie gewoon bondscoach kan blijven.

Hoeveel straffen, sancties, schorsingen heeft VDB trouwens al gekregen? Want hij heeft nog maar één keer een "fout" gemaakt, maar hij gaat van de ene straf naar de andere. Steeds voor hetzelfde.

[ Bericht 1% gewijzigd door SaintOfKillers op 24-06-2005 12:05:23 ]
pi_28189148
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 08:29 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

250.000 euro boete vind ik nogal zwaar overdreven. En als hij niet betaald, kan hij zelfs een gevangenisstraf gaan uitzitten. Omdat hij een drugsdealer zou zijn . Terwijl een perfect voorbeeld van wat ze zoeken in Belgie gewoon bondscoach kan blijven.

Hoeveel straffen, sancties, schorsingen heeft VDB trouwens al gekregen? Want hij heeft nog maar één keer een "fout" gemaakt, maar hij gaat van de ene straf naar de andere. Steeds voor hetzelfde.
Gedeeltelijk mee eens. VDB is idd al itg keer gestraft voor het bezit hebben van die spullen. OK wel terecht maar omdat nu steeds weer te doen is wat overdreven. Zelfs die 25.000 euro ipv 200 uur taakstraf staat in geen verhouding tot elkaar dus ook dat is wat van het goeie te veel.

Maar ik neem aan dat je de Cauwer bedoeld met "het voorbeeld wat ze zoeken........" ? Als dat zo is ben ik het daar niet met je eens. José wordt beschuldigd ervan maar het is nooit hard gemaakt dat hij het ook daadwerkelijk verstrekt heeft. En toegegeven heeft José het ook nog niet dacht ik.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 12:28:23 #80
67640 SaintOfKillers
pi_28190256
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 11:57 schreef Bartoli het volgende:
Maar ik neem aan dat je de Cauwer bedoeld met "het voorbeeld wat ze zoeken........" ? Als dat zo is ben ik het daar niet met je eens. José wordt beschuldigd ervan maar het is nooit hard gemaakt dat hij het ook daadwerkelijk verstrekt heeft. En toegegeven heeft José het ook nog niet dacht ik.
Ik kom uit dezelfde regio als De Cauwer en het is gewoon publiek geheim dat hij meedraait in het circuit. Hij doet echt wel meer dan enkel z'n brievenbus ter beschikking stellen . Dat gedoe met Ronny Vansweefelt -> dat stinkt gewoon langs alle kanten.

En sommige dingen, al kunnen ze niet zwart op wit bewezen worden, weet je gewoon.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 12:31:41 #81
pi_28190367
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 12:28 schreef SaintOfKillers het volgende:

...

En sommige dingen, al kunnen ze niet zwart op wit bewezen worden, weet je gewoon.
Jullie weten het, wij vermoeden het en niemand mag het zeggen......welkom in de wondere wereld dat wielrennen heet....
pi_28190796
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 12:28 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik kom uit dezelfde regio als De Cauwer en het is gewoon publiek geheim dat hij meedraait in het circuit. Hij doet echt wel meer dan enkel z'n brievenbus ter beschikking stellen . Dat gedoe met Ronny Vansweefelt -> dat stinkt gewoon langs alle kanten.

Je kunt dingen vermoeden cq wel 100% weten maar zolang je niks kan bewijzen gaat iemand vrijuit. Tuurlijk stinkt dat gedoe rond Ronny aan alle kanten, tuurlijk is De Cauwer niet helemaal onschuldig maar als we zo gaan beginnen kunnen ze beter de hele wereld opdoeken. Want nogmaals wielrenners worden het hardst aangepakt terwijl echte junkies vrijuit gaan. Ergens klopt het dan toch niet binnen het Belgische rechtsysteem. Nee niet alleen het Belgische ook het NL rechtsysteem zuigt. En in andere landen zal het niet veel beter zijn. In Finland is het al helemaal erg. Daar bepalen ze de straf aan de hand van de grote van je inkomend vermogen
pi_28190979
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 12:31 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:

[..]

Jullie weten het, wij vermoeden het en niemand mag het zeggen......welkom in de wondere wereld dat wielrennen heet....
Is niet alleen bij wielrennen hoor. Ook in de gewone drugs en criminele wereld gaat het zo. Er zijn er die het weten, er zijn er die het vermoeden en niemand die zijn bek opentrekt in 1e instantie. Bang dat ze of zelf de dupe worden of dat ze later in het criminele circuit afgemaakt worden. Dat afgemaakt worden kan je in het wielrennen zien dan als "nooit meer fietsen" en dus broodroof.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 12:54:34 #84
67640 SaintOfKillers
pi_28191109
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 12:44 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Je kunt dingen vermoeden cq wel 100% weten maar zolang je niks kan bewijzen gaat iemand vrijuit. Tuurlijk stinkt dat gedoe rond Ronny aan alle kanten, tuurlijk is De Cauwer niet helemaal onschuldig maar als we zo gaan beginnen kunnen ze beter de hele wereld opdoeken. Want nogmaals wielrenners worden het hardst aangepakt terwijl echte junkies vrijuit gaan. Ergens klopt het dan toch niet binnen het Belgische rechtsysteem. Nee niet alleen het Belgische ook het NL rechtsysteem zuigt. En in andere landen zal het niet veel beter zijn. In Finland is het al helemaal erg. Daar bepalen ze de straf aan de hand van de grote van je inkomend vermogen
Ik vraag geen lichte of zware straffen, wel een beetje consistentie. VDB wordt gewoon afgemaakt, Planckaert mag zelfs geen rally meerijden, Museeuw mag geen geen volgersfunctie krijgen bij Quickstep, maar De Cauwer .... oh nee... José mag gewoon ongemoeid blijven zitten. Waarschijnlijk is die beerput net iets te omvangrijk, want als ze echt hadden geprobeerd, hadden ze De Cauwer echt wel kunnen pakken.
pi_28191486
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 12:54 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik vraag geen lichte of zware straffen, wel een beetje consistentie. VDB wordt gewoon afgemaakt, Planckaert mag zelfs geen rally meerijden, Museeuw mag geen geen volgersfunctie krijgen bij Quickstep, maar De Cauwer .... oh nee... José mag gewoon ongemoeid blijven zitten. Waarschijnlijk is die beerput net iets te omvangrijk, want als ze echt hadden geprobeerd, hadden ze De Cauwer echt wel kunnen pakken.
De Cauwer heeft ook zijn beperkingen. Museeuw, Bruylandts en De Cauwer mogen zo lang die zaak loopt geen co-commentaar geven bij de VRT. Normaal hoorde je nog eens wat van José nu ook niet meer. Ik snap wel wat je bedoeld maar ook hij heeft nu zo zijn beperkingen.

En wat betreft Museeuw hij mag niet als ploegleider fungeren maar is wel bij elke koers PR-man van QSI. Dus hij is er wel nog bij betrokken. VDB wordt wel afgemaakt maar vind het knap dat die kost wat kost wil terugkeren ook al zal die nooit meer de oude worden. Het typeert hem wel. Als Planckaert gewild had kon die ook nog wat in de wielrennerij gaan doen maar nee hij begint met zijn vrouw een eigen bar of hadden ze die nu overgenomen van iemand. Naja nevermind.

Zo hebben ze allemaal wel hun beperkingen. Maar ok omtrent De Cauwer ik snap wat je bedoeld en ben het er gedeeltelijk zeker ook wel mee eens maar goed kom je weer op de factor bewijs uit.

etc. etc
  vrijdag 24 juni 2005 @ 14:39:41 #86
pi_28194731
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 08:29 schreef SaintOfKillers het volgende:

Dat is géén waar hé. Hij heeft een sportieve straf gekregen van de wielerbond, en nu een definitieve gerechtelijke straf voor het bezit van die producten. Al die vorige straffen waaraan jij denkt zoals die werkstraf ed maakten deel uit van die gerechtelijke procedure, maar vdb ging er telkens tegen in beroep. Met uiteindelijk die boete als gevolg.

Trouwens, dit gerechtelijk vonnis en het psychologische verslag die de rechtbank liet maken door de gerechtspsychologen over vdb sluiten eigenlijk perfect aan bij hetgene wat iemand als Gaumont eerder beweerde over hem. Vdb was gewoon een drugsverslaafde én een dealer. Niet alleen van doping, maar ook van pure drugs (zoals bv de pot Belge - cocainecoktails)
  vrijdag 24 juni 2005 @ 18:13:19 #87
67640 SaintOfKillers
pi_28200453
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 14:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat is géén waar hé. Hij heeft een sportieve straf gekregen van de wielerbond, en nu een definitieve gerechtelijke straf voor het bezit van die producten. Al die vorige straffen waaraan jij denkt zoals die werkstraf ed maakten deel uit van die gerechtelijke procedure, maar vdb ging er telkens tegen in beroep. Met uiteindelijk die boete als gevolg.

Trouwens, dit gerechtelijk vonnis en het psychologische verslag die de rechtbank liet maken door de gerechtspsychologen over vdb sluiten eigenlijk perfect aan bij hetgene wat iemand als Gaumont eerder beweerde over hem. Vdb was gewoon een drugsverslaafde én een dealer. Niet alleen van doping, maar ook van pure drugs (zoals bv de pot Belge - cocainecoktails)
VDB heeft naar het schijnt al beweerd dat hij nooit die boete gaat betalen en dan wel de cel zal ingaan. Junk? Best mogelijk. Dealer? Onzin. Wel opmerken dat VDB zich pas af en toe irrationeel begon te gedragen nadat deze zaak in gang werd gestoken. Dus dat vreemd gedrag is een gevolg van deze zaak, geen aanleiding tot deze zaak.
pi_28207051
Damn wat is die vrouw van Boogerd toch lekker .

Ik zag Boogerd en Nerena net met Mica in Nispen (vlakbij Roosendaal) op het terras, hij pakte ff twee biertjes en was weer weg .
sig verwijderd door FA
  vrijdag 24 juni 2005 @ 22:34:39 #89
pi_28207357
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 18:13 schreef SaintOfKillers het volgende:

Wel opmerken dat VDB zich pas af en toe irrationeel begon te gedragen nadat deze zaak in gang werd gestoken. Dus dat vreemd gedrag is een gevolg van deze zaak, geen aanleiding tot deze zaak.
Dat is ook absoluut géén waar hé, de problemen met vdb begonnen al in het jaar van zijn "fameuse" LBL toen hij al in mysterieuze omstandigheden vrijwel meteen uit de tour stapte, even nadien dook die fameuse Sainz op en had hij zijn eerste non-jaar en de soap begon, de soap ging verder met opgaves, echtelijke problemen, sarah dook op, come-backs en uiteindelijk kon hij terug bij lefevre aan de slag, Sainz dook wéér op en de politie deed een inval ...
  zaterdag 25 juni 2005 @ 13:50:25 #90
67640 SaintOfKillers
pi_28220960
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 22:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat is ook absoluut géén waar hé, de problemen met vdb begonnen al in het jaar van zijn "fameuse" LBL toen hij al in mysterieuze omstandigheden vrijwel meteen uit de tour stapte, even nadien dook die fameuse Sainz op en had hij zijn eerste non-jaar en de soap begon, de soap ging verder met opgaves, echtelijke problemen, sarah dook op, come-backs en uiteindelijk kon hij terug bij lefevre aan de slag, Sainz dook wéér op en de politie deed een inval ...
Een opgave in een koers is geen irrationeel gedrag. Aanrijdingen veroorzaken en op akkers vluchten, geweren die plots afgaan en dat soort dingen.... dat is allemaal pas gebeurd ná dat er werd beslist dat VDB schietschijf numero uno was.

Het is een Belgische volkssport om "helden" af te breken. We zetten mensen alleen maar een trapje hoger zodat ze later wat dieper vallen.

Echt, als Boonen ooit op één of andere manier in opspraak komt..... er zitten er echt al te wachten, die maken ze echt compleet en volledig af.

Zoals vorig jaar, toen er op één of ander tennistoernooi in Wallonie iemand betrapt werd... het viel echt tegen dat het maar een Russin was en niet Henin.
  maandag 27 juni 2005 @ 17:49:05 #91
68638 Zwansen
pi_28278961
Ai!

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005/06/art000080060344.html

De Duitse renner Stefan Schumacher is op 14 mei, tijdens de door hem gewonnen Ronde van Rijnland-Palts, betrapt op het gebruik van het verboden stimulerende middel cathine. De UCI heeft de Duitse bond inmiddels op de hoogte gebracht.

De 24-jarige Schumacher is prof sinds 2002 en rijdt momenteel in dienst van de Nederlandse Shimano-formatie die hem direct op non-actief heeft gesteld.

