Ik heb nu vastkokende aardappelen gebruikt, dat stond in het recept, maar zal het volgende keer dan met bloemige (bedoel je kruimig) proberen...quote:maak eerlijk gezegt nooit Röstie maar wat bloem er door, eventueel wat ei helpt met het plakken van aardappelkoekjes. Het is trouwens nogal wat verschil wat voor aardappel je gebruikt, bloemig of niet. Ik zou bloemige aardappels gebruiken.vuur niet te hoog, beter wat langer bakken, worden ze knapperig.
Gebruik een neutrale olie, maisolie is prima, en walmen betekend dat je pan te heet is.
appelstroop !quote:Op zaterdag 4 september 2004 14:25 schreef Sorella het volgende:
Ben vergeten honing te kopen dus is er een alternatief voor beenham saus zonder honing ?
Bloemige aardappels hebben meer zetmeel, dus worden knapperiger, en zonnebloem olie is ook goed.quote:Op zaterdag 4 september 2004 14:02 schreef Nijna het volgende:
Uit het vorige topic...
[..]
Ik heb nu vastkokende aardappelen gebruikt, dat stond in het recept, maar zal het volgende keer dan met bloemige (bedoel je kruimig) proberen...
Kan je ook bijvoorbeeld zonnebloemolie gebruiken of is dat niet neutraal?
Met jouw tips ga ik het binnenkort nog wel een keer proberen... maar straks eerst deze maar proberen, wellicht smaken ze nog wel redelijk![]()
Wat suiker gebruiken ipv honing?quote:Op zaterdag 4 september 2004 14:25 schreef Sorella het volgende:
Ben vergeten honing te kopen dus is er een alternatief voor beenham saus zonder honing ?
Ik ben vandaag al drie keer naar de stad geslingerdquote:Op zaterdag 4 september 2004 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat suiker gebruiken ipv honing?
Winkels zijn trouwens gewoon nog open hoor, ff op de fiets slingeren met dit mooie weer?
quote:Op zaterdag 4 september 2004 16:14 schreef milagro het volgende:
is dit ook het Piet wanneer kom je voor me koken topic
quote:Op zaterdag 4 september 2004 16:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
![]()
Alleen als je een verschrikkelijk lekker knaapje bent, en tevens dessert
* Pietverdriet knuf milagro ff en geeft haar een Hug.quote:Op zaterdag 4 september 2004 16:33 schreef milagro het volgende:
[..]
is dit dan wel ook het Piet ik weet bij God niet wat ik zal koken vanavond, ik ben moe, wil niet te lang in de keuken staan, het moet ook lekker zijn voor kids (en portemonnaie) en gezond en een beetje origineel liefst ook nog of wordt dat teveel gevraagd topic?
Ik had ze in de koekenpan gemaakt ja. Maar ik had het vanmiddag al gedaan en heb ze dus vanavond in de oven gedaan om weer warm te maken (ben ik een barbaar???quote:Op zaterdag 4 september 2004 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Oven???
Je bakt ze in een koekenpan, mag ik hopen?
Jaaaquote:Op zaterdag 4 september 2004 20:24 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik had ze in de koekenpan gemaakt ja. Maar ik had het vanmiddag al gedaan en heb ze dus vanavond in de oven gedaan om weer warm te maken (ben ik een barbaar???)
Mhhquote:Op zaterdag 4 september 2004 20:24 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik had ze in de koekenpan gemaakt ja. Maar ik had het vanmiddag al gedaan en heb ze dus vanavond in de oven gedaan om weer warm te maken (ben ik een barbaar???)
Aan plakjes?quote:Op dinsdag 7 september 2004 15:49 schreef Euc- het volgende:
Welke techniek moet je gebruiken om bv een komkommer HEEL snel te snijden?
