Zwezerik bakken is vrij eenvoudig, maar er een raviolie van maken, van maken, en zorgen dat ie knapperig blijft, geen idee, kwestie van experimenteren.
Maar goed, in de klassieke keuken wordt de zwezerik gepocheerd, 15 minuten pocheren in water met wat zout, peterselie, ui, wortel, blaadje laurier.
Vervolgens verder schoonmaken indien nodig, in dikke plakken snijden en vervolgens tussen twee plankjes persen, ca een half uur, met een gewicht erop. Door de bloem halen en dan bakken. Of lekkerder, losgeslagen eitje en broodkruim
Wordt knapperig,
Je kan ze ook frituren, wat ik vermoed wat gedaan is, net als bij het bakken behandelen, dan door een beignetbeslag halen, en in heet frituurvet goudbruin friteren.
Hiermee zou je vervolgens de raviolies kunnen vullen.
Lijkt mij dan dat je de raviolie eerst gaarkookt, de saus klaarmaakt, de raviolievellen dan droogdept en dan pas vult. Vervolgens de hete saus erover en die serveren.
Ik moet zeggen dat ik "raviolie van zwezerik met kreeftensaus" in de categorie vreselijk moelijk doen met chique ingredienten vind vallen. Persoonlijk heb ik een zwezerik liever gewoon gebakken, lekker een plak als voorgerecht, beetje peper en zout, verder niet al te moelijk mee doen.
Tempura van zwezerik is ook lekker, ding schoonmaken, aan reepjes snijden, door een losgeslagen eiwit (geen geel dus) halen, en dan door de maizena of rijstebloem, en dat snel frituren in neutrale olie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.