Schumacher maakte grote indruk in de Ronde van Rijnland-Palts. Hij won vier etappes en pakte dus ook de eindzege. Voor die rittenkoers bleek hij de beste in de Ronde van Nedersaksen. Later zou hij ook de Ster Elektrotoer winnen.
  maandag 27 juni 2005 @ 17:49:15 #92
30919 mitt
Michael Corleone
pi_28278964
quote:
647 Teletekst ma 27 jun
***IELRENNEN***************************
**** Stefan Schumacher test positief

**De Duitse renner Stefan Schumacher is
op 14 mei,tijdens de door hem gewonnen
Ronde van Rijnland-Palts,betrapt op het
gebruik van het verboden stimulerende
middel cathine.De UCI heeft de Duitse
bond inmiddels op de hoogte gebracht.

De 24-jarige Schumacher is prof sinds
2002 en rijdt momenteel in dienst van
de Nederlandse Shimano-formatie die hem
direct op non-actief heeft gesteld.

Schumacher maakte grote indruk in de
Ronde van Rijnland-Palts.Hij won vier
etappes en pakte dus ook de eindzege.
Voor die rittenkoers bleek hij de beste
in de Ronde van Nedersaksen.Later zou
hij ook de Ster Elektrotoer winnen.
vandaar dat ie zo goed was
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_28279414
Als Schumacher wordt geschorst is Kay Reus de nieuwe leider in de europese continental tour
pi_28279617
Michael Boogerd heeft trouwens zijn contract met één jaar verlengd
  maandag 27 juni 2005 @ 18:15:32 #95
68638 Zwansen
pi_28279665
Boogerd was nog bij Ruud de Wild in het programma. Geweldige vragen van Ruud....

"Ja als jullie in de Tour 's avonds ergens gaan eten he, zet je je fiets dan ook op slot?"
pi_28280233
Er is iemand op 2cycle/cycling4fans die interne informatie heeft en die weet te melden dat Schumacher dat spul mag gebruiken. Hij heeft er een attest voor. Dus hoogstwss niks aan de hand.
  maandag 27 juni 2005 @ 22:35:28 #97
pi_28286613
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:38 schreef Bartoli het volgende:
Er is iemand op 2cycle/cycling4fans die interne informatie heeft en die weet te melden dat Schumacher dat spul mag gebruiken. Hij heeft er een attest voor. Dus hoogstwss niks aan de hand.
Net op langs de lijn iemand van Shimano, volgens mij kan ie echt z'n biezen pakken als de contra expertise positief is......kan ie misschien bij Lefevre aan de slag.
  maandag 27 juni 2005 @ 22:40:58 #98
pi_28286826
Trouwens is het wellicht ook meteen duidelijk waarom hij forfait gaf voor het duitse kampioenschap ... (nochtans op zijn maat geschreven)
pi_28287592
Cathine, dat schijnt een smartdrug te zijn.

Dubieus zaakje. Helemaal aangezien Schumacher er kennelijk een medisch attest voor heeft.
pi_28288132
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Trouwens is het wellicht ook meteen duidelijk waarom hij forfait gaf voor het duitse kampioenschap ... (nochtans op zijn maat geschreven)
Kan zijn maar we houden het toch maar op een echte knieblessure. Want hij is gevallen in de Ster in de eerste rit en die knie zag er serieus lelijk uit. Heb de knie gezien toen ze hem opnieuw aan intapen waren
  dinsdag 28 juni 2005 @ 21:31:41 #101
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_28316943
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:38 schreef Bartoli het volgende:
quote:
Stefan Schumacher heeft op advies van
z'n arts in de Ronde van Rijnland-Palts
een middel tegen hooikoorts genomen.Het
gebruik van het medicijn leidde tot een
positieve dopingcontrole.

Volgens Arend Scheppink,de teammanager
van Shimano (de ploeg van de Duitser)
berust alles op een groot misverstand.
Het bewuste medicijn maakt melding van
het bestanddeel nor-pseudo-efedrine,een
stof die niet op de dopinglijst staat.
Schumacher had bij de dopincontrole ook
aangegeven dit middel te gebruiken.

Later bleek dat nor-psuedo-efedrine een
andere naam is voor cathine,dat wel op
de lijst staat.De Duitse wielerbond zal
de zaak beoordelen.
Allemaal leuk en aardig, maar het blijft toch doping. En die arts kan denk ik nu ook z'n biezen pakken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')