Niet doen, je snijd je in je vingers. Ik ga je niet leren hoe je gevaarlijk kan stunten in de keuken.quote:Op dinsdag 7 september 2004 16:16 schreef Euc- het volgende:
En als ik wil opscheppen? () oftewel, hoe kun je met zo een groot mes een komkommer zo snel snijden
Je ontblote penis langs de komkommer leggen met 'het kopje' aan de kant van de komkommer waar je wil snijden. Het mes in je linkerhand nemen en opheffen tot achter je hoofd. Met een krachtige beweging met het lemmet het eerste plakje van de komkommer snijden waarbij het de bedoeling is dat de zijkant van het staal langs de voorhuid afglijdt. Hierna je lul een kleinstukje terugschuiven (of de komkommer naar voren schuiven) en op de zelfde wijze aan een volgend plakje beginnen.quote:Op dinsdag 7 september 2004 16:16 schreef Euc- het volgende:
En als ik wil opscheppen? () oftewel, hoe kun je met zo een groot mes een komkommer zo snel snijden
Je bedoelt zoiets?quote:Op dinsdag 7 september 2004 17:35 schreef Sorella het volgende:
Piet
Wat is nu een goede rasp om aardappelen te raspen
zucht, vraag het wel op schoolquote:Op dinsdag 7 september 2004 16:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet doen, je snijd je in je vingers. Ik ga je niet leren hoe je gevaarlijk kan stunten in de keuken.
Messen zijn om te snijden, niet om stoer mee te doen.
Een prof doet dit soort truuks niet, want de tijdswinst doe je te niet met een bloedende vinger naar de EHBO te gaan om hem te laten hechten. Het is werk, en werk gaat om veilig werken en effectief werken. Zo shunt je in een boekbinderij ook de beveiliging niet op de snijmachine niet, en in een drukkerij grijp je niet in een lopende pers. En in een frietkot ga je ook geen kroketten uit het vet wippen met je blote handen.
Ik heb zat minkukels dit soort stunts uit zien halen en ben er met zat naar de EHBO gereden. Stom Puberaal gedrag.
Vertel dan de docent ook erbij wat ik er over gezegt heb.quote:Op dinsdag 7 september 2004 18:01 schreef Euc- het volgende:
[..]
zucht, vraag het wel op school![]()
Deze?quote:Op dinsdag 7 september 2004 18:54 schreef Pietverdriet het volgende:
WMF is een Chique duits kwaliteitsmerk. je kan trouwens met een mandoline ook aardappels aan hele dunne reepjes snijden. Maar voor de prijs van een mandoline koop je ook een keukenmachine.
Nee, deze:quote:Op dinsdag 7 september 2004 18:56 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Deze?
Je kan hem ook gewoon online kopen, hoor.quote:Op dinsdag 7 september 2004 19:20 schreef Sorella het volgende:
Hm heb een oom en tante bij de duitse grens wonen misschien kunnen ze eens voor me kijken als ze een keer naar duitsland gaan.
Bij wat voor winkel kan je zo'n rasp halen ?
Tnx piet
Fase 1quote:Op donderdag 9 september 2004 11:56 schreef Plunderbunny het volgende:
Piet,
Hoe maak je zuurdesembrood?
In het begin, inkoken en dat als basis voor de saus gebruiken. Dan verdampen de Alcohol en de scherpe zuren.quote:Op donderdag 9 september 2004 14:23 schreef Killer_Mom het volgende:
wanneer doe je witte wijn bij een saus? mislukt iedere keer,
als ik t gas uitdraai, en er wijn bij giet is ze te dun, of ze schift, ik kan er niks van.![]()
Piet, hoe lang kun je dit in de koelkast bewaren dan? kleinmeiske heeft wel eens culinaire uitspattingen, maar dat gebeurt niet zo vaak, van daar ...quote:Op donderdag 9 september 2004 12:16 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
thanks, daar had ik dus niet aan gedacht.quote:Op donderdag 9 september 2004 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In het begin, inkoken en dat als basis voor de saus gebruiken. Dan verdampen de Alcohol en de scherpe zuren.
Kun je wat bewaren?quote:Op donderdag 9 september 2004 14:34 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Piet, hoe lang kun je dit in de koelkast bewaren dan? kleinmeiske heeft wel eens culinaire uitspattingen, maar dat gebeurt niet zo vaak, van daar ...
Het beetje brooddeeg om de volgende keer te gebruiken bedoelde ik, sorryquote:Op donderdag 9 september 2004 14:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kun je wat bewaren?
week of zo in de koelkast, mits afgesloten, is het zeker houdbaar, je moet het wel iedere 2 dagen wat vers meel en water, of wat suiker toevoegen, want het leeft en heeft honger.quote:Op donderdag 9 september 2004 14:41 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Het beetje brooddeeg om de volgende keer te gebruiken bedoelde ik, sorry
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |