Ik zou het zo niet weten hoe je het goed klaarmaakt, ik ken de surinaamse keuken alleen van eten, niet van koken. Goed klaargemaakt is het wel lekker.quote:Puckzzzz schreef in het vorige topic
Beste Piet,
Al een tijdje lees ik mee in dit topic en nu wil ik graag wat vragen.
Hoe maak je Rotti?? Ik heb het zo'n 20 jaar geleden eens gegeten maar toen was ik nog maar 16 en dus niet geintresseerd in hoe je het maakte, alleen maar hoe het smaakte
Even een quote uit mijn CV:
quote:
géén keukenprinses
Ik weet dat het iets met kip en aardappels is, maar dat is het dan ook
Tips & tricks kunnen geen kwaad...quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Je wilt weten hoe je de zwezerik bakt?
Pocheren doe je toch vanuit kokend water? Ik doe de zwezerik meestal blancheren vanuit koud water, om de huid te verstevigenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, in de klassieke keuken wordt de zwezerik gepocheerd, 15 minuten pocheren in water met wat zout, peterselie, ui, wortel, blaadje laurier.
Waar kun je eigenlijk goede zwezerik eten?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Je wilt weten hoe je de zwezerik bakt?
Ja klopt, ik koud water opzetten doen sommigen idd.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:50 schreef Euc- het volgende:
[..]
Pocheren doe je toch vanuit kokend water? Ik doe de zwezerik meestal blancheren vanuit koud water, om de huid te verstevigen
zou je zo geen adres kunnen geven.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:52 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Waar kun je eigenlijk goede zwezerik eten?
Idd, maar je brent het water aan de kook, doet het product erin en zet het op de warmhoudplaatquote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja klopt, ik koud water opzetten doen sommigen idd.
Pocheren is het water net niet kokend houden.
ik vindt dat me chef heerlijke zwezerik bakt!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:52 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:01 schreef karper het volgende:
het orgaan wat bij een kalf de groei regelt verdwijnt naarmate ze ouders worden..
smaak: zeer subtiel
structuur: fluweel zacht.
maar wat is t eigenlijk, zwezerik? waar haal je dat uit? is toch de pik van een varken of zo?quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:01 schreef karper het volgende:
het orgaan wat bij een kalf de groei regelt verdwijnt naarmate ze ouders worden..
smaak: zeer subtiel
structuur: fluweel zacht.
quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:57 schreef Killer_Mom het volgende:
maar wat is t eigenlijk, zwezerik? waar haal je dat uit? is toch de pik van een varken of zo?
quote:Zwezerik
De thymus klier van kalf of lam. Met het volwassen worden verdwijnt de thymus. Het orgaan bestaat uit 2 delen: de hartzwezerik (rond en compact) en de halszwezerik (langwerpig en los van structuur).
quote:Op woensdag 8 juni 2005 01:20 schreef Killer_Mom het volgende:
wat? dat meen je niet, ik heb altijd gedacht dat t iets van ballen of pik was,
mja, heel ver zit ik er niet vanaf. t blijkt in t hoofd te zitten.![]()
Zwezerik is altijd heerlijk om te eten, het kan nostalgie zijn, maar ik heb er weer ontzettend veel in zin.quote:Op woensdag 8 juni 2005 01:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar zwezerik is, mits goed krokant bereid, heerlijk om af-en-toe te eten.
Bij de plaatselijke slager in mijn dorp, die nogal goed bekend staat en waar mensen uit de hele omgeving hun vlees komen inslaan.quote:Op woensdag 8 juni 2005 01:27 schreef shredder het volgende:
Zwezerik is altijd heerlijk om te eten, het kan nostalgie zijn, maar ik heb er weer ontzettend veel in zin.Waar koop je het Golfer?
Hmm ik kan natuurlijk aan onze slager vragen die bij ons het vlees aflevert natuurlijk, weet je nog een goed receptje of marinade?quote:Op woensdag 8 juni 2005 01:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Bij de plaatselijke slager in mijn dorp, die nogal goed bekend staat en waar mensen uit de hele omgeving hun vlees komen inslaan.
kalfszwezerik vraag ik (ben geen keurslager). tracheren kan je diagonaal doen. ikzelf vind een korstje heerlijk.quote:Op woensdag 8 juni 2005 01:58 schreef shredder het volgende:
Nou ik hoef geen korstje, dus ik denk dat roomboter wel genoeg is. Trouwens: centimeterdikke zwezerik. Is dat wel dat nekzwezerik of dat andere soort.?
5 kamers Den Bosch. Daar hebben ze ook de Ravioli variant.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:52 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Waarom niet.quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:32 schreef BBQ-kip het volgende:
Waarom wil je die in de oven bereiden?
(ik ben wel Piet niet, maar wel heel nieuwsgierig)
Wat dacht je van afwassen?quote:
Sorrie. Geen zin.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |